eitaa logo
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
13هزار دنبال‌کننده
20.7هزار عکس
9.5هزار ویدیو
206 فایل
کانال رسمی اندیشه جویان استاد حسن عباسی Instagram.com/Hasanabbasi.students_ t.me/hasanabbasi_students حمایت مالی از اندیشکده یقین: andishkadeh.ir/publication/donate/
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻ملتی که از ترس پلیس و ساواک حتی جرأت نداشت از جنازه‌ی شهدایش سراغی بگیرد، حالا نسبت به گیس کشی و گلاویز شدن یک پلیس زن با یک دختر جوان تا این اندازه واکنش نشان می‌دهد. ✅ این احساس کرامت و حساسیت نسبت به حقوق شهروندی جزو دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است. آنهم در دنیایی که در اتوپیای آمریکاییش مدام اخبار کشته شدن شهروندان با تیر مستقیم پلیس را می‌شنویم. وحید یامین پور کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی @Hasanabbasi_students
🔴 اگر مامور پلیس با کسی خشونت بورزد، باید مجازات شود. لیکن همه جای جهان اینطور است که اگر فردی با مامور پلیس گلاویز شود، ناسزا بگوید و روی لباس خود دوربین نصب کند و فیلم بگیرد تا با انتشار آن مردم را فریب بدهد، مجازات او صدها برابر پلیس خاطی است. در ایران ما، غربگرایان محترم صبح تا شام در مدح آن سوی آب های مدیترانه مدیحه می خوانند اما به مفهوم “قانون” که می رسد، یکسره هستند. از همه دردناک تر البته آن بازیگر محترمی است که جرائمش لاپوشانی شده تا آبرویش نرود، اما خود آبرویی برای قانون و جامعه اش قائل نیست. ✍مهدی محمدی 👉 sapp.ir/mohammadi.mahdi کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی @Hasanabbasi_students
⭕️انتقال از حوزه سیاست به ، راه حل مساله 🔺این گزاره مشهور این روزها متعدد تکرار می شود که وضعیت فعلی بی حجابی حاصل برخورد قهریه با این ناهنجاری اجتماعی است. بر خلاف این نظر معتقدم وضعیت فعلی نه حاصل الزام به بلکه حاصل دیدگاهی است که معتقد بوده است شل فرهنگی یا در امر از جمله در مسائلی مانند و و و می تواند به ابزاری برای سرگرم کردن عامه و مغفول نگه داشتن آن ها از فشارها و مفاسد حاصل از سیاست های آزادسازی اقتصادی پس از جنگ باشد. متفکران مکتب انتقادی مانند کارکرد سرگرمی های فرهنگی را از بی خود بیگانه کردن انسان ها و فراموشي نيازهاي واقعي و اصيل انساني و تقليل يافتن آن‌ها به نيازهايي و می دانند. در دوران پس از جنگ نیز ذیل چنین سیاستی تسامح در امر فرهنگی به سیاست بخش عمده دستگاه اجرایی جمهوری اسلامی تبدیل شد (سیاستی که بعدها نیز تغییر جدی عمومی در آن ایجاد نشد). 🔹بر خلاف تصور رایج شدن و تساهل نسبت به حجاب و امر فرهنگ در جمهوری اسلامی بیش از این که ناشی از تقدم امر یا اولویت دغدغه باشد متاثر از تقدم امر نسبت به فرهنگ در جمهوری اسلامی پس از جنگ است و راه حل مساله نیز در تبدیل مجدد این موضوع از محل تنازع و استفاده سیاسیون به مساله ای فرهنگی است. ضریب دهی به اقلیت بی حجاب در رسانه به ویژه در ایامی مانند و مراسمات ملی و حذف تقریبا کامل صدای مخالفان ولنگاری فرهنگی در صدا و سیما و اغلب رسانه های رسمی نیز تنها در همین چارچوب معنی می یابد. 🔺تاریخ تغییرات جنسی نشان می دهد عقب نشینی فرهنگ عمومی در امر ، همواره مرحله به مرحله و تدریجی بوده و هر وقت هم که حکومت ها و فرهنگ عامه بر اثر فشار اقلیت معمولا صاحب قدرت و رسانه متمایل به این نوع از ها عقب نشینی کرده اند، نه تنها مساله ای حل نشده که فقط انواع جدیدتری از مطالبه توسط همان طبقه اجتماعی باز تولید شده است. به عنوان مثال در غرب اگر چه مساله از مطالبه آزادی بیشتر در پوشش (به ویژه در سال های بعد از جنگ جهانی دوم) آغاز شد اما در تنها اندکی بیش از نیم قرن این جریان تا رسیمت بخشی به برهنگی کامل و ناهنجاری های جدیدی مانند ازدواج ادامه یافت و امروزه مطالبات جدیدی در حوزه ازدواج با محارم و افراد کم سن و سال شکل گرفته و زمزمه هایی نیز در مورد رسمیت ازدواج با حیوانات در حال شکل گیری است. از همین جهت نیز معتقدم الزامی نمودن رعایت حجاب در فضاهای عمومی بعد از انقلاب نشان از درک عمیق از امر اجتماعی بر خلاف خط روشنفکری عوامانه حاکم بر برخی مذهبیون (چه در دوره مذکور و چه امروز) است. 🔺نمونه ای از مطالبه رسمیت بخشی به ارتباط جنسی با کودکان در غرب : Richard Dawkins defends “mild pedophilia,” says it does not cause “lasting harm” https://www.salon.com/2013/09/10/richard_dawkins_defends_mild_pedophilia_says_it_does_not_cause_lasting_harm/ 🔹در واقع سوالی که قائلین به تساهل مطلق در امر فرهنگ باید به آن پاسخ دهند این است که بر فرض که با منطق «استفاده از قوه قهریه در مسائل فرهنگی جواب نمی دهد»، برخورد با اشکال مختلف ناهنجاری های اجتماعی مانند بی حجابی کنار گذاشته شد و به تدریج بروز چنین ناهنجاری هایی تبدیل به عرف پذیرفته شده و شد، آیا شکل های جدیدی از مطالبه عرفی شدن ها در میان همان قشر بروز نخواهد یافت. در این صورت مرز دقیقی که قوه قهریه می تواند بر خلاف منطق مذکور در مقابل آن ورود پیدا کند در طیفی که تا کامل و اخلاقی مطلق امتداد پیدا می کند کجاست؟ ✍ کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی @Hasanabbasi_students
🔹گزارش حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا منتشر شد. واشنگتن در این گزارش، اتهامات بی‌پایه علیه ایران را تکرار کرده است. 👉 fna.ir/bljixv 🔹جان سالیوان، سرپرست وزارت خارجه آمریکا: 💬 دولت‌های چین، روسیه، ایران و کره شمالی به صورت روزانه مبانی حقوق بشر را نقض می‌کنند و بنابراین، عامل بی‌ثباتی هستند. 👉 fna.ir/bljixv 🔹ترامپ، از افزایش قیمت جهانی نفت انتقاد کرد و در توییتی که روز جمعه منتشر کرد با اشاره به تلاش سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، برای افزایش قیمت این کالا، گفت «قیمت های نفت به طور مصنوعی در سطح بسیار بالا قرار دارد! این خوب نیست و پذیرفته نمی شود!» 👉 llink.ir/82ox کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی @Hasanabbasi_students
«عقب نشاندن ایران» استراتژی برخورد با جمهوری اسلامی 🔹نشریه اینترنتی «واشنگتن فری بیکن» : 🔺پولاک اخیرا یک استراتژی را در شش سر فصل به همین منظور با عنوان «عقب نشاندن ایران» منتشر کرد. هر یک از این سر فصل‌ها به جنبه‌های متفاوت پیشنهاد محکم، اما واقع گرایانه او می‌پردازد. وی در مورد توافق هسته‌ای چنین استدلال می‌کند: 💬ایالات متحده باید به توافق هسته‌ای ایران متعهد بماند، اما اطمینان حاصل کند که سفت و سخت اجرا می‌شود. برجام در حال حاضر مفید و بهترین گزینه در دسترس است. 💬ایران را زمانی می‌توان مجاب به قبول یک چارچوب جدید حاکم بر برنامه هسته‌ای‌اش کرد که شاهد از دست رفتن موقعیت منطقه‌ای و متحدان کلیدی‌اش باشد. 💬آن موقع ایالات متحده باید یک توافق تکمیلی بر برجام را به ایران پیشنهاد بدهد. آن توافق باید بسیار شبیه آن چیزی باشد که دولت ترامپ خواهان آن است. چنین پیشنهادی باید تاریخ انقضای محدودیت‌های تعیین شده را حذف کرده یا به تاریخی بسیار دورتر موکول کند. 💬همچنین باید روند تازه‌ای را در بازرسی‌ها تعیین کند تا ایران نتواند بازدید بازرسان را به تاخیر انداخته یا از آن جلوگیری کند. چنین توافق تکمیلی باید احتمالا موشک های بالیستیک دوربرد ایران را محدود کند. 👉 link.ir/82oy کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی @Hasanabbasi_students
🔺چرا روحانی از دستگاه‌های نظارتی عصبانی است؟ #ناقص_العقل @Afsaran_ir @Hasanabbasi_students
✅ وقتی کیسینجر از نابودی اسرائیل ظرف 10 سال سخن می‌گوید! 🔻بارت در این خصوص می‌نویسد: 💬 «کیسنجر نمی‌گوید اسرائیل در خطر است و اگر چند تریلیون دلار پول به آن بدهیم و آن را مورد حمایت نظامی علیه دشمنانش قرار دهیم، نجات می‌یابد. وی به سادگی در حال بیان یک واقعیت است و آن واقعیت این است که در سال 2022 اسرائیل دیگر وجود نخواهد داشت.» بیشتر بخوانید: 👉 http://llink.ir/82ou کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
✅ سپاه پاسدار انقلاب است 🔸امام خامنه‌ای - ۹۵/۳/۳ : 💬 کار شما فقط جنگیدن نیست؛ سپاه پاسداران، «پاسدار انقلاب» است. البتّه جنبه‌ی نظامی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطلقاً نباید تضعیف بشود؛ همچنان‌که شایسته‌ی یک سازمان نظامی است، باید به بهترین وجه و در نوترین شکل و مبتکرانه‌ترین گونه‌ی کار ادامه داشته باشد؛ امّا فقط این نیست. 💬 وظیفه‌ی تبیین، امروز بر دوش همه است؛ از جمله بر دوش شما. اینکه بنده روی تبیین این‌همه تکیه میکنم، برای خاطر این است که امروز این«جهاد کبیر» به میزان زیادی متوقّف به تبیین است؛ تبیین، بیان کردن، روشنگری؛ امروز روشنگری لازم است. 💬 سعی کنید ذهن‌ها را با عمق‌یابی، به اعماق حقایق و مسائل برسانید. 🔶🔸 دوم اردیبهشت، سالروز تشکیل انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) گرامی‌ باد. کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: وظایف کشور به بنده مربوط نیست رهبری نمیتواند در همه کارهای مسئولین دخالت کند قانون این اجازه را به رهبر نمی دهد اگر رهبر مستقیم دخالت کند دیکتاتوری هست! @AndishehYaghin 📡 @Hasanabbasi_students
🔶🔸پنجم شعبان، روز میلاد #امام_سجاد(ع) مبارک باد💐 ✅ با صحیفه سجادیه مأنوس شویم... کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
27.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹ببینید | (ع) ✅ طبقات ۶ گانه جامعه مسلمین از نگاه (ع) 🐖 @jdale_ahsan کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
⭕️ انقلاب فرهنگی و ! 🔶🔸به بهانه سالروز اعلام در دوم اردیبهشت ۵۹ 🔻اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، مدیریت وقت دانشگاه‌ها با اتکا به حاکم بر دولت موقت، خود را موظف می‌دیدند که امکانات دانشگاه را در اختیار تبلیغات سیاسی گروه‌هایی قرار دهند که گاه در نقاط دیگر کشور مسلحانه در برابر نظام ایستاده بودند. امام خمینی (ره) بارها نارضایتی خود را از وضعیت دانشگاه‌ها اعلام کرده بودند. 🔸حضرت امام(ره) - پیام نوروزی سال۵۹ : 💬«باید انقلابی اساسی در تمام دانشگاه‌های سراسر ایران به وجود آید تا اساتیدی که در ارتباط با شرق یا غرب‌اند تصفیه گردند و دانشگاه محیطِ سالمی برای تدریس علوم عالی اسلامی شود.» 🔺پس از حوادث ۲۹ فروردین ماه در دانشگاه تربیت معلم، دانشگاه‌ها از دوم اردیبهشت ۵۹ تا آذر ۶۱ تعطیل شدند. در این مدت فرهنگی وظیفه‌ی بررسی و تحقیق و برنامه ریزی جهت تغییر محتوا و عملکرد نظام آموزشی کشور را بر عهده داشت. بازگشایی دانشگاه تنها زمانی ممکن بود که نظام آموزشی کشور متناسب با تفکر اسلامی و انقلاب متحول گردد و به همین منظور به فرمان امام(ره) «ستاد انقلاب فرهنگی» شکل گرفت. در این حرکت عظیم، طیف وسیعی از نیروهای همراه با انقلاب مشارکت و همراهی داشتند که البته تمامی آن‌ها بعداً به این همراهی خود ادامه ندادند.👇 🔻رادیکال‌ترین نیروهای انقلاب عضور با گذشت یک دهه چنان دچار استحاله‌ی فکری شده که در تحولات نظام سلطه حل شدند تا آنجا که صادق زیباکلام سلول سلول وجودش را می‌داند! ⭕️ «هاشم » و « » دو تن از این افراد بودند که به نمایندگی از دفتر تحکیم وحدت در دو مناظره‌ی تلویزیونی حاضر شده و در مقابل نمایندگان گروهک‌های چپ به دفاع از پرداختند! ⭕️ « » با اهداف انقلاب فرهنگی از جمله پاک‌سازی اساتید وابسته به شدت موافق بود. وی در آغازین روزهای انقلاب برخی رشته‌های دانشگاهی را ‌نامید و ‌گفت: «این رشته‌ها را کنار گذاشتیم که ان‌شاءالله علم نافع را در دانشگاه‌ها ترویج بدهیم.» 🔴 سروش به همراه زیباکلام در ستاد انقلاب، اساتید دانشگاه را تصفیه و پاک‌سازی می‌کردند؛ هر استاد دانشگاه یا دانشجویی که صورتش را با تیغ می‌تراشید یا کراوات داشت، به جرم فراماسون و یا مارکسیست و یا لیبرالیست بودن از دانشگاه اخراجش می‌کردند.‼️ ❌ کی بود کی بود من نبودم! 🔻سروش در مصاحبه‌ی بهار ۱۳۸۶ سعی کرد با پررنگ کردن نقش دیگران در ستاد انقلاب فرهنگی نقش خود را در پاک‌سازی اساتید انکار کند یا به نوعی برای خود شریک جرم دست و پا کند! او با به میان کشیدن (شهردار فعلی تهران و وزیر وقت آموزش عالی) در خصوص اقدامات نجفی در اخراج ۷۰۰ استاد دانشگاه!!! دست به افشاگری زد 🔻نجفی نیز متقابلا نقش خود را انکار کرده و توپ را به میدان سروش انداخت. 🔻« » از دیگر عوامل پاک‌سازی اساتید دانشگاه بود که اظهار پشیمانی کرد.(هرچند سروش تاکید دارد زیباکلام هیچ نقشی در اساتید نداشته!!!) اما زیباکلام از این اظهار پشیمانی «دکانی» برای خود دست و پا کرد!! گرچه وی مسبب اصلی تصفیه‌ی اساتید را دانش‌جویان تحکیمی، هم‌چون «عباس عبدی»، «محسن میردامادی»، «حبیب‌الله بیطرف» و «معصومه ابتکار» می‌داند. ✅یادآوری وقایع سال ۵۹ در و سرگذشت جالب عوامل مسؤول در این امر به خوبی نشان می‌دهد که چرا هنوز پس از گذشت ۴۰ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، طرح مهم در علوم دانشگاهی توسط مسؤولین امر همچنان بر زمین مانده و به هیچ جا نرسیده است. کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی ▶️ Instagram.com/Hasanabbasi_students ▶️ Eitaa.com/Hasanabbasi_students ▶️ Igap.net/Hasanabbasi_students ▶️ Sapp.ir/Hasanabbasi_students ▶️ Gap.im/Hasanabbasi_students ▶️ Bpn.im/Hasanabasi_students
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
والله که این محصلین امریکا گول‌مان زدند! 🇮🇷🇺🇸 https://t.me/K1inUSAMultiMedia/119 مهر ۹۴، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه‌ی علنی مجلس و در جریان بررسی کلیات برجام گفت: «والله، والله، والله در مسائل هسته‌ای نه با "کندی" روبرو خواهیم شد نه "توقف". آب سنگین، تحقیقات و غنی‌سازی نیز ادامه خواهد یافت.» https://goo.gl/ocm5fp فروردین ۹۷، جواد ظریف، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا (۱) گفت: «در صورت خروج دولت آمریکا از برجام، ایران خود را برای چند گزینه‌ آماده کرده است. یکی از این گزینه‌ها، "از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای" با سرعتی بیشتر خواهد بود.» https://goo.gl/BGTN5y کاری را «از سرگیری» می‌کنند که متوقف شده باشد، نه؟ پس تکلیف آن سه بار قسم جلاله‌ای (۲) که ادا شد تا مجلس را کودکی صغیر فرض کنند و زهرِ هلاهلِ برجام را با برچسبِ داروی نجات‌بخش به حلق‌ش بریزند چه می‌شود؟ تکلیف آن هق‌هق‌ها (۳) چه می‌شود؟ تکلیف این امیدهای سوخته چه؟ همه به ریشِ رنگ‌کرده‌ی حقوقدان‌ِ متقلب‌مان دَر؟ دنیا دارد به ریش‌مان می‌خندد ایها الناس. اعاظم اروپا سودای تحریم‌های سخت‌تر دارند تا زنجیرهای برجام از پای‌مان باز نشود (۴). برجام‌تان که قرار بود جیب‌هایمان را پر از پول، ریال‌مان را قوی، امنیت‌مان را تضمین، غنی‌سازی‌مان را تثبیت، کابوسِ دیوارِ تحریم‌ها را پر از تِرِک و در یک کلام کیف‌مان را کوک کند، بازوانِ سپاه‌مان را در سوریه غلاف کرده و لرزه بر اندامِ بازدارندگیِ نظامی‌مان انداخته. با بمب‌های از آسمان نازل شده‌ی صهیون، جوان جوان دسته‌ی گل شهید می‌شود اما از ترسِ تشنجِ برجام در این روزهای یحتمل دم مرگ، نمی‌توانند مقابله کنند. پی‌نوشت: صالحی دانش‌آموخته‌ی MIT است و ظریف مدرکش را از یکی دوتا از دانشگاه‌های دیگر امریکایی گرفته. اوضاعِ اسفناکی که امروز بر سر تیم هسته‌ایِ پر مدعای‌مان آمده نشان می‌دهد صرفِ مدرک گرفتن از امریکا کافی نیست و لزوماً منجر به پدیدار آمدنِ شعور در آدمی نخواهد شد. حیف و صد حیف بر مملکتی که این چنین بازیچه‌ی جهل سیاسیون شد؛‌ حیف و هزار حیف بر ملت و حکومتی که حتی نمی‌تواند مطالبه‌ی مجازاتِ آن‌هایی را کند که دروغ‌ها گفتند و بلاها بر سر مملکت آوردند... مشاهدات و روزنوشته‌های دانشجویان و دانش‌آموختگان مسلمان ایرانی🇮🇷 از امریکا🇺🇸 @K1inUSA ▶️ @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ روزی فراخواهد رسید که ظریف، لاریجانی، روحانی و... برای مصیبت در کنار عهدنامه لعن و نفرین خواهند شد. 📌۹۶/۲/۱۵ - فیلم کامل👇 🌐 yon.ir/5iXxF 📡 @hasanabbasi_students
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
⚫️ روزی فراخواهد رسید که ظریف، لاریجانی، روحانی و... برای مصیبت #برجام در کنار عهدنامه #ترکمانچای ل
🔴 از ننگ تا برجام ⚫️ ۱۹۷ سال پیش، در چنین روزی (پنجم ماه شعبان) قرارداد ننگین « » چندین ایالت از ایران جدا و ضمیمه امپراتوری روسیه کرد این ایالت‌ها اکنون سه کشور مستقل آذربایجان، ارمنستان و گرجستان را تشکیل می‌دهند. ❇️ 🔻گروهی خاص در کشور از بعد از انقلاب به این سو هفت مرتبه برای مذاکره و بده و بستان با آمریکا دست خود در دست غرب گذاشت و هر هفت بار از آن سیلی خورد. این بار در سال ۹۲ نیز با چشم بستن بر توانمندی‌های بی‌نظیر کشور خود و منوط دانستن حل تمامی مشکلات کشور به توافق با آمریکا، پای میز مذاکره رفت تا هشتمین را هم به نام خود ثبت کند. و باز ملتی که گذشته تاریخی خود را به فراموشی سپرد، با اعتماد مجدد به این گروه خاص محکوم به تکرار گذشته و لاجرم پذیرش شد. ❎ خسارت محض یعنی از که آب خوردن ما هم به آن بند بود، نه تنها هیچ آبی برای مردم ما گرم نشد، بلکه آمریکا را علیه ایران به تصویب رساند در حالی که توانست بدون شلیک حتی یک گلوله برنامه هسته‌ای ایران را از بین ببرد. اکنون گام اول شیطان محقق شد و حال، محدودکردن و توقف فعالیت‌های موشکی، قطع حمایت ایران از محور مقاومت، پذیرفتن اینکه ایران نباید قدرت منطقه‌ای باشد، پذیرفتن شروط غرب در مسئله حقوق بشر و در نهایت به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی گام‌های بعدی‌ست که روزی تحت عنوان برجام۲ و برجام۳ و.. مطرح شد و امروز زمزمه‌ها و «وسواس خناس» از برجام موشکی و منطقه‌ای به گوش می‌رسد! ⭕️هشت دوره‌ی تعامل و نزدیکی ایران و غرب در باشگاه استراتژیست‌های جوان: 📚 contacts.ystc.ir/ کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی ▶️ Instagram.com/Hasanabbasi_students ▶️ Eitaa.com/Hasanabbasi_students ▶️ Igap.net/Hasanabbasi_students ▶️ Sapp.ir/Hasanabbasi_students ▶️ Gap.im/Hasanabbasi_students ▶️ Bpn.im/Hasanabasi_students
✡ در هفتاد سالگی با کدام دکترین باید با ایران برخورد کرد؟ 🔹به گزارش به نقل از جروزالم پست، تحریک دشمنی مردم ایران، دکترین پیرامونی بن گوریون را که به‌درستی ملت پارس را متحد طبیعی و بلند مدت اسرائیل می‌دانست، تضعیف می‌کند. 🔸از آنجا که اسرائیل با تهدید فزاینده و مداوم ایران مواجه است چه دکترینی باید رهنمون آن باشد؟ دکترینی که نه اوضاع بلکه ساختارهای ورای آن را در نظر بگیرد. در مورد روابط اسرائیل- ایران، این ساختار دو طبقه دارد: طبقه بالا، تخاصم امروز اسلام‌گرایان است و طبقه زیرین، اتحاد پارسی دیروز و فرداست. 🔹به همین دلیل، دکترین ما باید بدون فروپاشیدن طبقه زیرین با طبقه بالا مواجه شود. پیش از کشف معنای این جملات باید سه دکترینی را که به رویکرد تاریخی اسرائیل به منطقه و دشمنانش شکل داده است در ذهن داشته باشیم. 🔸نخستین دکترین، ایده "دیوار آهنین" زیو ژابوتینسکی در سال 1923 بود مبنی بر اینکه دشمنی عرب‌ها با صهیونیسم، گریزناپذیر است؛ این دشمنی باید با یک دیوار آهنین مواجه شود؛ یک ارتش سرسخت سبب می‌شود عرب‌ها دست از دشمنی خود با اسرائیل بردارند. 🔹دیوار آهنین اساساً یک نگرش دفاعی است که جنگ را به‌عنوان گزینه دشمن و دفاع را به‌عنوان نیاز ضروری اسرائیل در نظر می‌گیرد. 🔸دکترین دوم که به نگرش اسرائیل در قبال طرح‌های جنگی دشمنانش شکل داد پیش‌دستی بر آن‌ها بود. به‌واسطه داشتن مساحت کوچک و آسیب‌پذیری جمعیتی، هدف اسرائیل از دهه 1950، کشاندن نبرد به سرزمین دشمن از طریق حمله به آن پیش از ورود به سرزمین اسرائیل بوده است کاری که در جنگ سال 1967، صورت گرفت. 🔹سومین دکترین که به نام دکترین پیرامونی شناخته می‌شود در سال 1958 از سوی بن گوریون مطرح شد و در جستجوی متحدان غیر عرب و غیر مسلمان در مرزهای جهان عرب برآمد. این دکترین منجر به روابط نزدیک با ترکیه، اتیوپی، کردها و به‌ویژه ایران شد. 🔸چگونه این سه دکترین می‌تواند الهام بخش دولت یهود در مدیریت چالش شتاب گیرنده ایران باشد؟ 🔹اولین نکته در دکترین اسرائیل در قبال ایران باید این باشد که حضور نظامی ایران در سوریه غیر قابل تحمل است. هدف نیروهای ایرانی از اردو زدن در نزدیکی مرز اسرائیل، تجارت نیست و فرض بر این است که قصد آن‌ها آسیب زدن به اسرائیل است. 🔸هم‌راستا با ایده دیوار آهنین، ما باید مفروض بگیریم که درگیری نظامی، گزینه ما نیست و هیچ مذاکراتی آن را خنثی نمی‌کند. ایرانیان در حرف و عمل، ستیزه‌جویی خود را نشان داده‌اند. 🔹دومین مؤلفه دکترین اسرائیل در قبال ایران، هم‌راستا با دکترین پیش‌دستی باید این باشد که پیش از حمله ایران، ما باید به تجهیزات نظامی ایران در سوریه حمله کنیم. 🔸سومین و آخرین مؤلفه این است که باید هدف قرار دادن [مواضع ایرانی] را به سوریه و لبنان محدود ساخته و از حمله مستقیم به خود ایران اجتناب کنیم. حمله به ایران از نظر استراتژیک، احمقانه و بی‌باکانه است زیرا حمله به مرزهای ایران، از سوی حکومت این کشور حمله به ملت و نه حکومت نشان داده خواهد شد و عموم مردم ایران نیز آن را خواهند پذیرفت. 🔹تحریک دشمنی مردم ایران، دکترین پیرامونی بن گوریون را که به‌درستی ملت پارس را متحد طبیعی و بلند مدت اسرائیل می‌دانست، تضعیف می‌کند. 🔸نظر برخی مبنی بر اینکه بمباران پایگاه‌های هوایی بین تهران، همدان و اصفهان، یک‌بار و برای همیشه روحانیون را از قدرت برکنار می‌کند، همان توهمی است که به‌موجب آن و با نقض دکترین دیوار آهنین به لبنان حمله کردیم. با این تفاوت که این بار باید هزینه بیشتری پرداخت کنیم. در مجموع، اگر یک قدرت خارجی بتواند رژیم ایران را تغییر دهد، آن اسرائیل نیست. 🔹بر عکس، اگر ما هدف قرار دادن را تنها به حضور ایران در سوریه محدود کنیم، عموم مردم ایران خواهند فهمید که به‌جای حمله به آن‌ها ما از خود دفاع می‌کنیم. ▫️ hakirya2040.com/fa/news/1902/ کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مقام ارشد CIA: ما توان حضور نظامی در خاورمیانه را نداریم؛ ما را تا زمانی می خواستیم که شیعیان را میکشتند! @AndishehYaghin کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🚫 اعتراف انگلیس در خصوص فعالیت آنان در ممالک اسلامی 📝 همفر جاسوس کهنه کار انگلیس در کشورهای اسلامی در کتاب خاطرات خود مهم ترین فعالیتهای مأمورین مخفی انگلیس را در کشورهای اسلامی این گونه بیان می نماید: دامن زدن به فتنه، آشوب و ناامنی در شهرها، ترویج فساد و مظاهر خلاف عفت عمومی، تقویت افکار و احساساتی که موجب نگه داشتن عصبیتهای قومی و نژادی و ملی گرایی می گردد، برهم زدن دوستی آمیخته با احترام بین عالمان دین و مردم، تشویق زنان به بی‌حجابی با استفاده از ادله و براهین منطبق با شرایط روز، تلاش برای برهم زدن عبادات دسته جمعی و تحریف و تفسیر نادرست احکام اسلامی 📚 ساجدی ۱۳۸۸: ۱۶۹ و ۱۷۰ 📣 کانال جامع نفوذشناسی: @nofozshenasi https://eitaa.com/nofozshenasi
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
نتایج مورد ۱ فراخوان: چه کسی اولین بار عکس‌های کاوه مدنی را افشا کرد؟ https://t.me/K1inUSAMultiMedia/118 کاوه مدنی حدود ۶ ماه معاون سازمان محیط زیست بود و‌ حضور و خروجش از این پست دولتی سر و صدا کرد. وی برای یک ماموریت دولتی به خارج از ایران سفر کرده بود و گفته می‌شود که قرار بوده دهم فروردین به ایران بازگردد، اما شامگاه هشت فروردین، یک کانال تلگرامی سلطنت طلب با مدیریت «بهروز آریا» (سلطنت‌طلب و حامی پهلوی) عکس‌هایی از وی منتشر نمود که او را در حال رقصیدن در یک مراسم نشان میداد. همچنین عکس‌هایی مشکوک به مشروبات الکلی نیز از همان مراسم منتشر شد. کانال «بسوی آزادی»، ۸ فروردین پس از آنکه خبر تجمع در اهواز را منتشر می‌کند، ساعت ۲۰:۴۶ دقیقه خبر از اعلام یک مورد فوری می‌دهد (سند: t.me/tofreedomiran/23970) سپس می‌نویسد اینجا نه یک کاباره بلکه سالن اجلاس دولتی در مالزی است که در آن یک آقای ژیگول (کاوه مدنی = ژن خوب و ولایت‌مدار!) در حال رقص است: معاون پژوهشی و آموزشی سازمان محیط زیست به مدیریت عیسی کلانتری. وی از موهبت ویسکی هم بهره برده و معلوم نبوده اگر به پاتایا و تایلند می‌رفت چه می‌کرد! این کانال در انتها به جمهوری اسلامی (که آن را دولت و رژیم اشغالگر اسلامی می‌خواند)، به علت داشتن چنین مسئولی تبریک می‌گوید (سند: t.me/tofreedomiran/23972). این کانال در ادامه عکس‌های متعددی از کاوه مدنی را منتشر می‌کند: t.me/tofreedomiran/23974 عکس‌هایی که به همان شکل سر از رسانه‌ها و کانال‌های دیگر (از انقلابی گرفته تا غیره) درمی‌آورند. انتشار این تصاویر باعث واکنش‌هایی در فضای مجازی شد. اولاً تعداد فالوئرهای مدنی در توئیتر و اینستاگرام ظرف مدت کوتاهی به میزان قابل توجهی افزایش یافت. ثانیاً برخی با طرح این ادعا که به حریم خصوصی وی تعرض شده، از این موضوع ابراز نارضایتی کردند. امری که نهایتاً به دنبال مظلوم نشان دادن مدنی بود. حال چند سوال مطرح است: - چطور نظام و انقلابی‌ها شده‌اند مقصر ماجرای افشای عکس‌ها در حالی که کسی افشاگری کرده که پشت سر خود عکس شاهزاده‌ی پهلوی را می‌چسباند و می‌نویسد «رضا شاه دوم، تنها امید مردم ایران»! - چه کسی به این عکس‌ها دسترسی داشته و با چه هدفی آن را در اختیار سلطنت‌طلبان قرار داده است؟ - چرا این عکس‌ها تنها ساعاتی قبل از بازگشت مدنی به ایران منتشر شده است؟ این سوال زمانی با اهمیت‌تر می‌شود که بدانیم مدنی پس از انتشار این عکس‌ها از بازگشت به ایران خودداری کرده و پس از خروج همسرش از کشور، از معاونت محیط زیست استعفا می‌دهد. ابهامات متعدد در مورد نحوه‌ی خروج وی از کشور و عدم بازگشت و استعفایش این سوال را در ذهن متبادر می‌سازد که وی از چه چیزی نگران بوده که به کشور بازنگشته است؟ آیا رقصیدن در پنج سال پیش و در خارج از کشور، دارای مجازات نگران‌کننده‌ای است؟ به نظر نمی‌رسد که وی چنین دلهره‌ای داشته باشد، که اگر چنین بود از ابتدا چنین مسئولیتی قبول نمی‌کرد تا خود را در این مهلکه وارد کند. از سوی دیگر، وارد نمودن اتهام جاسوسی و یا خیانت به کاوه مدنی، بدون اثبات و ارائه‌ی مدارک مستدل نیز جایز نیست. اگرچه دادستان تهران اخیراً و بدون اسم بردن اشاره کرده که تحقیقاتی در حال انجام بوده و مدنی احتمالاً به همین خاطر به کشور بازنگشته است، لیکن هنوز دادستان تهران نیز اتهام مشخصی را در مورد وی اظهار نکرده است. با کنار هم گذاشتن مسائل مختلف در مورد مدنی، این شبهه بوجود می‌آید که انتشار عکس‌ها تنها ساعاتی قبل از بازگشت مدنی به کشور و آن هم توسط یک کانال تلگرامی سلطنت‌طلب، صرفاً برای رد گم کنی و عوض کردن موضوع بوده و پیامد انتشار این عکس‌ها نشان دادن چهره‌ای مظلوم از وی و ادعای نقض حریم خصوصی‌ بوده است (البته اگر بتوان انتشار عکس‌های یک مراسم پر جمعیت در سالن بزرگ را نقض حریم خصوصی نامید). انتشار این عکس‌ها توسط نیروهای امنیتی منطقی به نظر نمی‌رسد زیرا اگر واقعاً نیروهای امنیتی به دنبال برخورد با وی بودند، نمی‌بایست زمانی که در خارج از کشور به سر می‌برد و احتمال عدم بازگشتش وجود دارد، دست به انتشار این عکس‌ها بزنند که به اصطلاح مرغ از قفس بپرد... بنابراین متهم اول انتشار این عکس‌ها ممکن است خود مدنی یا نزدیکان او باشند. زیرا معلوم نیست چه کسی به عکس‌های پنج سال پیش این فرد (در زمانی که مسئولیتی در کشور نداشته) دسترسی پیدا کرده و با چه انگیزه‌ای آنرا به کانال تلگرامی سلطنت‌طلب و ضد نظام تحویل داده تا منتشر کند؛ امری که نهایتاً به نفع مدنی تمام شد. هم از دست مامورین امنیتی فرار کرد، هم در فضای مجازی مشهور شد و هم با سروصدای ایجاد شده علیه وی می‌توان متصور بود که بازگشتش به انگلیس یا آمریکا بسیار سهل‌تر از گذشته شده باشد... مشاهدات و روزنوشته‌های دانشجویان و دانش‌آموختگان مسلمان ایرانی🇮🇷 از امریکا🇺🇸 @K1inUSA
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
💠 او خانه همی جوید و من صاحبِ خانه... «شیخ بهایی» 🔶🔸سوم اردیبهشت هر سال، بزرگداشت حکیم نام گرفته ا‌ست. 🔸شیخ بهایی یک عالم دین است که سی و چهارمین و نائب امام عصر(عج) از میان ۶۱ زعیم شیعه تا به امروز بوده‌ است و علاوه بر علوم دینی، در ریاضی، معماری، مهندسی، ادبیات، سیاست، مدیریت، فقه و... تبحّر داشته است؛ مقیاس علمی ایشان را با فارغ‌التحصیلان فعلی دانشگاه قیاس کنید. تخصص و اشراف همه جانبه‌ی شیخ بهایی بر علوم، حاصل چه چیزی جز درجه‌ی اعلی ایشان می‌تواند باشد؟ 📷 http://llink.ir/8307 🔸حکیم کسی است که در پیمودن درجات علم و معرفت، هرچه بالاتر ‌رود، خوف او از خدا بیشتر بشود. زیرا خودش را بیشتر در محضر خدا می‌بیند و معصیت نمی‌کند. حکمت، خاص است؛ تا مؤمن نشویم، راه به حکمت نخواهیم برد! در روایتی از امام علی(ع) آمده است که: «الحكمة ضالة المؤمن» «حکمت، گمشده‌ی است.» گام نخست در نیل به حکمت، است. 🔸تفاوت حکمیم‌پروری از دکترپروری در خوف از خدا است که رسول‌الله(ص) فرمودند: «رأس الحكمة مخافة الله عزّوجلّ» یعنی همان نسبتی که سر انسان با بدن او دارد، خوف از خدا در حکمت دارد. اگر علم در دست فردی با آلودگی اخلاقی توسعه پیدا کند، همچون شمشیری‌ست که در کف زنگی مست باشد. 🔹اگر نظام دانشگاهی امروز، عاجز از پرورش ابن سیناها و خواجه نصیرها و شیخ بهایی‌هاست؛ علت مهم این است که حکیم نمی‌پروراند که به خوف از خدا بینجامد. در تمام علوم دانشگاهی، می‌شود به اعلی‌ترین درجات رسید ولی آلودگی اخلاقی هم داشت. 🔸امام خامنه‌ای - ۱۳۷۰/۱۱/۱۵ 💬 «بعضی به غلط خیال می‌کنند که «علم‌گرایی» با «دین‌گرایی» نمی‌سازد... این‌ها کور خوانده‌اند و اشتباه می‌کنند؛ این دو با هم هیچ منافاتی ندارند؛ زیرا دین اگر دین اسلام است، دینی است که انقلاب می‌کند... و به علم دعوت می‌کند.» ❇️ علت این‌که مسلمانان توانستند برای مدت چند قرن متمادی به چنان اوج علمی دست یابند که از فارابی و خوارزمی و ابن سینا و تا شیخ بهایی و خواجه نصیر عرضه کنند، توجه دین مبین اسلام به علم و معرفت بود؛ علمی توأم با تزکیه‌ی نفوس که: «ویُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتبَ وَ الحِکمَة» ❇️هر در که زدم، صاحب آن خانه تویی تو//هر جا که روم، پرتو کاشانه تویی تو ❇️در میکده و دیر که جانانه تویی تو//مقصود من از کعبه و بتخانه تویی تو ✅مقصود تویی، کعبه و بتخانه بهانه... «شیخ بهایی» کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی ▶️ Instagram.com/Hasanabbasi_students ▶️ Eitaa.com/Hasanabbasi_students ▶️ Igap.net/Hasanabbasi_students ▶️ Sapp.ir/Hasanabbasi_students ▶️ Gap.im/Hasanabbasi_students ▶️ Bpn.im/Hasanabasi_students