eitaa logo
حمزه علی پور
565 دنبال‌کننده
606 عکس
358 ویدیو
15 فایل
✅ کانال رسمی حمزه علی پور (تنها کانال رسمی در ایتا) 📢اطلاع رسانی جلسات📢 ادمین کانال👇 @mohamdreza153
مشاهده در ایتا
دانلود
بیا که آینه ی روزگار ، زنگاری است بیا که زخم زبان های دوستان کاری است به انتظار نشستن در این زمانه‌ی یاس برای منتظران چاره نیست ناچاری است به ما مخند اگر شعرهای ساده‌ی ما قبول طبع شما نیست کوچه بازاری است چه قاب‌ها و چه تندیس‌های زرینی گرفته ایم به نامت که کنج انباری است ! نیامدی که کپرهای ما کلنگی بود کنون بیا که بناهایمان طلاکاری است به این خوشیم که یک شب به نامتان شادیم تمام سال اگر کارمان عزاداری است نه این که جمعه فقط صبح زود بیدارند که کار منتظرانت همیشه بیداری است به قول خواجه‌ی ما در هوای طره‌ی تو «چه جای دم زدن نافه های تاتاری است» سعید بیابانکی
شهر آینه‌دار می‌شود با یک گل پروانه‌تبار می‌شود با یک گل گفتند نمی‌شود، ولی می‌بینند یک روز بهار می‌شود با یک گل ✍
هنوز می‌چکد از چشم‌ها بهانهٔ تو بیا که سر بگذارد جهان به شانهٔ تو برای گریهٔ این ابرهای سرگردان کجاست بهتر از آغوش بی‌کرانهٔ تو؟ به پای بوسی دریای وعده داده شده از ابتدای زمان رودها روانهٔ تو نفس نفس همه‌جا بادها سراسیمه سحر سحر همه در جست‌وجوی خانهٔ تو ستاره‌ها همه پا در رکاب نور امید نگاه سرخ افق مشعل نشانهٔ تو اگرچه باور تقویم‌ ما زمستانی‌ست هزار سکه بهار است در خزانهٔ تو میان باغ خزان‌خیز چارفصل هنوز به انتظار تو قد می‌کشد جوانهٔ تو به صبح جمعه قسم عصر، عصر دلتنگی‌ست بخواه تا بشوم لایق زمانهٔ تو
51.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏳السلام علیک یا مولا یا صاحب الزمان 🎬 فرصت دیدار 🎤محمد شهریاری ✍استاد محمدعلی مجاهدی(پروانه) 🎹حسن دینا 🎞محمدجواد هاشمی ✅کاری از دبیرخانه شعر و ادبیات آیینی @mohammadshahryari
دلم پر آتش و چشمم پر آب شد هر دو دو خانه وقف تو کردم خراب شد هر دو!
▪️روباهی از شتری پرسید : عمق این رودخانه چه اندازه است؟ شتر جواب داد : تا زانو اما وقتی روباه در آب رودخانه پرید، آب از سرش هم گذشت و همین طور که دست و پا می‌زد به شتر گفت :  تو که گفتی تا زانو !! شتر جواب داد : بله، تا زانوی من، نه زانوی تو! نکته : هنگامی که از کسی مشورت می‌گیریم یا راهنمایی می‌خواهیم باید شرایط طرف مقابل و خودمان را هم در نظر بگیریم. لزوما هر تجربه‌ای که دیگران دارند برای ما مناسب نیست ! @hamzehalipoor
🌸🍃🌸🍃 از بچگی، هر وقت هر کاری خوبی میکردیم، بهمون میگفتن: خیر ببینی. -خیر ببینی پسرم... -خیر ببینی دخترم... -خیر ببینی جوون... وقتی صبح از خواب بیدار میشیم، به همدیگه میگیم: صبح به خیر. در طول روز به همدیگه میگیم: روز به خیر. شاید در طول روز، این کلمه رو چند بار تکرار کنیم، و برای همدیگه طلب خیر کنیم. ولی واقعاً این "خیر"ی که همه در جستجوی اون هستند، و از خدا میخوان، چیه؟؟! قران کریم می‌فرماید: همه انسان‌ها شدیداً در پی خیر هستند... همه در جستجوی بهترین‌ها هستند... إنَّهُ لِحُبِّ الْخَيْرِ لَشَدِيد. (عادیات/۸) انسان بسیار دوستدار خیر است. ولی هر کس این خیر را در چیزی می‌بیند: یکی در خانه‌ی خوب...! یکی در ماشین خوب...! یکی در شغل خوب...! یکی در همسر و فرزندان خوب...! و... ولی واقعاً این خیرِ راستین چیست؟! قرآن کریم می‌فرماید حضرت موسی وقتی خائف و ترسان از بین فرعونیان می‌گریخت، این جمله رو زمزمه می‌کرد: ربِّ إِنِّی لِما أَنْزَلْتَ إِلَیَّ مِنْ خَیْرٍ فَقِیر. (قصص/۲۴) پروردگارا! من به آنچه از خیر بر من نازل کنی محتاجم! یعنی خدایا من نمیدونم خیرم در چیست... ولی اون بهترین رو که خیر من در آن است، بر من نازل کن... خیلی از ماها، این آیه رو در قنوت نمازها میخونیم، و مدام از خدا طلب خیر می‌کنیم. خیری که حتّی نمیدونیم چی هست. فقط همین قدر میدونیم که اون چیزی که مردم فکر می‌کنند، نیست! خُب حالا میخوای بدونی خیرِ واقعی چیه؟! یه آیه‌ در قرآن هست که بارها و بارها دیدیم و شنیدیم، ولی به راحتی از کنارش عبور کردیم. خدا به صراحت این خیر رو در قرآنش به همگان معرفی کرده: بقِيَّةُ اللهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ. بقية الله، همان خیرِ شماست، اگر از اهل ایمان باشید! این خیر که همه دنبالش هستند، چیزی نیست جز بقیه‌الله. جز پدر مهربانم! امام‌ زمان اون خیری که همه رهاش کردند، و به بهای اندکی فروختند! خیرِ واقعی یعنی اهلبیت. در زیارت‌جامعه‌کبیره خطاب به اهلبیت میگوئیم: انْ ذُکِرَ الْخَیْرُ کُنْتُمْ اوَّلَهُ، وَ اصْلَهُ وَ فَرْعَهُ، وَ مَعْدِنَهُ وَ مَاْویهُ وَمُنْتَهاهُ. هر جا صحبت از خیر باشد، شما اهلبیت اوّل و آخر و اصل و فرع و معدن و جایگاه آن خیر هستید. @hamzehalipoor
فانوسخانه / قسمت اول معرفت حقیقتِ امام ممکن نیست. یعنی محال محض است. همان‌گونه که شناخت حقیقت خدا محال است. امام از نور خداست. لذا معرفت به حقیقت این نور محال است. برخی روایات اشاره به مطلب بالاتری دارند. فرموده‌اند: اگر کسی به امامش مومن باشد، حتی معرفت به آن مومن نیز محال است. لذا برخی نتیجه گرفته‌اند که مثلا معرفت به حقیقت حضرت سلمان علیه‌السلام نیز محال است، چه رسد به آنکه بخواهیم معرفت پیدا کنیم به کسی که امامِ سلمان است. سعی می‌کنم ـ به مدد و عنایت و اجازه حضرات ـ گاهی مطالبی بنویسم دربارۀ امام و امامت و ولایت. از خود چیزی برای نوشتن ندارم، چرا که اولا سوادی در این وادی ندارم و صفر محض هستم، دوم این‌که اصلا نباید در این وادی زبان درازی کرد. تنها کسانی که شأن سخن گفتن در این وادی را دارند، خود حضرات هستند و بس. مگر اینکه شخصی آگاه پیدا بشود تا با بیانی ساده مطلبی از حضرات را شرح دهد، بلکه فهم بهتر و درست‌تری اتفاق افتد. برخی مصلحت‌ها بنده را مجاب کرد به نوشتن این سطور، که البته دنباله‌دار است و قطره قطره از اقیانوس روایات چکیده خواهد شد. اگر تمایل داشتید و مطالب را مفید یافتید، مطالعه بفرمایید. اسم این نوشتار را فانوسخانه گذاشته‌ام و با همین هشتک قابل جستجو است. فانوسخانه نگاهی است به امام و امامت و ولایت، از دریچه روایت معرفتی، البته با بیان بسیار بسیار ساده و روان تا مخاطبین کم مطالعه در حوزۀ دین بتوانند با آن ارتباط بگیرند. ارادتمند. مجید پورولی کلشتری یا علی مدد ....
فانوسخانه / قسمت 2 امام علیه‌السلام باطنی دارد. که این باطن برای انسان قابل درک نیست. یعنی هیچ بشری قادر به فهم حقیقت و باطن امام علیه‌السلام نیست. نه فقط بشر، بلکه ملائکه و فرشتگان نیز قادر به فهم و درک حقیقت وجود امام علیه‌السلام نیستند. و مشخص نیست که امام علیه‌السلام فقط یک باطن داشته باشد. یعنی بعید نیست که امام علیه‌السلام دارای چندین بطن و وجوه مختلف باشد. همین واژۀ «باطن» خودش برای انسان قابل فهم نیست. گنگ است. چرا که انسان محدود به ظاهر است و هیچ راهی به «باطن» ندارد! مگر آن‌که از جانب «باطن» نوری به انسان تابیده شود. امیرالمومنین علیه‌السلام فرموده‌اند: «باطنِ امام غیبی است که قابل درک نیست» دربارۀ حضرت فاطمه سلام الله علیها این‌گونه در روایات آمده است که: «آن حضرت فاطمه نامیده شد، برای آن‌که خلق از شناختن او جدا شده‌اند.» این دو حدیث را بگذاریم کنار حدیث دیگری از رسول‌خدا صلی الله علیه و آله که فرموده‌اند: «علی‌جان، هیچ کس تو را نشناخت جز خداوند و من» شما تصور کنید که در این «هیچ‌کس» جبرئیل و میکائیل و اسرافیل نیز قرار گرفته‌اند؛ و حضرات عیسی و موسی و ابراهیم سلام الله علیهم نیز قرار دارند. آن وقت برخی اشخاص گستاخانه فضائل اهل‌بیت را رد می‌کنند، گویی که شناخت کامل و دقیق از ایشان دارند. بنابراین باطن یا حقیقتِ امام علیه‌السلام برای انسان قابل درک و قابل فهم نیست. چرا که بشر برای درک و فهم محتاج حواس پنجگانه است و باطن امام بیرون از این حواس است. نکته حائز اهمیت اینجاست که حتی ظاهر امام نیز برای بشر خارج از درک است که درباره‌اش خواهیم گفت. ارادتمند. مجید پورولی کلشتری یا علی مدد ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با عطر حضور یار انشاالله آید به دلم قرار انشاالله با بانگ انالمهدی او از کعبه پایان رسد انتظار انشاالله ✍