#مکارم_اخلاق
🔻 دوستدار بینوایان باش!
𑁍༅🌼༻⃘⃕𑁍༅⊹┄•
✳️ از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایتست:
قال ابو عبد اللّه (ع) قال رسول اللّه (ص): امرنى ربى بسبع خصال:حُبِّ الْمَسَاكِينِ وَ الدُّنُوِّ مِنْهُمْ، وَ أَنْ أُكْثِرَ مِنْ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ، وَ أَنْ أَصِلَ رَحِمِي وَ إِنْ قَطَعَنِي، وَ أَنْ أَنْظُرَ إِلَى مَنْ [هُوَ] أَسْفَلَ مِنِّي وَ لَا أَنْظُرَ إِلَى مَنْ هُوَ فَوْقِي، وَ أَنْ لَا يَأْخُذَنِي فِي اللَّهِ لَوْمَةُ لَائِمٍ، وَ أَنْ أَقُولَ الْحَقَّ وَ إِنْ كَانَ مُرّاً، وَ أَنْ لَا أَسْأَلَ أَحَداً شَيْئاً. (کتاب جعفر بن محمد بن شریح، اصول سته عشر/ ۲۴۱)
«خداوند مرا به هفت صفت فرمان داد:
۱-دوست داشتن بینوایان و نزدیک گشتن به آنان؛
۲- فراوان بیان داشتن (لا حول و لا قوّة إلا بالله)؛
3-نيكی به خویشاوند، اگرچه او از من بریده باشد؛
۴- اینکه نظر به پایین تر از خودم (در جهات مادّی) داشته باشم نه بالاتر؛
۵- اینکه در راه انجام دستور خدا هیچ سرزنشی بر من اثرگذار نباشد؛
۶- حق را بگویم، اگرچه تلخ باشد؛
۷- از هیچ کس، چیزی درخواست نکنم».
✍🏻 پینوشت۱: ملاحظه میشود که سرلوحهی فرمانهای الهی به خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله، رحمت فراگیر برای تمام اقشار جامعه به خصوص ناتوانان و مراعات وضعیّت آنان است.
←انتخاب ذکر شریف «لا حول و لا قوّة الا بالله» میتواند ناظر به این باشد که والاترین حالت قلبی برای انسان، توجه به فقر محض و نادار بودن خود در مقابل خداوند است ؛ که تکرار لفظی آن میتواند همچون تلقین، موجب تقویت این حالت در قلب شود. (به خصوص که در حدیث هم تصریح به این نشده که محتوای دستور الهی، به زبان آوردن این ذکر بوده است)
به نظر میرسد آخرین دستور، یعنی درخواست نکردن از دیگران، نیز در همین راستاست. چه این که معلومست زندگی دنیا بدون تبادل مردم در احتیاجات یکدیگر، نمیگذرد. اما مهم اینجاست که حتی در این تبادلات ظاهری، شخصی که از او درخواست میشود به عنوان موضوعی لحاظ نشده و صرفا به عنوان واسطهای برای رسیدن نعمت خداوند در نظر گرفته شود.
✍🏻 پینوشت۲: پیامبر خدا صلیالله علیه و آله فرمودند:
آيا شما را از شبيهترينتان به خودم
با خبر نسازم؟
گفتند: آرى اى رسول خدا
فرمودند: هركس
خوش اخلاقتر
نرمخوتر
به خويشانش نيكوكارتر
نسبت به برادران دينىاش(شیعیان امیرالمومنین) دوستدارتر
بر حق شكيباتر
خشم را فرو خورنده تر
با گذشت تر
و در خوشحالی و غضب، با انصافتر باشد.
📔كافى ج۲ص۲۴۱ ح۳۵
┄┄┅━๑𑁍🌼𑁍๑━┅┄┄
«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا حَمَلَ وَحْيَكَ وَ بَلَّغَ رِسَالَاتِكَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا أَحَلَّ حَلَالَكَ وَ حَرَّمَ حَرَامَكَ وَ عَلَّمَ كِتَابَكَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا أَقَامَ الصَّلَاةَ وَ أَدَّى الزَّكَاةَ وَ دَعَا إِلَى دِينِكَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا صَدَقَ بِوَعْدِكَ وَ أَشْفَقَ مِنْ وَعِيدِكَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا غَفَرْتَ بِهِ الذُّنُوبَ، وَ سَتَرْتَ بِهِ الْعُيُوبَ، وَ فَرَّجْتَ بِهِ الْكُرُوبَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا دَفَعْتَ بِهِ الشَّقَاءَ، وَ كَشَفْتَ بِهِ الْعَمَاءَ، وَ أَجَبْتَ بِهِ الدُّعَاءَ، وَ نَجَّيْتَ بِهِ مِنَ الْبَلَاءِ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا رَحِمْتَ بِهِ الْعِبَادَ، وَ أَحْيَيْتَ بِهِ الْبِلَادَ، وَ قَصَمْتَ بِهِ الجَبَابِرَةَ، وَ أَهْلَكْتَ بِهِ الْفَرَاعِنَةَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا أَضْعَفْتَ بِهِ الْأَمْوَالَ، وَ حَذَّرْتَ بِهِ مِنَ الْأَهْوَالِ، وَ كَسَّرْتَ بِهِ الْأَصْنَامَ، وَ رَحِمْتَ بِهِ الْأَنَامَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا بَعَثْتَهُ بِخَيْرِ الْأَدْيَانِ، وَ أَعْزَزْتَ بِهِ الْإِيمَانَ، وَ تَبَّرْتَ بِهِ الْأَوْثَانَ، وَ عَصَمْتَ بِهِ الْبَيْتَ الْحَرَامَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ الطَّاهِرِينَ الْأَخْيَارِ، وَ سَلَّمَ تَسْلِيماً»
➖➖➖➖
✅ راه دیدار و بودن در کنار امیر المومنین علیه السلام را خود حضرت نشان داده است
مي فرمايد: «أَلَا فَمَنْ ثَبَتَ مِنْهُمْ عَلَي دِينِهِ [وَ] لَمْ يَقْسُ قَلْبُهُ لِطُولِ أَمَدِ غَيْبَةِ إِمَامِهِ فَهُوَ مَعِي فِي دَرَجَتِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ؛
هر كه در دوران غیبت در دينش استوار باشد و قلبش به واسطه طول غيبت امامش سخت و قسي نشود، او در روز قيامت هم درجه من است.»
❤️محبت و اشتیاق امیرالمومنین علیه سلام به حضرت مهد ی ارواحنافداه برای ما قابل درک نیست
اشک می ریخت و ناله می زد
(بابی و امی پدر و مادرم بفدایت ) ...(وا شوقا الی رویته..چقدر مشتاق دیدارش هستم)
✅حضرت می فرمایند
«أَفْضَلُ الْعِبَادَةِ انْتِظَارُ الْفَرَجِ؛ برترين عبادت انتظار كشيدن براي فرج [و ظهور مهدي عليه السلام] است.»
ولی افسوس ما اشتیاق و این کلام
مولا رو در مورد افضل اعمال باور نکردیم
که نتیجه اش این کلام مولاست که نشان می دهد هنوز ما اهل کوفه ایم
«صَاحِبُ هَذَا الْأَمْرِ الشَّرِيدُ الطَّرِيدُ الْفَرِيدُ الْوَحِيدُ؛ صاحب اين امر، آواره، رانده، تك و تنهاست.»
مگر اهل کوفه با امیرالمومنین علیه سلام بدتر از این که ما با امام زمان کرده ایم کردند؟؟؟
✅مگر این کلام اول مظلوم عالم نیست
ای شیعیان
فلا تخذلوه و عجلوا
مبادا مهدی تنها بماند مبادا بی کس و یاور بماند
🤲یا علی اول مظلوم عالمی درد مظلومیت و غربت را چشیده اید
الان هم پسرت مهدی ارواحنافداه غریب و مظلوم بی یار و یاور است
😭یاعلی!مهدی ندارد یاوری آستین بالا بزن تو حیدری
🌹🌹چه خوش است شوق شنیدن صدای
فرزند و آینه ی تمام نمای مولا علی علیه سلام در کنار زادگاه علی علیه سلام
که ان شاءالله عیدی همه ی ما شنیدن این صدای دلربا باشد
✨حضرت امام مهدی عجل الله :
" لا حول و لا قوة إلا بالله العلي العظيم
حركت و نيرويي جز به خداي بزرگ نيست."
📚 الإحتجاج للطبرسي ، ج 2 ، ص 478
در اینکه همه چیز بدست خدا و امر خداست بحثی نیست
اما ما با آیات و روایات اثبات میکنیم که خداوند و اهل بیت خودشان این زمان ظهور را به ما شیعیان واگذار کرده اند یعنی اگر ما شیعیان ظهور را خواستیم خداوند هم به ما ظهور را بدهد و اگر ما شیعیان نخواستیم این امر به انتهای زمانش برسد.
✨سوره ی رعد آیه ی 11 :
"انّ الله لا يُغيِّرُ ما بقوم حتّي يغيّرو ما بانفسهم"
"خداوند سرنوشت هيچ قومي و «ملّتي» را تغيير نمی دهد مگر آنكه آنها خود تغيير دهند."
✨امام صادق سلام الله علیه می فرمایند: انتم لو فعلتم لَفَرَّجَ اللهُ عنّا، فَإمّا إذ لم تکونوا فإنّ الأمرَ یَنتهی الی منتهاهُ
" اگر شما شیعیان فرج را بخواهید خدای تعالی حتماً فرج ما را خواهد رساند قبل از رسیدن به انتهایش و اگر نخواهید این امر ظهور به انتهای زمان معین خود میرسد."
📚 بحار الأنوار ج 52 ص 131،حدیث۱۳۴
✨امام مهدی عجل الله
" لو أن أشياعنا وفقهم الله لطاعته علي اجتماع من القلوب في الوفاء بالعهد عليهم ، لما تأخر عنهم اليمن بلقائنا و لتعجلت لهم السعادة بمشاهدتنا ."
"اگر شيعيان ما - كه خداوند آنها را به طاعت و بندگي خويش موفق بدارد - در وفاي به عهد و پيمان الهي اتحاد و اتفاق مي داشتند و عهد و پيمان را محترم مي شمردند ، سعادت ديدار ما به تأخير نمي افتاد و زودتر به سعادت ديدار ما نائل مي شدند."
📚 الإحتجاج للطبرسي ، ج 2 ، ص 499
اینکه حضرت از وفای به عهد و پیمان سخن فرموده اند یعنی همان عهد و پیمانی که ما شیعیان در عالم ذر بسته بودیم در اطاعت و یاری اهل بیت و دیگر واجبات و مستحبات که در رأسشان همان اطاعت و یاری و دعای بر فرج و انتظار و ورع و پارسایی و ... است و اینکه می فرمایند زودتر به مشاهده ی ما می رسیدند یعنی به ظهور حضرت چرا که مشاهده برای أشياعنا فقط در زمان ظهور همگانی می شود و در قبل از ظهور فقط یک عده ی خاصی از اولیای خدا به بمشاهدتنا می رسند نه همه ی شیعیان بنابراین در این حدیث هم یعنی اگر هر وقت ما شیعیان ظهور را بخواهیم با شرایطش : علي اجتماع من القلوب في الوفاء بالعهد عليهم خدا ظهور را می دهد
🤔بنابراین بنده تعجب میکنم از خودم و دیگر شیعیان با اینکه خداوند وقت ظهور را بدست ما و به خواست ما سپرده چه طور تحمل می کنیم که اماممان در زندان غیبت ، تنها ، گریان و الطرید و الوحید و الشرید و الفرید و ... باشد اما ...!
😔غفلت ما شیعیان از امام زمان عجل الله باعث 1180 سال غربت امام زمان عجل الله شده است.
🔰 بیاییم با توبه ای حقیقی به سوی حجت خدا بازگردیم و باعث فرج حجت خدا از زندان غیبت شویم کاری که جناب زهیر و حر و ... برای حجت زمانشان اقا سید الشهدا امام حسین علیه السلام انجام دادند ما برای حجت زمانمان اقا بقیة الله امام مهدی عجل الله انجام دهیم
❇️ حالا که متوجه شدیم نه تنها در ظهور موثریم بلکه طبق روایاتی که ذکر شد باعث ظهوریم از تقصیر و کوتاهی و غفلت در این امر توبه کنیم با #دعا ی بسیار برای #فرج با حب و اضطرار و گریه و با ترقیب مردم به این امر و خود سازی ،خود را برای #ظهور آماده کرده،ادای #تکلیف کنیم.
🔴 عظمت مولا علی فوق ادراک است
🌕 پيامبر اکرم صلی ﷲ علیه و آله:
اگر تمام آنچه که دربارهٔ علی علیه السلام نازل شده است را بیان کنم قدم بر هرجایی بگذارد، مردم خاک زیر پایش را (به عنوان تبرک و شفاء) به آب ریخته و مینوشند.
وَ بِالْإِسْنَادِ عَنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَنِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: لَوْ حَدَّثْتُ بِكُلِّ مَا أُنْزِلَ فِي عَلِيٍّ مَا وَطِئَ عَلَى مَوْضِعٍ فِي اَلْأَرْضِ إِلاَّ أُخِذَ تُرَابُهُ إِلَى اَلْمَاءِ.
📗کشف الغمة، ج ۱، ص ۱۱۲
فرشتگان الهی، دشمنان اهل بیت علیهم السلام را لعنت می کنند
🤔🤔🤔
1)عَنْ حَمَّادٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنَّهُ سُئِلَ: هَلِ الْمَلَائِكَةُ أَكْثَرُ أَمْ بَنُو آدَمَ؟ فَقَالَ: وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ! لَعَدَدُ مَلَائِكَةِ اللَّهِ فِي السَّمَاوَاتِ أَكْثَرُ مِنْ عَدَدِ التُّرَابِ فِي الْأَرْضِ، وَ مَا فِي السَّمَاءِ مَوْضِعُ قَدَمٍ إِلاّ وَ فِيهَا مَلَكٌ يُسَبِّحُهُ وَ يُقَدِّسُهُ، وَ لَا فِي الْأَرْضِ شَجَرَةٌ وَ لَا مَدَرٌ إِلاّ وَ فِيهَا مَلَكٌ مُوَكَّلٌ بِهَا ... وَ مَا مِنْهُمْ أَحَدٌ إِلاّ وَ يَتَقَرَّبُ كُلَّ يَوْمٍ إِلَى اللَّهِ بِوَلايَتِنَا أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يَسْتَغْفِرُ لِمُحِبِّينَا، وَ يَلْعَنُ أَعْدَاءَنَا، وَ يَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ يُرْسِلَ عَلَيْهِمُ الْعَذَابَ إِرْسَالاً. (تفسيرالقمي، ج2، ص255/بصائرالدّرجات، ج1، ص69)
از حضرت صادق علیه السلام سؤال شد: تعداد فرشتگان بیشتر است یا تعداد فرزندان آدم علیه السلام؟ حضرت فرمود: قسم به آن کس که جانم به دست اوست! هر آینه تعداد فرشتگان الهی در آسمان ها بیشتر از تعداد ذرات خاک های زمین است. جای قدمی در آسمان نیست، مگر آن که در آنجا فرشته ای خداوند را تسبیح و تقدیس نموده است؛ و درخت و ریگی در زمین نیست، مگر آن که فرشته ای، مُوَکَّلِ بر آن است ... و هیچ فرشته ای نیست مگر آن که هر روز با ولایت ما اهل بیت به خداوند تقرّب می جوید، و برای دوستداران ما استغفار می کند و دشمنان ما را لعنت می کند، و از خداوند درخواست می کند که بر دشمنان ما عذابِ آنچنانی نازل فرماید.
2) قالَ حَسَنُ بنُ عَلِیٍّ العَسکَری علیه السلام: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله لِأَصْحَابِهِ: يَنْزِلُ مَعَ كُلِّ قَطْرَةٍ مَلَكٌ يَضَعُهَا فِي مَوْضِعِهَا الَّذِي يَأْمُرُهُ بِهِ رَبُّهُ عَزَّ وَ جَلَّ، فَعَجِبُوا مِنْ ذَلِكَ. فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله: أَ وَ تَسْتَكْثِرُونَ عَدَدَ هَؤُلَاءِ؟ أَنَّ عَدَدَ الْمَلَائِكَةِ الْمُسْتَغْفِرِينَ لِمُحِبِّي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ أَكْثَرُ مِنْ عَدَدِ هَؤُلَاءِ، وَ أَنَّ عَدَدَ الْمَلَائِكَةِ اللَّاعِنِينَ لِمُبْغِضِيهِ أَكْثَرُ مِنْ عَدَدِ هَؤُلَاء. (تأويل الآيات الظاهرة، ص45)
حضرت عسکری علیه السلام از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل می کند که به یارانش فرمود: با هر قطره باران، فرشته ای نازل می شود و آن قطره را در محلّی قرار می دهد که خداوند به او امر کرده است. یاران حضرت از این سخن، تعجّب کردند، لذا رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: آیا این تعداد فرشته را زیاد می دانید؟ در حالی که تعداد فرشتگانی که برای دوستداران امیرالمؤمنین علیه السلام استغفار می کنند، بیش از این تعداد بوده، و تعداد فرشتگانی که دشمنان امیرالمؤمنین علیه السلام را لعنت می کنند، بیش از تعداد فرشتگانی می باشند که برای دوستداران امیرالمؤمنین علیه السلام استغفار می کنند.
«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌻🌺🌻🌺🌻
تسبیح چکاوک چیست؟
🤔🤔🤔
1)عَنْ سُلَيْمَانَ الْجَعْفَرِيِّ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا علیه السلام عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ علیهماالسلام قَالَ: لا تَأْكُلُوا الْقُنْبُرَةَ، وَ لا تَسُبُّوهَا، وَ لا تُعْطُوهَا الصِّبْيَانَ يَلْعَبُونَ بِهَا، فَإِنَّهَا كَثِيرَةُ التَّسْبِيحِ لِلَّهِ تَعَالَى، وَ تَسْبِيحُهَا: «لَعَنَ اللَّهُ مُبْغِضِي آلِ مُحَمَّدٍ علیهم السلام». (الكافي، ج6، ص225)
حضرت رضا علیه السلام از پدر گرامی از جدّ بزرگوارش علیهماالسلام نقل می کند که فرمود: (گوشت) چکاوک را نخورید و به این پرنده اهانت نکنید و در اختیار کودکان قرار ندهید که با آن بازی کنند، زیرا این پرنده، به مقدار زیاد، تسبیح خداوند متعال می کند، و ذکر تسبیح این پرنده، چنین است: « لَعَنَ اللَّهُ مُبْغِضِي آلِ مُحَمَّدٍ علیهم السلام»
2)قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله: إِنَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ خَلْقاً لَيْسَ مِنْ وُلْدِ آدَمَ وَ لَا مِنْ وُلْدِ إِبْلِيسَ يَلْعَنُونَ مُبْغِضِي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام. قَالُوا: مَنْ هُمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ؟ قَالَ: هُمُ الْقَنَابِرُ، يُنَادُونَ فِي السَّحَرِ عَلَى رُءُوسِ الشَّجَرِ: «أَلَا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى مُبْغِضِي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام، بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ، وَ سَلامٌ عَلى عِبادِهِ الَّذِينَ اصْطَفى». (كشف اليقين في فضائل أمير المؤمنين عليه السلام، ص429)
رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: خداوند مخلوقی دارد که از فرزندان آدم علیه السلام و از فرزندان ابلیس نمی باشد، و این مخلوقات، بر مبغضین امیرالمؤمنین علیه السلام لعنت می کنند. سؤال کردند: ای رسول خدا! این مخلوقات چه کسانی هستند؟ فرمود: آنها پرندگان چکاوک هستند که در سحرها بر بالای درختان، ذکرشان چنین است: «أَلَا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى مُبْغِضِي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام، بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ، وَ سَلامٌ عَلى عِبادِهِ الَّذِينَ اصْطَفى»
«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌻🌺🌻🌺🌻
🌧سوره انفطار و سوره تکاثر برای قرائت در حین نزول باران
سوره انفطار
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. إِذَا السَّمَاءُ انْفَطَرَتْ(1) وَ إِذَا الْكَوَاكِبُ انْتَثَرََتْ(2) وَ إِذَا الْبِحَارُ فُجِّرَتْ(3) وَ إِذَا الْقُبُورُ بُعْثِرَتْ(4) عَلِمَتْ نَفْسٌ مَّا قَدَّمَتْ وَ أَخَّرَتْ(5) يَا أَيُّهَا الْإنْسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ(6) الَّذِى خَلَقَكَ فَسَوّاكَ فَعَدَلَكَ(7) فِى أَىِّ صُورَةٍ مَا شَاءَ رَكَّبَكَ(8) كَلاّ بَلْ تُكَذِّبُونَ بِالدِّينِ(9) وَ إِنَّ عَلَيْكُمْ لَحافِظِينَ(10) كِرَاماً كَاتِبِينَ(11) يَعْلَمُونَ مَا تَفْعَلُونَ(12) إِنَّ الْأَبْرَارَ لَفِى نَعِيمٍ(13) وَ إِنَّ الْفُجَّارَ لَفِى جَحِيمٍ(14) يَصْلَوْنَها يَوْمَ الدِّينِ(15) وَ مَا هُمْ عَنْهَا بِغَائِبينَ(16) وَ مَا أَدْراکَ مَا يَوْمُ الدِّينِ(17) ثمَُّ مَا أَدْراكَ مَا يَوْمُ الدِّينِ(18) يَوْمَ لَا تَمْلِكُ نَفْسٌ لِنَفْسٍ شَيْئاً وَ الْأَمْرُ يَوْمَئذٍ لِلَّهِ(19)
سوره تکاثر
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. أَلْهَاكُمُ التَّكاثُرُ(1) حَتّى زُرْتُمُُ الْمَقَابِرَ(2) كَلاّ سَوْفَ تَعْلَمُونَ(3) ثُمَّ كَلاّ سَوْفَ تَعْلَمُونَ(4) كَلاّ لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْيَقِينِ(5) لَتَرََوُنَّ الْجَحِيمَ(6) ثُمَّ لَتَرََوُنَّهَا عَيْنَ الْيَقِينِ(7) ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ يَوْمَئذٍ عَنِ النَّعِيمِ(8)
«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌻🌺🌻🌺🌻