eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
135 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
در تمام طول تاریخ ما تنها نسلی هستیم که سه تا تمدن رو تجربه کردیم. هم حمل و نقل با الاغ و گرم شدن با هیزم و سبک زندگی چندهزار سال پیش رو تجربه کردیم. هم سبک زندگی غربی رو هم پیش به‌سوی تمدن اسلامی. خیلی هیجان انگیزه ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اختیارَت دهم فقط به دو راه از گناه تو چشم می‌پوشم یا برو از کنار غیر کنار یا بیا در میان آغوشم... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
نامه‌ی یک عاشق اسقاطیلی به محبوبش: مثل مجنون که خواند لیلی را می‌سرایم در این ترانه تو را دست ایران به ماشه شد! خواندند کوسه‌های مدیترانه تو را 😂 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
به دیگ عشق تو از شوق با سر افتادم سر وصال تو با دین و دل درافتادم مرا ز موج حوادث بس است این توفیق که در سواحل دریای حیدر افتادم... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
سلام خدا قوت بنده مدتی در یکی از شرکتهای مطرح تولید و توزیع مواد غذایی فعالیت میکردم یکی از محصولات تولید شده روغن خوراکی بود که از اون سه برند مختلف تولید میشه در شرکت برای برند ۱ تبلیغات وسیعی در رسانه های مختلف انجام میشه برای برند ۲ نیز تبلیغات رسانه ای انجام میشه ولی نه به اندازه برند ۱ برای برند ۳ هیچ تبلیغی انجام نمیشه هر سه این برندها در یک کارخانه تولید میشه و کیفیت یکسانی داره برند ۱ و ۲ با قیمت بالاتری در مغازه های سطح کشور توزیع میشه و برند ۳ با قیمت پایین تری توزیع میشه از برند ۳ که هیچ تبلیغاتی برای اون انجام نمیشه ولی کیفیتی مثل دو تای دیگه داره هیچ استقبالی نمیشه و فروش پایینی داره در جامعه برند ۱ بیشترین تقاضا و فروش و داره با اینکه قیمت بالاتری داره ولی کیفیتی مساوی بقیه این شرکتها هر چقدر برای تبلیغات هزینه میکنن چند برابرش و با گرفتن حق انتخاب آگاهانه مردم از جیب ملت درمیارن ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
سنگر آخر قانونی مقابله با بی حجابی زمانی در هم شکست که عده ای از دوستان انقلابی موثر و تصمیم ساز را متقاعد کردند که با روشی مثل جریمه رانندگی می توان با بی حجابی برخورد کرد و تلاش کردند روی بی حجابی، نرخ گذاری کنند. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لیلاز گفته ما از وضعیت فوق‌بحرانی به وضعیت بحرانی رسیدیم! آقای لیلاز لطفا از واژه‌ها به‌صورت کیلویی استفاده نکنید! ما فقط یک بحران داریم آن هم بحران لیبرال‌های غربزده است! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
34.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺سیدامیرحسین حسینی|کارشناس اندیشکده قصد: 🔖شعار اقتصادی مهم انقلاب اسلامی نه شرقی نه غربی بود که باعث پیدایش راه سوم شد. 🔻در طول مسیر انقلاب، هرکجا بر راه سوم تکیه کردیم موفق شدیم و مردم خوشحال شدند. هرجا از مسیر انقلاب تخطی کردیم ناموفق بودیم و مردم را ناراضی نمودیم. 🔺اگر مبتنی بر ایده انقلاب برای مردم مسکن ساختیم مردم راضی و آن‌جا که کار دست لیبرال‌ها افتاد و مسکن‌سازی متوقف شد کام مردم تلخ گردید. ▪️وقتی تیراژ تولید خودروی اقتصادی را افزایش دادیم، تعداد زیادی از مردم صاحب خودرو شدند و آن‌جا که لیبرال‌ها ترمز خودروسازی را کشیدند، صف‌های چندمیلیونی تشکیل شد. ▫️آن‌جایی که برخلاف قانون اساسی آموزش و بهداشت و درمان را خصوصی‌سازی کردیم، رفاه مردم کاهشی و نارضایتی آنان افزایشی بوده است. 🔸هرکجا انقلابی عمل نکردیم، پای قانون اساسی و پای آرمان‌ها و شعارهایمان نایستادیم، مردم شاکی هستند و این شکایت حق آن‌هاست و باید ناراضی بود. ⚠️اصلا انقلابی هستیم که از این موارد ناراضی باشیم. ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ اینجا 🤍 ایران 💚 یکی از زیباترین و پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا که یکی از عقب‌مانده‌ترین رسانه‌ها در معرفی خود را دارد... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اصحاب انقلاب
امام خامنه ای: قطعنامه را هم که امام قبول کرد، به‌خاطر این فشارها نبود. قطعنامه از طرف امام، به خاطر فهرست مشکلاتى بود که مسؤولین آن روزِ امورِ اقتصادى کشورْ مقابلِ روىِ او گذاشتند و نشان دادند که کشور نمى‌کِشد و نمى‌تواند جنگ را با این همه هزینه، ادامه دهد. امام مجبور شد و قطعنامه را پذیرفت. پذیرش قطعنامه، به خاطر ترس نبود؛ به خاطر هجوم دشمن نبود؛ به خاطر تهدید امریکا نبود؛ به‌خاطر این نبود که امریکا ممکن است در امر جنگ دخالت کند. چون امریکا، قبل از آن هم در امر جنگ دخالت مى‌کرد. وانگهى؛ اگر همه‌ى دنیا در امر جنگ دخالت مى‌کردند، امام رضوان‌اللَّه علیه، کسى نبود که رو برگرداند. بر نمى‌گشت! آن، یک مسأله‌ى داخلى بود؛ مسأله‌ى دیگرى بود. ۱۳۷۵/۰۳/۱۴ farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2804 💠 @a_enghelab
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هواپیمایی امارات ایران را اینگونه معرفی کرده است. آنوقت جا دارد برای شادی روح مسئولین فرهنگی و رسانه‌ایمان هدیه‌ای نثار کنیم؟! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
وَفِی السَّمَاءِ رِزْقُکُمْ وَمَا تُوعَدُونَ ﴿٢٢﴾ فَوَرَبِّ السَّمَاءِ وَالأرْضِ إِنَّهُ لَحَقٌّ مِثْلَ مَا أَنَّکُمْ تَنْطِقُونَ ﴿٢٣﴾ و روزی شما و آنچه وعده‌داده شده‌اید در آسمان است! سوگند به پروردگار آسمان و زمین که این مطلب حقّ است همانگونه که سخن می‌گویید! سورۀ ذاریات، آیات ۲۲ و ۲۳ ا***ا برای فهم اجتماعی این آیه به گزیده‌ای از مقدمۀ چاپ دوم کتاب ارزشمند اقتصادنا اثر شهید صدر رضوان الله علیه توجه کنید: انسان اروپایی همواره به زمین می‌نگرد نه به آسمان؛ حتی مسیحیت نتوانسته است بر گرایش زمینی انسان اروپایی چیره شود بلکه او توانسته است خدای مسیحیت را از آسمان به زمین بیاورد و در موجودی زمینی به آن تجسم بخشد. این نگاه به‌سوی زمین انسان اروپایی را قادر ساخت که برای ماده، ثروت و مالکیت، ارزشهایی پدید آورد که با آن نگرش هماهنگ باشد. این ارزشها توانسته‌اند خود را در مکتبهای و به نمایش بگذارند و بر تفکر فلسفی اخلاقی در اروپا سایه افکنند. از سوی دیگر، انقطاع ارتباط حقیقی انسان اروپایی با خداوند متعال و نگاه او به‌سوی زمین به‌جای آسمان، باعث شد هرگونه اندیشۀ حقیقی دربارۀ سرپرستی والا از جانب بالا یا هر نوع محدودیت واجب‌شده بر او خارج از چارچوب ذاتش، از ذهن او زدوده شود. این امر او را از نظر روحی و فکری آماده کرد تا به حق خود نسبت به ایمان بیاورد و مالامال از احساس استقلال و شود. بدین ترتیب، آزادی نقش اصلی در اقتصاد اروپایی پیدا کرد و فرایند توسعه توانست از احساس راسخ انسان اروپایی نسبت به آزادی، استقلال و فردگرایی برای موفقیت اقتصاد آزاد به‌عنوان وسیله‌ای هماهنگ با تمایلات رسوخ‌کرده در روح و اندیشۀ ملت‌های اروپایی بهره ببرد. نفس آزادی کلیدی بود که مفهوم را برای انسان اروپایی باز کرد. آزادی برای هر انسان این حق را قائل شد که بدون هیچ محدودیتی حرکت کند مگر آنکه شخص دیگری در طرف مقابل باشد که او را محدود کند. بدین ترتیب، اندیشۀ نزاع در ذهن انسان اروپایی پدیدار شد و مانند سایر اندیشه‌های اساسی که ماهیت تمدن مدرن غربی را شکل داده، خود را در عرصۀ فلسفه نشان داد. این نزاع اثر بزرگی در جهت‌دهی اقتصاد مدرن اروپایی و فرایند توسعۀ همراه آن داشت چه آنجا که اقتصاد شکل فردی می‌گرفت و خود را در رقابت داغ و نامحدود بین بنگاهها و طرحهای شخصی سرمایه‌داری در پرتو اقتصاد آزاد نشان می‌داد و رشد می‌کرد و ثروت کلی را ازطریق درگیری و رقابت برای بقا افزایش می‌داد و چه آنجا که اقتصاد شکل طبقاتی می‌گرفت و خود را در تجمعات انقلابی نمایان می‌ساخت که زمام تولید را در کشور به دست می‌گرفت و تمامی نیروها را به نفع توسعۀ اقتصادی به حرکت درمی‌آورد. این اخلاقیات اقتصاد اروپایی متفاوت است با اخلاقیاتی که امت در درون جهان اسلام درنتیجۀ تاریخ دینی خود دارد. انسان شرقی که رسالت‌های آسمانی او را پرورش داده و مدتی طولانی تحت تربیت اسلام قرار گرفته است، بالطبع پیش از نگریستن به زمین به آسمان می‌نگرد و پیش از آنکه از جهان مادی و عالم محسوس تأثیر بپذیرد، تحت تأثیر عالم غیب است. شیفتگی عمیق انسان شرقی نسبت به عالم غیب پیش از جهان محسوس، خود را در سطح فکری مسلمانان د‌ر قالب رویکرد اندیشه‌ای جهان اسلام به‌سوی افقهای عقلی معرفت بشری و دوری از زمینه‌های مرتبط با واقعیت‌های محسوس نمایان ساخت. این در طبع انسان مسلمان باعث محدودشدن نیروی فریبندگی ماده و قابلیت انگیزش آن نسبت به انسان مسلمان شده است. این غیب‌گرایی، انسان جهان اسلام را از احساس آزادی شخصی و آزادی اخلاقی به سبک انسان اروپایی دور می‌سازد. احساس انسان مسلمان به محدودیت درونی بر مبنایی اخلاقی به نفع جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، باعث می‌شود به‌جای اندیشۀ نزاع که بر فکر اروپایی‌های مدرن حاکم است، انسجام و ارتباطی عمیق با جامعۀ خود پیدا کند. اگر این اخلاقیات انسان جهان اسلام را به‌عنوان حقیقتی تجسم‌یافته در وجود امت لحاظ کنیم، می‌توان از آن در الگوی اقتصاد در جهان اسلام استفاده کرد و آن را در چارچوبی قرار داد که با آن اخلاقیات هماهنگ باشد و به نیروی محرک و انگیزاننده تبدیل شود. اگر زمین در چارچوب آسمان قرار گیرد و کار با طبیعت، صفت واجب و مفهوم عبادت بگیرد، آنگاه همان نگاه غیب‌گرا در انسان مسلمان به نیرویی محرک و قدرتی برانگیزاننده به‌سوی در ارتقای سطح اقتصادی تبدیل می‌شود. در اینجا اهمیت به‌عنوان الگوی اقتصادی روشن می‌شود که قادر است از اخلاقیات انسان جهان اسلام استفاده کند و آن را به نیروی بزرگ محرک و سازنده در فرایند توسعه و عامل موفقیت برنامه‌ریزی سالم برای حیات اقتصادی تبدیل کند. اگر را بپذیریم می‌توانیم از این اخلاقیات استفاده کنیم و آن را در مبارزه با عقب‌ماندگی به کار بگیریم، برعکس زمانی که الگوهای اقتصادی دیگری را انتخاب می‌کنیم که از نظر روحی و تاریخی با زمینۀ اخلاقی دیگری مرتبط است. 🆔 @DrSaeedi
اینکه در یک کارگاه کوچک (به قول لیبرال‌ها زیر پله) آهن در دست نیروی فنی، عین موم است، طبیعتاً توان ساخت، با تجهیزات بروز، قطعاً خلاقانه تر خواهد شد! کارگاه ساخت بوم جرثقیل یکی از دوستان توان تولید در کشور بالاست منتهی قصه چیز دیگریست ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اصلا فرض کنید ۵۰ میلیارد دلار یارانه پنهان میدیم قطعا ۱۵۰ میلیارد دلار داره این یارانه ادعایی ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
احزاب سیاسی و کالاسازی قدرت ✍ استاد میرباقری در نظام سرمایه‌داری اقتصاد اصل و محور است و فرهنگ و سیاست تابع هستند و حتی قدرت سیاسی را هم از طریق احزاب دقیقاً مثل قدرت اقتصادی خصوصی‌سازی می‌کنند. در واقع تشکیل احزاب در غرب خصوصی‌سازی قدرت است یعنی همانطور که به وسیله شرکت‌های بزرگ ثروت را خصوصی‌سازی کرده و آن را در دست صاحبان ثروت متمرکز کرده‌اند قدرت را هم تابع آن ثروت خصوصی‌سازی کرده‌اند. منبع: ، ص ۹۰ 🆔 @DrSaeedi
"حال بد" دیده بود حال مرا گفته بودش: سلام؛ خوشبختم! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
السلام... السلام؛ خوشبختم تازه بعد از سلام؛ خوشبختم تا رسیدم به آسمان شما پیش از هر کلام؛ خوشبختم چون کنار تو دیده‌ام صیاد اوفتادم به دام؛ خوشبختم بید مجنونِ سر به‌زیر منم مست ساقی و جام؛ خوشبختم اصلا اینجا به جز تو شاهی نیست چون‌که هستم غلام؛ خوشبختم "حال بد" دیده بود حال مرا گفته بودش: سلام؛ خوشبختم! چون رسیدم به مشهدت گفتم یابن خیرالانام؛ خوشبختم! من کنار ضریح حضرت عشق هست ختم کلام: خوشبختم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دقیقاً روز قبل از اجرای طرح عفاف و حجاب توسط نیروی انتظامی این نمایش به صورت کاملاً اتفاقی!!! اجرا می‌شود. تقابلی نمادین که از فردا باید منتظر نسخه‌های جدید آن باشیم. در آستانه انتقام ایران از رژیم صهیونسیتی، اردوگاه رسانه‌ای دشمن به خط شده تا با سوژه‌های حاشیه‌ای و دوقطبی‌ساز، هم اذهان عمومی را منحرف کند و هم اجرای طرح عفاف و حجاب را به زمین بزند. البته که از طراحی‌های به‌روز و به‌موقع دشمن در این پروژه نمی‌توان چشم پوشاند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
میشه خواهش کنم برای یکی از دوستان و آشنایان که جوانی است از سلاله حضرت زهرا سلام‌الله علیها حمد شفا
الحمدلله ممنون از همه عزیزان خدارو شکر به هوش اومد سید 😭😍 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
باورم نمیشد عشق، باز در سینه‌ام قدم بزند باز در سینه‌ام برای تو دل، دم ز "یا شاه باکرم" بزند هر چه اهل کرم دهد بیش است... بیشتر از آنچه خواهش ماست با تو عین غِنی شود زائر، وای اگر دم ز بیش و کم بزند السلام علیک یاساقی مستی‌ام را مدام می‌خواهم کاش میشد کسی مرا گرهی کور در گوشه حرم بزند حال بد را گرفت خادم تو دم دروازه حرم از من وسط صحن باصفا شما، چه کسی حرف درد و غم بزند من فقیر توام ولی اینجا با تو عین خودت غَنی شده‌ام قطره چون رفت در دل دریا مثل دریا بزرگ دم بزند حال خوبم کنار زائرها مثل حالم میان مَشّایه‌ست زائرت کاش بوسه‌ای تر بر تربت صاحب علم بزند ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک سفر چهار دقیقه‌ای☘ تهران-شمال-مشهد ❤️ از زیر کوه میری تو جنگل و کنار دریا یه دفعه میری تو کویر و آخرش میرسی به چشمه خورشید... اینجا و چقدر ما خوشبختیم... 🌹 زائران‌ دانه‌های تسبیح‌ات نخ تسبیح؛ جاده‌ سوی حرم کس به پای خودش نمی‌آید ذکر تو می‌‌کشد قدم به قدم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نائب‌الزیارتون هستم... ممنون از محبت ‌و همراهیتون... ❤️☘❤️ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar