Mohammad Reza Oshrieh - Nameh (128).mp3
3.46M
#محمدرضا_عشریه
🎼 نامه...
#ولادت_امام_رضاع🌹✨
#یاس_فاطمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
#ملاباسم_کربلایی
#یاس_فاطمی
Mojtaba Tarokh - Zaer Baroni Emamreza [128].mp3
4.04M
#مجتبی_تارخ
🎼 زائر بارانی اَم...
✨ ولادت امام رضا ع🌹🍂
#یاس_فاطمی
6451749c618cd708494ad9881fdd139e1664a8f1.mp3
4.69M
#حاج_میثم_مطیعی
🎼 آوردم این دل تنگ و سپردم به تو آقا
کبوتر حرم تو نداره جایی جز اینجا
#ولادت_امام_رضاع🌹✨
#یاس_فاطمی
نهر من شوق.mp3
5.75M
#ملاباسم_کربلایی
🎼 من هجری نهر من شوق
#ویژهولادتامامرضاع🌹✨
#یاس_فاطمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛
✅ خانمها برای نماز باید جوراب بپوشند یا خیر ؟
#استاد_عزیزم_حاج_حسین_وحیدپور
@haram110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛
📝 اگر کف پای خانمها موقع نماز پیدا باشه ، آیا اشکال داره یا نه ؟
#استاد_عزیزم_حاج_حسین_وحیدپور
@haram110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛
🌧 تکلیف نیت نماز زمانی که نمیدونیم طلوع شده یا نه؟
#استاد_عزیزم_حاج_حسین_وحیدپور
@haram110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛
📝 اگر کف پای خانمها موقع نماز پیدا باشه ، آیا نماز باطله یا نه ؟
#استاد_عزیزم_حاج_حسین_وحیدپور
@haram110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛
🌧 آیا پدر میتواند ورثه را از ارث محروم کند ؟
#استاد_عزیزم_حاج_حسین_وحیدپور
@haram110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛
📝 آیا نماز خواندن زن بدون جوراب در جایی که نامحرم نیست اشکال دارد ؟
#استاد_عزیزم_حاج_حسین_وحیدپور
@haram110
امیرمؤمنان صلوات الله علیه فرمودند:
ما سَألتُ ربِّي أولادا نُضْرَ الوَجهِ، ولاسَألتُهُ وَلَدا حسَنَ القامَةِ ، ولكنْ سَألتُ ربِّي أولادا مُطِيعِينَ للّه ِ وَجِلِينَ مِنهُ ؛ حتّى إذا نَظَرتُ إلَيهِ وهُو مُطيعٌ للّه قَرَّت عَيني.
مـن از پروردگار خود نه فرزندانى زيبارو خواستم و نه فرزندى خوش قد و قامت، بلكه از پروردگارم فرزندانى خواستم كه فرمانبردار خدا باشند و از او بترسند، تا وقتى به او نگاه كنم و ببينم از خداوند فرمان مى برد، چشمم روشن شود.
📖 بحار الأنوار، ج۶۶، ص۹۸، ح۱۰۴
@haram110
مدل موی مناسب کودکان برای آرایشگری
عَنِ ابْنِ الْقَدَّاحِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) أَنَّهُ کَانَ یَکْرَهُ الْقَزَعَ فِی رُءُوسِ الصِّبْیَانِ وَ ذَکَرَ أَنَّ الْقَزَعَ أَنْ یُحْلَقَ الرَّأْسُ إِلَّا قَلِیلًا وَ یُتْرَکَ وَسَطُ الرَّأْسِ یُسَمَّی الْقَزَعَهَ.
راوی از امام صادق علیه السلام نقل می کند: قَزَع در سر بچه ها کراهت دارد و معنای قزع این است که کمی از موهای سر بچه را بتراشند و موهای وسط سر را نگه دارند.
📚الکافی ج 6 ص 40 - بَابُ کَرَاهِیَهِ الْقَنَازِعِ ح 2
📚الحدائق الناضرة في أحكام العترة الطاهرة ج 25 ص 47
📚وسائل الشيعة - ط الإسلامية ج 15 ص 174 - باب 66 : كراهة حلق موضع من رأس الصبي وترك موضع منه ح 3
@haram110
❌سبک خامه ای❌
از تشبّــہ به کُفّار پرهیز کنیم❗️
📣قابل توجه عزیزانی که موهای سرشان را مثل بزِ گر می تراشند.
💠عنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: أُتِیَ النَّبِیُّ صلی الله علیه و آله بِصَبِیٍّ یَدْعُو لَهُ وَ لَهُ قَنَازِعُ فَأَبَی أَنْ یَدْعُوَ لَهُ وَ أَمَرَ بِحَلْقِ رَأْسِهِ.
🌴از امام صادق علیه السّلام نقل است که فرمود: کودکی را نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله آوردند تا برایش دعا کند و نکرد، چون سرش جابه جا تراشیده شده بود (جایی را تراشیده بودند و جای دیگر را نتراشیده بودند) و فرمود که همه سرش را بتراشند.
📚الکافی ج 6 ص 40 - بَابُ کَرَاهِیَهِ الْقَنَازِعِ ح 3
📚تهذيب الاحكام ج 7 ص 447 ح 1791
📚بحارالانوار الجامعه لدرر اخبار الائمه الاطهار عليهم السلام ج 73 ص 82
📚وسائل الشيعة - ط الإسلامية ج 15 ص 173 - باب 66 : كراهة حلق موضع من رأس الصبي وترك موضع منه ح 2
📚مكارم الاخلاق (طبرسی) ص 58
@haram110
💢رعایت نظم؛ مهمتر از اعمال مستحبی
✅امام صادق علیه السلام، در حال طواف کعبه بودند که "سفیانثوری" از ایشان پرسید:
«آیا حضرت محمد صلی الله علیه وآله، هنگامی که در طواف کعبه، مقابل حجرالأسود میرسیدند، آن را لمس میکردند و میبوسیدند؟»
امام صادق پاسخ دادند:
«بله، رسول الله ، هم در طواف واجب و هم مستحبی، حَجَرالأسود را لمس میکردند و میبوسیدند.»
امام صادق ، پس از پاسخ به سوال سفیان، از مقابل حجرالاسود رد شدند ولی آن را لمس نکردند. سفیان با تعجب پرسید:
«مگر شما نگفتید که رسول اللَّه در طواف خود، حجرالأسود را میبوسیدند؟ پس چرا خودتان از کنار آن عبور کردید و آن را لمس نکردید؟!»
امام صادق علیه السلام در جواب گفتند:
«مردم آن زمان، حقّ حضرت محمد صلیاللهعلیهوآله را رعایت میکردند؛ و وقتی پیامبر خدا به حجرالأسود میرسید، برایش راه میگشودند و آن حضرت به راحتی و بدون اینکه مزاحم دیگران شوند، به آن میرسیدند.
ولی مردم این زمان، حقّ مرا نمیشناسند و برایم راه باز نمیکنند. من هم دوست ندارم برای آن که حَجَرالأسود را لمس کنم و آن را ببوسم، بر جمعیّت فشار آورم و دیگران را اذیّت کنم.»
📚کافی ، جلد ۴ ، صفحه ۴۰۴
📚وسائل الشّیعة ، جلد ۱۳، صفحه ۳۲۵
@haram110
#لاامیرالمومنین_الاعلے
#مبلغ_غدیر_باشیم
#اشعار_غدیرے
#احادیث
اے ڪه مینازی به دشمن هاے دین در آشکار!
اے ڪه بغض مرتضے در سینه دارے، گوش دار!
بر درِ جنت، خدا با خط خوش حڪ ڪرده است
لافَتی اِلّا علی لا سیف الا ذوالفقار
🍃🌺🍃
💫 امام صادق علیه السلام به نقل از امام باقر علیه ااسلام فرمودند :
" دشمن خدا ابلیس چهار مرتبه ( از فرط ناراحتی ) ناله و فریاد کرد ،
✅ روزی که لعن ( و از درگاه الهی رانده ) شد،
✅ روزی که به زمین فرستاده شد ،
✅ روز مبعث که پیامبر صلی الله علیه و آله به رسالت برانگیخته شد،
✅ و روز عید غدیر ( که امیرمومنان علیه السلام بر خلافت نصب شد )
📚 قرب الاسناد ج 10 ص 9
بحارالانوار ج 37 ص 121
اسامی حضرت #امیرالمومنین علیه السلام در #قرآن
#مبلغ_غدیر_باشیم
2️⃣1️⃣صالح المؤمنين ؛
💟ابن عبّاس در تفسير آيه شريفه «وَإِنْ تَظاهَرا عَلَيْهِ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ مَوْلاهُ وَجِبْريلُ وَصالِحُ الْمُؤْمِنينَ »(1) «و اگر بر ضدّ او دست به دست هم دهيد (نمى توانيد كارى انجام دهيد) زيرا خداوند ياور اوست و همچنين جبرئيل و مؤمنان شايسته پشتيبان او هستند»، گويد: منظور از مؤمنان شايسته، علىّ بن ابى طالب عليه السلام است.
📚سوره تحريم، آيه 3(1)
القطره ج 1 ص 251📚
اسامی حضرت #امیرالمومنین علیه السلام در #قرآن
#مبلغ_غدیر_باشیم
3️⃣1️⃣جنب اللَّه ؛
💟آنجا كه خداوند مى فرمايند: «أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ يا حَسْرَتى عَلى ما فَرَّطْتُ في جَنْبِ اللَّه» (1)«اين كه روز رستاخيز كسى بگويد: افسوس بر من! از كوتاهى هايى كه در جنب خدا كردم»
💫 امام ابى الحسن عليه السلام در تفسير اين آيه شريفه مى فرمايند: منظور از «جنب اللَّه» اميرمؤمنان على عليه السلام است.
📚سوره زمر آيه 56 (1)
تأويل الآيات ج 2 ص 520 ح 26
تفسير برهان ج 4 ص 80 ح 15📚
اسامی حضرت #امیرالمومنین علیه السلام در #قرآن
#مبلغ_غدیر_باشیم
4️⃣1️⃣ذكر و مسؤول عنه؛
💫امام باقر عليه السلام در تفسير آيه شريفه «وَإِنَّه لَذِكْرٌ لَكَ وَلِقَوْمِكَ وَسَوْفَ تُسْئَلُونَ » (1)«و اين موجب يادآورى تو و قوم توست و به زودى بازخواست خواهيد شد»، مى فرمايند: " نحن أهل الذكر ونحن المسؤولون"
"ما همان اهل ذكر هستيم، ماييم كه مورد سؤال قرار مى گيريم"
و در تفسير آيه شريفه «وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْؤُولُون» (2) «آنان را باز داريد كه بازرسى مى شوند»، مى فرمايد: از ولايت علىّ بن ابى طالب عليه السلام مى پرسند.
✨ و امام عليه السلام در تفسير آيه شريفه «بَلْ آتَيْناهُمْ بِذِكْرِهِمْ فَهُمْ عَنْ ذِكْرِهِمْ مُعْرِضُونَ» (3)«ولى آنچه ما به آنان فرستاديم مايه يادآورى آنان است، امّا آنان از آنچه موجب يادآوريشان است روى گردانند»، مى فرمايد: منظور از «ذكر»، همان علىّ بن ابى طالب عليه السلام است، آيا متوجّه فرمايش خداوند نيستى كه مى فرمايد: «الَّذينَ كانَتْ أَعْيُنُهُمْ في غِطاءٍ عَنْ ذِكْري » (4) «كسانى كه پرده اى چشمهايشان را از ياد من پوشانده بود»، منظورش على عليه السلام است. «وَكانُوا لايَسْتَطيعُونَ سَمْعاً » (5)«وقدرت شنوايى نداشتند». يعنى توانايى شنيدن نام آن حضرت را نداشتند، و اين به جهت شدّت دشمنى آنان با آن حضرت و خاندانش بود.
📚 سوره زخرف آیه 44(1)
سوره صافات آیه 24(2)
سوره آیه مومنون 71(3)
سوره کهف آیه 101(4)،(5)
تأويل الآيات ج 2ص 561 ح 24
تفسير برهان ج 4 ص 146 ح 10
تأويل الآيات ج 2 ص 492 ح 1
تفسير برهان ج 4 ص 17 ح 5
تفسیر قمی ج 2 ص 47
بحارالانوار ج 24 ص 377 ح 104📚
طلاقی که سلطان محمد خدابنده را شیعه کرد
آیه:
جَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ/ با بهترين شيوه با آنان مجادله کن
نحل/125
حکایت؛ روزی سلطان محمد خدابنده بر همسر خود خشمگین شد و در یک جمله او را سه طلاقه کرد، ولیکن خیلی زود پشیمان شد؛ لذا علماء اهل سنت را گردآورد و نظر آنها را جهت این مشکل پرسید. آنها گفتند: چاره نیست جز اینکه فرد دیگری با او ازدواج کند و او را طلاق دهد تا پس از آن، شما بتوانید باز او را به زوجیت خود درآورید. سلطان گفت: این کار بر من بسیار گران است، آیا در این مسأله هیچ قول دیگری ندارید؟ گفتند: نه
آنگاه یکی از وزرای سلطان گفت: در شهر حلّه عالمی است که چنین طلاقی را باطل میداند، خوب است سلطان آن عالم را احضار کند و شاید مشکل را حل کند. عالمان سنّی گفتند: علامه حلی، مذهب باطلی دارد و رافضیان افرادی بیخرد و کم عقل هستند و اصلاً در شأن سلطان نیست که چنین مرد سبک سر و بی عقلی را به حضور بپذیرد. سلطان گفت: احضار او بی فائده نیست.
چون علامه حاضر شد، قبل از حضور او، علماء مذاهب چهارگانه اهل سنّت در نزد سلطان حاضر بودند. هنگامی که علامه(ره) وارد مجلس شد، بدون هیچ ترس و واهمهای نعلین خود را به دست گرفت و داخل در جمع شد و با صدای بلند گفت: السلام علیکم و آنگاه یک راست به سمت سلطان رفته و درکنار سلطان نشست. علماء سنی حاضر در مجلس گفتند: آیا ما به شما نگفتیم که شیعیان افرادی سبک سر و بی خرد هستند؟ سلطان گفت: درباره اعمال او از خودش سؤال کنید. آنها به علامه گفتند: چرا سلطان را سجده نکردی و آداب و تشریفات را انجام ندادی؟
علامه(ره) گفت: رسول الله(ص) از هر سلطانی برتر بود و کسی بر او سجده نکرد بلکه فقط به او سلام میدادند و خدای تعالی نیز فرموده:
فَإذا دَخَلْتُمْ بُیُوتاً فَسَلِّموا علی أنفُسِکُمْ تَحِیَّهً مِنْ عِنْدَ اللهِ مُبارَکَهً طَیِّبَهً نور/61
یعنی: پس چون داخل خانهها شدید به یکدیگر سلام کنید، سلام و درودی که نزد خداوند خوش است.
از طرف دیگر به اتفاق ما و شما، سجده برای غیر خدا حرام است. پس از او پرسیدند: چرا جسارت کردی و در کنار سلطان نشستی؟ فرمود: چون جای دیگری برای نشستن موجود نبود و از طرفی سلطان و غیر سلطان با هم مساویاند و لذا جسارتی به محضر سلطان نکردهام.
از علامه پرسیدند: «چرا کفشهای خود را با خود داخل مجلس آوردی؟ هیچ آدم عاقلی در محضر سلطان چنین میکند؟! علامه فرمود: ترسیدم حنفیها آن را بدزدند همانطور که ابوحنیفه نعلین رسول اکرم را دزدید. ناگهان حنفیها برآشفتند و فریاد برآوردند که ابوحنیفه کجا و زمان پیامبر(ص) کجا؟ تولد ابوحنیفه صد سال پس از وفات رسول اکرم(ص) واقع شده است. علامه فرمود: ببخشید، اشتباه کردم، لابد سارق نعلین رسول خدا(ص) شافعی بوده است. این بار شافعیها برآشفتند که شافعی در روز وفات ابوحنیفه به دنیا آمده است و دویست سال پس از رحلت رسول خدا(ص) متولد شده است.
علاّمه گفت: شاید کار مالک بوده است. مالکیها هم مثل حنفیها و شافعیها اعتراض و انکار کردند. علامه فرمود: پس قطعاً سارق، احمد بن حنبل بوده است. حنابله هم به انکار و تکذیب او پرداختند.
در این لحظه علامه(ره) رو به سلطان کرد و فرمود: ای سلطان، دانستی که هیچ یک از رؤسای این مذاهب چهارگانه اهل سنت در زمان حیات رسول الله(ص) و حتی صحابه آن حضرت حاضر نبودهاند، پس برگزیدن ابوحنیفه و مالک و شافعی و احمد بن حنبل بهعنوان مجتهد و رئیس مذهب از بدعتهای ایشان است بهطوری که اگر یکی از خود این علما حاضر در مجلس، افضل و اعلم از این چهارتن باشد، به او اجازه و حق اینکه بر خلاف فتوای یکی از آن چهارتن فتوایی بدهد نمیدهند.
در اینجا سلطان به حالت پرسش از اهل سنّت سؤال کرد: آیا درست است که هیچ یک از رؤسای مذاهب أربعه در زمان رسول خدا و صحابه او نبودهاند؟ علماء عامّه همگی گفتند: آری نبودهاند.
آنگاه علامه(ره) گفت: ولی ما شیعه هستیم و پیروی میکنیم از امیرالمؤمنین(ع) که جان رسول الله(ص) برادر، پسر عمّ و وصیّ اوست. سلطان چون متوجه حقانیّت مذهب علامه(ره) شد از او پرسید: نظر شیعه درباره طلاق صادره از من چیست؟
علامه(ره) فرمود: آیا سلطان طلاق را در سه مجلس و در محضر دو نفر عادل جاری نموده است؟ سلطان گفت: نه
علامه فرمود: در این صورت طلاقی را که سلطان جاری کرده است باطل میباشد، زیرا فاقد شرائط صحّت است.
آنگاه سلطان به دست علامه به مذهب حقّه شیعه، مشرف شد و به خطباء و حاکمان شهرها و سرزمینهای تحت سیطرهاش پیام فرستاد که از این پس با نام ائمه دوازدهگانه علیهم السّلام خطبه بخوانند و به نام ائمه اطهار، سکّه ضرب کنند و نام ایشان را بر دیوار مساجد و مشاهد مشرفه حضرات ائمه(ع) بنگارند.
📚1. با اقتباس و ویراست از کتاب داستانهای ما
🕊🕊🕊🕊
⭕️ برکت نام اهل بیت (علیهم السلام)
♻️ قال الإمام الکاظم عليه السلام: لايَدخُلُ الفَقرُ بَيتا فيهِ اسمُ مُحَمَّدٍ أو أحمَدَ أو عَلِيٍّ أوِ الحَسَنِ أوِ الحُسَينِ أو جَعفَرٍ أو طالِبٍ أو عَبدِاللّهِ أو فاطِمَةَ مِنَ النِّساءِ؛
✍️ ترجمه: سید و سرور شیعیان امام کاظم (علیه السلام) می فرمایند: فقر وارد خانه اى نمى شود كه در آن خانه نام محمّد ، احمد ، على ، حسن ، حسين ، جعفر، طالب ، عبداللّه يا فاطمه ، از نام هاى زنان ، باشد.
📚 وسائل الشيعه ، ج 21 ، ص 396 .