eitaa logo
حرف حساب
7.3هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
43 ویدیو
15 فایل
برش‌هایی از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم | گروه مطالعاتی هیئت امام جعفر صادق علیه السلام ارتباط با مدیر: @Einizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
✳ سند شش‌دانگ ایران به نام سیدالشهدا(ع) است 🔻 یک وقتی در قم ۹۰ برای تشییع آورده بودند. سخنران مراسم تشییع من بودم. مادران شهید برای وداع با فرزندان‌شان در سر خیابان چهارمردان قم ایستاده بودند. این مادران شهید گویا فرزندان‌شان را به حجله‌ی دامادی می‌بردند. مادران به دنبال نعش جوانان؛ آخر مادر بر سر نعش فرزندش آن هم ارباً اربا؟! آن‌جا بود که با خودم گفتم خدا را نه سخنرانی تو حفظ کرده و نه فتوای فلان عالم. وقتی خدا بخواهد دین را حفظ کند، این‌گونه آن را حفظ می‌کند. این است که الان اگر کسی بخواهد بداند سند شش‌دانگ این کشور به نام کیست، باید گفت . کشور را و خون سیدالشهدا حفظ نمود. 👤 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ کُشته‌ی اشک... 🔻 ...آن‌چه به علیه السلام دادند نیز بالاتر از آن است که به علیه السلام دادند. خدا چشمه‌ی زمزم را برای ابراهیم علیه السلام در کنار بیت سنگی خودش قرار داده است؛ اما بیت اصلی خداوند مؤمن است و خدا از کنار خانه‌ی اصلی خودش برای حسین‌بن‌علی علیه السلام و صلی الله علیه و آله چشمه‌ی اشک را قرار داده است. از این جهت علیه السلام می‌فرماید: «انا قتیل العبره»(من کشته‌ی اشکم). 👤 📚 از کتاب ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
*┄┅═✧❁﷽❁✧═┅* 🔴🔴 لطفا پوستر مشاهده شود 🔴🔴 🏴 السلام علی من جعل الله الشفاء فی تربته 🌷 هیئت امام جعفر صادق علیه السلام برگزار می کند: 🌷 مراسم سوگواری روز عاشورا در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی 📌 خانوادگی و بصرف ناهار 📌 پخش زنده با "اینترنت رایگان" از طریق پیام رسان "روبیکا" به آدرس: 🅰️ https://rubika.ir/emamsadegh1360 🔅🔅🔅 🆔 @emamsadegh1360
✳ می‌خواهی کنار امام حسین(ع) باشی؟ 🔻 اگر چه امروز (ع) در عصر ما نيست ولی از هر ، ماندن در کنار امام حسين(ع) است و موجب گشودن راهی است که انسان را به حق می‌رساند؛ هر چند احزاب و قبايل سياسی شما را مانند حسين(ع) خارجی بخوانند. خون حسين(ع) در هر جايی که از حق دفاع شود، جاری است و به همان اندازه که اين صحابی، حسين(ع) را بزرگ داشتند و بزرگ‌ترين را تعظيم کردند، ما می‌توانيم با دفاع از حق، را تعظيم کنيم و آن را بزرگ بشماريم. بايد به همان شکل از حق دفاع کرد و برای آن احترام قائل شد که اصحاب حضرت در از امام‌شان دفاع کردند، به‌طوری که گويا کربلا را از نو شروع کرده‌ايم. 👤 📚 برگرفته از کتاب «جایگاه تاریخی حادثه‌ها و هنر اصحاب کربلا در فهم آن» ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ فداکاری را به میدان بیاور... 🔻 علیه السلام می‌گوید که یزید هرچه بزرگ باشد، و سپاهش هرچه عظیم باشد و هر اندازه که گسترده و دامنه‌دار باشد و هر اندازه که افکارش جهنمی و گسترده باشد، را به میدان بیاور تا همچون دسته‌های ملخ پراکنده شوند و از تو فرار کنند. 👤 📚 برگرفته از کتاب ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳ زینب را انتخاب‌هایش زینب کرد 📌 یک زن بزرگ است. عظمتی که این زن بزرگ در چشم ملت‌های اسلامی دارد از چیست؟ نمی‌شود گفت به‌خاطر این است که دختر یا خواهر و یا است. نسبت‌ها هرگز نمی‌توانند چنین عظمتی را خلق کنند. همه‌ی ائمه‌ی ما دختران و مادران و خواهرانی داشتند اما کو یک نفر مثل زینب کبری؟ 🔸 ارزش و عظمت زینب کبری به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی و بر اساس تکلیف الهی است. کار او، تصمیم او، نوع حرکت او، به او این‌طور عظمت بخشید. هر کس چنین کاری بکند، ولو دختر هم نباشد، عظمت پیدا می‌کند. بخش عمده‌ی این عظمت از این‌جاست که اولاً موقعیت را شناخت؛ هم موقعیت قبل از رفتن امام حسین به ، هم موقعیت لحظات بحرانی روز ، هم موقعیت حوادث کشنده بعد از شهادت امام حسین را و ثانیاً طبق هر موقعیت یک انتخاب کرد. این انتخاب‌ها زینب را ساخت. 👤 📚 برگرفته از کتاب ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ مراقبه‌ی بعد از عاشورا 🔻 برای انسانی که به رسیده است، بعد از عاشورا، مراقبه‌ در مراتب حضور است. چنین فردی باید محاسبه کند که آیا توانسته است به آن‌هایی که همه چیز خود را در راه بذل کرده‌اند، بپیوندد؟ آیا به جایی رسیده است که حاضر باشد در مقابل ولی خدا قطعه قطعه شود، فقط برای آن‌که ولی خدا بتواند یک دیگر بخواند؟ 👤 📚 کتاب 📖 ص ۱۱۸ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳ محور شادی و غم 📌 تنها ماهی که شهادت ندارد، است، و تنها ماهی که میلاد و تولد ندارد، است. این یعنی سیدنا و مولانا علیه السلام، محور شادی و غم است. 👤 📚 برگرفته از کتاب 📖 ص ۲۵ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ نقطه‌ی شروع جدایی انسان از مسیر اهل‌بیت 🔻 گاهی شیطنت این است که انسان را تغییر دهد. از این‌جا شروع می‌کند که اهم و مهم را نزد انسان جابه‌جا کند. بعد هم رفته‌رفته برای کار خطای انسان توجیه می‌آورد و به و نهایتا به و مقابله با حق می‌کشد. 🔸 جدا شدن انسان هم از مسیر حق و فاصله گرفتن او از مسیر ، از ابتدا در لایه‌ی اعتقادی نیست که مثلا انسان این‌گونه بیندیشد که شک اعتقادی برای وی ایجاد شده است؛ بلکه عمده‌ی جدا شدن‌ها، تزلزل‌ها و شک‌ها، از آغاز می‌شود. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۱۳۴ و ۱۳۵ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ در نسل این خاک حسین‌بن‌علی‌ است! 🔻 چنان‌که در مورد دیدیم، شیطان با کمال اختیار سجده نکرد و گفت: «مرا از آتش آفریدی و او را از گل». شیطان گفت(البته این را درست تشبیه کرده‌اند)، فقط عاشق تو(خدا) هستم. آیا من به یک گِل‌پاره سجده کنم و عشق بورزم؟ خدا به شیطان می‌فرماید: مگر من معشوق تو نیستم؟ به تو می‌گویم به این خاک سجده کن! در حقیقت تو به خاک سجده نمی‌کنی، به من سجده می‌کنی. من به تو دستور می‌دهم. پس دروغ می‌گویی که عاشق من هستی! 🔸 از خدا بخواهید زیرا علم ناقص انسان را بیچاره می‌کند. این حرف ظاهرش خوب است. بله، من از آتشم و او از خاک است. اما مگر تو نمی‌دانی در نسل این خاک کیست؟ در نسل این خاک علیه السلام است. می‌فهمی یا نمی‌فهمی؟ تو که نمی‌دانی. تو فقط همین خاک را می‌بینی. گِل را می‌بینی و برای من استدلال می‌کنی؟ فَاخْرُجْ، «برو بیرون». خدایا، ما را با این خطاب مخاطب قرار مده! خدایا به ما أُخْرُج نگو! 👤 📚 از کتاب «امام حسین (ع) شهید فرهنگ پیشرو انسانیت» 📖 ص ۲۳۷ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳️ أین الطالب بدم المقتول بکربلا 💠 «وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا» و هر کس مظلوم کشته شود، قطعا برای ولیّ او تسلطی بر قاتل قرار داده‌ایم. (اسراء، ۳۳) 🔻 در روایات، یکی از مصادیق ولی، علیه السلام برشمرده شده که انتقام جدّ عزیزش علیه السلام را خواهد گرفت. 👤 📚 از کتاب ترجمه و تفسیر یک جلدی ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ کربلا عاشقانه بود یا عاقلانه؟ 🔻 بعضی می‌پرسند علیه السلام در بالاخره بود یا ؟ معمولا می‌گویند ایشان عاشق بود و کار ایشان عاقلانه نبود، در حالی که اگر ملاک عقلانیت، ملاک است و اگر عاقل، «سرمایه‌دار یهود» است، آری، اما اگر ملاک، شیطنت و نفسانیت نباشد، علیه السلام عاقل بود؛ از نوع عقلانیتی که انبیا تعریف کردند. امام حسین علیه السلام همان‌قدر که عاشق است، عاقل است زیرا ایشان هم دو دو تا چهار تا کرده بود و به‌دنبال یعنی است و می‌داند نفع حقیقی در این کار است. 👤 📚 برگرفته از کتاب «مهدی(عج)، ده انقلاب در یک انقلاب» 📖 صفحات ۱۰۱ و ۱۰۲ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ قاضی آزادمرد 🔻 گاهی پرونده خوب تنظیم شده اما خوب نیست. اگر قاضی نباشد، هرچند همه‌ی قوای نظامی و انتظامی هم در تشکیل پرونده دقت لازم را به خرج داده باشند، تاثیری نخواهد داشت. آن کاری را که بخواهد، انجام می‌دهد. 🔸 انسان همچون قاضی است و و و ، ضابطین آن هستند که می‌روند تا مطالبی بیابند و به اثبات برسانند. شرط این‌که این قاضی بتواند روی پرونده‌ی که با ادله‌ی بسیار ثابت می‌کند خدایی هست، قضاوت صحیح کند و به نتیجه‌ی مطلوب برسد، این است که باشد نه دنیا. برای یک قاضی آزاد، یک سند و یک مدرک کافی است؛ اما اگر قاضی به قضاوت صحیح متمایل نباشد، به بهانه‌های مختلف مدارک و اسناد را رد می‌کند. 👤 📚 از کتاب ، جلد اول 📖 ص ۲۰ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ هدف خدا رسیدن مردم به رحمت است اما... 💠 يا مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَهُ؛ اى كسى كه رحمتش بر غضب او پيشى گرفته است. 🔻 از اين عبارت مى‌توان دريافت كه هدف خداى متعال در اصل بر اين تعلق گرفته كه مردم به خدا و خير و كمال برسند، اما براى تحقق اين هدف، در مواردى نيز به ناچار بايد الهى جلوه‌گر شود. سرِّ اين مسأله نيز [ این است که] از يك سو خير و انسانى بايد با تلاش و فعاليت و آزادانه خود انسان حاصل آيد، و لازمه‌ی دست‌يابى به كمال انسانى اين است كه انسان باشد. اما از سوى ديگر، انسان مختار گاهى نيز از اختيار خود سوءاستفاده مى‌كند، و سوءاستفاده از اختيار، غضب الهى را در پى خواهد داشت. 👤 📚 📖 ص ۳۴ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ کلید همه‌ی بدبختی‌ها 🔻 کلید همه‌ی بدبختی‌ها است... غفلت از خداوند، غفلت از معاد، غفلت از آثار و پیامدهای گناه، غفلت از توطئه‌ها، غفلت از محرومان، غفلت از تاریخ و سنت‌های آن، و غفلت از جوانی و استعدادها و زمینه‌های رشد. 👤 📚 از کتاب ترجمه و تفسیر یک جلدی ص ۳۰۸ 💠 سوره‌ی ، آیه‌ی ۳۹ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ خدای دوست‌داشتنی 🔻 در بحث‌های و فقط مسئله‌ی مطرح است. خدا به عنوان واجب الوجود هست، خدا به عنوان واحدِ احدِ صمدِ حیّ قیّومِ ازلی ابدی سرمدی هست اما این روشِ نیست. این فقط بخش اندیشه را تأمین می‌کند اما آن‌که می‌آورند را تأمین می‌کند. 🔸 خدا آن است که دوست‌داشتنی باشد. آدم چه کسی را دوست دارد؟ کسی را دوست دارد که حیاتِ او، سلامت او، رزق او، شفای او، حیات و ممات او به دست اوست. وجود مبارک ابراهیم وقتی استدلال می‌کند می‌فرماید این‌ها آفل‌اند «قَالَ لاَ أُحِبُّ الآفِلِینَ»(انعام، ۷۶) من دوست ندارم. حدّ وسط برهان ابراهیمی است. خدا آن است که محبوب باشد. این‌ها محبوب نیستند پس خدا نیستند. 👤 📚 - ۸۹/۰۱/۳۱ 💠 سوره ، آیات ۸۸ تا ۹۶ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ چقدر انسان می‌تواند عظیم باشد! 🔻 ما نگاهمان فقط به مرتبه‌ی است و عمل را هم با همین دید، قضاوت می‌کنیم. اگر دید ما به مرتبه‌ی و کشیده شود، اصلاً نگاه به عالم و تأثیر و تأثرات در عالم خیلی متفاوت می‌شود. 🔸 مثلاً نیت من در برگزاری این باشد که اثر جهانی داشته و در تراز بین‌المللی باشد، با کسی که نیت دارد فقط هیئتی برگزار کند، خیلی متفاوت است؛ عمل او را مطابق آن نیت بلند می‌نویسند و عمل این شخص را مطابق این نیت کوتاه. 🔸 نیت اولی آن بود که با کارش، جهان را به علیهم السلام مرتبط کند. نیت او همان تراز بین‌المللی است و تأثیر بین‌المللی برای آن می‌نویسند، چون واقعاً به‌دنبال این بوده است؛ ولی نیت نفر دوم و آرمانش کوتاه بوده است و لذا عملش به همین اندازه است. این نگاه مربوط به نفس و روح انسان است که این توان را دارد. 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۱۵۱ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ سرنوشت کوفی 🔻 شیعیانی که تمام خود را به نداده‌اند، می‌توانند در آینه‌ی کوفه، آینده‌ی خود را بنگرند. سرنوشت کوفیان، سرنوشت هر امتی است که دارد، ولی در دینداری پاکباز نیست. 👤 📚 📖 صفحه ۹۳ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ امام، همه چیز است 🔻 ابن زیاد گفت: «عمر سعد راست می‌گوید. بیماری، این جوانک را خواهد کشت؛ مخصوصا که باید راهی طولانی از کوفه تا شام را بپیماید.» به پوزخند زد: «شاید همه‌تان در این راه مردید!» 🔸 زینب به نگاه کرد که همچنان به دیوار تکیه داده بود. برادرزاده‌ی عزیزم... نه نه... برادرزادگی اکنون در سایه‌ی امامت قرار گرفته. او است. فقط. و امام همه چیز است. خواست بگوید حداقل بنشین عزیز عمه؛ اما اگر امام تشخیص داده باشد که باید در این جا بایستد، چه؟ پس اگر امام ننشسته یا دراز نکشیده، با آن که جسمش چنین می‌طلبد، حتما رمزی در کارش است. 🔸 ... فکر کرد حالا که امام ایستاده، پس من می‌نشینم. نشست کنار فاطمه‌ی و که سر بر شانه‌ی هم گذاشته بودند و چشم‌هاشان را بسته بودند. چشم‌هاش را بست و ملعون ابن ملعون را دید که با چوب‌دستش که طلاکوب بود، به لب‌های حسین کوبید. ناله‌ای کرد و چشم‌هاش را باز کرد. گفت: «ای وای برادرم! ای وای...» 📚 برگرفته از کتاب 📖 ص ۲۱۳ 👤 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ محیط را باید محیط اخلاقی کرد 🔻واقعاً یکی از چیزهایی که ما همه‌مان [باید توجه کنیم]، به مردم هم باید بگوییم، یاد بدهیم که توجه بکنند این است که: به صرف توهم این که حالا این کار مصلحت دارد، را، یا را، یا را آزاد نکنند که هر چه به دهنشان آمد، آن را بگویند؛ این‌جور نیست، چون امروز، همه مشمول همین حکم است. استماع شامل همه‌ی این‌ها می‌شود. 🔸 بایستی واقعاً به این‌ها توجه کرد. محیط را باید محیط کرد. ما اگر بخواهیم جامعه را اصلاح بکنیم، این اصلاح فقط به این نیست که انسان از افراد غیبت بکند. راه‌های دیگری هم وجود دارد. حالا من غیبت را عرض می‌کنم. تا چه رسد به و و این‌ها. 👤 - ۸۹/۱۰/۷ ❌ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ آن که زیارتش سرخ نیست، زائر نیست 🔻 اگر علیه السلام اعلام کرد: «إن کانَ دین مُحَمَّد لَمْ یَستَقِم الَّا بِقَتلی فَیا سُیُوف خُذینی» هم هماره آن را اعلام می‌کند. آن که زیارتش سرخ نیست، زائر نیست و در حقیقت را زیارت کرده است و را طلبیده است، نه حسین علیه السلام را! 📚 برگرفته از کتاب «از قله عاشورا تا دریای ظهور» 👤 ؟ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ گلوبالیزیشن مهدوی یعنی امنیت برای همه 🔻 روایت داریم که در زمان حکومت جهانی (عج) بدان حد بر جهان حاکم می‌شود که یک دختر نوجوان بدون کمترین توهین و تهدیدی به‌تنهایی از این سوی عالم به آن سو خواهد رفت. یعنی امنیت برای ؛ امنیت برای دخترهای افریقا، مکزیک، غنا و افغانستان؛ نه فقط برای دختران سرمایه‌داران نیویورک. اما تفکر جهانی‌شدن از آن نوع که می‌گوید و می‌خواهد، درواقع عین محافظه‌کاری است لذا اینان در مقیاس جهانی با اصول‌گرایی، با مدینه‌ی فاضله سازی، با ایدئولوژی و حاکمیت مخالف‌اند و می‌گویند که ارزش‌ها اصولا مفاهیم غیرعلمی و مقولات غیرعقلانی و لذا مسائل شخصی بلکه جزء وسایل شخصی هستند! و ارزش‌ها شخصی و نسبی است؛ پس ربطی به حکومت و امر عمومی(پابلیک) ندارد و ، همین است. 👤 📚 برگرفته از کتاب «مهدی(عج)، ده انقلاب در یک انقلاب» 📖 صفحات ۸۹ و ۹۰ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳ دلیل دلگیری عصرهای جمعه 📌 از (رحمة الله علیه) پرسیدند: علت این که عصرهای دل انسان می‌گیرد و غمگین می‌شود چیست؟ فرمودند: چون در آن لحظه قلب مقدّس (ارواحنا فداه) به سبب عرضه‌ی اعمال انسان‌ها، ناراحت و گرفته است، آدم و عالم متأثر می‌شوند. حضرت، قلب و مدارِ وجود است. 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ نماز؛ سدّی مستحکم مقابل سیلاب شهوات 💠 «فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ ۖ فَسَوْفَ يَلْقَوْنَ غَيًّا» ⬅ آن‌گاه پس از آنان، جانشینان بد و ناشایستی آمدند که نماز را تباه كردند و هوس‌ها را پی گرفتند؛ پس به‌زودی [کیفر] گمراهی خود را خواهند دید. (مریم، ۵۹) 🔸 ، سدّی است میان انسان و و اگر این سدّ شکسته شود، پیروی از شهوت‌ها برای انسان آسان می‌شود. [ابتدا نماز را تباه کردند و نتیجه‌ی تباه‌کردن نماز این شد که به‌دنبال شهوات رفتند] 👤 📚 از کتاب ترجمه و تفسیر یک جلدی 📖 ص ۳۰۹ 💠 سوره‌ی ، آیه‌ی ۵۹ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ نماز آسیب ببیند، همه‌ی فضایل از دست می‌روند 🔻 آیات زیادی وجود دارد که می‌گوید اگر درست شود حکومت، جهاد، زکات، ایثار، وفای به عهد و...، همه از برکت نماز درست خواهند شد و در صورت آسیب‌دیدن نماز، همه‌ی فضایل از دست می‌روند. اگر همه‌ی فضایل اسلامی را به دانه‌های تسبیح تشبیه کنیم، نماز یکی از آن‌ها نیست؛ بلکه بند تسبیح است. هریک از این فضایل اگر آسیب ببیند یک دانه‌ی تسبیح ناقص شده است؛ اما نماز اگر آسیب دید، همه‌ی دانه‌های تسبیح از دست می‌روند. 👤 📚 برگرفته از کتاب ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f