سلام من یه نفرو خیلی دوست دارم و خواستگارم زیاد دارم ولی نمیشه فعلا به خانواده بگم چون جفتمون ۱۹ سالمونه به نظرت چطوری قانعشون کنم ک نمیخام ازدواج کنم.
__
سلام ، اگر به شما علاقه مند باشن به نظرتون احترام میذارن. سن و ادامه تحصیل و خانواده، دلیل خوبی نیست؟
سلام چطوری میشه از دید عشقم همیشه یه دختر خوب باشم.
__
سلام ، فکر میکنم این سوال رو جای دیگه ای باید بپرسین.
سلام علیکم به نظرتون دانشگاه روی دوست داشتن کسی ك عاشقشی تاثیر میزارع؟
__
سلام، بستگی به میزان علاقه داره.
بنظرتون دانشگاه سخته و کدوم رشته از همه راحت تر میشه پاس کرد و آینده خوبی دارع؟
__
تجربه نکردم ولی هر رشته و برهه ای، سختی خودشو داره و به مراتب، ادما هم رشد میکنن و بهتر میتونن با سختی ها کنار بیان 🌱
الان کِ کارهای هنری و عملی آینده خیلی خوبی داره.. البته رشته های دیگه هم به شرط ادامه دادن و پشتکار داشتن آینده خوبی رو رقم میزنن.
حرفِ ناشناسِ نوڪࢪحســینیم💗
«عیدالزهرا» صحت یا خرافه؟ مطلبی جامع و روشنگرانه بهمراه فتاوای مراجع
✅◀️پاسخ سوم شبهه: ▶️✅ عیدالزهرا و جشن گرفتن نهم ربیع الاول به دو جهت میتواند باشد:
نخست آنکه سالروز به امامت رسیدن حضرت ولیعصرامامزمان(عج) است ، دومین مناسبت که بین برخی از مردم به غلط مشهور شده ، سالروز قتل عمربن خطاب است.
اما نسبت به امامت امام عصر از آن جهت که هشتم ربیع الاول روز شهادت امام حسن عسکری است و از آن به بعد ، امامت به عهده امام زمان حضرت ولی عصر سپرده میشود ، شیعیان برای به امامت رسیدن امام زمان خشنودند و جشن میگیرند .
با این کار ، یک نوع ابراز احساسات و عرض ارادت نسبت به آن وجود شریف و مادر بزرگوارش حضرتزهرا (سلاماللهعلیها) میکنند ، اما در عین حال هیچ گونه توصیهای از سوی معصومین بر جشن گرفتن این روز نداریم.
دومین جهت که بین مردم به غلط مشهور گشته که سالروز قتل عمر ، نهم ربیعالاول است ، نیز بدون مستند و دلیل معتبر است .
زیرا طبق منابع تاریخی فریقین(شیعی وسنی)عمربن خطاب در روز بیستوسوم ذیالحجه ترور شد و پس از سه روز در گذشت .
بنابراین او در اواخر ذیالحجه در گذشته است. و قتل او در ۹ ربیعالاول فاقد دلیل معتبر است . بسیاری از بزرگان شیعه بر این اتفاق نظر دارند که تاریخ قتل خلیفه دوم ۲۶ یا ۲۹ ذیالحجة سال ۲۳ هـ .ق است .
على بن حسين مسعودى و یعقوبی ، دو تن ازمورخان بنام شیعه همچنین همه تاریخ نگاران اهل سنت برهمین عقیده بوده اند .(۱)
شیخ مفید در کتاب «مسار الشیعه » آورده است:
در روز بیستوششم ذیالحجة سال ۲۳ هجری عمربن خطاب مجروح گردید و در بیستونهم ماه درگذشت.(۲)
همچنین شیخ ابراهیم بن علی کفعمی در کتابی معروف به مصباح آورده است:
باید دانست که قتل خلیفه دوم در ۲۶ ذی الحجة سال ۲۳ هـ .ق واقع شده است .
این مطلبی است که صاحبان کتاب های «طبقات» ، «مسارالشیعه» ، و...
بر آن تصریح نمودهاند ، بلکه اجماع مورخان شیعه واهل تسنن نیزبر این است.(۳)
اما شادمانی کردن و گرفتن جلسات شادی برای قتل عمربن خطاب( فارغ از این که در چه تاریخی روی داده باشد) ، صحیح نیست:
نه تنها در شرایط کنونی، بلکه در دوران ائمه معصومین نیز چنین مواردی که در سالروز قتل عمر برنامه و جلسه شادمانی برپا کنند ، گزارش نشده است.
شیعیان نیز چنین برنامهای نداشتهاند. چنانچه برخی از شیعیان و نزدیکان ائمه به ناسزاگویی به خلفا میپرداختند ، اهلبیت با آنان برخورد مینمودند. همچنین این کار توسط مراجع بزرگ تقلید شیعه نهی شده و توهین به بزرگان اهل سنت را جایز نمی دانند .
برگزاری این مراسم امروزه از طرف عده ای بعضا همراه با کارهای زشت همراه است که مطمئناً بر خلاف دین اسلام و توصیه ائمه اهل بیت (علیهالسلام) است.
در شرایط فعلی که اسلام بیش از همه زمانها نیاز به اتحاد و انسجام مسلمانان دارد ، شایسته نیست که ما شیعیان با برپایی چنین مراسمی دامنه اختلافات را گستردهتر و فاصله میان مسلمانان را بیشتر نماییم.
وحدت و انسجام اسلامی از برترین نعمتهای خدادادی است، همان گونه که امیرالمومنین فرمود: خداوند بر این امت منت نهاده و بین آنها الفت و اتحاد ایجاد کرده که در سایة آن زندگی کنند . به کنف حمایت آن پناهنده شوند. این نعمتی است که احدی نمیتواند بهایی برایش بگذارد. زیرا از هر بهایی گرانقدرتر و از هر چیز پر ارزشی با ارزشتر است.(۴)
برپایی چنین جلساتی با هر عنوان، آتش دشمنی اهل سنت را برمیافروزد. آنان را نیز به مقابله به مثل و توهین و هتک حرمت به مقدسات شیعه و احیاناً تعرض به جان شیعیان وا میدارد که این قطعاً مورد رضایت امام زمان نیست.
پینوشت ها:
۱. مروج الذهب و معادن الجوهر،على بن حسين مسعودى، ج ۲، ص ۳۲۱؛ تاريخ يعقوبي، يعقوبي(متوفي ۲۸۴)، ج ۲، ص ۱۵۹؛ الطبقات الكبرى، ابن سعد كاتب واقدى، ج ۳، ص ۲۵۸، ناشر: دار الكتب العلمية، مكان نشر: بيروت، سال چاپ: ۱۴۱۸، نوبت چاپ: دوم ؛ تاريخ مدينه، ابن شَبّه نميري(متوفي ۲۶۲)، ج ۳، ص ۸۹۵ و۹۴۳ ؛ تاريخ خليفه بن خياط، خليفه بن خياط عصفري(متوفي ۲۴۰)، ص ۱۰۹؛ أخبار الطِوال، ابوحنيفه دينوري(متوفي ۲۸۲)، ص ۱۳۹؛ تاريخ كبير، بخاري(متوفي ۲۵۶)، ج ۶، ص ۱۳۸؛ المصنف، ابن أبي شيبه كوفي(متوفي ۲۳۵)، ج ۸، ص ۴۱ ؛ أخبار الطِوال، ابوحنيفه دينوري(متوفي ۲۸۲)، ص ۱۳۹؛ تاريخ طبري، طبري(متوفي ۳۱۰)، ج ۳، ص ۲۶۵؛ طبقات الكبرى، محمد بن سعد(متوفي ۲۳۰)، ج ۳، ص ۳۶۴ ؛ أنسابالأشراف، بلاذرى (متوفي ۲۷۹)، ج۱۰، ص۴۳۹ ؛ اُسدالغابه، ابن اثير(متوفي ۶۳۰)، ج ۴، ص ۷۷ ؛ شرح نهجالبلاغه، ابن أبي الحديد(متوفي ۶۵۶)، ج ۱۲، ص ۱۸۴ .
۲. مسار الشيعة (المجموعة)،الشيخ المفيد، ص ۲۳ .
۳. المصباح، كفعمي، ص۵۱۱.
۴. نهج البلاغه خطبه ۱۹۲.
@pasokhgoo1 👈
بازنشراز
🇮🇷 کانال ویکی شبهه 🇮🇷
🌐«کانال جامع شبهات و شایعات فضای مجازی»🌐
https://telegram.me/joinchat/BWGstz9LDGhlEtwQ6sumxg