eitaa logo
استاد حسن ارشاد
7.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
38 فایل
🔘 کانال تخصصی نقد فرقه ضاله بهاییت 📚 تالیف بیش از دهها اثر در حوزه مهدویت بابیت و بهائیت 🖥 مدیریت شرکت گنجینه معرفت 📖 محقق منابع حدیثی 📌 ادمین : @Hassan1100 👇 سایت استاد ارشاد 👇 http://www.hassanershad.com
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
🔻 اشکال اساسی که در مورد بهائیت تکرار میشود این است که برخی بهایی ها را اقلیت دینی میدانند درحالیکه بهائیت تشکیلات سیاسی است نه اقلیت دینی. 📌 ادله مختلفی برای اثبا این مدعا است؛ یکی از آن ادله فرآیند تسجیل و عضویت در تشکیلات بهایی است، به عنوان مثال در مذهب تشیع هر کسی شهادتین را بگوید و بر ولایت سایر ائمه هم شهادت بدهد شیعه است و ما حتی نمیتوانیم از او بپرسیم شما مقلد چه کسی هستی و هر کس در خلوت خودش شیعه میشود ولی بهائیت اینگونه نیست و اگر کسی اعتقاد بهائیت را داشت ولی تسجیل نشد و این برگه ها را پر نکرد و تعهد نداد، جامعه بهایی او را به عنوان بهائی نمیدانند. ❌برگه تسجیل بهاییت یعنی شما تعهد میدهی که عضو یک سازمان بشوی وگرنه هیچ دین و آیینی با تعهد محضری برای خودش عضو جمع نمیکند. 💢در برخی از قسمت‌های این اظهار، این گونه آمده است: به موجب این اظهارنامه ایمان و اعتقاد کامل خود را به دیانت مقدس بهائی لسانا و قلبا به شرح زیر اقرار و اعتراف می نمایم … و اطاعت و انقیاد نسبت به مرکز منصوص المرجع معصوم بیت العدل اعظم الهی و موافقت و ارتباط کامل با روح و شکل نظم اداری کنونی بهائی در سراسر عالم. 🛑بسیار جالب است که فرد متقاضی عضویت در تشکیلات بهائی در انتها از حکومت بهائی یا همان محفل روحانی خواهش می‌کند اجازه دهید من تسجیل شوم: استدعا دارم اجازه فرمایند نام مرا در دفتر تسجیلات بهائی ثبت نمایند. ✅اگر محفل روحانی یا همان حکومت  بهائی در هر کشور، اجازه ثبت نام فرد در دفتر تسجیلات را ندهد، این شخص نمی‌تواند بهائی شود! این چه باوری است که برای ایمان به فرستاده‌ی الهی بایستی دست به دامن حکومت محلی شد؟! و تا زمانی که افراد، تسجیل نشده باشند، بهائی به حساب نمی‌آیند. ✅بسیار جالب است که بعد از امضاء، این اظهار نامه بایستی به تصویب محفل روحانی یا همان حکومت بهائی برسد و منشی محفل روحانی آن را امضا نماید. 👈در صفحه ۳۴ کتاب نظم اداری بهائی، تالیف هوشنگ محمودی در بیان وظایف حقوقی تصریح می‌نماید: با توجه به آثار مبارکه حضرت ولی امر الله، محفل روحانی دارای قوای سه گانه تقنینه، قضائیه، اجرائیه است … طبق نظامات بهائی، این سه اختیار فعلا به محفل روحانی داده شده است. تصویر این بخش در شکل ۷ ارائه شده است. به راستی قوای سه گانه‌ی حکومت چه ربطی با محل روحانی دارد؟! این از همان نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد دین و دیانت و دعا و روحانیت، تنها و تنها یک پوشش برای حکومت بهائی است. 🛑بر اساس مدارک ارائه شده، ثابت شد محفل روحانی در حقیقت یک حکومت بهائی در داخل هر کشور است، آن هم حکومتی در نهایت استبداد.برای بهائی شدن و پیوستن به جامعه‌ی بهائی، افراد بایستی طی مراسم خاصی تسجیل شوند، یعنی افراد یک تعهد محضری گونه به حکومت بهائی می‌سپارند. یعنی به هیچ وجه سخن از باورمندی به یک باور و عقیده نیست بلکه عضویت در یک سازمان و حکومت دینی مستقل است که دارای قوای سه‌گانه‌ی مقننه، مجریه و قضائیه بوده و بر خلاف تمام نظامات حکومتی جهان، هر سه قوه منحصرا به دست محفل روحانی است. افراد برای بهائی شدن، باید تعهداتی را که در متن تسجیل آمده به صورت رسمی مکتوب نمایند. برای روشن شدن موضوع، کافیست به برخی مدارک مربوط به تسجیل که همان فرآیند ثبت نام در تشکیلات بهائیت است مراجعه گردد. عضو شوید 👈 @sheikh_farhad_fathi 🔰 کانال شیخ فرهاد فتحی 🔰
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
مصاحبه اخیر آقای علوی بروجردی 💢بهایی‌ها دین و مذهب ندارند و گروهی ساخته‌ پرداختۀ قدرت‌ها هستند و در تاریخ معاصر ایران نقش داشتند. در زمان شاه، مدتی بهایی‌ها در دربار رسوخ کرده و بسیاری از مقامات دولتی را اشغال کرده بودند. ❌لذا می‌کوشیدند در هر اداره‌ای بهایی را به جای مسلمان‌ها استخدام کنند. آیت‌الله بروجردی با این کار مقابله کردند. 👈 در تهران هم مکانی به نام حظیره القدس داشتند که کعبۀ آن‌ها بود. در آنجا تبلیغات بسیاری برای دانشگاه‌ها و مدارس جهت جذب جوان‌های مسلمان داشتند. ❌آیت‌الله بروجردی برای اینکه مسلمان‌ها و جوان‌ها را حفظ کنند، به مرحوم فلسفی، خطیب معروف آن زمان، دستور دادند که در مسجد سید عزیزالله منبر برود و یک ماه رمضان راجع به بهائیت صحبت کند که از رادیو ایران هم پخش می‌شد. 💢 مردم اجتماع کردند و توانستند حظیره‌ القدس را بگیرند. سپس خدمت آیت‌الله بروجردی رفتند و از ایشان اجازه خواستند که آنجا را مسجد یا حسینیه کنند. این ساختمان هنوز هم در تهران در خیابان حافظ هست. با اینکه خدای ما با خدای آن‌ها فرق می‌کند و اهل ذمه نیستند، آیت‌الله بروجردی با پیشنهاد آن‌ها مخالفت کرده و گفته بودند: «شما آنجا را که مرکز گمراه کردن مردم و مرکز اضلال بود، تعطیل کرده‌اید. کارتان تمام شده است. مال چه کسی را می‌خواهید مسجد یا حسینیه کنید؟!» یعنی ایشان برای مال بهائیان هم حرمت قائل شدند. ❌بیرون از آبادۀ شیراز، چند آبادی بهائی‌نشین بود، کنار آن‌ها هم چند آبادی مسلمان‌ نشین قرار داشت، این‌ها با هم اختلاف پیدا کردند. 💢 بهائی‌ها به قریۀ مسلمان‌ها حمله کردند و چند نفر را کشتند و مجروح کردند و اموالی را به غارت بردند. ❌ مسلمان‌ها تصمیم گرفتند مقابله‌ به‌ مثل کنند. این خبر به آیت‌الله بروجردی رسید، هیئتی از علمای قم را به آنجا فرستادند. 💢آن گروه علما شب در آبادی بهائی‌نشین خوابیدند که مسلمان‌ها به احترام آن‌ها به آبادی‌های بهائی‌نشین حمله نکنند، ایشان برای حفظ جان بهائی‌ها چنین کردند. 👈در اسلام، غیبت مؤمن حرام است؛ اما غیبت غیرمؤمن، چه مسلمان سنّی باشد چه غیرمسلمان، حرام نیست، به این معنا که من عیبی را که او دارد برای دیگری نقل کنم، درست است که از باب غیبت حرام نیست، اما از باب هتک یک انسان حرام است و با عنوان دیگری حرمت دارد، من حق هتک حرمت هیچ انسانی را ندارم. ______________________ پ.ن؛ دقت در سخنان اخیر ایشان گویای این است که بهائیت از نظر ایشان هم اقلیت دینی نیستند و فقط روی حق شهروندی و حقوق انسانی تکیه میکنند که این هم بخاطر عدم اطلاع کامل ایشان از جامعه بهایی است، ما حتی یک نفر بهایی نداریم که بدون هیچ جرمی با او برخورد شده باشد و بهایی ها از حقوق انسانی برخوردارند ولی اگر کسی مرتکب جرم شود چه بهایی باشد چه شیعه با او برخورد میشود. به نظرم اگر آقای علوی دقت بیشتری را اعمال کنند چنین برداشت هایی از سخنان او انجام نمیشود چون قطعا هر عالمی میداند که بهاییت، اقلیت دینی نیست. یاعلی... عضو شوید 👈 @sheikh_farhad_fathi 🔰 کانال شیخ فرهاد فتحی 🔰  
بهاء الله: "هر کس من را انکار کند یا با من دشمن باشد، حرامزاده است. " (گنج شایگان- اشراق خاوری ص۷۸-۷۹، موسسه ملی مطبوعات امری) * جالب این است که برادر و خواهر بهاء الله مخالفش بودند؛ یعنی مادر و پدرش را به فحشاء متهم می کند!!! 🔵📝سایت استاد حسن ارشاد↙️ https://eitaa.com/joinchat/3604021440C700481b618
26.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
995 - بیت العدل در پوشش ارائه خدمات انسانی به دنبال بر اندازی بررسی پیام بیت العدل : احبای عزیز و مخلص ایران البته همواره مختارند هر پرسشی را که مایلند با معهد اعلی مطرح نمایند. تبلیغ امرالله جزئی از حیات بهائی و وسیله ای برای خدمت به عالم انسانی و طریقی برای کمک به استقرار مدنیت جهانی است. تبلیغ در معنای وسیع خود نشر نفحات الله، اعلا کلمه الله، کمک به التیام آلام بشری و نشانهای از روح نباض مومنین به این امر اعظم است. نور بخشیدن از خصایص ذاتی شمع است و نمیتوان از شمع خواست که نور نبخشد زیرا چنین انتظاری بدان معنا خواهد بود که از شمع خواسته شود تا موجودیت و هویت خود را نفی نماید. به همین منوال اشتیاق به رساندن پیام شفابخش الهی به نوع بشر از خصایص هر نفسی است که قلبش به نور ایمان منور است و نمی توان او را از این فضل و موهبت محروم نمود. به خاطر این مفاهیم عمیق روحانی است که تبلیغ امرالله در آثار حضرت بهاالله فریضه روحانی هر فرد محسوب می شود. در شرایط فعلی ایران که مسئولین امور به وسایل مختلفه متشبث شده و می کوشند تا به زعم باطل خویش جامعه بهائی را در مقام جامعه ای پویا و فعال ریشه کن سازند، تبلیغ انفرادی توأم با دیگر فعالیت های اجتماعی احبا لازمه استمرار وجود جامعه بهائی نیز می باشد 865 2015-01-19 🔵📝سایت استاد حسن ارشاد↙️ https://eitaa.com/joinchat/3604021440C700481b618
استاد حسن ارشاد
❗️چرا باید روی تحرکات بهائیت حساس بود؟ و ↩️قسمت اول ارتباط تنگاتنگ و همسوی اسرائیل و بهائیت شواهد عینی و گویای زیادی دارد، اما در این نوشتار قصد داریم از زاویه‌ای متفاوت، دلیل به‌جا بودنِ حساسیت بر فرقه‌ تشکیلاتی بهائیت را با رویکرد "ارتباطِ دوستانه‌ آن با دولت غاصب اسرائیل"، اثبات نماییم. ارتباط دوستانه‌ بهائیت با اسرائیل و جریان صهیونیسم، به تاریخ تأسیس این دو بازمی‌گردد. بنابراین در ابتدا این رابطه عمیق را بررسی می‌کنیم. ⭕️همواره پس از اشاره به اسرائیل و حضور سازمان‌های بهائی در آن، بلافاصله با جبهه‌گیری بهائیانی مواجه می‌شویم که این ارتباط را صرفاً مکانی(جغرافیایی) دانسته و علت را تصمیم شاه ایران و تبعید از سوی خود ایرانیان می‌دانند. حال ‌آنکه حقیقتاً‌ چنین نیست. با مروری بر حقیقت تاریخی این تبعید، ادعای خلاف واقع بهائیت نمایان خواهدشد. ⭕️ماجرای ترور ناموفق ناصرالدین شاه توسط بابیان، نقطه‌ عطف رهبری این تشکیلات است. طی این واقعه، "حسینعلی نوری" (اولین سرکرده‌ بهائیت که خود را بهاءا... نامیده بود) نیز به‌‌عنوان یکی از عوامل اصلی دستگیر شده و قاعدتاً در انتظار اعدام بود، اما پس از چهار ماه از زندان آزاد شد! ⭕️هرچند بهائیان معتقدند آزادی‌ نوری به خاطر اثبات بی‌گناهیش بوده، اما این ادعا با توجه به اعدام دیگران هم‌دستان بابی‌اش و موارد مشابه، باطل است. طبق تمام منابع تاریخی، از جمله "تاریخ نبیل زرندی"(1) وی مورد حمایت کامل کنسول روسیه بود و همین باعث آزادیش شد. ضمن اینکه اگر واقعاً بی‌گناهیش ثابت شده بود، دیگر تبعید نمی‌شد. در حالی‌که او را به این شرط آزاد کردند که ایران را ظرف مدت یک ماه، ترک کند. پس تا اینجا متوجه شدیم که تمایل اصلی حکومت ایران، صدور حکم اعدام حسینعلی نوری بود که با دخالت سفیر روسیه، با تبعید جایگزین شد. ⭕️پس از آزادی، به ‌دلیل ارتباط صمیمانه‌اش با سفیر روس، به روسیه دعوت شد، اما خودش رفتن به عراق را ترجیح داده و با همراهی محافظین روس(!) به قلمرو عثمانی رفت. در حقیقت، فساد و آشوب بابیان -که همان بهائیان آینده بودند- کار را به جایی رسانده بود که برای حکومت، رفتن آنان به روسیه، عثمانی یا هر جای دیگر فرقی نداشت؛ پس انتخاب حسینعلی نوری با توجه به برنامه‌ای که برای آینده داشت، کاملاً آگاهانه و طبق میل خودش بود. با ورود به عراق، بهائیان عملاً تحت امر حکومت عثمانی درآمدند اما از آنجا فتنه‌گری و هرج و مرج با آنان عجین بود، به‌ سبب درگیری‌های فراوان بابی‌ها در عراق، این‌بار حکومت عثمانی، حسینعلی و اطرافیانش را از بغداد به استانبول، ادرنه و پس از آن به "عکا"(2) تبعید کرد. 📚پی‌نوشت: 1.کتابی است در مورد تاریخ بهائیت، نوشته ملا محمد زرندی مشهور به نبیل زرندی، مورخ بهائی که در دوران حسینعلی نوری می‌زیسته و یکی از 19 حواری اولیه، موسوم به "حروف حی" محسوب می‌شود.