🔻چند پرسش و پاسخ در خصوص ثبت نام در آزمون تجدیدی :
🔸 چرا هنگامی که اطلاعات اولیه را وارد می کنم پیام می دهد «امکان ثبت نام برای شما وجود ندارد» درصورتیکه مطمئن هستم شرایط ثبت نام را دارم ؟
هر سه قسمت مربوط به ثبت نام (کدملی، تاریخ تولد، شماره موبایل) باید دقیقا مطابق با ثبت نام اولیه هجدهمین دوره تکمیل گردد. بعنوان مثال اگر با یک موبایل دیگر اقدام کنید این پیام نشان داده می شود.
🔸 آیا افرادی که در هجدهمین دوره ثبت نام نموده و در مرحله اول قبول نشده اند می توانند در تجدیدی ثبت نام نمایند ؟
خیر . ثبت نام جهت آزمون شفاهی است و کسانی که قبلا به مرحله دوم(شفاهی) راه یافته اند می توانند ثبت نام نمایند.
🔸 آیا تغییر حوزه آزمون و رشته امتحانی مجاز است؟
خیر. چون در امتداد همان نتایج مرحله اول کتبی است. ولی برای دوره و سال بعد امکان پذیر است.
🔸کسانی که در مرحله اول قبول و مجاز به شرکت در آزمون شفاهی جهت کسب درجات ۱ الی ۳ شده اند ولی در آزمون شفاهی فقط حائز دریافت مدرک درجه ۳ شده اند می توانند در آزمون ثبت نام کنند؟
بله. مدرک درجه ۳ ایشان محفوظ بوده و می تواند جهت ارتقا ثبت نام و در آزمون تجدیدی شرکت نماید.
🔸آیین نامه آزمون تجدیدی و حدنصاب ها با آزمون قبلی متفاوت است؟
خیر، آیین نامه مرحله تجدیدی هیچ تفاوتی با مرحله اصلی(تیرماه) ندارد.
🔸آیا می توان معافیت دوره هجدهم را ذخیره نمایند و در آزمون سال بعد استفاده نمود؟
خیر، براساس مصوبه شورای ارزیابی و با توجه به دو نوبت برگزاری آزمونهای شفاهی در سال،معافیت ذخیره نمی شود فقط استثنائا در این دوره(هجدهم)، کسانی که در آزمون کتبی شرکت و امتیاز لازم را کسب نموده اند در صورت عدم تمایل به ثبت نام، صرفا برای یک نوبت شفاهی سال بعد می توانند استفاده نمایند.
🔸تغییر محل آزمون یا رشته در ثبت نام مجاز می باشد؟
خیر، چون آزمون تجدیدی است تغییر اطلاعات در هیچ بخشی مقدور نمی باشد.
- کسانی که کد پیامک اولیه را دریافت نمی کنند مشکل از مخابرات بوده و باید در زمان دیگری تلاش کنند.
هدایت شده از 🔸حافظان قرآن ایران 🇮🇷
🔶🔹🔶🔹🔶🔹🔶🔹🔶
📣 📣 اطلاعیه
قابل توجه حافظان کل محترمی که به مرحله سوم (آزمون مفردات)راه یافته اند:
🔸آزمون مرحله سوم در روز جمعه مورخ ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد
🔸مکان برگزاری آزمون در ایام منتهی به آزمون اعلام می گردد.
🔸این آزمون شامل ۱۲۰ سوال ترجمه و ۶۰ سوال مفردات بصورت کتبی و چهارگزینه ای می باشد.
🔸منبع سؤالات: کتاب قاموس قرآن آیت الله سید علی اکبر قرشی( انتشارات دارالکتب الاسلامیه) و ترجمه از آیت الله مکارم شیرازی می باشد.
🔸 ضوابط این مرحله از آزمونها مجددا به شرح زیر👇👇 ارسال می گردد.
🔸توضیحاتی در خصوص برگزاری این مرحله از آزمون توسط استاد محمدمهدی بحرالعلوم ضبط گردیده است که در فایل پیوستی👇👇 ارائه خواهد شد.
با آرزوی موفقیت روزافزون 🔹🔹🔹
🔸کانال حافظان قرآن ایران 🇮🇷
eitaa.com/Hafezan_quran_iran
هدایت شده از 🔸حافظان قرآن ایران 🇮🇷
50.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توضیحات مسؤل دبیرخانه ملی حفظ دکتر محمدمهدی بحرالعلوم در خصوص آزمون مرحله سوم
هدایت شده از کانال همیار حفظ قرآن کریم
عدم پرسش با ویس.mp3
1.97M
هدایت شده از کانال رسمی سازمان دارالقرآن الکریم
50.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | توضیحات محمد مهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم در خصوص آزمون مرحله سوم ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان
#سازمان_دارالقرآن_الکریم
#دبیرخانه_ملی_حفظ_قرآن
#حفظ_تخصصی
#آزمون_مرحله_سوم
----------------------------------
💠 کانال رسمی سازمان دارالقرآن الکریم
✅ @telaavat
هدایت شده از 🔸حافظان قرآن ایران 🇮🇷
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
حفظ قرآن کریم سن و سال نمی شناسد
کم سن ترین و بزرگسال ترین حافظان قرآن
در نوبت اول هجدهمین دوره. سال ۱۴۰۲
🔸آقای محمدمهدی سالمی ، ۷ ساله، کم سن ترین حافظ قبول شده در دوره اخیر از استان خوزستان ( حافظ کل .حائز دریافت مدرک تخصصی درجه ۳)
🔸خانم زرین مجیری ، ۶۰ ساله پیشکسوت ترین حافظ قبول شده در دوره اخیر از استان فارس ( حافظ ۱۰ جزء. حائز دریافت مدرک تخصصی درجه ۵)
همچنین :
🔸آقای عبدالرضا امنیه برازجانی
۵۵ ساله. حافظ کل. استان بوشهر
🔸خانم مریم نظریان
.حافظ کل.استان تهران
🔸خانم اکرم حاتم وند
حافظ کل. استان لرستان
🔹خانم رقیه سیفی
۹ ساله. حافظ ۲۰ جزء. استان تهران
🔹خانم زهرا اسماعیلی
۱۰ ساله. حافظ ۱۰ جزء. خراسان رضوی
🔹آقای مجتبی اسدی
۹ ساله. حافظ ۱۰ جزء .استان خوزستان
🔹خانم فاطمه باقری پور.
۹ ساله حافظ کل. استان فارس
🔹 خانم فاطمه حلما سلیمانی ده
۹ ساله. حافظ کل. استان کرمان
( و راه یافته به مرحله سوم)
با آرزوی موفقیت روزافزون
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
🔸کانال حافظان قرآن ایران 🇮🇷
eitaa.com/Hafezan_quran_iran
#مصاحبه با مبلغ، مدرس و حافظ کل قرآن کریم، استاد بزرگوار جناب آقای علی ربانی
📖پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله:
«خِیارُ اُمَّتی مَن دَعا إلَى اللّه ِ تَعالى ، و حَبَّبَ عِبادَهُ إلَیهِ».
📜بهترین امّت من کسى است که به سوى خداوند متعال فرا خوانَد و بندگانش را با او دوست سازد.
🌿با افتخار در خدمت استاد ربانی گرانقدر هستیم، خداوند رحمان و رحیم روزبه روز بر توفیقات دنیوی و اخروی ایشان بیفزاید.
🔆۱- لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید.
🍃علی ربانی نسب هستم ۴۶ ساله از استان قم، دارای تحصیلات سطح سه حوزه علمیه و کارشناس تفسیر و علوم قرآن، طلبه حوزه و فعال در امور تبلیغ قرآنی
🔆۲- آرزویی که ذهن تان را به خود مشغول کرده چیست؟
🍃دوست داشتم در زمینه های مختلف قرآنی و قرائتی بیشتر کار بکنم. البته با توجه به شرایط آن زمان، فعالیتهایی که انتخاب کردم الحمدالله با کمک خدا هم به آرزو تبدیل نشده؛ شرایط جامعه رو که میبینم خوب نیست یعنی این وضعیت فرهنگی و وضعیتی که برخی جوانان دنبال آن هستند، پیامبر اکرم میفرمایند:
« فَإِذَا الْتَبَسَتْ عَلَیْکُمُ الْفِتَنُ کَقِطَعِ اللَّیْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیْکُمْ بِالْقُرْآنِ» متاسفانه از فرهنگ قران دوریم و اگر قران در دل و جان مردم نفوذ بکنه، قطعاً خیلی از مشکلات جامعه حل خواهد شد حتی مشکلات فرهنگی، برای این کار دغدغه دارم حالا کلمه ی آرزو شاید صحیح نباشه، دغدغه من برای این کار این است که انشاءالله بتونم بیشتر تاثیرگذار باشم
ادامه در صفحه ۲ ›››
صفحه ۲ ›››
🔆۳- اساتید آن موقع و الگوهای شما چه کسانی بودند؟
🍃استاد حفظ بنده مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای صافی رضوان الله علیه و استاد تفسیر هم مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای اسعدی رضوان الله علیه بودند که تقریبا هر روز به یادشان هستم و برای آن دو بزرگوار دعا می کنم.
🔆۴- شما برای تثبیت و نگهداری محفوظات تان چقدر وقت میگذارید؟
🍃با توجه به کیفیت حفظم الحمدلله نیاز به تثبیت نداشتم، کلمه تثبیت تو این بیست ساله تقریباً باب شده، سال ۷۰ الی ۷۱ کار حفظ رو که شروع کردم، حفظ و مرورها رو قوی انجام دادم، همیشه به عنوان یک علاقه مندی شدید به حفظ قرآن نگاه میکردم و هیچ موقع به عنوان یک باری بر دوشم تلقی نکردم، روزهای اول یادم هست که گاهی اوقات ۲ تا ۴ ساعت، بسته به شرایط، وقت می گذاشتیم مثلاً برای مسابقات قرآن روزانه گاهی وقت ها ۴ الی ۵ ساعت تمرین میکردیم، و علاوه بر آن ۳ الی ۴ ساعت هم مباحثات حفظ قرآن رو انجام میدادیم، بحمدالله شرایط منزل و خانواده هم تقریباً مهیا بود، می تونستم برنامه ریزی کنم، الان حفظم الحمدالله خوب هست قوت خودش رو داره، البته مرورها تغییر کرده، وقت مفید به عنوان مرور کمتر میگذارم بیشتر توی اتومبیل که هستم ترتیل گوش میدم، مثلاً دیروز ترتیل جزء ۲۵ و ۲۶ رو گوش کردم، به طور نرمال روزی بین یک تا سه جزء معمولاً روزانه توی ماشین گوش میدم و می خونم و لذت میبرم، البته درکنار بنده خانواده و خصوصاً همسرم هم که حافظ قرآن و از اساتید قرآن هستند، تمرین میکنند و اینها همه، اون حس تمرینی رو تقویت میکنه. فرزندان هم کم و بیش کار قرآنی و حفظ قرآن رو انجام میدهند .
🔆۵- از موفقیتها و برنامه های قرآنی تان بگویید!
🍃شاید کلمه موفقیت خیلی صحیح نباشه، چون بالاخره تلاشی صورت گرفته، و بحمدالله به بعضی از اون اهداف که فکر میکردم و در بضاعت خودم بوده رسیدم. تلاوت قرآن، حفظ قرآن، تدریس ها و کلاس های قرآن، داوری مسابقات متعدد قرآنی و اجرای برنامه های ترویجی در بسیاری از نقاط کشور، بالاخره در حد و بضاعت خودم سعی کردم که این امور محقق بشه و سعی کردم تاثیرگذار باشم. بحمدالله بیش از ده سالی هم هست که در فضای بین الملل هستم، خصوصاً در جنوب شرق آسیا که جای کار بسیار دارد. الحمدالله همه ی فعالیتهای بنده به نحوی رنگ و بوی قرآنی داره که خود این از برکات قرآن است.
🔆۶- لطفاً در مورد رشته قرآن و ضرورت یادگیری و آموزش آن توضیح دهید.
🍃فکر می کنم حفظ قرآن و بطور کلی فعالیتهای قرآنی تاثیر زیادی در شخص ایجاد می کنه و باعث میشه روش، منش، اخلاق و زندگی شخص توأم با قرآن باشه. قطعاً این شخص می تواند در خانواده و در میان افراد اجتماع تأثیر خودشو بگذاره، اینکه چه تعدادی قاری و یا حافظ باشند، همه بهانه است بر اینکه جامعه ما، جامعه ای قرآنی و منطبق با فرهنگ قرآن باشد و نور قرآن ساطع بشه و ان شاءالله فرهنگ قرآنی در جامعه حاکم شود.
🔆۷- در این مدتی که مشغول فعالیت های قرآنی بودید، آیا دیداری با مقام معظم رهبری داشتید؟ اگر نکته خاصی به شما فرموده اند لطفاً بیان کنید!
🍃بحمدالله در دیدارهای جامعه قرآنی که هر سال در ابتدای ماه مبارک رمضان برگزار میشود، باعث افتخار بنده است که برخی از جلسات رو حاضر بوده ام و برکات این جلسات را کاملاً حس کرده ام. فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نکات و توصیههای ایشان همواره در ذهن بنده هست، به نظرم شاید یکی از مهمترین نکات مهم مد نظر ایشان، سفارش به تلاوت معنا محور و مفهومی آیات قرآن بوده است و در این رابطه بارها از ایشان نام استاد مصطفی اسماعیل را به عنوان الگوی تلاوت شنیده ام که قطعاً به این دلیل بوده که ایشان الگوی خوبی برای تلاوت معنا محور و منتقل کردن معنا و مفهوم آیات وحی به مخاطب بوده است.
در دو دیدار هم توفیق بوده که خصوصا ایشان را زیارت کنم و افتخار می کنم که در دیدار دوم به دست مبارک ایشان ملبس به لباس روحانیت شده و گل بوسه ای بر دست جانبازی ایشان تقدیم کردم.
🔆۸- از چند سالگی شروع به تلاوت و حفظ قرآن کریم کردید؟
🍃تلاوت قرآن را از خردسالی و با تلاوت های مجلسی استاد عبدالباسط شروع کردم. حفظ قرآن را هم از سال ۱۳۷۰ آغاز کرده و بحمدالله حفظ کامل آن در سال ۱۳۷۴ به اتمام رسید.
ادامه در صفحه ۳ ›››
صفحه ۳›››
🔆۹- چه عاملی باعث جذب شما به قرآن شد؟
🍃از مهمترین عوامل در ورود به حفظ قرآن، پدر بنده بود، که خودشان از اساتید و پیشکسوتان علوم قرآن بودند و بنده آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن را نزد ایشان فرا گرفتم. استاد قرآنی هم تاثیر زیادی داشت و حاج آقای صافی در این بین برای موفقیت ما بسیار زحمت کشیدند. رفقا و دوستان قرآنی هم که در تاثیر گذاری جای خود را دارند خصوصاً هم بحث قرآنی یعنی کسی که در کنار ما داره تلاش میکنه و حفظ انجام میده. این عوامل به حافظ قرآن بسیار روحیه و انگیزه میده، همین جا خوبه یاد کنم از مهمترین هم بحث خودم در حفظ قرآن که در یک برنامه قرآنی به رحمت خدا رفتند، مرحوم آقای شاکری نیا که سعی می کنم همیشه به یاد ایشون باشم. خدا ان شاءالله جزای خیر به ایشون عنایت کنه که خیلی روحیه به بنده میداد و انگیزه بسیار قوی برایم ایجاد میکرد و حاصل این رفاقت قرآنی این بود که بحمدالله ما با هم در سال ۱۳۷۴ حافظ قرآن شدیم.
🔆۱۰- روش حفظ و مرور شما به چه صورت بود؟
🍃حفظ قرآن غالباً یک روش داره شخص آیات رو میخونه و با تکرار، آیات خوانده شده را به ذهن می سپاره. در این بین، ابزارهاست که تعیین کننده است. از مهمترین ابزارها، ابزار شنیداری است که با گوش فرا دادن به تلاوت های ترتیل حفظ قرآن تقویت می شود. من خودم با ترتیل استاد پرهیزگار کار کرده ام. البته ترتیل استاد منشاوی استاد خلیل الحصری هم بسیار خوبه، ترتیل غالباً کمک کننده و شاید جزو وسایل لاینفک حفظ قرآن باشه که حتماً و حتماً وجود آن ضروریست و بسیار مهمه که حافظ قرآن با ترتیل کار بکنه، نکته آن هم در این است که حفظ قرآن پیوسته و روان میشود و مشکلات حفظ و گاهی فراموشی ها و ضعفهایی که شخص احیانا دچارش می شود، با گوش کردن و تمرین کردن با ترتیل اساتید برطرف خواهد شد. و البته فواید بسیاری هم در بهبود کیفیت تجوید، وقف، ابتدا و صوت و لحن خواهد داشت، در کنار گوش دادن به ترتیل، انجام مباحثه حفظ هم بسیار مهم است. بحمدالله از زمان شروع حفظ تا کنون بغیر از یک سال اخیر که هم مباحثم به شهری دیگر رفته، مباحثه قرآن داشته ام و تقریباً سی ساله مباحثه بنده ترک نشده.
در حقیقت مباحثه یک نوع ارائه دادن حفظ و شنیدن آیات قرآن است، در حفظ قرآن حس بینایی، گویایی و شنیداری باید بکار گرفته شود. ابزار زبان، گوش، چشم، همگی نقش دارند. شخصی که قرآن رو میخونه قطعاً با اونی که نمی خونه فرق داره، شخصی که آیات رو میشنوه هم تاثیر داره و مباحثه بالاخره این مهم رو بر عهده داره.
🔆۱۱- شما در مسابقات قرآن هم شرکت میکردید؟
🍃دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ مسابقات مختلفی را شرکت کرده ام. از مسابقات مهم استان مانند مسابقات مسجد محمدیه گرفته که هر ساله در ماه مبارک رمضان و در مسجد محمدیه قم برگزار می شد تا مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، بسیج و طلاب و ... و آن هم در مقاطع شهرستانی، استانی و سراسری. همواره در جریان مسابقات بوده ام و بحمدالله همیشه هم در همه سطوح عناوینی را داشته ام. اعتقاد دارم که شرکت در مسابقات قرآن، انگیزه فراوانی برای حفظ قرآن ایجاد می کنه و همچنین آزمونی است برای ارزیابی محفوظات و تقویت مسأله تجوید و صوت و لحن. در واقع برنامه ریزی برای موفقیت در مسابقات است که باعث می شود روش های حفظ و مرور منظم شود و ضعف ها هم ترمیم بشود و البته فوایدی دیگر هم دارد و همه اینها از نکات مثبت شرکت در مسابقات هست.
آخرین مسابقه ای را هم که بنده شرکت داشتم، مسابقه حفظ کل اساتید دانشگاه بود که اوایل دهه هشتاد برگزار شد و بحمدالله رتبه دوم سراسری رو هم کسب کردم.
🔆۱۲- اگر زمانی از کثرت فعالیت خسته شدید، چگونه به خودتان انگیزه می دهید؟
🍃اصولاً حفظ قران همیشه نیاز به انگیزه داره، شاید سادهترینش توسط استاد و کلاس به شاگرد منتقل میشه و شاگرد رو ترغيب میکنه که حفظش رو ادامه بده.
از طرف دیگر تنوع در کلاس و برنامه های کلاسی حفظ و مرور هم معمولاً باعث میشه که خستگی ها و کسالتها برطرف بشه، همچنین تنوع در برنامه ریزی ها، زمان بندی ها، تنوع در حفظ و مرور، و حتی انتخاب یک هم بحث خوب هم باعث میشه که شخص حتی اگر ضعف حفظی هم داشته باشه، جبران بشه، اینها همه انگیزه به حافظ میده. شرکت در مسابقات، تلاوت در محافل و حضور در جلسات قرآنی همیشه انگیزه بخشه. در این بین تدریس قرآن هم می تواند انگیزه ایجاد بکند، اصولاً انگیزه ها چیزیه که حفاظ خیلی بهش نیاز دارن. در مقابل خستگی در حفظ هم یک امر طبیعی ست ولی باید شخص آنقدر تنوع و جذابیت برای حفظش ایجاد کنه که این خستگی های مقطعی بعد از کوتاه ترین زمان دوباره جایش رو به انگیزه جدید بده و شخص با قوت ادامه بده و مرور و حفظ جدیدش با روحیه مضاعف همراه باشه.
ادامه در صفحه ۴ ›››
صفحه ۴ ›››
🔆۱۳- بهترین خاطره ای که از زمان مدرسی دارید را بیان کنید!
🍃 حدوداً ۳۰ سال در زمینه حفظ قرآن تدریس دارم. در مراکز و موسسات قرآنی و تدریس در دانشگاه های مختلف، همه هم به نوعی خاطره است. از بهترین خاطرات، زمانی بود که در دارالقرآن امام حسین تدریس داشتم و مسئول آموزش آنجا نیز بودم، در کنار برخی اساتید و بزرگوارانی که کمک کار بنده بوده و زحمت کشیدند. دوره ی بسیار خوبی بود به ویژه سال اول حضورم در مجموعه دارالقرآن امام حسین علیه السلام، حدودا سی نفر حافظ قرآن و با انگیزه بالا، خروجی موسسه بود، لذا نیاز به استاد جدید نداشتیم. پس برخی در موسسه مشغول تدریس شدند و این خاطره در ذهنمان به عنوان خاطره ای زیبا ماند که در بحث استاد خودکفا شدیم.
🔆۱۴- غیر از فعالیت های قرآنی در چه زمینه ای فعالیت میکنید، و به چه کارهایی مشغول هستید؟
🍃الحمدالله در زمینه های قرآنی از اوایل دهه شصت وارد این عرصه شدم و از سال ۷۰ الی ۷۱ کار حفظ قرآن و تدریس آن را شروع کردم، غیر از برنامه تدریس قرآن، برنامه ی داوری مسابقات قرآن را نیز به عهده داشته ام. همچنین در برنامه ی تبلیغی و ترویجی هم حضور داشته ام، تبلیغ های داخل و خارج کشور که همگی به برکت قرآن برگزار شده. در کنار فعالیت های قرآنی، در برخی مدارس آموزش و پرورش حضور دارم و چند سالی نیز در یکی از روستاهای استان قم به کار فرهنگی مشغول هستم.
🔆۱۵- چند توصیه به حافظان و اساتید کشورمان بفرمایید؟
🍃شاید بهترین توصیه برای حفاظ و جامعه قرآنی این باشه که بدونیم و یقین داشته باشیم که راه قرآن، راه سعادت دنیا و آخرته، و اگر کسی شک و شبهه مسائل اقتصادی و مادی و... رو در این امور در نظر بگیره، قطعاً ضرر کرده است. سعی کنیم فعال، تأثیرگذار و نیروی کنش گر باشیم، اول برای افراد خانواده و فرزندان، اقوام و دوستان و در ادامه در مسجد و محله و در میان دوستان و شاگردان فعالیت و کنش گری داشته باشیم. ان شاءالله که همگی بتونیم در این راه گام برداشته، مؤثر باشیم و باعث ارشاد و خیر و صلاح افراد جامعه باشیم.
🔆۱۶- مهمترین آیهای که همواره با آن به آرامش میرسید ، کدام آیه است؟
🍃آیات زیادی در قرآن هست که جذابیت فوق العاده ای دارند.
مثلاً چند روز پیش برای کلاس تفسیری که چند سالی است برگزار میشه، مطالعه می کردم، روایات متعددی در مورد آیه «وَ لَسَوْفَ يُعْطِيكَ رَبُّكَ فَتَرْضى» در سوره ضحی وجود داره که اشاره به شفاعت رسول الله صلی الله علیه واله دارد، ولی به نظرم آیه ای که شاید کاربردی هم باشه و انگیزه برای حفظ قرآن ایجاد کنه، جذابیت بیشتری می تونه داشته باشه، ما این رو نیاز داریم تا بدونیم تلاشی که داریم میکنیم، به نتیجه خواهد رسید.
مثلاً در سوره مبارکه نجم داریم «وَ أَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلاَّ ما سَعی* وَ أَنَّ سَعْيَهُ سَوْفَ يُری» این آیه است که نشون میده تلاشتون اگر به اندازه کافی باشه، قطعاً نتیجه اش جلوی چشم شما به وقوع خواهد پیوست.
من خودم از قدیم این آیه رو دوست داشتم «أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْساءُ وَ الضَّرَّاءُ وَ زُلْزِلُوا حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتى نَصْرُ اللَّـهِ أَلا إِنَّ نَصْرَ اللَّـهِ قَرِيبٌ»
وقتی در جنگ بدر۱۳ نفر به شهادت رسیدند، پیامبر همواره از جایگاه شهدای بدر سخن می گفت، گروهی از مسلمانان هم آرزو می کردند: ای کاش در جنگ بدر، حاضر بودیم، ای کاش این برکات برای ما هم وجود داشت و ما به شهادت میرسیدم، آیه نازل شد که آیا فکر کردید بهشت به همین راحتی نصیبتون میشه، انقدر آن افراد سختی ها کشیدند و انقدر به لیاقت هایی دست پیدا کردند که خدای متعال آنها را سزاوار بهشت کرد، بنده هم برای حفاظ میگم که فکر کردید حفظ قرآن آسان است، درجات بالای حفظ، درجات بالای ایمان، درجات بالای مفاهیم قرآنی و تدبر قرآنی، اگر میخواهیم به آن نتایج دست پیدا کنیم، حتماً باید زحمت بکشیم و باید تلاش کنیم، با زحمت به نتایج خوبی دست پیدا می کنیم و قطعاً نتیجه اش شیرین خواهد بود و امیدوارم ان شاءالله خدای متعال به همه حفاظ و به همه عزیزان قرآنی توفیق بده که ان شاءالله در این راه محکم و استوار باشند و خدا کمکمون کنه ان شاءالله بتونیم یک فرد مفید و تأثیرگذار برای جامعه خودمون باشیم. التماس دعا
🌐Hamyarquran.com
💠@hamyarequran
•┈••✾🍃🌼🌺🌼🍃✾••┈•
هدایت شده از آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
قابل توجه حافظان کل محترمی که به مرحله سوم (آزمون مفردات)راه یافته اند:
🔸آزمون مرحله سوم در روز جمعه مورخ ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد
🔸مکان برگزاری آزمون در ایام منتهی به آزمون اعلام می گردد.
🔸این آزمون شامل ۱۲۰ سوال ترجمه و ۶۰ سوال مفردات بصورت کتبی و چهارگزینه ای می باشد.
🔸منبع سؤالات: کتاب قاموس قرآن آیت الله سید علی اکبر قرشی( انتشارات دارالکتب الاسلامیه) و ترجمه از آیت الله مکارم شیرازی می باشد.
🔸 ضوابط این مرحله از آزمونها مجددا به شرح زیر👇👇 ارسال می گردد.
🔸توضیحاتی در خصوص برگزاری این مرحله از آزمون توسط استاد محمدمهدی بحرالعلوم ضبط گردیده است که در فایل پیوستی👇👇 ارائه خواهد شد.
هدایت شده از آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
50.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توضیحات مسؤل دبیرخانه ملی حفظ دکتر محمدمهدی بحرالعلوم در خصوص آزمون مرحله سوم
هدایت شده از آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
مفردات (مرحله سوم ) .pdf
202.7K
ضوابط مرحله سوم آزمونها
هدایت شده از کانال همیار تعالی
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
#انگیزشے
🌼 شما باید هنگام حفظ قرآن ڪریم، احساسے مطلوب داشته باشید. باحفظ یڪ آیہ از قرآن سراپا شور و شعف شوید و لحظات حفظ قرآن ڪریم براے شما چنان لذت بخش باشد ڪہ خواستار تعویض آن باهیچ لذت و ڪار دیگرے نباشید.
🌺 حفظ یڪ آیہ باید باچنان احساس عمیقے صورت پذیرد ڪہ گویے نورے درتمام وجود شما جلوه گر شده و آن آیہ باگوشت و خون شما آمیختہ گشتہ است.
🌸 زمانے را ڪہ بہ حفظ اختصاص می دهید باید براے شما یڪ تفریح عالے محسوب گردد، یڪ معاشقہ ڪلامے با معشوق و معبود خود.
🌻این حلاوت و شیرینے با هیچ چیز دیــگرے قابل مقایسہ نیست.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮
http://eitaa.com/hamyartaali
╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
سؤالات آزمون ترجمه و مفردات مرحله سوم 1401.pdf
1.02M
سوالات آزمون مرحله سوم (ترجمه و مفردات) سال 1401
┄┅═✧❁✧═┅┄
هدایت شده از خبرگزاری ایکنا
زندانیان با حفظ قرآن مشمول عفو و تخفیف میشوند
🔹دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز: زندانیانی که به حفظ قرآن و نهجالبلاغه در زندانها اقدام میکنند مشمول عفو، مرخصی و تخفیف مجازات میشوند.
🔹خوشبختانه در این راستا تا حدودی موفق عمل کردهایم و تعداد قابل توجهی از زندانیان در دوره تحمل محکومیت خود توانستهاند چندین جزء و یا حتی تمام قرآن را حفظ کنند که این سبب شده علاوه بر بهرهبرداری از امتیازات قانونی سبب تقویت بعد روانی فرد زندانی نیز شده است.
iqna.ir/00HXqV
@iqnanews
کمک موسسه همیار به موسسات قرآنی کشور اندونزی برای توسعه آموزش های مجازی قرآن کریم
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
#انگیزشی
#استاد_هاشمی
#چرایی_حفظ
🔷هدایت پذیری
🔸یکی از انگیزههای اصلی حفظ قرآن هدایت پذیری است.
🔺عقل ما می گوید که انسان برای پیدا کردن خوشبختی نیاز به هدایت الهی دارد وبه تنهایی نمی تواند مسیر خوشبختی را پیدا کند چرا که علم و آگاهی کافی برای این کار را ندارد.
🔺عمل به کتاب هدایت نیاز به انس مداوم با آن دارد و در نتیجه این که ،حفظ قرآن بهترین و ساده ترین راه انس با قرآن کریم است.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
╭┅═ঊঈ🌿🦋🌿ঊঈ═┅╮
🆔 @hamyartaali
╰┅═ঊঈ✨🕊✨ঊঈ═┅╯