eitaa logo
⚛☠آرماگدون ☠🕎 روایات جنگ ایران و اسرائیل
1.2هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
643 ویدیو
75 فایل
ورود یهودی و وطن فروش ممنوع تحلیل📄📝 دیدی به آینده✅🇮🇷👉 روایات آخرالزمانی ایدی ارتباطی ایتا : @mslzonxlzlsls
مشاهده در ایتا
دانلود
روز بعد به محضر امام رسیده آیه شریفه را تلاوت می‌کند و عرضه می‌دارد: آیا این همان بانگ آسمانی است؟ امام علیه السلام می‌فرماید: اَمَا لَوْ کَانَتْ خَضَعَتْ اَعْنَاقُ أَعْدَاءِ اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ ؛ [13] هنگامی که این نشانه رخ دهد، گردنِ دشمنان خدای تبارک و تعالی در برابر آن خاضع می‌شود. ۸. و در حدیث دیگری در همین رابطه فرمود: تَخْضَعُ رِقابُهُمْ یَعْنِی بنی اُمیةَ وَ هِیَ الصَّیحَةُ مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِ صَاحِبِ هَذَا الاَْمْرِ ؛ [14] گردنهایشان یعنی: گردن‌های بنی امیه در برابر آن، یعنی صیحه آسمانی که به نام صاحب این امر ندا می‌شود، خاضع می‌شوند. ۹. عماره همدانی به امام صادق علیه السلام عرض کرد: برخی ما را نکوهش می‌کنند و می‌گویند شما تصور می‌کنید که بانگی از آسمان شنیده خواهد شد، امام علیه السلام فرمود: لاَتَرْوِ عَنِّی، وَارْوِهِ عَنْ اَبی، کَانَ اَبی یَقُولُ: هُوَ فی کِتَابِ اللّه ِ: « اِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ... » ؛ [15] شما از من روایت نکنید، از پدرم روایت کنید، پدرم می‌فرمود که آن (بانگ آسمانی) در قرآن کریم است: « اگر بخواهیم... ». ۱۰. حضرت علی بن موسی الرضا علیهماالسلام در ضمن یک حدیث طولانی فرمود: وَ هُوَ الَّذِی یُنَادی مُنَاد مِنَ السَّمَاءِ، یَسْمَعُهُ جَمیعُ اَهْلِ الاَْرْضَ بِالدُّعَاءِ اِلیه ؛ او همان امامی است که منادی آسمانی از آسمان بانگ بر آورده به سوی او فرا می‌خواند، این ندا را همه اهالی زمین می‌شنوند. و در پایان فرمود: این همان سخن خدای عزّوجل است که فرمود: « اِنْ نَشَأْ... ». [16] حموینی متن کامل این حدیث شریف را با سلسله اسنادش از امام رضا علیه السلام روایت کرده است. [17 💠پی نوشت : 1)سوره ق (۵۰)، آیه ۴۱ و ۴۲. 2)علی بن ابراهیم، تفسیر قمی، ج ۲، ص ۳۲۷ ؛ فیض کاشانی، الصافی، ج ۶، ص ۵۴۳ ؛ بحرانی، البرهان، ج ۹، ص ۲۰۴ ؛ همو، المحجة فیما نزل فی القائم الحجة، ص ۲۰۹. 3)قندوزی، ینابیع المودة، ج ۳، ص ۲۵۱، ب ۷۱، ح ۵۰. 4) همان، ص ۲۹۷، ب ۷۸، ح ۸. 5)فیض کاشانی، الصّافی، ج ۶، ص ۵۴۳. 6) سوره شعراء (۲۶)، آیه ۴. 7) نعمانی، الغیبة، ص ۲۵۱، ب ۱۴، ح ۸. 8)حلّی، مختصر بصائر الدرجات، ص ۴۵۹، ح ۵۳۶ ؛ استرآبادی، الرجعة، ص ۱۶۱، ح ۸۹ ؛ بحرانی، البرهان، ج ۷، ص ۲۱۵، ح ۱۱ ؛ همو، المحجة، ص ۱۶۰. 9) سید شرف الدین، تأویل الآیات الباهرة، ج ۱، ص ۳۸۶ ؛ شیخ حرّ، اثبات الهداة، ج ۳، ص ۵۶۳، ب ۳۲، ح ۶۴۲ ؛ بحرانی، البرهان، ج ۷، ص ۲۱۳، ح ۸ ؛ حلیة الأبرار، ج ۵، ص ۲۹۳، ب ۳۰، ح ۸. 10) نعمانی، الغیبة، ص ۲۶۰، ب ۱۴، ح ۱۹ ؛ بحرانی، البرهان، ج ۷، ص ۲۱۲، ح ۴ ؛ همو، حلیة الابرار، ج ۵، ص ۲۹۱، ب ۳۰، ح ۴. 11)نعمانی، الغیبة، ص ۲۶۳، ب ۱۴، ح ۲۳ ؛ بحرانی، المحجة، ص ۱۵۷ ؛ همو، حلیة الابرار، ج ۵، ص۲۹۵، ب ۳۰، ح ۱۱. 12)شیخ طوسی، الغیبة، ص ۱۷۷، ح ۱۳۴ ؛ شیخ حر، اثبات الهداة، ج ۳، ص ۵۰۲، ح ۲۹۰ ؛ علامه مجلسی، بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۲۸۵، ح ۱۵. 13) کلینی، الکافی، ح ۸، ص ۲۵۸، ح ۴۸۳ ؛ بحرانی، حلیة الأبرار، ج ۵، ص ۲۸۹، ب ۳۰، ح ۱. 14)علی بن ابراهیم، تفسیر قمی، ج ۲، ص ۱۱۸ ؛ شیخ حر، اثبات الهداة، ج ۳، ص ۵۵۲، ب ۳۲، ح۵۷۵ ؛ فیض کاشانی، الصافی، ج ۵، ص ۳۱۶. 15)نعمانی، الغیبة، ص ۲۶۱، ب ۱۴، ح ۲۰ ؛ بحرانی، البرهان، ج ۷، ص ۲۱۲، ح ۵ ؛ همو، حلیة الابرار، ج ۵، ص ۲۹۱، ب ۳۰، ح ۴. 16)شیخ صدوق، کمال الدین، ج ۲، ص ۳۷۲، ب ۳۵، ح ۵ ؛ خزّاز، کفایة الاثر، ص ۲۷۱ ؛ طبرسی، اعلام الوری، ج ۲، ص ۲۴۱ ؛ فیض کاشانی، الصافی، ج ۵، ص ۳۱۶. 17)حموینی، فرائد السّمطین، ج ۲، ص ۳۳۷، ح ۵۹۰ ؛ قندوزی، ینابیع المودّة، ج ۳، ص ۲۹۷، ب ۷۸، ح ۸. ✉️@harmajedon313✉️
👑 قرآن و بانگ آسمانی مفسّران برخی از آیات قرآن کریم را به بانگ آسمانی به هنگام ظهور آن مصلح الهی تفسیر کرده اند که از آن جمله است: ۱. « وَ اسْتَمِعْ یَوْمَ یُنَادی الْمُنَادی مِنْ مَکَان قَریب، یَوْمَ یَسْمَعُونَ الصیحَةَ بِالْحَقِّ، ذَلِکَ یَوْمُ الْخُرُوجِ » ؛ [1] گوش فرا ده، هنگامی که منادی از جایگاه نزدیکی ندا سر می‌دهد. روزی که صیحه را به حق می‌شنوند، آن روز، روز خروج است. علی بن ابراهیم قمی در تفسیر این آیه شریفه فرموده: یُنْادی الْمُنَادی بِاسْمِ الْقَائِمِ وَ اسْمِ اَبیه ؛ منادی با نام قائم و نام پدرش علیهماالسلام ندا سر می‌دهد. سپس فرموده: و منظور از صیحه: صیحَةُ الْقَائِمِ مِنَ السَّمَاءِ ؛ [2] بانگ آسمانی مربوط به قائم علیه السلام می‌باشد. قندوزی در تفسیر این آیه از امام صادق علیه السلام روایت کرده که فرمود: یُنْادی الْمُنَادی بِاسْمِ الْقَائِمِ وَ اسْمِ اَبیهِ علیهماالسلام وَ الصَّیحَةُ فی هَذِهِ الآیَة صیحَةٌ مِنَ السَّمَاءِ، وَ ذَلِکَ یَوْمُ خُرُوجِ الْقَائِمِ علیه السلام ؛ [3] منادی به نام قائم و نام پدرش علیهماالسلام ندا سر می‌دهد، و منظور از صیحه در این آیه صیحه آسمانی است، که آن روز، روز خروج قائم علیه السلام است. آنگاه از امام رضا علیه السلام روایت کرده که فرمود: منظور از خروج در این آیه شریفه: اَی خُرُوجُ وَلَدی الْقَائِمِ الْمَهْدی علیه السلام ؛ [4] خروج فرزندم حضرت مهدی قائم علیه السلام می‌باشد. مرحوم فیض در تفسیر جمله « مِنْ مَکَان قَریب » فرموده: صدای منادی آسمانی به همگان به یک طرز مساوی می‌رسد. [5] ۲. « اِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلیهِمْ مِنَ السَّمَاءِ آیَةً فَظَلَّتْ أَعْنَاقُهُمْ لَهَا خَاضِعِینَ » ؛ [6] اگر بخواهیم از آسمان برای آنها نشانه ای نازل می‌کنیم که گردن هایشان در برابر آن منقاد گردد. در احادیث فراوان از پیشوایان معصوم علیهم السلام این آیه شریفه به بانگ آسمانی تفسیر شده که به شماری از آنها فقط اشاره می‌کنیم: ۱. مولای متقیان امیرمؤمنان علیه السلام در تفسیر این آیه شریفه فرمود: هی آیَةٌ تُخْرِجُ الْفَتَاةَ مِنْ خِدْرِهَا، وَ تُوقِظُ النَّائِمَ، وَ تُفْزِعُ الیقْظَانَ ؛ [7] آن نشانه ایست که دوشیزگان را از سراپرده‌ها بیرون می‌کند، خفتگان را بیدار می‌کند و بیداران را به وحشت می‌اندازد. ۲. امام باقر علیه السلام در تفسیر این آیه شریفه فرمود: اَلنِّدَاءُ مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِ رَجُل وَ أَبیهِ ؛ [8] منظور ندایی از آسمان به نام مردی و نام پدرش می‌باشد. ۳. و در حدیث دیگری فرمود: نَزَلَتْ فی قَائِمِ آلِ مُحَمَّد صلوات اللّه علیهم، یُنَادی بِاسْمِهِ مِنَ السَّمَاءِ ؛ [9] درباره قائم آل محمد، صلوات اللّه علیهم، نازل شده که به نام او از آسمان ندا می‌شود. ۴. و در ضمن یک حدیث طولانی فرمود: وَاللّه ِ اِنَّ ذَلِکَ فی کِتَابِ اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ لَبَیِّنٌ، حیثُ یَقُولُ: « اِنْ نَشَأْ... » فَلاَ یَبْقَی فی الاَْرْضِ یَوْمَئِذٍ اَحَدٌ اِلاّ خَضَعَ وَ ذَلَّتْ رَقَبَتُهُ لَهَا ؛ [10] به خدا سوگند این در کتاب خدای عزّوجّل آشکار است، آنجا که می‌فرماید: « اگر بخواهیم... » در آن روز احدی در روی زمین نمی ماند جز اینکه سر فرود آورد و گردنش در برابر آن بانگ آسمانی منقاد شود. ۵. رئیس مذهب حقّه، امام جعفر صادق علیه السلام در این رابطه فرمود: اَمَا اِنَّ النِّدَاءَ مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِ الْقَائِمِ فی کِتَابِ اللّه ِ لَبَیِّنٌ ؛ به خدا سوگند بانگ آسمانی به نام قائم علیه السلام در کتاب خدا آشکار است. راوی پرسید: در کجای آن؟ فرمود: در: « طسآمآ تِلْکَ آیَاتُ الْکِتَابِ الْمُبینِ » آیه شریفه: « اِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ... » سپس فرمود: اِذَا سَمِعُوا الصَّوتَ اَصْبَحُوا وَ کَأَنَّمَا عَلی رُؤُسِهِمُ الطَّیرُ ؛ [11] هنگامی که آن بانگ را می‌شنوند به حالی در می‌آیند که گویی بر سرشان پرنده است. ۶. و در حدیث دیگری فرمود: إنَّ الْقَائِمَ لاَیَقُومُ حَتَّی یُنَادی مُنَاد مِنَ السَّمَاءِ تَسْمَعُ الْفَتَاةُ فی خِدْرِهَا وَ یَسْمَعُ اَهْلُ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِب ؛ قائم علیه السلام قیام نمی کند جز هنگامی که منادی از آسمان بانگ برآورد، که آن را در سراپرده‌ها به گوش دوشیزگان و در شرق و غرب به گوش جهانیان برساند. سپس فرمود: و در همین رابطه نازل شده آیه شریفه: « اِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ... ». [12] ۷. عمر بن حنظله نشانه‌های حتمی را از امام صادق علیه السلام استماع کرده، عرضه می‌دارد: اگر پیش از تحقّق این نشانه‌ها یکی از اهل بیت شما خروج کند، آیا ما نیز با او همراهی کنیم؟ امام علیه السلام می‌فرماید: « نه ».
روز بعد به محضر امام رسیده آیه شریفه را تلاوت می‌کند و عرضه می‌دارد: آیا این همان بانگ آسمانی است؟ امام علیه السلام می‌فرماید: اَمَا لَوْ کَانَتْ خَضَعَتْ اَعْنَاقُ أَعْدَاءِ اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ ؛ [13] هنگامی که این نشانه رخ دهد، گردنِ دشمنان خدای تبارک و تعالی در برابر آن خاضع می‌شود. ۸. و در حدیث دیگری در همین رابطه فرمود: تَخْضَعُ رِقابُهُمْ یَعْنِی بنی اُمیةَ وَ هِیَ الصَّیحَةُ مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِ صَاحِبِ هَذَا الاَْمْرِ ؛ [14] گردنهایشان یعنی: گردن‌های بنی امیه در برابر آن، یعنی صیحه آسمانی که به نام صاحب این امر ندا می‌شود، خاضع می‌شوند. ۹. عماره همدانی به امام صادق علیه السلام عرض کرد: برخی ما را نکوهش می‌کنند و می‌گویند شما تصور می‌کنید که بانگی از آسمان شنیده خواهد شد، امام علیه السلام فرمود: لاَتَرْوِ عَنِّی، وَارْوِهِ عَنْ اَبی، کَانَ اَبی یَقُولُ: هُوَ فی کِتَابِ اللّه ِ: « اِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ... » ؛ [15] شما از من روایت نکنید، از پدرم روایت کنید، پدرم می‌فرمود که آن (بانگ آسمانی) در قرآن کریم است: « اگر بخواهیم... ». ۱۰. حضرت علی بن موسی الرضا علیهماالسلام در ضمن یک حدیث طولانی فرمود: وَ هُوَ الَّذِی یُنَادی مُنَاد مِنَ السَّمَاءِ، یَسْمَعُهُ جَمیعُ اَهْلِ الاَْرْضَ بِالدُّعَاءِ اِلیه ؛ او همان امامی است که منادی آسمانی از آسمان بانگ بر آورده به سوی او فرا می‌خواند، این ندا را همه اهالی زمین می‌شنوند. و در پایان فرمود: این همان سخن خدای عزّوجل است که فرمود: « اِنْ نَشَأْ... ». [16] حموینی متن کامل این حدیث شریف را با سلسله اسنادش از امام رضا علیه السلام روایت کرده است. [17 💠پی نوشت : 1)سوره ق (۵۰)، آیه ۴۱ و ۴۲. 2)علی بن ابراهیم، تفسیر قمی، ج ۲، ص ۳۲۷ ؛ فیض کاشانی، الصافی، ج ۶، ص ۵۴۳ ؛ بحرانی، البرهان، ج ۹، ص ۲۰۴ ؛ همو، المحجة فیما نزل فی القائم الحجة، ص ۲۰۹. 3)قندوزی، ینابیع المودة، ج ۳، ص ۲۵۱، ب ۷۱، ح ۵۰. 4) همان، ص ۲۹۷، ب ۷۸، ح ۸. 5)فیض کاشانی، الصّافی، ج ۶، ص ۵۴۳. 6) سوره شعراء (۲۶)، آیه ۴. 7) نعمانی، الغیبة، ص ۲۵۱، ب ۱۴، ح ۸. 8)حلّی، مختصر بصائر الدرجات، ص ۴۵۹، ح ۵۳۶ ؛ استرآبادی، الرجعة، ص ۱۶۱، ح ۸۹ ؛ بحرانی، البرهان، ج ۷، ص ۲۱۵، ح ۱۱ ؛ همو، المحجة، ص ۱۶۰. 9) سید شرف الدین، تأویل الآیات الباهرة، ج ۱، ص ۳۸۶ ؛ شیخ حرّ، اثبات الهداة، ج ۳، ص ۵۶۳، ب ۳۲، ح ۶۴۲ ؛ بحرانی، البرهان، ج ۷، ص ۲۱۳، ح ۸ ؛ حلیة الأبرار، ج ۵، ص ۲۹۳، ب ۳۰، ح ۸. 10) نعمانی، الغیبة، ص ۲۶۰، ب ۱۴، ح ۱۹ ؛ بحرانی، البرهان، ج ۷، ص ۲۱۲، ح ۴ ؛ همو، حلیة الابرار، ج ۵، ص ۲۹۱، ب ۳۰، ح ۴. 11)نعمانی، الغیبة، ص ۲۶۳، ب ۱۴، ح ۲۳ ؛ بحرانی، المحجة، ص ۱۵۷ ؛ همو، حلیة الابرار، ج ۵، ص۲۹۵، ب ۳۰، ح ۱۱. 12)شیخ طوسی، الغیبة، ص ۱۷۷، ح ۱۳۴ ؛ شیخ حر، اثبات الهداة، ج ۳، ص ۵۰۲، ح ۲۹۰ ؛ علامه مجلسی، بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۲۸۵، ح ۱۵. 13) کلینی، الکافی، ح ۸، ص ۲۵۸، ح ۴۸۳ ؛ بحرانی، حلیة الأبرار، ج ۵، ص ۲۸۹، ب ۳۰، ح ۱. 14)علی بن ابراهیم، تفسیر قمی، ج ۲، ص ۱۱۸ ؛ شیخ حر، اثبات الهداة، ج ۳، ص ۵۵۲، ب ۳۲، ح۵۷۵ ؛ فیض کاشانی، الصافی، ج ۵، ص ۳۱۶. 15)نعمانی، الغیبة، ص ۲۶۱، ب ۱۴، ح ۲۰ ؛ بحرانی، البرهان، ج ۷، ص ۲۱۲، ح ۵ ؛ همو، حلیة الابرار، ج ۵، ص ۲۹۱، ب ۳۰، ح ۴. 16)شیخ صدوق، کمال الدین، ج ۲، ص ۳۷۲، ب ۳۵، ح ۵ ؛ خزّاز، کفایة الاثر، ص ۲۷۱ ؛ طبرسی، اعلام الوری، ج ۲، ص ۲۴۱ ؛ فیض کاشانی، الصافی، ج ۵، ص ۳۱۶. 17)حموینی، فرائد السّمطین، ج ۲، ص ۳۳۷، ح ۵۹۰ ؛ قندوزی، ینابیع المودّة، ج ۳، ص ۲۹۷، ب ۷۸، ح ۸. ✉️@harmajedon313✉️
9.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹گناهان به‌ ظاهر کوچکی که باعث تنفر خدا از انسان می‌شوند! ✉️@harmajedon313✉️
بخشی از معادلات منطقه ای و تحقق یک تحلیل...
👑 🔹انسان 250 ساله : بیانات مقام معظم رهبری پیرامون زندگی سیاسی مبازاتی ایمه معصومین علیهم السلام، ایت الله العظمی سید علی خامنه ای 💠لینک =مطالعه کتاب بصورت رایگان : https://www.ghbook.ir/Book/17579 💠فایل همین کتاب بصورت صوتی : https://t.me/harmajedon313/4851 ✉️@harmajedon313✉️
2_esteghase va tazaro 1404 05 31.mp3
زمان: حجم: 42.95M
‌ 👇 سخنرانی استاد محمد شجاعی مراسم استغاثهجمعه ۳۱ مرداد ۱۴۰۴ بزرگترین فاجعه بشری، رهبری افراد غیرمتخصص از 01:00 استغاثه؛ فریاد انسانی که حقیقت وجود خود را شناخته است 6:40 قاعدهٔ دچار شدن به باساء و ضراء به دلیل عدم استغاثه و تضرع 12:06 واگذار شدن به خود به دلیل عدم فهم فقر وجودی انسان 18:00 جنگ پایان ناپذیر آخرالزمان 27:04 دفع امواج بلاهای جنگ آخرالزمان با دعا، تضرع و استغاثه 31:05 ✉️@harmajedon313✉️
بنیانگذاران حزب بعث در عراق دو معلم بودند: میشل عفلق، مسیحی ارتودوکس اهل یونان و صلاح الدین بَیطار، مسلمان سنی مذهب ✉️@harmajedon313✉️
⚛☠آرماگدون ☠🕎 روایات جنگ ایران و اسرائیل
بنیانگذاران حزب بعث در عراق دو معلم بودند: میشل عفلق، مسیحی ارتودوکس اهل یونان و صلاح الدین بَیطا
🔹سابقه خانوادگی میشل عفلق فیلسوف، جامعه شناس و ملی گرای عرب سوری بود که در سال ۱۹۱۰ در دمشق زاده شد. عفلق در خانواده ای مسیحی از شاخۀ ارتودکس یونانی زاده شد، عفلق در فرانسه در رشتۀ حقوق به تحصیل پرداخت، او پس از گذراندن تحصیلات تکمیلی در فرانسه به سوریه بازگشت. و در سال ۱۹۴۰ حزب رستاخیز عرب (بعث) را تشکیل داد که عهده دار ایجاد یک وطن عربی متحد و آزاد از سلطۀ امپریالیسم گردد. صلاح الدین بَیطار، دیگر بنیانگذار حزب بعث بود که در سال ۱۹۱۲ در دمشق و در خانواده ای مسلمان، سنی مذهب، بازاری و سنتی به دنیا آمد. بیطار نیز سال ۱۹۳۴در رشتۀ حقوق از سوربن فارغ التحصیل شد، به سوریه بازگشت و با سمت دبیری در دبیرستان‌های دمشق از جمله دبیرستان «التجهیز» به کار پرداخت. در این دبیرستان با میشل عفلق همکار شد و بعدها که آن دو حزب بعث را تأسیس کردند، ✉️@harmajedon313✉️
🔹ترامپ مصاحبه قدیمی علی مطهری درباره برنامه هسته‌ای ایران را در شبکه اجتماعی خود منتشر کرد 🔻علی مطهری در این مصاحبه که در سال 1401 منتشر شده گفته است: 🔸ما اول که وارد فعالیت هسته‌ای شدیم هدف‌مان ساخت بمب بود. 🔸اگر می‌توانستیم محرمانه بودنش را حفظ کنیم و بمب را آزمایش می‌کردیم کار تمام شده بود. 🔸ما که شروع کرده بودیم، باید تا آخرش می‌رفتیم. @Enghelab_st | خاك
ادامه پست قبل : پس آن حضرت به دو زانو درآمد و دعا کرد، در همان ساعت همه درخت شدند و برگ و میوه بهم رسانیدند، پس پادشاه امر کرد آن حضرت را در میان دو چوب گذاشتند و آن چوبها را با آن حضرت با اره به دو نیم کردند پس دیگ بزرگی حاضر کردند، زفت و گوگرد و سرب در آن دیگ ریختند و جسد شریف آن حضرت را در آن دیگ گذاشتند و آتش افروختند در زیر آن دیگ تا جسد آن حضرت با آنها بهم آمیخته شد، پس زمین تاریک شد، و حق تعالی حضرت اسرافیل را فرستاد نعره ای بر ایشان زد که همه به رو درافتادند و دیگ را سرنگون کرده گفت: برخیز ای جرجیس به اذن خدا، پس به قدرت حق تعالی آن حضرت صحیح و سالم ایستاد و رفت به نزد آن پادشاه ملعون گمراه باز تبلیغ رسالت نمود. چون مردم او را دیدند تعجب کردند، پس زنی آمد و به آن حضرت عرض کرد: ای بنده شایسته خدا! ما گاوی داشتیم که به شیر آن تعیش می‌کردیم و مرده است و می‌خواهیم که آن را زنده گردانی. آن حضرت فرمود: این عصای مرا بگیر ببر و بر سر گاو خود بگذار و بگو: جرجیس می‌گوید برخیز به اذن خدا. چون چنین کرد گاو زنده شد، و آن زن ایمان آورد. پس پادشاه گفت: اگر من این ساحر را بگذارم، قوم را هلاک خواهد کرد. پس همه اجتماع کردند بر قتل آن حضرت، پس امر کرد که آن حضرت را بیرون برند و گردن بزنند، پس چون آن حضرت را بیرون بردند عرض کرد: خداوندا! اگر بت پرستان را هلاک خواهی کرد از تو سؤ ال می‌کنم که مرا و یاد مرا سبب شکیبائی گردانی برای هر که تقرب جوید بسوی تو به صبر کردن در نزد هر هولی و بلائی. پس باز آن حضرت را گردن زدند و برگشتند، همه به یک دفعه به عذاب الهی هلاک شدند قصص الانبیاء راوندی ۲۳۸  ✉️@harmajedon313✉️
14.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 تئوریزه‌کردنِ تعبّد محض در برابر حاخام 🔹 حاخام پرتو در این کلیپ می‌گوید: با این‌که ابشالوم (پسر حضرت داوود) بخاطر گناهان مختلف (شورش علیه داوود و قصد کشتن پدر و زنا با همسران داوود) جهنمی شده بود، نه تنها با «پسرم» گفتنِ داوود از جهنم نجات یافت، بلکه بهشتی شد!!! 🔹 در حالی‌که خدا در قرآن در جواب درخواست حضرت نوح دربارهٔ پسرش (وَ نَادَىٰ نُوحٌ رَبَّهُ فَقَالَ رَبِّ إِنَّ ابْنِي مِنْ أَهْلِی... هود:۴۵)، می‌گوید: قَالَ يَا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَالِحٍ فَلَا تَسْأَلْنِ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنِّي أَعِظُكَ أَنْ تَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ (هود:۴۶) 🔹 حاخام پرتو از این داستان (که صددرصد برخلاف عقل سلیم و نقل صحیح است)، نتیجه می‌گیرد که یهودیان باید به حاخام‌ها ایمان داشته باشند و نه تنها در امور شرعی، بلکه در تمام امور زندگی از آن‌ها نظر بخواهند و گوش به فرمان باشند!  ✉️@harmajedon313✉️