eitaa logo
نکته های مفید
561 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
2.3هزار ویدیو
40 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸دستور صریح قرآن: آن گاه که نصرت و فتح می رسد، مشغول تسبیح، حمد و استغفار شوید. استغفار مانعی است بر سر راه غرور و خود شیفتگی در پی چنین نعمت بزرگی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🕋🇮🇷🇵🇸آرمان اشک 🔹 به ما گفتند بنال؛ اما گفتند برای چه چیزی بنال؛ هرگز نگفتند اشک بریز، گفتند برای فلان کار اشک بریز. اشک هرگز هدف نیست! 🔹 روایات فراوان و ادله فراوان برای فضیلت گریه کردن هست و این «مما لا ریب فیه» است؛ اما این وسیله است نه هدف! وقتی شما دعای «کمیل» را می‌ خوانید، می ‌گویید: «وَ سِلَاحُهُ‏ الْبُكَاء»؛ این گریه، اسلحه است تا بیگانه را سر جای خودش بنشاند. گریه برای گریه نیست، گریه برای حفظ است، برای حفظ است، برای حفظ است، برای حفظ است، برای حفظ است؛ همان ‌طوری که شهادت برای میوه طیب و طاهر است. 🔹 کسی نمی ‌شود که شهید بشود! کسی نباید اشک بریزد که اشک بریزد! هرگز آن ‌که در کنار نماز شب، گریه مناجاتی دارد، آن هدف نیست وسیله است؛ آن ‌که در محفل حسینی، دارد، آن وسیله است هدف نیست. این «سِلَاحُهُ‏ الْبُكَاء»؛ یعنی گریه، اسلحه است؛ وقتی اسلحه شد انسان می ‌تواند بگوید: «سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُم‏»؛ ایران شد، عراق شد، سوریه شد، جای دیگر شد، «سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُم‏». از آغاز جریان تا پایان، همین حرف است. 🔹 مگر مسلم بن عقیل، اوّل شهید نبود؟ مگر زیارت او، زیارت اوّل شهید نیست؟ در زیارت مسلم بن عقیل همین مطالب را عرض می‌ کنیم که «نُصْرَتِی لَكُمْ مُعَدَّةٌ»؛ ای مسلم! من آمدم تو را یاری کنم. خب الآن بیش از هزار و چند صد سال است او شربت شهادت نوشید، مسلم چه حاجتی به یاری ما دارد غیر از یاری مکتب مسلم؟
7.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺حدیث روز یکشنبه 🌺 امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه 👇👇👇 اِنا غَیرُ مُهمِلینَ لِمُراعاتِکُم... حضرت آیت الله ناصری رحمت الله علیه
امروز آخرین دوشنبه ماه است 🥳 ✅هم‌اکنون با گرفتن کد ستاره 100 ستاره 64 مربع، شانس خود را برای دریافت اینترنت رایگان همراه اول تا سقف 100 گیگ! امتحان کنید این پیام را به دوستان‌تان هم بفرستید و به آنها خبر دهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟧 عالم برجسته الازهر مصر 🟦 خدا ایرانیان را نگهبان اسلام نمود 🟥 پیامبر خدا (ص) در تفسیر آیه ٣٨ سوره محمد (ص) فرمودند: «آن ملتی که در صورت رویگردانی اعراب از دین، خداوند آنها را نگهبان دین می کند، قوم سلمان (ایرانیان) هستند.» 🔺عملیات «وعدهٔ صادق» نشان داد که ایرانیان حق نگهبانی دین را ادا کردند و مانند سایر مدعیان خدمت به اسلام نیستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بوقی که‌زد خیلی برام‌جالب بود و خیلی منو تو فکر فرو برد که شاید همون بوق جهت رو عوض کرد😂
5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آدم پیر هم میشه، باید اینجوری پیر بشه ماشاالله حاج خانم ماشاالله ایشالله درد و بلات بخوره تو سر همه نمک نشناس ها خدا حفظتون کنه
گزارش خسارتهای ناشی ازحمله موشکی اسراییل جنایتکار در نیم شب گذشته به حریم پدافندی اصفهان: متاسفانه براثر حمله موشکی اسرائیل به ایران دست کم سه مگس یک کفتر کاکل به سر های های های و یک عدد کلاغ دم سیاه غاروغاروغار کن کشته شده است... درهمین گزارش سازمان پدافندی اذعان و اعلام کرد در حملات بعدی اسراییل بجای شلیک موشک از اسپری تار و مار استفاده خواهیم کرد
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِمِ موضوع:  ،   تاریخ: ١۴٠٣/٠٢/٠١ 📖 «...وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ»، «...و ما از رگ گردن ، به انسان نزديكتريم»، (ق/١۶)؛ دوست نزديكتر از من به من است وين عجب‌تر كه من از وى دورم چه كنم با كه توان گفت كه دوست در كنار من و من مهجورم (گلستان سعدی) ✍️ اول اردیبهشت ماه در تقویم، «» نام گرفته است، به همین مناسبت سخن امروز را با سلام و صلوات به روح این شاعر مسلمان ایرانی آغاز می‌نمائیم؛ ابومحمّد مُشرف‌الدین مُصلِح بن عبدالله بن مشرّف، متخلص به سعدی (۶۰۶ – ۶۹۰ هجری قمری)، عالم و شاعر و نویسندهٔ پارسی‌گوی ایرانی است که اهل ادب به او لقب استاد و و داده‌اند؛ او پس از فردوسی، آسمان ادب فارسی را با نور خیره کننده اش روشن ساخت و آن روشنی با چنان تلألویی همراه بود که هنوز پس از گذشت بیش از هفت قرن، از تاثیر آن کاسته نشده و تا پارسی در جهان برجاست، همچنان برقرار خواهد ماند! سعدی که در شیراز در میان خاندانی از عالمان دین، ولادت یافت، خود نیز در مدرسه نظامیه بغداد، درس دین و عرفان آموخته و سپس شغل واعظی، پیشه می‌کند که مستلزم سفر به مناطق مختلف و ارائه خطابه و ارشاد مردم بوده‌ است؛ او، مُحَدِّث زبردستی بوده و سال‌ها به معانی و مفاهیم آیات قرآن و احادیث نبوی اندیشیده و آن‌ها را در قالب نظم و نثر به بشريت ارائه نموده است؛ آثاری همچون گلستان و بوستان سعدی که علاوه بر فارسی‌زبانان و مسلمانان، حتی بر اندیشمندان غربی از جمله «ولتر» و «گوته» نیز تأثیر گذاشته است؛ سعدی، بر خلاف بسیاری از نویسندگان معاصر یا پیش از خود، ساده‌نویسی و ایجاز را در پیش گرفته و آثار خود را به دو صورت منظوم و منثور به رشته تحریر در آورده است؛ آثار منظوم سعدی شیرازی را می توان به عنوان شاهکارهای بلا منازع شعر فارسی، معرفی نمود که بسیاری از شاعران و نویسندگان فارسی‌زبان، بعد از او از سبک وی تقلید کرده‌اند؛ از جمله حافظ شیرازی که تحت تأثیر سبک سعدی به سرودن غزل پرداخته‌ است. ✍️ بی شک سعدی، آموزگار جاودانهٔ زبان فارسی است، وهر کس در جهان، زبان شیرین پارسی را آموخته، سرِ سفرهٔ سعدی میهمان شده، لذا تأثیر او بر فرهنگ و ادب فارسی، انکارناپذیر است؛ در رابطه با عقائد مذهبی سعدی، برخی او را شافعی مذهب و پیرو تفکر اشعری، دانسته و برخی از بزرگان و علماء مانند قاضی نورالله شوشتری(ره)، وی را شیعه قلمداد کرده‌اند، اما آنچه مسلم است و از اشعار او هویداست، ارادت و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و اعتقاد به عقائد تشیع (همچون عصمت و شفاعت اهل بیت) است‌ که به عنوان حسن ختام، یکی از اشعار زیبای وی را تقدیم نموده و قضاوت را به شما واگذار می‌نماییم: کس راچه زور و زهره که وصف علی کند؟         جبار در مناقب او گفته:«هل اتی» زورآزمای قلعه خیبر که بند او         در یکدگر شکست به بازوی لافتی مردی که در مصاف، زره پیش بسته بود         تا پیش دشمنان ندهد پشت بر غزا شیر خدای و صفدر میدان و بحر جود     جان‌بخش در نماز و جهانسوز در وغا دیباچه مروت و سلطان معرفت              لشکرکش فتوت و سردار اتقیا فردا که هر کسی به شفیعی زنند دست   ماییم و دست و دامن معصوم مرتضی یا رب، به نسل طاهر اولاد فاطمه         یا رب، به خون پاک شهیدان کربلا دلهای خسته را به کرم مرهمی فرست             ای نام اعظمت درِ گنجینه شفا 📚 منابع: تاریخ نظم و نثر در ایران و در زبان فارسی / سعدی، شاعر عشق و زندگی / در قلمرو سعدی / دائرةالمعارف بزرگ اسلامی / دانشنامهٔ ویکی پدیای فارسی، واژه سعدی.
5.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببینید این جیگر عزیز زهرا .... ❤️
🍒حدیث روز یکشنبه 🍒 امام علی(علیه‌السلام) : مرد حقیقت ایمان را نمی چشد تا اینکه دارای سه خـصلت شـود: 🌹به مسائل دینی آگاهی کامل داشته باشد. 🌹در گرفتاریها صبور باشد. 🌹در زندگی حساب و اندازه داشته باشد. (بحارالانوار، ج 71، ص85) 🌷🌼🌷🌼🌷 🌺 دوست من مکث‌ها (صبوری)دست اندازهایی هستن که به ما فرصت فکر میدهند و از وقوع بسياری از مسائل جلوگيری ميكنند. بنابـراین در برابر هر موضوعی یا مشکلی صبور باشیم و به جای بیقراری وبغض کـردن و ناراحتی به خودمون یادآوری کنیم که : شايد الان آمـادگی ندارم ، آگاهی لازم را كسب نكرده ام، نیاز به زمان بیشتری بـرای تفکر دارم یا اصلا طرف مقابلم نياز به زمان دارد تا راجع به موضوع فکر کند. گاهی سكوتی هوشمندانه بهترين بازخورد است این صبر کردن ها باعث می شود از آشفتگی انرژی حياتی بدنمان و بروز انواع بيماری‌ها جلوگيری شود. . . . ‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌ مــراقــب خــودمــان بـاشیـم با مهارت صبوری 🌺🌺🌹🌺🌺
✍️در تاريخ نوشته اند: در كربلاى معلى عطارى بود شديدا مريض می شود، جميع اجناس دكان و اثاث البيت منزل خود را به جهت معالجه فروخت، خرج كرد، اثر نكرد، روز به روز بدتر شد و اثر خوبى مشاهده نمیكرد، جميع اطباء اظهار يأس نمودند، راوى گفت: يك روز من رفتم به عيادتش ديدم بسيار بد حال است و به پسرش میگويد: فلان ظرف را بردار، ببر بازار بفروش و پولش را بياور كه به مصرف خود صرف نمايم، شايد راحت بشوم به مردن يا خوب شدن گفتم: معنى اين حرف را نفهميدم و ندانستم چه چيز است. ديدم آهى كشيد، گفت: فلانى من سرمايه زيادى داشتم و جهت ترقى من اين بود كه در فلان سال مرضى در كربلا شايع شد كه اطبا علاج آن را منحصر كردند به آبليموى شيرازى از اين جهت آب ليمو خيلى گران شد و كمياب هم شد من قدرى آب ليمو داشتم، دوغ زيادى مخلوط كردم به او بوى آب ليمو از آن فهميده میشد و آن را به قيمت آب ليمو خالص میفروختم تا آن كه منحصر شد وجود آب ليمو به دكان من، من هم غش زيادى میزدم و میفروختم و سرمايه من زياد شد. و در ميان صنف خودم مشهور شدم به ابوالالوف، پدر ميليونها، تا اينكه مبتلا شدم به اين مرض و هر چه داشتم فروختم و از براى من چيزى باقى نماند بغير همين متاع، گفتم اين را هم بفروشند شايد خلاص شوم يا بميرم و يا خوب بشوم. 💥اين هم اثر و نتيجه غش و خيانت به مردم كه عاقبت چنين است كه ملاحظه فرموديد، هيچ چيزى براى خودش نماند الا بدبختى و عذاب اخروى. 📚جامع الدرر ج ۲ ص۶۸