اندیشهجویان استاد حسن عباسی
🔻 سه نکته درباره انفجار مهیب و عجیب بندر بیروت: آنجا چه خبر است؟ انفجار مهیب و عجیب لبنان که یادآور
🔴 همواره تهدیدات وارده به یک کشور با میزان قدرت اقتصادی آن کشور به عنوان مهمترین عامل تهدید؛ ارتباط مستقیم دارد.
📝📝 نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
🔘وضعیت اقتصادی تقریباً اصلیترین دلیل آشوبها و شورشها در جهان است.
و کشورهای بزرگ همواره از ضعف اقتصادی کشورهای دیگر به عنوان اهرم فشار برای پیشبرد اهداف خود در آن کشورها بهره میگیرند.
▪️لبنان نیز به عنوان کشوری متکی به واردات و دخالت های خارجی در سیاستهای اقتصادیاش همواره با ضعف و تهدید روبرو بوده.
چنانچه در ماه های اخیر تحریمهای فلج کننده آمریکا باعث نابسامانی در لبنان شده و سقوط ارزش لیره در برابر دلار تا آنجا پیش رفته است که مردم برای تهیه اقلام غذایی با افزایش ۸۰ درصدی قیمت ها روبرو شدند.
▪️آنچه آمریکا به عنوان راهکار در مقابله با لبنان برای حذف حزبالله؛ رسما به آن اذعان داشته است و یکی از سفیران آمریکا بنام دروتی شیا در بیروت نیز معترف شده؛ ذیل دو حالت قرار میگیرد:
1️⃣ تشدید تحریمها ضد حزب الله و دولت لبنان
2️⃣ افزایش فشار از طریق تحریک مردم و جریانهای سیاسی و اقتصادی به حزبالله و دامن زدن به تنشهای داخلی؛ با هدف اتهام زدن به حزبالله در سطح داخلی و بین المللی
☑️ با این تفاسیر در پی انفجار مهیب در بیروت؛ آنچه بیش از میزان تخریب و آمار آسیب دیدگان از این فاجعه جلب توجه میکند؛ آسیب دیدن اقتصاد مقروض و بحران زده لبنان است.
▪️در حالی سیلوهای گندم(به عنوان ذخایر استراتژیک غلات لبنان) به شدت آسیب دیده است که ۹۰ درصد گندم مصرفی لبنان وارداتی بوده و از طرفی وزیر اقتصاد و تجارت این کشور خبر داده این آذوغه گندم به دلیل آغشتگی به مواد منفجره دیگر غیر قابل استفاده است.
▪️با توجه به بحران اقتصادی و نیاز به تامین غذا و دارو ؛ آنچه لبنان را بیش از پیش تهدید میکند نوع برقراری روابط بین المللی برای دریافت کمک و پیش شرطهایی است که از جانب کشورهای مختلف خصوصا غربی پیشنهاد خواهد شد.
آنچه در این عمل تخریبی و خرابکارانه غیر قابل اغماض است؛ توطئه های محور صهیونیستی_آمریکایی است. توطئه ای که هدف آن حذف سیاسی حزبالله است.
▪️حالا ترامپ مصنوعانه دست برای کمک به کشوری دراز کرده است که خود بوجود آوردنده این وضع وخیم اقتصادی در آن است. کمکی که قطعا بدون پیش شرط ارائه نخواهد شد و همچون گذشته مردم را در این دو راهی قرار خواهد داد تا بین زندگی با رفاه اقتصادی و حمایت از حزبالله یکی را انتخاب کنند.
#تسلیت_لبنان_عزیز 🖤
✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا
📡 @reba_ir
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
❓ چرا حزب الله در سالهای گذشته بارها تهدید کرده است احتمال دارد در جنگ آینده مخازن آمونیاک بندر حیفا را بزند؟
🔰 سید حسن نصرالله:
💬 ما در جایگاه کشوری هستیم که به آن تعدی شده و میخواهیم از ملت و کشورمان دفاع کنیم. اسرائیل میآید و میگوید من میخواهم شهرها و حومههای شما را بزنم، مردم را مهاجرت بدهم، تأسیسات زیربنایی را بزنم و لبنان را ۵۰ یا ۳۰۰ سال به عقب برگردانم، ما نیز باید در مقابل به او بگوییم ما ضعیف نیستیم. یک مثال بزرگ و کلی میزنم. چند روز پیش بنده در مورد مخازن آمونیاک حیفا صبحت کردم. میدانستیم که بعد از آن سر و صدا و بحث بلند میشود... اما در هر صورت معضل آنها محدود به آن مخازن نیست... اجازه بدهید کمی دایره را گستردهتر کنیم. به نظر میرسد اسرائیل در دهههای اخیر یا ضمانتهای بین المللی داشته و یا متأسفم که بگویم ممکن است ضمانتهای عربی داشته است. یا به آنها حسن ظن داشته که این رژیم را با موشکهای واقعی نمیزنند. به همین دلیل آمده تعداد زیادی کارخانههای پتروشیمی، مؤسسات، پژوهشگاهها و کارخانههای مرتبط با علوم زیستی، رآکتورهای هستهای و نه فقط یک رآکتور، انبارهای پسماندهای هستهای، انبارهای کلاهکهای هستهای و… ساخته است که اکثریت قاطع آنها یا داخل شهرها هستند و یا در حاشیهی شهرها. مثلا یکی از رآکتورها با اشدود ۱۰ یا ۱۵ کیلومتر یا از تل آویو ۲۰ یا ۲۵ کیلومتر فاصله دارد. بعضی از اینها چسبیده به شهرها هستند یعنی با آنها یک یا دو کیلومتر فاصله دارند. خب، اگر اسرائیل بخواهد کشور ما را بزند و شهرها و تأسیسات زیربنایی ما را نابود کند، با همهی معیارها حق طبیعی، مشروع و قانونی ماست که هر هدفی در فلسطین اشغالی که ممکن است دشمن را بترساند یا موجب شود از تجاوز دست بردارد بزنیم. فرض کنیم ما این هدفها را زدیم. چه خواهد شد؟ شما میگویید لبنان ۵۰ سال به عقب بر میگردد؟! چه بلایی سر رژیم شما خواهد آمد؟ چه بلایی سر همهی مردمتان خواهد آمد؟ وقتی صحبت از این مراکز، کارخانهها و رآکتورهاست… حتی اگر قصد این کار را نداشته باشیم و به رزمندهها بگوییم کمی مراقب باشید، وقتی این مراکز و رآکتورها داخل شهرهاست و ما حق داریم شهرها را در پاسخ به بمباران شهرهایمان بزنیم ممکن است چه اتفاقی بیافتد؟ اسرائیل باید این محاسبات را انجام دهد. ما لیست کاملی از اهداف داریم. در مورد فرضیههای کلی صحبت نمیکنیم. ما لیست کاملی از کارخانهها، رآکتورها، انبارها و مراکز و محلها و مختصات دقیقشان و… داریم. اگر آنها به گنبد آهنین و عصای جادو دل بستهاند هیچ کدام از اینها کارساز نخواهد بود. شاید نتیجههای محدودی داشته باشد اما با توجه به امکاناتی که در اختیار مقاومت است فایدهای نخواهد بخشید. در نتیجه اسرائیل امروز میداند که هزینهی جنگ علیه لبنان بسیار سنگین و گران و بیش از هر فایدهای است که شاید در پی داشته باشد.
🔴 بنده اینجا پیامی خطاب به مردم همهی شهرهای رژیم اشغالگر فلسطین دارم که آنها نیز به فکر خودشان باشند و از این دولت مطالبه کنند. البته میدانند که برای این دولت مهم نیستند. اما از این دولت و سردمداران بخواهند که این کارخانهها، مراکز و رآکتورها را از بین شهرنشینان، داخل شهرها و محلهای نزدیک خارج و آنها را تا حد امکان دور کنند. زیرا بنده بسیار واضح میگویم: اگر جنگی لبنان و ملت و تأسیسات زیربنایی آن را هدف حمله قرار دهد ما بدون هیچ سقف، مرز و خط قرمزی وارد آن جنگ خواهیم شد.
▫️ nasr.link/95-01-02
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 کارآمدی هر تفکر و ایدئولوژی، به اینه که ببینیم چه انسانی تونسته بسازه.
🌷 غدیر بعد از ۱۴۰۰ سال زندهست و کارآمدترین مکتب انسانسازی؛ چون فقط یک میوه و محصولِ او، این سروقامتِ سرجداست..
💚 عید غدیر امسال، چه زیبا و پرمعنا با روز شهادت #محسن_حججی، این پرچمِ بلندِ تنها مکتب انسانسازِ بشریت، یکی شده است..
✨ امام خامنهای در 《طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن》 بیان میدارد که انبیاء آمدهاند تا 《کارخانهی انسانسازی》 بسازند. یعنی کارخانهی ساختِ محسن حججیها را بنا کنند. این کارخانهی انسانسازی در واقع همان جامعه اسلامیست.
🦋 نقشهی این بنا با انبیاء ترسیم شد و حال میباید معمارانی در قامت #امام_امت عهدهدار پیادهسازی آن میشدند؛ پس نبوت ختم شد و امامت آغاز شد..
🌹عید بزرگ ولایت امام علیبن ابیطالب بر شما مبارک باد
#LiveLikeAli
👈 پیش به سوی ایران ۱۴۴۴
🇮🇷 @iran1444_ir
🍀تهنیت ویژه مومنین به یکدیگر در روز عید غدیر
✨الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَكْرَمَنَا بِهَذَا الْيَوْمِ وَ جَعَلَنَا مِنَ الْمُوفِينَ بِعَهْدِهِ إِلَيْنَا وَ مِيثَاقِهِ الَّذِي وَاثَقَنَا بِهِ مِنْ وِلاَيَةِ وُلاَةِ أَمْرِهِ وَ الْقُوَّامِ بِقِسْطِهِ وَ لَمْ يَجْعَلْنَا مِنَ الْجَاحِدِينَ وَ الْمُكَذِّبِينَ بِيَوْمِ الدِّي.
✨سپاس خداى راست كه ما را بدين روز گرامى داشته و ما را از وفا كنندگان به عهدى كه به ما سپرده قرار داده است. و ما را از وفا كنندگان به پيمانى كه از ما براى ولايت واليان امرش و قائمان به قسطش گرفته، قرار داده است. و ما را از منكران و تكذيب كنندگان به روز قيامت قرار نداد.
🔰 مجلسی، بحارالانوار، ج ۹۵، ص ۳۰۳
🍃ما با خدا میثاق و پیمانی داریم که #قائم_به_قسط باشیم. در عید ولایت، حمد خدا را به جا میآوریم که ما را در چنین پیمانی جعل کرد و قرار داد. هر که شیعه علی(ع) است، باید قائم به قسط باشد، و آیا انبیا هدفی دیگر در رسالت خود، جز این داشتند؟ بدین ترتیب، هدف رسالت انبیا را #غدیر و امتدادغدیر محقق میکند.
🌕 جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
🍀تهنیت ویژه مومنین به یکدیگر در روز عید غدیر ✨الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَكْرَمَنَا بِهَذَا الْيَوْ
✨ #اقامه_قسط از راه اصلاح سنجه هاست....
🕯امام #میزان حق است.
⚖️ یکی از سنجهها یا معیارهای اندازهگیری در قرآن کریم، #میزان است؛ میزان یکی از مؤلفههای رحمت خداوند است که #وضع میشود و عیار سنجش حق و باطل است؛ به این نحو که:
1️⃣انسان مؤمن ابتدا باید تقوا بورزد.
2️⃣آنگاه قوه تشخیص و فرقگذاری بین حق و باطل در او جعل میشود که: «إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا»
3️⃣ سپس معیار او برای اندازهگیری حق و باطل، میزان خواهد بود.
⚖️ حفظ حدود الهی در بیرون است؛ حدود الهی حدهای بیرون را معلوم مینمایند درحالی که میزان، در درون انسان است. حدود و میزان جامعه باید معلوم باشند. علی(ع) در ادعیه و مناجات به عنوان #میزان_الاعمال معرفی شده است به این ترتیب مقولهی امامت و ولایت در اقسام چهارگانهی آن؛ ولایت الله، ولایت رسول الله(ص)، ولایت ائمه(ع) و ولایت فقیه، میزان است.
📷 yon.ir/HwvzC
برای میزان در سورهی الرحمن، دو مؤلفه ذکر شده است:
🔸عدم طغیان در میزان
🔸عدم کاستن در میزان
#سنجه_های_تمدن_سازی
#میزان
▫️ جنبش مقسطین
▫️ @Moghsetin_ir
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
✨ #اقامه_قسط از راه اصلاح سنجه هاست.... 🕯امام #میزان حق است. ⚖️ یکی از سنجهها یا معیارهای اندازه
[Forwarded from جنبش مقسطین]
🔸عدم #طغیان در #میزان
أَلَّا تَطْغَوْا فِي الْمِيزَانِ، در میزان طغیان نکنید....
▫️سوره الرحمن، آیه ۸
🌊انسان با پیروی از هواهای نفسانی خود، دچار طغیان میشود. توجه به این نکته ضروریست که قید صریح آیه، عدم طغیان «در» میزان است و نه عدم طغیان «از» میزان.
🌊 آیت و نشانهی طغیان، رودخانه است. زمانی که آب جاری رودخانه از مسیل خود طغیان میکند، فاجعهی سیل رخ میدهد. کسی که با پیروی از اولیای طاغوت و یا پیروی از هواهای نفسانی، دچار طغیان بشود، طاغی شده و عاقبت بدی خواهد داشت؛ که: «...وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ»
🌋از آن جایی که آیت و نشانی ولایت، کوه آتشفشان است، فوران آتشفشان نیز نماد طغیان در میزان خواهد بود. مواد مذاب داخل کوه آتشفشان، با دیوارههای این کوه حصن شدهاند. تا زمانیکه داخل کوه هستند، گداخته و مشتعل هستند. اما زمانی که نتوانند خود را با این دیوارهها منطبق نمایند، از ولایت به بیرون طغیان میکنند؛ در این موقع، ابتدا داغ و گداخته هستند اما با سرازیر شدن بر دامنههای کوه، رفته رفته سرد شده و در جایی متوقف شده و خاموش میشوند.
🌋فوران آتشفشان، چیزی از کوه آتشفشان نمیکاهد بلکه حتی سرازیر شدن مواد گداخته به بیرون، دامنههای کوه را قطورتر میسازند. اما موادی که به بیرون تاختهاند، سرد شده و اثر خود را از دست میدهند.
📷 yon.ir/jTAhM
✨ #اقامه_قسط از راه اصلاح سنجه هاست....
#سنجه_های_تمدن_سازی
#میزان
🌕 جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
[Forwarded from جنبش مقسطین] 🔸عدم #طغیان در #میزان أَلَّا تَطْغَوْا فِي الْمِيزَانِ، در میزان طغیان
🔸 عدم کاستن در #میزان
لَا تُخْسِرُوا الْمِيزَانَ، در میزان کم و کاستی نکنید.
▫️سوره الرحمن، آیه ۹
🌊 اگر ظرفیت یک میزان، دریا است، آن را در اندازهی یک استخر فروکاست نکنیم. برای نمونه، سعهی وجودی فرد انفاق کننده، هفتصد برابر میشود. او خود متوجه گسترده شدن سعهی خود نمیشود و خود را محقر میبیند اما دیگران متوجه خواهند شد. عکس این مطلب نیز صادق است؛ یعنی نمیتوان آب یک دریا را درون یک استخر جا نمود؛ اگر سعهی وجودی نداشته و درخواستهای بزرگ داشته باشیم، این به طغیان ما منجر خواهد شد.
⚖️ متدولوژی امروز به عنوان یک ایدئولوژی مطرح است؛ در تمدن اسلامی، ما متدولوژیست نبوده بلکه میزانگرا هستیم. میزانگرایی به این معنا است که نخست در معرفت از دروازهی تقوا عبور کرده و به فرقان برسیم آن گاه در اینجا معیار عمل ما و معیار سنجشِ حق، میزان باشد. میزان، همان وجه ارزشی در حکمت نظر و عمل است.
📷 yon.ir/KeApp
✨ #اقامه_قسط از راه اصلاح سنجه هاست....
#سنجه_های_تمدن_سازی
#میزان
▫️جنبش مقسطین
▫️ @Moghsetin_ir
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🌳 هر دو از یک درختیم.
🔸 وَقٰالَ اَنـَا وَعَلِىٌّ مِنْ شَجَرَةٍ واحِدَةٍ، وَسٰائِرُ النّٰاسِ مِنْ شَجَرٍ شَتّىٰ،
🔹 و فرمود: من و #على هر دو #از_یک_درخت هستیم و سایر مردم از درختهاى متفرقى هستند.
📜 دعاى ندبه.
#⃣ #عید_ولایت #فقط_به_عشق_علی
#⃣ #LiveLikeAli
📱 معیار در سایر شبکههای اجتماعی
⏺ اینستاگرام
💡 طراحی و اجرا در اندیشکده - رسانکده معیار
🧠 به کارگیری اندیشه | 🎯 برای حل مسائل جامعه | 🎬 به زبان هنر
📡 @Meyaar
💠امیرالمؤمنین علیه السلام در یکی از سالهای دوران خلافتشان که عید غدیر با روز جمعه مصادف شده بود، خطبهی فوق العاده پرمضمونی دارند.
💠ایشان دوبار به مردان برای رسیدگی به خانواده و اطرافیان در این روز تأکید میکنند.
💎در یک بخش میفرمایند:
عُودُوا رَحِمَكُمُ اللَّهُ بَعْدَ انْقِضَاءِ مَجْمَعِكُمْ بِالتَّوْسِعَةِ عَلَى عِيَالِكُمْ وَ الْبِرِّ بِإِخْوَانِكُمْ
خدا خیرتان دهد، بعد از این جلسه به خانههایتان برگردید و برای اهل و عیال خود دست و دل بازی کنید و به برادران و دوستانتان نیکی کنید.
💠و در ادامه از فضیلت نیکی و مهربانی باهم میگویند که موجب جلب رحمت خداوند میشود.
💎و در بخش دیگر اشاره میکنند:
وَ هَبُوا لِإِخْوَانِكُمْ وَ عِيَالِكُمْ عَنْ فَضْلِهِ بِالْجَهْدِ مِنْ جُودِكُمْ وَ بِمَا تَنَالُهُ الْقُدْرَةُ مِنِ اسْتِطَاعَتِكُمْ
تا جایی که در توان دارید و دستتان مىرسد از فضل خدا که به شما داده به برادران و خانوادهتان رسیدگی و پذیرایی کنید.
✅مسئله رسیدگی به خانواده به قدری مهم است که برای چنین روز بزرگی، امیرالمؤمنین در خطبه روز غدیر خود در جمع مسلمین، به عنوان یکی از کارهای پرفضیلت این روز، به آن اشاره میکنند.
💎و در ادامه میگویند:
وَ أَظْهِرُوا الْبُشْرَى فِيمَا بَيْنَكُمْ وَ السُّرُورَ فِي مُلَاقَاتِكُمْ
در میان یکدیگر خوشرویی نشان دهید و در دیدار یکدیگر، اظهار شادمانى کنید.
یعنی در چهره شما خوشحالی نمایان باشد و سرور قلبیتان را اظهار کنید.
🌸فضای خانواده همیشه باید اینگونه باشد. در عید غدیر بیشتر.
عید شما مبارک.
📝منبع: اقبال الاعمال (طبع القدیمه)، ج1، ص463
▫️ @momenaat
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔅تجلیل از حرکت قوه قضاییه در مبارزه با رباخواری
🔍 دیدهبان شفافیت و عدالت طی بیانیهای از حرکت ضد ربای قوه قضائیه در جهت احیا و تقویت تولید و مبارزه با رباخواران بانکی تقدیر و تشکر کرد و این تحول بزرگ را به رئیس قوه قضائیه، دادستان کل و تولیدکنندگان رنج دیده تبریک گفت.
📜متن بیانیه دیدهبان شفافیت و عدالت بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
🔻چندی پیش، دادستان کل، جناب آقای منتظری، بخشنامهای خطاب به قضات صادر کرد که در آن از مسئولان قضایی خواسته شده است اگر بانکها برای تعیین طلب خود از مشتریان، از ربح مرکب استفاده کردهاند، در بررسی شکایت بانکها از مشتریان، برای تعیین میزان بدهی، به هیچ وجه زیر بار ربح مرکب که در شرع مقدس قطعاً حرام و از نظر قانونی، به تصویب شورای پول و اعتبار، قطعاً ممنوع است، نروند.
🔻رئیس محترم قوه قضائیه نیز اخیراً بخشنامهای ابلاغ کرد که در آن قضات، در شکایت بانکها از مشتریان، از پذیرش نرخهای بیش از آنچه شورای پول و اعتبار مصوب کرده است، جداً بپرهیزند. در صورت عمل به این دو بخشنامه و ایستادگی برای اجرا، یک انقلاب در مناسبات مالی جامعه رخ خواهد داد.
🔻در اهمیت این اقدام، اجمالاً اشاره میشود که؛ بانکها وقتی به تولیدکنندگان کالا و خدمت، اعتبار میدهند اگر به قانون بانکداری بدون ربا عمل کنند، اعتبار به تسهیلات تبدیل میشود و نرخ سود تسهیلات عمدتاً بیمعناست چون بانک به وکالت از طرف سپردهگذاران، تسهیلات را به تولیدکنندگان وا میگذارد تا آنها تسهیلات را در یک فعالیت تولیدی از پیش توافق شده بکار بگیرند و اگر سودی حاصل شد، بین بانک و تولید کننده تقسیم شود. حالا اگر به دلیلی که به کارکرد تولید کننده مربوط نیست، تولیدکننده به سود انتظاری دست نیابد، بانک بدون توجه به قانون یا با شروطی که از ابتدا بر تولید کننده تحمیل میکند، اصل + سود + جریمه دیرکرد را جمع میزند و این حاصل جمع را اعتبار تازه فرض کرده و از آن هم سود میگیرد. با این روش، این سود که بدون توجه به علت ناتوانی مشتری در پرداخت اقساط، اخذ میشود را ربح مرکب میگویند که به تشخیص همه فقها و شورای پول و اعتبار، حرام و ممنوع است.
▫️ به دلیل همین ربح مرکب است که ارقام بدهی مشتریان به بانکها با سرعت سرسامآوری افزایش مییابد.
🔻طبق قوانین پولی و بانکی و قوانین برنامه، مؤسسات مالی و اعتباری و بانکها باید طبق قوانین ذیربط و طبق مصوبات شورای پول و اعتبار اداره شوند. نرخ سود انتظاری که در برخی از معاملات باید از پیش تعیین شود متغیر بسیار مهمی است که حاکمیت باید از آن به عنوان یک ابزار مهم سیاستگذاری اقتصادی استفاده کند. کوچکترین سهلانگاری در کیفیت و اندازه آن، سود انتظاری را به بهره، معامله را به رباخواری و فعالیت اقتصادی را به #جنگ_با_خدا و پیامبر خدا با تبعات وحشتناک و دردآور در عرصه تولید و توزیع درآمد، مبدل میسازد.
⭕️یک مثال واقعی، این حقیقت را آشکارتر میکند: یک مؤسسه فرهنگی، با حمایت وزارت ارشاد از بانک ملت مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان در تیر 1389 برای ساخت و راهاندازی مؤسسه، تسهیلات میگیرد و به طور منظم اقساط خویش را تا آبان 1390 به مبلغ 630 میلیون تومان پرداخت میکند تا اینکه وزارت ارشاد به بهانههایی، مؤسسه را در آبان 1390 تعطیل میکند و مؤسسه دیگر قادر به پرداخت بقیه اقساط نمیشود. حالا، پس از 9 سال، بانک خود را 5/7 (هفت ونیم) میلیارد تومان طلبکار میداند (در حالی که 170 میلیون تومان از اصل بدهی بیشتر نمانده بود) و بانک بابت طلب مورد ادعای خود، در حالی که تنها منزل مسکونی این آهنگساز و نوازنده اهل قبله و جبهه که متعلق به دو دختر این خانواده است و در حالی که به سن قانونی نرسیده بودند و پدر آن را در گرو تسهیلات خود، گذاشته بود، در تصرف خود، قرار میدهد.
🔻جالب است که بدانید؛ دادگاه بدوی و تجدیدنظر به خاطر حفظ غبطه صغار، حکم علیه تصرف بانک داده بودند ولی بانک با تقاضای تجدید دادرسی پرونده را به دیوان عالی کشاند و شعبه دیوان نیز بدون توجه به ربح مرکب اعمال شده و غبطه صغار، حکم به نفع بانک داد و حالا خانه در معرض حراج است! این در حالی است که ۵ محکمه جداگانه، وزارت ارشاد را به پرداخت ۱۷/۵ (هفده و نیم) میلیارد تومان خسارت به این هنرمند، محکوم کرده است و آنها از پرداخت طفره میروند!
▫️اینچنین است که دهها هزار تولیدکننده کالا و خدمات همینطور به خاک سیاه نشانده شدهاند.
🔺حالا قوه قضائیه با استناد به حرمت قطعی ربح مرکب و ممنوعیت آن، همه دادگاهها را مکلف کرده است که در رسیدگی به شکایت رباخواران بانکی علیه تولیدکنندگان از هرگونه تسامح خودداری ورزند! تا تولید احیا شود و رباخواری تقویت نگردد.
▫️ @reba_ir
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
💚 مراسم ختم مجازی مرحوم حجتالاسلام والمسلمین سید عباس موسویان
🔰 حجت الاسلام والمسلمین آقای سیدعباس موسویان، عضو شورای فقهی بانک مرکزی و عضو کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار بر اثر ابتلاء به ویروس (کووید-۱۹) درگذشتند.
🔸ضمن عرض تسلیت به بازماندگان این مرحوم، مجلس ختم مجازی هماکنون با قرائت «فاتحه مع الصلوات» و «یک صفحه از قرآن کریم» و نثار ثواب آن به روح مرحوم برپا میشود.
🌹 مراسم ختم مجازی جانباختگان مظلوم فتنه کرونا - ۵۴
🕌 مسجد مجازی حضرت عمار
🕌 @masjed_ammar
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students