اندیشهجویان استاد حسن عباسی
🔰 و باز هم توحش فوتبالی، این بار در استادیوم کرج 😱 @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 و باز هم توحش فوتبالی 😱
🔻 چاقوکشی در لیگ جوانان مازندران
🔹 یکی از نزدیکان اعضای تیم پیروزی شمال ساری، که برای تماشای دیدار این تیم در لیگ جوانان مازندران به ورزشگاه شهدای چالوس رفته بود، پس از شکست ۴ بر یک نماینده ساری، اقدام به چاقوکشی کرد!
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ای وای 😱 باز هم توحش فوتبالی 🤬
خدایا به داد برس 🧐😔🤔
@Hasanabbasi_students
🔹نوع برخورد نظام اسلامی با خواص🔹
موضع نظام اسلامی در قبال اشراف و بزرگان جامعه که برخلاف مؤمنان، کمک و یاریشان به نظام اسلامی کمترین، و هزینههایی که برای نظام تولید میکنند، بیشترین است (بحار الانوار، ج۶۴ ص ۳۱۱)، بسیار اهمیت دارد.
🔹مشی اشراف برخلاف سیره ی انبیا🔹
کلمهی ،ملأ به معنای اشراف و بزرگان قوم است که بر یک رأی و نظر اجتماع دارند (مفردات ص۷۷۶) این طبقه از افراد اجتماع را از این نظر ملأ گفتهاند که هیبت آنان، دلها، و زینت و جمالشان، چشمها را پر میکند. آنان هرگز توقع ندارند کسی در قبال ایشان بایستد و به روششان اعتراض کند، و اگر با چنین تقابلی مواجه شوند به طرفشان نسبت گمراهی و ضلالت می دهند (ترجمه المیزان، ج۸، ص۲۱۹). آنان، با بیداری مردم، منافع خود را در خطر میبینند و مذهب حق را مانعی بر سر راه هوسرانیها و هوس بازیهای خویش میدانند (تفسیر نمونه، ج ۶، ص ٢٢).
آری دعوت انبیا، همیشه بر خلاف جریان مادی و مخالف برنامهی مادهگراییست. ماده گرایان در همهی امور و برنامهها دیگران را به فعالیت و پیشرفت در جهت دنیوی دعوت میکنند و هر گونه افتخار و بزرگی و عنوان را در این جهت میدانند؛ ولی انبیا مأمورند که مردم را به جهت روحی و معنوی انسانی دعوت کنند و تعلقات دنیوی مردم را به کمترین حد برسانند. آدمی باید بداند که علایق مادی برای تأمین زندگی ظاهری دنیوی و زندگی دنیوی هم برای به دست آوردن زندگی روحیست که در وجود انسان اصالت دارد و برای همیشه باقی خواهد ماند (تفسیر روشن، ج۸، ص۳۹۳).
تاریخ، خوی استکباری اشراف و بزرگان در مقابل انبیا را همیشه مشاهده کرده و بدان شهادت میدهد. برای مثال اشراف بنی اسرائیل از پیامبر خود درخواست زمامدار کردند و وقتی طالوت برای فرماندهی معرفی شد از دستورهای او سر پیچیدند (بقره /۲۴۶-۲۵۲) یا اشراف قوم نوح(ع) که روبه روی پیامبرشان ایستادند و او را گمراه خواندند (اعراف/ ۶۰) یا اشراف قوم هود این که پیامبرشان را سفیه و دروغگو خواندند (اعراف / ۷۳-۷۹) یا اشراف قوم صالح(ع) که بدو کافر شدند و ناقهاش را پی کردند (اعراف/ ۷۹_۷۳) یا اشراف قوم شعیب الله که او را به اخراج از سرزمین خود تهدید کردند (اعراف/۸۵-۹۳) یا اشراف قوم فرعون که موسی(ع) را ساحر نامیدند (اعراف/۱۰۹) و او را به مقابله با پیامبر خدا تشویق کردند (اعراف/۱۲۷)
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌐تلگرام
https://t.me/man_kazemi
🌐ایتا
https://eitaa.com/mansouron
🔹خواص پرهزینه و عوام با بصیرت🔹
حضرت علی (ع) در عهدنامهی مالک اشتر ویژگیهای خواص (اشراف و بزرگان) و عوام را چنین تبیین میفرماید: «باید که محبوبترین کارها نزد تو، کارهایی باشد که با میانهروی سازگارتر بستر و با عدالت دمسازتر است و خوشنودی رعیت را در پی دارد؛ که همانا خشم عمومی مردم، خوشنودی خواص (نزدیکان) را از بین میبرد؛ اما خشم خواص را خوشنودی همگان بیاثر میکند. خواص جامعه، همواره بار سنگینی را بر حکومت تحمیل میکنند؛ زیرا در روزگار سختی یاریشان کمتر؛ در اجرای عدالت، از همه ناراضیتر در خواستههایشان پافشارتر، در عطا و بخششها، کم سپاستر؛ هنگام منع خواستههایشان دیر عذر پذیرتر؛ و در برابر مشکلات کم استقامتترند؛ در صورتی که ستونهای استوار دین و اجتماعات پرشور مسلمین و نیروهای ذخیره دفاعی، عموم مردماند. پس به آنها گرایش داشته و مشتاق باش» (نهج البلاغه نامهی۵۳)
🔹صفات خواص:
1. پرهزینه بودن آنها برای حاکم در موقع رفاه از جهت زحمتی که بر دوش حاکم می نهند ۲. کم فایده بودن آنها در موقع گرفتاری حاکم به سبب علاقهمندیشان به دنیا و حفظ موقعیتی که دارند. 3. ناراضیتر بودنشان هنگام انصاف و عدالت به علت آزمندی بیشتر از تودهی مردم ۴. پافشارتر بودن هنگام درخواست؛ زیرا آنها در وقت نیاز جرأت بیشتری دارند و بیشتر از مردم عادی نزد حاکم خودنمایی و در گوش او زمزمه میکنند .۵ هنگام بخشش حاکم کم سپاستر هستند؛ چون معتقدند که از توده ی مردم حق بیشتری دارند و
به گرفتن عطایای حاکم سزاوارترند و نیز اعتقاد دارند که حاکم به آنها نیاز دارد و از آنها میترسد.۶. اگر والی چیزی به آنها ندهد دیرتر از توده مردم، عذر حاکم را میپذیرند؛ یعنی اگر حاکم در کاری از آنها عذرخواهی کند کم گذشت ترند؛ چون خود را از دیگران برتر میدانند و معتقدند که دادن حقوق به آنها واجب و لازم است. 7.هنگام سختیهای روزگار کم صبرترند؛ به علت عادتی که به رفاه و آسایش دارند و نسبت به آنچه از مال دنیا در دست دارند، ناراضی و بی تاباند.
🔹صفات عوام:
۱. آنان ستون دیناند (لفظ عمود یا ستون را به اعتبار برپایی دین به وجود آنها مانند استواری خانه به ستون آورده است). ۲.تودهی مردم همان تودهی مسلماناناند؛ زیرا همانها اکثریت جامعه را تشکیل میدهند؛ ۳. آنان به سبب زیادی جمعیت، نیرویی در برابر دشمناناند و همچنین اهل کارزارند (ترجمهی شرح نهجالبلاغه ابن میثم ج ۵، ص ۲۴۴)
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌐تلگرام
https://t.me/man_kazemi
🌐ایتا
https://eitaa.com/mansouron
26.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌟قلادههایی از جنس طلا🌟
🎬 چهرهی واقعی نظام کاپیتالیستی و بررسی «رزق و کسب» را به کمک انیمهی ژاپنی در پست بعدی بخوانید؛ سپس فیلم کوتاه در همین پست را تماشا کنید👆👇
✍مریم خانمحمد نیماوری
📢 کانال تفکر تفریحی در بله:
https://ble.ir/tafakortafrihi
📢 در ایتا:
https://eitaa.com/tafakortafrihi
📢 در تلگرام:
https://t.me/tafakortafrihi
اینستاگرام:
Nimavary
هدایت شده از تفکر تفریحی
سلام 👋
یه چند وقتی هست که ما توی مباحث اتاق کودکمون داریم درمورد «کسب و رزق» میشنویم؛ خیلی جالبه که «کسب» در قرآن (به جز یکی دو مورد) مذمومه و به جاش این «رزق» هست که ممدوحه؛ حالا چرا؟ یکی اینکه رزق رو خدا به مقدار وسع و ظرفیت (قدر) ما انسانها بهمون میده و اینو خیلی شنیدیم که مخلوقات هر جایی که باشن روزیشون میرسه؛ اما کسب به دنبال خواست و اکتساب ما انسانهاست که خودمون میریم دنبالش و عموما بیش از ظرفیتمون هم میخواهیم که کسب کنیم؛ و از طرفی بهتره که ما قبل از طلب روزی، برای وسعت ظرفیت و قدرمون (پیاله و ظرف وجودیمون) دعا کنیم چرا که رزق متناسب با ظرفمون روزیمون میشه🍚
حالا قسمت شگفت انگیزش اینجاست که گفته میشه «کُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ رَهِينَةٌ» (۳۸ مدثر) یعنی «هر نفسی در گرو کسب خود است»؛ یادمه بچه که بودم مادرم دربارهی آدمهای خییلی پولدار و ثروتمند میگفت که ثروت، امکانات و پول باید در خدمت انسان باشه؛ اما بعضیا یه جوری تکثر ثروت میکنن که مجبورن برای حفظ سرمایهشون و محافظت از اون، از زندگی خودشون بزنن و انگار اسیر مال خودشون میشن و یه جورایی دیگه اونا به خدمت پولشون درمیان!
خب خیلی حرف حکیمانهای بود🤌 و وقتی میگن دین اسلام، دین حریت و آزادگیه، دقیقا اومده که بهمون تَشَر بزنه «یه وقت اسیر چیزی نشی؛ حتی ثروت و پول!؛ آزاد زندگی کن و آزاده بمیر»...
نمیدونم لیبرالیسم و نظام کاپیتالیسم چطوری آزادی رو معنی میکنه؛ در حالیکه دقیقا انسانها رو به اسارت میبره؛ یه اسارت طلایی با قل و زنجیرهای گرون قیمت و البته شیک🪙💰
خب توی این سالها فیلمها و سریالهای زیادی برای نشون دادن این اسارت ساخته شده اما چند سال پیش به یه انیمه برخوردم که خیلی قشنگ این گروگان بودن رو نشون داده و من خیلی گشتم که یه نسخهی سانسور شده براش پیدا کنم که متاسفانه نشد! و از اونجایی که بدون سانسورش رو نمیشه تماشا کرد براتون بخشی ازش رو کات کردم تا تماشا کنید
🎬 داستان درمورد یک کشتی تفریحی هست که از طلا ساخته شده و در ابتدا هر گروهی بهش وارد میشن محو قدرت طلا و سرگرمیهای بیشمارش میشن و کارگزاران شهر با امکانات و پولی که برای قمار و ثروتاندوزی به مسافران میدن، اونها رو ترغیب و تطمیع میکنن تا هر چه بیشتر به قمار و سرگرمی بپردازن تا جایی که با پادشاهِ شهرِ طلا رو به رو میشن و همگی میبازند و مجبور میشن مابهازای پولهای بیحد و حصر، تمام عمر رو در کشتی کار کنن و اینطور، یک شهر پرزرق و برق و شبیه بهشت درست کردند (مثل بهشت شداد) که در اون هزاران اسیر، گرفتار طمع و کسبشون هستند.
💰 این دقیقا مثل سیستم اقتصاد کاپیتالیستیه که چرخش فقط با طمع و ولع قارونی میگرده و با ایجاد نیازهای کاذب (با علم روابط عمومی) و تطمیع، مردم رو اسیر و وامدار خودش میکنه
در جایی که خیلی جالب اشاره شده، بعضی از بازندهها به یک شهر زیرزمینی برده میشن که «جهنم طلا» نام داره و بیشترین ذخیره طلا اونجاست و بین این آدمها رها شده، اما جز طلا چیز دیگری اونجا نیست و همگی بسیار تشته هستند و به محض ورود یک تازه وارد، با کیسههای طلا به سمتشون میرن و طلب آب میکنند! و دقیقا نشون میده که این کسب پر زرق و برق در محل جهنم طلا هیچ فایدهای براشون نداره و خیلی منو یاد آیهی ۸۸ سورهی شعرا انداخت «یَوْمَ لا یَنْفَعُ مالٌ وَ لا بَنُونَ» یعنی «در آن روز که مال و فرزندان سودى نمى بخشد»!
نمیدونم تاحالا شنیدید که میگن «الهی دست به خاک بزنی طلا بشه»؟😁🌟 پادشاه این شهر دقیقا چنین قدرتی داره و از هر انگشتش ریسههای طلا میریزه؛ اما،اما، میبینیم که در آخر به خاطر حفظ همین کشتی تفریحی و شهر طلاش، از بین میره و یه جورایی اون طلا براش نمیمونه و نمیتونه نجاتش بده. برام جالب بود که یه جا به این ضربالمثل نگاهی متفاوت داشته و به جای اینکه «دعا» درنظرش بگیره، بیشتر به یه «نفرین» تشبیهاش کرده🫣💰
بازم شنیدید که وقتی میخوان عزت سر کسی بذارن میگن «باید سر تا پاتو طلا بگیرن»!؛ خب این قضیه توی انیمیشن هم اجرا میشه اما نه بعنوان مهماننوازی و پاداش!!؛ بلکه اینکه کسی سر تا پاش رو طلا بگیرن نوعی مجازات سخت از طرف پادشاهه!🥸💲 (توی انیمهی کات شده ببینید)
پ.ن: دوستان مبحث «رزق و کسب» بسیار مهم و مفصله که توصیه میکنم برای درک بیشترش به جلسات اتاق کودک و کلبه کرامت مراجعه کنید.
✍مریم خانمحمد نیماوری
📢 کانال تفکر تفریحی در بله:
https://ble.ir/tafakortafrihi
📢 در ایتا:
https://eitaa.com/tafakortafrihi
📢 در تلگرام:
https://t.me/tafakortafrihi
اینستاگرام:
Nimavary
🔰 سفری به موقع و روحیه بخش و تاثیرگذار،
🔹 قالیباف در بیروت، در تجدید میثاق با خون شهید سید حسن نصرالله. 🌹
@Hasanabbasi_students
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 ترجمه نوشته مسئول ارتباطات رسانه ای حزب الله در رسانه های رسمی
🔻 من از روزنامه نگاران آزاده عرب و خارجی که در اعماق جنگ و فاجعه در میان ما هستند و در درد و امید و داستان مقاومت و استواری با ما شریک هستند، ادای احترام ویژه می کنم.
🔻 اسرائیل ضاحیه جنوبی بیروت را با موشک های زمان بندی شده بمباران می کند که پس از پایان حملات منفجر می شوند تا توهم انبارهای اسلحه ایجاد کند و افکار عمومی را گمراه کند، اجازه خارج کردن شهروندانی که زیر آوارها گرفتار شدهاند را نمیدهد همانطور که در منطقه المریجه این کار را انجام می دهد، آمبولانس ها و ماشینهای امدادی را هدف قرار میدهد و اجازه پر نمودن حفره ها و گودال های ایجاد شده در جاده ها را نمیدهد.
🔻 من ده روز پیش در جریان تور رسانه ای در حومه جنوبی گفتم که حمله به تل آویو تنها آغاز است و آنچه در روزهای گذشته در حیفا و حومه آن اتفاق افتاد مؤید این است که ما هنوز در آغاز هستیم و به دشمن می گویم: تا الان فقط بخش کوچکی از ضربات ما را دیدهاید.
🔻 در مورد وضع میدانی، به ویژه در جبهه جنوبی، مقاومت خوب است و برد شلیک و زمان را به گونه ای مدیریت می کند که مناسب قرائت میدانی و موجودی استراتژیک آن باشد. هزاران رزمنده شهید کربلایی در دفاع از لبنان در اوج آمادگی و بالاترین سطح آمادگی قرار دارند و برای انتقام خون شهید مطهرمان آماده نبردی جانانه هستند. دشمن با وجود آوردن لشکرها و تیپ های بیشتر از جمله نیروهای زبده تا کنون قادر به پیشروی زمینی جز در موارد خاص نیست و تانک هایش همچنان در پشت مرز مستقر هستند و جرات پیشروی را ندارند و اگر چند سرباز دشمن را در این یا آن روستا یا عکس های قدیمی یا جدید در این یا آن تونل ببینید، نگران نباشید و روحیه خود را تضعیف نکنید، زیرا مقاومت وارد یک دفاع ثابت و موضعی نمی شود، بلکه دفاعی انعطاف پذیر دارد که با نیازهای جبهه سازگار است و با شرایط هر نقطه در آن کمین میگذارد، بمب میکارد و با انعطافپذیری زیادی حرکت میکند. و آنها به تدریج شروع به تصدیق آن میکنند و بارها و بارها آن را وادار به عقب نشینی و ارزیابی مجدد وضعیت جبهه کرده که با محاسبات و ارزیابی های آن در تناقض بود. با این حال میخواهم به شما بگویم که رزمندگان مقاومت از عقبنشینی از مواضعی که ما آنها را از نظر نظامی شکست خورده میدانیم و دفاع از آنها فایدهای ندارد هم خودداری میکنند.
🔻 نبرد با دشمن هنوز در ابتدای راه است، در مورد سرمایه گذاری سیاسی زیاد صحبت می شود، پس عجله نکنید و انگشتان خود را نسوزانید، وهیچ وقت درس های گذشته را نیاموخته اید، و همیشه به یاد داشته باشید که اسقاطیلی ها هرگز برای شما کار نمی کنند، بلکه تنها برای منافع خود کار می کند.
🔻 ما در سال ۱۹۸۲ نیستیم که تانک های اسرائیلی وارد بیروت شدند و معادلات سیاسی را تغییر دهند و بافت اجتماعی لبنان را از هم بپاشند.
🔻 اولویت مطلق ما اکنون شکست دادن دشمن و وادار کردن او به توقف تجاوز است، اما هرگونه تلاش سیاسی داخلی یا خارجی برای رسیدن به این هدف، تا زمانی که با دیدگاه جامع ما از نبرد سازگار باشد، قابل قدردانی است. شرایط و نتایج و پایبندی قاطعانه ما به وحدت ملی و همبستگی داخلی در چارچوب این دیدگاه است.
🔻 فرهنگ ما کربلاست و روحیه ما روحیه شهادت است، اما بدانید که این نبرد کربلا نیست و زینب در صحرا بدون یار و یاور تنها نیست و حسین (ع) دوبار کشته نمی شود، بلکه باید بدانید، نبرد خیبر است، نبرد ریشه کن کردن در خیبر، و خداوند با ما و مردم بزرگ لبنان با اکثریت قاطع خود، با ما و در کنار ما هستند، جمهوری اسلامی ایران و عراق بزرگ، یمن عقل و دلاوری، سوریه استوار، فلسطین شهادت، امت اسلامی عرب و آزادگان شریف در جهان با ما هستند.
🔻 در نهایت، حزب الله فقط یک سازمان نیست، حزبالله فقط مقاومت نیست، حزب الله یک ملت است و ملت ها نمی میرند چون سرنوشتشان پیروزی است.
@StrategicNews_ir
✨ هوالحکیم
با عرض سلام خدمت مدرسین و اندیشهجویان محترم
انشاءالله صد وهشتاد و سومین جلسه از
«دوره تربیت مربی استراتژی برای کودکان و نوجوانان»
🗓️ روز یکشنبه بیست و دوم مهر ماه
با معلمی #استاد_حسن_عباسی
برگزار خواهد شد.
🕛 از ساعت ۱۴:۳۰ پذیرای مدرسین و اندیشهجویان محترم هستیم.
————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آصف گیلانی از رهبران اهل سنت پاکستان: من و همه پیروان و دوستدارانم اعلام میکنیم که شیعه علی بن ابی طالب میشویم و غلام پیروان علی در جهان هستم.
@Hasanabbasi_students
🔰 قالیباف در بیروت؛ خودزنی در تهران؟!
✍ مهدی عسگری
🔹 رئیس مجلس در جایگاه خلبان، به فرودگاه شهری میرود که روزهاست آسمانش، در سیطره #رژیم_خونآشام قرار دارد او ضمن انتقال پیام ایران در ملاقات با مسئولان لبنان، در منطقهای که مورد اصابت و تخریب واقع شده در میان مردم بیروت و خبرنگاران حاضر میشود.
🔹 این حرکت در شرایطی که مردم لبنان درکنار بمباران هوایی بی وقفه، تحت حملات فرسایشی و عملیات روانیِ ضد ایرانی قرار دارند یک اقدام مثبت در راستای خنثیسازی جنگ نرم رژیم و انتقال پیام همبستگی به مردمِ مظلوم و مقاوم لبنان قلمداد میشود.
🔹 اما همین حرکت در داخل با تعریض عدهای مواجه میشود... برخی میگویند این یک حرکت نمایشی است، آری رجزخوانی، مانور و نمایش قدرت، بخش مهمی از تاکتیکهای منازعه است که همراهان را دلگرم و بدخواهان را مرعوب میسازد.
🔹 دوستان!
جبهه را و شرایط جنگی را و #دشمن_مشترک را بشناسیم
ما باید #کمربند_دفاعی مشترک با کشورهای محور مقاومت ایجاد کنیم؛ این مهم چگونه محقق میشود مادام که در داخل به انسجام حول موجودیت و سرنوشت و آينده مشترکمان دست پیدا نکنیم؟
🔹 ما به قدر کافی یک جبهه منسجم معارض، درصورتِ ظاهری اسرائیل و همراهی و پشتیبانی آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی، در مقابلمان داریم، بهانه هم برای افتراق زیاد است، لااقل در این تقابل واضح جریان حق و باطل، دست به سایش و فرسایش از درون نزنیم.
🔹 مطالبه منطقی و نقد سازنده و اختلاف نظر در برخی موضوعات، در جای خود میتواند کمککننده باشد اما نباید منجر به تفرقه و پراکندگی، خودزنی و فرسایش از درون شود.
#همسرنوشتیم
@MahdiAsgari133
@Hasanabbasi_students
🔰 هلاکت یازده نفر با نوشیدنی حرام (مشروب الکلی) 🤔
🔹 ٩۶ مسموم، ١١ کشته و ۱۳ متهم، آخرین آمار پرونده مشروبات الکلی دستساز در همدان
@Hasanabbasi_students
🔰 هلاکت یک نفر دیگر، در اثر مصرف مشروب الکلی تقلبی.
🔹 یک فوتی بر اثر مصرف مشروبات الکلی در زنجان
@Hasanabbasi_students
🔰 نوشته شده که این صفحه دختر استاندار خراسان رضوی است 😱
اگر واقعیت داشته باشد، واویلا از بی عملی وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در تایید صلاحیت این افراد 😔
@Hasanabbasi_students
🔰 نوشتهی دختر شهید عرفایی، پس از آزادی از بازداشت جوانان انقلابی معترض به استاندار خراسان رضوی.
🔹 تسلیت به امام عصر (عج) بابت واگذاری نهادهای نظام، به نااهلان و نامحرمان 🤬
@Hasanabbasi_students
🔰 قبحزدایی از شُرب خمر در روزنامه رئیس شورای اطلاعرسانی دولت!
🔹 اینکه چرا روزنامه اعتماد خط اتهامزنی به نظام را به عهده گرفته شاید به علت پشت گرمی این روزنامه به رئیس شورای اطلاعرسانی دولت باشد.
🔹 پیش از این نیز برخی دیگر از روزنامههای مدعی اصلاحطلبی به موضوع مسمویتهای ناشی از مصرف مشروبات الکلی پرداخته و دلیل اصلی آن را، نه اشتباهات و رفتارهای خارج از عرف و غیراخلافی برخی افراد، بلکه ناشی از مشکلات قانونی معرفی کرده بودند. حالا هم اعتماد مصمومیتهای الکلی را ناشی ازجرم انگاری آن میداند(!) این روزنامه سپس به سراغ یک درمانگر اعتیاد بینام و نشان رفته و از زبان او میگوید: «فاجعه اخير، بايد فراتر از خطای انسانی ارزيابی بشه چون چنين اتفاقی، فرضيه بيوتروريسم رو ايجاد میكنه و ورود دستگاه امنيتی به چنين وضعی، ضروريه».
🔹 این روزنامه بدون آنکه نامی از این به اصطلاح کارشناس بیاورد، با کلیدواژه بیوتروریسم، افکارعمومی را هدف قرار میدهد. آن هم در شرایطی که تهدیدهای بیرونی، لزوم انسجام ملی و آرامش روانی جامعه را بیش از پیش ضروری کرده است.
🔹 جالب اینجاست که این روزنامه به سراغ یک تولیدکننده مشروبات الکلی (باز هم بینام و نشان) هم رفته و از قول وی مینویسد: «اين اتفاق، كار كاسب نيست. كاسب، آدميه كه سالها توليد و عرضه داشته و اسمش و كيفيت جنسش به يک برند تبديل ميشه. كاسب میدونه كه كار غيرقانونی میكنه چون در ايران، توليد و عرضه مشروب، غيرقانونيه؛ ولی كاسب آدمكش نيست. بين فروشندهها و توليدكنندههای مشروب، خلافكارهای خطرناک خيلی زياده ولی هيچ كدومشون به خاطر رقابت يا حذف همديگه، مشتریشون رو نمیكشن.»
🔹 روزنامه اعتماد به صاحب امتیازی آقای حضرتی در جریان آشوبهای ۱۴٠۱ نیز آتش بیار معرکه بود. حالا که او به ریاست اطلاعرسانی دولت رسیده است، بازهم اعتماد دست از اتهام زدن به نظام برنداشته و روزنامه متبوعش همچنان بر افکارعمومی میتازد و مردم را علیه بخشهایی از نظام بدبین میکند.
kayhan.ir/001FLk
@Hasanabbasi_students
〢يامُسَبِّبَالاَسْبابِ
╭────────────
꧷ 〢#سوسیوتکنولوژی
╰๛--- ‑ ‑ - -
⫍❈ مزایا و معایب رسانههای اجتماعی
⫍❈ کلیک: دانلود
C᭄
🦋্᭄#اندیشکده_صانع
✯ ҉🦋 ҉☆҉@SaneAndishkadeh
مزایا و معایب رسانه های اجتماعی.pdf
895.4K
〢يامُسَبِّبَالاَسْبابِ
╭────────────
꧷ 〢#سوسیوتکنولوژی
╰๛--- ‑ ‑ - -
⫍❈ مزایا و معایب رسانههای اجتماعی
C᭄
🦋্᭄#اندیشکده_صانع
✯ ҉🦋 ҉☆҉@SaneAndishkadeh
🔰 سردار قاآنی کجاست؟!
✍ حسین شریعتمداری
1⃣ غیبت دو هفتهای سردار پُرافتخار اسلام، جناب قاآنی، به سوژهای برای گمانهزنیهای فراوان و متفاوت و متضاد تبدیل شده است. سردار قاآنی کجاست؟! جواب این سؤال را از زبان دشمنان تابلودار انقلاب و رسانههای آنها بخوانید!
🔹 خبرگزاری رویترز در گزارشی آورده است:
«تماس با سردار قاآنی از زمان حملات اسرائیل به بیروت قطع شده و دو مقام ایرانی به ما (رویترز) گفتند که هنوز نتوانستهاند با او تماس بگیرند »!
🔹 خبرگزاری «میدل ایست آی/ Middle East Eye» داستان مفصلتری دارد و مینویسد: «اسماعیل قاآنی در بازداشت خانگی به سر میبرد و از سوی نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی تحت بازجویی قرار دارد»! میدل ایست آی به علت بازداشت! و بازجویی از سردار قاآنی اشارهای نکرده است!
🔹 «ایران اینترنشنال»، رسانه فارسیزبان وابسته به رژیم صهیونیستی که «منوشه امیر» مدیر سابق رادیو اسرائيل مدیریت پنهان آن را برعهده دارد به نقل از یک «منبع مطلع»! میگوید؛ خانواده سردار قاآنی هم از وضعیت او خبری ندارند و نمیدانند کجاست و چه میکند!
🔹 خبرگزاری «اسکاینیوز» با انتشار یک گزارش مفصل ادعا میکند که سردار قاآنی هنگام بازجویی دچار حمله قلبی شده (زبانش لال) و تحت درمان قرار دارد! و مدعی است که منابع نزدیک به اسکاینیوز از وضعیت کنونی سردار قاآنی بعد از این حادثه، ابراز بیخبری کردهاند!
🔹 شبکه سعودی العربیه میگوید؛ چرا خبری از سردار قاآنی نیست؟ او نه در اتاق فرماندهی عملیات وعده صادق ۲ حضور داشت، نه در نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب و نه در مراسم اهدای نشان فتح به سردار حاجیزاده. سردار قاآنی کجاست؟! اگر کشته نشده بود و یا زخمی نبود، صدایی از او برمیخاست و یا تصویر و مصاحبهای از او منتشر میشد!
2⃣ در مسابقه معروف «۲۰ سؤالی» برای شرکتکننده نام یک شخص، شهر، پرنده، خوراکی، میوه، کتاب و... هرچیز دیگری را تعیین میکنند و از او میخواهند با طرح حداکثر ۲۰ سؤال از مجری برنامه، پاسخ مورد نظر را کشف کند. پاسخ مجری به پرسشها فقط «بله» یا «نه» خواهد بود. در این حالت، شرکتکننده با هر سؤالی که میپرسد، یک گام به پاسخ نزدیکتر میشود. مثلاً فرض کنید، سؤال مورد نظر «درخت سرو» است. شرکتکننده میپرسد؛ جاندار است؟ پاسخ میشنود: بله... انسان است؟ نه... پرنده است؟ نه...
گیاه است؟ بله... میوه خوراکی دارد؟ نه... بوته دارد؟ نه... درخت است؟ بله... با هر پرسشی که مطرح میکند و پاسخی که دریافت میکند، دایرهای که نقطه مورد نظر در آن قرار دارد تنگتر شده و به مقصود، یعنی پاسخ سؤالی که برایش تعیین کردهاند نزدیکتر میشود و...
حالا اگر مجری برنامه به هیچیک از پرسشهای شرکتکننده پاسخ ندهد! و از بله یا نه خودداری کند، چه اتفاقی میافتد؟! شرکتکننده در مسابقه یعنی همان پرسشکننده گیج میشود و هرگز به نقطه مورد نظر نمیرسد!
3⃣ شایعهپراکنی دشمن درباره موضوعی که از آن بیخبر است، یک ترفند عملیات روانی است و با هدف پی بردن به مسئلهای است که برایش مجهول مانده است. هر یک از شایعهها نقش همان پرسشهای شرکتکننده در مسابقه ۲۰سؤالی را دارد و در صورتی که به آن پاسخ داده شود (حتی با جوابهای بله یا نه) حریف را یک گام به نقطه مجهول نزدیکتر میکند. باید به این نکته توجه داشت که شایعههای متفاوت را نمیتوان با عنوان گمانههای متفاوت ارزیابی کرد، بلکه باید آنها را شبیه پرسشهای متفاوت در یک مسابقه ۲۰سؤالی تلقی کرد که حریف هرکدام از آنها را با هدف جدا کردن بخشی از حدسیات خود و تنگتر شدن میدان بررسی مطرح میکند.
با افتخار باید گفت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آوردگاه جنگ نرم نیز مانند عرصههای دیگر جنگ سخت، با موفقیتی چشمگیر و درخور تحسین ظاهر شد و در حالی که هیچ نکتهای از نگاهش پنهان نیست، به هیچیک از شایعات پاسخ نداد و دشمن را در حالتی از گیجی و منگی تنها گذاشت.
سردار قاآنی، فرمانده سلحشور نیروی قدس و عزیز دل ملتهای مسلمان و نیروهای مقاومت کجاست؟! ...
شایعات چه میگویند؟! ... بخوانید!
4⃣ دو پزشک که خیلی ادعای برخورداری از تخصصهای ویژه را داشتند نزد شخصی که در حال استراحت بود رفته و با این تصور که بیمار است، دستهای خود را زیر پتو بردند تا نبض او را بگیرند! بعد از چند دقیقه هر دو پزشک اعلام کردند که وضع بیمار بسیار وخیم است و اگر هرچه زودتر به حال و روز او رسیدگی نشود، عواقب سختی در انتظارش خواهد بود!... در این هنگام، مردی که در حال استراحت بود از قیل و قال پزشکان بیدار شده و پرسید اینجا چه میکنید؟ یکی از پزشکان با تعجب گفت؛ نبض شما نشان میداد که حال بسیار وخیمی دارید! و... احمقها زیر پتو نبض همدیگر را گرفته بودند!
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اسرائیل به خودش هم رحم نخواهد کرد!
🔹 اسرائیل به عقربی تبدیل شده که خودش را هم نیش میزند! با این شرارتها روزی خودش را هم بمباران میکند!
🔹 ماجرای بمباران شرکت توتال فرانسه در بیروت چه بود؟!
@Hasanabbasi_students
ملیگرا یا امتگرا
🔹یکی از مواضع و شبههپراکنیهای سلبریتیها در روزهای اخیر، که ذهنیت برخی مردم را نیز تخریب کرده، همان شبهه قدیمی است که چرا به مردم لبنان و فلسطین کمک کنیم؟! فارغ از اینکه این شبهه بارها پاسخ داده شده و دهها پاسخ متقن و قطعی دارد، در این گفتار، صرفاً به یکی از ابعاد این قضیه اشاره میکنیم و آن اینکه در قرآن کریم، یکی از ویژگیهای نفاق، همین ملیگرایی ذکر شده بهطوریکه در جنگ احزاب، منافقان ملیگراییشان را با گفتن «یثرب» به جای «مدینه» نشان میدادند: وَإِذْ قَالَت طَّائِفَةٌ مِّنْهُمْ يَا أَهْلَ يَثْرِبَ لَا مُقَامَ لَكُمْ فَارْجِعُوا ﴿الأحزاب: ١٣﴾ این درحالی است که یثرب نامی است که قبل از انقلاب اسلامی پیامبر به آن شهر اطلاق میشد و مدینه نام انقلابی شهر بود.
🔹اکنون نیز برخیها با تفکرات گوناگون به این ملیگرایی دامن میزنند که شامل چهار مکتب هستند: مکتب آریامهری، مکتب ایرانی بهار، مکتب ایرانشهری کلاسیک، و مکتب ایرانشهری مدرن. داعیه این مکتبها که هرکدام در برخی دولتها از قبیل دولت لیبرال فعلی حضور و تأثیر داشته و دارند، ایران است و نه اسلام. سلبریتیها نیز متأثر از این مکاتب، ایرانگرایی را ترویج میکنند و نه اسلامگرایی را.
🔹تفاوت در اینجاست که تفکر ایرانگرایی منتج به ملتسازی میشود و تفکر اسلامگرایی منتج به امتسازی میگردد. در همین زمان که امام خامنهای در سخنرانیهای اخیر خود تأکید جدی بر امتسازی در منطقه غرب آسیا داشتند، برخی اندیشکدههای غربی تأکیدشان بر ملتسازی در این کشورها بود. وقتی ملتسازی یا nation building مدنظر باشد، نیازمند United nations یا سازمان ملل هستیم و تابع فرامین سازمانهای بینالمللی نظیر یونسکو، صندوق بینالمللی پول و بانک جهانی خواهیم بود اما وقتی امتسازی مدنظر باشد، نیازمند امام و تابع فرامین خداوند و شرع مقدس خواهیم بود.
🔹و البته ملیگراها در ملیگرایی خود نیز دروغ میگویند چون اگر تهدیدی علیه ایران صورت بگیرد آنها هیچگاه جانشان را فدا نخواهند کرد بلکه اسلامگراها به میدان میروند. ضمن اینکه همین مخالفتشان با کمک به غزه و لبنان نیز ضد ملیگرایی است چون اگر آن مناطق ویران شود، ایران نیز مورد تهدید قرار میگیرد. پس ملیگرایی در داعیهاش دچار کذب است و تمرکز ما باید بر امتگرایی باشد.
🔹امام خامنهای ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ فرمودند: «یکی از بزرگترین درسهای نبوی برای ما این است: امّتسازی؛ تشکیل «امّت اسلامی». آن مبارزات سیزدهسالهی مکّه منتهی شد به هجرت که پایهگذاری امّت اسلامی است. امّت اسلامی با هجرت کلید خورد. ما امروز فاقد امّت اسلامی هستیم. کشورهای اسلامی زیادند، نزدیک دو میلیارد مسلمان در دنیا زندگی میکنند امّا عنوان «امّت» را نمیتوان بر این مجموعه گذاشت. امّت یعنی مجموعهی انسانهایی که در یک جهت، به سوی یک هدف، با یک انگیزه دارند حرکت میکنند؛ ما اینجور نیستیم، ما متفرّقیم. نتیجهی این تفرّق این است که فلان کشور اسلامی احساس میکند اگر بخواهد خودش را نگه دارد، باید به آمریکا تکیه کند. ما امروز نیازمند تشکیل امّت اسلامی هستیم. چه کسی میتواند در این زمینه کمک کند؟ آنهایی که میتوانند این انگیزه را قوی کنند، خواصّ دنیای اسلامند؛ یعنی همین شماها: سیاستمداران، علما، دانشمندان، دانشگاهیان، طبقات بانفوذ و صاحب فکر، شعرا، نویسندگان، تحلیلگران سیاسی و اجتماعی، اینها میتوانند اثر بگذارند.»
🔹در این راستا، هجرت از مفاهیم و انگارههای ملّی به مفاهیم و انگارههای امّتی، نیاز ضروری و مبرم جامعه اسلامی است. تغییر نگاه از «ملّی» به «امّتی»، در همه ابعاد جامعه ازقبیل اقتصاد، سیاست، فرهنگ، ورزش، معماری، شهرسازی، هنر و... باید ملموس باشد. این هجرت شامل نظریهپردازی، گفتمانسازی و نهادسازی در راستای تشکیل امت واحده اسلامی میباشد. منبع و مرجع اصلی نظریات امتسازی، کتاب قرآن کریم است و داعیه ما تشکیل امتی حول این کتاب جامع و شامل است انشاءالله.
✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی
@tasbit1444
🔰 تمایز کسب از رزق در بیان امام سجاد علیه السلام
وَ اكْفِنى مَؤونَةَ الاِْكْتِسابِ
وَ ارْزُقْنى مِنْ غَيْرِ اِحْتِسابٍ
💬 امام سجاد عليهالسلام:
➖ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمّدٍ وَ آلِهِ وَ اكْفِنى مَؤونَةَ الاِْكْتِسابِ وَ ارْزُقْنى مِنْ غَيْرِ اِحْتِسابٍ فَلااَشْتَغِلَ عَنْ عِبادَتِكَ بِالطَّـلَبِ و لااَحْتَمِلَ اِصْرَ تَبِعاتِ الْمَكْسَبِ؛
🔹 خدايا! بر محمّد و آل او درود فرست و مرا از كسب همراه با رنج، بىنياز گردان و از جايى كه گمان نمىرود، رزقم ده، تا به خاطر طلب، از عبادت تو باز نمانم و بار سنگين مشكلات كسب را به دوش نكشم.
📒 صحيفه سجاديه، از دعاى ۲۰.
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 رسانه رسمی حزب الله لبنان منتشر کرد:
🔹 پس بشارت بده ای غزه، وعده خدا آمد و نزدیک است🌹
@Hasanabbasi_students
🔰 نجات جان یا نجات عقیده؟
🔹️ از امام حسن عسکری(علیه السلام) سوال شد: «یکی از برادران ما در چنگال کفار اسیر شده و جانش در خطر است.
🔹️ برادر دیگرمان هم در چنگال یک شبههانگیز گرفتار شده است؛ جانش در خطر نیست اما فکر و عقیدهاش در خطر است. من اگر بخواهم برادر اسیرم را نجات بدهم، برادر دیگرم گمراه خواهد شد و اگر بخواهم برادر دیگرم را از گمراهی نجات بدهم، برادر اسیرم در دست کفار شهید میشود. چهکار کنم؟»
🔹️ حضرت(علیه السلام) فرمود: «اگر کنار دریا ایستاده باشی و مومنی شریف در دریا افتد، کنارش هم گنجشکی در حال غرق بود، کدامش را اول نجات میدهی؟» گفت: «انسان شریف را.»
امام(علیه السلام) فرمود: «نجات مومن از دست گمراهکننده مانند نجات آن مومن شریف از غرق شدن است.» یعنی چقدر بهتر است که تو یک انسان را در مقابل یک گنجشک ترجیح بدهی، به همان اندازه نجات دادن آن شخص از دست یک گمراه کننده افضل است از اینکه جان مومنی را از دست یک کافری نجات بدهی.
🔹️ سپس برای این مطلب یک استدلال بیان فرمودند: «اگر مومن در دست کافر کشته شود، چه میشود؟ به بهشت میرود یا جهنم؟» گفت: «مسلّم است که به بهشت میرود. مومنی است که عمرش را در راه ایمانش گذاشته و با کفار مبارزه کرده. معلوم است میرود بهشت و سعادت ابدی دارد.» امام(علیه السلام) فرمود: «اگر مومن در دست گمراه کننده، به گمراهی بیفتد چه میشود؟ میرود بهشت یا میرود جهنم؟ گفت: «گمراهی نتیجهاش جهنم است.»
🔹️ امام(علیه السلام) فرمود: «کدام را ترجیح میدهی؟ کسی که در این دنیا زنده بماند و چند روزی نفس بیشتر بکشد و آخر هم برود بهشت. یا کسی در این دنیا گمراه بشود و به عذاب ابدی مبتلا بشود؟ تکلیف تو نسبت به کدام بیشتر است؟ چگونه راضی میشوی که فردی در عذاب ابدی بماند برای اینکه یک انسان دیگر چهار روز دیگر در این دنیا زنده باشد؟ البته همه اینها در فرضی است که تزاحم بین نجات هر دو وجود داشته باشد و الّا نباید بگذاریم خراشی بر بدن انسانی بیفتد.»
💬 بیانات آیت الله مصباح یزدی(قدس سره)،۱۳۷۱/۰۲/۱۲
@mesbahyazdi_ir
@Hasanabbasi_students