هدایت شده از سهیل سلیمی (مرصاد)
ریش میذاره.
نمازم میخونه.
ولی میاد نمازگزارارو میکشه؛
اون خدارو دوس داره، تورو دوس نداره...
#احمق
✅کانال سهیل سلیمی✅
https://eitaa.com/joinchat/1345388748C7b0dc74120
🚨ادامه راه کنونی حوزه: استحاله فرهنگی و سیلی به اسلام
📚دیدار رهبر با حوزویان؛ ۲۱ تیر ۴۰۲: «واقعاً با اطلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم! بله، همه این فعالیّتهایی که گزارش شده، درست است، میدانیم؛ در عین حال نیاز ما بیش از اینها است»
«امروز نگاه رایج در حوزههای علمیه این است که تبلیغ در مرتبه دوم قرار دارد. مرتبه اول چیزهای دیگر است [مانند] مقامات علمی. از این نگاه باید عبور کنیم! تبلیغ، مرتبه اول است ... اقامه معروف، ازاله منکر! ... اگر ایمان مردم نباشد، نظام نخواهد بود! گاهی انسان فکر میکند که [حفظ نظام] اوجب واجبات است؛ پس حفظ ایمان مردم [هم] میشود واجب! تبلیغ از این جهت اهمیت مضاعف پیدا میکند. ... اگر از این چیزها غفلت کردیم، اگر امروز حوزه علمیه از اهمیت تبلیغ و حساسیت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفه تبلیغ غفلت بکند، دچار استحاله فرهنگی میشویم. اگر استحاله فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، دیگر کار یک ذرّه و دو ذرّه نیست. امام در یک مواردی مکرر میفرمودند که اگر چنین اتفاقی بیفتد، اسلام یک سیلیای خواهد خورد که تا سالهای متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند؛ قضیه این است»
«در تبلیغ، روحیه جهادی لازم است. اگر روحیه جهادی نباشد، اوّلاً انسان گاهی صحنه را خطا میکند و غلط میبیند، [ثانیاً] گاهی در رفتار غلط عمل میکند. ... روحانیّت اسلام باید وسط میدان جهاد قرار بگیرد و مأیوس هم نشود. وقتی مجاهدت با نگاه علمی همراه بشود، حتماً تأثیر تبلیغ تضمینشده است. ... اگر بخواهیم به اندازه نیاز ظرفیت، عناصرِ تبلیغی داشته باشیم، احتیاج داریم به کانونهای عظیم حوزوی»
هدایت شده از کانال رسمی حضرت آیت الله خوشوقت تهرانی ره
89.01.26 پرسش و پاسخ (2).mp3
3.64M
🔊 پرسش و پاسخ از مرحوم حضرت آیت اللَّه خوشوقت ره
❓#انگشتر #شرف_الشمسی که دارای اسم جلاله به #زبان_عبری است و مشهور به #کارگشایی است اما مشکل ما را حل نکرده است
❓#فردی هستم که با #پدرم خیلی #درگیر بودم، او را #اذیت میکردم،حالا #فوت کرده و من #پشیمانم چه کنم
❓چکار کنیم که #غیر_عمد هم نگاهمان به #نامحرم نیافتد
❓چکار کنیم #نماز_صبح یا نماز شبمان #قضا نشود
❓در #بهشت آخرش چه میشود، آخرش فقط #خوردن است!
❓#لِقَاءُ_الْإِخْوَانِ_مَغْنَمٌ_جَسِيمٌ_وَ إِنْ_قَلُّوا
❓آیا آمدن #زلزله_در_تهران قطعی است
🔰کانال رسمی حضرت آیت اللَّه خوشوقت تهرانی (ره)
🆔 @Khoshvaght_ir
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸بریدن از یکی= بُریدن از همه🔸
▫️ نگاه کنید به این قسمت از دعای رجبیه:
اللهُمَّ إنّی أسئَلُکَ بِالمَولُودَینِ فی رَجَب مُحَمَّد بنِ عَلی الثّانِی وَ ابنَهُ عَلی بنِ مُحَمَّد المُنتَجَب الدعَاء ...
چرا نمیگوید: أسئَلُکَ «بِالمَوالیدِ» بِالرَّجَب امِیرالمُؤمِنِین؟
چرا [با وجودیکه ولادت حضرت علی نیز در ماه رجب است اما] اسم امیرالمومنین را نمی برد؟
می خواهد بگوید این دو مولود، موقعیتی دارند که اگر فراموش بشوند خطرناک است.
⛓ چون اینها حلقهی زنجیرند، جزء سلسله ی امامتاند، وقتی سلسله کار می کند، جمیع حلقات، جزء ضروری هستند. حذف «یک» حلقه یعنی حذف «جمیع». این مهم است. وقتی «سلسله بِما انّهُ سلسله» مطرح شد، حذف یک حلقه با حذف جمیع، هیچ فرقی نمی کند.
مثلاً شما می خواهید با یک زنجیری آب بکشید. دلو را سر زنجیر می کنید و به انتهای چاه می فرستید؛ این چاه، صد و پنجاه متر است. این زنجیر هم هر حلقهاش یک سانتیمتر است. هر متر، صد حلقه است. یعنی پانزده هزار حلقه می شود. اگر از این پانزده هزار حلقه، چهارده هزار و نهصد و نود و نه حلقه آن، محکم باشد و فقط یکی از آنها پاره شود، آب بالا نمی آید. دلو هم با آن قسمت از زنجیر می رود ته چاه!
▫️ صد و بیست چهار هزار پیغمبر، به عنوان «سلسله» مطرح هستند. وقتی بعنوان سلسله مطرح هستند، حذف «یکی» با حذف «جمیع» هیچ فرقی نمی کند! به همیندلیل می گوید: لانُفَرِّقُ بَینَ أحَدٍ مَن رُسُلِه.
▫️ حالا کار زمانی مشکل می شود که مومنین هم مثل سلسله انبیاء میشوند، یعنی آنها هم جزء سلسله می شوند. لذا تفرق از یکی، تفرق از جمیع خواهد بود.
▫️ این روایت امام صادق(ع) را ببینید:
مفضل می گوید در خدمت امام صادق (ع) بودم. حضرت فرمود: وقتی دو نفر از شیعیان من با هم قهر میکنند إنّی ابرَاءُ مِنهُما وَ العَنهُما: من به هر دو نفر لعن میکنم و از هر دو نفرشان بیزاری می جویم! [یعنی] ارتباطم با هر دو نفر قطع میشود!
گفتم: این دو که از هم قهرند، یک نفرشان مقصّر است، یک نفر دیگر بیتقصیر است. شما هم مقصّر و هم بی تقصیر را با هم لعن میکنید؟! آنکه بی تقصیر است چکار کرده؟!
حضرت فرمود: انتظار دارم بی تقصیر پیش مقصر برود و بگوید: یا أخِی! أنا الظّالِم حتّی یقطَع التّهاجِر! بگوید: ای برادر، من ظالم هستم تا نزاع تمام شود! باید این کار را بکند.
▫️ این انتظار امام صادق (ع) برای چیست؟ بیتقصیر (مظلوم) چرا نباید از مقصر (ظالم) بِبُرَد؟
چون مسئله، مسئله شخصی است. مسئلهی اعتقادی نیست. در مسائل اعتقادی، گاهی تبرّی خودش جزء وظایف شرعیه میشود. اما در مسائل شخصی، این تبرّی درست نیست. چرا؟ چون مؤمنین، یک مجموعهی به هم پیوستهاند، یک سلسلهاند؛ از یک نفرشان بُریدی یعنی از همه بُریدی! [به همین دلیل است که] امام صادق (ع) می فرماید:
اگر از او بُریدی، از من بُریدی!
▫️شبیه نماز جماعتی است که شما به وسیله یکی از مؤمنین، متّصل به جماعت هستید. اگر از ایشان بریدی، از جماعت می بُری [و نماز جماعتت از بین می رود]. می گوید همه مؤمنین، واسطه اتّصال همدیگر [به ائمه و خداوند] هستند.
▫️«وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاء بَعْضٍ» یعنی اگر ولایتت با یک نفر از مومنین قطع شد؛ با همهاش قطع شده است.
@haerishirazi
هدایت شده از مصباح دوستان
🌸مهربان تر از هزاران مادر
حضرت آیت الله مصباح(ره):
🔹در ميان زنهای عالم، معلوم نيست که چند تا مثل حضرت معصومه(سلام الله علیها) وجود داشته باشد و چه قدر اين خانم نسبت به دوستانش مهربان است؛ از هزاران مادر مهربانتر؛ اما ما زورمان می آيد که يک سلامی عرض کنيم! اين ناسپاسی نسبت به نعمت خدا محروميت هم به دنبالش خواهد داشت.
🔹اگر می خواهيم اين ارتباط برقرار شود جدی بگيريم؛ [لا اقل] به اندازه يک مادر مهربان که سر ما را نوازش می کند اين اندازه مقام برای حضرت معصومه قائل باشيم؛ هر وقت کارمان گير می کند، غمی، غصهای، گرفتاری ای داريم بگوييم: مادر! آمديم شما ما را دريابيد؛ اگر درنيافتند آن وقت گله کنید!
🗓 ۱۳۹۳-۱۰-۱۸
https://www.aparat.com/v/enAic
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
🏴eitaa.com/mesbahedustan 🏴
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
5.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📲 #استوری | تا عاشق نباشی نمیشود...
🏴 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از آرشیو کلیپ های شبکه ولی عصر عجل الله فرجه
46.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : پاسخ به آقامیری در رابطه با بخشش قاتل امیرالمومنین علیه السلام
🎙 #حجت_الاسلام_والمسلمین_عباسی
#آقامیری #پاسخ_به_شبهه #پاسخ_به_آقامیری
🔰 https://eitaa.com/archive_valiasrtv
هدایت شده از KHAMENEI.IR
💬 #تحلیل_و_تبیین | محققترین بزرگان حوزه؛ مبلغترینها بودند
👈 پرونده «تبلیغ، اولویت اول»
🎤 حجتالاسلاموالمسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با رسانه KHAMENEI.IR
🔹بعد از انقلاب به برکت وسعتی که نظام اسلامی برای حوزه دین ایجاد کرد، ملحقات رساله توضیحالمسائل باب شد که یکی از آنها امربهمعروف است. در ادامه هم دفاع مقدس و جریانهای دهه شصت فرصتی ایجاد کرد که حوزه تبلیغ در جامعه از نگاه مردم مهمترین خروجی حوزه تلقی شود؛ ولی همچنان تبلیغ در حوزهها حتی در سطح درجه دوم اهمیت هم نبود؛ یعنی طلبه یا محقق، مدرس یا معلم میشد اما مبلغ نمیشد؛ ولی در جامعه بروز و ظهور دین و حوزه فقط در عرصه مبلغان و تبلیغ دیده شد. پس از انقلاب شخصیتهای بسیار زیادی هم بهخاطر حضور در عرصه تبلیغ محبوب مردم متدین شدند اما این نگاه در حوزهها تقویت نشد، اگرچه نسبت به قبل از انقلاب اوضاع بهتر شد. تبلیغ دستمایه اصلی حرکت اسلام در نظام اسلامی است.
🔹رهبر انقلاب بر استفاده از ابزار هنر تأکید دارند. باید به هنر مسلح شویم و بتوانیم نوعی استقلال در حوزه رسانه پیدا بکنیم؛ نمیگویم رسانههای دیگر را ببندیم، منظورم تفوق است. در حوزه رسانه که جوان با آن زیست میکند هنوز تفوق نداریم، چه در رسانه ملی و چه در فضای مجازی و غیره، غالباً منفعلیم.
🔹آقایی که در حسینیه امام میگویند مخاطب امروز فرق کرده به نظرم هنرمندترین آدم در ارتباطگیری با تمام اقشار جوانان و نوجوانان است و در بیانیه گام دوم رسماً مأموریت این نسل را روشن کرده که اگر جوانان گردههای خود را زیر بار انقلاب بدهند، بستر طلوع خورشید ولایت عظمی ارواحنا فداه ساخته خواهد شد. چنین مأموریت بزرگی یک نسل متفاوت را میطلبد و این نسل متفاوت باید خوب شناخته شود.
🔹ضعف ایمان و التزام به منابع عظیم دینی کمکم در حوزه تبلیغ دیده میشود. بر اساس توهم بسیاری که از دهه ۷۰ به بعد بهخاطر موج شبهات و گرایشهای فکری متفاوت مخصوصاً نگاه غربی ایجاد شد، تصور کردیم که با منابع دینی دیگر نمیتوان جواب داد و باید همزبان شویم. اتفاقاً جوان امروز چه در داخل و چه در خارج حتی غیرمسلمان عطش عمیقش فقط با منابع دینی رفع میشود.
🔍 ادامه را بخوانید👇
khl.ink/f/53568