eitaa logo
حفظ قرآن کودک ونوجوان🇵🇸🇮🇷
2.6هزار دنبال‌کننده
355 عکس
501 ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
002034.mp3
98.4K
ترتیل آیه 34 سوره مبارکه بقره استاد پرهیزگار 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌹 🌸 و إذ قلنا للملائكة اسجدوا لآدم فسجدوا إلا ابلیس أبی و استکبر و کان من الکافرین( 34 ) 🍀 ترجمه:و هنگامی که به فرشتگان گفتیم برای آدم سجده کنید پس سجده کردند به جز ابلیس خودداری کرد و تکبر کرد و از کافران بود. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 وَإِذْ = و هنگامی كه قُلْنَا = گفتيم ما لِلْمَلَائِكَةِ = به فرشتگان اسْجُدُو = سجده كنيد ا لِآدَمَ = به آدم فَسَجَدُوا = پس سجده كردند إِلَّا إِبْلِيسَ = مگر شيطان أَبَىٰ = سر باز زد وَاسْتَكْبَرَ = و تكبر ورزيد وَكَانَ = و بود ، و شد مِنَ الْكَافِرِينَ = از كافران راه بهشت👇 https://eitaa.com/joinchat/1551696168Cb46a380120 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 دختران فاطمی درروبیکا👇 https://rubika.ir/joinc/BIHFAJIE0YXAXEGMTMKHDMSSUPEQMKAH
02.Baqara.034.mp3
2.13M
حجت‌الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره بقره - آیه‌ ۳۴ وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَئِکَةِ اسْجُدُواْ لاَِدَمَ فَسَجَدُواْ إِلَّا إِبْلِیسَ أَبَى‏ وَ اسْتَکْبَرَ وَکَانَ مِنَ الْکَفِرینَ‏ به فرموده قرآن، ابلیس از نژاد جنّ بود که در جمع فرشتگان عبادت مى‏ کرد. «کان من الجنّ» سجده بر آدم چون به فرمان خدا بود، در واقع بندگى و عبودیت خداست. زیرا عبادت واقعى، عملى است که خداوند بخواهد، نه آنکه طبق میل ما باشد. ابلیس حاضر بود قرن‏ها سجده کند، ولى به آدم سجده نکند. ابلیس مرتکب دو انحراف و خلاف شد: الف: خلاف عقیدتى؛ «أبى‏» که سبب فسق او شد. ب: خلاف اخلاقى؛ «استکبر» که سبب دوزخى شدن او گردید. سجده براى آدم نه تنها به خاطر شخص او، بلکه به خاطر نسل و اولاد او نیز بوده است. چنانکه در جاى دیگر مى‏ فرماید: «خلقناکم ثمّ صوّرناکم ثمّ ُقلنا لَلملائکة اسجدوا لأدم» امام سجاد (ع) مى‏‌فرماید: رسول خدا (ص) فرمود: سجده بر آدم به خاطر ذرّیه و نسل او بود. سجده فرشتگان موقّتى بود، امّا نزول آنها بر مؤمنان و استغفارشان براى آنان دائمى است. «الّذین قالوا ربّنا اللّه ثم استقاموا تتنزّل علیهم الملائکة» راه بهشت👇 https://eitaa.com/joinchat/1551696168Cb46a380120 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 دختران فاطمی درروبیکا👇 https://rubika.ir/joinc/BIHFAJIE0YXAXEGMTMKHDMSSUPEQMKAH
002035.mp3
145.5K
ترتیل آیه 35سوره مبارکه بقره استاد پرهیزگار 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌹 🌸 و قلنا یا آدم اسکن أنت و زوجتک الجنة و کلا منها رغدا حيث شئتما و لا تقربا هذه الشجرة فتکونا من الظالمين( 35) 🍀 و گفتیم ای آدم تو و همسرت در بهشت(باغ دنیوی)سکونت کنید و از طعام آن هر چه می خواهید به فراوانی و گوارایی بخورید و به این درخت نزدیک نشوید که از ستمکاران خواهید شد. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 وَقُلْنَا =  و گفتيم ما يَا آدَمُ = ای آدم اسْكُنْ أَنتَ = سکونت کن تو وَزَوْجُكَ = و همسرت الْجَنَّةَ = در بهشت وَكُلَا = و بخوريد مِنْهَا = از آن رَغَدًا = فراوان ، گوارا حَيْثُ شِئْتُمَا = هر چه خواستيد وَلَا تَقْرَبَا = و نزديك نشويد به هَـٰذِهِ = اين الشَّجَرَةَ = درخت فَتَكُونَا = هر دوشما می شويد مِنَ الظَّالِمِينَ = از ظالمين راه بهشت https://eitaa.com/joinchat/1551696168Cb46a380120 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 دختران فاطمی درروبیکا https://rubika.ir/joinc/BIHFAJIE0YXAXEGMTMKHDMSSUPEQMKAH
AUD-20211227-WA0059.
2.27M
حجت‌الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره بقره - آیه‌ ۳۵ وَقُلْنَا یََادَمُ اسْکُنْ أَنتَ وَزَوْجَتُکَ الْجَنَّةَ وَکُلَا مِنْهَا رَغَداً حَیْثُ شِئْتُمَا وَلَا تَقْرَبَا هَذِهِ الشَّجَرَة فَتَکُونَا مِنَ الظَّلِمِینَ‏ در فرهنگ قرآن، «شجر» علاوه بر درخت، به «بوته» هم گفته مى‏‌شود. مثلاً به بوته کدو مى‏‌گوید: «شجرة من یقطین» ، بنابراین اگر در روایات و تفاسیر مى‏‌خوانیم که مراد از شجر در این آیه گندم است، جاى اشکال نیست. «جنّت» به باغهاى دنیا نیز گفته مى‏‌شود، چنانکه در سوره‏ ى قلم آیه ۱۷ آمده است: «انّا بلوناهم کما بلونا أصحاب الجنّة» ما صاحبان باغرا آزمایش نمودیم. آنچه از آیات دیگر قرآن و روایات استفاده مى‏‌شود، باغى که آدم در آن مسکن گزید، بهشت موعود نبوده است زیرا: ۱- آن بهشت، براى پاداش است و آدم هنوز کارى نکرده بود که استحقاق پاداش داشته باشد. «ام حَسِبتُم اَن تَدخُلوا الجَنّة وَ َلمّا یَعلَمُ اللّهَ الَّذینَ جاهِدوا مِنکُم» ۲- کسى که به بهشت وارد شود، دیگر خارج نمى‏‌شود. «و ما هم بِمُخرَجین» راه بهشت https://eitaa.com/joinchat/1551696168Cb46a380120 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 دختران فاطمی درروبیکا https://rubika.ir/joinc/BIHFAJIE0YXAXEGMTMKHDMSSUPEQMKAH
002036.mp3
133.2K
ترتیل آیه 36 سوره مبارکه بقره استاد پرهیزگار 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌹 🌸 فأزلهما الشيطان عنها فأخرجهما مما کان فیه و قلنا اهبطوا بعضکم لبعض عدو ولکم في الأرض مستقر و متاع إلی حین( 36 ) 🍀 ترجمه:پس شیطان آن دو را به لغزش انداخت و هر دو را از آن بیرون کرد و گفتیم فرود آیید که برخی از شما برخی دیگر را دشمنید و شما را در زمین قرارگاه خواهد بود تا وقت معین بهره و برخورداری است. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 فَأَزَلَّهُمَا = پس به لغزش كشانيد آن دو را الشَّيْطَانُ = شيطان عَنْهَا = از آن فَأَخْرَجَهُمَا = پس خارج كرد آن دو را مِمَّا كَانَا فِيهِ ۖ= از آنچه بودند در آن وَقُلْنَااهْبِطُوا = و گفتیم ما فرود آئيد بَعْضُكُمْ = بعضی از شما لِبَعْضٍ = بر بعضی ديگر عَدُوٌّ = دشمنيد ۖوَلَكُمْ = و برای شماست فِي  الْأَرْضِ =  در زمين مُسْتَقَرٌّ = قرار گاهی وَمَتَاعٌ = و بهره مندی است إِلَىٰ حِينٍ = تا مدتی راه بهشت https://eitaa.com/joinchat/1551696168Cb46a380120 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 دختران فاطمی درروبیکا https://rubika.ir/joinc/BIHFAJIE0YXAXEGMTMKHDMSSUPEQMKAH
AUD-20211227-WA0060.
1.59M
حجت‌الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره بقره - آیه‌ ۳۶ فَأَزَلَّهُمَا الشَّیْطَنُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا کَانا فِیهِ وَقُلْنَا اهْبِطُواْ بَعْضُکُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَلَکُمْ فِى الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَعٌ إِلَى‏ حِینٍ از آیه ِ(انّی جاعل فی الارض خلیفة) که قبلاً خواندیم، استفاده می شود که غرض اصلی از خلقت آدم این بود که وی در زمین زندگی کند، ولی زندگی در زمین نیازمند یک نوع آمادگی بود و باید آدم بداند که: ۱- آزاد مطلق نیست. در زندگی او، امر و نهی و تکلیف وجود دارد. ۲- ابلیس دشمن اوست وچه بسا با سوگند و وعده های دروغ، انسان را فریب دهد. ۳- اطاعت از شیطان، عامل سقوط اوست. ۴- توبه، وسیله جبران است. پیام ها ۱- خطر شیطان، براى بزرگان نیز هست. او به سراغ آدم و حوّا آمد. «فاَزلّهما» ۲- شیطان، دشمن دیرینه‏ ى نسل بشر است. زیرا از روز اوّل به سراغ پدر و مادر ما رفت. «فاَزلّهما» ۳- انسان به خودى خود، جایزالخطا و وسوسه‌‏پذیر است. «اَزلّهما الشیطان» راه بهشت https://eitaa.com/joinchat/1551696168Cb46a380120 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 دختران فاطمی درروبیکا https://rubika.ir/joinc/BIHFAJIE0YXAXEGMTMKHDMSSUPEQMKAH
002037.mp3
82K
ترتیل آیه 37 سوره مبارکه بقره استاد پرهیزگار 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌹 🌸 فتلقی آدم من ربه کلمات فتاب علیه إنه هو التواب الرحیم (37) 🍀 ترجمه: پس آدم از پروردگار خود کلماتی را یافت پس به سوی او توبه کرد که خداوند بسیار توبه پذیر و مهربان است. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 فَتَلَقَّىٰ = پس فراگرفت ،دريافت آدَمُ  = آدم مِن  رَّبِّهِ = از پروردگاش كَلِمَاتٍ = كلماتی را فَتَابَ = پس توبه را پذيرفت عَلَيْهِ ۚ = بر او إِنَّهُ = همانا او هُوَ التَّوَّابُ = اوست توبه پذیر الرَّحِيمُ =  مهربان راه بهشت https://eitaa.com/joinchat/1551696168Cb46a380120 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 دختران فاطمی درروبیکا https://rubika.ir/joinc/BIHFAJIE0YXAXEGMTMKHDMSSUPEQMKAH
1_908549331.mp3
1.42M
حجت‌الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره بقره - آیه‌ ۳۷ فَتَلَقَّى‏ ءَادَمُ مِن رَّبِّهِ کَلِمَتٍ فَتَابَ عَلَیْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ‏ چون آدم از غذایى که نباید بخورد، چشید و از آن همه نعمت و رفاه محروم شد، متوجّه اشتباه خود گردید. او در اثر پشیمانى و ندامت، کلماتى را از خداوند دریافت کرد و به وسیله‏‌ى آن کلمات، توبه نمود. طبق آنچه از روایات شیعه و سنى استفاده مى‏‌شود، مراد از کلماتى که آدم به وسیله‏ ى آن توبه نمود، توسّل به بهترین خلق خدا یعنى حضرت رسول (ص) و اهل‏‌ بیت او است. چنانکه در تفسیر درّالمنثور از ابن عباس نقل شده است که آدم براى پذیرش توبه‌‏اش، خداوند را به این نام‏‌ها قسم داد: «بحّق محمّد و علىّ و فاطمة و الحسن و الحسین» البتّه برخى معتقدند، مراد از کلمات، همان جمله‌‏اى است که در سوره‏‌ى اعراف آمده است: «ربّنا ظلمنا أنفُسنا و ان لم تغفر لنا و ترحُمنا لنکوننّ منَ الخاسرین» خدایا! ما به خود ستم کرده‌‏ایم و اگر تو ما را نیامرزى و مورد رحمت قرار ندهى، حتماً از زیانکاران خواهیم بود. راه بهشت https://eitaa.com/joinchat/1551696168Cb46a380120 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 دختران فاطمی درروبیکا https://rubika.ir/joinc/BIHFAJIE0YXAXEGMTMKHDMSSUPEQMKAH
3524628.mp3
1.34M
ترتیل صفحه ۶قرآن کریم استاد پرهیزگار https://eitaa.com/joinchat/257884517C2778875262