eitaa logo
🌸 دو کلمه حرف حساب 🌸
7.4هزار دنبال‌کننده
16.8هزار عکس
14.6هزار ویدیو
239 فایل
▪︎سخنران ویژه کشوری ▪︎مدرس دانشگاه ▪︎کارشناس سیاسی ▪︎دارای ۱۴ عنوان تالیف 📱👇ارتباط با مدیر و پاسخگویی به سوالات @Mahmoud_Ghasemi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 تجارت خارجی کشور در فروردین امسال نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد رشد داشته است 🔹بهادری جهرمی، سخنگوی دولت: به گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید. 🔹تراز تجاری در این ماه که بخش عمده‌ای از آن در کشور ما تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد. 🔹پ.ن-- شما در تیتر روزنامه های شرق؛ اعتماد؛ سازندگی و... خبری از این جور خبرها نمی بینید. حتما" میدونید چی میگم. https://eitaa.com/harffe_hesab ⚫️⚫️⚫️
8.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینم مراسم ختم آن پزشک خانم که بخاطر نوشیدن شراب در جلسه عیش و عشرت ۳۰ نفر از پارتی پزشکان؛ شرابمرگ شد و اینجا هم بجای قران و استغفار با گروه ارگ و موسیقی که بر خلاف سنت هزاران ساله ایرانیان در مراسم های ترحیم است؛ دارن براش ثواب جمع میکنن. من قضاوتی نمیکنم و حساب و کتاب این خانم بعد از این دنیا با خداست. ولی شکل مرگش که با گناه کبیره رقم خورده و شکل ترحیمش که با گناه هست؛ سودی به او ندارد. به قول شاعر: آنقدر گرم است بازار مکافات عمل. چونکه نیکو بنگری؛ هر روز؛ روز محشر است. با این حال من میگم خدا رحمتش کنه. شاید قبل از شرابمرگ شدنش کارهایی کرده که خدا گناهانش رو میبخشه. https://eitaa.com/harffe_hesab ⚫️⚫️⚫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : يا مَعشَرَ الشِّيعَةِ ، إنّكُم قد نُسِبتُم إلَينا ، كُونُوا لَنا زَينا ، و لا تَكُونُوا عَلَينا شَينا [مشكاة الأنوار : 134/305] 🏴 امام صادق عليه السلام : اى گروه شيعيان! شما منسوب به ما هستيد. پس مايه زينت ما باشيد، و مايه زشتى (بد نامى) ما نباشيد. ⚫️⚫️⚫️
🔹 عکس گویاست. همون حکایت کبوتر با کبوتر باز با بازه. البته با اجازه شاعر بنده مصرع دومش رو عوض کردم در مورد برخی افراد خاص اینطوری می نویسم. کبوتر با کبوتر باز با باز. کند بدجنس با بدجنس پرواز. اگه همه دنیا هم بگن اسرائیل بده؛ چاهزاده ایرانی بازم طرف اون بده قرار میگیره؛ چرا چون جنس خودشم مثل اون بده؛ افتاد👎👎😁 https://eitaa.com/harffe_hesab ⚫️⚫️⚫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹سندی که bbc برای فریب عده ای در مورد فوت نیکا ارائه کرد دقیقا" این مدلی بود.😂 https://eitaa.com/harffe_hesab ⚫️⚫️⚫️
19.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلیپ ساپرکین بازیگر گاندو: آدم بهتر ساندیس خور باشه تا خیانت کنه به وطنش 🔹حتما" ببینید. https://eitaa.com/harffe_hesab ⚫️⚫️⚫️
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❎ ماجرای شنیدنی از علامه امینی بعد از مرگ در مورد فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام. https://eitaa.com/harffe_hesab 🦋🦋🦋
🔻استاد دانشگاهی که در غرب از فلسطین حمایت میکند با این وضع بازداشت میشود، اساتید دانشگاهی (زیباکلام، ذاکریان، بخارایی و‌... ) که در ایران از اسرائیل حمایت میکنند ماه به ماه حقوقشان را از جمهوری اسلامی میگیرند و بعد هم میگویند آزادی نیست. 👤 امیرحسین ثابتی https://eitaa.com/harffe_hesab 🔹🔹🔹
12.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❎ لطفا" همه گوش کنید. یک دوره آشنائی با توبه و توکل در میدان عمل. سردار نوعی اقدم از شجاعترین سرداران خط شکن دفاع مقدس؛ سوریه و عراق در جنگ با داعش. سینه اش شیمیائی است و بسختی نفس میکشد. https://eitaa.com/harffe_hesab ⚫️⚫️⚫️
سلام علیکم تحلیل و تامل بسیار مهم جناب آقای مهدی جمشیدی در باب«نقد موقعیت فرهنگی انقلاب» در چهار قسمت تقدیم می‌گردد.از همه نخبگان عزیز و چهره‌های دردمند انقلاب استدعا دارد آن را با دقت زیاد مطالعه فرمایند و در صورت امکان راه حل‌های عملیاتی ارائه کنند. البته در متن تحلیل به چند راه چاره اشاره شده است. با تشکر_بهرامی مشعوف ۴۰۳/۲/۱۴
🔻 نقد موقعیّت فرهنگی انقلاب -۱ 🖊مهدی جمشیدی تجربۀ اغتشاش سال ۱۴۰۱، هنوز کهنه و فرسوده نشده و باید از آن درس آموخت. ازاین‌رو، باید ضعف‌های خود را در این تجربه، علاج کرد و مجال نداد که از یک سوراخ، دو بار گزیده شویم. باید تأمّل کرد که در این تجربه، دشمن توانست از کدام مسیرها به ما ضربه بزند؛ چراکه امروز نیز همان راه‌ها را در پیش خواهد گرفت و دامنۀ تجدیدنظرهایش زیاد نیست. باید دست‌کم این منافذ و خلاء‌ها را برطرف کرد. در این باره، با چند نقطۀ کانونی مواجه هستیم. [یکم]. فیلم‌نامۀ دشمن، تکراری و تجربه‌شده است: ساختن یک «خُرده‌واقعیّتِ تلخ» در لایۀ شبه‌مردمی، تولید «روایت کلان» برای تدارک جنگ شناختی-هیجانی، بسیج «بدنۀ اجتماعیِ تجدّدی» برای فشار بر حاکمیّت، ایجاد «چالش ملّی» در راستای قفل‌شدگی، و تداوم موج بر اساس آفرینش «زنجیرۀ ریزواقعیّت‌های تلخ». دشمن دریافته که بخشی از جامعه، دیگر «فکر» نمی‌کند، بلکه فقط «تکرار» می‌کند؛ چنان‌که «فرضیه‌بافی‌های شیادانۀ دشمن»، بر جای «دلیل» و «شاهد» نشسته‌اند. دشمن فهمیده که می‌تواند با «حرکت‌های ایذاییِ جزئی»، «کج‌روایت‌های کلّی» از انقلابی‌ها بسازد. نیاز به اقیانوس انسانی نیست. نقطۀ شروع، همیشه کوچک است. و تصاویر بزرگ، از واقعیّت‌های کوچک ساخته می‌شوند. واقعیّت خُرد که تولید شد، واقعیّت‌های فراگیر، خودشان از راه خواهند رسید. شناخت، بردۀ همین تصویرهای روزمرّه و تنگ‌دامنه است. شاید در واقعیّت، بیش از این پنج نفر در میان نباشند، امّا وقتی منطقۀ عملیّات، ذهن‌ها و شناخت‌هاست، تخیّل ذهنی، مهم خواهد بود، نه تعداد میدانی. دشمن در پی تولید ریزواقعیّت است تا با تکیه بر آنها، جامعه را تحریک و تهییج کند. نقطۀ شروع، همین ریزواقعیّت‌هاست که در سیری شتابنده و صعودی، واقعیّت‌های بزرگ را صورت‌بندی می‌کنند. در درجۀ اوّل باید از شکل‌گیری ریزواقعیّت‌های منفی، جلوگیری کرد و در درجۀ دوم، باید بسیار زودتر از دشمن به روایت‌پردازی دربارۀ آن پرداخت و مجال نداد که روایت اوّل، از آنِ رسانه‌های دشمن شود. در این مرحله، ثانیه‌ها سرنوشت‌ساز هستند و تأخیر به معنی واگذارکردن بازی به دشمن است. [دوّم]. استحاله، از درون آغاز می‌شود. اغلب هم از «نمادها» شروع می‌شود، مانند تجربۀ فروپاشی شوروی که در آن، «مک‌دونالد» به نماد تجدّد و تغییر سیاسی و اجتماعی تبدیل شد. و در ایران نیز «کشف‌حجاب»، به نقطۀ تمرکز در جنگ نمادین تبدیل شد. بت تجدّد، در هر جا جلوه‌ای دارد. مسأله این است که می‌خواهند «خطوط قرمزِ فرهنگیِ انقلاب» را به عقب برانند، و ضدّارزش‌ها را «عادی» و‌ «هنجار» کنند. می‌خواهند ارزش‌های الهی در جامعه، «رسمیّت» و «غلبه» نداشته باشند و «خدای شارع» از جامعه برچیده شود. تعابیر «تکثّر» و‌ «تنوّع»، توجیه‌اند؛ واقعیّت آن است که در پی «نسبی‌سازی ارزش‌ها» و «تساهل» هستند. عبور از حجاب، «حلقۀ اوّل» از زنجیرۀ درنوردیدن مرزهای دینی و شکستن حریم‌های اخلاقی است. پیشروی ضدّارزشی، «تدریجی» و «گام‌به‌گام» است. هر ارزشی که شکسته شود، شکستن ارزش بعدی، «آسان‌تر» و «کم‌هزینه‌تر» خواهد شد. می‌دانند که کافی‌ست «قدم نخست» را بردارند. آری، به دنبال «فتح سنگر به سنگر» هستند. با «رهاسازی حجاب»، بخش اندکی از زنان به طرف «برهنگی‌ حداکثری» حرکت خواهند کرد. در ابتدا، یک مرگ طبیعی را به بهانه‌ای برای «کشف حجاب» تبدیل کردند. و اکنون در خیابان‌های تهران، «نیم‌تنه» می‌پوشند. آن متفکّر انقلابی که این آشوب را برآمده از «هرزگی» دانست، درست گفته بود. این‌که حاکمیّت، «اعمال اقتدار» نکند و «رهاسازی حجاب» را در پیش بگیرد به معنی حل‌شدن مسأله نیست، بلکه مواجهه در لایۀ مردمی شکل خواهد گرفت؛ میان «متدینان» با «ولنگارها».کنار کشیدن حاکمیّت، فاجعه‌ساز است؛ چون آغاز «نامدنیّت» و «تنش اجتماعی» است. به‌راستی، فلسفۀ وجود «دولت اسلامی» چیست؟! [سوّم]. بستر اصلی و اوّلیّۀ جریان اغتشاش، فضای مجازیِ غربی بوده و تمام نیروها و جریان‌هایی که با اغتشاش همراه بودند، یکدیگر را در این فضا یافتند و انسجام یافتند. این فضای رهاشده و بی‌مهار، همچنان از ظرفیّت تولید جریان‌های تخریبی برخوردار است و ما از این بستر، به‌شدت آسیب‌پذیر هستیم. ازاین‌رو، باید این فضای متعارض با حاکمیّت ملّی را کنار زد و مجال نداد که ذهنیّت جامعه، به‌آسانی در اختیار بازی‌هایی باشد که در آن ساخته‌وپرداخته می‌شوند. نباید از انسداد این فضا هراسید؛ چون حقّ حاکمیّت ملّیِ ما را به رسمیّت نمی‌شناسد، بلکه به کانون تهاجم و بسیج نیروهای معارض تبدیل شده است. میان گشودگی این فضا و تلاطم اجتماعی، نسبت مستقیم برقرار است. توطئه در خیابان از کج‌روایت در فضای مجازیِ غربی، ریشه گرفت و چالش ایجاد کرد ...... .....