هر وقت میگیم چرا بازار سکه را حذف نمیکنید، مگه مردم چه نیازی به سکه دارند؟
میگن مهریه زنان
انگار که وحی شده مهریه باید سکه باشه، مهریهی مادرهای ما پول نقد بوده یا زمین و این چیزها
شما بازار سکه رو حذف کنید، مردم خودشون میدونن چه چیزی مهریه کنن
🖋 حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
سنگر آخر قانونی مقابله با بی حجابی زمانی در هم شکست که عده ای از دوستان انقلابی موثر و تصمیم ساز را متقاعد کردند که با روشی مثل جریمه رانندگی می توان با بی حجابی برخورد کرد و تلاش کردند روی بی حجابی، نرخ گذاری کنند.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از احمد نبویان
پکیج کامل #نئولیبرال ها برای نابودی تولید:
▪️افزایش هزینههای تولید با #قیمتگذاری_دلاری مواد اولیه تولید داخل
▪️ممانعت از #خلق_پول برای تأمین سرمایه در گردش تولیدکنندگان
▪️#سرکوب_دستمزدها به بهانه مقابله با تورم
▪️اخذ مالیات از تولید و مقاومت در برابر اخذ مالیات از خامفروشان
▪️فشار حداکثری برای آزادسازی واردات
در بحبوحه یک جنگ تمامعیار اقتصادی هستیم و برخی از #شرکتهای_نیمهخامفروش و جریان رسانهای و تبلیغاتیشان دانسته یا ندانسته، شمشیرهای برنده دشمن در این جنگ هستند!
✍ احمد نبویان
🔗@ahmad_nabavian
هدایت شده از دروس حجت الاسلام قنبریان
۱-اندیشه های اقتصادی متفکران اسلامی معاصر.mp3
33.26M
🗂 اندیشه های اقتصادی متفکران اسلامی معاصر
🔺جلسه اول: مگر متفکران انقلاب اقتصاددان بودند؟
۱۶بهمن۱۴۰۲
حجت الاسلام محسن قنبریان
گروه تخصصی فقه اقتصاد موسسه عالی مشکات
* دو مقاله پیوست:
۱. هاجون چانگ
۲. جان رپلی
🔗 لینک پشتیبان
☑️ @m_ghanbarian
اجرای طرح عفاف و حجاب از شنبه در تهران
🔹اطلاعیهٔ فرماندهی انتظامی تهران: در چارچوب مطالبات عمومی و بر اساس وظایف قانونی، طرح حجاب و عفاف از روز شنبه ۲۵ فروردین در همه معابر و اماکن عمومی با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد.
@Farsna - Link
من که امیدی به این طرحها ندارم
چونکه اولا موقتی هستن، یکی دوتا گزارش از ۲۰۳۰ پخش میشه و بعد یکی دو هفته دیگه هیچ خبری نیست
دوما، نیروی انتظامی متاسفانه برای برخورد با هنجارشکنی دینی، نیروی آموزش دیده و معتقد نداره
خیلی از پرسنل نیروی انتظامی افراد مذهبی نیستن و شاید اعتقادی به حجاب هم نداشته باشن
سوم اینکه این طرحها باتوجه به مشکل نیروی انسانی، بصورت محدود و فقط در چند نقطه از شهر اجرا میشه
به نظر من، نیروی انتظامی باید یک یگان مخصوص ناهنجاریهای دینی داشته باشه که نیروهاش آموزش دیده باشند، مذهبی و معتقد باشند، تنها وظیفشون برخورد با ناهنجاریهای دینی باشه نه اینکه صرفا برای یک طرح دو هفتهای ماموریت داشته باشند
و این یگان بصورت دائمی و گسترده در معابر مختلف شهر با ناهنجاریها برخورد کنه
البته این برخوردها نباید محدود به افراد باشه، بلکه باید با تولیدکنندگان و توزیع کنندگان لباسهای نامناسب برخورد بشه، فروشگاهها و اماکنی که هنجارشکنی میکنند باهاشون برخورد بشه
فضای مجازی هم که قطعا اهمیت خیلی زیادی داره و اگر با هنجارشکنیهای دینی در فضای مجازی برخورد نشه، برخورد با هنجارشکنیهای خیابانی بی فایده است.
🖋 حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
اینکه در یک کارگاه کوچک (به قول لیبرالها زیر پله) آهن در دست نیروی فنی، عین موم است، طبیعتاً توان ساخت، با تجهیزات بروز، قطعاً خلاقانه تر خواهد شد!
کارگاه ساخت بوم جرثقیل یکی از دوستان
توان تولید در کشور بالاست
منتهی قصه چیز دیگریست
#اصل_۴۳
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
رهبر انقلاب اسلامی یکی از مهمترین وظایف #نیروی_انتظامی را ایجاد امنیت در جامعه بویژه #امنیت_اخلاقی و روانی برشمردند و افزودند: امنیت اخلاقی در جامعه به معنای آن است که مردم دغدغهای درخصوص احتمال انحراف اخلاقی فرزندان خود در جامعه نداشته باشند.
۱۳۹۰/۲/۴
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
«اثر گرانی بر تلفات رانندگی»
مسئول هماهنگی ترافیک شهرهای کشور بیان کرده است که افزایش جرایم تا ۲۵٪ تلفات رانندگی یعنی حدود ۵هزار فوتی را کاهش میدهد.
اما ماجرا از این قرار است که فارغ از هیاهوی رسانه، روند تلفات رانندگی ما از سال ۱۳۸۴ برخلاف بیشتر جهان با شیب تندی نزولی بوده است!
بررسی نشان میدهد که طی سالهای ۸۴ و ۸۵ که تغییر نرخ خاصی هم در تعرفه جریمه رانندگی نبوده اما اتفاقات مهمی مثل کار فرهنگی ملی در طرح «همیار پلیس» به همراه بازنگری در قوانین و کارآمدسازی و هوشمندسازی عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی بوده است که طی بازه زمانی کوتاهی ۲۵٪ از تلفات رانندگی کشور کاست.
طی بازه ۱۵ ساله تقریبی از سال ۸۵ تا ۱۴۰۰، آمار تلفات رانندگی در ایران با سهم اکثریت خودروهای داخلی ۴۸٪ «کاهش» و در عربستان سعودی بدون هیچ خودروی ملی و سبد خودرویی عمدتا لوکس وارداتی ۲۸٪ «افزایش» داشته است به نحوی که پرخطرترین کشور پردرآمد در تلفات رانندگی شناخته میشود.
هرچند ادعای این مسئول پلیس، ادعایی تکراری و قدیمی است که مسئولین قبلی نیز بیان کردند اما برای سنجش ادعای اثرگذاری افزایش نرخ جریمه در سال بعد قطعا مفید است.
اما آمار و ارقام و بررسی تجربیات بومی و جهانی حاکی از آن است که کاهش تلفات رانندگی مستلزم تلاشی فراتر از ایده دمدستی گرانکن است.
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
6.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیدن این فیلم به انقلابیها برای تمرین بصیرت اقتصادی توصیه جدی میشود!
میخواهید تبلور نگاه لیبرالها به مردم را بدانید؟!
این بخشی از گفتگوی اقتصادی هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری اوست.
لاریجانی میگوید: من از طرفداران سرسخت سیاست تعدیل اقتصادی در برنامه توسعه هستم! و یارانه و خدمات بهداشتی و.. به مردم در جهت عدالت اجتماعی باعث کندشدن حرکت اقتصادی شده و مثل بستن وزنه به هواپیمای در حال صعود است!!!
هاشمی پاسخ میدهد که بالاخره باید حدی از عدالت اجتماعی را داشت و مثل اضافه بار مسافران این هواپیماست!!
فیلم را ببینید و بدانید فارغ از جناحهای سیاسی، انقلابی و غربگرا، در اقتصاد این نگاه غالب سیاسیون و برنامههای توسعه و سیاستهای اقتصادی است و ریشه نارضایتیهای اقتصادی در دولتهای مختلف از اینجا نشات میگیرد.
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco