1_1720462314.pdf
557.9K
جواب تفکر وپژوهش
______
👇👇
@hamyari_6
32751760085287.pdf
444.9K
سوال وجوابهای علوم
______
👇👇
@hamyari_6
سوال وجواب اجتماعی.pdf
944.7K
سوالات درس به درس مطالعات ششم
______
👇👇
@hamyari_6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#_درس چهارم علوم ( سفر به اعماق زمین)
میهمان این برنامه دکتر بین
#آموزگار پایه ششم :طلعتی
#دبستان میرزای شیرازی
______
👇👇
@hamyari_6
48.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#_تدریس هدیه های آسمان پایه ششم
درس چهارم :باغ سری
🌸با شیوه ای نوین
آموزگار : طلعتی
______
👇👇
@hamyari_6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#_درس چهارم علوم ( سفر به اعماق زمین)
میهمان این برنامه دکتر بین
#آموزگار پایه ششم :طلعتی
#دبستان میرزای شیرازی
__________
👇👇
@hamyari_6
48.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#_تدریس هدیه های آسمان پایه ششم
درس چهارم :باغ سری
🌸با شیوه ای نوین
آموزگار : طلعتی
__________
👇👇
@hamyari_6
#_شروع_زنگ_قرآن
زنگ ، زنگ_قرآن شد
وقت با خدا بودن
انس با قرآن داشتن
پاک و با صفا بودن
👈 انس با قرآن
1- با تلاوت روزانه ي قرآن کريم در نزد دانش آموزان, برای آنان نقش الگويي داشته باشيد.
2- بيش ترين وقت کلاس را به خواندن قرآن آن هم توسط همه ی دانش آموزان اختصاص دهيد.
3- دانش آموزان را به تدبر در پيام های قرآنی تشويق کنيد.
4- از دانش آموزان بخواهيد پيام قرآني و برخي از آيات مشهور را در آيات درس يا مصحف شريف پيدا كنند.
5- آيه ها ي مشهور را در کتاب درسی پیدا كنند
6- آيات مشهور مانند پيام های قرآنی را حفظ كنند.
7- آيات درس يا پيام قرآني را مثل نوار با صوت زيبا بخوانند.
8- جلسه ی آخر هر درس به « انس با قرآن در خانه » اختصاص دارد. نحوه ی انجام هر يک از اين تمرينات را در جلسه ی قبل از آن برای دانش آموزان توضيح دهيد.
9- از والدين بخواهيد به انجام تمرينات کتاب مخصوصاً جلسه ی انس با قرآن در خانه نظارت کنند و پس از انجام کامل آن توسط دانش آموز در خانه, ضمن ارائه ی اظهار نظر در پايان اين صفحه آن را امضاء نمايند.
10- ميثاق نامه ي تلاوت روزانه قرآن را که قبلاً تهيه کرده ايد, همه باهم امضا کنيد. و پس از آن در هر جلسه از دانش آموزان بپرسيد که چه کسانی در اين هفته هر روز قرآن خوانده اند ؟ اگر تعدادی نخوانده اند علت را جويا شويد و در رفع آن بکوشيد. مسلماً اگر دانش آموزان اصرار شما را ببينند خود را با نظر شما تطبيق خواهند داد.
11- قرآن را از منزل به کلاس بياورند و از روی آن بخوانند.
12- کلمات, آيات و عبارات مشابه را در درس يا کتاب و يا مصحف شريف پيدا و با هم مقايسه كنيد.
13- همه با هم روزي يک صفحه يا کمتر از آن را در کلاس درس بخوانيد.
14- از احاديث, اشعار و جملات ادبي مناسب مناسب براي ايجاد انگيزه برای انس روزانه با قرآن استفاده کنيد.
15- نوار يا سيدي قرائت آيات کتاب درسي را در اختيار دانش آموزان قرار دهيد و آنان را تشويق کنيد در منزل تمرين کنند تا شبيه نوار صوتي بخوانند.
16- نرم افزار آموزش قرآن را که به تفکيک پايه توليد و نوزيع شده است را برای دانش آموزان تهيه کنيد و آنان را به استفاده از آن تشويق نماييد.
17- فيلم, نوار يا سيدي قرائت آيات کتاب را با صدای قاريان ممتاز جهان برای بچهها پخش کنيد.
18- دانش آموزان را تشويق کنيد تا با زمان سنج, سرعت تلاوت خود را در کلاس و منزل افزايش دهند.
19- بين آنان رقابت ايحاد کنيدتا يك آيه را با يک نفس بخوانند.
20- بين آنان رقابت ايحاد کنيدتا يك عبارت يا آيه را با صوت زيبا بخوانند.
21- براي داوري در رقابت هاي کلاسي از دانش آموزان استفاده کنيد.
22- « مسابقات روخواني قرآن براي دانش اموزان پايه هاي اول تا سوم ابتدايي» و « مسابقات روانخواني قرآن براي دانش آموزان پايه های چهارم و پنجم ابتدايي » به مسابقات قرآنی مدرسه و منطقه اضافه کنيد.
23- دفترچه اي برای خواندن روزانه ی قرآن کريم تهيه کنيد تا دانش آموزان تلاوت روزانه ی خود را در جداول مربوطه علامت بزنند.
24- دانش آموزان را تشويق کنيد در بين نماز ظهر و عصر يک صفحه يا کمتر از آن را در نمازخانه ي مدرسه بخوانند
25- از هر موقعيت مناسب ضمن اشاره به معارف و آموزه هاي اخلاقی, به آيات قرآن استناد کنيد.
26- احساس بچهها را درباره ي تلاوت روزانه ی قرآن موضوع انشاء کلاسی يا مسابقه در مدرسه و منطقه قرار دهيد.
27- در جلسات آموزش خانواده به موضوع اهميت انس روزانه ی دانش آموزان با قرآن تأکيد کنيد.
28- با پرسش از معنای کلماتی که در فارسی و قرآن مشترک هستند, بچهها را به فهم لغات و ترجمه ي آن و نيز يافتن همخانواده ي لغات عادت دهيد.
29- داستان هاي کتاب را همراه با پخش قرائت آيات مربوطه برای بچه ها تعريف کنيد.
30- حالات پيامبر صل الله عليه و آله و سلم, ائمه ی اطهار عليهم السلام و بزرگان ديني درباره ي انس روزانه با قرآن را براي دانش آموزان بيان کنيد. در بخش « قطره اما دريا » ی کتاب های آموزش قرآن پايه های سوم تا پنجم موارد زيبايي ذکر شده است. با مشارکت دانش آموزان آن ها را آموزش دهيد.
31- داستانهايي درباره ي اهميت و فوايد انس دائمي با قرآن کريم براي دانش آموزان بيان کنيد.
32- حکايات شيرين, لطيفهها و سرگرميهاي مناسب درباره ی قرآن کريم ارائه دهيد.
33- در قالب ويژه نامه به ارائه رهنمودهاي لازم براي دانش آموزان و اولياي آنان بپردازيد و دانش آموزانی را که انس روزانه با قرآن دارند را معرفی کنيد.
34- از قاريان مشهور شهر, منطقه و مدرسه براي مراسم آغازين صبحگاه و ظهرگاه دعوت کنيد.
35- از دانش آموزان فعال قرآنی مدرسه و منتخبين مسابقات قرآنی تجليل کنيد.
36- آداب ظاهري و باطني تلاوت قرآن را به تدريج به دانش آموزان آموزش دهيد.
__________
👇👇
@hamyari_6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوانش شعر سخن
صداسازی شده
🌸 سخن سرا : حکیم نظامی گنجوی 🌸
آموزگار : طلعتی
__________
👇👇
@hamyari_6
51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پر کردن دفتر مدیریت کلاس
__________
👇👇
@hamyari_6
38110131998604.pdf
6M
سوال وجواب کتاب هدیه ها
__________
👇👇
@hamyari_6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ یک سوال مهم
چرا در کتاب قرآن زیر برخی از عبارات و کلمات قرآنی خط کشیده شده است ؟
______
👇👇
@hamyari_6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پارسی_را_گام_به_گام_با_هم_بیاموزیم
#تدریس_دانش_#زبانی_فعل
#مدرس_لیلا_رحمانیبا مهر تقدیم به دانش آموزان فهیم سرزمینم که فردای میهنم را با عشق و آگاهی می آفرینند.
______
👇👇
@hamyari_6
47.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#تدریس_#فارسی
#دانش_#زبانی_هم_خانواده
#مدرس_لیلا_رحمانی
#ششم_ابتدایی
#سپاس_دکتر_سهیلا_وکیلی_
#عضو_هیئت_علمی_#ریاضی_تهرانبا مهر تقدیم به دانش آموزان فهیم سرزمینم که فردای میهنم را با عشق و آگاهی می آفرینند.
______
👇👇
@hamyari_6