eitaa logo
در جست‌وجوی حقیقت | حسین حق‌پناه
397 دنبال‌کننده
37 عکس
40 ویدیو
10 فایل
حسین حق‌پناه
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در با موضوع چه گذشت؟ ⬅️ قرار گفت‌وگو بخاطر شهادت سید مقاومت و التهاب‌های آن هفته ناگهانی گذاشته شد و بچه‌ها تا دم شروع ضبط نمی‌دانستتد موضوع چیست! برای همین هم دو نفرشان تمایلی به درگیر شدن در گفت‌وگو نداشتند و در حین بحث از پاسخ روشن به بعضی سوال‌ها در می‌رفتند. ⬅️ صحبت‌ها خیلی زود رفت سمت اینکه بهای جنگیدن چیست؟ خون این همه زن و کودک و غیرنظامی حفظ یک باریکه جغرافیایی را دارد؟ اینجا بود که دوقطبی اصلی بحث شکل گرفت: در برابر ⬅️دو تا خانم‌ها معتقد بودند وقتی خودمان در کشور مشکل و معیشتی داریم لازم نیست به دیگران کمک کنیم و چراغی که به رواست به حرام است. فکر می‌کنم این دیالوگ‌ها در خانه‌ها و تاکسی‌ها و نانوایی‌ها هم زیاد شنیده می‌شود و پاسخ دقیقی هم نمی‌گیرد... ⬅️در انتها، وقتی خواستم فرض کنند اگر جنگ بین ما و اسرائیل شکل گرفته بود چه و توقعی از فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها داشتند؟ مواضع چرخید! دخترها معتقد بودند باید به ما کمک کنند اما پسرها نه آن‌قدر! ⬅️در این نشست هم دیالوگ‌های داشتیم که انگار بچه‌ها از قبل حفظ کرده بودند تا بگویند و بگیرند اما همین که ازشان می‌خواستم توضیحش بدهند گیر می‌کردند. مثال: تنها کسانی مدافع جنگ‌ هستند که هیچ‌وقت جنگ را ندیده‌اند‌. ⬅️فکرش را نمی‌کردم دانش بچه‌ها اینقدر ضعیف و محدود و تحریف‌شده باشد. انگار هیچکس از سابقه درگیری‌های هفتاد سال اخیر چیزی برایشان نگفته، چه برسد به سابقه مناقشه مسلمانان و یهود در طول قرن‌ها حسین حق‌پناه| @haqpanah_ir
6.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در با موضوع چه گذشت؟ ⬅️ از همان ابتدا، بچه‌ها به موضوع تفاوت کیفیت آموزش در مدارس مختلف اشاره کردند، چه در مدارس دولتی و چه غیرانتفاعی، و نارضایتی از آموزشی یکی از مهم‌ترین موضوعات بحث بود. ⬅️ خیلی زود بحث به سمت تفاوت نسلی با معلم کشیده شد. بچه‌ها از اینکه معلمان‌شان زبان و ذهنیت نسل جدید را درک نمی‌کنند، شکایت داشتند و احساس می‌کردند معلمان انگیزه و انرژی کافی برای تعامل با آن‌ها ندارند. ⬅️ وقتی از نوجوان‌ها خواستم که بدترین تجربه‌شان از مدرسه را بگویند، اکثرشان به لحظاتی اشاره کردند که توسط معلمان یا کارکنان مدرسه و تخریب شخصیت شده بودند و جملاتی مثل "تو هیچ‌وقت به جایی نمی‌رسی" را تجربه کرده بودند. مسئله عدم هم برایشان جدی بود. ⬅️ در نهایت، وقتی از آن‌ها پرسیدم اگر وزیر آموزش و پرورش بودند، چه تغییری ایجاد می‌کردند؟ باز بچه‌ها روی معلم‌ها متمرکز شدند و پیشنهادشان از دوره آموزشی بود تا تغییر کل کادر آموزشی مدارس کشور! ⬅️ یکی از نکات جالب دیگر این بود که بچه‌ها دیگر مدرسه را به‌عنوان تنها مسیر موفقیت نمی‌بینند و به دنبال مسیرهای جایگزین مثل یادگیری مهارت‌ها یا مشاغل مرتبط با فضای دیجیتال هستند. ⬅️ بچه‌ها به کمبود مهارت‌های عملی در مدرسه هم چندبار اشاره کردند و گفتند با داشتن مدرک دیپلم، به تنهایی هیچ کاری را نمی‌توانند شروع کنند. تمایز قابل توجه، در دو دختر هنرستانی بود که حس می‌کردند برایشان کارآمدی خوبی در آینده خواهد داشت. 📹 گفتگوی کامل را در آپارات ببینید. 🌟تلگرام | اینستاگرام | توییتر |
🧠 آیا هوش مصنوعی تهدید است؟ حسین حق‌پناه، کارشناس سواد رسانه‌ای، در مصاحبه با قدس آنلاین می‌گوید که نگاه به هوش مصنوعی به عنوان تهدید اشتباه است، زیرا این فناوری در حال تغییر زندگی نسل آینده است و باید به‌جای مقاومت، روی بهره‌برداری از فرصت‌های آن تمرکز کنیم. 🔻 چالش برای نظام آموزشی هوش مصنوعی می‌تواند نگرش نوجوانان به کار و آموزش را تغییر دهد، بنابراین لازم است نظام آموزشی به آموزش مهارت‌های ، مانند تفکر خلاق و تحلیلی، توجه بیشتری داشته باشد. 🔻 تاثیر اجتماعی هوش مصنوعی بر نوجوانان ربات‌های هوشمند و دوستان مجازی، درصورت عدم نظارت، می‌توانند نوجوانان را از ارتباطات واقعی دور کنند. حق‌پناه توصیه می‌کند که استفاده از هوش مصنوعی را به‌درستی هدایت کنند تا مهارت‌های اجتماعی فرزندان تقویت شود. 🔻 لزوم تغییر نگرش نسبت به فناوری حق‌پناه معتقد است که درک ما از هوش مصنوعی باید به فناوری‌های نوین مانند واقعیت مجازی و اینترنت اشیاء شباهت پیدا کند. این تغییر نگاه به ما کمک می‌کند تا بتوانیم خود را برای پذیرش و استفاده از ابزارهای جدید و تأثیرگذار آماده کنیم و برای مدیریت تأثیرات آن برنامه‌ریزی کنیم. 🔻 هوش مصنوعی در بستر خانواده و جامعه او توصیه می‌کند که استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در فضای خانواده و مدرسه صورت گیرد تا نوجوانان بتوانند به شکلی سالم و مدیریت‌شده با این فناوری آشنا شوند و مهارت‌های خود را در بستری امن تقویت کنند. متن کامل را بخوانید @haqpanah_ir
🎥 نشست زنده استکبار ستیزی🔻 ✊همزمان با پویش جهانی | و گرامیداشت روز دانش آموز «بررسی چگونگی کنشگری نسل زد در مسائل منطقه» 🔹کارشناس: 🎙حسین حق پناه کارشناس سواد رسانه و پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان 📆 شنبه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۳ 🕗 ساعت: ۲۰:۳۰ 📲 پخش زنده از کانال بصیرت در پیام رسان روبیکا 👇👇👇 https://rubika.ir/baseeratt 🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا) 🆔 @nasraa_ir
🎊 دعوتید به: 🎞 اکران خانوادگی «باغ کیانوش» و گفتگوی تربیتی دربارهٔ آن 🔷 موسسه تربیت رسانه‌ای باران با همکاری اندیشکده امید برگزار می‌کند: 👨‍👩‍👧‍👦🍿 بررسی مفهوم هویت نوجوان در اثر سینمایی باغ کیانوش همراه با اکران فیلم 🔴 مخاطب: نوجوانان بالای ۱۲ سال به‌ همراه والدین 📆 تاریخ: چهارشنبه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۳ ⏰ ساعت: ۱۷:۳۰ الی ۲۱:۳۰ 📍 مکان: تهران، خیابان سمیه، حوزه هنری انقلاب اسلامی ⚠️ ظرفیت محدود... 🎫 برای خرید بلیت این برنامه خانوادگی بر روی لینک زیر کلیک کنید: bmtc.porsline.ir/s/14030921 📞 ارتباط با روابط عمومی باران: ☎️ ۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱ 💻 @bmtc_admin 🔷 موسسه تربیت رسانه‌ای باران ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
11.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای چی شب می‌گیریم؟ فقط برای هندوانه و انار و فال؛ یا برای و ؟ شب یلدا یکی از معدود فرصت‌های خانوادگیه که میشه فرصت رو به نوجوان داد تا مشارکت، ابراز و اتصال رو تجربه کنه. به شرط این که ما بزرگترها شنونده و پذیرا باشیم. حسین حق‌پناه| @haqpanah_ir 🌐 تلگرام | اینستاگرام | بله | آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کُنشِ چه گری؟! 😏 از نوجوانی که ندارد و بار روی دوش خود احساس نمی‌کند چرا انتظار کنش‌گری واقعی داریم؟ صِرفِ راه‌اندازی پویش و جایزه و رویداد یا مانور روی ارزش‌ها و آرمان‌ها نه تنها نوجوان کنش‌گر تربیت نمی‌کند بلکه او را دنباله‌روی جو و پیروی انگیزش‌های بیرونی بار خواهد آورد... 🌐 : تلگرام | اینستاگرام | ایکس | بله |آپارات
سردار قاسم سلیمانی: پلی بین نسل دیجیتال و واقعیت @jahat_talk @haqpanah_ir
11 jahat 03-10-19 (1).pdf
1.09M
📖 | پلی بین نسل دیجیتال و واقعیت 🔺 گفتاری از: حسین حق‌پناه ▫️«برنامه تلویزیونی جهت» ▫️@jahat_talk
4_6033014249997997086.mp3
19.46M
🎧 صوت ارائه قسمت یازدهم گفتاری از حسین حق‌پناه ▫️«برنامه تلویزیونی جهت» ▫️@jahat_talk