eitaa logo
حسن عباسی
826 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
545 ویدیو
4 فایل
هدف از ایجاد این کانال ، به اشتراک گذاشتن دیدگاه های شخصی و مطالبی است که در حوزه مسائل اقتصادی و فرهنگی میپسندم علم اقتصاد ، فریب بزرگ است تبلیغات بازرگانی حرام است دنیای آینده ، دنیای فلسطین است🇵🇸 ارتباط : @hassanabbasi1727
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑ویژگی های زن خانه‌دار دکتر عزیزی: «خانه‌دار زنی است همه چیز تمام و همه فن حریف 🔶در موقع بیماری همسر و بچه ها، پزشک و پرستار می‌شود 🔶در موقع درس بچه ها، معلم می‌شود 🔶در موقع چیدمان منزل،دکوراتور میشود، معمار داخلی میشود 🔶در موقع بهم ریختگی زندگی، مشاور و روانشناس میشود 🔶در موقع مهمان راه انداختن، کدبانو و آشپز میشود این زن،همه چیز میداند و می‌تواند ولی متاسفانه هیچ وقت ارزش گذاری نشده است.» همین زن خانه‌دار با این همه تخصص و خدمات ارزشمند، طبق شاخص های نظام سرمایه‌داری، میشود زن غیرفعال، غیر مولّد، بیکار و بی‌هنر که هیچ مشارکتی در فعالیت‌های اجتماعی ندارد و فعالیت هایش هیچ تاثیری روی شاخص‌های اقتصادی نمی‌گذارد ولی اگر همین زن، فقط یکی از این خدمات را در خارج از خانه و برای غریبه‌ها انجام دهد، میشود زن فعال، مولد و زن موفقی که مشارکت بالایی در اجتماع دارد و فعالیت‌هایش اثر مثبت روی شاخص‌های اقتصادی دارد. باید شاخص‌ها را عوض کنیم، به جای اینکه خودمان را با این شاخص‌های غلط تطبیق دهیم. 🖋حسن عباسی 📎 @hassanabbasi1374
«حذف ۵۰درصد مردم از بازار خودرو با توقف تولید خودروهای اقتصادی!» سید امیرحسین حسینی، کارشناس خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار قدس می‌گوید: با شروع وزارت آقای علی‌آبادی رویکرد وزارت صمت از افزایش تولید به افزایش کمیت واردات و رونق خودروسازی مونتاژی تغییر پیدا کرد. وی تأکید می‌کند: این تغییر رویکرد وزارت صمت خودش را در آمارهای روز خودرو نشان می‌دهد، یعنی برخلاف عملکرد پنج ماهه اردیبهشت تا شهریور۱۴۰۲ که تورم خرید وسایل نقلیه منفی بوده و رو به ارزانی می‌رفته و به‌شدت ثبات و کاهش قیمت را پیش رو داشتیم، از مهرماه سیگنال‌های افزایش قیمت به بازار تزریق می‌شود.  سقوط منفی ۸درصد تولید خودرو در آذرماه کارشناس خودرو ادامه می‌دهد: سه ماه متوالی از مهر و آبان و آذر تورم ماهانه خرید وسایل نقلیه مثبت و همزمان وضعیت تولید خودرو هم با افت جدی مواجه می‌شود به طوری که در آبان۱۴۰۲ نسبت به آبان۱۴۰۱ منفی ۴درصد و در آذرماه منفی ۸درصد رشد تولید خودرو داشتیم که متأسفانه شاهد سقوط جدی تولید هستیم. در تولید وسایل حمل‌ونقل عمومی شاهد عددی مثل منفی ۷۷درصد هستیم یعنی کمتر از ۲۰ تا ۳۰ عدد اتوبوس در کشور تولید شده است در حالی که ما در اوج نیاز به خودروهای حمل‌ونقل عمومی هستیم. توقف تولید ۱۰ خودرو اصلی سبد خودرویی مردم حسینی تصریح می‌کند: در این بازه زمانی چندماهه تولید ۱۰ خودرو اصلی سبد خودرویی مردم یعنی کوییک، تیبا، ساینا، سمند، پژو۲۰۶ و غیره متوقف می‌شود و حدود ۸۰ هزار خودرو کمتر نسبت به مدت مشابه از این جنس خودروهای ارزان‌قیمت زیر ۳۰۰ میلیون تومان تولید می‌شود. از طرفی حدود ۱۰۰ هزار عدد به تولید خودرو مونتاژی بخش خصوصی اضافه می‌شود و یک فروش ۸۶درصدی را نسبت به سال گذشته دارد.  این وضعیت در تولید چه ماجرایی را رقم می‌زند؟ تقریباً ۷۰درصد متقاضیان خودرو با این سیاست از بازار حذف می‌شوند. در عین حال خودروهای وارداتی و مونتاژی با نرم قیمتی بیش از یک میلیارد تومان هستند که فقط متناسب با قدرت خرید یک تا ۵درصد مردم در کشور ماست. این کارشناس خودرو می‌افزاید: از طرف دیگر خیلی مهم و حیاتی است رشد شاخص خودرو و قطعات ما در بورس منفی ۲۸درصد شده و به شدت افت کرده است یعنی ما تولید خودروهای با عمق داخلی‌سازی بیش از ۹۰درصد را با خودروهای عمق داخلی‌سازی زیر ۳۰درصد جایگزین کردیم. وی ادامه می‌دهد: در حالی که تولید کشور را راکد کرده و خوابانده‌ایم، بازار خودرو این سیگنال‌ها را دریافت کرده و ملتهب شده است. برخی با اهداف خاص اخبار را منتشر می‌کنند تا از این آب گل‌آلود ماهی خویش را بگیرند و خودروها را به قیمت ۵درصد زیر بازار بفروشند. در کنار افت تولید و سیگنال‌های دریافت شده، دوباره یک شوک تورمی جدی به بازار خودرو منتقل می‌شود و خودرو را گران می‌کند.  بدترین نوع فروش خودرو؛ ۵درصد حاشیه بازار کارشناس خودرو تأکید می‌کند: این نوع فروش خودرو به قیمت ۵درصد حاشیه بازار بدترین شکل فروش و از سازوکار بورس کالا هم بسیار مضرتر است. از آنجایی که خودروساز در کشور ما انحصارگر است این موجب می‌شود خودروساز بتواند به راحتی بازار را تنظیم کند و با تنظیم‌گری قیمت را رو به جلو ببرد که باید بی‌تردید متوقف شود.   به گفته وی، فروش به قیمت حاشیه بازار برای وقتی است که عرضه شما بیش از تقاضا بوده و بازار تنظیم شده باشد و هیجان‌های وارده نیز تخلیه شده باشد وگرنه به سفته‌بازی و دلالی دامن می‌زند و نتیجه دیگری ندارد. حسینی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری وزارت صمت باید در سال جدید تولید خودرو باشد. این هدف‌گذاری در سال ۱۴۰۲ حدود ۲میلیون و۱۰۰هزار خودرو بوده است که اکنون پس از گذشت ۹ ماه از سال حتی به یک میلیون خودرو هم نرسیده‌ایم. یعنی ۶۰درصد از برنامه عقب هستیم و اگر خوشبینانه خودروسازان با سقف ظرفیتشان تولید کنند درنهایت به یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو خواهیم رسید. این‌ها موجب می‌شود ما آسیب جدی از این وضعیت ببینیم. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 بازار سکه باید تعطیل شود در اکثر کشورها بازار سکه وجود ندارد. در بازاری که اصلا وجودش غیرقابل درک است، بانک مرکزی 64 تن طلا ریخت تا قیمت سکه بشکند. باید سکه های در دست مردم (در حقیقت محتکران سکه) جمع آوری شده و به عنوان پشتوانه در بانک مرکزی ذخیره شود 📚انجمن علمی اقتصاد اسلامی دانشگاه قم 🆔@eghtesad_eslaami
‏دهه 80 تنها دهه‌ای است که بر مدیریت مصرف سوخت با اولویت سیاست غیرقیمتی تمرکز شد. از اون موقع، حداقل 12 سال گذشته. این زمان برای بهینه سازی مصرف، گازسوز کردن خودروها، ورود شرکت‌های بهینه ساز انرژی و... کافی نبود؟ زمان را مدیران بی عرضه از دست می‌دهند، مردم باید هزینه‌اش را بدهند. @DrRezaGholami
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
22 بهمن پارسال دو نفر بودیم امسال چند نفر خواهیم بود؟ مطالبه اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
حسن عباسی
«ما سیاستهای اصل ۴۴ را ابلاغ کردیم، به فلان دولت مدام سفارش کردیم، گفتند بله، میکنیم، نمیکنیم، میکنیم، نمیکنیم؛ چند مورد کردند که از چند مورد، نصفش فاسد از آب درآمد! مشکل اقتصادی این‌جوری درست میشود دیگر.» امام خامنه‌ای ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ مطالبه رهبری هم، اجرای درست و کامل سیاست های اصل ۴۴ است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حجت‌الاسلام قاسمیان در مسجد دانشگاه شریف: ماجرای هواپیمای اوکراینی تقاص عملیات فیک عین‌الاسد بود! 📎 @hassanabbasi1374
رهبر انقلاب: «شروع استحاله‌ی فرهنگی ملّت ایران در تمدّن غربی، مثل و مثل بستن حوزه‌ها و مثل تعطیل کردن عزاداری‌ها و مراسم دینی و نمازجماعت‌ها و مانند اینها، به وسیله‌ی عوامل نشان‌دار انگلیس‌ها در ایران در دُوروبَر رضاخان بود.» شروع با عوامل انگلیسی دور و بر رضاخان بوده پایانش با البته کور خوندن، بساط کشف حجاب هم با حضور مردم انقلابی در صحنه جمع خواهد شد باذن الله 📎 @hassanabbasi1374
استفتاء از رهبر انقلاب درباره دوچرخه سواری زنان 📎 @hassanabbasi1374
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑پشت پرده دروغ‌های ۱_تضمین پایین ترین قیمت؟! ۲_وام بدون ضامن؟! ۳_پک جهیزیه ۲۰۰ میلیونی؟! 📎 @hassanabbasi1374
طی ۱۰سال اخیر، ۵۰درصد یعنی حدود ۱۲میلیون خودرو به شبکه حمل و نقل اضافه گردیده ولی میزان تلفات رانندگی(تا ۳۰روز پس از تصادف) نهایتا ۱۰درصد یعنی حدود ۱۰۰۰نفر اضافه شده است. این عدد در حالی است که سالیانه بیش از ۲میلیون تصادف منجر به تماس با پلیس در کشور اتفاق می‌افتد. طی ۱۰سال اخیر، نسبت تلفات رانندگی به تعداد خودرو، از ۶.۶ به ۴.۹رسیده و در سال ۹۸، به ۴.۲ رسیده است. همچنین نسبت تلفات رانندگی به جمعیت نیز از ۲۳ به ۲۲ رسیده است. ‏یعنی علیرغم رشد چشمگیر تعداد خودرو، رشد جمعیت و رشد تصادفات، اما روند تلفات رانندگی در کشور رو به کاهش بوده است. تولیدکنندگان با کاهش سقف سرعت خودرو به اعداد ایمن‌تر، نصب دستگاه‌های هوشمند هشدار سرعت و خواب متصل به سامانه پلیس و.. میتوانند در این راستا کمک کنند. همچنین به علت فاصله قدرت خرید با قیمت تمام‌شده خودرو به دلیل جهانی‌سازی نرخ مواد اولیه، دولت میتواند جهت پوشش هزینه و تبعات ناشی از سوانح رانندگی، با پرداخت یارانه مستقیم ایمنی، نسبت به استفاده ابزارهای ایمنی‌آفرین از جمله ایربگ‌های بیشتر، یارانه مستقیم پرداخت نماید. همچنین پلیس راهور با افزایش کیفیت کنترل و نظارت از جمله استفاده از هوش مصنوعی در سامانه‌های هوشمند جهت پیش‌بینی سرعت رانندگان متخلف، ‏افزایش بازدارندگی جرایم رانندگی به‌ویژه تمرکز بر جرایم غیرمالی از جمله محرومیت‌های اجتماعی و استخدامی در رانندگان بسیار پرخطر، احیای طرح‌های موثر بر فرهنگ‌سازی از جمله طرح همیاران پلیس و جدیت و سخت‌گیری بیشتر همراه با اصلاح در فرایند آموزش و تایید صلاحیت رانندگی، نقش‌آفرینی کند. ✍سیدامیرحسین حسینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑پشت پرده‌ی فروشگاه‌های افق کوروش چه خبره؟ شما بین روغن اویلا و فامیلا کدوم رو انتخاب میکنید؟ بین شوینده‌های هوم‌پلاس، اکتیو، سافتلند و اَوه چطور؟ حالا جالبه بدونید، هرکدوم از این برَندها رو که بخرید، پولش میره تو جیب یک نفر آقای مهدی فضلی، مدیر گروه صنعتی گلرنگ این شرکت صاحب ۵۲ برند هست و ۵۲ هزار کارگر داره حالا نکته جالب‌تر اینه که اقتصاددان‌ها به این وضعیت میگن «بازار آزاد رقابتی»😅 یعنی هیچ مشکلی با این انحصار ندارند چون اساسا اقتصاد سرمایه‌داری یعنی همین، یعنی تمرکز و تداول ثروت در دست چند نفر سرمایه‌دار، بقیه مردم هم باید اجیر اینها باشند اما سوال اینجاست که چرا در نظام اسلامی ما این وضعیت به وجود آمده؟ پاسخ: چون قانون اساسی را اجرا نکردیم! اصل ۴۳ قانون اساسی: «تامین شرایط و امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل و قرار دادن وسایل کار در اختیار همه کسانی که قادر به کارند ولی وسایل کار ندارند، در شکل تعاونی، از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر» خب قطعا اکثر این ۵۲ هزار نفر کارگر گلرنگ، توانایی انجام کار را دارند اما وسایل کار ندارند، مغازه و کارگاهی ندارند، سرمایه ندارند که مجبور شدند استخدام گلرنگ شوند در حالیکه طبق قانون اساسی، دولت موظف بوده به همه این افراد وام بدون بهره بدهد تا بتوانند کسب و کار خودشان را داشته باشند. یا اینکه از طریق گسترش تعاونی‌ها، شرایطی را بوجود آورد که به جای اینکه یک نفر مالک ۵۲ برند باشد و ۵۲ هزار کارگر داشته باشد، همه این ۵۲ هزار کارگر مالک ۵۲ برند باشند و سود این برندها به جیب همه آنها رود. 🖋حسن عباسی 📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
یا ایها الذین امنوا کونوا کما قال عیسی بن مریم للحواریین من انصاری الی الله... این آیه رمز وحدت شیعه و سنی و مسیحی و همه مستضعفین عالمه ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
دنیای اقتصاد: «آمریکا نسخه یمن را پیچید، ما هم در تلاشیم تا با نسخه‌های گرانی بنزین، جهانی‌سازی قیمتها، سرکوب دستمزد کارگران، حذف یارانه‌ها، حذف تسهیلات تکلیفی بانکها، حمایت از بورس کالا، رها کردن نرخ ارز، مخالفت با خودکفایی، آزادسازی واردات خودرو نسخه‌ی ایران را بپیچیم.» 🖋حسن عباسی 📎 @hassanabbasi1374
رسانه‌ای که اینطور از حمله مستکبران به مستضعفان ذوق زده میشود محال است نسخه‌های اقتصادی‌اش به نفع مستضعفان ایران باشد. 🖋حسن عباسی 📎 @hassanabbasi1374
هر موقع در جنگ اقتصادی راه را گم کردید، نگاه کنید چه نسخه‌ای میپیچد، همان نسخه‌ی شیطان است، خلاف آن عمل کنید 🖋حسن عباسی 📎 @hassanabbasi1374
«مجتبی توانگر» عضو لیست جریان انقلابی بر سر سفره .. ۴ سال پیش میگفتن به مجتبی توانگر رای بدید، تا مجید انصاری رای نیاره ... مراقب باشیم این بار کلاه سرمون نزارن 📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از بسلام آمنين
۲۲دی ۱۴٠۲/سال سوم دو پرسش از سخنان رهبری انقلاب درباره مهم ترین مشکل کشور! : اگر ما در کشورمان چهار پنج نقطه‌ضعفِ مهم داشته باشیم، در رأس همه‌ی اینها مسئله‌ی اقتصاد کشور است...شاید بشود گفت مهم‌ترین مشکل اقتصاد ما است۱/۱/۱۴٠۲ آنجایی که دشمن توانست مانع از حضور مردم در صحنه بشود پیروز شده؛ در خیلی از بخشهای اقتصادی همین‌جور است...بیشترِ این ضعفهای اقتصادی هم به خاطر عدم حضور مردم است؛ آن جاهایی که مردم حضور داشتند، این ضعفها کمتر است. ۱۹/۱٠/۱۴٠۲ فرمایشات راهبر حکیم انقلاب درباره نقش و جایگاه مردم در حل امور بسیار واضح است. از طرفی معتقدند مهم ترین مسئله کشور، وضعیت بد اقتصاد است و از دیگر سوی، مهم ترین مشکل اقتصاد را تصدی گری دولتی و عدم حضور مردم عنوان می کنند. باتوجه به این رهنمودها دو پرسش مهم مطرح می شود: ۱. چه نسبتی است میان مدل کارخانه محور و میزان مشارکت مردم؟ ۲. چه نسبتی است میان مدل و بازارهای محدود انحصاری و میزان حضور و مشارکت مردم در اقتصاد؟ توضیح بیشتر اینکه وقتی شما تولید یک کشور را(حداقل در عرصه مواد غذایی) به محوریت کارخانه ها به انجام می رسانید، خود به خود مردم را از اقتصاد و مشارکت اقتصادی می رانید، زیرا افرادی که در هر شهر و استان، توانایی افتتاح و مدیریت یک را داشته باشند بسیار کم هستند. درباره ی نحوه ی توزیع هم، چون بازارها و مراکز فروش کنونی به صورت محدود و در نتیجه گران ساخته می شوند، قاعدتا امکان مشارکت همه مردم در امر توزیع و بهره مندی از برکات فراوان آن وجود ندارد. ناگفته نماند که ، مضرات بسیار فراوان دیگری هم دارند و از اصلی ترین بنیادهای بی عدالتی ساختاری اند. راه حل باز کردن مهم ترین مشکل کشور(تصدی گری دولتی=عدم حضور مردم در اقتصاد)، در بسترسازی برای تولید و توزیع غیرمتمرکز است که عرصه را برای مشارکت حداکثری مردم در اقتصاد فراهم می کند. شرح چگونگی تولید و توزیع مردمی غیرمتمرکز @besalamen_amenin