سلام علیکم
دوستان زیادی سوال پرسیدن که بین انتخاب حوزه و دانشگاه مردد هستیم یا اینکه اگر دانشگاه هم بریم می توانیم فعالیت طلبگی داشته باشیم؟و...به همین علت به صورت ریشه ای خیلی از سوالات عزیزان در چند صوت پاسخ داده شده است لطفا صوت ها رو گوش دهید اگر سوالی بود ارسال نمایید.
#یک_چالش_طوفانی
راستش به طلبگی علاقه دارم اما خانواده و رفقا می گویند چرا طلبگی؟🤔
بیا برو معلم شو ،پاسدار و ... و یه عالمه شغل های دیگه هست...!
مگه نمی خوای سخنرانی کنی،قرآن و احکام برای مردم بگی؟ برو معلم شو در کنار معلمی کار فرهنگی هم انجام بده برای دانش آموزان می تونی احکام بگی!😳
دیگه چرا حوزه بری؟
با این همه مشکلات خاص خودش و...
حوزه بری؛ آینده شغلی نداری،متلک می شنوی!
🖇یا مثلا میگن آقا مگه تو نمی خوای به دین مردم کمک کنی بیا برو مثلا دانشگاه امام صادق (علیه السلام) یا رشته های معارف و ... الان کلی کت و شلواری هستند که مرتب سخنرانی دعوتشون می کنند و خیلی هم دارند به دین مردم کمک می کنند...توی پایگاه بسیج و... هم می توانی فعالیت کنی!
📌واقعا الان برام سوال شده اگه یه تعداد معلم،استاد دانشگاه و ... برخی از وظایف طلبگی را انجام دهند دیگه نیازی به حوزه و روحانیت نداریم؟ خب تفاوت این افرادی که در کنار شغل خودشون دارند سخنرانی می کنند و ... با طلاب چیه؟🤔
📌کانال برم #حوزه یا نه؟
@hawzah1508
طریق مشکاة ۱.mp3
26.77M
اهداف و وظایف طلبگی
🗂 جلسه اول:
1⃣ شرایط ورود به حوزه:
استعداد کافی
جدیت و پشتکار
علاقه (راه حل های کسب علاقه)
2⃣ حکم ورود به حوزه در شرایط حاضر
3⃣ موانع خارجی ورود به حوزه
- آینده نامعلوم از جهت اقتصادی
- فضای عمومی جامعه
- مخالفت والدین
• جایگاه والدین در اسلام
• اهمیت رضایت قلبی والدین در زندگی
• حکم شرعی ورود به حوزه با وجود مخالفت والدین
4⃣ آیا ورود به حوزه برای همه خیر است؟
🎙استاد محمد رضا جمعه زاده خراسانی
📌کانال برم #حوزه یا نه؟
@hawzah1508
طریق مشکات ۲.mp3
23.08M
🗂 مباحث مطرح شده در جلسه دوم:
1⃣ خودسازی؛ تنها هدف انسان
وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ
2⃣ نسبت خودسازی با جامعهسازی
🔹 تحول حقیقی = تغییر قلوب
🔹 مقلب القلوب، فقط خداست
🔹 تأثیر خودسازی امر به معروف و نهی از منکر
• بشر حافی
• عبد فرار
3⃣ تاثیر کار تشکیلاتی بدون خودسازی (عالم بدون عمل)
4⃣ رابطه حوزه علمیه با خودسازی
🔹 دین = برنامه انسانسازی
🔹 نورانیت قرآن و روایات
🔹 سلامت نسبی محیط حوزه علمیه
🎙استاد محمد رضا جمعه زاده خراسانی
📌کانال برم #حوزه یا نه؟
@hawzah1508
طریق مشکات ۳.mp3
22.91M
🗂 مباحث مطرح شده در جلسه سوم:
1⃣ مفهومشناسی اجتهاد
2⃣ ملاک اجتهاد
3⃣ زمان و استعداد مورد نیاز برای نیل به اجتهاد
4⃣ تقوا، شاهراه تحصیل اجتهاد
5⃣ کارکردهای اجتهاد:
🔹 تنظیم امور روزانه و خُرد شخص
🔹 بازدهی بهتر اهداف اجتماعی طلبگی در سه ساحت:
• تعلیم (آموزش)
• تربیت (پرورش)
• تمدنسازی (اصلاح ساختارهای اجتماعی)
6⃣ اجتهاد در اسلامشناسی یا فقه؟
🎙استاد محمد رضا جمعه زاده خراسانی
📌کانال برم #حوزه یا نه؟
@hawzah1508
طریق مشکات ۴(1).mp3
23.4M
🗂 مباحث مطرح شده در جلسه چهارم:
1⃣ اهداف اجتماعی طلبه
🔹 تعلیم (آموزش)
🔹 تربیت (پرورش)
🔹 تمدن سازی (اصلاح ساختارهای کلام اجتماعی)
2⃣ ساحتهای آموزش در طلبگی
🔹 هست و نیست ها (عقائد)
🔹 ارزشها (اخلاق)
🔹قانونها (فقه)
3⃣ اهداف کار در عقائد در حوزه
🔹 دفاع از دین
🔹 تعمیق در معارف دین
4⃣ انذار = آگاهی بخشیِ محرک در راستای تحول
5⃣ بایستگیهای لازم برای کار تربیتی
🔹 خودسازی
🔹 وجود بنیه علمی لازم
🔹 کسب مهارتها
• مهارت سخنوری
• مهارت ارتباط جمعی
• مهارتهای رسانهای در راستای تبلیغ
🎙استاد محمد رضا جمعه زاده خراسانی
📌کانال برم #حوزه یا نه؟
@hawzah1508
طریق مشکات .MP3
38.3M
🗂 مباحث مطرح شده در جلسه پنجم:
1⃣ تمدن سازی (اصلاح ساختارهای کلان اجتماعی)؛ ضروریترین نیاز در جامعه امروز
2⃣ تفاوت زندگی شهری و روستایی (تاثیر ساختارهای کلان)
3⃣ تطورات مختلف جامعه تا تمدنسازی اسلامی در کلام مقام معظم رهبری مدظلهالعالی
🔹 حاکمیت سیاسی اسلامی
🔹 دولت اسلامی
🔹 امت اسلامی
🔹 تمدن اسلامی
4⃣ حقیقت علوم انسانی
🔹 اهمیت و کارکرد علوم انسانی در جامعه
5⃣ علم دینی (علوم انسانی اسلامی)
6⃣ ارتباط تمدنسازی با حوزه علمیه
7⃣ وظیفه حوزه های علمیه در تمدنسازی
🔹 تولید محتوا
🔹 اجرای محتوا
🎙استاد محمد رضا جمعه زاده خراسانی
📌کانال برم #حوزه یا نه؟
@hawzah1508
10.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢طلبگی یعنی علاقه به بالاترین سطح از زندگی
📌کانال برم #حوزه یا نه؟
@hawzah1508