💬 استاد حسن عباسی:
💢 باید مسالهی نفوذ، شناخت منفذها و ساختار مقابله با آن به گفتمان عمومی تبدیل شود و جامعه در قبال آن حساس باشد و تنها در این صورت است که می توان نظام را از درون واکسینه کرد.
✴️ اگر پدیدهی نفوذ به گفتمان عمومی تبدیل شود، جامعه نسبت به آن حساس خواهد شد و قطع به یقین میتوان مانع نفوذ شد.
👈 ۹۴/۰۹/۱۱ - 📌 شبکه دوسیما، برنامه گفتگوی ویژه خبری
💬 @Hasanabbasi_quote
Nofuz-1.jpg
حجم:
2.5M
♨️ نفوذ
⭕️ کیفیت بالا
👈 ۹۴/۰۹/۱۱ - 📌 شبکه دوسیما، برنامه گفتگوی ویژه خبری
💬 @Hasanabbasi_quote
💬 استاد حسن عباسی:
💢 در دورهی استعمار مستقیم، انگلیسیها، سرزمینی مثل هند را میگرفتند و خودشان مدیریت میکردند.
✴️ در استعمار نو، برای کشورهایی مثل کشورهای جنوب حاشیهی خلیج فارس، دست نشاندهای را میگذارند تا برایشان حکومت کند یا فردی مثل شاه ایران را میگماردند تا هرچه آنها میخواهند از طریق گماشتهشان انجام دهند.
♨️ در نفوذهای عصر فرانو یعنی از 25 سال پیش تاکنون، نفوذ دیگر توسط یک عنصر بیرونی انجام نمیشود بلکه فکرها و ایدههای مدیران و آحاد جامعه را تغییر میدهد؛ مهمترین کارکردی که نفوذ در کشور ما دنبال می کند، تغییر باور مسئولین است.
👈 ۹۵/۰۲/۱۴ - 📌 دانشگاه صدا و سیما
💬 @Hasanabbasi_quote
Nofuz-2.jpg
حجم:
3.1M
♨️ نفوذهای عصر فرانو
⭕️ کیفیت بالا
👈 ۹۵/۰۲/۱۴ - 📌 دانشگاه صدا و سیما
💬 @Hasanabbasi_quote
💬 استاد حسن عباسی:
💢 در مسیر نفوذ، رسانه به واسطهی انتقال باورها، مهمترین کارکرد را دارد.
✴️ رهبر معظم انقلاب چندین بار در مورد مبانی علوم انسانی غربی، تذکر داده اند که فراتر از مسائل نفوذ سیاسی شناخته شده است.
♨️ تاکید رهبر انقلاب این بوده است که مبانی علوم انسانی غرب، غیرتوحیدی است. هرگاه به بسط مبانی علوم انسانی غربی در جامعه بپردازیم، باورهای توحیدی در آن جامعه زیر سوال می رود. وقتی نظام اجتماعی فکری و معرفتی را غیرتوحیدی کردیم، خروجیاش نتیجهی توحیدی نخواهد داشت.
👈 ۹۵/۰۲/۱۴ - 📌 دانشگاه صدا و سیما
💬 @Hasanabbasi_quote
Nofuz-3.jpg
حجم:
2.36M
♨️ در مسیر نفوذ
⭕️ کیفیت بالا
👈 ۹۵/۰۲/۱۴ - 📌 دانشگاه صدا و سیما
💬 @Hasanabbasi_quote
💬 استاد حسن عباسی:
💢 نفوذ فکری در جامعهای رخ میدهد که باورهای توحیدی صدمه خورده است.
✴️ کودکی که از طریق رسانه، انیمیشن پاندایکونگفوکار را میبیند، به حرفهایترین شکل، عقاید توحیدیاش تخریب میشود. برخی آثار مستند، باورها را از بین میبرند.
♨️ وقتی این موارد بهوجود آمد، میبینیم باورهای سیاسی جامعه هم تغییر کرده است. حال در این بین، جامعه کسی را بالای سَر خود میآورد که همین تفکر را دارا است.
👈 ۹۵/۰۲/۱۴ - 📌 دانشگاه صدا و سیما
💬 @Hasanabbasi_quote
Nofuz-4.jpg
حجم:
2.06M
♨️ نفوذِ فکری
⭕️ کیفیت بالا
👈 ۹۵/۰۲/۱۴ - 📌 دانشگاه صدا و سیما
💬 @Hasanabbasi_quote
💬 استاد حسن عباسی:
💢 دستگاههای امنیتی، اطلاعاتی و نظامی از نفوذ اطلاعاتی و امنیتی و نظامی جلوگیری میکنند، اما آنچه که نمیتوان جلوی آن را گرفت، نفوذ رسانه است.
✳️ حکمت، موعظهحسنه و جدال احسن سه مفهوم اصلی در قرآن هستند؛اگر انگارهی دعوت از مردم برای جلوگیری از نفوذ، جدال احسن باشد، خود رسانه از نفوذ جلوگیری می کند.
👈 ۹۵/۰۲/۱۴ - 📌 دانشگاه صدا و سیما
💬 @Hasanabbasi_quote
Nofuz-5.jpg
حجم:
2.16M
♨️ نفوذِ رسانه
⭕️ کیفیت بالا
👈 ۹۵/۰۲/۱۴ - 📌 دانشگاه صدا و سیما
💬 @Hasanabbasi_quote
✅ ویژگیهای جامعهی محمدی
1️⃣ جامعهی محمدی، یک جامعهی توحیدی است، جامعهای خدامحور که بشر در محور خدا قرار دارد. برخلاف جامعه مدنی که امانیستی و بشرمدار است.
2️⃣ جامعهی محمدی، یک جامعه اخلاقی است. جامعهی مدنی هم یک جامعه اخلاقگراست اما از حیث رذائلاخلاقی که بیاخلاقگرایی و Amoralism را رقم میزند.
3️⃣ جامعهی محمدی، یک جامعهی کریمه است. در این جامعه، درجه تقوا بالاست و در آن افراد پرهیزگارند و تزکیهنفس مییابند اما در جامعهی مدنی، تزکیه نفس و تقوایالهی موضوعیت ندارد.
4️⃣ در جامعهی محمدی؛ مواردی از جمله اباحیگری، سودانگاری، تفرد وجود ندارد. بلکه حکمت، شجاعت، عفت و عدالت حرف اول را میزند.
5️⃣ همهی گزارههای سیاسی در این جامعه ، شرعی و دینی است و سکولاریسم منتفی است.
💬 استاد حسن عباسی
☑️ #سنت_حسنه
☑️ #جامعهمحمدی
@Hasanabbasi_quote
💬 استاد حسن عباسی:
📿 هویتِ مشهد، یک هویتِ زیارتی است. زیارت، با عبادت و دعا ممزوج است؛ اما سیاحت و گردشگری، مقولهای متفاوت است.
🛍 میشود در ضمن زیارت، سیاحت هم کرد؛ اما اگر زیارت از اولویت خارج شود و سیاحت اولویت پیدا کند، قطعبهیقین تاثیر مخربِ فرهنگی خواهد داشت که در درازمدت خنثیکردن آن بسیار مشکل است.
👈 اردیبهشت ۱۳۹۶ - 📌 گفتوگوی شهرآرا با استاد حسن عباسی
💬 @Hasanabbasi_quote