eitaa logo
حمزه علی پور
565 دنبال‌کننده
606 عکس
358 ویدیو
15 فایل
✅ کانال رسمی حمزه علی پور (تنها کانال رسمی در ایتا) 📢اطلاع رسانی جلسات📢 ادمین کانال👇 @mohamdreza153
مشاهده در ایتا
دانلود
فانوسخانه / قسمت 2 امام علیه‌السلام باطنی دارد. که این باطن برای انسان قابل درک نیست. یعنی هیچ بشری قادر به فهم حقیقت و باطن امام علیه‌السلام نیست. نه فقط بشر، بلکه ملائکه و فرشتگان نیز قادر به فهم و درک حقیقت وجود امام علیه‌السلام نیستند. و مشخص نیست که امام علیه‌السلام فقط یک باطن داشته باشد. یعنی بعید نیست که امام علیه‌السلام دارای چندین بطن و وجوه مختلف باشد. همین واژۀ «باطن» خودش برای انسان قابل فهم نیست. گنگ است. چرا که انسان محدود به ظاهر است و هیچ راهی به «باطن» ندارد! مگر آن‌که از جانب «باطن» نوری به انسان تابیده شود. امیرالمومنین علیه‌السلام فرموده‌اند: «باطنِ امام غیبی است که قابل درک نیست» دربارۀ حضرت فاطمه سلام الله علیها این‌گونه در روایات آمده است که: «آن حضرت فاطمه نامیده شد، برای آن‌که خلق از شناختن او جدا شده‌اند.» این دو حدیث را بگذاریم کنار حدیث دیگری از رسول‌خدا صلی الله علیه و آله که فرموده‌اند: «علی‌جان، هیچ کس تو را نشناخت جز خداوند و من» شما تصور کنید که در این «هیچ‌کس» جبرئیل و میکائیل و اسرافیل نیز قرار گرفته‌اند؛ و حضرات عیسی و موسی و ابراهیم سلام الله علیهم نیز قرار دارند. آن وقت برخی اشخاص گستاخانه فضائل اهل‌بیت را رد می‌کنند، گویی که شناخت کامل و دقیق از ایشان دارند. بنابراین باطن یا حقیقتِ امام علیه‌السلام برای انسان قابل درک و قابل فهم نیست. چرا که بشر برای درک و فهم محتاج حواس پنجگانه است و باطن امام بیرون از این حواس است. نکته حائز اهمیت اینجاست که حتی ظاهر امام نیز برای بشر خارج از درک است که درباره‌اش خواهیم گفت. ارادتمند. مجید پورولی کلشتری یا علی مدد ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با عطر حضور یار انشاالله آید به دلم قرار انشاالله با بانگ انالمهدی او از کعبه پایان رسد انتظار انشاالله ✍
🌸  هرکس صبح کند وسه بارگوید: «الحَمدللهِ ربِّ العَالَمِین،الحمدُلِلّهِ حَمدًا کَثِیرَاطَیِّبًامُبَارَکًافِیهِ ✨حق تعالی هفتاد بلا را از اودفع میڪند https://eitaa.com/joinchat/2039415361C2567bf7b94
فانوسخانه / قسمت 3 ملائکه بر حضرت آدم علیه السلام سجده نکردند، بلکه بر نور امام سجده کردند. یعنی «ظاهر» سجده بر خاکِ آدم بود و «باطن» سجدۀ تکریم بود بر مقام نورانیّت اهل‌بیت صلوات الله علیهم. باطن سجده بر «نور ولایت» بود؛ و چون این سجده به امر خدا بود، «عبادت» بود. یعنی خدا اینگونه اراده کرد که سجدۀ تکریم بر مقاماتِ امام و اهل‌بیت صلوات الله علیهم را عبادتِ خویش قرار داد. امروز هم همین است. ظاهراً اسمش «نماز» است، اما در باطن همان تکریمِ مقاماتِ اهل‌بیت صلوات الله علیهم است. خودشان فرمودند که « نحن الصّلاة في كتاب اللّه » یعنی ما آن نمازی هستیم که در قرآن آمده است و اصل نماز و حقیقت نماز و روح نماز و قلب نماز و باطن نماز همان اعتقاد به نور امام است. اعتقاد به ولایت است. هر کس چنین اعتقادی دارد، او از «نمازگزاران» است. یعنی همین که شما معتقدید که این خانواده در مراتب اعلی درجات هستند، شما از نمازگزاران هستید. همین که شما معتقدید که اطاعت از این خانواده همان اطاعت از خداست، شما از نمازگزاران هستید؛ و البته که باید «ظاهر» را نیز حفظ کرد. یعنی باید نماز ظاهری را به جا آورد و خواند. اما «حقیقت نماز» همان اعتقاد به امام و اهل بیت است. آیه‌ای در قرآن هست (سوره مدثر آیه 43) که می‌گوید وقتی از جهنمی‌ها می‌پرسند آخر چه شد که شما جهنمی شدید؟! پاسخ می‌دهند چون ما از نمازگزاران نبودیم. امام باقر علیه السلام فرمودند: یعنی از شیعیان امیرالمومنین علیه السلام نبودند. نمازت را بخوان، بار معنایی اولش این است که «معتقد باش به ولایت و نورانیت اهل بیت صلوات‌الله‌علیهم» و در معنای دوم همان است که مطهر رو به قبله بایستیم و نماز بخوانیم. امام به هر دو امر نموده است. ظاهر و باطن. ادامه خواهیم داد ان شاالله. ارادتمند. مجید پورولی کلشتری یا علی مدد ....
کو یک نفر که یاد دلِ خستگان کند؟ یا لا اقل حکایت ما را بیان کند... تب کردم از مرور گناهان کوچکم کو آتشی که خجلت ما را نهان کند؟ ما بی‌سلیقه‌ایم، تو حاجات ما بخواه ور نه گدا مطالبۀ آب و نان کند آتش میاورید که اشکم مرا بسوخت کار شرار نار تو، آب روان کند... محرم نمی‌شود به مناجات نیمه شب هر کس که رو به محفل نامحرمان کند درهم بخر که سخت گرفتار و درهمیم خوب است گرچه چشم تو ما را نشان کند صبح قیامت از تو، به تو می‌برم پناه آغوش تو مگر که مرا میهمان کند
''قهر کردن'' یک نوع اختلال شخصیتی و نوعی بیماری روانی است که فرد با تکیه بر آن از روبرویی با مشکلاتش می گریزد و طرف مقابل را تنبیه می کند. - کسانی که بیش از اندازه قهر می کنند افرادی هستند که تصور میکنند بهترین کار برای تسلط روی افراد، این است که آنها را تحت کنترل درآورند. البته این شیوه برخورد، خودخواهانه به نظر می رسد چون بدین ترتیب فرصت حرف زدن را از طرف مقابل هم سلب می کنند. - قهر کردن یکی از اختلالات شخصیت نابالغ است که ممکن است ریشه درکودکی فرد داشته باشد ؛ این افراد معمولا راه حلهای موقت و ناکار آمدی مثل قهر کردن را به شیوه های صحیح حل مشکلات ترجیح می دهند. - قهر، حاصل خشم افراد درونگرا، کم جرات، منفعل پرخاشگر، خجالتی و پرتوقع است. این افراد به دلیل عدم بلوغ شخصیت در ابراز احساساتشان ناتوان هستند. - برای برخورد با کسانی که به صورت مداوم قهر می کنند مهمترین نکته اینست که نباید به آنها برای قهرشان جایزه دارند. @hamzehalipoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همه عیب خلق دیدن نه مروت است و مردی نگهی به خویشتن کن که تو هم گناه داری @robaiiyat_takbait
به کام دل نرسیدیـم اگر در این دنیـــا به این خوشیم که دنیای دیگری هم هست @robaiiyat_takbait
سخن گرچه هر لحظه دلکش تر است چو بینی خموشی از آن بهتر است در فتنه بستن دهان بستن است که گیتی به نیک و بد آبستن است پشیمان زگفتار دیدم بسی پشیمان نگشت از خموشی کسی شنیدن زگفتن به ار دل نهی کزین پر شود مردم از آن تهی صدف زان سبب گشت جوهر فروش که از پای تا سر همه گشت گوش همه تن زبان گشت شمشیر تیز بخون ریختن زان کند رستخیز @hamzehalipoor