🙏🏼💎🙏🏼 نماز شب پانزدهم ماه رمضان، ویژه زائرین حرم حضرت سیّدالشهدا علیه السلام
عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام أَنَّهُ قِيلَ لَهُ: فَمَا تَرَى لِمَنْ حَضَرَ قَبْرَهُ يَعْنِي الْحُسَيْنَ علیه السلام لَيْلَةَ النِّصْفِ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ؟ فَقَالَ: بَخْ بَخْ مَنْ صَلَّى عِنْدَ قَبْرِهِ لَيْلَةَ النِّصْفِ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ عَشْرَ رَكَعَاتٍ مِنْ بَعْدِ الْعِشَاءِ مِنْ غَيْرِ صَلَاةِ اللَّيْلِ، يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ عَشْرَ مَرَّاتٍ، وَ اسْتَجَارَ بِاللَّهِ مِنَ النَّارِ كَتَبَهُ اللَّهُ عَتِيقاً مِنَ النَّارِ، وَ لَمْ يَمُتْ حَتَّى يُرَى فِي مَنَامِهِ مَلَائِكَةً يُبَشِّرُونَهُ بِالْجَنَّةِ،وَ مَلَائِكَةً يُؤْمِنُونَهُ مِنَ النَّارِ. (بحارالأنوار، ج 101، ص349 به نقل از اقبال الاعمال)
از حضرت صادق علیه السلام سؤال شد: کسی که در شب نیمه ماه رمضان در نزد قبر حسین بن علی علیه السلام حاضر شود، چه ثوابی منظور می شود؟ حضرت فرمود: عجیب است، هرکس شب نیمه ماه رمضان در کنار قبر حسین بن علی علیه السلام بعد از نماز عشا به غیر از نماز شب، ده رکعت نماز بخواند، به این گونه که در هر رکعت یک سوره حمد و ده بار سوره توحید بخواند، و از آتش جهنّم به خدا پناه ببرد، خداوند او را از آتش آزاد خواهد نمود، و نمی میرد تا آنکه در خواب ملائکه ای را می بیند که او را به بهشت بشارت می دهند، و ملائکه ای را می بیند که او را از آتش جهنم ایمن می کنند.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏🏼 دعای شب پانزدهم ماه رمضان منقول از رسول خدا صلّی الله علیه و آله
دعای پیامبر صلّی الله علیه وآله در شب پانزدهم ماه رمضان عبارت است از:
«يَا جَبَّارُ، أَنْتَ سَيِّدِيَ الْمَنَّانُ، أَنْتَ مَوْلَايَ الْكَرِيمُ، أَنْت سَيِّدِيَ الْغَفُورُ، أَنْتَ مَوْلَايَ الْحَلِيمُ، أَنْتَ سَيِّدِيَ الْوَهَّابُ، أَنْتَ مَوْلَايَ الْعَزِيزُ، أَنْتَ سَيِّدِيَ الْقَدِيرُ، أَنْتَ مَوْلَايَ الْوَاحِدُ ،أَنْتَ سَيِّدِيَ الْقَائِمُ، أَنْتَ مَوْلَايَ الصَّمَدُ، أَنْتَ سَيِّدِيَ الْخَالِقُ، أَنْتَ مَوْلَايَ الْبَارِئُ، صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ اغْفِرْ لِي وَ ارْحَمْنِي وَ تَجَاوَزْ عَنِّي، إنَّكَ أَنْتَ الْأَجَلُّ الْأَعْظَمُ.» (بحارالأنوار، ج98، ص78-77 به نقل از البلدالامین)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅✅✅ بعضی از ویژگی های اخلاقی حضرت مجتبی علیه السلام از زبان ائمّه معصومین علیهم السلام
عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ: قَالَ الصَّادِقُ علیه السلام: حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ أَبِيهِ علیهماالسلام أَنَّ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیهماالسلام كَانَ أَعْبَدَ النَّاسِ فِي زَمَانِهِ وَ أَزْهَدَهُمْ وَ أَفْضَلَهُمْ، وَ كَانَ إِذَا حَجَّ حَجَّ مَاشِياً، وَ رُبَّمَا مَشَى حَافِياً، وَ كَانَ إِذَا ذَكَرَ الْمَوْتَ بَكَى، وَ إِذَا ذَكَرَ الْقَبْرَ بَكَى، وَ إِذَا ذَكَرَ الْبَعْثَ وَ النُّشُورَ بَكَى، وَ إِذَا ذَكَرَ الْمَمَرَّ عَلَى الصِّرَاطِ بَكَى، وَ إِذَا ذَكَرَ الْعَرْضَ عَلَى اللَّهِ تَعَالَى ذِكْرُهُ شَهَقَ شَهْقَةً يُغْشَى عَلَيْهِ مِنْهَا، وَ كَانَ إِذَا قَامَ فِي صَلَاتِهِ تَرْتَعِدُ فَرَائِصُهُ بَيْنَ يَدَيْ رَبِّهِ عَزَّ وَ جَلَّ، وَ كَانَ إِذَا ذَكَرَ الْجَنَّةَ وَ النَّارَ اضْطَرَبَ اضْطِرَابَ السَّلِيمِ، وَ سَأَلَ اللَّهَ الْجَنَّةَ، وَ تَعَوَّذَ بِهِ مِنَ النَّارِ. وَ كَانَ علیه السلام لَا يَقْرَأُ مِنْ كِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ "يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا: إِلَّا قَالَ: «لَبَّيْكَ اللَّهُمَّ لَبَّيْكَ». وَ لَمْ يُرَ فِي شَيْءٍ مِنْ أَحْوَالِهِ إِلَّا ذَاكِراً لِلَّهِ سُبْحَانَهُ؛ وَ كَانَ أَصْدَقَ النَّاسِ لَهْجَةً وَ أَفْصَحَهُمْ مَنْطِقاً. (بحار الأنوار، ج43، ص331 به نقل از امالی صدوق)
حضرت صادق علیه السلام از پدرش از حضرت سجّاد علیهماالسلام السلام نقل می کنند که فرمود: حسن بن علیّ أبی طالب علیهماالسلام در زمان خود عابدترين و زاهدترين و برترين مردم به شمار مي رفت. هر گاه به حجّ می رفت، پياده مي رفت. و چه بسا مى شد كه پاى برهنه مي رفت. هر گاه ياد مرگ مى كرد،گريان مى شد، هر وقت ياد قبر می کرد، اشك مي ريخت. هر گاه به یاد بر انگيخته شدن در محشر می افتاد، گريه مي كرد. هر وقت به ياد عبور از صراط مى افتاد، گريان مى شد. هر وقت به ياد آن موقعى مى آمد كه براى حساب، نزد خدا خواهد رفت، طورى فریاد و نعره می کشید كه غش مى كرد. هر گاه براى نماز قيام مى نمود، اعضايش در مقابل خدا مي لرزيد. هر وقت به یاد بهشت و دوزخ مىافتاد، مثل شخص مار گزيده مضطرب مي شد و به هم می پیچید و از خدا تقاضاى بهشت می کرد و از جهنّم، بيزارى می جست. هرگاه حسن بن علی عليه السّلام به آيه "يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا" مي رسيد مي فرمود: «لبّيك! اللهمّ لبّيك!». آن حضرت جز در حال ذكر و ياد خدا مشاهده نگردید. ایشان از همه مردم راستگوتر و فصيح تر بود.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
💎👌ثواب زیارت حضرت مجتبی علیه السلام
1)رسول خدا صلّی الله علیه و آله به حسین بن علیّ علیه السلام فرمود: هرکس برادرت را در حال حیات و ممات زیارت کند، بر عهده من است که روز قیامت او را زیارت کنم، و از گناهانش رهایی بخشم، و او را داخل بهشت کنم. (بحار الأنوار، ج100، ص141-142 به نقل از ثواب الاعمال)
2) رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: هر کس حسن بن علی علیه السلام را در بقیع زیارت کند، روزی که قدم ها بر صراط می لغزند، قدم او بر صراط استوار خواهد بود. (بحار الأنوار، ج100، ص141به نقل از امالی صدوق)
3) رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: ای علی! هرکس دو پسرت را در حال حیات یا بعد از مماتشان زیارت کند، ضمانت می کنم که روز قیامت، وی را از ترس ها و سختی های آن روز نجات بخشم و با من در درجه من قرار گیرد. (بحار الأنوار، ج100، ص142 به نقل از کامل الزّیارات)
4) رسول خدا صلّی الله علیه و آله به حسن بن علی علیه السلام فرمود: عدهای تو را به منظور نیکی و صله با من، زیارت می کنند، پس روز قیامت، آنها را در موقف زیارت می کنم، و بازوان آنها را می گیرم، و از ترسها و سختیهای آن روز نجات می دهم. (بحار الأنوار، ج100، ص145 به نقل از کتاب الفصول)
5) رسول خدا صلّی الله علیه و آله به حسین بن علی علیه السلام فرمود: هرکس برادرت را بعد از موتش، زیارت کند، به بهشت می رود. (بحار الأنوار، ج100، ص142 به نقل از کامل الزّیارات)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👟 😓 امام زمان علیه السلام به احترام ائمّه بقیع علیهم السلام، با پای برهنه به زیارت می رود
مرحوم آیت الله تولاّیی خراسانی در سخنرانی خود در مسجد سیّد اصفهان در ماه رمضان 1392 هجری می فرمود:
در قبرستان بقیع که نه گنبدی است و نه ضریحی و نه فرشی و نه چراغی و نه خادمی و نه فراشی. چهار تا از آن وهابی های خبیث هم آن جا ایستاده اند، مثل سگِ درِ جهنم که آمده اند دَم درِ بهشت. متاسّفانه من خودم علمایی را دیده ام که با کفش تا همان نزدیکی هاي قبور مطهّر ائمّه علیهم السّلام می آمدند.
یك مطلبي را به شما بگويم و اين سِرّ را را فاش کنم؛ امام زمانتان علیه السلام در قبرستان بقیع پای برهنه می رود. این را بدانید! اين فقط حرف نیست! قطع بدانید که راست و درست گفته ام. امام زمانتان از آنجایی که از پلهها بالا میروند و وارد می شوند، از آنجا پا برهنه به قبرستان بقیع علیهم السلام می رود. من خودم علمای بزرگ را دیدم که با کفش تا نزدیک قبرها می روند و زیارت می خوانند. خود بنده هم آن اوايل امر، گاهی غفلت داشتم. ان شاء الله اگر به مدينه مشرّف شديد این مطلب من را فراموش نکنید، کفش هايتان را بکنید. پايتان خاکی شد، طوری نیست! مي رويد و پايتان را می شورید. با پای برهنه بروید. امام زمانتان علیه السلام آن جا به احترام چهار امام پا برهنه می رود.
(سخنرانی مسجد سیّد اصفهان، 1392 قمری، شب 24 ماه رمضان)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏🏼🌺 صلوات بر حضرت مجتبی و حضرت سیّدالشهدا عليهما السلام منقول از حضرت عسکری علیه السلام
«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ، عَبْدَيْكَ وَ وَلِيَّيْكَ، وَ ابْنَيْ رَسُولِكَ، وَ سِبْطَيِ الرَّحْمَةِ، وَ سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلادِ النَّبِيِّينَ وَ الْمُرْسَلِينَ.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ سَيِّدِ النَّبِيِّينَ وَ وَصِيِّ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ. أَشْهَدُ أَنَّكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ أَمِينُ اللَّهِ وَ ابْنُ أَمِينِهِ، عِشْتَ مَظْلُوماً وَ مَضَيْتَ شَهِيداً، وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ الْإِمَامُ الزَّكِيُّ الْهَادِي الْمَهْدِيُّ. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَيْهِ وَ بَلِّغْ رُوحَهُ وَ جَسَدَهُ عَنِّي فِي هَذِهِ السَّاعَةِ أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلامِ.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ الْمَظْلُومِ الشَّهِيدِ، قَتِيلِ الْكَفَرَةِ، وَ طَرِيحِ الْفَجَرَةِ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ. أَشْهَدُ مُوقِناً أَنَّكَ أَمِينُ اللَّهِ وَ ابْنُ أَمِينِهِ، قُتِلْتَ مَظْلُوماً وَ مَضَيْتَ شَهِيداً، وَ أَشْهَدُ أَنَّ اللَّهَ تَعَالَى الطَّالِبُ بِثَارِكَ وَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ التَّأْيِيدِ فِي هَلاكِ عَدُوِّكَ وَ إِظْهَارِ دَعْوَتِكَ.
وَ أَشَهَدُ أَنَّكَ وَفَيْتَ بِعَهْدِ اللَّهِ، وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ، وَ عَبَدْتَ اللَّهَ مُخْلِصاً حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ.
لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكَ، وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً خَذَلَتْكَ، وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَلَبَّتْ عَلَيْكَ، وَ أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى مِمَّنْ أَكْذَبَكَ، وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّكَ، وَ اسْتَحَلَّ دَمَكَ.
بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ، لَعَنَ اللَّهُ قَاتِلَكَ، وَ لَعَنَ اللَّهُ خَاذِلَكَ، وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ سَمِعَ وَاعِيَتَكَ فَلَمْ يُجِبْكَ وَ لَمْ يَنْصُرْكَ، وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ سَبَى نِسَاءَكَ، أَنَا إِلَى اللَّهِ مِنْهُمْ بَرِيءٌ وَ مِمَّنْ وَالاهُمْ وَ مَالَأَهُمْ وَ أَعَانَهُمْ عَلَيْهِ.
وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ وَ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِكَ كَلِمَةُ التَّقْوَى وَ بَابُ الْهُدَى وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَي وَ الْحُجَّةُ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا.
وَ أَشْهَدُ أَنِّي بِكُمْ مُؤْمِنٌ، وَ بِمَنْزِلَتِكُمْ مُوقِنٌ، وَ لَكُمْ تَابِعٌ بِذَاتِ نَفْسِي وَ شَرَائِعِ دِينِي وَ خَوَاتِيمِ عَمَلِي وَ مُنْقَلَبِي فِي دُنْيَايَ وَ آخِرَتِي» (جمال الاسبوع، ص487-489)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌺🙏🌺 سلام بر حضرت مجتبی علیه السلام به نیابت از مولایمان، حضرت صاحب الزّمان علیه السلام
مرحوم علامه مجلسی زیارت شریفی را به نقل از مرحوم سید بن طاووس برای حضرت مجتبی علیه السلام نقل می کند که خواندن این زیارت به نیابت از مولایمان حضرت صاحب الزّمان علیه السلام در روز ولادت آن حضرت توصیه می شود:
السَّلَامُ عَلَى السِّبْطِ الثِّقَةِ الْمُرْتَضَى، وَ ابْنِ الْوَصِيِّ الْمَرْضِيِّ، الْمَقْتُولِ الْمَسْمُومِ، وَ الزَّكِيِّ الْمَظْلُومِ، وَ سِبْطِ الرَّسُولِ وَ ابْنِ الْبَتُولِ.
السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا سَيِّدِي يَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ ابْنَ حُجَّتِهِ، وَ أَخَا حُجَّتِهِ.
السَّلَامُ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْإِمَامِ الثِّقَةِ الْمُرْتَضَى، وَ دَاعِي الْأُمَّةِ الْمُجْتَبَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ، خَلِيفَةِ الصَّادِقِ، وَ الْأَمِينِ السَّابِقِ، الْعَامِلِ بِالْحَقِّ، وَ الْقَائِلِ لِلصِّدْقِ، وَ الْإِمَامِ الْمُقَدَّمِ، وَ الْوَلِيِّ الْمُكَرَّمِ، وَ جَوْزِ الْبِلَادِ، وَ غَيْثِ الْعِبَادِ، أَطْيَبَ وَ أَفْضَلَ وَ أَحْسَنَ وَ أَكْمَلَ وَ أَزْكَى وَ أَنْمَى مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ وَ أَحِبَّائِكَ، صَلَاةً تُبَيِّضُ بِهَا وَجْهَهُ، وَ تُطَيِّبُ بِهَا رُوحَهُ، وَ تُكْرِمُ بِهَا شَأْنَهُ، وَ تُعْلِي بِهَا مَكَانَهُ، وَ تُعَظِّمُ بِهَا شَرَفَهُ، وَ تُزَيِّنُ بِهَا غُرَفَهُ، وَ تُشَرِّفُ بِهَا مَنْزِلَتَهُ فِي دَارِ الْقَرَارِ فِي أَعْلَى عِلِّيِّينَ، فِي مَحَلِّ الْأَبْرَارِ مَعَ آبَائِهِ الصَّادِقِينَ الْأَخْيَارِ.
فَقَدْ عَمِلَ بِطَاعَتِكَ، وَ نَهَى عَنْ مَعْصِيَتِكَ، وَ فَارَقَ الْغَدْرَ، وَ نَهَى عَنِ الشَّرِّ، وَ أَحَبَّ الْمُؤْمِنِينَ، وَ أَبْعَدَ الْفَاسِقِينَ، وَ كَانَ لَهُ أَمَدٌ، وَ لَمْ يَكُنْ مَعَهُ أَحَدٌ، وَ لَمْ يَتِمَّ لَهُ عَدَدٌ فَلَزِمَ عَنْ أَبِيهِ الْوَصِيَّةَ، وَ دَفَعَ عَنِ الْإِسْلَامِ الْبَلِيَّةَ. فَلَمَّا خَافَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ الْفِتَنَ، رَكَنَ إِلَى الَّذِي إِلَيْهِ رَكَنَ، وَ كَانَ بِمَا أَتَى عَالِماً، وَ عَنْ دِينِهِ غَيْرَ نَائِمٍ، فَعَبَدَكَ بِالاجْتِهَادِ، وَ لَمْ يَقْنَعْ بِالاقْتِصَادِ، فَأَثْبَتَ الدِّينَ وَ مَضَى عَلَى الْيَقِينِ.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، وَ اجْزِهِ عَنَّا أَفْضَلَ جَزَاءِ الصَّادِقِينَ، الدُّعَاةِ الْمُجْتَهِدِينَ، الْقَادَةِ الْمُعَلِّمِينَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِمْ فِي الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ، وَ أَبْلِغْهُمْ عَنَّا السَّلَامَ وَ ارْدُدْ عَلَيْنَا مِنْهُمُ السَّلَامَ، وَ السَّلَامُ عَلَيْهِمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ. (بحار الأنوار، ج102، ص220-221 به نقل از فلاح السّائل)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👌💎👌 «نماز هدیّه» به حضرت مجتبی علیه السلام به نیابت از مولایمان، حضرت صاحب الزّمان علیه السلام
مرحوم سیّد بن طاووس در کتاب جمال الاسبوع، از یکی از معصومین علیهم السلام روایت می کند که فرمود:
کسی که ثواب نماز خود را برای رسول خدا صلّی الله علیه و آله، و امیرالمؤمنین علیه السلام و اوصیاء بعد از او علیهم السلام قرار دهد، خداوند ثواب نماز او را بسیار بسیار می گرداند تا نفسش قطع شود. در آن حال(یعنی قبل از جان دادن) به او می گویند: ای فلانی، الطاف تو و هدیه تو به ما، هم اکنون برای تو مفید خواهد بود. امروز، روز جبران کردن و پاداش دادن به توست. دلت خوش و چشمت روشن باد برای آنچه خداوند برای تو آماده نموده است، و گوارایت باد آنچه به آن رسیدی.
راوی سؤال می کند: انسان چگونه می تواند، نمازش را هدیه نماید؟ حضرت می فرمایند: نیّت کند که ثواب نمازش را برای رسول خدا صلّی الله علیه و آله قرار دهد، و اگر امکان داشت علاوه بر 50 رکعت نماز(یعنی نمازهای واجب و نافله آنها)، حتی اگر یک نماز دو رکعتی هم باشد، بخواند و هر روز به یکی از این بزرگواران هدیه نماید.طریقه خواندن این نماز 2 رکعتی بدین گونه است:
هر رکعت از این نماز را با یک یا سه یا هفت تکبیر شروع کن.
در همه رکوع ها و سجده ها، بعد از ذکر تسبیح، 3 بار بگو: «صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ»
و بعد از سلام نماز چنین بگو:
«اللَّهُمَّ أَنْتَ السَّلَامُ، وَ مِنْكَ السَّلَامُ، يَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ، صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ الْأَخْيَارِ، وَ أَبْلِغْهُمْ مِنِّي أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلَامِ»
«اللَّهُمَ إِنَ هَاتَيْنِ الرَّكْعَتَيْنِ هَدِيَّةٌ مِنِّي إِلَى عَبْدِكَ وَ ابْنِ عَبْدِكَ وَ وَلِيِّكَ وَ ابْنِ وَلِيِّكَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الرِّضا علیه السلام، اللَّهُمَّ فَتَقَبَّلْهُمَا مِنِّي وَ أَبْلِغْهُ إِيَّاهُمَا، وَ أَثِبْنِي عَلَيْهِمَا أَفْضَلَ أَمَلِي وَ رَجَائِي فِيكَ وَ فِي نَبِيِّكَ وَ وَلِيِّكَ وَ ابْنِ وَلِيِّكَ، يَا وَلِيَّ الْمُؤْمِنِينَ، يَا وَلِيَّ الْمُؤْمِنِينَ، يَا وَلِيَّ الْمُؤْمِنِين!»
(جمال الأسبوع، ص16-19)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
💎👌💎 زیارت حضرت سید الشهدا علیه السلام در شب پانزدهم ماه رمضان
عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیه السلام أَنَّهُ سُئِلَ عَنْ زِيَارَةِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَيْنِ علیه السلام فَقِيلَ: هَلْ فِي ذَلِكَ وَقْتٌ هُوَ أَفْضَلُ مِنْ وَقْتٍ؟ فَقَالَ: زُورُوهُ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ فِي كُلِّ وَقْتٍ وَ فِي كُلِّ حِينٍ، فَإنَّ زِيَارَتَهُ علیه السلام خَيْرُ مَوْضُوعٍ، فَمَنْ أَكْثَرَ مِنْهَا فَقَدِ اسْتَكْثَرَ مِنَ الْخَيْرِ وَ مَنْ قَلَّلَ قُلِّلَ لَهُ وَ تَحَرَّوْا بِزِيَارَتِكُمُ الْأَوْقَاتِ الشَّرِيفَةَ، فَإنَّ الْأَعْمَالَ الصَّالِحَةَ فِيهَا مُضَاعَفَةٌ وَ هِيَ أَوْقَاتُ مَهْبِطِ الْمَلَائِكَةِ لِزِيَارَتِهِ، قَالَ: فَسُئِلَ عَنْ زِيَارَتِهِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ، فَقَالَ: مَنْ جَاءَهُ علیه السلام خَاشِعاً مُحْتَسِباً مُسْتَغْفِراً فَشَهِدَ قَبْرَهُ علیه السلام فِي إحْدَى ثَلَاثِ لَيَالٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ أَوَّلِ لَيْلَةٍ مِنَ الشَّهْرِ أَوْ لَيْلَةِ النِّصْفِ أَوْ آخِرِ لَيْلَةٍ مِنْهُ تَسَاقَطَتْ عَنْهُ ذُنُوبُهُ وَ خَطَايَاهُ الَّتِي اجْتَرَحَهَا كَمَا يَتَسَاقَطُ هَشِيمُ الْوَرَقِ بِالرِّيحِ الْعَاصِفِ حَتَّى إنَّهُ يَكُونُ مِنْ ذُنُوبِهِ كَهَيْئَةِ يَوْمَ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ، وَ كَانَ لَهُ مَعَ ذَلِكَ مِنَ الْأَجْرِ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ حَجَّ فِي عَامِهِ ذَلِكَ وَ اعْتَمَرَ، وَ يُنَادِيهِ مَلَكَانِ يَسْمَعُ نِدَاءَهُمَا كُلُّ ذِي رُوحٍ إلَّا الثَّقَلَيْنِ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإنْسِ يَقُولُ أَحَدُهُمَا: يَا عَبْدَ اللَّهِ طََهُرتَ فَاسْتَأْنِفِ الْعَمَلَ وَ يَقُولُ الْآخَرُ: يَا عَبْدَ اللَّهِ أَحْبَبْتَ فَأَبْشِرْ بِمَغْفِرَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْل. (بحارالأنوار، ج 101، ص99 به نقل از اقبال الاعمال)
از حضرت صادق علیه السلام پرسیدند: آیا زمانی هست که زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در آن زمان برتر از زمان های دیگر باشد؟ فرمود: حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را در هر زمانی زیارت کنید، زیرا زیارتش بهترین موضوع است. پس هرکس زیاد به زیارت حضرتش برود، خیر زیادتری را طلب کرده است، و هرکس کمتر به زیارت برود، نصیبش نیز کمتر خواهد شد. امّا زیارت حضرتش را در زمان های با فضیلت قرار دهید. همانا اعمال نیک در آن زمان ها مضاعف می شود. در آن زمان ها ملائکه برای زیارت حضرتش نازل می شوند. در این هنگام از زیارت سیدالشهدا علیه السلام در ماه رمضان سؤال شد. حضرت فرمودند: هرکس در یکی از سه شب، یعنی: شب اول، شب نیمه و شب آخر ماه رمضان، با حالت خشوع و اخلاص و استغفار نزد قبر حضرتش حاضر شود، گناهان و خطاهایی که مرتکب شده است، از او می ریزد همانگونه که باد سخت برگ های خشکیده را می اندازد، و در نتیجه آنگونه که مادر وی را زاییده است از گناهان پاک می شود. بعلاوه برای او اجری چون اجر کسی که در آن سال به حج و عمره برود منظور می شود. پس دو ملک وی را ندا می کنند که هر صاحب روحی جز جن و انس ندای آندو را خواهد شنید. یک ملک می گوید: پاک شدی، عملت را مجددا آغاز کن، و ملک دیگر می گوید: ای بنده خدا، محبت ورزیدی، پس بشارت باد بر تو به واسطه مغفرت و فضل الهی که شامل حالت شده است.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کریم آل طه- حسین خلجی
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
4_5970059276503222993.mp3
14.73M
مادری ترین- مهدیار ساوجی و محسن فارسی
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
4_5970059276503222994.pdf
297.8K
چهل حدیث از حضرت مجتبی علیه السلام- احمد زمانی
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
💎👌💎 آیا می خواهید، قبر مطهّر و شریف حضرت مجتبی علیه السلام را در کنار قبرستان بقیع، و قبر مطهر سیدالشهدا علیه السلام را در کربلای معلی زیارت کنید؟
به اطلاع دوستان و سروران می رساند که سایت الکفیل، برای زیارت حضرت مجتبی علیه السلام و زیارت سیدالشهدا علیه السلام در پانزدهم ماه رمضان ثبت نام می کند. پس با ثبت نام در آدرس زیر، آن حضرت را در به نیابت از مولایمان حضرت ولی عصر علیه السلام زیارت کنیم.
https://alkafeel.net/zyara/
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
29.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #نمآوا
🔹 «حُبُّ الحَسَن»
🔸 تقدیم به حضرت کریم آل الله امام حسن المجتبی سلاماللهعلیه
🎤 با نوای: #حسن_کاتب_کربلایی
🎧 «بشنوید»
🎞 آپارات | اینستاگرام
🎨 تدوین: #فراق
🎚 تنظیم: علی افسری
🎛 میکس و مستر: حسن پورمحمّدی
🔗 حضرت کریم بن کریم #امام_حسن علیه السلام
▪️ در تولید این قطعهٔ شنیداری، فقط از آوا بهره برده شده و بدون موسیقی میباشد.
🟢 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🟢
| #ولادت
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄
🔻در توصیه کلیدی حضرت امام حسن المجتبی علیهالسلام تأمل کنید!
علم دین را از کدام منبع میآموزید؟
🔚غاصب ظاهر ولایت معصومین = خلفا
🔚غاصب باطن ولایت معصومین = صوفیه
را بشناسید!
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
حضرت کریم آل الله امام حسن المجتبی علیه السلام فرمودند :
💠 عَجَبٌ لِمَن يَتفَكَّرُ في مَأكولِهِ كَيفَ لايَتَفَكَّرُ في مَعقولِهِ ؟ فيجنبُ بَطنَهُ ما يُؤذيهِ وَ يودِعُ صَدرَهُ ما يُغنيهِ.
شگفتا از کسی که دربارهء خورد و خوراک خود میاندیشد چگونه در امور عقلی خویش نمیاندیشد؟ شکم را از آنچه که آزارش میدهد برکنار میدارد و سینه اش را از آنچه پَست و آلوده است پر مینماید.
📚 بحارالانوار ۲۱۸/۱
باید بدانیم :
✅ ولایت معصومین دارای دو مقام متفاوت است:
🔻1.مقام حکومت ظاهری و قرار گیری بر مسند قضاوت و تکیه بر صندلی خلافت و زعامت سیاسی و اجتماعی، که خلفای غاصب حرامی آن را ربودند و اهل بیت علیهم السلام را کنار زدند.
🔻2. مقام مرجعیت علمی و عرفانی اهل بیت علیهم السلام که توسط صوفیه غصب شد.
امثال #حسن_بصری لعین با زهد ورزی و ترک دنیا، توجه مردم را به خود جلب کردند و از این طریق بر مسند هدایت گری و دست گیری معنوی و باطنی قرار گرفته و خود را در عرض اهل بیت علیهم السلام جا زده و آنها را کنار زدند.
همانطور که خلفا غاصب لعین از مردم عهد و #بیعت میگرفتند، متصوفه نیز از مریدان خود بیعت میگرفتند که برای سیر و سلوک و هدایت گری، نزد دیگران (اهل بیت علیهم السلام) حاضر نشوند.
🔷به عبارت بهتر، خلفا غاصب لعین ، سلطنت جسم و بدن
اما صوفیه لعین،سلطنت روح و روان مسلمانان را از اهل بیت علیهم السلام غصب کردند و با کمی تامل میتوان فهمید که غاصبین گروه دوم به مراتب مضر تر و ظالم تر برای اسلام و مسلمین بودند.
🔰مردم هیچ وقت برای یادگیری معارف دینشان نزد عُمَر زنازاده که میگفت: «تمام مردم از من عالم ترند حتی زنان پشت پرده»، نمیرفتند و یا آن ابوبکر زندیقی که ندای «اقیلونی اقیلونی» اش همواره بر منبر شنیده میشد.
بلکه نزد مانند حسن بصری زنازاده که مجالس درس و وعظ داشتند و به عنوان زاهدین و عارفین شناخته می شدند رفته و به هدایت آنان سلوک می کردند.
🔰غصب سلطنت ظاهری و سلسله خلفای غاصب در یک برهه زمانی خاصی بود اما غصب سلطنت و خلافت باطنی(*) اهل بیت علیهم السلام تا امروزه ادامه دارد و غاصبین باطن همچنان بر کرسی غصبی تکیه زده اند و این موضوع با کمال تاسف، به تشیع نیز سرایت کرد.
(گرچه منشا هر دو، حزب سقیفه بود)
❌ یعنی امروزه برخی شیعیان، در عوض اینکه برای کسب معارف دین به اهل بیت علیهم السلام رجوع کنند نزد امثال ابن عربی لعین و شمس تبریزی ملعون و مولوی زنازاده و بایزید ها زانوی تلمذ میزنند.
هیچ شیعه ای خلفای غاصب و ظالم را قبول ندارد و آنها را مذمت میکنند
اما شیعیانی هستند که غاصبین مقام علمی و عرفانی و هدایت گری اهل بیت علیهم السلام را روی چشم گذاشته و آنها را امام و ولیّ الله خطاب میکنند
با این حساب آیا آنها شایسته نام شیعه هستند!؟
(*)مقامات باطنی قابل غصب نیست
مراد از غصب این است که عده ای جایگاه باطنی اهل بیت علیهمالسلام در عالم را به نام خود ثبت میکنند و مثلا خود را یک دوره تفسیر انفسی قرآن یا قرآن ناطق میدانند. هرگز سران سقیفه هر چه بودند چنین ادعاهای گزافی را نتوانستند بیان کنند؛
حسن بصری لعین سعی می کرد چهرۀ خشن مکتب سقیفه را با زهد فروشی و تظاهر به صلح طلبی، برای عوام قابل قبول تر کند. در حالی که خود او تماماً پیرو غاصبان خلافت بود. در واقع حسن بصری لعین سعی کرد نقاط ضعف ملعونین اول تا سوم را پوشش دهد.
ماموریت حسن بصری لعین از طرف شیطان، عبارت بود از فریب دادن شیعیان ساده و کشاندن آنان به ورطۀ پر فریب «تصوف».
خلفای غاصب در سال های نخستین به دنبال جمع مال و کسب قدرت حداکثری بودند. در سال های بعد که خلافت به ثبات نسبی رسیده بود، کم کم معایب آنان آشکار می شد. در این دوران حسن بصری لعین ، سفیان ثوری، مجاهد و دیگران راه های سیر و سلوک و زهد و عرفان را پیش کشیدند.
🔻بر دو سامری امت، حسن بصری لعین و غاصب دوم عمر بن زنا (که البته حسن بصری لعین انگشت کوچیکه او هم نبود!) لعنت.
🟢ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🟢
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
🌅 | #ولادت
در فرازهای زیارت حضرت امام حسن المجتبی علیه السلام دقت فرمایید؛
تقریباً تمامی القاب همۀ ائمه علیهم السلام در آن درج میباشد.
شاید علت آن بسیج همه جانبۀ بنی امیه لعین و مزدوران قلم به دست اهل سقیفه میباشد؛ که از هیچ گونه اتهامی به آن امام مظلوم کوتاهی نکردند.
ما در زیارت ایشان اعلان می نمائیم که سم پاشی ها و کینه توزی های محدثان و مورخان نوکر خلفا غاصب در ایمانمان خللی وارد نکرده است.
🟢 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🟢
| #ولادت
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄
◻️▫️امر و تاکید حضرت کریم آل الله امام حسن المجتبی علیه السلام بر تربیت فرزندان با بغض دشمنان اهل بیت علیهم السلام
✔️ مرحوم شیخ الفقها ابوالصلاح حلبی روایت می کند:
🔻وروي فيه ، عن مالك بن خالد الأسدي ، عن الحسن بن إبراهيم ، عن آبائه قال : كان الحسن بن علي علیهما السلام يقول : [ معشر ] الشيعة علّموا أولادكم بغض عثمان ، فإنّه من كان في قلبه حبّ لعثمان فأدرك الدجال آمن به ، فان لم يدركه آمن به في قبره.
☀️حضرت کریم آل الله امام حسن المجتبی علیه السلام فرمودند:
👈 ای شیعیان! به فرزندانتان بغض عثمان (حرامزاده) را بیاموزید👉 زیرا هر کس محبت عثمان ( حرامزاده) را در دل داشته باشد، اگر دجال را درک کند به او گرویده و ایمان می آورد و گرنه در قبر به او ایمان می آورد و اقرار می کند.
📚تقریب المعارف، صفحه ۲۹۴-۲۹۵
اسکن روایت👇:
http://l1l.ir/js-
http://l1l.ir/jt0
🟢ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🟢
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
| #ولادت
enc_16502919239175866447165.mp3
3.38M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
پُر مرواردید شوقه، تو صدف های دریا
روی دستــا گــ🌸ــل می باره از بالا بالا
مادر عالم مادر شد 😍
پـدر امـت شـد بابا💚
میلاد با سعادت #امام_حسن_مجتبی علیه السلام مبارکباد 💐
🎤 حاج محمود کریمی
#ماه_رمضان
#رمضان
14.mp3
4.54M
مولا مولا یا حسن جانم🌷💚🌷💚🌷💚
سید رضا نریمانی🎙
#میلاد_امام_حسن_مجتبی
پانزدهم#ماه_رمضان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#یاڪریم_اهل_بیت_علیه السلام🌷
پیرو راه حسینیم و پریشان حسن
همه گویند به ما بی سر و سامان حسن
روے هر شاپـ🦋ـرکے را بخدا ڪم ڪردیم
رمضان تا رمضان دور حسن مےگردیم
#حسنجان_قربانقدومٺ_ارباب🌺
#میلاد_امام_حسن_مجتبی🌺
#مبارڪ_باد✨🌺
♨️ @shahrenore 👈
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄
⛔️ حضرت کریم آل الله امام حسن المجتبی علیه السلام ، غاصب اول ابابکر زندیق را غاصب جایگاه حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام می دانند، به نقل از جماعت عمریه ‼️
☑️ ابن جوزي حنفي در كتاب المنتظم، أبوسعيد آبي در نثر الدرر، محب الدين طبري در الرياض النضرة، جلال الدين سيوطي در جامع الأحاديث مينويسند:
📝 حدثنا هشام بن عروة عن أبيه قال: قعد أبو بكر على منبر رسول الله صلى الله عليه وسلم فجاءه الحسن بن علي فصعد المنبر وقال انزل عن منبر أبي فقال له أبو بكر منبر أبيك لا منبر أبي فقال علي رضي الله عنه وهو في ناحية القوم إن كانت لعن غير أمري.
📝ابوبكر ( زندیق ) بر منبر ( حضرت )رسول خدا ( صلی الله علیه واله ) نشسته بود، ( حضرت ) حسن بن علی ( علیه السلام ) آمد و بر منبر بالا رفت و فرمود: از منبر پدر من پايين بيا !
ابوبكر ( زندیق ) گفت : (بلی) اين منبر پدر تو است نه منبر پدر من، ( حضرت امیرالمومنین ) علي ( بن ابی طالب عليه السلام) كه در گوشهای در ميان مردم نشسته بود فرمود : اين كار او به دستور من نبوده است.
📙ابن الجوزي الحنبلي، جمال الدين ابوالفرج عبد الرحمن بن علي بن محمد (متوفاي 597 هـ)، المنتظم في تاريخ الملوك والأمم، ج 4، ص 70، ناشر: دار صادر - بيروت، الطبعة: الأولى، 1358؛
📙الآبي، ابوسعد منصور بن الحسين (متوفاي421هـ)، نثر الدر في المحاضرات، ج 1، ص 227، تحقيق: خالد عبد الغني محفوط، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت /لبنان، الطبعة: الأولى، 1424هـ - 2004م ؛
📙الطبري، ابوجعفر محب الدين أحمد بن عبد الله بن محمد (متوفاي694هـ)، الرياض النضرة في مناقب العشرة، ج 2، ص 148، تحقيق عيسي عبد الله محمد مانع الحميري، ناشر: دار الغرب الإسلامي - بيروت، الطبعة: الأولى، 1996م؛
📙السيوطي، جلال الدين عبد الرحمن بن أبي بكر (متوفاي911هـ)، جامع الاحاديث (الجامع الصغير وزوائده والجامع الكبير)، ج 13، ص 93، طبق برنامه الجامع الكبير.
🟢ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🟢
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
| #ولادت
🌹امام حسنی ها فیض ببرند...🌹
🔅معجزه پسر همچون پدر ▫️🔺
✍🏻علامه مجلسی رحمه الله از کتاب مولد النبی صلی الله علیه و آله و مولد الاصفیاء علیهم السلام تألیف مرحوم شیخ مفید به اسناد او تا جابر، به نقل از امام محمّد باقر علیه السلام حکایت نماید:
روزی عدّه ای از مردم حضور حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام آمده و به حضرت گفتند: یا ابن رسول الله! شما نیز همچون پدرت حضرت امیرالمؤمنین علیّ بن ابی طالب علیه السلام معجزه ای - که بسیار مهمّ باشد - برایمان آشکار ساز.
حضرت کریم آل الله امام حسن مجتبی علیه السلام فرمود: آیا پس از دیدن معجزه به امامت من مطمئن خواهید شد؟ و آیا ایمان خواهید آورد؟
گفتند: بلی، اعتقاد و ایمان می آوریم؛ و دیگر هیچ شکّ و شبهه ای وجود نخواهد داشت.
حضرت فرمود: آیا پدرم را می شناسید؟ همگی گفتند: بلی.
در این هنگام، حضرت پرده ای را که آویزان بود کنار زد؛ پس ناگهان تمام افراد مشاهده کردند که حضرت امیرالمؤمنین علیّ بن ابی طالب علیه السلام نشسته بود.
سپس حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام خطاب به جمعیّت کرد و فرمود: آیا او را می شناسید؟
گفتند: بلی، این مولای ما حضرت امیرالمؤمنین علیّ بن ابی طالب علیه السلام است؛ و ما ایمان آوردیم و شهادت می دهیم که تو ولیّ و حجّت بر حقّ خداوند هستی؛ و امام و جانشین پدرت خواهی بود.
و پس از آن اظهار داشتند: ما شاهد و گواه هستیم که جنابعالی، پدرت حضرت امیرالمؤمنین علیّ بن ابی طالب علیه السلام را پس از مرگش به ما نشان دادی، همان طوری که آن حضرت، رسول الله صلی الله علیه وآله را پس از رحلتش در مسجد قُبا به ابوبکر و عمر نمایاند.
▫️حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام فرمود: وای بر حال شما! مگر این آیه شریفه قرآن را نخوانده و نشنیده اید که خداوند متعال می فرماید:
«وَلا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فی سَبیلِ الله أمْواتا بَلْ أحْیاءُ وَلکِنْ لا تَشْعُرُون».
[سوره بقره،آیه۱۵۴].
آن هائی را که در راه خدا به شهادت رسیدند، مپندارید که مرده اند؛ بلکه آنان زنده و جاوید می باشند ولی شما درک نمی کنید.
البتّه این حالت مختصّ کشته شدگان فی سبیل الله است، که در همه جا حاضر و ناظر خواهند بود.
سپس در پایان افزود: شماها درباره ما اهل بیت رسالت و نبوّت چه تصوّراتی دارید و چه می اندیشید؟
گفتند: یا ابن رسول الله! ما به تو ایمان آوردیم و مطمئن شدیم که تو امام و خلیفه بر حقّ رسول الله صلی الله علیه وآله هستی.
📚بحارالانوار،جلد۴٣،صفحه٣٢٨، روایت٨.
الخرائج و الجرایح،شیخ راوندی، جلد٢،صفحه٨۱۰، روایت۱٨.
اثبات الهداه،جلد۵،صفحه۱۵۱، روایت۱۴.
الإيقاظ من الهجعة بالبرهان على الرجعة،صفحه٢۱٨، روایت۱٨.
فرج المهموم في تاريخ علماء النجوم-معرفة نهج الحلال من علم النجوم،السید ابن طاووس،صفحه ٢٢۴.
🌟ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است 🌟
بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..