اندیشهجویان استاد حسن عباسی
❓چرا کربلا شد؟ ۳- بخش سه امام سجّاد علیهالسلام در پاسخ به این پرسش مهم، جامعهی عصر خود را به ۶
❓چرا کربلا شد؟
۴- بخش چهار
امام سجّاد علیهالسلام در پاسخ به این پرسش مهم، جامعهی عصر خود را به ۶طبقه تقسیم کردند؛
طبقه چهارم: سگ
🐕🦺 عدهای افراد بددهن [برخی رسانهایها در جنگ رسانهای امروز] را به سگ تشبیه کرده و فرمودند:
سگها، آن كسانى هستند كـه با زبان خود بر مردم پارس مىكنند و مردم از شرّ زبانشان به آنان احترام مىگذارند
📚 خصال صدوق - جلد۲ - صفحه۳۷۸
▫️ طراح: @hadisgraph
🔸 #جامعه_شناسی_امام_سجاد
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
وقایع روز عاشورا ضدحقوق بشر هست، چیزی که مورد اتفاق نظر همه هست و نشان دهنده قبح این فاجعه است. در مجلس عبیدالله، #حضرت_زینب س فرمودند: ما رایت الا جمیلا! مگر عمل قبیح زیبا میشود؟ وقتی منطقی بالاتر از حسن و قبح داشته باشی، بله.
وقتی منطقی بسیار بالاتر از منطق حسن و قبحی حقوق بشر غربی داشته باشید، عمل قبیح زیبا است و آن منطق حسینی براساس #معرفت_توحیدی است و آن پذیرش عزت درمقابل ذلت است. در نظر اهل بیت داشتن عزت زیباست، حتی به بهای قطعه قطعه شدن امام حسین، شهادت حضرت عباس و حضرت علی اکبر و طفل شش ماهه!
روح الله
🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻
@Haazer_javab1
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
❓چرا کربلا شد؟ ۴- بخش چهار امام سجّاد علیهالسلام در پاسخ به این پرسش مهم، جامعهی عصر خود را به
❓چرا کربلا شد؟
۵- بخش پنجم
امام سجّاد علیهالسلام در پاسخ به این پرسش مهم، جامعهی عصر خود را به ۶طبقه تقسیم کردند؛
طبقه پنجم: خوک
🐕🦺 عدهای فحشاطلب را به خوک تشبیه کرده و فرمودند:
خوکها، اکثریت جامعه هستند. همان مردمان مخنّث كه وقتى از آنان دعوت به فحشايى میشوند پاسـخ مثبت میدهند
📚 خصال صدوق - جلد۲ - صفحه۳۷۸
▫️ طراح: @hadisgraph
🔸 #جامعه_شناسی_امام_سجاد
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
هدایت شده از انتشارات اندیشکده یقین
💠 علاقمندان برای همراهی مادی با فعالیتهای اندیشکده یقین در راستای استمرار و توسعه آن، میتوانند از طریق لینک زیر اقدام کنند:
🔹لینک حمایت مالی از اندیشکده یقین:
✅ ydac.ir/6lmlp
💠 پیامبر اسلام ‹ص›:
ما تَصَدَّقَ النّاسُ بِصَدَقَةٍ أفضَلَ مِن عِلمٍ يُنشَرُ: هیچ صدقهای که مردم دهند از علمی که منتشر شود بهتر نیست.
✅ کانال استاد حسن عباسی در پیامرسانها:
@hasanabbasi_ir
📚 انتشارات اندیشکده یقین
| تلگرام | ایتا | سایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثر مومنتوم (تکانه)
⚫️ این اثر مونتوم رو مقایسه کنید با اثر حرکت گله گاوها که واقعیت بورسه
در گله گاوها وقتی یک گاو شروع به حرکت به سمتی کند، بقیه گاوها بدون اینکه بدونن چرا باید به اون سمت حرکت کنند؛ دنبال گاو اولی راه میفتن و به این صورت همه چیز بر اساس تحریک و هیجان تغییر میکنه!
در بازار بورس اونی که تصمیم میگیره گاوها به کدوم سمت حرکت کنند برنده خواهد شد و عموم گاوها بازنده.
#مبانی
____
🚨پویش مبارزه با قمار سازمانیافته
🎲 @Qomar_ir
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
❓چرا کربلا شد؟ ۵- بخش پنجم امام سجّاد علیهالسلام در پاسخ به این پرسش مهم، جامعهی عصر خود را به
❓چرا کربلا شد؟
۶- بخش ششم - بخش آخر
امام سجّاد علیهالسلام در پاسخ به این پرسش مهم، جامعهی عصر خود را به ۶طبقه تقسیم کردند؛
طبقه ششم: بره
🐑 مؤمنین در جامعه را به بره تشبیه کرده و فرمودند:
مؤمنین، همچون بره از مخنث بودن خوکها ضربه میخورند و توسط چهار طبقهی اول دریده میشوند.
🚩 و چه بسا مانند امام حسین (ع) و یارانش، توسط این پنج طبقه به شهادت میرسند.
📚 خصال صدوق - جلد۲ - صفحه۳۷۸
▫️ طراح: @hadisgraph
🔸 #جامعه_شناسی_امام_سجاد
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🛑بالا رفتن شاخص از طریق قماربازی است
در سایه روشن شرایط بهداشتی حاکم بر کشور و در حضور تمایل عده ای به بهره مندی از نقدینگی خویش در تناسب با اقتضائات اقتصادی امروز کشور و حکایت های شاخص رو به بالای بورس ،تذکر نکاتی ضروری می نماید:
۱.اصولا رونق بازار سرمایه و مبتنی بودن تاسیس و توسعه بنگاه های اقتصادی بر محور سهام داری از ویژگی های سیستم اقتصادی اسلام و لذا فی نفسه امری پسندیده و بایسته ترویج است.
۲. آنچه ارزشمندی بازار سرمایه یا بورس اوراق بهادار را ، موجب می شود به کار گیری پول برای تبدیل آن به کالای سرمایه ای و سر انجام تولید کالا و خدمت است که بازار حقیقی کالا را پر رونق و افزایش قیمت ها را مانع و حفظ و حتی افزایش اشتغال را تحت شرایطی میسور می نماید. در پایان سال مالی هم ،سهام از سود حاصل از تولید و عرضه ،متناسب با شرایط مورد توافق برخوردار می شوند و اگر زیانی هم متوجه بنگاه شده بود ، منطقا در زیان حاصله هم صاحب سهم شریک است.
۳.قابل قبول است که برخی از سهامداران بخواهند به دلایلی منتظر زمان اعلام ارقام ترازنامه مالی بنگاه و در یافت سود حاصله نمانند و به هر دلیلی سهام خویش را بر اساس سابقه بنگاه و روند سود و زیان آن در سال های گذشته بفروشند و از بازار خارج شوند.
۴.اما وارد شدن عده ای به بورس و خرید سهام شرکت یا شرکت هایی و فروختن آن ها در همان روز یا روز های آتی به قیمت بالاتر و سپس تکرار این کار ، در حالی که افزایش قیمت سهام، هیچ ارتباطی با سود آوری تولیدات بنگاه ذیربط ندارد ، قماربازی با پول و نه سرمایه گذاری در بورس محسوب می شود. کاری که به خصوص در شرایطی مثل آنچه در این ایام می گذرد متاثر از سیاست «دارایی فروشی بخش های دولتی و اخیرا صاحبان بسیار محترم سهام هدیه ای عدالت»، خود بر اشتیاق دیگران برای برد در قمار های ساعتی و روزانه دامن می زند و شاخص روزانه بورس را به علامت سنج میزان این اشتیاق به «کره گرفتن از آب نقدینگی » مبدل می سازد.
۵. رونق هر اقتصادی را باید در افزایش تولید، شاغل بودن متقاضیان کار، ثبات سطح عمومی قیمت ها و تحصیل سود از سرمایه گذاری جستجو کرد و این به معنای آن است که افزایش شاخص بورس به واسطه کنش های پولی میل به دریافت منافع بالا ، آن هم در زمانی چند روزه و چند ماهه از مجاری قمار بازی روی سهام و تجربه برد و باخت از پول، نشانه اشتغال صاحبان نقدینگی به کاری غیر مولد و منافعی قمار آورده است کاری که به اقتضای ذاتش ،می تواند طوفان باخت را هم برای بازیگرانش رقم بزند.
۶.هر چند بالا رفتن شاخص بورس از طریق قماربازی بر سهامی که منشاء افزایش قیمت خود را نه در چگونگی های خط تولید که در افزون طلبی های نقدینگی های مساله دار و یا عرضه دارایی های کم مقدار سهامداران پر شمار، رد یابی می کنند،می تواند عطش کسانی را به لزوم احساس روبراه بودن اقتصاد، سیرآب نماید اما بدون شک اقتصاد ملی از این حیث ، امکان برخاستن و مشاهده رونق تولید و دریافت و پرداخت سود معطوف به تولید و نه بهره معطوف به پول را نخواهد داشت.
👤 حسن سبحانی | استاد تمام دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و رئیس اسبق کمیسیون های اقتصاد و برنامه و بودجه مجلس #موضع
________
🚨پویش مبارزه با قمار سازمانیافته
🎲 @Qomar_ir