به همسرت بگو دوستت دارم 💞
●عنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) قَوْلُ الرَّجُلِ لِلْمَرْأَةِ إِنِّی أُحِبُّکِ لَا یَذْهَبُ مِنْ قَلْبِهَا أَبَداً
●امام صادق (صلوات الله علیه) فرمود :رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: این گفتار مرد که به همسر خود بگوید:من تو را دوست دارم ؛ هرگز از دل او خارج نمی شود.
الكافي (الاصول ، فروع ، الروضة)/ج۵/ص۵۶۹/ح۵۹
قابل توجه افرادی که می گویند اسلام فقط به مردها اهمیت داده.
باب 3 ثواب النساء فی خدمة الأزواج و تربیة الأولاد و الحمل و الولادة
«1»- لی، [الأمالی] للصدوق ابْنُ الْوَلِیدِ عَنِ الصَّفَّارِ عَنِ ابْنِ أَبِی الْخَطَّابِ عَنِ الْحَكَمِ بْنِ مِسْكِینٍ عَنْ أَبِی خَالِدٍ الْكَعْبِیِّ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی اللّٰه علیه و آله قَالَ: أَیُّمَا امْرَأَةٍ رَفَعَتْ مِنْ بَیْتِ زَوْجِهَا شَیْئاً مِنْ مَوْضِعٍ إِلَی مَوْضِعٍ تُرِیدُ بِهِ صَلَاحاً نَظَرَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَیْهَا وَ مَنْ نَظَرَ اللَّهُ إِلَیْهِ لَمْ یُعَذِّبْهُ فَقَالَتْ أُمُّ سَلَمَةَ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهَا ذَهَبَ الرِّجَالُ بِكُلِّ خَیْرٍ فَأَیُّ شَیْ ءٍ لِلنِّسَاءِ وَ الْمَسَاكِینِ فَقَالَ صلی اللّٰه علیه و آله بَلَی إِذَا حَمَلَتِ الْمَرْأَةُ كَانَتْ بِمَنْزِلَةِ الصَّائِمِ الْقَائِمِ الْمُجَاهِدِ بِنَفْسِهِ وَ مَالِهِ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَإِذَا وَضَعَتْ كَانَ لَهَا مِنَ الْأَجْرِ مَا لَا تَدْرِی مَا هُوَ لِعِظَمِهِ فَإِذَا أَرْضَعَتْ كَانَ لَهَا بِكُلِّ مَصَّةٍ كَعِدْلِ عِتْقِ مُحَرَّرٍ مِنْ وُلْدِ إِسْمَاعِیلَ فَإِذَا فَرَغَتْ مِنْ رَضَاعِهِ ضَرَبَ مَلَكٌ عَلَی جَنْبِهَا وَ قَالَ اسْتَأْنِفِی الْعَمَلَ فَقَدْ غُفِرَ لَكِ (1).
🔸امام صادق علیه السلام :پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود : «هر زنی که در خانه شوهر خود ، به قصد مرتّب کردن آن ، چیزی را جا به جا کند ، خداوند عز و جل به او نظر [ لطف ]می کند و خدا به هر کس نظر [ لطف ] کند ، عذابش نمی کند» . اُمّ سلمه گفت : همه خوبی ها [ و ثواب ها ] را مردها از آنِ خود کرده اند . پس چه چیزی برای زنان بیچاره می مانَد؟ پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود : «آری . هر گاه زن ، باردار شود ، به منزله روزه دارِ شب زنده داری است که با جان و مال خود ، در راه خدا جهاد می کند . پس چون وضع حمل کند ، برایش چنان مزدی هست که عظمتش در تصوّر تو نمی گنجد . و هر گاه کودکش را شیر می دهد ، در برابر هر مکیدنی ، ثوابی معادل آزاد کردن یک بنده از فرزندان اسماعیل برایش وجود دارد . و چون از شیر دادنْ فراغت یابد ، فرشته ای بر پهلوی او می زند و می گوید : زندگی را از نو آغاز کن ، که آمرزیده شدی» .
الأمالی للصدوق : ص 496 ح 678 عن أبی خالد الکعبی ، الأمالی للطوسی : ص 618 ح 1273 عن أبی المفضّل نحوه ولیس فیه ذیله من «فإذا فرغت من رضاعه . . .» ، بحار الأنوار : ج 104 ص 106 ح 1
رفتار وحشیانه عمر بن خطاب با دخترانش
شرک عمر بن خطاب از کتب اهل بدعت
وَقَدْ جَاءَ عَنْ عُمَرَ قَوْلُهُ: أَمْرَانِ فِي الْجَاهِلِيَّةِ. أَحَدُهُمَا يُبْكِينِي وَالْآخِرُ يُضْحِكُنِي.
أَمَّا الَّذِي يُبْكِينِي: فَقَدْ ذَهَبْتُ بِابْنَةٍ لِي لِوَأْدِهَا، فَكُنْتُ أَحْفِرُ لَهَا الْحُفْرَةَ وَتَنْفُضُ التُّرَابَ عَنْ لِحْيَتِي، وَهِيَ لَا تَدْرِي مَاذَا أُرِيدُ لَهَا، فَإِذَا تَذَكَّرْتُ ذَلِكَ بَكَيْتُ.
وَالْأُخْرَى: كُنْتُ أَصْنَعُ إِلَهًا مِنَ التَّمْرِ أَضَعُهُ عِنْدَ رَأْسِي يَحْرُسُنِي لَيْلًا، فَإِذَا أَصْبَحْتُ مُعَافًى أَكَلْتُهُ، فَإِذَا تَذَكَّرْتُ ذَلِكَ ضَحِكْتُ مِنْ نَفْسِي.
🔻این سخن از عمر نقل شده است که: دو خاطره از دوران جاهلیت دارم که یکى از آنها مرا گریه و دیگرى به خنده مى آورد
اما آن خاطره اى که مرا به گریه در مى آورد این است که: من رفتم تا دختر خودم را زنده به گور کنم، من براى او گودال مى کندم، ولى او خاکها را از ریشم پاک می کرد، در حالى که نمى دانست من چه قصدى براى او دارم، وقتى این خاطره را به یاد مى آورم گریه مى کنم.
اما دیگری: من خدایی از خرما مى ساختم (اشاره به بت پرستی)، شب ها آن را بالاى سر خود مى گذاشتم تا از من محافظت کند، وقتى صبح مى شد و گرسنه مى شدم، آن را مى خوردم، وقتى این خاطره را به یاد مى آورم، به خودم مى خندم
اضواء البيان (الشنقيطي، محمد الأمين) ج 8 ص 439
اسناد زنده به گور کردن دختران توسط عمر
https://modafeemamat.blog.ir/post/post410
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خنده بر هر درد بی درمان دواست
🗣توجه 🗣توجه
بسم الله الرحـــــــــــــــــمن الرحیم
❤️حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند:
🌸هنگامى كه محصولی می فروشی،آشکارا هدیه بده و پنهان مکن؛ زيرا اين كار موجب نزدیکی بيشتر به خدا و باعث ماندگارى مال و ثروت مىشود.🌱
📚فروع کافی ج۵ص۳۵۱
همراهان سلامتکده مشکات🌱 و شهر نوره💫 فردا به👂باشین و👀 از کانال برندارین که به مناسبت ایام شادی و سرور اهل بیت علیهم السلام 💃 خبرای خوب داریم براتون🤩
🎊#جشنواره_تخفیفی_فرحه_الزهرا(س)🎊
پس تا میتونین دوست وآشناهاتون رو به کانال دعوت کنین که یه موقع کسی نگه من نمیدونستم.☹️🤷🏻♀
یه کار خیری هم برا بقیه کردین👏
خونه دار و بچه دار... 😄
لینک کانال بفرست واسه دوستات👇
✧༺♥༻✧
لینک کانال سلامتکده مشکات🌱
https://eitaa.com/joinchat/190316613Cc2bbc3df5e
لینک کانال شهرنوره💫
https://eitaa.com/joinchat/1605894251C50975e86a3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩▫️ #استوری #نهم_ربیع #story
«تسویه حساب»
تقدیم به آقای نجف
«hesablaşma»
Nəcəf şahına hədiyyə
باز هم منم
دو ماه میهمان حسین علیه السلام بودم و
حالا برای عرض تشکر آمدم
و تقبل منّا یا ابانا علی علیه السلام... ❤️
#عیدالزهرا 😍
#شیعه_پای_مذهبش_میمونه ✊
#عیدالله_الاکبر_غدیر_ثانی_مبارک😍
🔴 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🔴
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حکایت لعنی بسیار مجرب
🔸 عالم ربانی مرحوم آیت الله العظمی #سید_محمود_مجتهد_سیستانی رضوان الله علیه برادر مرجع بزرگ شیعه حضرت آیت الله العظمی سید علی #سیستانی دامت برکاته و از بزرگان #مکتب_تفکیک
🔸اللهم العن ابا الشرور و اتباعه فی کل لمحه بقدر ما فی علمک من الازل الی الابد
کانال معرفتی "حرم
May 11
✅🙏 درخواست «نور موالات و برائت» از خداوند متعال در زیارت ندبه (منقول از مولایمان امام زمان علیه السلام)
زیارت ندبه، یکی از زیارات مولایمان حضرت صاحب الزمان علیه السلام می باشد. این زیارتِ بسیار شریف با «دعای ندبه» مشهور ، فقط اشتراک لفظی دارد. هرچند «زیارت ندبه»، در بعضی از فقرات با زیارتی که به «زیارت آل یس» مشهور است، شباهت دارد، امّا تفاوت های آن به میزانی است که می توان آن را زیارتی مستقلّ به شمار آورد، چنانچه مرحوم علاّمه مجلسی در بحارالانوار چنین عمل فرموده است. به فرموده مرحوم سید بن طاووس در «مصباح الزّائر»، این زیارت از ناحیه مقدّسه امام عصر علیه السلام (و از طریق جناب محمّد بن عثمان عمروی، نائب خاص آن حضرت) برای ابوجعفر محمّد بن عبدالله حمیری فرستاده شده است.(بحار الأنوار، ج102، ص92 به نقل از مصباح الزّائر) مرحوم شیخ محمد مشهدی(ت610 هجری) نیز در «المزارالکبیر»، این زیارت شریف را نقل می کند.(المزار الكبير، ص568-573)
در فقره ای از دعای پس از زیارت ندبه، چنین آمده است:
«اللَّهُمَّ ... وَ امْلَأْ قَلْبِي مَوَدَّتِي نُورَ الْمُوَالاةِ لِمُحَمَّدِ وَ آلِهِ عَلَيْهِمُ السَّلامُ، وَ نَفْسِي نُورَ قُوَّةِ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَاءِ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّى أَلْقَاكَ.»(المزار الكبير، ص572-573)
بارالها! تا آن هنگام که تو را ملاقات کنم، قلب مرا با نور دوستی محمّد و آلش علیهم السلام، و نفس مرا با نور توانایی برائت از دشمنان آل محمّد پر کن.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅🗣💎 مقایسه ثواب لعن و صلوات
1)مرحوم شیخ ابوالحسن مرندی(م 1309 قمری) در کتاب «مجمع النّورَین»، در فصل: «في بَيانِ أنَّ ثَوابَ اللَّعْنِ اَزْيَدُ مِنْ ثَوابِ الصَّلَواتِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ مِِنْ ثَوابِ السَّلامِ» می نویسد:
نُقِلَ مِنْ خَطِّ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ الْحُرِّ العامِلِيِّ الْمُجاوِرِ بِالْمَشْهَدِ الْمُقَدَّسِ الرَّضَوِيِّ اَنَّ أميرَ المُؤْمِنينَ كانَ يَطُوفُ بِالْكَعْبَةِ فَرَآى رَجُلاً مُتَعَلِّقاً بِأسْتارِ الْكَعبَةِ وَ هُوَ يُصَلِّي عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ يُسَلِّمُ عَلَيْهِ. وَ مَرَّ بِهِ ثانِياً وَ لَمْ يُسَلِّمْ عَلَيْهِ فَقالَ: يا أميرَ المُؤمِنينَ! لِمَ لَمْ تُسَلِّمْ عَلَيَّ هذِهِ الْمَرَّةَ؟ فَقالَ: خِفْتُ أنْ اَشْغَلَكَ عَنِ اللَّعنِ، وَ هُوَ اَفضَلُ مِنَ السَّلامِ. (مجمع النورین، ص208)
از دست خط مرحوم شیخ محمّد حرّ عاملی، مجاور مشهد مقدّس رضوی، نقل شده است که: روزی امیرالمؤمنین علیه السلام در حال طواف کعبه بود، پس مردی را دید که پرده خانه کعبه را گرفته و بر محمّد و آلش، صلوات می فرستاد، پس حضرت به او سلام کردند. بار دوم حضرت او را دیدند، ولی بر او سلام نکردند. آن مرد سؤال کرد: ای امیرالمؤمنین! چرا بار دوم بر من سلام نکردید؟ فرمودند: ترسیدم تو را از لعن کردن باز دارم، زیرا فضیلت لعن از سلام دادن، بیشتر است.
2)مرحوم آیت الله محمّدباقر زند کرمانی(م 1389 قمری) در «امارة الولایة» می نویسد:
جاءَ رَجُلٌُ خَیّاطٌ بِقَمیصَیْنِ اِلَى الإمامِ الصَّادِقِ علیْهِ السَّلامُ قالَ: عِنْدَما كُنْتُ أخِیطُ أحَدَ القَمِیصَیْنِ كُنْتُ اُصَلِّی عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ عِنْدَما أخِیطُ الْقَمِیصَ الآخَرَ كُنْتُ ألْعَنُ أعْداءَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، فَأیُّ الْقَمیصَیْنِ تَخْتارُهُ؟ فَاخْتارَ الامامُ الصّادُقُ عَلَیهِ السَّلامُ القَمیصَ الَّذِی كانَ الْخَیّاطُ عِنْدَ خِیاطَتِهِ یَلْعَنُ أعْدائَهُم. فَقالَ: إنِّی أُحِبُّ هذَا الْقَمیصَ أكْثَرَ. (إمارة الولایة، ص51)
مرد خیاطی دو پیراهن نزد حضرت صادق علیه السلام آورد و عرض کرد: من هنگام دوختن یکی از این دو پیراهن، صلوات برمحمّد و آل محمّد می فرستادم، و هنگام دوختن دیگری لعن بردشمنان محمّد و آل محمّد. شما کدامیک را می خواهید؟ حضرت پیراهنی را که با ذکر لعن دوخته شده بود، انتخاب نمود و فرمود: من این پیراهن را بیشتر دوست دارم.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅ حبّ اهل بیت علیهم السلام با حبّ دشمنان ایشان جمع نمی شود
1)رُوِيَ أَنَّ رَجُلًا قَدِمَ عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام فَقَالَ لَهُ: يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ! أَنَا أُحِبُّكَ وَ أُحِبُّ فُلَاناً، وَ سَمَّى بَعْضَ أَعْدَائِهِ. فَقَالَ علیه السلام: أَمَّا الْآنَ فَأَنْت أَعْوَرُ، فَإِمَّا أَنْ تَعْمَى وَ إِمَّا أَنْ تُبْصِرَ.(السرائر، ج3، ص639-640)
مردی نزد امیرالمؤمنین علیه السلام آمد و عرض کرد: ای امیرالمؤمنین! من شما را دوست دارم و فلانی را نیز دوست دارم و نام بعضی از دشمنان ایشان را برد. پس حضرت فرمود: تو هم اکنون یک چشم داری (و فایده ندارد)؛ یا باید کور باشی، یا بینا.
2)عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام: لَنْ يَجْتَمِعَ حُبُّنَا وَ حُبُّ عَدُوِّنَا فِي قَلْبٍ وَاحِدٍ، «ما جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ» يُحِبُّ بِهَذَا قَوْماً وَ يُحِبُّ بِالْآخَرِ أَعْدَاءَهُم.(امالی مفید، ص233)
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: هرگز دوستی ما (اهل بیت) و دوستی دشمنان ما در یک قلب جمع نمی شود، (فرموده خداوند متعال است که:) «خداوند در درون هیچ مردی، دو قلب قرار نداده است» که به یک قلب، قومی را و با قلب دیگر، قومی دیگر از دشمنان قوم اوّل را دوست داشته باشد.
3)عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام فِي قَوْلِهِ: «ما جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ» قَالَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام: لَا يَجْتَمِعُ حُبُّنَا وَ حُبُّ عَدُوِّنَا فِي جَوْفِ إِنْسَانٍ، إِنَّ اللَّهَ لَمْ يَجْعَلْ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ فَيُحِبُّ هَذَا وَ يُبْغِضُ هَذَا، فَأَمَّا مُحِبُّنَا فَيُخْلِصُ الْحُبَّ لَنَا كَمَا يُخْلَصُ الذَّهَبُ بِالنَّارِ لَا كَدَرَ فِيهِ. فَمَنْ أَرَادَ أَنْ يَعْلَمَ حُبَّنَا فَلْيَمْتَحِنْ قَلْبَهُ، فَإِنْ شَارَكَهُ فِي حُبِّنَا حُبُّ عَدُوِّنَا فَلَيْسَ مِنَّا وَ لَسْنَا مِنْهُ، وَ اللَّهُ عَدُوُّهُمْ وَ جَبْرَئِيلُ وَ مِيكَائِيلُ وَ اللَّهُ عَدُوٌّ لِلْكافِرِينَ.(تفسير القمي، ج2، ص171-172)
حضرت باقر علیه السلام در ذیل این آیه کریمه که: «خداوند در درون هیچ مردی، دو قلب قرار نداده است» فرمود که امیرالمؤمنین علیه السلام فرموده است: دوستی ما (اهل بیت) با دوستی دشمنان ما در درون یک انسان جمع نمی شود. خداوند در درون یک مرد، دو قلب قرار نداده است که با یک قلب، فردی را دوست داشته باشد و با قلب دیگر به همان کس بغض ورزد. دوستدار ما باید محبّتش را برای ما خالص کند، همان گونه که طلا با آتش خالص می شود و کمترین تیرگی در آن نخواهد بود. پس هر کس می خواهد محبّت ما را (در خود) بداند، قلبش را بیازماید. اگر در کنار محبّت ما، محبّت دشمنان ما قرار داشت، چنین فردی از ما نیست و ما نیز از او نیستیم؛ و خداوند، جبرئیل و میکائیل دشمنان او خواهند بود، و خداوند دشمن کافرین است.
4)عَنْ سَالِمِ بْنِ أَبِي حَفْصَةَ، قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ، فَقُلْتُ: أَئِمَّتَنَا وَ سَادَتَنَا! نُوَالِي مَنْ وَالَيْتُمْ، وَ نُعَادِي مَنْ عَادَيْتُمْ، وَ نَبْرَأُ مِنْ عَدُوِّكُمْ. فَقَالَ: بَخْ بَخْ يَا شَيْخُ! إِنْ كَانَ لِقَوْلِكَ حَقِيقَةٌ. قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، إِنَّ لَهُ حَقِيقَةً. قَالَ: مَا تَقُولُ [فِيهِمَا]؟. قَالَ: إِمَامَا عَدْلٍ رَحِمَهُمَا اللَّهُ. قَالَ:يَا شَيْخُ! وَ اللَّهِ لَقَدْ أَشْرَكْتَ فِي هَذَا الْأَمْرِ مَنْ لَمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ فِيهِ نَصِيباً.(تقریب المعارف، ص247/ بحار الأنوار، ج30، ص383 به نقل از تقریب المعارف)
سالم گفت: نزد حضرت باقر علیه السلام رفتم و عرض کردم: ای امامان ما و ای سروران ما! هرکس شما را دوست داشته باشد، دوست داریم و هرکس با شما دشمنی کند، با او دشمنی می کنیم. حضرت باقر علیه السلام فرمود: ای شیخ! آفرین به تو اگر سخنت حقیقت داشته باشد. عرض کردم: فدایت شوم، سخن من حقیقت داشت. فرمود: در مورد آن دو نفر چه می گویی؟ عرض کردم: دو امام عادل بودند و خداوند آن دو را رحمت کند. پس امام فرمود: ای شیخ! به خدا قسم! تو در این امر کسی را شریک کردی که خداوند برای او بهره ای در آن قرار نداده است.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅ حبّ اهل بیت علیهم السلام با عدم تبرّی از دشمنان ایشان جمع نمی شود
قِيلَ لِلصَّادِقِ علیه السلام: إِنَّ فُلَاناً يُوَالِيكُمْ إِلاّ أَنَّهُ يَضْعُفُ عَنِ الْبَرَاءَةِ مِنْ عَدُوِّكُمْ. قَالَ: هَيْهَاتَ! كَذَبَ مَنِ ادَّعَى مَحَبَّتَنَا وَ لَمْ يَتَبَرَّأْ مِنْ عَدُوِّنَا.(السرائر، ج3، ص640)
به حضرت صادق علیه السلام عرض شد: فلانی شما را دوست دارد، امّا برائت او از دشمن شما ضعیف است. آن حضرت فرمود: هرگز این گونه نیست! دروغ می گوید کسی که ادّعای محبّت ما را دارد، ولی از دشمنان ما تبرّی نمی جوید.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅ دوستی امیرالمؤمنین علیه السلام جز به برائت از دشمنان او و برائت از دشمنان ائمّه بعد از او پذیرفته نمی شود
عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ قَالَ: حَدَّثَنِي أَبِي قَالَ: حَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ عَنْ أَبِيهِ قَالَ أَبِي أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيٌّ علیه السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله: يَا عَلِيُّ! إنَّ وَلَايَتَكَ لَا تُقْبَلُ إِلَّا بِالْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِكَ وَ أَعْدَاءِ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِك.(كنز الفوائد، ج2، ص12)
حضرت صادق علیه السلام از پدران گرامیش علیهم السلام از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل می کنند که رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: ای علی! همانا ولایت و دوستی با تو، جز با برائت از دشمنانت و برائت از دشمنان امامان از فرزندانت، پذیرفته نمی شود.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👊🏼💎 دعای تبرّی از دشمنان اهل بیت علیهم السلام بعد از زیارت حضرت سیّدالشّهدا علیه السلام
حضرت صادق علیه السلام فرمود: (بعد از زیارت قبر حسین بن علی علیه السلام) بگو:
«اللَّهُمَّ الْعَنِ الَّذَيْنِ بَدَّلا نِعْمَتَكَ، وَ خَالَفَا كِتَابَكَ، وَ جَحَدَا آيَاتِكَ، وَ اتَّهَمَا رَسُولَكَ، احْشُ قُبُورَهُمَا وَ أَجْوَافَهُمَا نَاراً، وَ أَعِدَّ لَهُمَا عَذَاباً أَلِيماً، وَ احْشُرْهُمَا وَ أَشْيَاعَهُمَا وَ أَتْبَاعَهُمَا إِلَى جَهَنَّمَ زُرْقاً، وَ احْشُرْهُمَا وَ أَشْيَاعَهُمَا وَ أَتْبَاعَهُمَا يَوْمَ الْقِيامَةِ عَلى وُجُوهِهِمْ عُمْياً وَ بُكْماً وَ صُمًّا مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ كُلَّما خَبَتْ زِدْناهُمْ سَعِيراً. (كامل الزيارات، ص317-318)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»