هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 هوالحکیم
در یکمین سالگرد اعلام حکم فقهی اوجب واجبات
در ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳
اندیشکده یقین برگزار می کند:
💠 «نخستین همایش سرمایه ایمان
و روند عمل ملی به حکم اوجب واجبات»
🔻 قوام حکومت به مردم است،
و قوام مردم، به ایمان مردم.
پس حفظ ایمان مردم اوجب واجبات است.
@StrategicNews_ir
🔰 تجدید نظر می کنند؟!
✍ محمد ایمانی
🔻ظریف و روحانی و خاتمی و جهانگیری و زنگنه و آخوندی و...
🔻مسعود نیلی و عبده تبریزی و طبیبی و رنانی و غنی نژاد و...
🔻عباس عبدی و محمد فاضلی و محمد قوچانی و حسین انتظامی و ...
🔻روزنامه های اعتماد و شرق و هم میهن و سازندگی و...
🔻سایت ها و کانال های خبرآنلاین و انتخاب و عصر ایران و ...
🔹 هیچ کدام نظری در این باره ندارند که نه آمریکا و نه سه دولت اروپایی حاضر نشده اند طبق عرف دیپلماتیک، حتی یک تبریک خشک و خالی درباره انتخاب آقای پزشکیان بگویند؟!
🔹 چطور است که نشریات غربی، یکی در میان وعده تغییر از درون توسط پزشکیان را می دهند یا آرزوی آن را می کنند، اما حتی یکی از آنها حاضر نیست بنویسد و بگوید که آمدن پزشکیان، فرصتی برای احیای تعهدات طرفین در برجام است؟!
🔹 سکوت سنگین مدعیان اصلاح طلبی را باید به چه چیزی تعبیر کرد؟ آیا مثلا اگر روسیه و چین و سوریه و عراق و دیگر متحدان یا شریکان ایران هم از تبریک گفتن استنکاف می کردند، بلکه انتخابات ایران را زیر سوال می بردند، شبه اصلاح طلبان غربگرا باز هم سکوت می کردند، یا گریبان چاک می زدند؟!
🔹 به همه این جماعت، وقاحت صد باره دولت های غربی و بی محلی به تقلای شیدایان غرب را تسلیت می گوییم! باشد که از میان آنها، کسانی آزاده و منصف باشند و در شیدایی و شیفتگی نسبت به دشمنان عهد شکن ملت، ایران تجدید نظر کنند.
@Hasanabbasi_students
🔴 تئوفراستوس فیلسوف و دانشمند یونانی در قرن چهارم و سوم قبل از میلاد زندگی می کرد. وی شاگرد و جانشین ارسطو در مدرسه فلسفی لوکئوم و پدر علم گیاه شناسی است. او همانند ارسطو جهان را ازلی می دانست. تئوفراستوس 85 سال عمر کرد و معتقد بود زندگی مفید نیست و مایه یأس است.
🙊 تئوفراستوس معتقد بود انسان حیوانی است که حس بویایی ضعیفترین نسبت به حیوانات دیگر دارد.
🎥 ویدئوی باکیفیت:
🔸 یوتیوب: https://youtu.be/TAaOaJHzvGc
#تئوفراستوس
#فیلسوف
#ساینتیست
#پدر_گیاه_شناسی
#حیوان_انگاری_انسان
#حیوان_ابزورد
#ابزوردگرایی (#پوچ_گرایی)
#همجنس_بازی
#طبیعت_گرایی
#علوم_انسانی_غربی
#علوم_حیوانی
#Theophrastus
🆔 @salimi_mohammadd
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
🔴 تئوفراستوس فیلسوف و دانشمند یونانی در قرن چهارم و سوم قبل از میلاد زندگی می کرد. وی شاگرد و جانشین
🔴 تئوفراستوس فیلسوف و دانشمند یونانی در قرن چهارم و سوم قبل از میلاد زندگی می کرد. وی شاگرد و جانشین ارسطو در مدرسه فلسفی لوکئوم و پدر علم گیاه شناسی است. او همانند ارسطو جهان را ازلی می دانست. تئوفراستوس 85 سال عمر کرد و معتقد بود زندگی مفید نیست و مایه یأس است.
🙊 تئوفراستوس معتقد بود انسان حیوانی است که حس بویایی ضعیفترین نسبت به حیوانات دیگر دارد.
00:58 تورماتوس به دلیل مهارت سخنوری از طرف ارسطو به تئوفراستوس (سخنران خدایی) نامیده شد
01:36 شاگرد، داماد و جانشین ارسطو در مدرسه لوکئوم (دومین دانشگاه غرب، به معنی گرگ)
03:03 تئوفراستوس؛ پدر علم گیاه شناسی
05:10رابطه عاشقانه (همجنس بازانه) با پسر ارسطو که شاگردش بود
06:02 پرستش خدایان و نصب مجسمه خدایان
06:27 برده داری تئوفراستوس
06:40 طبیعت گرایی تئوفراستوس و ازلی دانستن جهان
06:50 انسان حیوانی است که حس بویایی ضعیف تری از سایر حیوانات دارد
07:45 نفی قربانی کردن حیوانات و خوردن گوشت
09:37 زندگی مایه یأس و ناامیدی است و مفید نیست (افسانه سیزیف) (پوچ گرایی و ابزردگرایی)
10:30 گم کردن هدف و نرسیدن به هدف خلقت و حقیقت خود
12:07 گم شدن هدف در ورزش و سینما و علم
🎥 ویدئوی باکیفیت:
🔸 یوتیوب: https://youtu.be/TAaOaJHzvGc
#تئوفراستوس
#فیلسوف
#ساینتیست
#پدر_گیاه_شناسی
#حیوان_انگاری_انسان
#حیوان_ابزورد
#ابزوردگرایی (#پوچ_گرایی)
#همجنس_بازی
#طبیعت_گرایی
#علوم_انسانی_غربی
#علوم_حیوانی
#Theophrastus
🆔 @salimi_mohammadd
31.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 ذلت یا مقاومت؟
🔹 امام حسین (ع) در دو راهی انتخاب بین ذلت و عزت.
💬 استاد حسن عباسی
🗓 زمستان ۱۳۹۷
@Hasanabbasi_students
طعم طمع
🔸 دقیقاً یک سال پیش بود که امام خامنهای در جمع مبلغین و طلاب حوزههای علمیه کشور فرمودند: «قوام نظام (اسلامی) به مردم و قوام مردم هم به ایمانشان است و اگر ایمان مردم نباشد نظام نخواهد بود. #حفظ_نظام اوجب واجبات است، بنابراین #حفظ_ایمان_مردم واجب است».
🔸 امام صادق (ع) در پاسخ به فردی که از حضرت در مورد عاملی که ایمان را در قلب انسان تثبیت میکند پرسیده بود، میفرمایند: « الّذي يُثَبّتُهُ فيهِ الوَرَعُ ، و الّذي يُخْرِجُهُ مِنهُ الطَّمَعُ »
بر این اساس یک تجویز راهبردی برای حفظ نظام جمهوری اسلامی (که وابسته به حفظ ایمان مردم است) زدودن #طمع از قلب مردم است، اما متأسفانه شاهد این هستیم که خود نظام با نهادها و کارگزارانش به افزایش طمع در مردم دامن میزند.
🔸 از دهه هفتاد بر اساس سیاستهای دولت سازندگی به تدریج سبک زندگی بورژوازی در طبقه متوسط جامعه پدیدار شد. نهاد بورس و پیامهای بازرگانی تلویزیون مبتنی بر بازاریابی اغوایی نیز از نیمه آن دهه به این موضوع سرعت بخشید. این سبک زندگی که محسن هاشمی پدر خود را بنیانگذار آن در ایران مینامد (۱)، منجر به شیوع سوداگری و منفعتطلبی شخصی در جامعه شده است. طمع برای کسب سود بشتر، علاوه بر اینکه اعتقاد به مفهوم قرآنی #رزق را در زندگی ما کم کرده، رحم و انصاف نیز از جامعه ما گرفته است. مردم از نیمه شب پشت در بانک برای خرید دلار و سکه و کسب سود چند میلیونی صف میکشند، فروشنده به خریدار و موجر به مستاجر رحم نمیکند و ... . همانطور که طمع عامل #هبوط حضرت آدم شد، عامل هبوط انسانیت برخی از ما نیز شده است.
🔸 پدیده خطرناک طمع علاوه بر اینکه میتواند ایمان را از قلب آحاد جامعه خارج کند، قدرت این را دارد که خواصی چون قاضی شُریح و عمر بن سعد را در مقابل امام حسین (ع) قرار دهد.
🔸 اکنون یک سال از حکم فقهی امام خامنهای مبنی بر اوجب واجبات بودن حفظ نظام و همچنین واجب بودن حفظ ایمان مردم میگذرد. متأسفانه این احکام نه از سمت دفتر رهبری برجسته شد و نه طُلّابی که در ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲ در حسینیه امام خمینی حضور داشتند. ظاهراً این موارد نیز باید به کتاب «حرفهای گمشده» اضافه شوند.
--------------------------
1. www.khabaronline.ir/news/1851747
@Ebrahim_Nowrouzi
5.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 چرا ۷۵٪ از افراد تازه مسلمان، زنان هستند؟
💬 این خانم تازه مسلمان پاسخ جالبی میده
@Hasanabbasi_students
🔰 درباره انتخابات ۱۵ تیر
بخش اول
✍ مهدی عسگری
انتخابات ۱۵تیر حاوی درسها و عبرتهای مهمی است که شایسته واکاوی و موشکافی است. اگر بی تعارف به برخی نکات پرداخته نشود، هزینههای سنگین را میپردازيم بدون آنکه آورده و عبرت لازم را برای ترسیم بهتر آینده کسب کنیم.
اما برای طرح بخشی از این نکات، یادآوری چند موضوع که در طول یکماه اخیر به آن پرداخته بودیم، کمک کننده خواهد بود.
۱. آرایش نامزدهای انتخاباتی
پس از تائید #شورای_نگهبان و اعلام اسامی نامزدها، قابل پیشبینی بود که تعدد نامزدها و روند فرسایشی در یکسو، و تمرکز ظرفیتها بر روی یک کاراکتر مستعد انتخابات ازسوی دیگر، #پزشکیان را به پدیده این انتخابات بدل خواهد کرد.
لینک مطلب۱؛ نگاهی به ترکیب نامزدها؛ ۲۰خرداد۱۴۰۳
پس یکی از نکات، آرایش نامزدهای تائید شده توسط شورای نگهبان بود.
۲. طراحی نادرست کمپین تبلیغاتی دو نامزد مطرح (بویژه اشتباهات تیم تبلیغاتی دکتر قالیباف) درکنار سایشهای درونگفتمانی، باعث کاهش سبد آراء جریان گردید.
لینک مطلب۲؛ کمپین برای باختن! ۳۱خرداد ۱۴۰۳
دراینباره نکات بسیاری است که فعلا از آن میگذریم ولی ما در طراحی یک کمپین تأثیرگذار که توانایی ارتباط مؤثر با عموم مخاطبین بویژه لایهی عواطف آنها را داشته باشد دارای ضعف مفرط هستیم.
استفاده از مشاورین و کاراکترهای نامقبول در اطراف نامزدها (که نه تنها افزاینده رأی نیست بلکه تولید حاشیه و شبهه میکند) ازجمله اشتباهات هر دو نامزد بود.
۳. عدم توانایی در تبدیل مسائل مهم اقتصادی و معیشتی به کانون اصلی منازعه و ارائهی راهحلهای معتبر، با ادبیات روان، ملموس و اعتماد برانگیز.
نه مسائل و نه راهحلها، با زبان مردم ارائه نشد درحالیکه دکتر پزشکیان، صرفا صورت مسألهها رو بازگو میکرد اما به زبان مردم.
بنابرین محل نزاع اصلی، بر سر موضوعات سیاسی و اجتماعی شکل گرفت یعنی همان محلی که نقطهی قابل مانور توسط اصلاحطلبان بود.
لینک مطلب۳: دماسنج انتخابات؛ ۵تیر ۱۴۰۳
۴. عدم تشخیص درست صحنه، ناهماهنگی و ناتوانی در تصمیمگیری به موقع، ازسوی بازیگران اصلی جریان؛
_ضعف نگاه تحلیلی و جبههای،
_گرفتار شدن در هالهی شناختی و حباب اطرافیان،
_ترجیح منافع گروهی به منافع ملی،
_ایجاد تردید در بدنه، دودستگی و رقابت فرسایشیِ درون گفتمانی،
آسیبهای مهمی بود که مانع از تصمیم و حرکت فراگیر جبههای گردید و از جمله لحظاتی بود که نتیجهی انتخابات را پیش از روز رقابت، معین کرد!
لینک مطلب۴: با این روند منتظر نتیجهی غیرمنتظره باشید؛ ۶تیر ۱۴۰۳
۵. عدم هماوردی در نزاع شناختی؛
جنگ روایتها و نبرد رسانهای/مجازی؛
البته توان خوبی در این مسیر صرف شد درعین حال به لحاظ ابزار، روشها و تکنیکها، محتوا و منابع مالی دست طرف مقابل پرتر و بازتر بود. اما در این سمت امکان استفاده از برخی روشهای زرد و هیجانی، وجود نداشت.
لینک مطلب۵؛ نزاع روایتها؛ ۱۲تیر ۱۴۰۳
این موارد، تنها بخشی از نکات قابل طرح در یک نگاه اجمالی به روند انتخابات در ایام تبلیغات بود و البته بخش مهم دیگری مربوط به روند تاریخی اتفاقات و عملکردها چه از سوی دولتها و چه ازسوی فعالان اجتماعی/سیاسی/رسانهای در طول سالیان اخیر و تأثیر آن در افکارعمومی بوده است که درجای خود باید به آن پرداخت.
***
اما پس از بیان این مقدمات و اشاره به اینکه محل نزاع اصلی این #انتخابات بر سر یک دوراهی سیاسی شکل گرفت، سئوال اصلی که جای تأمل و بررسی فراوان دارد این است:
⚠️سئوال اصلی:
درحالی که نیمی از مردم به پای صندوقهای رأی نیامدند چه دلایلی باعث شد که همان ۵۰درصد مشارکت کننده، در انتخاب بین تداوم راه #شهید_جمهور و تداوم #دولت_روحانی گزینه دوم را ترجیح دهند؟
@Hasanabbasi_students
🔰 درباره انتخابات ۱۵ تیر
بخش دوم
✍ مهدی عسگری
مرور پرسش اصلی:
درحالی که نیمی از مردم به پای صندوقهای رأی نیامدند، چه دلایلی باعث شد که همان ۵۰درصد مشارکت کننده، در انتخاب بین تداوم راه #شهید_جمهور و تداوم #دولت_روحانی گزینه دوم را ترجیح دهند؟
***
اینروزها درباره چرایی رفتار انتخاباتی مردم، دلایل گوناگونی، مطرح میشود بسیاری ازین مطالب، تنها به بخشی از ماجرا پرداختهاند، درحالیکه در این امر ذو ابعاد، باید مجموعهای از علل و عوامل مورد بررسی و دقت قرار گیرند. البته نه به قصد مقصرسازی و تقابل، بلکه به قصد ریشهیابی، عبرتجویی و اصلاح.
در اینباره موارد ریز و درشتی را میتوان برشمرد، همچون:
آرای قومیتی/ رقیبهراسی/ شرایط اقتصادی/ اشتباهات در طراحی کمپین تبلیغاتی و برخی اطرافیان نامزدها/ استفاده از روشهای زرد، هیجانی و پوپولیستی/ فعالسازی گسلهای اجتماعی، مذهبی و سیاسی/ تغییرات در سبک زندگی/ ایجاد دوگانههای مرتبط با فیلترینگ، برجام و آزادی بانوان/ ناتوانی در ادراکِ جامعه و برقراری ارتباط مؤثر با عموم مردم و جوانان/ تخریبها، تندرویها و سایشهای درونگفتمانی/ کاراکتر خاص و غیرانتخاباتی سعید جلیلی/ خودبسندگی، استغناء و سیاستورزی ناپختهی برخی مدعیان/ کم رونقی مساجد، تضعیف گروههای مرجع و...
از این میان، سهم هر موضوع نیاز به بررسی دارد و نمیتوان یک مورد را علتِ تامه ماجرا دانست. برخی موارد هم، مثل کم رونقی مساجد، بیش از آنکه علتِ ماجرا باشند، خودشان معلولِ این شرایط هستند!
آرای قومیتی نیز اگرچه مؤثر بوده است اما تمامکننده نبوده، چرا که در سال۹۶ نیز آرای روحانی در آذربایجان شرقی و غربی تقریبا ۲برابر رئیسی بود، در این #انتخابات اگرچه فاصله آراء بیشتر شد اما با لحاظ آرای خراسان بزرگ، تفاضل آرای قومیتی، علت تمامکننده در این انتخابات نبوده است.
همانطور که آرای #پزشکیان را نمیتوان با وجود مشارکت ۵۰درصدی، صرفا مرتبط با سبد رأی اصلاحطلبان دانست. کما اینکه وی بارها بر حمایت جمعی از حامیان #شهید_رئیسی و قالیباف از خودش تأکید کرد.
اگرچه طیف اصلاحطلب با تمام توان خود را به آب و آتش زد اما توفیق قابل توجهی در جلب فراگیر مردم نداشت و این نکته درجای خود نیاز به تأمل دارد.
این مهم را نیز نباید فراموش کرد که با تمام این موارد، فاصله پزشکیان با جلیلی کمتراز ۳میلیون رأی شد!
ومهمتر از اینها آن ۵۰درصد خاموش...
به هرحال اگر ریشهیابی موضوع را به سطح علتهای فرعی تقلیل دهیم، تحلیل و تدبیر درستی برای این وضعیت نیز نخواهیم داشت.
⚠️ دراینجا میخواهیم نکتهای را مورد توجه قرار دهیم که به نظر میرسد بستر اصلی برای رفتار انتخاباتی طبقه متوسط و محروم بوده است و سایر عوامل نیز در همین بستر، امکان نقشآفرینی مؤثر را یافتهاند.
واقعیت آن است که در دولت سیزدهم، با وجود تمام تلاشهای قابل تقدیر در حوزههای گوناگون از جمله در توسعه زیرساختها، تسویه بدهیهای دولت قبل، ارتقاء جایگاه در حوزه بینالملل و دیپلماسی اقتصادی و... درعین حال به دلیل تجویزِ نسخه شوکدرمانی در حوزه #ارز و بروز تورم سنگین بویژه در کالاهای اساسی (که مستقیما با سفره مردم ارتباط داشت) انتظاری که عموم جامعه از #دولتِ_مردم و دولتِ محرومین داشتند برآورده نشد و همین موضوع تبدیل به مهمترین اسلحهی سلبی در انتخابات اخیر شد، به طوری که هرگاه پزشکیان با سلاح گوشت ۸۰۰هزارتومانی و تورم کمسابقهی موادغذایی حمله میکرد، پاسخ درخوری دریافت نمیکرد.
درواقع همانطورکه رفتار انتخاباتیِ بخشی از جامعه با نگاه منفی نسبت به تداوم #دولت_روحانی شکل گرفت، جماعت بیشتری هم با رویکرد سلبی نسبت به ادامهی شرایط دشوار معیشتی، دست به انتخاب زدند. نگرانی مهمی که #جلیلی نتوانست آن را از مخاطبینش، برطرف کند.
وقتی در میان نامزدها، عزم جدی و برنامه روشنی برای مقابله با اقتصاد لیبرالی، سیاست گرانسازی و سیطره ابرسرمایهداران بر اقتصاد مشاهده نشود، طبیعتا نامزدی ترجیح داده میشود که لااقل در بیان دردهای مردم، بی پرده و شفاف، اعتراض مردم را نمایندگی میکند و در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز نگاه بازتری دارد.
ازسوی دیگر علیرغم سیطره رویکرد لیبرالی بر اغلب اطرافیان دکتر پزشکیان، خود ایشان، در میان نامزدها، تأکید زیادی بر #عدالت، مقابله با نظام ناعادلانهی طبقاتی (بویژه در آموزش و سلامت) و مخالفت با شوکدرمانی داشت. تیپ ظاهری و رفتاری، نحوه بیان و لحن او نیز به مردم، احساس نزدیکی بیشتری را القاء و ارتباط عاطفی بهتری برقرار میکرد.
حال باید ببینیم در عرصه تصمیم و عمل چه اتفاقی خواهد افتاد؛ او چگونه میتواند تعارض بین رویکرد عدالتطلبی و صدای محرومان بودن را با نگاه کارشناسیِ حاکم بر اطرافش، تنظیم کند و در عمل کدام رویکرد غلبه خواهد کرد؟
@Hasanabbasi_students
🔰 الهى رضا بقضائک
💬 حضرت آیتالله خامنهای:
🔹 در تمام لحظات اين سفر پرحادثه و پرماجرا، انسان از کلمات و از گفتار حسينبنعلى علیه السلام به خوبى احساس مىکند که تمام اين حرکات و سکنات در راه خدا و براى خداست. بعد هم در آن لحظات آخر از جمله کلماتى که از حضرت نقل شده است و همه شنيدهايم این است: «الهى رضا بقضائک، تسليما لأمرک»، اين روح حادثهى کربلاست، تسليم در مقابل خدا. مجالس ما بايد اين روح را در مردم به وجود بياورد. ۱۳۵۹/۸/۱۶
@Hasanabbasi_students
11.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎼آهنگ«گهواره خالی» به همراه زیرنویس فارسی
🎙خواننده و آهنگساز: علیرضا بیرانوند
💚 تقدیم به باب الحوائج حضرت علی اصغر(ع)
🔹کانال علیرضا بیرانوند در ایتا
@alirezamusic_ir
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 صدها شیرخواره در جمکران نذر حضرت علی اصغر(ع) شدند
@Hasanabbasi_students