هدایت شده از بسلام آمنين
#یادداشت_۷۵
۱۷اردیبهشت ۱۴۰۱/ سال دوم
أمیر المؤمنین علیه السلام: اقتصاد دان اولین و آخرین /تحلیل ارزانی انگشتر در بازارچه گذر خان قم
گرانی های گسترده و سریع، نُقل تلخ محافل این روزها. موضوعی که بارها گفته ایم بیش از آنکه به راننده امور مربوط شود، به این ژیان فرسوده و ساختارهای عقب افتاده و زنگ زده ی اقتصاد مدرن بر میگردد. بازار انگشتر هم مستثنای ازین قاعده نیست. اما نکته ی بسیار جالب و قابل تامل این است که در بازارچه انگشتر فروشان سنتی قم در کوچه گذر خان، قیمت ها گاهی حدود نصف پاساژها و دیگر دکانهای انگشتر فروشی است.از مهمترین دلایل این امر، ساختار فوق پیشرفته این بازار کوچک است. شهرداری بر خلاف منطق علیل و مَکَنده ی سرمایه داری، از انگشتر فروشان این بازارچه، روزانه فقط دوازده هزار تومان حق اجاره میگیرد( ماهی ۳۶۰ هزار تومان) و همین باعث شده که فروشنده برخلاف پاساژ های گران قیمت بازار های سرمایه داری، نخواهد اجاره بهای مغازه اش را با گران فروختن اجناس تامین کند. این تنها جزئی از ساختار فوق پیشرفته بازار حضرت پدر، مولا أمیر المؤمنین علیه السلام است. امام صادق علیهالسلام در وصف نحوه مدیریت آن اقتصاد دان اولین و آخرین می فرمایند: ایشان احکام بازار را همان احکام مسجد قرار داده و از طرف حکومت، بازار احداث می کردند و رایگان در اختیار همه مردم قرار می دادند و هیچ کرایه ای هم برای غرفه ها اخذ نمی کردند (کتاب شریف کافی ج ۵ص ۱۵۵). و این یعنی پایان دادن ساختاری به فقر و محرومیت. الگوی پیشرفته بازار و همچنین دیگر اصول شفابخش اقتصادی ایشان را می توانید در کتاب فقه المکاسب مطالعه کنید.
@besalamen_amenin
وحید اشتری:
«با حذف تهمانده این جریان(میلاد گودرزی) من دیگر تقریبا حجتی برای رای دادن ندارم.»
امام خامنهای:
«هر کس با انتخابات مخالفت کند، با جمهوری اسلامی مخالفت کرده، با اسلام مخالفت کرده. انتخابات یک وظیفه است.»
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقتصاد (نفت و معادن) شما را میخواهند
از فرهنگ (آدمبودن) شما میترسند
اونها نفت ما رو میخوان
اونها گاز ما رو میخوان
اونها فولاد و پتروشیمی ما رو میخوان
خب در مرحله اول ما استقلال پیدا کردیم با انقلاب، و نفت و گاز ما از چنگ اینها درآمد!
حالا دشمنان چکار می کنند؟
می گویند نفت و گاز و فولاد و پتروشیمی و... را در داخل کشور به قیمت جهانی بفروشید تا مردم ایران نتوانند مصرف کنند و ایران مجبور شود به غربی ها بفروشد و برای همیشه خام فروش بماند
#امام
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
🛑میگویند ثروتمندان با مصرف مسرفانه انرژی ارزان باعث ناترازی انرژی، کسری بودجه دولت و تورم شده اند که به ضرر دهک های پایین است و نتیجه میگیرند که باید گران کنیم تا ثروتمندان کمتر مصرف کنند و ناترازی رفع شود و تورم مهار شود.
🔷این افراد هیچوقت حاضر نیستند به مردم بگویند که گران شدن انرژی، مثلا گران شدن بنزین چند درصد تورم ایجاد میکند؟ تورم ناشی از گرانی بنزین بیشتر است یا تورم ناشی از ناترازی بنزین؟
طبق گزارش هایی که قبلا مرکز پژوهش های مجلس منتشر کرده، هر ۱۰ درصد افزایش قیمت بنزین، ۱/۵ درصد تورم را افزایش میدهد
یعنی اگر بنزین ۳ هزار تومانی، ۶۰۰۰ تومان شود، تورم ۴۰ درصدی، میشود ۵۵ درصد و این تورم را هم دهک های پایین جامعه باید تحمل کنند.
🔷نکته دیگر اینکه، اصلا چه کسی گفته افزایش قیمت بنزین مصرف طبقه مرفه جامعه را کاهش میدهد؟
فرض کنید یک فرد ثروتمند ماهی ۲۰۰ لیتر بنزین مصرف کند
با بنزین ۳۰۰۰ تومانی میشود ۶۰۰ هزار تومان
با بنزین ۱۰ هزار تومانی میشود، ۲ میلیون تومان
یعنی یک فرد ثروتمند به خاطر ماهی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان حاضر است مصرف بنزینش را کاهش دهد؟ طبقه مرفهی که فقط ماهی چند ده میلیون هزینه سگ و گربه میکنند.
گرانی بنزین اگر قرار باشد مصرف را کاهش دهد، دقیقا مصرف طبقات ضعیف جامعه را کاهش میدهد و تورم ناشی از گرانی بنزین را هم، همین دهک های پایین جامعه باید تحمل کنند.
🖋حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از همهپرسی
27.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑ما کره جنوبی زندگی میکنیم
اینجا خونه های ۷۰ متری بزرگ محسوب میشه
اینجا میوه ها رو قاچ شده میفروشن ، چون خیلی گرونه و خونه ها کوچیکه مردم یخچال بزرگ ندارن...
خداروشکر ما ایران زندگی میکنیم
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
رنگ و هندسه، از ابنیه زمینی تا خانههای آسمانی
به تونالیته و رنگبندی شهرهای سنتی دقت کردهاید؟ همه شهر به رنگ خاکی است به جز گنبدها که به رنگ آبی است، تا این نوع رنگ پردازی، استعارهای باشد برای تواضع ابنیه زمینی با رنگ زمین (خاکی) در مقابل خانههای آسمانی با رنگ آسمان (آبی). این تواضع علاوه بر رنگ، وجه هندسی هم دارد. زیرا همه ابنیه با هندسه چهارگوش ساخته میشدند که در هنر اسلامی استعاره از زمین است؛ به جز گنبد خانههای آسمانی که با هندسه مدوّر، استعارهای از آسمان هستند؛ زیرا دایره، تنها هندسهای است که چون هیچ نقطه اول و آخری ندارد، تداعیگر آسمان و مفهوم الوهیت است: "هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِن"(حدید/۳).
@baladetayyeb
هدایت شده از اسلام تمدّنی | ابوالفضل انصاری
✍ ا. انصاری زاده
نمیدانم چندتن از مسوولین این نوشته را میخوانند، به احتمال زیاد صفر نفر.. اما مینویسم..
مسوولین عزیز..
تو را بخدا یکبار هم که شده بیایید و بگویید:
خوب کردم که شلاق زدم،
خوب کردم که اعدام کردم،
خوب کردم که صفحهی مجازی اش را بستم
#رویا_حشمتی
اگر پشتوانه تان خداست که (إن معیَ ربی سَیَهدین) پس از چه میترسید؟
اگر هم پشتوانه تان خدا نیست که بیخود کردید در حکومت صالحان در جمهوری اسلامی مسوولیت پذیرفتید
باور کنید کار برای #حجاب انقدرهایی که با واژه «کار فرهنگی» برای خودتان پیچیده اش کرده اید، پیچیده نیست
بیایید زین پس هر بلاگر و اینفلئونسری که در مجازی بیحجاب ظاهر شد، صفحه اش را ببندید،
اینها بندهی دنیایشان هستند، درآمدشان چند وقتی قطع شود مجبورند به قوانین حکومت تن در دهند..
حجاب مردم هم درست میشود، چون مردم به اینها نگاه میکنند
از چه میترسید؟
از اینکه مردم شورش کنند بر علیهتان؟
مگر خودتان نمیگویید که مقبولیت و #مشارکت بالای ۵۰ درصد است؟
مطمان باشید همان چند درصد اندک هم که مذبذب اند، با دیدن این اقتدار طرف شما خواهند بود
#بگیرید_و_ببندید
و نترسید، و نترسانید.. که خدا حافظ این انقلاب است
اگر نمیدانید که برای حجاب، چه کنید، صفحات بیحجاب های مجازی را از همین امروز ببندید.. نتایجش را بر حجاب مردم خواهید دید
@tahliltamadoni
هدایت شده از تحلیل سیاسی|محمدرضا قرایی
✅نقشه سمت چپ :
ماشینهای پر فروش،
در ایران : پراید(سایپا)! 🤦♂
عربستان: هیوندا اکسنت😲
✅ جدول آمار سمت راست :
مرگ و میر ناشی از تصادفات :
عربستانِ با خودروهای لوکس و با بدنه ی قوی!! : رتبه 7 دنیا رو در مرگ و میر ناشی از تصادفات، برای خودش ثبت کرده !
ایران با پراااید! : رتبه 60 در دنیا !!
❌مرگ و میر ناشی از تصادفات صرفا معلول کیفیت خودرو نیست!
بلکه حاکی از عدم رعایت مقررات راهنمایی رانندگی است.
#خود_تحقیر_نباشیم 😇😉✋
📎منبع : https://www.theglobaleconomy.com/rankings/mortality_traffic_accidents/
وقتی با کمک مردم میتونیم به راحتی افراد توهین کننده به حاج قاسم و شهدا در فضای مجازی رو دستگیر کنیم
پس قطعا میتونیم اکانتهای توئیتری و صفحات اینستاگرامی مروّج برهنگی و بیحجابی رو شناسایی و مسدود کنیم
فقط کافیه یک سامانه معرفی کنید
اسم و مشخصات با مردم
برخورد بازدارنده با مسئولین
🖋حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: ما بر سرکوب عوامل واقعی و پشت پرده حادثه تروریستی کرمان اصرار داریم. مسئولان مربوطه در موضوع حادثه کرمان به طور جدی در تلاشند و خوب کار کردند.
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
رهبر انقلاب:وقتی یک رئیسجمهوری با تودهی مردم انس میگیرد حرف میزند کار میکند بین آنها، میرود در دل مردم یک عدهای از آنجا بلند میشود میگویند این پوپولیسم است.
اهانت میکنند.
نه، این مردمداری است.
این نشان گرفتن نقطهی اصلی است.
تودهی مردم همهکارهاند.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حجت الاسلام قاسمیان: «آه از غمی که تازه شود با غمی دیگر» واکنش مبتنی بر منطق قرآن نیست
استاد حوزه و دانشگاه در مسجد دانشگاه صنعتی شریف:
🔸بعد از شهادت حاج قاسم، سردار حاجیزاده به کرمانشاه رفت و آماده بود که تا چند هفته با دشمن نبرد کند ولی تصمیم سایر مسئولین بر انجام ندادن و جواب ندادن بود.
🔸وقتی اولین اقدام شد عین الاسد، دشمن منتظر بود که حملات بعدی صورت بگیرد اما بعد از مدتی آنها فهمیدند که شما که در ازای شهادت سردار فقط عین الأسد را آن هم با اطلاع قبلی میزنی نتیجه این شد که طرف مقابل هیچ پاسخی نداد.
🔸بعد از آن، هر اتفاقی افتاد ما فقط با شعار خواستیم مسئله را حل کنیم
🔸فخری زاده را زدند، سید رضی را زدند، کرمان را زدند فقط گفتیم آه از غمی که تازه شود با غمی دگر؛ حال آنکه منطق قرآن اساساً این نیست. اتفاقا این منطق مانع از جنگ است.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑ویژگی های زن خانهدار
دکتر عزیزی:
«خانهدار زنی است همه چیز تمام و همه فن حریف
🔶در موقع بیماری همسر و بچه ها، پزشک و پرستار میشود
🔶در موقع درس بچه ها، معلم میشود
🔶در موقع چیدمان منزل،دکوراتور میشود، معمار داخلی میشود
🔶در موقع بهم ریختگی زندگی، مشاور و روانشناس میشود
🔶در موقع مهمان راه انداختن، کدبانو و آشپز میشود
این زن،همه چیز میداند و میتواند ولی متاسفانه هیچ وقت ارزش گذاری نشده است.»
همین زن خانهدار با این همه تخصص و خدمات ارزشمند، طبق شاخص های نظام سرمایهداری، میشود زن غیرفعال، غیر مولّد، بیکار و بیهنر که هیچ مشارکتی در فعالیتهای اجتماعی ندارد و فعالیت هایش هیچ تاثیری روی شاخصهای اقتصادی نمیگذارد
ولی اگر همین زن، فقط یکی از این خدمات را در خارج از خانه و برای غریبهها انجام دهد، میشود زن فعال، مولد و زن موفقی که مشارکت بالایی در اجتماع دارد و فعالیتهایش اثر مثبت روی شاخصهای اقتصادی دارد.
باید شاخصها را عوض کنیم، به جای اینکه خودمان را با این شاخصهای غلط تطبیق دهیم.
🖋حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
«حذف ۵۰درصد مردم از بازار خودرو با توقف تولید خودروهای اقتصادی!»
سید امیرحسین حسینی، کارشناس خودرو در گفتوگو با خبرنگار قدس میگوید: با شروع وزارت آقای علیآبادی رویکرد وزارت صمت از افزایش تولید به افزایش کمیت واردات و رونق خودروسازی مونتاژی تغییر پیدا کرد.
وی تأکید میکند: این تغییر رویکرد وزارت صمت خودش را در آمارهای روز خودرو نشان میدهد، یعنی برخلاف عملکرد پنج ماهه اردیبهشت تا شهریور۱۴۰۲ که تورم خرید وسایل نقلیه منفی بوده و رو به ارزانی میرفته و بهشدت ثبات و کاهش قیمت را پیش رو داشتیم، از مهرماه سیگنالهای افزایش قیمت به بازار تزریق میشود.
سقوط منفی ۸درصد تولید خودرو در آذرماه
کارشناس خودرو ادامه میدهد: سه ماه متوالی از مهر و آبان و آذر تورم ماهانه خرید وسایل نقلیه مثبت و همزمان وضعیت تولید خودرو هم با افت جدی مواجه میشود به طوری که در آبان۱۴۰۲ نسبت به آبان۱۴۰۱ منفی ۴درصد و در آذرماه منفی ۸درصد رشد تولید خودرو داشتیم که متأسفانه شاهد سقوط جدی تولید هستیم.
در تولید وسایل حملونقل عمومی شاهد عددی مثل منفی ۷۷درصد هستیم یعنی کمتر از ۲۰ تا ۳۰ عدد اتوبوس در کشور تولید شده است در حالی که ما در اوج نیاز به خودروهای حملونقل عمومی هستیم.
توقف تولید ۱۰ خودرو اصلی سبد خودرویی مردم
حسینی تصریح میکند: در این بازه زمانی چندماهه تولید ۱۰ خودرو اصلی سبد خودرویی مردم یعنی کوییک، تیبا، ساینا، سمند، پژو۲۰۶ و غیره متوقف میشود و حدود ۸۰ هزار خودرو کمتر نسبت به مدت مشابه از این جنس خودروهای ارزانقیمت زیر ۳۰۰ میلیون تومان تولید میشود.
از طرفی حدود ۱۰۰ هزار عدد به تولید خودرو مونتاژی بخش خصوصی اضافه میشود و یک فروش ۸۶درصدی را نسبت به سال گذشته دارد.
این وضعیت در تولید چه ماجرایی را رقم میزند؟
تقریباً ۷۰درصد متقاضیان خودرو با این سیاست از بازار حذف میشوند. در عین حال خودروهای وارداتی و مونتاژی با نرم قیمتی بیش از یک میلیارد تومان هستند که فقط متناسب با قدرت خرید یک تا ۵درصد مردم در کشور ماست.
این کارشناس خودرو میافزاید: از طرف دیگر خیلی مهم و حیاتی است رشد شاخص خودرو و قطعات ما در بورس منفی ۲۸درصد شده و به شدت افت کرده است یعنی ما تولید خودروهای با عمق داخلیسازی بیش از ۹۰درصد را با خودروهای عمق داخلیسازی زیر ۳۰درصد جایگزین کردیم.
وی ادامه میدهد: در حالی که تولید کشور را راکد کرده و خواباندهایم، بازار خودرو این سیگنالها را دریافت کرده و ملتهب شده است.
برخی با اهداف خاص اخبار را منتشر میکنند تا از این آب گلآلود ماهی خویش را بگیرند و خودروها را به قیمت ۵درصد زیر بازار بفروشند.
در کنار افت تولید و سیگنالهای دریافت شده، دوباره یک شوک تورمی جدی به بازار خودرو منتقل میشود و خودرو را گران میکند.
بدترین نوع فروش خودرو؛ ۵درصد حاشیه بازار
کارشناس خودرو تأکید میکند: این نوع فروش خودرو به قیمت ۵درصد حاشیه بازار بدترین شکل فروش و از سازوکار بورس کالا هم بسیار مضرتر است. از آنجایی که خودروساز در کشور ما انحصارگر است این موجب میشود خودروساز بتواند به راحتی بازار را تنظیم کند و با تنظیمگری قیمت را رو به جلو ببرد که باید بیتردید متوقف شود.
به گفته وی، فروش به قیمت حاشیه بازار برای وقتی است که عرضه شما بیش از تقاضا بوده و بازار تنظیم شده باشد و هیجانهای وارده نیز تخلیه شده باشد وگرنه به سفتهبازی و دلالی دامن میزند و نتیجه دیگری ندارد.
حسینی خاطرنشان کرد: هدفگذاری وزارت صمت باید در سال جدید تولید خودرو باشد. این هدفگذاری در سال ۱۴۰۲ حدود ۲میلیون و۱۰۰هزار خودرو بوده است که اکنون پس از گذشت ۹ ماه از سال حتی به یک میلیون خودرو هم نرسیدهایم.
یعنی ۶۰درصد از برنامه عقب هستیم و اگر خوشبینانه خودروسازان با سقف ظرفیتشان تولید کنند درنهایت به یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو خواهیم رسید. اینها موجب میشود ما آسیب جدی از این وضعیت ببینیم.
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از انجمن علمی اقتصاد اسلامی دانشگاه قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 بازار سکه باید تعطیل شود
در اکثر کشورها بازار سکه وجود ندارد. در بازاری که اصلا وجودش غیرقابل درک است، بانک مرکزی 64 تن طلا ریخت تا قیمت سکه بشکند.
باید سکه های در دست مردم (در حقیقت محتکران سکه) جمع آوری شده و به عنوان پشتوانه در بانک مرکزی ذخیره شود
#سکه #دلار
📚انجمن علمی اقتصاد اسلامی دانشگاه قم
🆔@eghtesad_eslaami
هدایت شده از اقتصاد کاربردی - رضا غلامی
دهه 80 تنها دههای است که بر مدیریت مصرف سوخت با اولویت سیاست غیرقیمتی تمرکز شد.
از اون موقع، حداقل 12 سال گذشته. این زمان برای بهینه سازی مصرف، گازسوز کردن خودروها، ورود شرکتهای بهینه ساز انرژی و... کافی نبود؟
زمان را مدیران بی عرضه از دست میدهند، مردم باید هزینهاش را بدهند.
@DrRezaGholami
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
22 بهمن پارسال دو نفر بودیم
امسال چند نفر خواهیم بود؟
مطالبه اجرای #بند_ب سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
حسن عباسی
«ما سیاستهای اصل ۴۴ را ابلاغ کردیم، به فلان دولت مدام سفارش کردیم، گفتند بله، میکنیم، نمیکنیم، میکنیم، نمیکنیم؛ چند مورد کردند که از چند مورد، نصفش فاسد از آب درآمد! مشکل اقتصادی اینجوری درست میشود دیگر.»
امام خامنهای ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
مطالبه رهبری هم، اجرای درست و کامل سیاست های اصل ۴۴ است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حجتالاسلام قاسمیان در مسجد دانشگاه شریف:
ماجرای هواپیمای اوکراینی تقاص عملیات فیک عینالاسد بود!
📎 @hassanabbasi1374
رهبر انقلاب:
«شروع استحالهی فرهنگی ملّت ایران در تمدّن غربی، مثل #کشف_حجاب و مثل بستن حوزهها و مثل تعطیل کردن عزاداریها و مراسم دینی و نمازجماعتها و مانند اینها، به وسیلهی عوامل نشاندار انگلیسها در ایران در دُوروبَر رضاخان بود.»
شروع #کشف_حجاب با عوامل انگلیسی دور و بر رضاخان بوده
پایانش با #مذهبیهای_صورتی
البته کور خوندن، بساط کشف حجاب هم با حضور مردم انقلابی در صحنه جمع خواهد شد باذن الله
#شمقدری
📎 @hassanabbasi1374
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑پشت پرده دروغهای #سرای_ایرانی
۱_تضمین پایین ترین قیمت؟!
۲_وام بدون ضامن؟!
۳_پک جهیزیه ۲۰۰ میلیونی؟!
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
طی ۱۰سال اخیر، ۵۰درصد یعنی حدود ۱۲میلیون خودرو به شبکه حمل و نقل اضافه گردیده ولی میزان تلفات رانندگی(تا ۳۰روز پس از تصادف) نهایتا ۱۰درصد یعنی حدود ۱۰۰۰نفر اضافه شده است.
این عدد در حالی است که سالیانه بیش از ۲میلیون تصادف منجر به تماس با پلیس در کشور اتفاق میافتد.
طی ۱۰سال اخیر، نسبت تلفات رانندگی به تعداد خودرو، از ۶.۶ به ۴.۹رسیده و در سال ۹۸، به ۴.۲ رسیده است.
همچنین نسبت تلفات رانندگی به جمعیت نیز از ۲۳ به ۲۲ رسیده است.
یعنی علیرغم رشد چشمگیر تعداد خودرو، رشد جمعیت و رشد تصادفات، اما روند تلفات رانندگی در کشور رو به کاهش بوده است.
تولیدکنندگان با کاهش سقف سرعت خودرو به اعداد ایمنتر، نصب دستگاههای هوشمند هشدار سرعت و خواب متصل به سامانه پلیس و.. میتوانند در این راستا کمک کنند.
همچنین به علت فاصله قدرت خرید با قیمت تمامشده خودرو به دلیل جهانیسازی نرخ مواد اولیه، دولت میتواند جهت پوشش هزینه و تبعات
ناشی از سوانح رانندگی، با پرداخت یارانه مستقیم ایمنی، نسبت به استفاده ابزارهای ایمنیآفرین از جمله ایربگهای بیشتر، یارانه مستقیم پرداخت نماید.
همچنین پلیس راهور با افزایش کیفیت کنترل و نظارت از جمله استفاده از هوش مصنوعی در سامانههای هوشمند جهت پیشبینی سرعت رانندگان متخلف،
افزایش بازدارندگی جرایم رانندگی بهویژه تمرکز بر جرایم غیرمالی از جمله محرومیتهای اجتماعی و استخدامی در رانندگان بسیار پرخطر، احیای طرحهای موثر بر فرهنگسازی از جمله طرح همیاران پلیس و جدیت و سختگیری بیشتر همراه با اصلاح در فرایند آموزش و تایید صلاحیت رانندگی، نقشآفرینی کند.
✍سیدامیرحسین حسینی