🔰 از پایههای جنگ روانی، بزرگنمایی دشمنان ملت ایران بوده است
🔹 یکی از پایههای جنگ روانی دشمنانِ هر ملّتی و بیش از همه در زمان ما، ملّت عزیز خود ما و ایران اسلامی ما، این است که دشمنان این ملّت را بزرگنمایی کنند؛ از اوّل انقلاب این وجود داشته.
🔹 دائماً از طرق مختلف به ملّت ما تفهیم میشده، القا میشده و تزریق میشده که بترسید؛ از آمریکا بترسید، از صهیونیستها بترسید، از انگلیس بترسید، از مانند اینها بترسید؛ دائم اینجور بوده.
💬 بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار کنگرهی بزرگداشت شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد. ۱۴۰۳/۵/۲۴
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کتاب، ابزاری ماندگارتر برای معرّفی و تأثیرگذاری بر فکر و زندگی افراد
💬 گزیدهای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دستاندرکاران کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد. ۱۴۰۳/۵/۲۴
@Hasanabbasi_students
بیانات رهبر انقلاب در دیدار دستاندرکاران کنگره ملی شهدای استان… - Khamenei.ir.mp3
10.2M
🔰 صوت کامل بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دستاندرکاران کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد. ۱۴۰۳/۵/۲۴
@Hasanabbasi_students
35.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار دستاندرکاران کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد. ۱۴۰۳/۵/۲۴
@Hasanabbasi_students
🔰 مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگرهی بزرگداشت شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
💠 درباره سابقه طولانی فداکاری و مجاهدت استان کهگیلویه و بویراحمد
📝 سال ۴۲، جدّ آقا ـ پدر مرحوم آقای ملکحسینی ـ عالِم بزرگ آن منطقه، یک اطّلاعیّهی قوی و شجاعانه دادند
📌 دستگاه میدانست که اگر ایشان دستور جهاد بدهد به مردم عشایری منطقه، جهاد خواهند کرد
📎 همان اوقات، یک مولوی اهل سنّت در آنجا نگذاشت که نقشهی رژیم برای ایجاد جنگ بین قوم بلوچ و عشایر کهگیلویه و بویراحمد اتّفاق بیفتد؛ فتوای خلاف داد
🛡 در جریان دفاع مقدّس هم انصافاً خیلی خوب وارد شدند
🚩 قبل و بعد از تشکیل تیپ فتح، عناصر مبارز این منطقه کارهای خوبی کردند
💠 درباره جنگ روانی دشمن علیه ملتها
📌 یکی از پایههای جنگ روانی دشمنانِ هر ملّتی و ملت ما، این است که دشمنان این ملّت را بزرگنمایی کنند
💢 از طرق مختلف به ملّت ما تفهیم میشده که بترسید
⭕️ از آمریکا بترسید
⭕️ از صهیونیستها بترسید
⭕️ از انگلیس بترسید، از مانند اینها بترسید
❇️ یکی از هنرهای بزرگ امام بزرگوار این بود که این ترس را از دلهای ملّت بیرون آورد،
💪 به ملّت احساس اعتماد و خودباوری داد
🔻 حرکت جنگ روانی دشمن وقتی در عرصهی نظامی وارد میشود
👈 نتیجهاش ترس است
🔰 قرآن کریم عقبنشینی غیرتاکتیکی را موجب غضب الهی بیان کرده
❇️ وَ مَن يُوَلِّهِم يَومَئِذٍ دُبُرَهُ اِلّا مُتَحَرِّفاً لِقِتالٍ اَو مُتَحَيِّزاً اِلىٰ فِئَةٍ فَقَد باءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللّه.
🔻 بزرگنمایی دشمن در میدان سیاسی موجب میشود
❌ انسان احساس کند، در انزوا است، ضعیف است
👈 نتیجهاش این است که تسلیم خواستههای دشمن بشود
❗️ بگویند این کار را بکنید، چَشم
❗️ بگویند آن کار را نکنید، چَشم
🌐 الان اقسام دولتهایی اینجوری هستند
🗯 هر چه بهشان گفته بشود، در مقابل، «چَشم» است؛ از خودشان ارادهای ندارند
📌 اگر به ملّتهای خودشان تکیه بکنند
📌 اگر به تواناییهای داخلی خودشان تکیه کنند
📌 اگر حقیقت موجودیّت آن دشمن را بشناسند
📌 و بدانند که دستش آنقدرها که وانمود میکند پُر نیست،
💪 میتوانند نگویند چَشم
🔻 در میدان فرهنگ بزرگنمایی دشمن یک جور دیگر خودش را نشان میدهد
▫️ احساس انفعال
▪️ مجذوب فرهنگ طرف مقابل شدن
▫️ فرهنگ خودی را تحقیر کردن
▪️ به پایبندی به فرهنگ بیگانه افتخار کردن
❓ آن که در مقابل جنگ روانی دشمن با تمام وجود ایستاد، او کیست؟
🌷 همان جوانهایی هستند که شما الان دارید برایشان بزرگداشت برگزار میکنید،
❇️ نه در میدان نظامی احساس خوف میکند،
❇️ نه تحت تأثیر حرفهای سیاسی او قرار میگیرد،
❇️ نه فرهنگ او را میپذیرد،
💠 درباره بزرگداشت شهدا
🔹 دستنوشتهها
🔸 کتابها
🔹 فیلمها
🔸 بزرگداشتها
🔹 نامگذاری کوچه و خیابان و ورزشگاه و غیره
👈 همهی اینها لازم است.
📍 بعضی از اینها کهنه میشود مثل نامگذاری اسم خیابان
📚 بعضیهایش ماندگار است مثل فیلم، و ماندگارتر از همه کتاب است
📤 اینها را باید کاری کنید که خروجی داشته باشد
📖 یعنی شما کتاب را چاپ میکنید،
🔍 چند نفر این کتاب را میخوانند؟
🔍 چند نفر وقتی خواندند، از آن یادداشت برمیدارند؟
🔍 چند نفر از این یادداشتها استفاده میکنند و اینها را با همدیگر تبادل میکنند؟
📍 اینها را مورد نظر قرار بدهید.
❓ چه کار میتوانید بکنید که این کتاب
💎 بتواند یک تحوّل ایجاد کند در آن کسی که کتاب را میخواند
👈 من همیشه به این جمعهایی که برای بزرگداشت شهدا میآیند با ما دیدار میکنند این را توصیه میکنم:
🔻 خروجیها را در نظر بگیرید؛ صِرف کار کافی نیست
❇️ این کارها ابزار است؛ ابزار هم برای یک نتیجه است
🍀 انشاءاللّه خداوند شماها را موفّق بدارد، مؤیّد بدارد؛ شهدای عزیز آن منطقه را، آن استان را خداوند رحمت کند، درجاتشان را عالی کند، شفاعتشان را نصیب ما کند، ما را هم به فضل و لطف خودش به آنها ملحق کند.
@Hasanabbasi_students
🔰 فرمان صریح امام جامعه اینست.....
@Hasanabbasi_students
26.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 هنر دوقطبیسازی...
💢 آنچه مذموم است دوقطبیسازی کاذب و انحرافی است، وگرنه دوقطبیسازی قرآنی و اصیل لازمهی یک جامعهی توحیدی است. هنر بزرگ امام خمینی(ره) و امام خامنهای(مدظلهالعالی) همین دوقطبیسازیهای اصیل است: حق - باطل، مستضعف - مستکبر، کاخنشین - کوخنشین، انقلابی - غیرانقلابی، خداگرا - غربگرا و...
💢 سلبریتیها در این تقسیمبندی چگونه تفسیر میشوند؟
@Hejri_thought
هدایت شده از مه یاس/ سمانه سالارطایفه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺علوم ذاتا مسموم ما را به سعادت نمیرساند
امام خامنهای: علومانسانیای که امروز رایج است، محتواهایی دارد که ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامی و نظام اسلامی است؛ متکی بر جهانبینی دیگری است؛ حرف دیگری دارد، هدف دیگری دارد.
آیتالله حائری شیرازی: انسان ایدهآل در اسلام، غیر از انسان ایدهآل در نظام غربی است.
آنچه در روایات داریم که در آخرالزمان مردم به سراغ علمای یهود و نصاری میروند، همین علوم انسانی غربی است.
بیانات دو تن از عالمان بزرگ اسلام در مورد علوم انسانی غربی که اگر تا به حال به آن عمل میشد و در دستور کار قرار میگرفت، شاهد این حجم از بیدینی، بیاعتقادی، حرامخوری، بیاخلاقی، فساد و فحشا و ... در جامعه نبودیم.
هنوز هم تا رسیدن به سعادت واقعی فرسنگها فاصله داریم و تا وقتیکه این مسیر اشتباه را طی میکنیم و در جهت اصلاح آن گامی برنمیداریم، نباید به بهبود اوضاع امیدی داشته باشیم.
#سمانه_سالارطایفه
@mahyas_wrote
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ استاد گلریز، و چهل و پنج سال جهاد تبیین در عرصه موسیقی 🌹
@Hasanabbasi_ir
🔰 در سالهای اخیر کلیدواژه «اتحاد بین مسئولان» را بارها به انحاء گوناگون از زبان امام خامنهای شنیدهایم؛ اما بیایید کمی عقبتر برویم تا ببینیم چیزی که از نظر ایشان این اتحاد را بههم میزند چیست. شاید با شناخت این مسئله، بهتر بفهمیم که منظور رهبری از اتحاد مسئولان چیست:
«لازم میدانم در مورد مسؤولان کشور تأکید کنم، در درجهی اول، انسجام و اتحاد کلمه است. مسؤولان کشور باید متحد باشند و حرفشان یکی باشد. یکی از توطئههای دشمن در چند سال اخیر این بوده است که بتواند آدمهای نامعتقد به آرمان اسلامی را در صفوف مسؤولان بالای کشور نفوذ دهد؛ برای اینکه انسجام مدیران ارشد کشور به هم بخورد. این خطر بزرگی است. البته مدیران کشور هم مثل بقیهی مردم در هر مسألهای آراء و عقایدی دارند و عقاید آنها برای خودشان محترم است؛ ولی دو نکته وجود دارد: یکی اینکه اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسئولیتی مشغول کار است، ولی آرمانهای نظام جمهوری اسلامی را آنگونه که امام بزرگوار ترسیم کرده است و در قانون اساسی تجسم پیدا کرده، در دلش قبول ندارد، اشغال آن پست برای او حرام شرعی است. آنجایی که صحبت از مسائل اساسی نظام اسلامی است، آنجایی که وحدت دین و سیاست مطرح است، آنجایی که اصول قانون اساسی مورد نظر است، آنجایی که الزام به تبعیت از دین و شریعت مطرح است، اگر یک مسئول عقیدهای غیر از این دارد، میتواند شهروند جمهوری اسلامی باشد -مانعی ندارد- اما نمیتواند مسئول باشد؛ بهخصوص در مسئولیتهای بالا. مدیران ارشد، نمایندگان مجلس و مسئولان عالیمقام قوهی قضایی، در عین حال که مسئولیت مهمی در نظام جمهوری اسلامی دارند، نمیتوانند به آرمانهای نظام جمهوری اسلامی و اصول قانون اساسی اعتقادی نداشته باشند؛ چون اعتقاد انسان در عمل و گفتار او اثر میگذارد.»
۸ آبانماه ۱۳۸٠
در دیدار با مردم اصفهان
بنابراین، مشخص میشود که منظور رهبری از این اتحاد، اتحاد حول محور مبانی انقلاب و نظام اسلام است، نه اتحاد به هر قیمتی؛ چون ایشان وجود افراد نامعتقد به مبانی انقلاب و نظام اسلام را تهدیدی برای «اتحاد مدنظرشان» میدانند.
@Hasanabbasi_students
🔰 فرمان صریح امام جامعه اینست.....
🔹 باید مقابل جریان غیرانقلابی داخل نظام ایستاد
@Hasanabbasi_students
۴۵ ســال از انـقــلاب اسـلامی میـــگذرد اما
او همان خامنه ای مسجد امام حسن(ع)
اســـت بــا هـــمـــان دغـــدغــــه ســـاخـــت
تمدن قرآنی و اسلامی.
#انسان_طراز
@javadmaleki_ir
🔰 در تقابل سبک زندگی آمریکایی با سبک زندگی الهی، مظاهر این دو سبک رو در روی هم قرار می گیرند. همانگونه که در فرهنگ آمریکایی تاکید می شود، مظهر سبک زندگی آمریکایی، سلبریتی ها هستند، و در مقابل، مظهر سبک زندگی الهی، شهدا هستند. از این رو باید فرهنگ شهید و شهادت اشاعه یابد تا در نتیجه ی آن، سبک زندگی جوانان الهی شود . 👇
- - - - -
🔻 تلاش کنید کتابهای شهدا بر روی سبک زندگی مخاطبان اثر بگذارد
💬 رهبر انقلاب:
🔹 ما در کشور چند ده میلیون جوان داریم؛ شمارگان چاپ کتاب مثلاً فرض کنید که حالا اگر ده بار چاپ بشود، ده تا دو هزار تا ــ که حدّاکثر [تعداد هر چاپ] است ــ میشود بیست هزار جلد؛ بیست هزار جلد در مقابل بیست میلیون خیلی رقم کوچکی است.
🔹 کاری کنید که اوّلاً بیست هزار نفر بخوانند، و همان بیست هزار نفری که میخوانند این کتاب را، به معنای واقعی کلمه، این شخصیّت، این کسی که شما توصیفش کردید، چهرهنگاری کردید، در سبْک زندگی آنها، در وجود آنها، در فکر آنها، فرهنگ آنها اثر بگذارد؛ همّتتان باید این باشد. ۱۴۰۳/۵/۲۴
@Hasanabbasi_students
حضور و غیاب در کلاس اصطناعت
🔹فصل، فصل آغاز سال تحصیلی علم و دانش است و دغدغه میلیونها نفر در ایران و جهان و هزینههای میلیاردی کلان در ایران و جهان، صرف مدارس و دانشگاههای مختلف میشود. در اینجا به مسموم بودن ذاتی این علوم و رویکرد غلط حافظهمحوری و خلاقیتکُشی کار نداریم اما یکی از مؤلفههای مهم در این سیستم آموزشی، حضور و غیاب است. کسی که زیادی غیبت کند را رد میکنند.
🔹اما کلاس دیگری هم در کل عالم هستی وجود دارد که حضور و غیاب در آن کلاس، بسی مهمتر از این کلاسهاست و آن کلاس اصطناعت الهی است. تمام پهنه گیتی را خداوند خلق کرد و تمام مناسبات عالم را جعل نمود تا بشر را به انسانیت و بعد آدمیت و بعد عبودیت برساند و آدم را اصطناعت کند. اگر در این کلاس حاضر باشیم، بازی را بردیم اما اگر غایب باشیم دچار خیب و خسران شده و بازی را شدیداً باختهایم ولو بالاترین مدرک یا شهرت یا مقام یا درآمد را داشته باشیم.
🔹اما چه عواملی باعث غیبت در کلاس اصطناعت میشوند؟ قرآن، کتاب اصطناعت است و پاسخ ما را بهطور کامل میدهد. رین، غطاء، غشاوه، اکنّه، ختم قلب، و مرض قلب، برخی از عواملی هستند که قلب را دچار حجاب کرده و مانع درک حضور میشوند و ما را از اصطناعت الهی محروم میکنند. بعنوان مثال، در سوره مطففین میفرماید كَلَّا ۖ بَلْ ۜ رَانَ عَلَىٰ قُلُوبِهِم مَّا كَانُوا يَكْسِبُونَ ﴿١٤﴾ كَلَّا إِنَّهُمْ عَن رَّبِّهِمْ يَوْمَئِذٍ لَّمَحْجُوبُونَ ﴿١٥﴾ یعنی «کسب» آنها موجب میشود که قلبشان دچار «رین» شود و این امر مانع از درک حضور الهی میشود و آنها را در حجاب نگه میدارد. از سوی دیگر، كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ رَهِينَةٌ ﴿المدثر: ٣٨﴾. یعنی هرچه هرکس «کسب» میکند در رهن آن است، و این «رهن» موجب «رین» قلب و حجاب بین فرد و پروردگارش میشود.
🔹عدم درک حضور و عدم حفظ حضور منجر به عدم درک حدود الهی و عدم حفظ آنها میشود و لذا در روز حشر و حضر، موجب حسرت و خسران فرد میگردد. اما در محضر بودن موجب «نضرة» و نشاط فرد میشود. این امر نه تنها در قیامت بلکه در دنیا هم مشهود است. جوامعی مثل انگلیس که تا آخر ایندیویژوالیسم و تفرد و غیاب پیش رفتهاند، در اوج افسردگی و مشکلات روحیاند و جوامعی مثل یمن که بیشتر درک محضر دارند، از نشاط بیشتری هم برخوردارند.
🔹برای رسیدن از غیاب به حضور، باید ابتدا آیات الهی را خوب شنید و سپس با خداوند تکلم نمود. مثال دنیویاش این است که فرضا کسی در یک کلاس حضور فیزیکی دارد اما دل و ذهنش جایی دیگر است و نه به سخن اطرافیان گوش میکند و نه با آنان تکلم مینماید. چنین کسی درواقع غایب است نه حاضر. به قول سعدی «هرگز وجود حاضر غایب شنیدهای؟ من در میان جمع و دلم جای دیگرست». چنین کسی پس از پایان کلاس، خاسر است و حسرت میکشد چون حاضر نبوده و درک محضر نداشته است. قیامت نیز چنین است. یعنی پس از پایان کلاس اصطناعت، کسانی که حواسشان جای دیگری بود و حاضر نبودند خاسرند. برای اینکه حواسمان سر کلاس باشد، باید خوب به حرفهای خدا گوش کنیم (به خود گرفتن آیات) و نسبت به این حرفها واکنش نشان دهیم (تکلم با خداوند). لذا راه درک محضر، سیر از سمیعت آیات به بصیرت و تکلم و مخاطبه با خداوند است.
🔹اگر در اینجا حاضر باشیم در قیامت نیازی به حضور نیست. زیرا مخلَصین قیامت را در همین عالم طی میکنند و نیازی ندارند که مجدداً در قیامت حاضر شوند: فَإِنَّهُمْ لَمُحْضَرُونَ إِلَّا عِبادَ اللَّهِ الْمُخْلَصِينَ (127 و 128 صافات) شهدا کسانی هستند که سعی میکنند حضور خود را در کلاس اصطناعت روزبهروز بیشتر کنند و سلبریتیها کسانی هستند که حاضر نمیشوند لحظهای در این کلاس شرکت داشته باشند. با آغاز سال تحصیلی، لزوم برنامهریزی برای هجرت از غیاب به حضور برای تکتک ما لازم و ضروری است و این برنامهریزی منوط به آیتمداری و به خود گرفتن آیات است انشاءالله.
✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی
@tasbit1444
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بعداز ۵ سال دادگاه عالی کانادا، شرکت هوایی اوکراینی را مقصر اصلی سرنگونی هواپیما دانست!
🔻 روسیاهی دیگری برای وطنفروشها
🔹 چقدر دلمان سوخت برای سردار #حاجی_زاده که با مردانگیاش آن روز تمام مسئولیت این حادثه تلخ را برعهده گرفت، آبروی خودش را با خدا معامله کرد و خود را آماج تهمت و تخریبها قرار داد!
🔹 نگذاریم این خبر فوقمهم در لابلای هیاهوی این روزها گم و بایکوت شود؛ باید روشنگری کنیم و این کلیپ را بدست تمام ایرانیان برسانیم، بلکه سیاهی پروپاگاندای دشمن کمرنگ شود!
@Hasanabbasi_students
🔰 در سال جاری نزدیک به ۴۰ هزار ژاپنی، به تنهایی در خانههایشان مُردند!
🔹 همچنین بر اساس گزارش آژانس پلیس ملی، از این تعداد، نزدیک به ۴٠٠٠ نفر بیش از یک ماه پس از مرگشان کشف شدند و ۱۳٠ جسد برای یک سال قبل از پیدا شدن ناپدید شدند.
🔹 طبق گزارش سازمان ملل، ژاپن در حال حاضر پیرترین جمعیت جهان را دارد.
🔹 هر چقدر هم از لحاظ اقتصادی در اوج قله هم باشی نمیتوانی بحران فرهنگی و بحران انسانی را که از انسانیت تنزل کرد، جبران کرد.
@Hasanabbasi_students
🔰 آمار جهانی می گوید نزدیک به ۷۰ درصد فارغ التحصیلان رشته های علوم و مهندسی در ایران، "زنان" هستند؛ و این در دنیا یک اتفاق نادر تلقی می شود!
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ناراحتی رهبر انقلاب از عدم ورود فضلای حوزه علمیه در مسائل روز ایران و جهان!
💬 آیت الله شب زندهدار:
🔹 رهبری چندین بار فرمودند من به خیلی از مسائل نمیتوانم جواب بدهم اما چرا طلاب و فضلا جواب نمیدهند؟
پ.ن: حالا چه کنیم با طلابی که به قبح شکنی ها دامن می زنند!؟
@Hasanabbasi_students
🔰 نظر شهید آیت الله بهشتی درباره کنترل «بیحجابی» به وسیله «قانون»
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مسئولین فرهنگی کلاهشون رو بگذارن بالاتر 😤🤧🥱
🔹 کلیپ فارغالتحصیلی دانشجویان مهندسی شهرسازی تبریز
@Hasanabbasi_students