eitaa logo
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
13هزار دنبال‌کننده
20.7هزار عکس
9.5هزار ویدیو
206 فایل
کانال رسمی اندیشه جویان استاد حسن عباسی Instagram.com/Hasanabbasi.students_ t.me/hasanabbasi_students حمایت مالی از اندیشکده یقین: andishkadeh.ir/publication/donate/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | استاد : مهم‌ترین دست‌آورد انقلاب اسلامی، مهم‌ترین دست‌آورد جمهوری اسلامی در زمینه علوم انسانی است. در موج جهانی لیبرالیسم در این سلبریتی‌پروری، مهم‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی جوانانی مثل محسن حججی است. ۱۳۹۷/۱۱/۱۷ 📌 سلبریتی‌ها، الگوهای دنیای غرب هستند ولی الگوی دنیای اسلام، کسی مثل است. شاهکار جمهوری اسلامی ایران، تربیت مثل است. ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡 @Halalzadeha
🎙 در نوسانات ارزش پول دقیقا چه اتفاقی می‌افتد؟ 📝📝 جنبش مردمی کدآمایی 📄 متن روایت تحلیل صوتی ⬅️ برای کسانی که در زمان نوسان و خصوصا کاهش ناگهانی قیمت طلا یا ارز سراسیمه می‌شوند. ⬅️ برگرفته از جلسه‌ی بازارائه‌ی کرسی‌ جلسه‌ی 89 - 990504 ◀️ بخش یکم 🔘 برای شنیدن هر بخش زمان آبی رنگ مقابل آن‌را لمس کنید؛ (این امکان تنها در داخل شبکه‌ی تلگرام کدآمایی قابل استفاده است.) ◀️ بررسی مسئله‌ی کاهش بی‌رویه‌ی ارزش «پول رایج» در ایران و جهان؛ از 00:00 🔹 خیلی‌ها الان ممکنه این سوال براشون پیش بیاد که؛ ما رفتیم به تبع نوسانات ، رفتیم مثلا طلا خریدیم، یا بعضا ممکنه رفته باشن دلار خریده باشن، هر کدوم از این‌ها. اما خوب، عمدتا اگر افراد برن سراغ طلا و یا نقره، اطمینان بالاتری به اینها هست تا دلار، که خود دلار چقدر دچار کاهش ارزش شده، الان ۱۸۸۳ دلار باید بدید یک انس رو بخرید. ۱۹۷۴ که قطع شد ارتباط دلار و پول‌های جهانی با طلا توسط نیکسون، شما 35 دلار می‌دادید یک انس طلا می‌خریدید الان ۱۸۸۳ دلار باید بدید یک انس طلا بخرید. 🔹 خوب طبیعتا اگر کسی از همون موقع تمام دلارهای خودش رو تبدیل به طلا کرده بود الان می‌دیدید که چقدر شرایطش متفاوت بود. این اتفاق داره در سطح جهان می‌افته، در کشور ما هم ایضا. در کشور ما هم شاید تبدیل شده به یک رویه‌ی غلط و یه جورایی عادی و دم‌دستی برای دولت‌ها که بیان این کار رو بکنن. اما این، فکر نکنید که فقط در ایرانه؛ گفتم ما از ۳۵ دلار تا 1883 دلاری که امروز هر انس می‌ارزه و میشه ۵۰ برابر، تقریبا می‌تونیم بگیم تا ۵۰ برابر ارزش دلار کم شده و امروز با دلاری طرفیم که یک، پنجاهم ارزش خودشه. خوب این شرایط ممکنه بدتر هم بشه. 🔹 پس وقتی ما تو یه همچین فضایی داریم زندگی می‌کنیم، در یک همچین جهان و جامعه‌ای زندگی می‌کنیم باید حواسمون به این موج‌شکنه باشه؛ این موج‌شکنه چیه؟ دقت به قدرت خرید، دقت به مالیت و استفاده از روش‌هایی که میتونه این مالیت و قدرت خرید رو، اون ارزش رو برای ما حفظ بکنه، دست‌کم در پس‌اندازهامون. ⬅️ ادامه دارد... 💡 ✊ جنبش مردمی کدآمایی، الگوی معیشت ایرانی 📡 @Kadamaei_ir اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
🔰 الگوی طبابت، منطبق با الگوی معیشت ⬅️ بخش یکم ◀️ بخش دوم 🔹 الگوی طبابت اسلامی ایرانی برای تق
🔰 الگوی طبابت، منطبق با الگوی معیشت 📝📝 جنبش مردمی کدآمایی ⬅️ بخش یکم ⬅️ بخش دوم ◀️ بخش سوم 🔹 سرماخوردگی و آنفولانزا یکی از بیماری‌های شایع است که در فصل‌های مختلف افراد را بیمار می‌کند و از این رو یکی از علل مراجعه‌ی بیماران به فعلی در جهان است. 🔹 لذا این بیماری برای نظام موجود، آورده‌ی مالی بالایی دارد اما با وجود همه‌ی این هزینه‌ها، هیچ گاه شیوه‌ی درمان مؤثری برای آن ارائه نشده و بعضاً افراد با مراجعات مکرر و استفاده از داروهای متعدد، دوره‌های درمان طولانی را تجربه می‌کنند. 🔹 داروی معروف به علیه‌السلام، طبق بررسی‌های آزمایشگاهی انجام شده، می‌تواند نه تنها انواع آنفولانزا را به صورت مؤثری درمان کند، بلکه در درمان بسیاری دیگر از بیماری‌ها مؤثر است. 🔹این دارو با تقویت ، مانع از بسیاری از بیماری‌های شایع می‌گردد و حتی امروز در درمان بیماری نیز مؤثر بوده است. 🔹 همان‌گونه که گفته شد، این دارو که طبق مکتب امنیتی آسیب‌محور عمل می‌کند و به جای این‌که به دنبال از میان بردن ویروس‌ در بیرون از بدن انسان و در محیط زندگی او باشد، با تقویت مؤثر سیستم ایمنی، در صورت ورود ویروس به بدن، آن‌را در همان‌جا ناکام می‌گذارد. 🔹 کارآمدی‌ این دارو حتی از نظر آزمایشگاهی نیز اثبات شده است و بعلت سرشار بودن از ویتامین C و تانن‌های ویژه‌اش، به شدت ضدویروسی عمل می‌کند. (برای مطالعه‌ی دقیق‌تر می‌توانید به بخش چهارم و بخش پنجم این مطلب که در ادامه خواهد آمد توجه کنید.) 🔹 اگر طبق این روش‌ها عمل گردد، روش‌هایی که در نمونه‌های متعددی دارد، افراد یا اساساً مریض نمی‌شوند، یا در صورت بیمار شدن به سرعت و با کمترین هزینه بهبود می‌یابند. در واقع رعایت الگوی طبابت ایرانی می‌تواند به تحقق الگوی معیشت ایرانی یا همان کمک زیادی کند. 🔹 این شیوه‌ی درمان کم‌هزینه، موثر و اثربخش، افراد را از مراجعه به پرهزینه‌ی فعلی بی‌نیاز می‌کند و به همین دلیل هزینه‌های درمانی افراد را کاهش می‌دهد. این کاهش هزینه‌ها در سوی مقابل به کاهش درآمدهای می‌انجامد و به همین دلیل جدی و مخالفان پرقدرتی در مقابلش دارد. ادامه دارد... ▫️جنبش مردمی کدآمایی ▫️ @Kadamaei_ir اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ زندگى موسى‌بن جعفر (ع) يك زندگى شگفت‌آور و عجيبى است. اولاً هيچ‌كس از نزديكان آن حضرت و خواصِ اصحابِ آن حضرت نبود كه نداند موسى‌بن‌جعفر(ع) براى چه دارد تلاش مى‌كند.. 🔸راوى ـ كه از نزديكان امام هست ـ مى‌گويد من وارد شدم، ديدم در اتاقِ موسى‌بن‌جعفر(ع) سه چيز است: 1️⃣يك لباس خشن؛ لباسى كه از وضع معمولىِ مرفّهِ عادى دور هست. يعنى به تعبير امروز ما مى‌شود گفت لباس جنگ. اين لباس را موسى‌بن‌جعفر(ع) به‌صورتِ يك چيز سمبوليك آنجا گذاشتند، نپوشيدند. 2️⃣«و سيفٌ مُعَلَّق» شمشيرى را از دیوار یا سقف آويختند. 3️⃣«و مُصحَف» و يك قرآن. 🔸ببينيد چه چيز سمبليك و نشانۀ زيبایى است؛ در اتاق خصوصى حضرت كه جز اصحابِ خاصِ آن حضرت كسى به آن اتاق دسترسى ندارد، نشانه‌هاى يك آدم جنگىِ مكتبى، مشاهده مى‌شود. شمشيرى هست كه نشان مى‌دهد هدف، جهاد است. لباس خشنى هست كه نشان از زندگى خشونت‌بارِ رزمى و انقلابى است؛ و قرآنى كه هدف را نشان مى‌دهد که با اين وسائل مى‌خواهيم به زندگى قرآن برسيم و سختي‌ها را هم تحمل كنيم. دشمنان حضرت هم اين را حدس مى‌زدند. 💬 امام خامنه‌‌ای - ۱۳۶۴/۱/۲۳ 📖 کتاب انسان ۲۵۰ ساله 📡 @hasanabbasi_students
✅ تبلیغ و ترویج دین از راه 🌹سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) تبریک و تهنت باد 🔺جامعه‌ی بحران زده‌ی اسلام پس از وقایع کربلا، نیاز مبرم به احیا داشت؛ امام سجاد (ع) با هدایت آرامش و بسط اسلام به طریق عبادی، زمینه را برای نهضت علمی امامان بعد از خود آماده ساختند. امام باقر (ع) به عنوان شکافنده‌ی علم، دست به تولید علم زدند و سپس امام صادق (ع) اسلام را با تربیت چهار هزار شاگرد در و آزاد اندیشی‌ و با بنیان‌گذاری بسط دادند. 🔻روی کار آمدن عباسیان و ترس هارون‌الرشید، از ادامه کرسی‌های نظریه‌پردازی امام صادق(ع) موجب شد تا امام موسی کاظم (ع) را زندانی کند. ✍️ (ع) با علم به وقایع پیش رو و پس از خود، چنین بود ‌که فرزندان پرشمار ایشان (۱۹ دختر -که همگی مجرد ماندند- و ۱۸ پسر) در یک حرکت گسترده نهضتی، در بازه زمانی محدود به ایران تا یمن سرازیر شوند. با این طرح‌ استراتژیک محیط مدار که امام کاظم (ع) و فرزندانشان برای ما به ارمغان آوردند، شیعه در ایران نُضج گرفت. پیش از آن، تشیع در منطقه طبرستان تا بخش‌هایی از سیستان، ظهور و بروز داشت؛ اما تثبیت آن و شکل‌گیری یک ایران شیعه در دوره‌ی امام هفتم (ع) بود. 🔸بخشی از پراکندگی و توزیع فرزندان امام موسی کاظم (ع) در پهنه سرزمینی ایران را در تصویر می‌بینید. ایشان بیشترین فرزند را بین ائمه (ع) داشتند. این شبکه فرزندان یکی از بهترین پایگاه‌های تثبیت جریان در آینده جهان شد. صفای باطن و سبک زندگی هر کدام از فرزندان امام کاظم(ع) توجه مردم مناطق گوناگون را به خود جلب می‌کرد و از همین رو مورد احترام‌شان قرار می‌گرفتند؛ و زمانی که تحت فشار حکومت جائر شهید می‌شدند مردم با عزت و احترام آنان را دفن کرده و مرقد مطهرشان محل ارتباط با خدا می‌شد و مردم به تدریج به دین و آیین ایشان درمی‌آمدند. 🔺ما هستیم نه شیعه صفوی 🔰برخی به اشتباه گفتند این صفویه بود که ایران را شیعه کرد؛ در حالی که صدها سال پیش از صفویه، حضرت امام موسی کاظم (ع) با ایجاد پایگاه‌های شیعه در بین مردم ایران، امکان تداوم حیات و ترویج شیعه و اسلام ناب را فراهم آورده بودند. 🔸به نوعی می‌توان گفت استراتژی حضرت در دوران خفقان حکومت عباسیون، تبلیغ و ترویج دین از راه بوده است. این دکترین، یکی از استراتژی‌های ما در جهان امروز می‌تواند باشد. 📹 استاد حسن عباسی در جلسه ۲۱۷ کلبه کرامت به بررسی ابعاد رویکرد «محیط مدار» و «نهضت موسوی» پرداختند. این جلسه را ملاحظه نمایید 💻 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/44 اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
هفت سال پیش تخریب ره در مرداد ماه۱۳۹۲ در ۲۱ رمضان سال ۱۴۳۴قمری برابر با ۶ مرداد سال ۱۳۹۲شمسی، همزمان با شب قدر، گروه‌های تکفیری در سوریه که کنترل استان رقه را به دست گرفته بودند، با حمله خمپاره‌ای به حرم عمار یاسر و اویس قرنی، صحن آنرا تخریب و با شلیک پیاپی موشک به دیوارهای حرم، بخش‌های از آن را منهدم کردند. در ۲۴ جمادی الاولی سال ۱۴۳۵ق برابر با ۶ فروردین سال ۱۳۹۳ش، داعش با کارگذاشتن مواد منفجره، دو مناره مقبره عمار یاسر و اویس قرنی را تخریب کردند. داعش در ۱۵ رجب سال ۱۴۳۵ قمری برابر با ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۹۳شمسی نیز این زیارتگاه را به طور کامل تخریب کرد. اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی @Hasanabbasi_students
🔸برخلاف تصور رایج، بانک‌ها از محل سپرده‌ها وام نمی‌دهند! و وامی که از بانک گرفته می‌شود پول شخص دیگر نیست بلکه بانک‌های تجاری رأسا سپرده‌های بانکی را خلق کرده‌اند. حقیقا رسالت اصلی سازمان بانک، «خلق پول از هیچ» است! لذا بانک‌ها برای وام‌دهی نیازی به سپرده‌ها ندارند! 🔹در حال حاضر، سه نوع پول بانکی در اقتصاد جریان دارد: اسکناس‌ها و مسکوکات، ذخایر، سپرده‌ها که همه این پول‌ها طی فرآیند حسابداری خلق می‌شوند. به مجموعه پول‌هایی که توسط بانک مرکزی خلق شده، پول رسمی حاکمیت یا پایه پولی یا پول پرقدرت می گویند. نقدینگی هم شامل مجموعه «اسکناس‌ها و مسکوکات در دست اشخاص» و «سپرده‌های بانکی» می‌شود. 🔸با توجه به درصد محدود اسکناس‌ها و مسکوکات(%۳ کل نقدینگی) تقریبا باید گفت نقدینگی عبارت است از مجموع سپرده‌های بانکی. کل پولی که بانک مرکزی کشور از اول ایجاد کرده است؛ تنها نزدیک به ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بوده است در صورتی که نقدینگی بالغ بر ۱۲۰۰هزار میلیارد تومان(قریب به ۷ برابر پایه پولی) است. 📚#پارادوکس 📖 #برگی_از_کتاب 📎👈دریافت از کتابخانه نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا ▫️ @reba_ir 📡 @Hasanabbasi_students
🔴 «چوب حراج» به خاک ایران، #بدون_جنگ! در دوران «رضاقلدر» بعضی نقاط حساس و استراتژیک چون: 🔹اروند به نفع عراق 🔹بلندی‌های استراتژیک آرارات به نفع ترکیه بدون هیچ جنگ و خونریزی با واسطه‌گری انگلیس طی پیمان سعدآباد از ایران جدا شد. و تنها این نبود؛ پس از فروپاشی امپراتوری عثمانی، مردم عراق شور الحاق به ایران را داشتند اما #رضاخان بی‌اعتنایی کرد. پس عجیب نبود که امیر عباس هویدا بعد از ماجرای جدایی بحرین، استان چهاردهم ایران گفت: «بحرین به مثابه یکی از دختران ما بود که این دختر بزرگ شد، شوهر کرد و رفت!» ⭕️ ۲۳ مرداد سال‌روز جدا شدن بحرین از ایران در سال ۱۳۵۰ است. 🔻واقعیت این است که محمدرضا پهلوی نخواست و نتوانست در مقابل فشار انگلیس که آن زمان از همیشه ضعیف‌تر هم بود مقاومت کند، به راه حل سیاسی روی آورد که نتیجه‌اش فاجعه‌ی جدا شدن مجمع‌الجزایر بحرین از ایران شد. ▫️پانوشت: عکس، تزئینی‌ست. اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
✅ #بازگشت_بحرین ❓اگر بحرین از ایران جدا نمی‌شد، سهم ایران از خلیج فارس چقدر بود و مرز ما با عربستان و قطر در کجا بود؟ 🔸 #اصلاح_جغرافیای_سرزمینی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینیم| 🔘 مستند کوتاهی از ماجرای جدایی بحرین ▪️ چطور بحرین را از ایران جدا کرد ▫️امروز سال‌روز جدا شدن بحرین از ایران در سال ۱۳۵۰ است. 👈 مستند «شاه و جدایی بحرین از ایران» : ▫️ mostazafin.tv/article/8287 اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| ☀️ برشی از جلسه ۲۴۱ کلبه کرامت خواجه عبدالله انصاری گفت: 💬 «بنگر که چه می‌ورزی، می‌دان که همان ارزی» 🔰 بیست و دوم ماه ذوالحجه، سالروز درگذشت «خواجه عبداللَّه انصاری» معروف به «پير هرات» است. ———— ❓چند می‌ارزی؟ ▪️کاپیتالیسم یا گرایش به سرمایه‌گرایی، یعنی همه پدیده‌ها در عالم کالا هستند و هر چه کالا است قیمت دارد؛ پس شرف کالاست، علم کالاست، انسان هم حتی کالاست و قیمت دارد! و ما حتی در داخل کشورمان نیز شاهد سیطره نظام شیءانگاری و کالایی شدن بر شئونات جامعه هستیم. ✨ اگر می‌خواهیم هم‌پا و هم‌گام مهدویت سیاسی - اجتماعی که با ۶۱_زعیم_شیعه پیش آمد، مهدویت اقتصادی هم در کشورمان جاری و سازی بشود، باید بدانیم که «قیمت‌مداری» تنها نیمی از واقعیت عالم است... 🔸 ما قیمت نداریم، بهاء داریم؛ و بهای انسان، چیزی جز بهشت نیست. نیمی از مناسبات عالم، «بهاءمند» هستند و این مهم، حلقه‌ی گمشده علم اقتصاد مدرن است که برای آن هیچ پاسخی ندارد! ❇️ ▫️جلسه ۲۴۱ کلبه کرامت - در آبان ۱۳۸۹: 👈 سایت کلبه کرامت | یوتیوب| آپارات اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
💠 از علامه طباطبایی پرسیده شد: «اسم اعظم خدا چیست؟» پاسخ گفتند: «بهاءالله که مصداق آن نیز اباعبدالله (ع) است.» امام حسین (ع) بهاء داشت؛ تصمیم و عمل صالح او در صحرای کربلا، هم بهاء داشت. و بهای خون او خدا بود. می‌توان گفت «بهاءداری» و «بهاء‌مندی» مهمترین ویژگی هر کسی در هر زمان و در هرکجای این کره خاکی‌ست که حسین (ع) را مولای خودش می‌داند.. 🌹 چه زیبا سیدالمقاومت گفت پوتین حاج قاسم به سر ترامپ می‌ارزد.. چون #سردار_فاتح_جنگ_جهانی_چهارم، قیمت نداشت؛ بهاء داشت.. ❇️ #نظریه_بهاء 💚 #ساعت_عاشقی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
⛔️ این آل‌ها با رژیم صهیونیستی رابطه دارند. اما اکنون به دلیل نیاز داخلی ترامپ و نتانیاهو به کسب وجهه، یکی از این موارد یعنی رابطه امارات با صهاینه را علنی کردند. با رفتن رژیم صهیونی در سال‌های آینده، رژیم‌های خانواده صهاینه هم خواهند رفت. ان شاء االه. #امارات_اسراییلی_متحده ✍️ اندیشه‌جویان 📡 @Hasanabbasi_students
💚 مراسم ختم مجازی مرحوم دکتر جهانگیر کازرونی 🔰 «دکتر جهانگیر کازرونی» استاد سابق دانشگاه تهران و از اهالی علم و فرهنگ و هنر ایران و از دوستان استاد حسن عباسی، در روزهای اخیر دار فانی را وداع گفتند. ضمن عرض تسلیت به همسر و بازماندگان این مرحوم، مجلس ختم مجازی هم‌اکنون با قرائت «فاتحه مع الصلوات» و «یک صفحه از قرآن کریم» و نثار ثواب آن به روح مرحوم برپا می‌شود. مسجد مجازی حضرت عمار (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💠 قرائت جمعیِ صفحه پنجاه و پنجم قرآن کریم 💠 قرائت سوره آل عمران - از آیه ۳۸ تا آیه ۴۵ 🔸 نثار روح مرحوم دکتر جهانگیر کازرونی مسجد مجازی حضرت عمار (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
⬅️➡️ مهندسی منازعات 🔖 📸 b2n.ir/918133 🔸 برای طرح‌ریزی استراتژیک در هر سیستمی، سازمان‌ها و کشورها می‌توانند از رویکردهای مختلف بومی خود بهره ببرند. مثلا یکبار می‌توان امنیت در ساختار را مدنظر قرار داد، یکبار مدیریت بحران را، یکبار تحول را و ... . 🔸 یکی از رویکردهایی که در کشور ما بعد از انقلاب بومی شده است و می‌توان از آن در سایر طرح‌ریزی‌ها استفاده کرد، رویکرد ستیزه‌مدار است. در واقع استفاده از این رویکرد بدین معناست که ساختار باید به گونه‌ای طراحی شود که در «برخوردها» موفق عمل کند و فاتح باشد. ماکیاولی در مورد رویکرد منازعه‌مدار معتقد بود که حیات یک ارگانیسم، به ظرفیت جنگی و ستیزه‌جویانه آن وابسته است که البته تا حدی درست است. 🔸 امام خامنه‌ای سال ۸۱ در این رابطه فرموده بودند که: «کل زندگی عبارتست از یک مبارزه بلند مدت؛ مبارزه با عوامل طبیعی، مبارزه با موانع اجتماعی، مبارزه با درون که مبارزه با نفس است. دائم انسان در حال مبارزه است. این مبارزه باید صحیح، منطقی، در جهت و با ابزار درست باشد.» 🔸 مدل غربی این رویکرد در تعدادی از دانشگاه‌های نظامی و انتظامی غرب و همچنین در دانشگاه دفاع ملی فرانسه تحت عنوان «polemologie»، تدریس می‌شود که نواقص متعددی دارد. از جمله‌ی این نواقص که در مدل بومی آن مرتفع شده است، بررسی منازعاتی است که در درون انسان رخ می‌دهد. 🔸 همچنین علاوه بر ستیزه انسان با خود، باید بررسی شود که دیگر ستیزه‌ها چگونه با قواعد دینی رغم می‌خورد!؟ آیا ما مجاز به استفاده از تمام روش‌های غربی در منازعات مختلف هستیم!؟ در واقع باید دانست که انسان از ابتدای زندگی خود اولا در چند میدان و ثانیا چگونه باید بجنگد!؟ 🔸 استاد حسن عباسی در ده جلسه از سری جلسات کلبه کرامت، این مبحث که شامل لایه‌های منازعه و قواعد ستیزه می‌شود را در چهار بخش بررسی کردند. ابتدا به «برخوردهای ایجابی فردی» می‌پردازند، سپس به «برخوردهای ایجابی جمعی»، در گام سوم به «برخوردهای سلبی داخلی» و در نهایت به «برخوردهای سلبی خارجی» می‌پردازند. 🔺 این ده جلسه که تنها دوره تئوریک بومی مهندسی منازعات در کشور است را می‌توانید از لینک‌های ذیل دانلود بفرمایید: 1⃣ مهندسی منازعات۱ 🎞 b2n.ir/225544 2⃣ مهندسی منازعات۲ 🎞 b2n.ir/390059 3⃣ مهندسی منازعات۳ 🎞 b2n.ir/763988 4⃣ مهندسی منازعات۴ 🎞 b2n.ir/952083 5⃣ مهندسی منازعات۵ 🎞 b2n.ir/752156 6⃣ مهندسی منازعات۶ 🎞 b2n.ir/322450 7⃣ مهندسی منازعات۷ 🎞 b2n.ir/660761 8⃣ مهندسی منازعات۸ 🎞 b2n.ir/018075 9⃣ مهندسی منازعات۹ 🎞 b2n.ir/592709 0⃣1⃣ مهندسی منازعات۱۰ 🎞 b2n.ir/354456 📌 طرح‌ریزی استراتژیک ستیزه پایه 🎞 b2n.ir/083129 🔰جنگ جهانی چهارم 📡 @worldwar4_ir
📌 بازنشستگی، برای انسانِ حلال‌زاده معنایی ندارد! 📝📝 جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها ✴️ افراد میان‌سال و پیر در خانواده‌های حلال‌زاده، در ابتدای راهِ رهبری و هدایت یک نسل و یک خاندان قرار دارند و انتقال تجربیات گران‌بهای بین دو یا چند نسل، تنها یکی از وظایف خطیر افراد میان‌سال و پیر است. ✳️ طرح‌ریزی خانواده، بدون حضور و نقش فعال افراد سال‌مند و پیر، طرحی عقیم است، احترام و کرامتِ جامعه‌ی پیران در نسل حلال‌زاده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. 🗓 بیست و پنجم ذی‌الحجه، نزول سوره دهر و #روز خانواده و تکریم بازنشستگان #وزارت_آسایش #حق_میانسال #حق_پیر #نسل_سازی ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 🔸 @Halalzadeha اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🔰 جای تو باشم، هیچ‌وقت تلویزیون نمی‌خرم 🔻 پسرم! ▫️اجازه بده برایت یک خاطره تعریف کنم و بعد برویم بخوابیم. چند ماه پیش برای ناهار رفتم ساندویچی کنار شرکت. همان ساندویچی زنجیره‌ای که لوگویش یک گاو خال‌خالی لکنته است. از چند روز پیشش تمام در و دیوار شهر را پر از آگهی کرده بودند که اگر نقاب لوگوی گاو ساندویچی را به صورت‌مان بزنیم، بابت هر ساندویچ، یک دلار تخفیف می‌دهند. رفتم که ناهار بخرم. دویست نفر آدم توی صف بودند و هر کدامشان یک نقاب گاو به صورت‌شان زده بودند. صحنه‌ی سورآلی بود پسرم. من و دویست گاو دیگر توی صف ساندویچ بودیم برای یک دلار تخفیف. درست انگار آمده بودیم سمپوزیوم نقش رسانه‌ و تبلیغات بر گاو شدن جامعه. وقتی هم موقع تخفیف گرفتن شد، گفتند روی ساندویچ بعدی یک دلار تخفیف می‌دهیم. به ما گاوها دروغ گفته بودند. ▫️همه‌ی این‌ها را تعریف کردم که بگویم پسرم دور رسانه و مدیا و تبلیغات را خط بکش و بهشان توجه نکن. دروغ می‌گویند. همین خودِ تو. دیدی برای خوابیدن و مسواک زدن چطور خون به چشمانم می‌آوری؟ دقیقا برعکس آنچه رسانه نشان می‌دهد. توی فیلم‌ها و تبلیغات، بچه مثل فرشته‌ای آرام زیر پتو دراز می‌کشد. مادر بالای سرش با موهای شانه کرده نشسته و داستان آدم‌برفی مهربانی که هویجِ دماغش را گم کرده را تعریف می‌کند. هنوز هویج را پیدا نکرده، بچه می‌رود توی کما. مادر لبخند می‌زند و لپش را آرام می‌بوسد و چراغ را خاموش می‌کند و با لبخند نگاهی به این فرشته معصوم می‌اندازد و در را می‌بندد و می‌رود. کجای این ماجرا واقعی است؟ پس چرا من و تو هر شب باید مثل سریال کبری یازده بابت مسواک و جیش تعقیب و گریز داشته باشیم؟ چرا توی رختخواب، بعد از خواندن سه جلد از کتاب «در جستجوی زمان از دست رفته» چشم‌هایت مثل نگهبان زندان قصر هنوز باز است؟ چرا هر پنج دقیقه بابت یک قلپ آب من را صدا می‌کنی؟ آن هم تا یک و نیم بامداد. بچه‌های توی رسانه‌ها گلی هستند از گل‌های بهشت. پس چرا تو و هم‌قطارانت در دنیای واقعی گانگسترید؟ ▫️خلاصه اینکه، رسانه ماهیت خطرناکی دارد پسرم. مثل یک قیف گشاد است که آن را در آدم فرو می‌کنند و همه‌ی دروغ‌های جهان را به او اماله می‌کنند. کلا قیف همان‌طور که از هیبتش مشخص است، کاری ندارد جز وارد کردن چیزی به چیز دیگر آن هم بدون درد و خونریزی. مثل ریختن گلاب در شیشه. نفت در پیت حلبی. دروغ در مغز من و تو. قسمت ترسناک‌تر ماجرا این است که این قیف جادویی افتاده دست همه. هر کسی یک قیف از این قیف‌ها را گرفته توی دستش و در شبکه‌های اجتماعی مشغول امر واجب (مستحب سابق) اطلاع‌رسانی است. آدم باید هفت دست داشته باشد تا بتواند هفت سوراخ بدنش را مراقبت کند از شر این قیف‌داران. واویلا پسرم. ▫️من به جای تو باشم، هیچ وقت تلویزیون نمی‌خرم. به جایش یک آکواریوم بزرگ می‌گذارم با چهارتا ماهی اهلی. رادیو هم نخر. از راسته‌ی قیف فروش‌ها هم رد نشو. خب؟ از هر کسی خواست راه سعادت را بهت نشان بدهد، بگریز. با تمام سرعت. یادت باشد که همه‌ی رسانه‌های جهان دست دروغ‌گوهاست. دست مدیرعامل ساندویچی کنار شرکت ماست. با یک دلار می‌تواند من و تو را گاو کند. بدون درد خونریزی. شب‌ها هم زود بخواب لطفا. دمت گرم. ✍️ فهیم عطار | @fahimattar اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
💢 اصلاح‌طلب‌ها چه گفته‌اند؟ چه می‌خواهند؟ در پی اصلاح چه چیزی هستند؟ ❓آیا منظور از اصلاح‌طلبی تغییرات اساسی در نظام به عنوان انقلاب مخملی است؟ ❓چرا اغلب فتنه‌گران در این سال‌ها در جمع اصلاح‌طلب‌ها بوده‌اند؟ ❓چرا عموم افرادی که به غرب و شبکه‌های ماهواره‌ای پیوستند نوعا از اصلاح‌طلب بودند؟ ❓چرا صهیونیست‌ها از اصلاح‌طلبان حمایت می‌کنند؟ ❓چرا غرب از اصلاح‌طلبان حمایت می‌کند؟ ❓چرا هیچ اصلاح‌طلبی شهید راه حجاب و امر به معروف و نهی از منکر نمی‌شود؟ ❓چرا هیچ اصلاح‌طلبی شهید مدافع حرم نمی‌شود؟ ❓چرا هیچ اصلاح‌طلبی حاضر به مدافع حرم شدن نیست؟ ❓چرا هیچ اصلاح‌طلبی شهید راه ولایت نمی‌شود؟ و هزار چرای دیگر... در اینجا، گوشه‌ای از ۴۰۰۰ هزار توهین دولتمردان اصلاحات به مقدسات و ایجاد شبهه در دین توسط بزرگان اصلاح‌طلب را مرور کنیم: 🔻محمد خاتمی: احکام قرآن متناسب با زندگی قبیله‌ای است، قرآن کریم برای ما قابل استناد نیست!؟ ▫️کیهان - ۱۲ شهریور ۷۸ 🔹عبدالکریم سروش: ولایت پیامبر بعد از فوتش به کسی منتقل نشده است. ▫️روزنامه صبح امروز - ۱۶ شهریور ۷۸ 🔻ابراهیم اصغرزاده: حتی علیه خدا هم می‌توان تظاهرات کرد. ▫️آفتاب امروز - ۲ شهریور ۷۸ 🔹محمد کاظم محمدی اصفهانی به خود خدا هم میتوان اعتراض کرد، و او را فتنه‌گر نامید. ▫️روزنامه ایران - ۲۴ تیر ۷۹ 🔻محسن کدیور: معصومین (ع) فقط در کلیات و اصول اسوه‌اند. ▫️ماهنامه کیان - بهمن ۷۷ 🔹محسن کدیور: امروز خدا در جامعه هیچ‌کاره است. ▫️نشریه پژوهش‌های قرآنی - سال ۷۹ 🔻آقاجری: در حکومت‌های دینی، نه تنها دین افیون توده‌هاست که افیون حکومت‌ها نیز هست ▫️۲۵ فروردین ۸۱ 🔹رجبعلی مزروعی: حضرت علی (ع) مانند معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است. ▫️حریم - ۲۳ بهمن ۷۸ 🔻محمد مجتهد شبستری: فعل و قول معصوم حجت نیست. ▫️کیان - بهمن ۷۷ 🔹علیرضا علوی تبار: ما پیشرفت نمیکنم چون در جامعه ما هنوز خدا نمرده است. ▫️یا لثارات - ۴ خرداد ۷۹ 🔻اکبر گنجی: حرکت اصلاح‌طلبانه ما عاقبت به جدایی دین از سیاست خواهد انجامید. ▫️مصاحبه با شبکه آلمانی - ۲۴ فروردین ۷۹ 🔹محمدرضا خاتمی: مبنای مشروعیت هر کاری رأی مردم است. ▫️جمهوری اسلامی - ۸ شهریور ۷۹ 🔻بهاء‌الدین خرم‌شاهی: کافر و بی‌دین هم خودی است. ▫️صبح امروز - ۲ شهریور ۷۸ 🔹عزت‌الله سحابی: معصومین بدون نظارت مردم در معرض انحراف هستند. ▫️روزنامه عصر آوارگان - ۱۶ دی ۷۸ 🔻عطاالله مهاجرانی: نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است. ▫️روزنامه آریا - ۱۶/۱/۷۹ 🔹سعید حجاریان: تفکر فقیهی نمی‌تواند فرهنگ عاشورا را بازسازی کند. ▫️روزنامه ایران - ۳۱ فروردین ۷۸ 🔻احمد نراقی: وحی برای انسان‌های بعد از زمان خود، قابل فهم نیست. ▫️هفته نامه آبان - ۱۱/۱۰/۷۷ 🔹مقصود فراستخواه: حقیقت ثابت نداریم، حتی در دست انبیاء و معصومین. ▫️۲۲ شهریور ۷۷ 🔻مقصود فراستخواه: هنرمند اصیل هم به نحوی به فضای آمیخته با ابتذال نیاز دارد و گرنه از دل و دماغ می‌افتد. ▫️۲ آبان ۷۹ 🔹اکبر گنجی: خمینی متعلق به موزه تاریخ است. ▫️۲۴ فروردین ۷۹ 🔻محمد خاتمی: اگر این حجاب مانع حضور زن شود، قطعا مضر است. ▫️۱۶ آبان ۷۹ 🔹محمد خاتمی: مشکل این نیست که زنان چگونه لباس بپوشند، مشکل این است که زنان بتوانند در عرصه مختلف حضور داشته باشند. ▫️روزنامه همبستگی - ۱۶/۸/۷۹ 🔻جهانبخش محبی‌نیا: موسیقی و رقص و سکس باید شرعی شود. ▫️آفتاب امروز - ۳/۷/۷۸ 🔹عبدالکریم سروش: خدای جدید با خدای گذشتگان متفاوت است. ▫️نشریه کیان 🔻عبدالکریم سروش: فرهنگ شهادت خشونت‌آفرین است، اگر کشته‌شدن آسان شد، کشتن هم آسان می‌شود. ▫️روزنامه نشاط - ۱۲/۳/۷۸ اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🔰آیا بانکداری متعارف ربوی است؟ 📝📝 نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📚معمولا در مکتوبات فقهای اهل سنت و متخصصان بانکداری اسلامی اهل سنت چنین بیان می شود که آیات تحریم ربا در اواخر عمر شریف پیامبر نازل شد و در متن قرآن کریم نیز به تبیین حدود و ثغور ربا نپرداخته است. پیامبر نیز فرصت تبیین این پدیده را پیدا نکرد. لذا این جمله زیاد استفاده می شود که می دانیم قطعا ربا حرام و جنگ با خداست با این وجود مفهوم و چیستی ربا کاملا واضح نیست. 🌍در اروپای قرن دوازدهم میلادی به بعد، تامین مالی به دلیل گسترش فعالیت های کشتیرانی و رشد بی سابقه تجارت، به طور جدی یک مساله بود. نحوه تامین مالی تجار، کلیسا را با چالش مواجه کرد. از سویی عدم تامین مالی موجب رکود اقتصادی میشد و از طرفی نیز ربا در کتاب مقدس حرام شده بود. این چالش حدود سه قرن به طول انجامید و در نهایت در اواخر قرن پانزدهم میان ربا و بهره تفاوت قائل شدند در نتیجه این تفاوت، ربا دو مصداق داشت اول در امور مصرفی بود و دوم نرخهای بالا که می توان آن را اضعافا مضاعفه گفت اما بهره مربوط به امور تولیدی و نرخهای قانونی است مثلا طبق قانون در آن زمان 6 درصد بود. در کتب لغت انگلیسی اکنون تعریف ربا و بهره را متفاوت بیان می‌کنند. 🔹بانکداری در غرب پس از حل این چالش در اروپا رشد یافت و اقتصاد متعارف نیز در میانه قرن هجدهم در چنین بستری و با همین پیش فرض تولد یافته، تحلیل های خود را بنا گذارد. 🎓ادبیات علمی اقتصاد به طور دقیق و نسبتا گسترده با روش شناسی ویژه به بررسی ماهیت و چگونگی کارکرد بهره پرداخته است. بوم باورک و ایروینگ فیشر از سرآمدان تحلیل بهره، سازوکار و منطق پشتیبان آن بوده اند. پس از فهم فیشر پرونده بحثهای نظری بهره تقریبا بسته شده و بیشتر به تحلیل های عینی بهره پرداخته می شود. تبیین دقیق منطق بهره برای نگاه های فقهی چالش انگیز بوده، برخی پرسش های اساسی پیش پای فقهاء خواهد گذارد. 🔸گروه های زیادی از اقتصاددانان داخلی نیز بهره را جزء لاینفک نظام بانکداری می دانستند. گروهی از آنان که با نگاه های متدینان مبنی بر یکسانی بهره و ربا آشنایی داشتند اصرار به تفکیک این دو از هم داشتند. طبیعی بود که اولین گروه از مخالفان بانکداری بدون ربا این دسته از اقتصاددانان بودند. ♦️عمده فقیهان شیعی و سنی، ربا و بهره را یکسان می بینند. نگاه فقیهان عمدتا بر اساس روش شناسی سنتی خویش قابل پیگیری است. از دیدگاه آنان ربای قرضی عبارت است از قرض به شرط زیاده و بهره نیز قرض به شرط زیاده است پس ربا و بهره یکسان هستند. بر این اساس بانکداری متعارف را ربوی می دانستند. به اعتقاد آنان مشکل نظام بانکداری بدون ربا، انحراف از این اصل است. آنان جریمه تاخیر را مهمترین این انحراف می دانند. ✅اینجانب با برخی از اقتصاددانان مسلمان مواجه شده ام که تلقی ویژه ای از ربا دارند آنان با نظام بانکداری موجود در کشور به دلیل ربوی بودنش مخالفند. به اعتقاد آنان ربا هر درآمدی است که از مسیر فعالیت مولد اقتصادی به دست نیاید. از این رو سیستم مبتنی بر رانتخواری یک سیستم ربوی است و به تعبیر یکی از آنها ربا یعنی مفتخوارگی یعنی رانت و... ربای فقهی نیز یکی از مصادیق آن است. این نگاه شبیه نگاهی است که مرحوم آیه الله صادقی تهرانی در مورد ربا داشتند. آن‌ها بر این اساس نظام بانکی موجود را شدیدا آلوده به ربا می دانند. به اعتقاد برخی از آنان منطق توجیهی حرمت ربا که در روایات آمده است و فقهاء معمولا با تعبیر اینکه اینها حکمت حکم هستند و نه علت آن و از کنار آن به راحتی می گذرند، فهم بهتری از ربا به دست می دهند تا خود را در یک تعریف حقوقی صرف حبس کردن. ✍️محمدرضا یوسفی/ اقتصاددان ▫️ @reba_ir اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
‏برای پرداخت ارز به ‎#ویلموتس و دیگری هیچ محدودیتی ندارن! ارز برای واردات مربا و غذای سگ و ظرف غذای گربه به وفور پیدا میشه! ارز برای کالاهای اساسی سهمیه بندی میشه و برای دارو کمیاب باز هم به دنبال رد تاثیر تحریم در زندگی مردمید؟ ویلموتس آوران بدترند... 🇮🇷 پوریا-فاضل 🇱🇧 🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻 @Haazer_javab1
‍ 📛 اولین شخصیت اصلی دوجنس‌گرا در انیمیشن دیزنی! 🎞 | شرکت دیزنی اعلام کرده که یکی از شخصیت‌های اصلی مجموعه انیمیشن 'خانه جغد' (The Owl House) که از شبکه دیزنی پخش می‌شود، دو‌جنس‌گرا است! ⭕️ این شخصیت دختر ۱۴ ساله‌ای است به نام لوز، که برای جادوگر شدن به جهان دیگری سفر می‌کند. ‌ 🔻 لوز که از قسمت‌های ابتدایی این مجموعه به شخصیت‌های مذکر علاقه‌مند شده بود، در دو اپیزود اخیر به دختری به نام 'امیتی' (Amity) علاقه‌مند می‌شود ( ). امیتی از لوز دعوت می‌کند که در جشن پایان سال تحصیلی باهم برقصند. 🎞 در این مجموعه علاوه بر موضوعاتی نظیر دوجنس‌گرایی، چند فرهنگی بودن هم مطرح شده است. شخصیت لوز، ملیت دومینیکن (کشوری در کارائیب) آمریکایی دارد!! 👤 دانا تریس، نویسنده 'خانه جغد' در توئیتی گفته است که در ابتدا مسؤولان دیزنی موافق خلق شخصیت دوجنس‌گرا نبودند، اما پافشاری‌های او مدیران این مجموعه را راضی کرد که چنین شخصیتی خلق شود. ‌ 💢 پیش از این هم شرکت دیزنی شخصیت‌هایی با تمایلات جنسی متفاوت ساخته بود اما هیچ کدام شخصیت اصلی نبودند. این اولین بار است که یک شخصیت اصلی در یک سریال تلویزیونی دوجنس‌گراست! ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡 @Halalzadeha ‍ 📛 اولین شخصیت اصلی دوجنس‌گرا در انیمیشن دیزنی! 🎞 | شرکت دیزنی اعلام کرده که یکی از شخصیت‌های اصلی مجموعه انیمیشن 'خانه جغد' (The Owl House) که از شبکه دیزنی پخش می‌شود، دو‌جنس‌گرا است! ⭕️ این شخصیت دختر ۱۴ ساله‌ای است به نام لوز، که برای جادوگر شدن به جهان دیگری سفر می‌کند. ‌ 🔻 لوز که از قسمت‌های ابتدایی این مجموعه به شخصیت‌های مذکر علاقه‌مند شده بود، در دو اپیزود اخیر به دختری به نام 'امیتی' (Amity) علاقه‌مند می‌شود ( ). امیتی از لوز دعوت می‌کند که در جشن پایان سال تحصیلی باهم برقصند. 🎞 در این مجموعه علاوه بر موضوعاتی نظیر دوجنس‌گرایی، چند فرهنگی بودن هم مطرح شده است. شخصیت لوز، ملیت دومینیکن (کشوری در کارائیب) آمریکایی دارد!! 👤 دانا تریس، نویسنده 'خانه جغد' در توئیتی گفته است که در ابتدا مسؤولان دیزنی موافق خلق شخصیت دوجنس‌گرا نبودند، اما پافشاری‌های او مدیران این مجموعه را راضی کرد که چنین شخصیتی خلق شود. ‌ 💢 پیش از این هم شرکت دیزنی شخصیت‌هایی با تمایلات جنسی متفاوت ساخته بود اما هیچ کدام شخصیت اصلی نبودند. این اولین بار است که یک شخصیت اصلی در یک سریال تلویزیونی دوجنس‌گراست! جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 🔸 @Halalzadeha اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
📢 #اطلاع_رسانی 📣 سخنرانی استاد حسن عباسی ✨ سالگرد شهادت شهید مدافع حرم؛ علی زاده‌اکبر 🗓 سه‌شنبه - ۲۸ مرداد ۹۹ ⏰ ساعت ۱۷:۰۰ 📱 #پخش_زنده 🔸 از صفحه استاد حسن عباسی در اینستاگرام ▫️ instagram.com/hasanabbasi.ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir