Ma Va Shohada_980504..mp3
31.86M
🎙 بشنوید|
صوت سخنرانی استاد حسن عباسی در مراسم سالگرد مادر ترازی که همسر و چهار فرزندش را تقدیم انقلاب کرده است
💚خانواده مکرم شهیدان «یزدانخواه» که استاد حسن عباسی سخنران مراسم سالگرد مادر این خانواده بودند، به پویش #سوال_ما پیوستند
▫️ فریدونکنار - ۴ مرداد ۹۸
📎 dr-abbasi.ir/18093
🎙این سخنرانی شنیدنی را دوباره گوش فرا دهیم..
👈 پویش #سوال_ما:
🌐 Soalema.ir
▫️ Instagram.com/soalema.ir
❤️ شهید «علینوروز یزدان خواه»، قبل از پیروزی انقلاب یک بقالی سادهای در فریدونکنار مازندران داشت و از این طریق امرارمعاش میکرد، روزی برای شرکت در تظاهرات مردمی علیه رژیم شاه در حال خارج شدن از منزل بود که دختر کوچک یازده ساله او "طوبی" میگوید: «بابا من هم میام». پدر راضی میشود تا طوبی را به همراه خود ببرد. مادرطوبی(شهربانو) میگوید: «طوبی حالا که میخواهی بروی پس خدیجه رو هم باخودت ببر» و لحظاتی بعد خدیجهی یکسال و نیمه با چادر نماز بر پشت طوبی بسته میشود و دو دختر همراه پدر راهی تظاهرات میشوند. چیزی نمیگذرد که دژخیمان رژیم منحوس پهلوی با گاز اشکآور و تیراندازی به مردم حمله میکنند، در این اثناء طوبی که پدر را در انبوه فشار جمعیت مردم هراسان گم کرده بود، درحالی که خدیجه را بر دوش داشت بسوی کوچه بنبستی میگریزد. سربازی از ماموران سرکوبگر شاه با وجود دیدن این اطفال بیگناه، بسوی طوبی و خدیجه نشانه میرود. گلوله همزمان با شکافتن قلب طوبی، خدیجه را هم به شهادت میرساند.
💠 انقلاب اسلامی به پیروزی میرسد و قاتل این دو طفل بیگناه شناسایی و در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم میشود. اما مشهدی نوروزعلی براساس رافت اسلامی و بزرگواری خود، قاتل فرزندانش را عفو میکند.
🔺جنگ شروع میشود، پدر و دو پسر جوان، راهی جبهه شده و در گردانی سازماندهی میشوند. از قضا آن جوان قاتل که اکنون به برکت رافت اسلامی و انسانی مشهدی نوروزعلی از مرگ رسته بود، به صورت داوطلب به جبهه میآید و دقیقاً در همان گردانی سازماندهی میشود که مشهدی نوروزعلی و پسرانش هستند. شرم و خجالت در هر مرحله از مواجهه با نوروزعلی و پسرانش، همواره جوان تائب را آزرده میساخت. اما نوروزعلی همواره او را دلداری میداد و به او میگفت: «چرا ناراحتی و خجالت میکشی تو الان جزیی از لشکر اسلام هستی!خجالت نکش»
🌹شب عملیات کربلای چهار، به او میگویند دو پسران تو در گردان هستند، شما دیگر عازم خط نشو. اما هرچه میگویند، پیرمرد نمیپذیرد و میگوید: «پسرانم به تکلیف خودشان عمل میکنند؛ من تکلیفم جداست» سرانجام همگی در عملیات کربلای ۴ شرکت میکنند. آن شب خود و یکی از پسرانش به شهادت میرسند و تا سالها مفقودالاثر میمانند. و پسر دیگر نیز با فاصله کوتاهی در عملیات دیگری به شهادت میرسد.
✍️ راوی: سردار باقرزاده
💚 خانواده محترم پنج شهید «یزدانخواه» به پویش #سوال_ما پیوستند.
📷 plink.ir/wDzHr
👈 پویش #سوال_ما:
🌐 Soalema.ir
▫️ Instagram.com/soalema.ir
هدایت شده از جنبش مردمی حلالزادهها
#اختصاصی
🎢💥 #انقلاب_جنسی و #هم_باشی، مسیر فروپاشی یک تمدن (۱)
❌ زنازادگی، نتیجهی عادیسازی همباشی!
🔻 خانواده در اواخر قرن بیستم هرگز آن چیزی نبود که در آغاز قرن تصور میشد. در طول بیشتر سالهای این قرن، فرزند نامشروع داشتن یا فرزند نامشروعبودن (فرزند حاصل از گناه زنا) از نظر اجتماعی داغ ننگی بود بر پیشانی فرد! بسیاری از این فرزندان را از مادرشان جدا میکردند و گاه، مادرانِ این فرزندان نیز در مؤسسات ویژهای نگهداری میشدند!
🔻اما کمکم در دهه ۹۰ میلادی، موضوع زندگی مشترک قبل از ازدواج و یا بدون ازدواج (( همباشی یا کوهبیتیشن)) به امری عادی در جهان تبدیل میشد.
📛 گسترش طلاق و آغاز تجربه #تک_والدینی در حد گسترده از اواخر همین قرن آغاز شد. «فرهنگ جوانی» اصطلاحی بود که از اواخر دهه ٦۰ میلادی شکاف شدید میان نسلها را نشان داد و قواعد اخلاقی جوامع را دگرگون کرد.
💢 با گسترش رسانهها و ارتباطات این روند به جوامع غیرغربی هم انتقال داده شد. با این همه در بسیاری از ممالک و بهویژه در برخی کشورهای اسلامی شدت این نفوذ و دگرگونی کمتر بود.
✌ جنبش مردمی حلالزادهها
🔹 ایتا
https://eitaa.com/halalzadeha
🔸 اینستاگرام
http://instagram.com/halalzadehaa
🔹 توئیتر
http://twitter.com/halalzadeha
🔸 سروش
http://sapp.ir/halalzadeha
🔹 آی گپ
http://profile.igap.net/halalzadeha
🔸 آپارات
http://aparat.com/halalzadeha
🔹 بله
https://ble.im/halalzadeha
🔸 تلگرام
http://t.me/halalzadeha
✅ پول بدون پشتوانه، دلیل اصلی بحرانهای مالی جهانی
🏷 #اختصاصی_جنبش
📸 llink.ir/7hwo
❇️ دویچه بانک آلمان که یک بانک مطرح جهانی محسوب میشود سال گذشته تحقیقاتی در زمینهٔ تشخیص دلایل بحرانهای مالی ایجادشده در سطح جهانی و همچنین دلایل احتمالی برای بحرانهای آتی انجام داده است. از دلایل مطرح شده در این گزارش #پول_بدون_پشتوانه است که سال هاست به صورت انبوه در جهان چاپ میشود.
کنار گذاشتن نظام #استاندارد_طلا و درنتیجه عدم استفاده از طلا و یا هر کالای گرانبهای دیگری بهعنوان پشتوانه پول در نظام مالی بینالملل دلیل اصلی ایجاد #بحرانهای مالی و بانکی در سطح جهان بوده است.
🔸 در حال حاضر واحدهای پولی که توسط بانکهای مرکزی منتشر میشود بههیچعنوان پشتوانهای ندارند و در عمل تنها پشتیبان آنها بانک مرکزی کشورها هستند.
🔹 نداشتن پشتوانه برای پول بدین معنی است که ثابت ماندن ارزش واحدهای پولی منتشرشده در مقایسه با ارزش یک کالای گرانبها همچون #طلا و یا دیگر فلزات گرانبها تضمین نشده است و این امکان وجود دارد که قیمت تمامی کالاها برحسب واحدهای پولی بهمرور زمان کاهش یابد.
🔻 در گزارش دویچه بانک آلمان بهصراحت ذکرشده است که کنار گذاشتن پشتوانه پول از سوی بانکهای مرکزی کشورهای جهان در اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی موجب ایجاد کسری بودجه قابلتوجه، استقراض گسترده و خلق پول وسیع توسط دولتها و کشورها شده است که پایداری نظام مالی جهانی را برهم زده است.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مقاومت در جنگ ارزی
📱 @currency_war
7.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📀کلیپ۴
جای انقلابی کجاست؟؟
حلقوم را شاید ببرند اما فریاد همچنان باقیست
#استاد_حسن_عباسی
#پرزیدنت
#علوی_وزیر
استاد مهدی امینی
(رئیس اندیشکده راهبردی فتح)
کانال روایتگران فتح انقلاب اسلامی↙️
🆔 @revayatgaranefath
🔺 تراژدی اصلاحطلبی: پایان انتخابات و آغاز انتخاب
▫️خانم فاطمه صادقی، اصلاحطلب هستند. یادداشت قابل تأملشان درباره «پایان اصلاحطلبان» را دو شماره ببینید:
1️⃣ بخش اول
▪️«سرشت˚ سرنوشت است.» سرنوشتِ اصلاحطلبی را باید در سرشت آن جستجو کرد تا اعتبارِ گفتهی هراکلیتوسِ یونانی در باب تراژدی آشکار شود.
از آخرین «تکرار میکنمِ» نهچندان آبرومندانهی سید اصلاحات در انتخابات 96 تا روزی که اسلحهی یک اصلاحطلبِ گویا خوشنام که زمانی سکاندار وزارت آموزش و پرورش دولت اصلاحات هم بود، یک زن را در یک ماجرای بهظاهر خصوصی، اما عمیقاً سیاسی، از پا در آورد، تنها دو سال طول کشید. در این تراژدی، ضدِّ قهرمانِ مبتلا به اسکیزوفرنی جنسی-سیاسیِ حاد، همچون هر تراژدی دیگری، با حذف قهرمان زنده ماند. میترا استاد، قهرمان این تراژدی، که #اصلاح_طلبان برای مخدوش کردن شخصیتش از هیچ تلاشی فروگذار نکردند، کاری سترگ را به انجام رساند: نجفی را وادار کرد از دوگانگی دست بردارد. تزلزل و دوگانگیِ ذاتیِ اصلاحطلبی که از حاکمیت دوگانه در بالا تا دوگانگی در پایین یعنی زندگی شخصی را دربرمیگیرد، در این ماجرا بهخوبی از پرده برون افتاد. همچون هر تراژدی دیگری، مسأله به انتخاب سرنوشتساز میان ابتذال و مرگ مربوط بود. این واقعه ابتذال از نوع اصلاحطلبانه را که «تصادفاً» با یک وزیر فرهنگ دیگر آغاز شد، به نهایت رساند. اما تصادفی در کار نیست. ابتذال به نام فرهنگ شاید تنها پروژهای باشد که اصلاحطلبی در انجام آن تمام و کمال موفق بوده است.
کمتر حزب و جریان شناختهشدهای را میتوان برشمرد که در چنین مدت کوتاهی به این سرعت و تا این درجه سقوط کرده باشد. اصلاحطلبی از این جهت رکورد جدیدی را به ثبت رساند. جریانات سیاسیِ بیریشه، در وقت خطر آزمون خود را پس میدهند. اما به دست رقیب از پای درنمیآیند، به خودتخریبی روی میآورند.
نقطهعطف این مسیر، اعتراضات دی ماه 96 و مواضع اصلاحطلبان در قبال آن بود. اصلاحطلبان تلاش کردند با انتساب اعتراضات به جریان رقیب و کمشمار جلوه دادن عددِ معترضان، از اهمیت آن بکاهند. در مجموع موضع اصلاحطلبان نسبت به اعتراضات 96 این بود که مردم معترض، عدهای لات و لوت با جیبهای خالیاند. به نظر آنها، معترضانِ مشروع عبارتند از افرادی با حسابهای بانکیِ پر و پیمان یا دستکم قابلقبول که طبعاً جلوداری اصلاحطلبان را بپذیرند و کلیت نظام سیاسی را زیر سؤال نبرند. در گیرودار اعتراضات، برخی از اصلاحطلبان که دستوپای خود را گم کرده بودند، حتی تا ارائهی پیشنهادِ مضحکِ تخصیصِ مکانی برای تظاهرات هم پیش رفتند.
این دو واقعه، یعنی موضع اصلاحطلبان در قبالِ اعتراضات خیابانیِ تهیدستان و کشتن یک زن بهظاهر بیربط، اما عمیقاً مرتبطاند. در هردوی آنها، تراژدی، با کشتنِ قهرمان به دست ضدقهرمان و چرخش او به سمت قدرت پایان میگیرد.
🔺«تسلیم در بالا؛ هراس از پایین»
زمان آن رسیده که با شجاعت تصدیق کنیم اصلاحطلبی بهرغم برخورداری از پشتوانهی اجتماعی گسترده، از آغاز جریانی بیریشه و بیهویت بود و لذا آن پشتوانه را هم به باد داد. این جریان از آزمون تاریخ و سیاست سربلند بیرون نیامد، عمدتاً به این دلیل که اصلاحطلبان شامل همهی گروههای ریز و درشتی که این لقب را یدک میکشند، بیتاریخ و بیهویت بودند. آنها با رانتجویی و تصرفِ فرصت طلاییِ پدید آمده پس از انتخابات دوم خرداد 76 بهعنوان نقطهی تلاقیِ نارضایتیهای اجتماعی و سیاسیِ پساانقلابی، به قدرت رسیدند و زان پس تلاش کردند تا با بسیج بدنهی اجتماعی در پشت سر، خود را در بدنهی قدرت برکشند؛ تلاشی که پس از 88 با موانع سختی روبرو شد. البته نمیتوان از قابلیتهای نظری و عملیِ اولیهی این جریان در بسیج نیروهای اجتماعی که دستآخر عمدتاً به حضور در چند انتخابات خلاصه شد، چشم پوشید، اما واقعیت این است که این قابلیتها بیش از آنکه حاصل پویاییهای درونی این جریان و برآیند تلاش برای اثرگذاری همچون یک جریانِ سیاسی اصیل و ریشهدار سیاسی باشد، عمدتاً به مدد بهرهجویی از فرصتهای اقتصادی، حضور در قدرت و نهادهای وابسته به آن و نیز حذف سیستماتیک دیگر گروههای سیاسی در سالهای پیش و پس از دوم خرداد حاصل شد. شاهد این امر اینکه با بیبهره شدن تدریجیِ اصلاحطلبان از رانت قدرت پس از 84، توان نظری و عملی این جریان نیز بهتدریج افت کرد. در پیش چشمان ناباور جامعهای که به واسطهی وعدههای اصلاحطلبان به آنها بهعنوان شوالیههای شکستناپذیرِ «گذار به دموکراسی» دلبسته بود، اصلاحطلبی روزبهروز بیشتر آب رفت. حتی ظهور مترسکی مثل دولت اعتدال هم به جای آنکه سکویی برای پرش باشد، به افول بیشتر آن کمک کرد...
🌐 fihmafih.blog.ir/page/fateme-sadeghi
ادامه دارد 👇
کانال رسمی اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
🔺 تراژدی اصلاحطلبی: پایان انتخابات و آغاز انتخاب ▫️خانم فاطمه صادقی، اصلاحطلب هستند. یادداشت قابل
🔺 تراژدی اصلاحطلبی: پایان انتخابات و آغاز انتخاب
✍️ نوشتهی خانم فاطمه صادقی، که خودشان اصلاحطلب هستند.
2️⃣ بخش دوم (بخش پایانی)
▪️اصلاحطلبی تنها به مدد رانتجوییِ اصلاحطلبان و تسلط آنها بر سیاست ایران نیامد. در واقع با متشکل شدن نیروهای منتقدِ حاضر در قدرت در ذیل اصلاحطلبی، رقبا نیز توانستند خود را بازتعریف و منسجم کنند؛ امری که برای ادامهی حیات آنها ضروری بود. با سامان یافتن اصلاحطلبان، نیروهای محافظهکار نیز پوست انداختند، خانهتکانی کردند و خود را سروسامان دادند. جریان اصولگرا که همواره هم به لحاظ نظری و هم عملی از اصلاحطلبان بهمراتب کوتاهقدتر بوده، برای ادامهی حیات خود ضمن تلاش برای کنترل و سرکوب رقیب، سخت به همزیستیِ انگلی با آن وابسته بوده است. اصولگرایی تنها از رهگذر خون تازهای که اصلاحطلبی در سیستم دمید، توانست به حیات خود ادامه دهد.
اصلاحطلبی باعث انسجام اصولگرایی شد. برخی از مجربترین و سیاسیترین اصولگرایان همچون حبیبالله عسگر اولادی که در واقع دون کورلیونهی اصولگرایان به حساب میآمدند، بدین امر واقف بودند و بهرغم تأکید بر اختلافات عمیق سیاسی، در باطن از حضور مهارشدهی اصلاحطلبان در قدرت هواداری میکردند. زیرا می دانستند که تنها از این طریق، سلطهی مافیایی آنها تداوم خواهد داشت. با ملاحظهی منازعاتِ اخیر و زین پس خشن و خونین در این جناح بر سر قدرت میتوان به اهمیت حضور اصلاحطلبان برای ادامهی حیات اصولگرایی پی برد. اما به حسبِ ماهیت این جریان، در میان اصولگرایان افراد دوراندیش همچون عسگراولادی کمشمار بودهاند. بیشتر اصولگرایان ترکیبی از کمهوشی سیاسی، کوتهبینی و فرصتطلبی محض را در خود جمع کردهاند.
اما در همزیستیِ سالیان، اصلاحطلبی بهتدریج رنگ اصولگرایی را به خود گرفت و تقریباً به همهی آن صفاتی آراسته شد که پیشتر، تقابل با آنها توجیهی برای حضور در قدرت محسوب میشد: فساد، تقلب، انحصارطلبی، سوء استفاده از قدرت، رانتجویی، فرصتطلبی، مصلحتاندیشی، تلاش برای حضور در قدرت به هر قیمت، چشم فروبستن بر مصائب اجتماعی و سرکوب جامعه، تعصب، ایدئولوژیزدگی و جز آنها. امروز اصلاحطلبی با بحران هویتی عمیق دست به گریبان است که در واقعِ امر، به معنای بحران عمیق در کل بدنهی نظام است: آزمون ها داده شدهاند؛ قدرتمداران مردود شدهاند؛ وعدهها رنگ باختهاند.
در واقع، مشکل اصلاحطلبی در همهی این سالها انتخاب بوده؛ نه انتخابات. طبعاً پایان تراژدی به معنای پایان دغدغههای مصنوعِ اصلاحطلبانه و جزئیات ملالآورِ ریز و درشتی است که این جریان با اتکا بر آنها خود را سامان داده است. از اصلاحپذیریِ نظام سیاسی تا شعارهای ریز و درشتِ دیگر همچون گذار به دموکراسی، جامعهی مدنی، انتخابات، توسعهی اقتصادی، ایران برای ایرانیان و…
دیماه 96 فصل انتخابِ تراژیک میان مردم و قدرت مستقر بود. مواضع اصلاحطلبان در محکومیت اعتراضات نشان از چرخش تمامعیار به سمت قدرت داشت؛ مؤید آنکه یک جریان سیاسی نمیتواند مشروعیت خود را از مردمی بگیرد که خود را در مقابل آنها میبیند. شعار دانشجویان در دی 96 در مقابل دانشگاه تهران، تنها پایان تراژدی را اعلام کرد: «اصلاحطلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا!» زین پس، تأکیدهای ملالآوری از جنس «اصلاحطلبیم» نه تنها از بیذوقی و ابتذال، بلکه از وقاحت خبر میدهند.
«سیاست ورزی ناممکن و ممتنع شده است.» این تعبیر را سعید حجاریان در یکی از نوشتههای اخیر خود یادآور شد. اما تعبیر درست این گفته این است که دوگانگی ناممکن شده است؛ عصر حاکمیت دوگانه در همهی معانی شخصی-سیاسی به سر آمده است. انتخاب اجتنابناپذیر شده است. به تعبیر دیگر، چالش بزرگِ اصلاحطلبان دیگر نه انتخابات برای کسب قدرت است؛ نه زندان و شکنجه. اصلاحطلبی راهی به قدرت ندارد، چون دیگر نیازی به آن نیست. اصلاحطلبان هم دیگر به زندان نخواهند رفت، چون قهرمان نیستند. آنها – باز هم به تعبیر حجاریان – سر خود را پایین می گیرند تا از توفان به سلامت بگذرند. چانهزنی در بالا و فشار از پایین اکنون تبدیل شده است به: تسلیم در بالا و هراس از پایین. ضد قهرمان، قهرمان را حذف میکند و با چرخش به سمت قدرت، از صحنه بیرون میرود. زین پس، ضد قهرمانِ اصلاحطلب تنها با ملال روزمره در ایامِ بازنشستگیِ بهموقع دستبهگریبان خواهد بود.
اما برخلاف گفتهی حجاریان، این سیاست نیست که ناممکن شده است. این اصلاحطلبی است که پایان گرفته است. اکنون ماییم که باید تخیلمان را از اصلاحطلبی آزاد کنیم. فصل انتخابات پایان گرفته و فصل انتخاب از راه رسیده است. سیاستی نو در راه است.
▫️پایان
🌐 fihmafih.blog.ir/page/fateme-sadeghi
کانال رسمی اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
🔺نمونهای از انتشار اخبار و دیدگاههای وزیر اطلاعات توسط آمدنیوز
🔻گفتنی است آمدنیوز علی رغم حجم عظیم تخریبها و توهینهایی که علیه رهبر معظم انقلاب، مسئولین نظام، سپاه، قوه قضائیه، و ... انجام میداد، اما نسبت به رئیس جمهور و وزیر اطلاعات عمدتاً به انعکاس اخبار و دیدگاههای ایشان اکتفا میکرد.
#بازخوانی #آمدنیوز
🔸 پویش #سوال_ما:
👉 soalema.ir
🌐 instagram.com/soalema.ir
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
🔻آقای #روحاني در آخرین جلسه سال ۹۵ هیئت دولت و در نشست خبری خود با رسانههای داخلی و خارجی دستگیری ادمینهای تلگرامی را زیر سوال برد و این عمل نهادهای امنیتی را مورد اعتراض قرار داد.
#آمدنيوز
✍️ جواد کریمی قدوسی - نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی
📌پا نوشت:
🔹 حسن روحانی ۲۵ اسفند ۱۳۹۵: «مگر آمدنیوز چه کاری میکند، یا از کدام خط قرمز رد شده؟»
🔸 پویش #سوال_ما:
👉 soalema.ir
🌐 instagram.com/soalema.ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir