30.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس صفحه ۵۰ ریاضی ششم
مدرس: آقای حمزه ای
➖➖➖➖➖➖➖➖
💢کانال تخصصی #پایه_ششم
👇👇
@hamyari_6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس صفحه ۶۰ ریاضی ششم
مدرس: آقای حمزه ای
➖➖➖➖➖➖➖➖
💢کانال تخصصی #پایه_ششم
👇👇
@hamyari_6
33.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس صفحه ۵۳و۵۴
مدرس؛آقای حمزه ای
➖➖➖➖➖➖➖➖
💢کانال تخصصی #پایه_ششم
👇👇
@hamyari_6
36.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس صفحه ۴۸ ریاضی ششم
مدرس: آقای حمزه ای
➖➖➖➖➖➖➖➖
💢کانال تخصصی #پایه_ششم
👇👇
@hamyari_6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس صفحه ۵۲ ریاضی ششم
مدرس: آقای حمزه ای
➖➖➖➖➖➖➖➖
💢کانال تخصصی #پایه_ششم
👇👇
@hamyari_6
28.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس صفحه ۵۵ ریاضی ششم
(کاردرکلاس)
مدرس: آقای حمزه ای
➖➖➖➖➖➖➖➖
💢کانال تخصصی #پایه_ششم
👇👇
@hamyari_6
42.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس صفحه ۵۱ ریاضی ششم
مدرس: آقای حمزه ای
➖➖➖➖➖➖➖➖
💢کانال تخصصی #پایه_ششم
👇👇
@hamyari_6
41.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس صفحه ۴۹ ریاضی ششم
مدرس: آقای حمزه ای
➖➖➖➖➖➖➖➖
💢کانال تخصصی #پایه_ششم
👇👇
@hamyari_6
26.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥ریاضی ششم
💥فصل_سوم
💥اعداد_اعشاری
💥صفحه ۴۵
💥تبدیل عدداعشاری به عددمخلوط وبرعکس
💥استاد_حمزه_ای
➖➖➖➖➖➖➖➖
💢کانال تخصصی #پایه_ششم
👇👇
@hamyari_6
26.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس صفحه ۵۷ ریاضی ششم
مدرس: آقای حمزه ای
➖➖➖➖➖➖➖➖
💢کانال تخصصی #پایه_ششم
👇👇
@hamyari_6
51.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس صفحه ۵۹ ریاضی ششم
مدرس: آقای حمزه ای
➖➖➖➖➖➖➖➖
💢کانال تخصصی #پایه_ششم
👇👇
@hamyari_6
36.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس صفحه ۵۶ ریاضی ششم
مدرس: آقای حمزه ای
➖➖➖➖➖➖➖➖
💢کانال تخصصی #پایه_ششم
👇👇
@hamyari_6
35.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس صفحه ۵۸ ریاضی ششم
مدرس: آقای حمزه ای
➖➖➖➖➖➖➖➖
💢کانال تخصصی #پایه_ششم
👇👇
@hamyari_6
41.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس صفحه ۴۷ ریاضی ششم
مدرس: آقای حمزه ای
➖➖➖➖➖➖➖➖
💢کانال تخصصی #پایه_ششم
👇👇
@hamyari_6
📚✍دانش آموزان عزیز برای انجام کار در کلاس بالا باید به نکات زیر در حل تمرینات دقت کنید .
✅ گام اول :
در ضرب کسر ی باید همیشه عامل ها کسر باشند .یعنی اگر عدد مخلوط بودند باید در اولین قدم عدد مخلوط را به کسر تبدیل کنید .
✅ گام دوم ؛
به عدد هر کسر خوب توجه می کنیم که ببینیم ایا صورت کسر ی وجود دارد که بر مخرج خودش یا مخرج کسر دیگر بخشپذیری باشد .یا به بیانی دیگر صورت بر مخرج ساده می شود یا نه .؟ اگر ساده می شدند تا جایی که ممکن است صورتها و مخرج ها را با هم ساده می کنیم .
✅گام سوم :
در این مرحله صورت ها را با هم و مخرج ها را هم
با هم ضرب می کنیم.
**📚✍عزیزان در جمع و تفریق کسرها یادگرفتید که حتما باید مخرج ها مساوی باشند .سپس صورتها را با هم جمع کرده و مخرج خودش را می نویسیم .
همچنین یاد گرفتید که برای راحتی انجام عملیات در جمع و تفریق کسرها بهتر است از کوچکترین مخرج مشترک استفاده کنید .
❌روش محاسبه کوچکترین مخرج مشترک را دوباره بیان می کنم جهت یاد آوری
📚با توجه به اعداد مخرج آن عددی که بزرگتر است را انتخاب می کنیم و مضربهای آنها را بیان می کنیم تا به حاصلضربی برسیم که مضرب آن یکی مخرج هم باشد .
سپس آن را به عنوان کوچکترین مخرج انتخاب می کنیم .
مانند مخرج هشت و شش
که هشت را انتخاب کرده .در دو
در سه ضرب می کنیم .می بینیم هشت سه تا میشود۲۴ تا .
۲۴مضرب شش هم هست .
پس ۲۴ را به عنوان کوچکترین مخرج مشترک انتخاب می کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽#فیلم_آموزشی_فصل_دوم
🎞#درس_دوم_کسرها
📚✍#اعدادمعکوس
✍#مفهوم حاصلضرب اعداد معکوس
📚✍#کاردرکلاس دوم ص ۲۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شروع تدریس تقسیم کسرها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شروع تدریس تقسیم کسرها