eitaa logo
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
12.9هزار دنبال‌کننده
21هزار عکس
9.7هزار ویدیو
210 فایل
کانال رسمی اندیشه جویان استاد حسن عباسی Instagram.com/Hasanabbasi.students_ t.me/hasanabbasi_students حمایت مالی از اندیشکده یقین: andishkadeh.ir/publication/donate/
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 چرا وحدت حوزه و دانشگاه همچنان لاینحل مانده است؟ ❓و اصلاً منظور از وحدت حوزه و دانشگاه، چیست؟ 🔸جامعه ما تنها جامعه‌ای است که بر سر دو راهی است. چون هیچ جامعه‌ی دیگری دو پارادایم معرفتی ندارند. ولی در جامعه ما به تبع رویکرد دینی، این دو وجود دارد و هنوز در شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم، دامنه‌شان معلوم نشده است. 🔰در زمان شیخ بهایی، فقها میان‌دار همه‌ی نیازهای جامعه بودند. در فرهنگ و هنر، سبک زندگی، معماری، مهندسی، علم، قضائی و..؛ اما حوزه علمیه‌ی امروز که محصور شده در فلسفه و کلام و فقه و از نیازهای روز عقب‌نشینی کرده، خودش را در قبال معماری، سبک زندگی، علوم پایه و.. مسئول نمی‌داند! و همین موجب شده بخش مهم نیازهای جامعه را دانشگاه با علم مدرن پاسخ بدهد. به طور نمونه، جریان علمی کشور چه در دانشگاه و چه در حوزه، نسبت به تخریب بنیان‌های اعتقادی در داروینیسمِ علوم زیستی و پزشکی سکوت کرده است! ❓آیا اصلا علوم پایه اسلامی و علوم انسانی اسلامی داریم؟ 🔺اساساً بین معرفت انسانِ مسلمان و انسان غیرمسلمان فرقی وجود دارد یا نه؟ 🔸در سطح رهبری ایشان معتقدند: «مبنای علوم انسانی غرب، غیرتوحیدی، مادی و غیرالهی‌ست» - ۱۱ تیرماه ۹۳ 🔹در سطح رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجتهدی که سواد دینی دارد، او معتقد است «مبانی علم، یهودی و مسیحی و مسلمان ندارد.» - ۱۴ اردیبهشت ۹۳ 🔴 این اختلاف نظر، در سطح استراتژیکی جامعه است که در درون دانشگاه و حوزه هم وجود دارد. تکلیف خود را روشن کنیم؛ آیا علم دینی داریم، یا خیر. اگر نه، پس پاسخ‌مان در قبال ذات تثلیثیِ مطلق علوم انسانی و حتی علوم پایه، چیست؟ و اگر داریم، جایگاه کجاست؟ 📷 llink.ir/98tt ✅ کرسی نظریه پردازی کلبه کرامت در مجموع ۸۰۰ جلسه، با مطالعات تطبیقی، سعی در تولید علم بومی توحیدی داشته و به امید خدا خواهد داشت؛ اما به طور خاص، جلسات «دیرین‌شناسی فهم» و «خلق و جعل» از مجموعه سرفصل‌های کلبه کرامت را به شما دانشجویان و طلبه‌های جوان، توصیه می‌کنیم. 💻 kolbeh-keramat.ir/Sessions/?ItemCourse=1&ItemCategory=57 💻 kolbeh-keramat.ir/Sessions/?ItemCourse=1&ItemCategory=56 🗓 ۲۷ آذر، روز است. اندیشکده یقین، مرکز بررسی‌های دکترینال 🌐 @andishkadehYaghin
🔰 وقتی از وحدت حوزه و دانشگاه می‌گوییم، از چی حرف می‌زنیم؟! 🔺مهم ترین مشکل در وجود تفکراتی هست که بصورت کپی پیست از غرب در دانشگاه و حوزه وارد شده اند. روح الله زهره وند 🔺چقدر باید سطح فکر یه آخوند لیبرال پایین باشه که بین علوم انسانی و تکنولوژی خلط کنه! آخه بنده خدا خود غربی‌ها هم بین علوم انسانی و علوم فنی تفکیک قائلن اونوقت تو میایی میگی با گذاشتن قرآن در داشبورد خودرو اسلامی نمی‌شود! سوفیست‌ها از این سفاهت به وجد آمدند! لیبرال‌ستیز 🔺با وجود تفکر و مدل تقلید کورکورانه از غرب، وحدت حوزه و دانشگاه میسر نیست. تفکر جواد طباطبایی صاحب نظریه صلاحیت حضور در دانشگاهی که هدفش تولید علم دینی است، را ندارد. روح الله زهره وند 🔺اولین گام در جهت وحدت حوزه و دانشگاه هدف گذاری برای رسیدن به یک قله ی مشترک است و این امکانپذیر نیست مگر از طریق رسیدن به یک فهم مشترک در مبانی علم و معرفت دینی در این دو نهاد و و نه لزوماٌ در روش بازگشت به خویشتن 🔺دانشجویان چشمشان باز است. شما مطمئن باشید اگر این مکتب را عرضه نمایید و حکومت اسلامی را چنانکه هست به دانشگاهها معرفی کنید، دانشجویان از آن استقبال خواهند کرد. zahra 🔺معرفت غیرتوحیدی، عامل اصلی ریزش‌های بعد از انقلاب بود. چطور هرکسی مسؤول شد، بعد از مدتی با نظام زاویه می‌گیرد؟ پاسخ ساده‌ست: عدمِ تقوا،بصیرت و تفکر توحیدی ریزش بسیاری از انقلابیونی که حتی لباس روحانی داشتند، به خاطر معرفت غیرتوحیدی‌شان بود. اندیشه‌جویان 🔺معرفت عقلانی و دانش علمی از قلمرو معرفت دينی بيرون نبوده و هرگز در مقابل دين قرار نخواهد گرفت و نمی گیرد. نون‌ و القلم و ما یسطرون 🔺تهاجم عرفان‌های شرقی و تثلیث ارسطویی به حوزه از یک سو و آمیختگی علوم دانشگاهی با تثلیث غربی از سوی دیگر منتج به ظهور حوزه و دانشگاه سکولار شده است. گام اول برای زدودن سکولاریسم نفی این تثلیث‌ها و ثنویت‌هاست. گام بعدی اما چنگ زدن به ریسمان است. لیبرال‌ستیز 🔺وحدت حوزه و دانشگاه به معنای نزدیک شدن این دو به مبانی و حرکت انقلابی برای رفع نیازها کشور در چارچوب کلام وحی است. وحدت حوزه و دانشگاه از دروازه‌ی معرفت توحیدی و منطق الهی می‌گذرد نه منطق ثنویتی و تثلیثی. لیبرال‌ستیز 🔺اگر چارچوب فکری‌ات تثلیثی و مادی باشد حتی اگر محصول مشترک حوزه و دانشگاه هم باشی راه به نخواهی برد. چون معرفتت به اسارت اندیشه‌های امانیستی و کفرکیشانه درآمده است. لذا قائل به تفکیک علم دینی از علم غیردینی نخواهی بود. لیبرال‌ستیز کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @hasanabbasi_students
🗓 ۲۷ آذر روز است. ❓اصلا با چه هدفی، حوزه و دانشگاه باید باهم جمع شوند؟ مگر هر کدام کار خودشان را نمی‌کنند؟ مفهومی به نام "علم دینی" چه جایگاهی دارد؟ 📍مواضع امام خامنه‌ای و حسن روحانی درمورد علم دینی را ملاحظه کنید: 🔸امام خامنه‌ای: «مبنای علوم انسانی غرب، غیرتوحیدی، مادی و غیرالهی‌ست» - ۱۱ تیرماه ۹۳ 🔹حسن روحانی: رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجتهدی که سواد دینی دارد، معتقد است «مبانی علم، یهودی و مسیحی و مسلمان ندارد.» - ۱۴ اردیبهشت ۹۳ 🔺این اختلاف نظر، در سطح استراتژیکی جامعه است که در درون دانشگاه و حوزه هم وجود دارد. تکلیف خود را روشن کنیم؛ آیا "علم دینی" داریم، یا خیر. اگر نه، پس پاسخ‌مان در قبال ذات تثلیثیِ مطلق علوم انسانی و حتی علوم پایه، چیست؟ و اگر داریم، جایگاه کجاست؟ ▫️آیا برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، نباید معماری اسلامی داشت؟ ▫️نباید قوانین و مقررات بین‌المللی اسلامی داشت؟ ▫️نباید دیپلماسی اسلامی داشت؟ ▫️نباید دکترین نظامی اسلامی داشت؟ سوال؟ 🔺 مگر دیپلماسی، اسلامی و غیر اسلامی دارد؟ یکی از اصولی که دیپلمات‌های ایرانی در برجام نادیده گرفتند، قاعده‌ی قرآنی "نفی سبیل" بود. 💠 ولَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلً [ ۱۴۱ نساء ] و خدا تا ابد اجازه نداده که کافران کمترین تسلطی بر مؤمنان داشته باشند. ☑️ اگر جناب ظریف، به‌جای صرفا آموختن مبانی تشریفات، ریش پروفسوری و "دیپلماسی لبخند"، ذره‌ای در دیپلماسی‌اش به این مورد توجه می‌کرد، ایران در انقدر تحقیر می‌شد؟ آیا زمان آن نرسیده، حوزه علمیه برای علم تولید کند و واحدهای آن در دانشگاه تدریس شوند؟ ✍️ امین موسوی - Amin Mosavi کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @hasanabbasi_students
☑️ #وحدت_حوزه_و_دانشگاه ذیل «توحید» شدنی‌ست درحالی که کلیت علم مدرن، تثلیثی است. 🔴 اخیرأ "اشنایدر" کتاب «فیزیک کوانتوم و عیسی مسیح» را نوشته و در روی جلد آن پرسشی را نگاشته است که «چرا علم مدرن برای تبیین عالم نیاز به استفاده از تثلیث پدر، پسر، و روح القدس دارد؟» 🔻علم مدرن، هر چند که منقطع از کلام تحریفی وحیانی مسیحی شده اما بر همان سبیل شرک آلود می‌رود. هگل به #تثلیث مسیحی در دیالکتیک خود معترف است. کانت بر تثلیثی بودن قوای سه گانه منتسکیو اصرار دارد. تثلیث در داروینیسم اظهرمن الشمس است. #علم_توحیدی کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @hasanabbasi_students
🚩قوای سه‌گانه #مونتسکیو از کجا آمده است؟ ☑️ می‌دانستید جناب مونتسکیو، این قوای سه‌گانه‌ی مشهور (مجریه، مقننه، قضائیه) که در قانون اساسی کشور ما هم پذیرفته شده و اجرا می‌شود را از شرک #تثلیث مسیحیت گرفته است؟ 🔰امام خامنه‌ای: ▫️«مقام معنوی علی(ع) مقام معرفت توحیدی‌ست.» - ۲۳ اردیبهشت ۹۳ ▫️«مبنای علوم انسانی غرب، غیرتوحیدی، مادی و غیرالهی‌ست» - ۱۱ تیرماه ۹۳ #علم_توحیدی #وحدت_حوزه_و_دانشگاه کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
هگل آن گونه که در تصویر ملاحظه می‌کنید، جامع‌ترین نظام اندیشه‌ را نظام «پدر-پسر-روح‌القدس» می‌داند؛ سپس منطق خود را بر سه‌گانه‌ی تثلیثی که بعدها به «تز – آنتی‌تز - سنتز» شناخته شد، می‌بندد. #علم_تثلیثی ❓این، تنها یک نمونه از هزاران است؛ چرا علی‌رغم شواهد و قرائنی از این دست، همچنان عده‌ای اصرار دارند تا پایه‌ها و مبانی علم را جدای از شرکِ تثلیث مسیحیت، بدانند؟ #مسیحیان_امت_پیامبر 🔰امام خامنه‌ای: ▫️«مقام معنوی علی(ع) مقام معرفت توحیدی‌ست.» - ۲۳ اردیبهشت ۹۳ ▫️«مبنای علوم انسانی غرب، غیرتوحیدی، مادی و غیرالهی‌ست» - ۱۱ تیرماه ۹۳ #علم_توحیدی #وحدت_حوزه_و_دانشگاه کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🔴 بازهم حزب #لیبرال کارگزاران و سازندگی و حمایت از مفسد اقتصادی و محکومین امنیتی 🔺 ۵۰۰ هزار متر مربع زمین با تاسیسات خاص و کاربری ویژه و مجوز حفر چاه عمیق که توسط «هدایت الله آقایی» به صورت بلاعوض به هنگامه شهیدی منتقل شد تا برای آزادسازی یک مفسد اقتصادی وثیقه‌گذاری شود! 🔻«هدایت الله آقایی» از اعضای حزب کارگزاران سازندگی و از عناصر تاثیر گذار در ستاد یکی از سران فتنه۸۸ بود. چه رابطه‌ای میان «هنگامه شهیدی» و «باقری درمنی» و «هدایت الله آقایی» وجود داشت که «شهیدی» قصد داشت سند زمین ۵۰۰ هزار مترمربعی گرمسار را برای آزادی «باقری درمنی» وثیقه بگذارد؟ ▫️«هنگامه شهیدی» و «باقری درمنی» هر سه از محکومان امنیتی و از فعالان فتنه ۸۸ هستند. 👉 mshrgh.ir/920768 ⛔️ هرجا سخن از فساد و خیانت است، نام یک لیبرال می‌درخشد.. ☑️ امام خمینی(ره) در نامه عزل منتظری نوشتند: «تا من هستم نخواهم گذاشت این مملکت به دست لیبرال‌ها بیفتد» کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🔵🔴⚪️ به مناسبت ایستادگی کارمند جوان گمرک، در برابر ویژه خواری و تکبر یک نماینده مجلس، جشن بلوغ نیروهای انقلاب جلوی درب اداره گمرک برگزار شد. 🔺شاه رفت، مسئولین هم رفتار شاهانه خود را کنار بگذارند. @edalatkhahi Ble.im/edalatkhahi
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
🔺 #ابتذال_فرهنگی یعنی اینکه استاد شفیعی کدکنی باید روی پله بنشیند و کسی حتی او را نشناسد ولی از کیروش چنان استقبال ویژه‌ای بشود که با قراردادها و اختیارات عجیبش خود را صاحب مملکت بداند! @Afsaran_ir
🔴اگر می خواهید بدانید که چرا دول استعماری مانند انگلیس ، فرانسه ، پرتغال و اسپانیا در روزگار فعلی علی رغم صنعتی و مدرن بودن دارای معضلات عمده اقتصادی هستند همین تحقیقات جدید دانشگاه کلمبیا در آمریکا به شما پاسخ می دهد...  تحقیقات جدیدی که توسط اقتصاددان مشهور اوتسا پاتناییک که از طريق محاسبه دقيق مالیات و تجارت انجام شده، و دانشگاه كلمبيا آن را منتشر كرده نشان می دهد که بريتانيا مابين سال های ۱۷۶۵ تا ۱۹۳۸ یعنی در طی ۱۷۳ سال در مجموع حدود ۴۵ هزار میلیارد دلار از هند را خارج کرده است. ☑️پی نوشت : این رقم بیش از دو برابر بدهی فعلی فدرال ایالات متحده آمریکاست. www.persiangulfstudies.com @persiangulfstudies
🔴 توییت بن نورتون روزنامه نگار سرشناس آمریکایی: شخصی به نام مستعار a-merat، با یکی از اعضای مجاهدین خلق که مورد حمایت آمریکا و انگلیس است، دیدار کرده است. او گفته فرماندهان مجاهدین به طور سیستماتیک اعضای خود را از طریق شکنجه، مصادره دارایی، سلول انفرادی و جدایی هدفمند از خانواده هایشان تحت فشار قرار داده تا دستورات آنها را اجرا نمایند. www.persiangulfstudies.com https://t.me/joinchat/AAAAADwQRyqm2i3sgjJFug
🔴شبکه CNN در گزارشی عجیب اعلام کرد که در سال گذشته نزدیک به ۴۰،۰۰۰ نفر در آمریکا با اسلحه کشته شده اند! www.persiangulfstudies.com @persiangulfstudies