هدایت شده از مدرسه صاحب الزمان علیهالسلام
*
#مستند_آیت_الله_ناصری
قسمت اول:
https://telewebion.com/episode/0x14831154
قسمت دوم:
https://telewebion.com/episode/0x1487d4b8
قسمت سوم:
https://telewebion.com/episode/0x148cf6bb
قسمت چهارم:
https://telewebion.com/episode/0x14919f96
قسمت پنجم:
https://telewebion.com/episode/0x149666a6
🌹زندگی با طعم طلبگی در
کانال مدرسه حضرت صاحب
الزمان علیه السّلام، اصفهان
👉🏻 @sahebozaman_ir
🌺 اَللّهُمَّعَجّللِوَلیِّکَالفَرَج
هدایت شده از پخش کتاب عین الحیات ۱۳۵
15.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام کاظم علیه السلام در مورد دوران غیبت امام زمان علیه السلام فرمود:
يَغِيبُ عَنْ أَبْصَارِ النَّاسِ شَخْصُهُ وَ لَا يَغِيبُ عَنْ قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ ذِكْرُه.
درست است که از چشم مردم غائب میشود، اما یاد او هیچ وقت از دل شیعیان نمیرود.
کمال الدین ج۲ ص۳۶۸
هدایت شده از مرکز نشر آثار آیتالله بهجت
🌺 معرفی کتاب "نوای آرامش" طنین دلنشین ذکر و یاد خدا
🌿در دنیای پرهیاهوی امروز، همه ما تشنه آرامشی عمیق و حقیقی هستیم. آرامشی که نه در هیاهوی زندگی مدرن، بلکه در پناه ذکر و یاد خداوند متعال یافت میشود.
✅ آیتالله بهجت (ره)، این عارف واصل و عالم ربانی، همواره راه رسیدن به این آرامش حقیقی را در سهلترین و در عین حال عمیقترین اذکار الهی میدانستند. ایشان با نگاهی ژرفاندیشانه، صلوات و استغفار را به عنوان دو بال پرواز روح انسان معرفی میکردند.
🔹چرا صلوات و استغفار؟
🔸صلوات، کلید گنجینههای الهی
🔹استغفار، شستشوی روح از غبار غفلت
🔸ذکری آسان با برکاتی بیپایان
🔹مورد تأکید معصومین علیهمالسلام
🔸راهکاری عملی برای آرامش روزانه
🔹نسخهای مجرب برای گشایش در زندگی
🌿 کتاب “نوای آرامش” با نگاهی عمیق به سیره عملی آیتالله بهجت (ره)، شما را با فضیلتها، آثار و برکات این دو ذکر نورانی آشنا میکند. در این اثر خواهید خواند که چگونه میتوان با بهرهگیری از این دو گوهر ارزشمند:
✨به آرامشی عمیق دست یافت
⚡️گرههای زندگی را گشود
💫ارتباطی معنوی با اهلبیت(ع) برقرار کرد
☀️در مسیر خودسازی گام برداشت
🌺 هماکنون میتوانید این کتاب ارزشمند را به مناسبت میلاد پیامبر رحمت و مهربانی تهیه کنید و آن را به عزیزان خود هدیه دهید:
🔗https://bahjatava.ir/product-88
#نوای_آرامش #آیت_الله_بهجت #میلاد_پیامبر #کتاب_معنوی #هدیه_میلاد #صلوات #استغفار #آرامش_حقیقی #تعالیم_معنوی
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیتالله العظمی بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
هدایت شده از کانال رسمی آیت الله العظمی جوادی آملی
21.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
اهتمام پیامبرانه🌺 اخلاق پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) #آینه_ای_از_قرآن_کریم بود؛ جدّیت در کار و بشّاشیت در رفتار. 💫 در عصر جاهلیت، او پیامآور کتاب عقلانی محض و دین عقلانی صرف شد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ #ولادت_رسول_اکرم_ص | #ولادت_امام_صادق_ع | #هفته_وحدت| #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی | #کلیپ 📚 درس اخلاق تاریخ: 1389/10/30 🌐 esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
هدایت شده از آیت الله العظمی جوادی آملی
32.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شرح حکمت ۱۵۰ نهج البلاغه:«...تَغْلِبُهُ نَفْسُهُ عَلَى مَا يَظُنُّ وَ لَا يَغْلِبُهَا عَلَى مَا يَسْتَيْقِنُ»:
📹آيت الله العظمی جوادی آملی:
«حرف اين هوس و نفس اماره چيست؟ اين نفس اماره ما را به چه چيزی فريب ميدهد؟ به اين شايد و به آن شايد. نفس اماره پيغمبر است که دروغ نگويد؟ نه. نفس اماره امام است که دروغ نگويد؟ نه. تمام حرف های نفس اماره بر فرض که قابل گوش دادن باشد، در حد #گمان است. من گمانم اين است که خوب پيش برود. گمانم اين است که فلان. پس تمام اسلحه نفس اماره بيش از گمان نيست، بيش از خيال نيست...
تو که الله را معتقدی شمشير به دست تو است، تو يقين داری خدا حق است يقين داری قيامت حق است. تو يقين در دستت است، او مظنه در دستش است او #چوب دستش است، تو #شمشير در دستت هست ولی شکست ميخوری...فرمود اين تعجب دارد.»
درس اخلاق ۱۴۰۳/۹/۲۱
👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
هدایت شده از شبکه امامت استان قم
6.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 آینه خدا!
🔹مرحوم آیتالله مشکینی(ره)
💠شبکه امامت استان قم
┄┅🔻@njqom_ir🔻┅┄
هدایت شده از دفتر امام جمعه اسلامشهر
2.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥منتظر حمله ضدانقلاب به این دوتا خواهر دوقلو باشیم؟!
🔺دو خواهر دوقلویی(اسلامشهری)که امسال رتبه ۵و۶ کنکور آوردن و هر دو حافظ قرآن هستند
✍ولی اگر بی حجاب بودن الان نقل همه رسانه ها بودن 🤔
پس تا میتونید انتشار بدین تا همه ببینند هم میتوان باحجاب و حافظ قرآن بود و هم نخبه علمی💪
#همیشه_مردمی_همیشه_انقلابی
#نمازجمعه
#اسلامشهر
#روابط_عمومی_دفتر_امام_جمعه_اسلامشهر
@Eslamshahr100502
هدایت شده از انتشارات انقلاب اسلامی
5.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️بانوی تربیت شدهی اهلبیت علیهمالسلام
🔶 لحظاتی از حضور رهبر انقلاب در حرم مطهّر حضرت معصومه در ۱۳ آذر سال ۱۳۷۴
📌 انتشار به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه(سلاماللهعلیها) به شهر قم
@KhameneiBook
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
30.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 پیام تصویری حضرتآیتالله جوادیآملی به آیین مشترک آغاز سال تحصیلی جامعةالزهرا سلاماللهعلیها و مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران
❇️ علم سردخانهای جامعه را اصلاح نمی کند
◻️ اگر گفتند «ان الْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ الْأَنْبِیَاء» این یعنی بکوشید که به جای معلم بنشینید یعنی بکوش به جای امام بنشین. این علم لدنّی که به او داده شد، گوشهای از آن اگر به یک عالم داده بشود، این میشود عالم ربانی. عالم ربانی شدن جامعه را اصلاح میکند.
◻️ وراثت علمی، متفاوت از صرف یادگیری و درس خواندن است. عالم باید وارث پیامبران باشد نه فقط شاگرد؛ نیازمند پیوند معنوی است نه فقط انتقال اطلاعات.
◻️ علم امری ملکوتی و ماورای طبیعی است. با افزایش علم، ظرفیت یادگیری نیز افزایش مییابد. علم رقابت نمیکند بلکه رفیقپذیر است
◻️ علم سردخانهای، علمی که از مبدأ و مقصد جدا شده است، قادر به اصلاح جامعه نیست و نمیتواند عالم ربانی تربیت کند.
◻️ آنچه فعلاً در کتابخانهها و کتابها و مدرسهها هست، مثله شده است؛ این معلوم مثله شده، عالم ربانی تربیت نمیکند؛ اینکه آیت نیست! معلوم که گوهر ذاتش وابسته به آفریننده است، الآن مثله شده است، وگرنه باید جانشینان ائمه، زیاد داشته باشیم.
📎 متن کامل پیام
@HawzahNews / خبرگزاریحوزه
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
به علی شناختم من، به خدا قسم خدا را
خدای حضرت علی (علیه السلام)
🔰استاد دانشگاهی [در آمریکا] تازه مسلمان شده بود. دخترش که در كانادا زندگى می كرد و همان جا درس می خواند، براى پدرش نامه نوشت كه:
«من در اعتقاداتم مبتلا به شک هايى شدهام. اصلاً وجود خدا چه دليلى دارد؟»
🔻پدرش چون فيلسوف و استاد بود، دلايلى براى اثبات خدا نوشت [و در پایان گفت]:
«اگر هيچ دليلى نداشتیم جز اينكه على (علیه السلام) خداپرست بوده، خدا را قبول می كردم.»
🔅يعنى يک مسيحى، على (علیه السلام) را قبل از خدا شناخت، به او عشق ورزيد و خدا را از راه او شناخت. این مصداق عینی شعر شهریار است.
۱۳۸۵/۱۰/۱۷
🗓 ۲۷ شهریور، سالروز بزرگداشت استاد شهریار
#امام_علی (علیه السلام)
#شهریار
#معارف_اخلاقی
💠 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از آیت الله العظمی جوادی آملی
پرسش ها و پاسخ ها از آیت الله العظمی جوادی آملی:
#سؤال:برای مقابله با شبهات و رسيدن به يقين، غير از مطالعه و تحقيق، چه راههايی وجود دارد؟
#پاسخ:تحقيق و مطالعه، تنها نيمه راه است و نيمه باقی، به عمل انسان وابسته است؛ يعنی انسان بايد هم محقق و هم متحقق باشد. محقق كسی است كه از نظر علمی عميقاً تحقيق كرده و مطالب را برای خود حل كرده است؛ ولی متحقق كسی است كه به آنچه فهميده، باور دارد و به آن عمل می كند. اگر كسی عالم محض بود و حرفهای متقن و محكم داشت؛ ولی به آن ايمان نداشت يا به علم خود بی باور بود و به حقايقی كه برايش مكشوف شده، عمل نكرد، كم كم دُچار شك و شبهه می شود.
خداوند در قرآن كريم با تعبيری لطيف درباره فرعون فرموده است: (وَجَحدُوا بِها وَ اسْتيقنتها أنفُسُهُمْ ظُلماً وَ عُلُوّاً).[سوره نمل آیه ١۴]
موسی كليم(سلام الله علیه) هم طبق آيات قرآن به فرعون فرمود: (لَقَدْ علمتَ ما أنزلَ هؤلاءِ إلاّربُّ السَّمواتِ و الأرض)[سوره اسراء آیه ۱۰۲] ؛ تو خود می دانی كه اينها را كسی جز خدای آسمانها و زمين نفرستاده است. با اين همه فرعون به اين علم خود باور نداشت.
فهم و باور، دو چيز متفاوت است:فهم در اختيار ما نيست؛ ولی باور در اختيار ماست. با فكر كردن، مطالعه يا تحصيل، علمی برای ما حاصل می شود و پس از آن ديگر نمی توانيم بگوييم كه من نمی خواهم بفهمم. در فهم انسان اراده دخيل نيست؛ امّا در باور اراده دخيل است؛ يعنی انسان پس از آنكه چيزی را فهميد، می تواند به آن باور داشته يا نداشته باشد. در بحث ميان دو نفر، گاهی با اينكه يكی مسئله حق را برای ديگری روشن می كند، ديگری زير بار نمی رود؛ يعنی نفس به قدری شرور است كه می تواند در برابر ۴=٢×۲ بايستد و بگويد: من باور نمی كنم، با اينكه فهميده است.
برای اينكه به ويروس درونی «شك و شبهه» مبتلا نشويم، بايد به آنچه فهميده ايم، #باور داشته باشيم و به آن #عمل كنيم. تا عمل در كار نباشد، يقين حاصل نمی شود. بهترين راه برای نجات از گزند شبهه اين است كه به آنچه فهميديم، عمل كنيم.
نسیم اندیشه دفتر یکم ص ۱۵۶،۱۵۷
👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی