eitaa logo
☫۞حمزه قنبری | خوشنویسے۞☫
992 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
324 ویدیو
111 فایل
امام على علیه السلام : الخَطُّ لِسانُ الیَدِ . خط ، زبانِ دست است ارتباط با ادمین @hamzeghanbari گروه ترفند عکاسی:https://eitaa.com/joinchat/2250703543C74d2790170 کانال ترفند عکاسی : @tarfandax پیام ناشناس : https://abzarek.ir/service-p/msg/1971331
مشاهده در ایتا
دانلود
به زودی باید از پناهگاه مستقیم ببرنتون تو قبرستون 🤲 lپیوستن‌به‌کانالl 👈کلیک کنید
بنده ای به سبب برداشتن شاخه ای خار از سر راه مردم به بهشت میرود. 📚میزان الحکمه،ح12676 lپیوستن‌به‌کانالl 👈کلیک کنید
28.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدیه به شما رفقا فقط به عشق رفیقم سید رضا هاشمی جانم🌹❤️ lپیوستن‌به‌کانالl 👈کلیک کنید
12.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شما از مرز چه خبر دارید؟ چه خبر دارید از اونی که در مرز ایستاده و جلوی دشمن رو گرفته که وارد کشور نشه!!! شهدای مرزی ما مظلومند...
• آنچه خــــــدا برای تــــــو کنار گذاشــــــته سهم هیچکس دیگر نخواهد شــــــد..🌱💚 lپیوستن‌به‌کانالl 👈کلیک کنید
🌱حکمت 50 - راه جذب دلها وَ قَالَ عليه‌السلام قُلُوبُ اَلرِّجَالِ وَحْشِيَّةٌ فَمَنْ تَأَلَّفَهَا أَقْبَلَتْ عَلَيْهِ و درود خدا بر او، فرمود: دل‌هاى مردم گريزان است، به كسى روى آورند كه خوشرويى كند lپیوستن‌به‌کانالl 👈کلیک کنید
امام در اين كلام حكمت‌آميز درس مهمى براى صيد دل‌ها و جلب و جذب دوستان مى‌دهد. مى‌فرمايد: «دل‌هاى انسان‌ها وحشى و رمنده است هركس با آنها انس گيرد رو به سوى او مى‌كنند»؛ (قُلُوبُ‌ الرِّجَالِ‌ وَحْشِيَّةٌ‌، فَمَنْ‌ تَأَلَّفَهَا أَقْبَلَتْ‌ عَلَيْهِ‌) . اشاره به اينكه انسان، نسبت به كسانى كه نمى‌شناسد نوعى احساس بيگانگى مى‌كند؛ ولى اگر طرف مقابل از طريق محبت وارد شود در برابر او رام مى‌شود. به گفتۀ بعضى از شارحان نهج‌البلاغه اين مطلب براى انسانى كه تازه در شهر يا در محله‌اى وارد مى‌شود و سكنا گزيند كاملاً محسوس است او حتى از همسايگان نزديكش فاصله مى‌گيرد اما اگر چند بار با او سلام و عليك كنند و به ديدارش بروند و هديه‌اى برايش بفرستند رابطۀ دوستى آنها مستحكم مى‌شود. آنچه بعضى پنداشته‌اند كه اين كلام حكمت‌آميز با اصل مدنىّ‌ بالتبع بودن انسان سازگار نيست اشتباه بزرگى است. درست كه انسان ذاتاً روح اجتماعى دارد و نمى‌تواند تنها زندگى كند و تمام پيشرفت‌ها و موفقيت‌ها بشر در سايۀ همين روح اجتماعى است؛ ولى اين بدان معنا نيست كه در برابر هر فرد ناشناخته‌اى اظهار محبت و دوستى كند و با او الفت بگيرد؛ الفت گرفتن احتياج به مقدمات دارد همان‌گونه كه عداوت و دشمنى نيز مقدماتى مى‌خواهد و نظر امام عليه السلام به اين حقيقت است كه در روايات ديگرى نيز وارد شده و در گفتار معروف: «الْإنْسٰانُ‌ عَبيٖدُ الْإحْسٰانِ‌؛ انسان بندۀ احسان است» منعكس است. شاعر عرب نيز مى‌گويد: وَ إنّى لَوَحْشِىٌّ‌ إذٰا مٰا زَجَرْتَني وَ إنّىٖ‌ إذٰا ألَّفْتَني لَاَلُوفٌ‌ هنگامى كه از من دورى كنى من از تو رميده مى‌شوم ولى هنگامى كه از در الفت در آيى با تو الفت مى‌گيرم. اين‌كه در بعضى از شروح به واسطۀ حل نشدن مشكل «مدنىٌّ‌ بالطبع» بودن انسان يا وحشى بودن قلوب اين تفسير را پذيرفته‌اند كه منظور از «رجال» همۀ انسان‌ها نيستند بلكه افراد بزرگ و قدرتمندِ اجتماع‌اند، تفسير نادرستى به نظر مى‌رسد، زيرا ظاهر عبارت اشاره به همه يا اغلب انسان‌هاست نه گروه اندكى
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فقط انسان های ضعیف ، به اندازه ی امکاناتشان کار میکنند ...🌱 🌹شهید حسن طهرانی مقدم lپیوستن‌به‌کانالl 👈کلیک کنید