eitaa logo
حرم
2.6هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
6.2هزار ویدیو
622 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
💎🗣💎🙏💎 آثار عجیب دعای جوشن کبیر و دستور به خواندن این دعا در روز اوّل ماه رمضان از حضرت زین العابدین علیه السلام از پدرش از جد بزرگوارش امیرالمؤمنین علیهم السلام از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل است که در یکی از غزوات، جوشنِ سنگینی بر تن پیامبر خدا بود که ایشان را می ‌آزرد، لذا حضرتش دست به دعا برداشت. پس جناب جبرائیل بر پیامبر نازل شد و چنین گفت: ای محمد! پروردگارت به تو سلام می ‌رساند و می ‌فرماید که این جوشن را از تنت بیرون آور و این دعا را بخوان که برای تو و امّت تو امان می ‌باشد. ای محمّد! هر کس هنگام خروج از منزلش این دعا را بخواند یا همراه خود داشته باشد، خداوند او را حفظ می‌کند و بهشت را بر او واجب می‌ کند و او را به انجام اعمال صالح توفیق می‌ دهد. کسی که این دعا را بخواند، گویا همه کتاب‌های آسمانی چهارگانه را خوانده است و به ازای هر حرف این دعا، دو همسر و دو به منزل در بهشت به او اعطا می ‌گردد. کسی که این دعا را بخواند، ثواب حضرات ابراهیم، موسی و عیسی علیهم السلام به او اعطا می ‌گردد. ای محمّد! در آسمان هفتم، خانه ای است به نام بیت معمور که هر روز هفتاد هزار فرشته به آن خانه وارد می ‌شوند و از آن خارج می ‌شوند و تا روز قیامت به این خانه باز نمی ‌گردند و خداوند به کسی این دعا را بخواند، پاداش (اعمال) آن فرشتگان و پاداش تمام مؤمنین و مؤمنات که خداوند تا روز قیامت خلق می‌کند، عطا می ‌فرماید. کسی که این دعا را بخواند و بمیرد، شهید از دنیا رفته است و ثواب نهصد هزار شهید از شهدای بدر در پرونده اعمالش نوشته می ‌شود و خداوند به او می ‌نگرد و آنچه می ‌خواهد به او اعطا می ‌کند. ای محمّد! هر کس این دعا را بخواند، بین او و خداوند متعال، حجابی باقی نمی ‌ماند و از خداوند چیزی طلب نمی ‌کند، مگر آن که به او عطا می ‌فرماید. کسی که این دعا را با نیّت خالص در اوّل ماه رمضان بخواند، خداوند به وی ثواب لیلة القدر را اعطا می ‌کند و برای وی هفتادهزار ملک خلق می‌ کند که خداوند را تسبیح و تقدیس می ‌کنند و ثواب عمل ایشان برای وی منظور می ‌شود  ای محمد! هرکس در ماه رمضان این دعا را سه بار یا یک بار بخواند، خداوند بدنش را بر آتش حرام کرده و بهشت برای وی واجب می ‌شود، و خداوند دو ملک را بر وی موکّل می ‌گرداند که او را از معاصی حفظ کنند و در طول حیات و هنگام مرگش در امان الهی باشد. (بحارالأنوار، ج94، ص382-384 به نقل از مصباح کفعمی) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
💎🙏💎 استحباب خواندن دعای جوشن صغیر در روز اوّل ماه رمضان حضرت موسی بن جعفر علیهماالسلام از پدرانش علیهم السلام از حضرت حسین بن علی علیه السلام نقل می کند که امیرالمومنین علیه السلام به ایشان فرمودند: ای پسرم! می خواهی به تو سرّی از اسرار الهی را تعلیم دهم، آن سری که رسول خدا صلّی الله علیه وآله به من تعلیم فرمود و از اسراری  است که کسی برآن اطلاع ندارد؟ گفتم: بله ای پدر بزرگوارم! فدای شما شوم. حضرتش فرمود: روز جنگ احد، روزی هولناک و بسیار گرم بود و بر تن پیامبر صلّی الله علیه وآله زرهی بسیار سنگین بود و لذا پبامبر توانایی گرما و حرارت آن زره را نداشت. پس پیامبر فرمودند: سر خود را به جانب آسمان برداشتم و دعا کردم. دیدم در های آسمان گشوده شد و جبرائیل بر من فرود آمد و به من سلام فرستاد و من پاسخ سلامش را دادم. پس گفت: خداوند بلند و بزرگوار به تو سلام می رساند و تو را به تحیّت و تعظیم مخصوص می دارد و می فرماید: این زره را از تنت بیرون آور و به جای آن، این دعا را بخوان که اگر این دعا را بخوانی و با خود داشته باشی، مثل زره بر بدن تو خواهد بود. گفتم: برادرم جبرئیل! این دعا مخصوص من است یا برای من و امّت من است؟ گفت: ای رسول خدا! این دعا هدیه ای از جانب خداوند برای تو و امّت تو می باشد. گفتم: برادرم جبرئیل! این دعا چه ثوابی دارد؟ ... گفت: ای محمد! شنیدم خداوند باری فرمود: این دعا، پنج هزار سال قبل از آنکه دنیا را خلق کنم، بر سراپرده عرش  نوشته شده بود. هر بنده ای که این دعا را با نیّت راستین و خالص و بدون آمیختگی با شکّ در اول ماه رمضان بخواند، خداوند به وی ثواب لیلة القدر را اعطا می کند، و خداوند در هر آسمان، هفتاد هزار ملک می آفریند و در بیت المقدس هفتاد هزار ملک، و در مشرق هفتاد هزار ملک، و در مغرب هفتاد هزار ملک خواهند بود که هر ملکی دارای هزار سر بوده، برای هر سری هزار دهان بوده؛ و در هر دهانی بیست هزار زبان می باشد که به لغات مختلف تسبیح خداوند را می کنند و ثواب تسبیح ایشان برای کسی است که این دعا را می خواند ...  رسول خدا صلّی الله علیه وآله فرمود: بنده ای از امّت من نیست که این دعا را در ماه رمضان سه بار یا یک بار بخواند، مگر آنکه خداوند بدنش را برآتش حرام کرده و بهشت برای او واجب می شود. (مهج ‏الدعوات، ص 227-231) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏 نماز بسیار ساده برای روز اول ماه رمضان   مرحوم سيدبن طاووس مي گويد: به ما روايت رسيده كه نماز اول هر ماه دوركعت است ركعت اول حمد و يك بار توحيد وركعت دوم حمد و يك بار سوره قدر. (مستدرك الوسايل، ج٦،ص٣٤٩) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
💎🔔💎 نمازِ روز اوّل ماه رمضان برای دور کردن امور سوء در سال بعد عَنِ الْعَالِمِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ أَنَّهُ قَالَ: مَنْ صَلَّى عِنْدَ دُخُولِ شَهْرِ رَمَضَانَ رَكْعَتَيْنِ تَطَوُّعاً قَرَأَ فِي أُولَاهَا أُمَّ الْكِتَابِ وَ إنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحاً مُبِيناً وَ فِي الْأُخْرَى مَا أَحَبَّ، دَفَعَ‏ اللَّهُ تَعَالَى عَنْهُ السُّوءَ فِي سَنَتِهِ، وَ لَمْ يَزَلْ فِي حِرْزِ اللَّهِ تَعَالَى إلَى مِثْلِهَا مِنْ قَابِلٍ. (بحارالأنوار، ج97، ص354 به نقل از اقبال الاعمال) حضرت کاظم علیه السلام فرمود: هرکس در ورود به ماه رمضان، دو رکعت نماز برای اطاعت از خداوند بخواند، در رکعت اول سوره حمد و سوره فتح (إنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحاً مُبِيناً) و در رکعت دوم، سوره حمد و هر سوره ای که بخواهد، خداوند در آن سال بدی را از او دور کرده، و وی پیوسته تا سال بعد در حفظ الهی خواهد بود. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
4_5825800786843537778.pdf
233.2K
دعای حفظ از فتنه ها، آفات دینی و بدنی، و شرّ سال آینده که در روز اول ماه رمضان قرائت می شود ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🔊👌 همه اعمال خیر و مستحبّی خود را به نیابت از امام زمان علیه السلام انجام دهید مرحوم آیت الله   تولایی خراسانی در سخنرانی خود در مسجد جامع زاهدان، در ماه رمضان سال1390قمری می فرمود: مطلق اعمال خیر خود، صله ارحام، زیارت قبور مومنین، عیادت مریض‌ها، کلیه این کارهای مستحب را به نیابت امام زمان علیه السلام انجام دهید، هم قیمتش زیادتر می‌ شود، هم خودتان را پاک می ‌کند، هم شما را مقرّب به حضرت می‌ کند، هم محبّت شما را به حضرت زیاد می ‌کند. تا نیایی مزه‌ اش را نمی‌ چشی. یک سال بیا در میدان. چهار تا از این کارها را بکن. به نیابت امام زمان علیه السلام برو سر قبرستان و برای مسلمان‌ ها حمد و سوره بخوان. کلیه مستحبّات را به نیت حضرت بجا بیاورید، به نیابت حضرت. (سخنرانی های مسجد جامع زاهدان، شب عید فطر1390قمری) مستحب در اسلام است که شب‌ های جمعه به زیارت اهل قبور بروی. در قبرستان که رفتی 11 تا قل هو الله و 7 تا انا انزلناه بخوان، «السلام علی اهل لااله الا الله من اهل لااله الا الله ....» بخوان. به زیارت اهل قبور می ‌خواهی بروی، به نیابت امام زمان برو. گویا امام زمان علیه السلام پولی به تو داده است و فرموده: کربلایی محمدتقی! این را از من بگیر و به نیابت من برو سر قبرستان مسلمان‌ها و 11 تا قل هو الله و 7 تا انا انزلناه بخوان. خودت را نائب حضرت بگیر و برو. در این صورت ملائکه موکلین از تو احترام می‌ کنند، این 11 تا قل هو الله و 7 تا انا انزلناه تو، پاک و پاکیزه و قشنگ، در ظرف ‌های سلطنتیِ امام زمان علیه السلام گذاشته می‌ شود، برده می‌ شود و به ارواح ایشان داده می‌ شود. می ‌خواهی بروی صله رحم کنی، خواهرزاده ‌ات ناخوش است، احوال او را بپرسی، برادرزاده ‌ات فقیر است، کمکش کنی، یا لااقل احوالش را بپرسی، به نیابت امام زمان علیه السلام برو، به عیادت مومن می ‌خواهی بروی، به نیابت امام زمان علیه السلام برو. هر عمل خیر مستحبی که دارید، به نیابت امام زمان علیه السلام انجام دهید، این‌ها خیلی اسرار دارد که من فاش نمی‌ کنم. همان‌طور که مکرر گفتم: حلوای تن تنانی است   تا نخوری ندانی است باید بخوری و بچشی تا خودت بعد بفهمی که چه خبر است. اگر مزه ‌اش را چشیدی، بعد دیگر رها نمی‌ کنی، داد و قال هم راه می‌ اندازی. در راه بیایید تا ببینید که چه خبر است. کلّیه اعمال خیر مستحبی خود را به نیابت امام زمان علیه السلام انجام دهید. (سخنرانی های مسجد جامع زاهدان، روز 30 ماه رمضان1390قمری) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
💎🙏💎 آثار خواندن ادعیه و اسماء الهی مرحوم آیت الله تولایی خراسانی در منابر خود در مسجد سیّد عزیزالله تهران در سال 1396 قمری می فرمود: دعاي جوشن كبير را بخوانید. دعاها را بخوانيد، معنی ‌های دعاها را هم اگر نمي‏ دانيد، بخوانيد. خود آن كلمات نورانيت قلب مي‏ آورد. روح شما را متجلّي مي ‏كند. اسماء الله اثر دارد، خواه معنيش را بفهميد، خواه نفهميد. اوّلين اثرش این است كه قلب شما را روشن مي‏ كند، روح شما را صيقلي مي‏ كند. دومين اثرش -علي الله، يك پرده بردارم- اين است كه موكّلين اسماء، شياطين را از شما دور مي ‏كنند. هر اسمي ‏از اسماء خدا، يك فرشته‌ موكَّلی دارد. يك فرشته، موكََل آن اسم است. هرجا برده شود، آن فرشته همراه است، هرجا نوشته شود، آن فرشته همراه است، و هرجا كه فرشته بود، اهریمن و شيطان نمي ‏تواند بيايد. دیو را بيرون مي ‏زنند. اسماءالله را بخوانيد، موكّلين اسماء الله، شياطين را از شما دور مي‏ كنند. ديو چو بيرون رود فرشته در آيد. البته اگر معناي دعاها را هم بفهميد، كه نورٌ علي نور مي ‏شود. يك اقيانوس معارف الهي در دعاها مندرج و مندمج است، بخوان تا بيابي. تا نچشي و نخوري، نمي ‏فهمي ‏چه خبر است. (سخنرانی های مسجد سیّد عزیزالله تهران، 15 رمضان 1396) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
4_5823329424006713019.mp3
19.2M
🌙✨ 🌙✨ 💠خواص روزه. 👌روزه باعث پاکسازی بدن ، پختن و خروج اخلاط ناصالح ، درمان دیابت و سنگ کلیه ، درمان فشار و چربی خون می شود. 🔸نقش مهم روزه در درمان و پیشگیری بیماری ها. ♦️علت و درمان مختصر دیابت و سنگ کلیه . ⚜مزاج روزه گرم و خشک هست . 🌀افراد گرم گرمی و افراد سرد سردی میل نکنند. 🍲تغذیه افراد گرم مزاج و سرد مزاج در ماه مبارک رمضان . 😴تدابیر خواب. 🚿تدابیر حمام رفتن ، علت حمام نکردن با شکم سیر و خالی و... . ⚡️علت تشنگی ، ضعف و سرگیجه در ماه مبارک رمضان. ♻️در موقع گرسنگی ۴ قواه ( قوای هاضمه ، جاذبه ، دافعه ، ماسکه ) مشغول پاکسازی عضو و بدن می شوند. 📣 🎤 🍃🌺 🆔️ @shahrenore
4_5841507280381544023.mp3
35.27M
{اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج} باید سحر زیارت آل یاسین خواند... با قطب عالم امکان، آقا بقیة اللّه الاعظم علیه السّلام حرف بزن، قسمشان بده، درد دل کن... 🎤استاد معاونیان؛
💠🌙 اعمال مشترك این ماه مبارک رمضان 🔷 اعمالى هر شب و روز 🔸پس از هر نماز در ماه رمضان دعای ذیل را بخوانید:اَللّهُمَّ ارْزُقْنی حَجَّ بَیْتِكَ الْحَرامِ ... 🔸هم چنین بعد از نمازها این دعا خوانده شود:یا عَلِیُّ یا عَظیمُ، یا غَفُورُ یا رَحیمُ، ... اَللّهُمَّ اَدْخِلْ عَلى اَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ ... 🔷 اعمال شب هاى ماه رمضان 🔸 افطار مستحب است بعد از نماز صورت گیرد، مگر آن كه ضعف بر او غلبه كرده باشد یا جمعى منتظر باشند. 🔸با چیز پاكیزه و حلال و به دور از شبهات افطار نماید. و بهتر آن است كه با خرماى حلال افطار كند تا ثواب نمازش چهارصد برابر گردد. اگر با خرما، آب، رطب، شیر، حلوا، نبات و با آب گرم، و یا هر كدام از این ها افطار كند، نیز خوب است. 🔸 هنگام افطار دعاهاى وارده در این باره را بخواند؛ از جمله آن كه بگوید: اللهم لك صمت و على رزقك افطرت و علیك توكلت 🔸 و روایت شده كه حضرت امیر المومنین على (علیه السلام) هر گاه مى خواست افطار كند مى گفت: بسم الله; اللهم لك صمنا و على رزقك افطرنا, فتقبل منا انك السمیع العلیم. 🔸 هنگام لقمه اول بگوید:بسم الله الرحمن الرحیم; یا واسع المغفرة اغفر لى. 🔸در وقت افطار سوره قدر بخواند. 🔸 در وقت افطار صدقه بدهد و سپس روزه داران را افطار دهد؛ اگر چه به چند دانه خرما یا شربتى آب باشد 🔸خواندن هزار مرتبه سوره قدر 🔸 صد مرتبه سوره حم دخان 🔸خواندن دعاى افتتاح 🔸در روایت آمده كه هر كس در هر شب از ماه رمضان سوره انا فتحنا را در نماز مستحبى بخواند آن سال حفاظت مى گردد. 🔸خواندن هزار ركعت نماز در کل این ماه 🔷 اعمال سحرهاى ماه رمضان 🔸سحرى خوردن, و سحرى را ترك نكند, اگر چه با یك دانه خرماى یا یك لیوان آب باشد. و بهترین سحرها سویق یعنى قاووت و خرما است. و در خبر آمده كه حق تعالى و ملائكه صلوات مى فرستند بر كسانى كه در سحرها استغفار مى كنند، و سحرى مى خورند. 🔸سوره انا انزلناه در وقت سحرها بخواند، كه هر كس این سوره را در وقت افطار كردن و سحر بخواند گویى ثواب كسى را دارد كه در راه خدا در خون خود بغلتد. 🔸خواندن ادعیه سحر از جمله دعاى شریف اللهم انی اسئلک من بهائک بابهاه ...
4_6046421931010294648.mp3
1.01M
👆👆👆 ✨دعاے روز اول ماه مبارڪ رمضان @haram110
4_5855110957931430084.mp3
2.77M
🍃🌸دعای سحر فرهمند🍃🌸 ☘️🌷☘️🌷☘️🌷☘️🌷
4_426664464956260621.mp3
10.86M
🌼🍂🌼🍂🌼🍂🌼🍂🌼
⭐️ ⭐️ التماس دعا دوستان🌹 🍃🌸🍃
(تندخوانی) ◼️استاد احمد دباغ استاد معتز آقایی 🔹 📎به همراه فایل PDF ...
4_5948662483873956038.mp3
16M
(تند خوانی) | جزء اول
4_5948514324682113341.mp3
16.54M
(تند خوانی) | جزء اول
4_5882203212202641551.mp3
12.31M
‍ 🌼ترتیل🌼 🌹 استاد پرهیزگار🌹
‍ ‌ 🌸سحر اول.... ✍و رسیـــد فرصت دیدار... چقدر دلخوشم به داشتنت خــدا ! که با همه بی سر و پایی ام، باز هم در میکده رمضانت راهم داده ای... تو همان اله بی همتایِ منی؛ که هزاران بار پناهم داده ای و... من رمیده ام. تو همان معشـــوق بی نظير منی، که باز به انتظار خلوتی با من، ضیافتی یک ماهه، برپا کرده ای. آمده ام...؛ و همه دار و ندارم؛ دل بیــ🖤ـچاره و شکسته ایست، که یازده ماه، با دستان خودم، به دارِ گناه آویختَمـَش . آغوش بگشا... تا یکسال دوری ات را یکجا زار بزنم. آغوش بگشــا تا همین ثانیه های نخست را، با طعم آغوش تو، آرام بگیرم. 👈بگذار ساده بگویم؛ من طعم بوسه های تو را خوب می شناسم... و بدنبالش تمامِ سال را به انتظار سحرهای مهمانی ات، لحظه شماری کرده ام و مــــن؛ دوباره خوشبختی را در آغـ💞ـوش تو، تجربه خواهم کرد. الحمدلله که سحر اول هم رسید سید پیمان موسوی طباطبایی
🔴اقسام روزہ ♻️سه نوع روزہ داریم: ۱- روزہ عام ۲- روزہ خاص ۳- روزہ خاص الخاص    🔵روزہ عام: ✅همان روزہ ای است که عموم مردم می گیرند؛ روزہ عام روزہ ای هست که انسان تنها از اموری که روزہ را باطل می کند خودداری می نماید.     🔵روزہ خاص: ✅روزہ ای است که روزہ دار علاوہ بر اینکه از خوردن و آشامیدن خودداری می ڪند اعضاء و جوارحش هم روزہ دارد؛ چشمش را هم از معصیت می بندد؛ غیبت نمی شنود، غیبت نمی ڪند، و ... این روزہ خاص است.    🔵روزہ خاص الخاص: ✅این روزہ، روزہ ای است که غیر از خدا هیچ چیز دیگری در دل روزہ دار نباشد؛  💠اگر در ماہ رمضان همه ڪارها برای خدا باشد؛ روزہ خاص الخاص تحقق می یابد و از این رو در دعا از خدا مے خواهیم: 🔆 اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِیَامِے فِیهِ صِیَامَ الصَّائِمِینَ یعنے خداوندا روزہ مرا روزہ خاص الخاص قرار بدہ    📘آیت الله مجتهدی ره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔 🌙 ماه خدایے شدن اسٺ 💚اے اهل زمین ! وقت هوایے شدن اسٺ 🌙با تشنگے و گرسنگے 💚این ماه، زمان ڪربلایے شدن اسٺ 🤲
در شب اول این ماه ، پی ماه نرو ! مه این ماه ، شب نیمه آن می آید
1_1542709320.mp3
8.49M
🤲 محمدحسین پویانفر 🎤
🌟🎋🌹🌟🎋🌹🌟🎋🌹🌟🎋🌹 🔅 به نقل از حاج اقا نخودکی بعد از نماز صبح، یک بار آیت الکرسی را تا «هو العلی العظیم» می‌خوانی: 🍀 اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَوَتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَوَتِ وَالأَرْضَ وَلاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ 🍀 🌈 و بعد تسبیحات فاطمه زهرا سلام الله علیها را می‌گویی 🦋 و بعد سه بار سوره توحید «قل هو الله احد» را می‌خوانی 🌏 و بعد سه بار صلوات می‌گویی: اللهم صل علی محمد و آل محمد 🦄 و بعد سه بار آیه مبارکه: 💕 ومَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا (سوره طلاق آیه 2 و 3) 💕 🔆 هرکس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه برونشو ( و نجات از مشکلات) برایش فراهم می‌کند و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌دهد، و هرکس بر خداوند توکل کند خدا او را بس است (وکفایت امرش را می‌کند)، خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند، و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است. 🌟🎋🌹🌟🎋🌹🌟🎋🌹🌟🎋🌹