eitaa logo
کانال همیاری پایه ششم (کشوری)
25.9هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
4.6هزار ویدیو
5.7هزار فایل
🟢لینک گروه همیاری پایه ششم 👇 لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/3257204952C1ae8c65302 👇 @hamyari_6
مشاهده در ایتا
دانلود
1_1720462314.pdf
557.9K
جواب تفکر وپژوهش ______ 👇👇 @hamyari_6
32751760085287.pdf
444.9K
سوال وجوابهای علوم ______ 👇👇 @hamyari_6
سوال وجواب اجتماعی.pdf
944.7K
سوالات درس به درس مطالعات ششم ______ 👇👇 @hamyari_6
@Fasle6om (1).pdf
8.24M
مطالعات ششم ابتدایی پرسش و پاسخ ______ 👇👇 @hamyari_6
gambegam_6_Riazi(nomrebartar).pdf
19.02M
گام به گام ریاضی کلاغ سفید ششم ابتدایی ______ 👇👇 @hamyari_6
1_1553591940.pdf
8.22M
نمونه سوالات دروس ______ 👇👇 @hamyari_6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهارم علوم ( سفر به اعماق زمین) میهمان این برنامه دکتر بین پایه ششم :طلعتی میرزای شیرازی ______ 👇👇 @hamyari_6
48.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدیه های آسمان پایه ششم درس چهارم :باغ سری 🌸با شیوه ای نوین آموزگار : طلعتی ______ 👇👇 @hamyari_6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهارم علوم ( سفر به اعماق زمین) میهمان این برنامه دکتر بین پایه ششم :طلعتی میرزای شیرازی __________ 👇👇 @hamyari_6
48.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدیه های آسمان پایه ششم درس چهارم :باغ سری 🌸با شیوه ای نوین آموزگار : طلعتی __________ 👇👇 @hamyari_6
زنگ ، زنگ_قرآن شد وقت با خدا بودن انس با قرآن داشتن پاک و با صفا بودن 👈 انس با قرآن 1-  با تلاوت روزانه ي قرآن کريم در نزد دانش آموزان, برای آنان نقش الگويي داشته باشيد. 2- بيش ترين وقت کلاس را به خواندن قرآن آن هم توسط همه ی دانش آموزان اختصاص دهيد. 3- دانش آموزان را به تدبر در پيام های قرآنی تشويق کنيد. 4-  از دانش آموزان بخواهيد پيام قرآني و برخي از آيات مشهور را در آيات درس يا مصحف شريف پيدا كنند. 5- آيه ها ي مشهور را در کتاب درسی پیدا كنند 6- آيات مشهور مانند پيام های قرآنی را حفظ كنند. 7- آيات درس يا پيام قرآني را مثل نوار با صوت زيبا بخوانند. 8- جلسه ی آخر هر درس به « انس با قرآن در خانه » اختصاص دارد. نحوه ی انجام هر يک از اين تمرينات را در جلسه ی قبل از آن برای دانش آموزان توضيح دهيد. 9- از والدين بخواهيد به انجام تمرينات کتاب مخصوصاً جلسه ی انس با قرآن در خانه نظارت کنند و پس از انجام کامل آن توسط دانش آموز در خانه, ضمن ارائه ی اظهار نظر در پايان اين صفحه آن را امضاء نمايند. 10-   ميثاق نامه ي تلاوت روزانه قرآن را که قبلاً تهيه کرده ايد, همه باهم امضا کنيد. و پس از آن در هر جلسه از دانش آموزان بپرسيد که چه کسانی در اين هفته هر روز قرآن خوانده اند ؟ اگر تعدادی نخوانده اند علت را جويا شويد و در رفع آن بکوشيد. مسلماً اگر دانش آموزان اصرار شما را ببينند خود را با نظر شما تطبيق خواهند داد. 11-   قرآن را از منزل به کلاس بياورند و از روی آن بخوانند. 12-   کلمات, آيات و عبارات مشابه را در درس يا کتاب و يا مصحف شريف پيدا و با هم مقايسه كنيد. 13-   همه با هم روزي يک صفحه يا کمتر از آن را در کلاس درس بخوانيد. 14-   از احاديث, اشعار و جملات ادبي مناسب مناسب براي ايجاد انگيزه برای انس روزانه با قرآن استفاده کنيد. 15-   نوار يا سي‌دي قرائت آيات کتاب درسي را در اختيار دانش آموزان قرار دهيد و آنان را تشويق کنيد در منزل تمرين کنند تا شبيه نوار صوتي بخوانند. 16-   نرم افزار آموزش قرآن را که به تفکيک پايه توليد و نوزيع شده است را برای دانش آموزان تهيه کنيد و آنان را به  استفاده از آن تشويق نماييد. 17-   فيلم, نوار يا سي‌دي قرائت آيات کتاب را با صدای قاريان ممتاز جهان برای بچه‌ها پخش کنيد. 18-   دانش آموزان را تشويق کنيد تا با زمان سنج, سرعت تلاوت خود را در کلاس و منزل افزايش دهند. 19-   بين آنان رقابت ايحاد کنيدتا يك آيه را با يک نفس بخوانند. 20-   بين آنان رقابت ايحاد کنيدتا يك عبارت يا آيه را با صوت زيبا بخوانند. 21-   براي داوري در رقابت هاي کلاسي از دانش آموزان استفاده کنيد. 22-   « مسابقات روخواني قرآن براي دانش اموزان پايه هاي اول تا سوم ابتدايي» و « مسابقات روان‌خواني قرآن براي دانش آموزان پايه های چهارم و پنجم ابتدايي » به مسابقات قرآنی مدرسه و منطقه اضافه کنيد. 23-   دفترچه اي برای خواندن روزانه ی قرآن کريم تهيه کنيد تا دانش آموزان تلاوت روزانه ی خود را در جداول مربوطه علامت بزنند. 24-   دانش آموزان را تشويق کنيد در بين نماز ظهر و عصر يک صفحه يا کمتر از آن را در نمازخانه ي مدرسه بخوانند 25-   از هر موقعيت مناسب ضمن اشاره به معارف و آموزه هاي اخلاقی, به آيات قرآن استناد کنيد. 26-   احساس بچه‌ها را درباره ي تلاوت روزانه ی قرآن موضوع انشاء کلاسی يا مسابقه در مدرسه و منطقه قرار دهيد. 27-   در جلسات آموزش خانواده به موضوع اهميت انس روزانه ی دانش آموزان با قرآن تأکيد کنيد. 28-   با پرسش از معنای کلماتی که در فارسی و قرآن مشترک هستند, بچه‌ها را به فهم لغات و ترجمه ي آن و نيز يافتن هم‌خانواده ي لغات عادت دهيد. 29-   داستان هاي کتاب را همراه با پخش قرائت آيات مربوطه برای بچه ها تعريف کنيد. 30-   حالات پيامبر صل الله عليه و آله و سلم, ائمه ی اطهار عليهم السلام و بزرگان ديني درباره ي انس روزانه با قرآن را براي دانش آموزان بيان کنيد. در بخش « قطره اما دريا » ی کتاب های آموزش قرآن پايه های سوم تا پنجم موارد زيبايي ذکر شده است. با مشارکت دانش آموزان آن ها را آموزش دهيد. 31-   داستان‌هايي درباره ي اهميت و فوايد انس دائمي با قرآن کريم براي دانش آموزان بيان کنيد. 32-   حکايات شيرين, لطيفه‌ها و سرگرمي‌هاي مناسب درباره ی قرآن کريم ارائه دهيد. 33-   در قالب ويژه نامه به ارائه رهنمودهاي لازم براي دانش آموزان و اولياي آنان بپردازيد و دانش آموزانی را که انس روزانه با قرآن دارند را معرفی کنيد. 34-   از قاريان مشهور شهر, منطقه و مدرسه براي مراسم آغازين صبحگاه و ظهرگاه دعوت کنيد. 35-   از دانش آموزان فعال قرآنی مدرسه و منتخبين مسابقات قرآنی تجليل کنيد. 36- آداب ظاهري و باطني تلاوت قرآن را به تدريج به دانش آموزان آموزش دهيد. __________ 👇👇 @hamyari_6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوانش شعر سخن صداسازی شده 🌸 سخن سرا : حکیم نظامی گنجوی 🌸 آموزگار : طلعتی __________ 👇👇 @hamyari_6
51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پر کردن دفتر مدیریت کلاس __________ 👇👇 @hamyari_6
38110131998604.pdf
6M
سوال وجواب کتاب هدیه ها __________ 👇👇 @hamyari_6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ یک سوال مهم چرا در کتاب قرآن زیر برخی از عبارات و کلمات قرآنی خط کشیده شده است ؟ ______ 👇👇 @hamyari_6
______________ 👇👇 @hamyari_6
__________ 👇👇 @hamyari_6