eitaa logo
کانال همیاری پایه ششم (کشوری)
25.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
4.6هزار ویدیو
5.7هزار فایل
🟢لینک گروه همیاری پایه ششم 👇 لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/3257204952C1ae8c65302 👇 @hamyari_6
مشاهده در ایتا
دانلود
طرح درس.pdf
196.2K
نمونه طرح درس خوانا پایه ششم ____________ 👇👇 @hamyari_6
____________ 👇👇 @hamyari_6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 صفحه ۲۵ 💥جمع وتفریق کسرها 💥کوچکترین_مخرج_مشترک 💥استاد حمزه ای 💥 ________ 👇👇 @hamyari_6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 صفحه ۲۶ 💥جمع وتفریق کسرها 💥کوجکترین‌مخرج مشترک 💥استاد حمزه ای 💥 ________ 👇👇 @hamyari_6
بازخورد۳.pdf
1.04M
نمونه_های_پیشنهادی_بازخورد_1-1.pdf ________ 👇👇 @hamyari_6
_____________ 👇👇 @hamyari_6
👈🌸تفکرو پژوهش🌸 🔴 لینک فیلم ها 👇👇👇جهت استفاده در کلاس من عاقبت از این پل خواهم گذشت https://www.aparat.com/v/0kLbn ماه بود و روباه https://www.aparat.com/v/OwlSA لی لی حوضک https://www.aparat.com/v/8GXRu کیمیاگر https://www.aparat.com/v/1jCMo کشاورز و ربات https://www.aparat.com/v/rpvCR چرخ ریسک https://www.aparat.com/v/X6sxD درخت بخشنده https://www.aparat.com/v/m7s9h خفاش دیوانه https://www.aparat.com/v/iUdEJ تپه کوچک https://www.aparat.com/v/AcxzC بهتر از سیب https://www.aparat.com/v/OajET کیمیاگر https://www.aparat.com/v/bj4qN آخر خط https://www.aparat.com/v/hD8Oi فیلم آقکند https://www.aparat.com/v/dntvZ/ بوی خوش مدینه https://www.aparat.com/v/gzrFH/ پرواز کن پرواز https://www.aparat.com/v/e42fW نارنجی پوش امانتدار https://aparat.com/v/hjs6L _________ 👇👇 @hamyari_6
💥تکالیف خلاق و مشترک برای تمامی‌درسهای فارسی ▫️كلمات بی نقطه و یک نقطه و ... را از درس پیدا کن و بنویس ▫️کلمات سه حرفی ، چهار حرفی و... را از درس پیدا کن و بنویس ▫️جملات پرسشی درس را بنویس ▫️جملات نقل قول درس را بنویس ▫️کلماتی که حروف (ص ث ط ت و...) دارند را از درس پیدا کن و بنویس ▪️کلمات تشدید دار درس را پیدا کن و بنویس ( قبل از دادن تمامی این تکالیف " حتما خودتون چک کنید که کلمات زیاد و خسته کننده نباشه و همیشگی هم نباشد چون باعث زدگی و خستگی بچه ها از انجام تکالیف میشود ) ▪️۳ کلمه بنویس که تمام نقطه های آن بالا باشد ▪️۳ کلمه بنویس‌که تمام نقطه های آن پایین باشد ▪️۳ کلمه بنویس که هم نقطه در بالا داشته باشد و هم در پایین . ▪️۵ کلمه بنویس که حروف آن ها به هم چسبیده باشد و با آن ها جمله بساز (مسجد) ▪️۵کلمه بنویس که حروف آن ها جدا باشد(درس) 🔸️ده کلمه از درس را بصورت دومینو بنویس (حرف آخر کلمه اول، حرف اول کلمه ی بعدی ...)مثل تشکر رایانه و... | 🔸️با حروف اسم خود، کلماتی را در درس پیدا کن و بنویس مثال احمد:انجام_حوض_مسجد_دقت 🔸️و یا کلماتی از درس پیدا کن و بنویس که حرف اولشان، مشابه حرف اول اسم خودشان است ) 🔹️روخوانی درس از آخر به اول مثال اما محله ی مسجد.. 🔹️قسمتی از درس را بصورت کچل بنویسند(بی نقطه و سرکش) و فردا همان قسمت را با مداد قرمز نقطه گذاری کنند و سرکش بگذارند 🔹️مشق رنگی بنویسند(قسمتی از درس را رونویسی کنند به این صورت که هر کلمه را با یک رنگ بنویسند) 🔹️سه جمله از درس را بصورت نامرتب بنویس این تمرین برای انجام تمرین مرتب کن، که اکثر بچه ها مشکل دارند، عالیست و حتما توصیه می شود) 🔹️اسامی که در درس آمده است را به ترتیب حروف الفبا بنویس 🔹️هم معنی یا مخالف کلمات زیر را از حکایت یا درس پیدا کن و با آن ها جمله بساز 🔹️املا از والدین و تصحیح توسط بچه‌ها 🔹️داستان درس را برای پدر و مادرت تعریف کن 🍁با چند کلمه جدید درس، یک داستان کوتاه بنویس 🍁با توجه به متن درس، داستان نیمه تمام داده و بچه ها آن را به دلخواه ادامه بدهند(حتی تخیلی) 🍁كل درس را روخوانی کنند و آنچه از درس در ذهنشان مانده را بنویسند _________ 👇👇 @hamyari_6
🌀🍃🌺🍃🌸🍃🌼🍃 🔹ارکان تربیت شامل1️⃣ خانواده،2️⃣حکومت،3️⃣رسانه،4️⃣نهادها و سازمان های غیررسمی است.🍃 براساس،وظیفه ی اصلی تربیت فردی بچه ها بر عهده ی خانواده است. به این آیه ی قرآن توجه بفرمایید:«یا ایها الذَّینَ آمنوا قو أنفسکم و اهْلیکُمْ ناراً وقودها الناس و الحجاره» ای کسانی که ایمان آوردید خودتان و خانواده تان را از آتش جهنم حفظ کنید... همین آیه وجوب توجه ویژه ی پدر و مادرها به امر تربیت فرزندانان را می رساند،اگر ما می خواهیم جامعه ی صالحی داشته باشیم این محقق نخواهد شد مگر این که ی_صالح و مدرسه ی صالحی داشته باشیم 🌸✨ این دو عامل باید دست به دست هم زمینه ی به وجود آوردن جامعه ی صالح را ایجاد کنند.به عبارتی اگر مدارس ما کار خودشان را در نهایت و و انجام دهند اما خانواده ها در امر تربیت بچه ها همکاری نکنند یا به عبارتی غفلت کنند،کار چندان پیش نخواهد رفت. _________ 👇👇 @hamyari_6
✨┄┄┅┅✿❀🌸🌿🌸❀✿┅┅┄✨ 🟣 🤔❓اکنون این سوال پیش می آید که ما چگونه می توانیم در آگاهی بخشیدن به اولیا موثر باشیم؟چگونه می توانیم اولیا را در مسیر با خودمان همراه کنیم و تاثیر مطلوبی بر آنها بگذاریم تا خلاف جهت حرکت ما فعالیتی انجام ندهند،کارهای ما را در مدرسه خنثی نکنند.⬅️ به تکنیک هایی در این زمینه اشاره می نمایم که ان شاءالله زمانی که اولیای دانش آموزان کلاس خودتان را دعوت می کنید انها را مورد توجه قرار دهید. 💠در تعامل با اولیا ظرافت های انسانی را با دقت و حساسیت مورد توجه قرار دهیم. ♦️با توجه به نقش قابل توجه جملات آغازین،نکات یا مطالبی را در ابتدا ذکر کنیم که اعتماد اولیا جلب شود. 💠برای آگاهی بخشی به اولیا از زبان بهره بگیریم. ♦️در گفتگو و تعامل با اولیا از تمثیل،حکایت، داستان به جا و به درستی استفاده کنیم. 💠در هنگامه انتقال مطالبی به اولیا به جای ضمیر «شما» از ضمیر«ما» استفاده کنیم. ♦️به گونه ای برای اولیا صحبت کنیم که برای آنها داشته باشیم. 💠 گاهی لازم است صحبت های حق خودمان را از زبان آنها بگیریم. ♦️در گفتگوی با اولیا برای تاثیرگذاری بیشتر دو جنبه ی ارتقایی بینش و معرفت و برانگیختن احساسات را مد نظر داشته باشیم. 💠در هنگامه سخن از زبان بدن و تن صدا به خوبی بهره بگیریم. 💠 در انتقال یکسری از اموزه ها و نکات تربیتی به جنسیت مخاطب توجه کنیم. _________ 👇👇 @hamyari_6
اهداف بخش های مختلف فصل اول تفکر و پژوهش 🏵️اهداف واژه های تصادفی 1 – پرورش مهارت های پایهٔ تفکر 2 – توافق و قانون گذاری برای آداب و مقرّرات کلاس تفکّر 3 – ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت و گو های جمعی 🏵️اهداف دیدنی های سرزمین من🏵️ 1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن دیدگاه ها و ویژگی های دیگران 2 – ارتقای فضایل فکری، و توسعهٔ آداب گفت وگو های جمعی 🏵️اهداف نارنجی پوش امانتدار🏵️ 1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن پیامدهای آنی و آتی آن برای خود و دیگران 2 -ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت وگو های جمعی 🏵️اهداف بوی خوش مدینه🏵️ 1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن اولویت ها 2 – ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت و گو های جمعی 🏵️اهداف آقکند تفکّر و پژوهش پایه ششم ابتدایی🏵️ 1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن پیامدهای آنی و آتی تصمیم ها 2 – پرورش توانایی قضاوت با در نظر گرفتن همهٔ جوانب موضوع 3 – ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت و گو های جمعی 🏵️اهداف ماه بود و روباه ! ( انتخابی) 🏵️ 1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن پیامدهای اندیشه و عمل برای خود و دیگران 2 – ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت وگو های جمعی 🏵️اهداف مارگیر و اژدها ( انتخابی) 🏵️ 1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن پیامدهای فوری و کوتاه مدت آن 2 – ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت وگو های جمعی _________ 👇👇 @hamyari_6
یک شب که ماه از تمام شب‌های دیگر قشنگ‌تر بود و به زمین نزدیکتر، روباه کوچک از کوه بالا رفت و ماه را برداشت و به لانه خود برد. آن شب روباه از بودن ماه در لانه‌اش خوشحال بود. گاهی می‌خندید، گاهی دور او می‌چرخید، ماه فقط می‌تابید. روباه به علفزار رفت تا برای ماه غذایی دست و پا کند. وقتی برگشت ماه کمی بزرگتر شده بود. روباه خوشحال شد و شروع به پختن غذای لذیذی کرد. او سفره شام را قشنگ چید و رو به ماه کرد تا او را سر سفره دعوت کند. تازه یادش افتاد ماه که غذا نمی‌خورد، ماه فقط می‌تابد. فردای آن شب ماه کمی بزرگتر شده بود. روباه یک نقاشی قشنگ از او کشید، خواست آن را به ماه نشان دهد، تازه یادش افتاد، ماه که چشم ندارد. روز بعد روباه توی جنگل تمرین آواز کرد و به لانه برگشت، ماه را دید که باز هم بزرگتر شده است. خوشحال شد و شروع به خواندن کرد، اما هنوز چند کلمه بیشتر نخوانده بود که یادش افتاد، ماه که گوش ندارد. ماه فقط می‌تابد. شب‌ها می‌گذشت و ماه بزرگ و بزرگ‌تر می‌شد. اما ماه فقط بزرگ می‌شد و فقط می‌تابید. سیزده شب گذشت و شبی رسید که ماه بزرگ بزرگ شد، یک ماه کامل. فردای آن شب روباه تصمیم خود را گرفت که چطور ماه عزیزش را خوشحال کند. منتظر ماند و بعد از چهارده شب، وقتی ماه دوباره کوچک شد. آن را برداشت و از کوه بالا رفت و دوباره سرجایش گذاشت.     گفتگو کنید؛ پاسخ سوالات درس ماه بود و روباه ۱. موضوع کلی و پیام داستان چه بود؟ موضوع کلی داستان درباره بررسی قوانين حاكم بر روابط بين پديده‌ها و موجودات و روابط عملی و اخلاقی در ارتباط‌های روزانه است. در واقع در این داستان روباه می‌خواست که ماه مال خودش باشد ولی فهمید که این خودخواهی هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت. ۲. چه چیز سبب شد روباره به فکر مالکیت ماه بیفتد؟ چون روباه فکر می‌کرد ماه می‌تواند دوست خوبی برای او باشد. ۳. چرا تلاش های روباه برای راضی کردن ماه به نتیجه نمی رسید؟ چرا که ماه و روباه موجودات متفاوتی هستند و نمی‌توانند ارتباط منطقی با یکدیگر داشته باشند. ۴. چرا نویسنده‌ی داستان این شخصیت ها را انتخاب کرده‌ است؟ (مثلا بجای روباه چرا خرس، فیل یا هر حیوان دیگری انتخاب نشده است؟) در نگاه اول می‌توان گفت روباه موجود طمع کاری است که با این طمع، با موضوع داستان سازگاری دارد. از طرف دیگر روباه حیوان فرز و سریعی است که می‌توانست در خیال خود، راحت هر چه را که دوست دارد برای ماه فراهم کند. از نگاه دیگر می‌توان به این موضوع اشاره کرد که ما اغلب در فیلم‌ها و کارتون‌ها، زوزه کشیدن گرگ در تصویر ماه را دیده‌ایم. از آنجایی که گرگ و روباه هر دو از خانواده “سگ سانان” هستند و از نظر ظاهر به یکدیگر شباهت دارند، تصویر سازی آن برای مخاطبان ملموس‌تر و واقعی تر بنظر می‌رسد.     ۵. به نظر شما از نتیجه این فعالیت برای زندگی چه استفاده‌ای می‌توان کرد؟ ما باید برای هر کاری راه درستی انتخاب کنیم؛ برای مثال اگر روباه به دنبال دوست خوبی برای خود بود باید به سراغ هم نوع‌های خود می‌رفت. ۶. در داستان ماه و روباه ماه نماد چیست؟ در داستان ماه بود و روباه، ماه نماد فریبکاری است. ۷. در داستان ماه بود و روباه، روباه نماد چیست؟ در داستان ماه بود و روباه، روباه نماد خودخواهی است.   درباره کتاب ماه بود و روباه و نویسنده آن کتاب ماه و بود و روباه اثر آناهیتا تیموریان، در سال ۱۳۷۹ توسط انتشارات کانون به چاپ رسید و در سال ۱۳۸۳ نامزد دریافت جایزه اوکتاگونال (مرکز بین‌المللی مطالعات ادبی کودکان و نوجوانان فرانسه) شد. فیلم پویانمایی این اثر نیز به کارگردانی بابک نظری موفقیت‌های زیادی را در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی کسب کرد که از آن جمه می‌توان به “دریافت جایزه طلایی بخش فیلم‌های پویانمایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان قاهره در مصر” و “دومین جایزه افتخاری جشنواره اوبرن استرالیا برای بهترین فیلم ساخته شده توسط بزرگ‌سالان برای کودکان” اشاره کرد.
گردش مجازی امروز برای شما هدیه داریم می خواهیم باهم برویم بخشی از دیدنی های شیراز را بازدید کنیم *هم باچرخش ۳۶۰درجه تصویر* *هم بالمس نمادچرخش روی تصویر به طوراتوماتیک تماشا کنید* 🌹*دروازه قران* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/quran-gate/ 🌻*شاهچراغ* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/shahe-cheragh/ 🌼*باغ دلگشا* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/delgosha-garden/ 🌹*باغ جهان نما* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/jahan-nama-garden/ *⚘موزه تاریخ طبیعی* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/natural-history-museum/ 🦋*مسجدنصیرالملک* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/nasiralmolk-mosque/ *🌷مدرسه خان* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/khan-school/ 🌳*موزه پارس* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/pars-museum/ *ارگ کریم خان زند* Https://www.panoman.ir/vt//shiraz/arg-e-karimkhan 🌹*هفت تنان* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/haft-tanan/ _________ 👇👇 @hamyari_6
*این هم یک قرآن کامل، همراه با صدا و تصویر هدیه ای قابل* برای شما دوستان عزیز *http://www.parsquran.com/book* *برای این مجموعه زحمات زیادی کشیده شده* لطفا جهت همه گیری این هدیه گرانبها و استفاده هر چه بیشتر از آن، تا می توانید باز نشر دهید. التماس دعا _________ 👇👇 @hamyari_6