🌀#تکنیک_برقراری_تعامل_سازنده_با_اولیا🍃🌺🍃🌸🍃🌼🍃
🔹ارکان تربیت شامل1️⃣ خانواده،2️⃣حکومت،3️⃣رسانه،4️⃣نهادها و سازمان های غیررسمی است.🍃
براساس#مبانی_نظری_سند_تحول_بنیادین،وظیفه ی اصلی تربیت فردی بچه ها بر عهده ی خانواده است.
به این آیه ی قرآن توجه بفرمایید:«یا ایها الذَّینَ آمنوا قو أنفسکم و اهْلیکُمْ ناراً وقودها الناس و الحجاره» ای کسانی که ایمان آوردید خودتان و خانواده تان را از آتش جهنم حفظ کنید...
همین آیه وجوب توجه ویژه ی پدر و مادرها به امر تربیت فرزندانان را می رساند،اگر ما می خواهیم جامعه ی صالحی داشته باشیم این محقق نخواهد شد مگر این که #خانواده ی_صالح و مدرسه ی صالحی داشته باشیم 🌸✨
این دو عامل باید دست به دست هم زمینه ی به وجود آوردن جامعه ی صالح را ایجاد کنند.به عبارتی اگر مدارس ما کار خودشان را در نهایت #دقت و #ظرافت و #دلسوزی انجام دهند اما خانواده ها در امر تربیت بچه ها همکاری نکنند یا به عبارتی غفلت کنند،کار #تربیت چندان پیش نخواهد رفت.
_________
👇👇
@hamyari_6
✨┄┄┅┅✿❀🌸🌿🌸❀✿┅┅┄✨
🟣#راهبردهای_تعامل_موثر_بااولیا
🤔❓اکنون این سوال پیش می آید که ما چگونه می توانیم در آگاهی بخشیدن به اولیا موثر باشیم؟چگونه می توانیم اولیا را در مسیر#تربیت با خودمان همراه کنیم و تاثیر مطلوبی بر آنها بگذاریم تا خلاف جهت حرکت ما فعالیتی انجام ندهند،کارهای ما را در مدرسه خنثی نکنند.⬅️ به تکنیک هایی در این زمینه اشاره می نمایم که ان شاءالله زمانی که اولیای دانش آموزان کلاس خودتان را دعوت می کنید انها را مورد توجه قرار دهید.
💠در تعامل با اولیا ظرافت های #روابط_ انسانی را با دقت و حساسیت مورد توجه قرار دهیم.
♦️با توجه به نقش قابل توجه جملات آغازین،نکات یا مطالبی را در ابتدا ذکر کنیم که اعتماد اولیا جلب شود.
💠برای آگاهی بخشی به اولیا از زبان#هنر بهره بگیریم.
♦️در گفتگو و تعامل با اولیا از تمثیل،حکایت، داستان به جا و به درستی استفاده کنیم.
💠در هنگامه انتقال مطالبی به اولیا به جای ضمیر «شما» از ضمیر«ما» استفاده کنیم.
♦️به گونه ای برای اولیا صحبت کنیم که برای آنها #اعتبار داشته باشیم.
💠 گاهی لازم است صحبت های حق خودمان را از زبان آنها بگیریم.
♦️در گفتگوی با اولیا برای تاثیرگذاری بیشتر دو جنبه ی ارتقایی بینش و معرفت و برانگیختن احساسات را مد نظر داشته باشیم.
💠در هنگامه سخن از زبان بدن و تن صدا به خوبی بهره بگیریم.
💠 در انتقال یکسری از اموزه ها و نکات تربیتی به جنسیت مخاطب توجه کنیم.
_________
👇👇
@hamyari_6
اهداف بخش های مختلف فصل اول تفکر و پژوهش
🏵️اهداف واژه های تصادفی
1 – پرورش مهارت های پایهٔ تفکر
2 – توافق و قانون گذاری برای آداب و مقرّرات کلاس تفکّر
3 – ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت و گو های جمعی
🏵️اهداف دیدنی های سرزمین من🏵️
1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن دیدگاه ها و ویژگی های دیگران
2 – ارتقای فضایل فکری، و توسعهٔ آداب گفت وگو های جمعی
🏵️اهداف نارنجی پوش امانتدار🏵️
1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن پیامدهای آنی و آتی آن برای خود و دیگران
2 -ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت وگو های جمعی
🏵️اهداف بوی خوش مدینه🏵️
1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن اولویت ها
2 – ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت و گو های جمعی
🏵️اهداف آقکند تفکّر و پژوهش پایه ششم ابتدایی🏵️
1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن پیامدهای آنی و آتی تصمیم ها
2 – پرورش توانایی قضاوت با در نظر گرفتن همهٔ جوانب موضوع
3 – ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت و گو های جمعی
🏵️اهداف ماه بود و روباه ! ( انتخابی) 🏵️
1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن پیامدهای اندیشه و عمل برای خود و دیگران
2 – ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت وگو های جمعی
🏵️اهداف مارگیر و اژدها ( انتخابی) 🏵️
1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن پیامدهای فوری و کوتاه مدت آن
2 – ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت وگو های جمعی
_________
👇👇
@hamyari_6
#خلاصه_داستان_ماه_بود_و_روباه
یک شب که ماه از تمام شبهای دیگر قشنگتر بود و به زمین نزدیکتر، روباه کوچک از کوه بالا رفت و ماه را برداشت و به لانه خود برد.
آن شب روباه از بودن ماه در لانهاش خوشحال بود. گاهی میخندید، گاهی دور او میچرخید، ماه فقط میتابید.
روباه به علفزار رفت تا برای ماه غذایی دست و پا کند. وقتی برگشت ماه کمی بزرگتر شده بود. روباه خوشحال شد و شروع به پختن غذای لذیذی کرد. او سفره شام را قشنگ چید و رو به ماه کرد تا او را سر سفره دعوت کند. تازه یادش افتاد ماه که غذا نمیخورد، ماه فقط میتابد.
فردای آن شب ماه کمی بزرگتر شده بود. روباه یک نقاشی قشنگ از او کشید، خواست آن را به ماه نشان دهد، تازه یادش افتاد، ماه که چشم ندارد. روز بعد روباه توی جنگل تمرین آواز کرد و به لانه برگشت، ماه را دید که باز هم بزرگتر شده است. خوشحال شد و شروع به خواندن کرد، اما هنوز چند کلمه بیشتر نخوانده بود که یادش افتاد، ماه که گوش ندارد. ماه فقط میتابد.
شبها میگذشت و ماه بزرگ و بزرگتر میشد. اما ماه فقط بزرگ میشد و فقط میتابید. سیزده شب گذشت و شبی رسید که ماه بزرگ بزرگ شد، یک ماه کامل.
فردای آن شب روباه تصمیم خود را گرفت که چطور ماه عزیزش را خوشحال کند. منتظر ماند و بعد از چهارده شب، وقتی ماه دوباره کوچک شد. آن را برداشت و از کوه بالا رفت و دوباره سرجایش گذاشت.
گفتگو کنید؛ پاسخ سوالات درس ماه بود و روباه
۱. موضوع کلی و پیام داستان چه بود؟
موضوع کلی داستان درباره بررسی قوانين حاكم بر روابط بين پديدهها و موجودات و روابط عملی و اخلاقی در ارتباطهای روزانه است. در واقع در این داستان روباه میخواست که ماه مال خودش باشد ولی فهمید که این خودخواهی هیچ نتیجهای نخواهد داشت.
۲. چه چیز سبب شد روباره به فکر مالکیت ماه بیفتد؟
چون روباه فکر میکرد ماه میتواند دوست خوبی برای او باشد.
۳. چرا تلاش های روباه برای راضی کردن ماه به نتیجه نمی رسید؟
چرا که ماه و روباه موجودات متفاوتی هستند و نمیتوانند ارتباط منطقی با یکدیگر داشته باشند.
۴. چرا نویسندهی داستان این شخصیت ها را انتخاب کرده است؟ (مثلا بجای روباه چرا خرس، فیل یا هر حیوان دیگری انتخاب نشده است؟)
در نگاه اول میتوان گفت روباه موجود طمع کاری است که با این طمع، با موضوع داستان سازگاری دارد. از طرف دیگر روباه حیوان فرز و سریعی است که میتوانست در خیال خود، راحت هر چه را که دوست دارد برای ماه فراهم کند. از نگاه دیگر میتوان به این موضوع اشاره کرد که ما اغلب در فیلمها و کارتونها، زوزه کشیدن گرگ در تصویر ماه را دیدهایم. از آنجایی که گرگ و روباه هر دو از خانواده “سگ سانان” هستند و از نظر ظاهر به یکدیگر شباهت دارند، تصویر سازی آن برای مخاطبان ملموستر و واقعی تر بنظر میرسد.
۵. به نظر شما از نتیجه این فعالیت برای زندگی چه استفادهای میتوان کرد؟
ما باید برای هر کاری راه درستی انتخاب کنیم؛ برای مثال اگر روباه به دنبال دوست خوبی برای خود بود باید به سراغ هم نوعهای خود میرفت.
۶. در داستان ماه و روباه ماه نماد چیست؟
در داستان ماه بود و روباه، ماه نماد فریبکاری است.
۷. در داستان ماه بود و روباه، روباه نماد چیست؟
در داستان ماه بود و روباه، روباه نماد خودخواهی است.
درباره کتاب ماه بود و روباه و نویسنده آن
کتاب ماه و بود و روباه اثر آناهیتا تیموریان، در سال ۱۳۷۹ توسط انتشارات کانون به چاپ رسید و در سال ۱۳۸۳ نامزد دریافت جایزه اوکتاگونال (مرکز بینالمللی مطالعات ادبی کودکان و نوجوانان فرانسه) شد. فیلم پویانمایی این اثر نیز به کارگردانی بابک نظری موفقیتهای زیادی را در جشنوارههای داخلی و بینالمللی کسب کرد که از آن جمه میتوان به “دریافت جایزه طلایی بخش فیلمهای پویانمایی شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم کودکان قاهره در مصر” و “دومین جایزه افتخاری جشنواره اوبرن استرالیا برای بهترین فیلم ساخته شده توسط بزرگسالان برای کودکان” اشاره کرد.
گردش مجازی
امروز برای شما هدیه داریم می خواهیم باهم برویم بخشی از دیدنی های شیراز را بازدید کنیم
*هم باچرخش ۳۶۰درجه تصویر*
*هم بالمس نمادچرخش روی تصویر به طوراتوماتیک تماشا کنید*
🌹*دروازه قران* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/quran-gate/
🌻*شاهچراغ* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/shahe-cheragh/
🌼*باغ دلگشا* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/delgosha-garden/
🌹*باغ جهان نما* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/jahan-nama-garden/
*⚘موزه تاریخ طبیعی* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/natural-history-museum/
🦋*مسجدنصیرالملک* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/nasiralmolk-mosque/
*🌷مدرسه خان* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/khan-school/
🌳*موزه پارس* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/pars-museum/
*ارگ کریم خان زند*
Https://www.panoman.ir/vt//shiraz/arg-e-karimkhan
🌹*هفت تنان*
https://www.panoman.ir/vt/shiraz/haft-tanan/
_________
👇👇
@hamyari_6
*این هم یک قرآن کامل، همراه با صدا و تصویر هدیه ای قابل* برای شما دوستان عزیز
*http://www.parsquran.com/book*
*برای این مجموعه زحمات زیادی کشیده شده*
لطفا جهت همه گیری این هدیه گرانبها و استفاده هر چه بیشتر از آن، تا می توانید باز نشر دهید. التماس دعا
_________
👇👇
@hamyari_6
روزی روزگاری در زمان های قدیم مارگیری زندگی می کرد.مارگیر به کوه و دشت وصحرا می رفت و مار میگرفت وآنهارا به طبیبان می فروخت تا از زهر مارها دارو بسازند . گاهی اوقات او با مارهایی که میگرفت در روستاها و شهرها میگشت ، بساط خود را می گسترد و برای مردم نمایش می داد.مردم نیز پس از تمام شدن نمایش سکه ای به او می دادند و او با همین سکه ها روزگار می گذرانید.
روزی از روزهای پربرف زمستان مارگیر به سمت کوهستان رهسپار شد تا مار بگیرد. در دل کوهستان راه می رفت که ناگهان اژدهای مرده ای با جثه ای عظیم دید. اول خیلی ترسید و گمان کرد اژدها خواب است اما وقتی دقت کرد پی برد که جانی در بدن ندارد. همین طور که نگاهش می کرد با خود اندیشید و گفت این اژدها جان می دهد برای نمایش در بین مردم. پس آن را به میان مردم می برم و می گویم که با همین دست های خودم این اژدهای بزرگ را کشته ام.آن وقت بادیده ی احترام به من می نگرند و می گویند چه مارگیر شجاعی. اگر دیو هم در برابرش سبز شود ذره ای نمی هراسد.
آری واینگونه بود که مارگیر داستان ما دلش را به کاربزرگی که انجام نداده بود خوش کرد و نفس نفس زنان اژدها را در کوچه های شهر به دنبال خویش می کشید و فریاد می زد : اژدهایی را که برای شکارش خون جگرها خورده ام برای نمایش آورده ام. افسوس که مارگیر به سوی مرگ می شتافت و خبر نداشت که اژدها در زیر سرما و برف منجمد شده بوده و وقتی خورشید سوزان بر آن نور بیفشاند بیدار می شود. مرد مارگیر در کنار شط که جای مناسبی برای نمایش بود بساطش را گستراند.غلغله ای در شهر افتاد و مردم دسته دسته دور مارگیر جمع می شدند،اما مارگیر روی اژدها را با پلاس و پرده پوشانیده بودو منتظر بود مردم بیشتری جمع شوند تا پول بیشتری به دست آورد.
هنوز نمایش خود را آغاز نکرده بود که متوجه تکان خوردن پلاس ها و پرده ها شد،خوب که دقت کرد متوجه تکان خوردن اژدها شد، مردم نیز کم کم متوجه شدند و از هیبت اژدها پا به فرار گذاشتند و در همین فرار کردن ها عده ی زیادی کشته شدند. از آنجا که مارگیر ادعا کرده بود که قبلاَ اژدها را کشته است برای کشتن اژدها به سوی آن حرکت کرد که اژدها نیز او را مانند لقمه ای خورد.
#مارگیر_و_اژدها
_________
👇👇
@hamyari_6
آموزش جدول ضرب به صورت منظومه برای بچه های ناز شما😍😍👇👇👇❤️❤️❤️❤️
ضرب به صورت شعر آسان راحت:
دو 2تا چهار تائیه داداش مامان دائیه
دو3 تا زد به شیشه یعنی جوابش شیشه
دو4 تاهشته هشته ماشین بابات تو رشته
دو 5تایند هر دو مشت با هم هستند ده انگشت
دو 6 تا داریم امام پاسخ دوازده تمام
دو 7 تا چهارده معصوم یاشهیدند یا مسموم
دو 8 تا شانزده تا گل رو هر شاخه ش یه بلبل
دو 9 تا سن زهرا هیجده ساله و دانا
دو 10 تا بیست بیستی خدا هست و تو نیستی
سه 2 تا زد به شیشه یعنی جوابش شیشه
سه 3 تا نه تائیه نهار پلو ماهیه
سه 4 تا در قلب ماست دوازده نور خداست
سه 5 روز احسان پانزدهم رمضان
سه 6 سن زهرا هیجده ساله و دانا
سه 7 تا قدرتش بدان بیست و یک رمضان
سه 8 تا بیست و چهاره هر کاری داره چاره
سه 9 تا روزش عجب بیست وهفتم رجب
ده 3 تا هم سی روزه ماه های سال و روزه
چهار 1 ذکر چهار قل رمز به شت است و گل
چهار 3 تا در قلب ماست دوازده نور خداست
چار 4 تا شانزده حاصل دانا شدی و فاضل
چهار 6 تا کن تو چاره جوابش بیست وچاره
چهار 7 تا بیست وهشته بلبل در باغ و دشته
چهار 8 تا حرف فارسی سی و دو تاست نترسی
چهار 9 تا بیست و شیشه یادت باشه همیشه
چهار 10 تا شد او رهبر چهل سالگی پیامبر
پنج 1 نور و صفاست پنج تن ال عباست
پنج 2 تایند هر دو مشت با هم هستند ده انگشت
پنج 3 تا روز احسان پانزدهم رمضان
پنج 8 تا شد اربعین شد چهلم ماه دین
پنج 9 تا چهل و پنجه فرصت طلا و گنجه
پنج 10 تا شد پنجاه روز مدرسه بعد از نوروز
نه6 تا هشتاد و یک صبحانه شیر با یک کیک
هشت 10 تا میشه هشتاد صد افرین ای استاد
هفت 8 تا پنجاه و شش گردو بخور با کشمش
هفت 7 تا چهل و نه تا اخر شدی تو اوستا
شش 7 تا شد چهل و دو هدیه دادم یه کادو
ده 6 تا هم که شصته انگشت دست هم شصته
هشت 8 تا شصت و چاره این که کاری نداره
نه 7 تا شصت وسه سن پیامبر انس وجن
شش 10 تاهم که شصته انگشت دست هم شکسته
شش 9 تا پنجاه و چار پیچ باز کن با اچار
شش 8 تا شد چهل و هشت ماشین بگیر برو رشت
شش 6 تا سی و شیشه زبان بد یه نیشه
#برای_همکاران_فوروارد_کنید
_________
👇👇
@hamyari_6
در هر فصل از کتاب تفکر و پژوهش تعدادی درس الزامی و انتخابی طرّاحی شده است تا دانشآموزان طیّ یک گفت و گوی گروهی، ابعاد موضوع و مسئله را از جنبه های مختلف بررسی کنند، از طرز تلقی خود نسبت به موضوع آگاه شوند، نظرات خود را عمیقاً واکاوی کنند، در بخش گفت وگو کنید هر درس سه دسته سؤال مطرح شده که دانش آموز را از توصیف امور عینی به سمت تحلیل روابط و فلسفیدن سوق می دهد.
یکی از ویژگی های برنامه ی درسی تفکرّ و پژوهش تأکید بر مفهوم سازی به جای مفهوم آموزی است.
_________
👇👇
@hamyari_6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دست ورزی مناسب فصل کسرها
__________
👇👇
@hamyari_6
لغات.pdf
286.5K
🥫مترادف هم خانواده متضاد
🚦##فارسی
🍓 ششم ابتدایی
__________
👇👇
@hamyari_6
61سوال ازدروس 1و2اجتماعی ششم.pdf
442.4K
📚61 سوال اجتماعی از درس 1 و2
⏰ ششم ابتدایی
__________
👇👇
@hamyari_6
آزمون_علوم_پایه_ی_ششم_دبستان_مهر.pdf
175.2K
آزمون ##علوم تجربی
🔻 آبان ماه
🔸پایه ششم
__________
👇👇
@hamyari_6
48.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس صفحه ۴۰ و ۴۱ ##ریاضی ششم
(سوالات ۱ تا ۵) مدرس: آقای حمزه ای
📚
__________
👇👇
@hamyari_6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس صفحه ۴۰ ##ریاضی ششم
فرهنگ نوشتنمدرس: آقای حمزه ای
📚
__________
👇👇
@hamyari_6
4_497481367496427306.docx
285.9K
🍒آزمون ##علوم تجربی
📌 درس دوم
🥁 ششم ابتدایی
__________
👇👇
@hamyari_6
بمب دستور زبان فارسی.pdf
29.68M
#جزوه بمب فارسی ششم (تیزهوشان)
______
👇👇
@hamyari_6
پیک-ادینه.pdf
5.04M
#فایل
پیک آدینه تمام دروس
______
👇👇
@hamyari_6
1_1711852486.pdf
6.22M
#گام_به_گام_بافارسی_ششم
(کلاغ سپید)
______
👇👇
@hamyari_6
جزوه_کامل_حل_المسایل_ریاضی_کلاس_ششم.pdf
29.83M
#فایل درسنامه کامل ریاضی
بفرست برای کسایی که دوستشون دارید
______
👇👇
@hamyari_6
هدایت شده از 🌹کانال تبادلات ایتا📌
#مهم_فوری👇👇
💢 #مجموعه_گروههای_همیاری (کشوری)
👇🏿👇🏼👇👇🏾
🌼
گروه همیاری پایه اول (کشوری)
https://eitaa.com/joinchat/1020461274Cf1e357e899
🌼🌼
لینک گروه همیاری پایه دوم (کشوری)
https://eitaa.com/joinchat/1077805274C349bf8a307
🌼🌼🌼
لینک گروه همیاری پایه سوم(کشوری)
https://eitaa.com/joinchat/1082065114C4618656f32
🌼🌼🌼🌼
گروه همیاری پایه چهارم(کشوری)
https://eitaa.com/joinchat/1085276378C08cd45f795
🌼🌼🌼🌼🌼
گروه همیاری پایه پنجم(کشوری)
https://eitaa.com/joinchat/1089732826Cf7f494cd0b
🌼🌼🌼🌼🌼🌼
گروه همیاری پایه ششم(کشوری)
https://eitaa.com/joinchat/1091240154C985a8969a4
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
همیاری پایه هفتم(کشوری)
https://eitaa.com/joinchat/1108279514C5625bba9ac
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
همیاری پایه هشتم(کشوری)
https://eitaa.com/joinchat/1125187802C17506cecef
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
همیاری پایه نهم(کشوری)
https://eitaa.com/joinchat/1409745114C649b086bdf
🌼🌷🌼🌷
گروه همیاری چند پایه ها(کشوری)
https://eitaa.com/joinchat/1121255642C4ebf336d45
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴لینک کانال #قصه_گویی(هرشب یک قصه)
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3185311974C6427a744f0
درس سوم علوم.pdf
1.61M
🍓نکات مهم فصل ۳ ##علوم
🔥ششم ابتدایی
___________
👇👇
@hamyari_6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس هفتم قرآن ششم ( جلسه سوم) - جدید
نرگس آزاد- با ذکر صلوات
📚
___________
👇👇
@hamyari_6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥫ویدیو آموزش نقاشی دلفین
🌺زنگ هنر
📚ششم ابتدایی
___________
👇👇
@hamyari_6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس درس هفتم قرآن( جلسه اول) - جدید
همراه با داستان شق القمر
نرگس آزاد - با ذکر صلوات
___________
👇👇
@hamyari_6