🔴 #طرحنامه_عملیاتی
⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه
✳️ مرحله اول : قرارگاه تربیتی (مقدمه 1)
〰〰〰〰〰〰
🔹سر منزل مقصود ما از روند تربیتی رسیدن به حقیقت عبودیت حق تعالی ست که این هدف میسر نمی شود مگر با پیوند خواص و عوام و جهاد در نصرت امام. به این صورت که باید مأموریت های ولی جامعه در نظرگرفته شده و « #استعداد »های متربیان در این راستان شناسایی و بر طبق آن خوراک دهی علمی و عملی شوند.
🔹لازم به ذکر است در اینجا اصل تقدم روح تربیتی بر تفاصیل و برنامه هایی که از آن منشعب می شود. اهمیت ویژه ای دارد.
🔹باتوجه به مثلث رشد حاکم بر روندهای تربیتی، یعنی « معرفت بنیادی، محبت محوری و عملگرایی» #هیأت مجموعه ای مطلوب برای رسیدن به این مهم می باشد. البته هیأتی که که یگانگی و اتحاد با #مساجد داشته باشد . چرا که تحقق عبودیت و #نصرت_امام و رشد فردی و اجتماعی همانا اقامه #نماز در بستر جامعه باشد و هیأت و مسجد دو بازوی اساسی تحقق این مطلبند.
🔹در این راه دو قشر اهمیت ویژه ای پیدا میکنند: یکی #خانواده ها با پشتیبانی فکری و مهارتی از ایشان برای رشد نسل بعد از تولد، یکی هم #روحانیون و حضور و درگیری شان در امر تربیت به معنای خاص
🔹هیأت تمدن ساز ا هدف اشاعه فرهنگ ناب شیعی در عرصه اجتماع و نیز تربیت نخبگانی تشکیل شده است که برای توضیح نحوه کار تربیتی و فرهنگی این هیأت اشاره به مقدمات زیر ضروری است :
⚠️قبل از شروع بیان مقدمات باید به این نکته اشاره کنیم که آنچه در این مقدمات ذکر می شود اجمالی از مبانی کار بوده و ممکن است در متن اجمالاتی مشاهده شود که مقام این اقتضاء را دارد که بیش از انداز حوصله طرح به آن پرداخته نشود لکن در کتابچه مبانی ان شاء الله بطور مستوفی به آن پرداخته خواهد شد.
ادامه👇
〰〰〰〰〰〰
💠هیأت تمدن ساز
رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی
🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه ✳️ مرحله اول : قرارگاه تربیتی (مقدمه 1) 〰〰〰〰〰〰 🔹سر م
🔴 #طرحنامه_عملیاتی
⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه
✳️ مرحله اول : قرارگاه تربیتی (مقدمه 2)
〰〰〰〰〰〰
🔶اصول و مقدمات حاکم بر امر تربیت و قرارگاه تربیتی
1- اصل جدا ناپذیری عوام خواص از یکدیگر برای تربیت و اثردهی اجتماعی
2- هدف غایی از تربیت عوام و خواص رسیدن به حقیقت عبودیت و بندگی است
3- نصرت امام و پرداختن به اهداف امام شاه راه رسیدن به بندگی خدا
4-اصل در بندگی فضای جهاد فی الله است
5- اصل تقدم پرداختن به روح تربیت بر قالب های تربیتی-تفصیلات تربیتی
6- اختصاصات خوراک های تربیتی و فرهنگی متناسب با استعداد های درونی
7- تفصیلات تربیت بر اساس روح حاکم بر تربیت
8- اصل استعداد سنجی در فرآیند تربیتی
9-اصل استفاده از روحانی در تربیت بمعنی الاخص
10- اصل تحت پوشش قرار دادن تربیتی خانواده ها در راستای تربیت متربی
11- راهبرد تربیت روش محبت محور و معرفت بنیاد و عملگرا است
12-اقامه نماز ،تحقق عبودیت در نظام فردی و اجتماعی و ارتباط آن با نصرت امام
13-هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن نوین اسلامی
14-اتحاد و یگانگی مسجد و هیأت در امر تربیت
⚠️پس از این به ترتیب به تشریح هر یک از این 14 مقدمه خواهیم پرداخت
ادامه👇
〰〰〰〰〰〰
💠هیأت تمدن ساز
رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی
🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه ✳️ مرحله اول : قرارگاه تربیتی (مقدمه 2) 〰〰〰〰〰〰 🔶اصول
🔴 #طرحنامه_عملیاتی
⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه
✳️ مرحله اول : قرارگاه تربیتی
🔰مقدمه 1 : اصل جدا ناپذیری عوام خواص از یکدیگر برای تربیت و اثردهی اجتماعی ( قسمت 1 )
〰〰〰〰〰〰
🔹یکی از مبانی اصلی که در طرح #هیات_تمدن_ساز به آن توجه شده ، این نکته است که در امر تربیت نباید بین مردم و #خواص آن ها جدایی افکند. درواقع اعتقاد ما بر این است که در امر تربیت مردم و نخبگان اصل بر جدایی ناپذیری این دو قشر از همدیگر است و اساسا در مقوله تربیت نخبگان و خواص جامعه باید همواره این قشر را با مضاف الیه خودشان که مردم است دید تا بتوان برنامه تربیتی لازم را برای آنها ارائه داد.
🔹لذا از این منظر، مجموعه هایی که فقط و تنها به هرکدام از این دو قشر عوام و خواص نگاه می کنند و مناسبات و تاثیر گذاری های هر یک بر دیگری را نادیده میگیرند در امر تربیت دچار خلل های جدی خواهند شد .
🔹این مقدمه اصلا بدان معنا نیست که ما در بستر تربیت قائل به خصوصیات های خاص هر یک از دو قشر نیستیم بلکه مرادمان از عدم جدایی این دو قشر از همدیگر تربیت هر یک در لوای توجه به دیگری است و لذا از نظر ما ، در پرداختن به نخبگان باید اتصال این ها را به مردم در دو ناحیه برقرار کرد :
1⃣ در بستر تربیت
2⃣ در بستر خروجی
🔹لذا اگر در مقوله پرداختن به امور نخبگان این دو امر لحاظ نشود هم در عرصه تربیت و هم در عرصه نتیجه گیری برای جامعه دچار خطاهای جدی و جبران ناپذیری خواهیم بود .
🔹شاید بتوان پدیده نامبارک فرار مغزها را جزء مصادیقی از این ضرر جبران ناپذیر دانست، چرا که در امر تربیت فقط توجه به خوراک های استعدادی آنها شده و هرگز در عمق جان این ها این تفکر کارگر نشده است که حیات اجتماعی اینها به معنای حقیقی در گرو اتصال به بدنه جامعه خودشان است.
🔹لذا متاسفانه ما شاهد این هستیم که برای به ثمر نشستن این استعدادها و نخبگان در هر یک از شاخه های خود، چه وقت ها و چه هزینه ها از سوی آموزش و پرورش و حتی مجموعه های تربیتی و دینی انجام میگیرد اما بخاطر غفلت از این نکته ، لقمهای آماده برای استفاده دیگران خواهند شد.
🔜 ادامه دارد ان شاءالله
〰〰〰〰〰〰
💠هیأت تمدن ساز
رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی
🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ اطلاعیه
به اطلاع می رساند به منظور تسهیل در بهره وری از محتوای #هیات_تمدن_ساز تغییراتی در روند فعالیت کانال در نظر گرفته شده است.
این ویدئو را تماشا کنید 👆
@heiattamadonsaz 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سوال مهم
آیا مباحث هیأت تمدن ساز تنها برای تشکلی به نام #هیأت کارایی دارد؟
آیا صحبت از هیأت به معنای نفی #مسجد ، کانون ها و سایر تشکل هاست؟
این ویدئو را تماشا کنید 👆
@heiattamadonsaz 🏴
🔰شبکه کانالهای هیأت زوارالزهرا سلام الله علیها در ایتا دنبال کنید👇
💟 کانال هیأت زوار الزهرا (س)
http://eitaa.com/joinchat/4154458112C55fda7a1a5
💟 کانال تربیت هیأتی
(مبانی تربیتی هیأت زوارالزهرا(س))
🔹http://eitaa.com/joinchat/1507459084Cdf4c05b04b
💟 کانال بایگانی صوت و تصویر
🔹http://eitaa.com/joinchat/1619263499Ce0e8e8ebc0
💟 کانال طب و تغذیه تسآ
🔹http://eitaa.com/joinchat/3923968002Cc0f1f98204
💟 کانال نشریه مجازی پلاک 135
🔹http://eitaa.com/joinchat/3382575115Ce964588bf6
💟 کانال خیریه زوارالزهرا (س)
🔹http://eitaa.com/joinchat/2952134668C14d528e663
💟 کانال موسسه فرهنگی چادرانه
🔹http://eitaa.com/joinchat/2881748992C7c99c639b2
🔴 #طرحنامه_عملیاتی
⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه
مرحله اول : قرارگاه تربیتی
〰〰〰〰〰〰
🔰مقدمه 1 : اصل جدا ناپذیری عوام خواص از یکدیگر برای تربیت و اثردهی اجتماعی ( قسمت 2 )
🔹لذا ما در هیچ کجای بستر تربیت اسلامی نمی بینیم که پیامبر(ص) یا هر یک از ائمه هدی (ع) دست از جامعه بشویند و اقدام به تربیت عده ای خاص بکنند، درواقع آنچه از بستر تربیتی اسلامی فهم می شود پهن شدن سفره عظیمی به نام اسلام است و هر یک به فراخور استعداد و تواناییش، تغذیه متناسب برای او فراهم می شود.
🔹این دست در دست دادن قشر خواص و عوام در مقوله تربیت و خروجی برای جامعه ثمربخش خواهد بود.
🔹بدیهی است که این اصل منکر خوراک دهی خاص نخبگان و خوراک دهی خاص عوام نخواهد بود ، در واقع همانطور که در تعریف نخبه آمده است که نخبه کسی است که قابلیت اثرگذاری بر اطراف خود داشته باشد این امر به وضوح روشن خواهد شد که در امر تربیت نخبگانی و یا پرداختن به مساله جامعه باید هر دو قشر را کنار همدیگر ملاحظه نمود .
🔹مجدد یادآور می شود، آنچه مورد تاکید این مقدمه است، اشاره به این نکته است که جداسازی این دوقشر و پرداختن به تربیت هر کدام بدون در نظر گرفتن لوازم تربیتی و اثر گذاری های تربیتی این دو کنار همدیگر ، باعث نقصان در امر تربیت هر کدام خواهد شد.
🔹لذا در امر تربیت نخبگانی باید نگاه به مضاف الیه این ها یعنی مردم باشد ، به همین منظور در جای جای تربیت نخبگانی باید اتصال به شبکه مردم برقرار باشد و با نگاه به این مضاف الیه امور تربیت خاص این قشر را برنامه ریزی کرد.
〰〰〰〰〰〰
💠هیأت تمدن ساز
رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی
🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔴 #طرحنامه_عملیاتی
⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه
مرحله اول : قرارگاه تربیتی
〰〰〰〰〰〰
🔰مقدمه 1 : اصل جدا ناپذیری عوام خواص از یکدیگر برای تربیت و اثردهی اجتماعی ( قسمت 3 )
🔹ملاحظات اشاره شده در باب خواص و نخبگان در برنامه ریزی های کلی برای جامعه نیز باید مورد لحاظ قرار گیرد ، به طوری که برنامه ریزی های فرهنگی و تربیتی طوری باشد که در عین اینکه برای همه است بتواند مورد استفاده نخبگان هم باشد و یا اقدام به برنامه ریزی هایی برای عموم مردم شود که در آن اشتراک این دو قشر در کنار یکدیگر لحاظ شود .لذا برنامه ریزی فرهنگی برای جامعه بدون در نظر گرفتن وضعیت خواص و برنامه برای آنها نیز همین نواقص را به دنبال دارد .
🔹نکته ی دیگر که باید در این مقدمه به آن اشاره کرد ،توجه به این است که در هر مجموعه ای امری به عنوان محور اصلی و دیگری به عنوان محور فرعی است ، آنچه در هیأت تمدن ساز مورد تاکید است، پرداختن به تربیت خاص نخبگان با نگاه به فرهنگ عمومی که این نخبگان در آن تنفس می کنند .لذا نوک پیکان برنامه های هیأت تربیت خواص است اما در امر پرورش همین خواص توجه جدی به لایه عموم می شود و حتی برنامه های مستقلی برای عموم انجام میگیرد که در نهایت سطح ورودی و سطح تربیتی خواص مورد نظر ما را بالا می برد .
🔹از طرفی شایان ذکر است با مقدماتی که در جلوتر به آن اشاره میکنیم این نخبه باید در انتهای فرآیند تربیتی به حدی رسیده باشد که مشخصا به دسته ای از مأموریت ها برسد که اثر این مأموریت ها رشد اجتماعی خواهد بود ، این مأموریت ها چه به لحاظ علمی باشد چه به لحاظ فرهنگی و ....همه و همه در راستای رشد و اعتلای عموم جامعه خواهد بود .
〰〰〰〰〰〰
💠هیأت تمدن ساز
رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی
🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔴 #طرحنامه_عملیاتی
⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه
مرحله اول : قرارگاه تربیتی
〰〰〰〰〰〰
🔰مقدمه 1 : اصل جدا ناپذیری عوام خواص از یکدیگر برای تربیت و اثردهی اجتماعی ( قسمت 4 )
لذا اقدامات هیأت برای قشر عوام در دو حیطه انجام می گیرد :
1⃣ اقدامات ناظر بر قشر عموم با رویکرد تربیت نخبه :
🅰 اقدامات بالا برنده سطح عمومی جامعه :
این اقدامات اقدامات ناظر بر عام است ولی نتیجه اش افزایش سطح جامعه و لذا افزایش سطح ورودی های نخبه ما خواهد بود مانند اعزام مبلغ به مدارس و استقرار روحانی در مدارسی که تحت پوشش نخبگانی ما هستند لذا ورودی هایی که ما به دنبال آن هستیم از بدو ورود با سطحی بالاتر خواهند بود .
⚠️همین جا باید تذکر داده شود که یکی از اهداف طرح اعزام مبلغ نکته اشاره شده میباشد.
🅱 اقدامات تربیتی برای ابعاد نخبه با رویکرد توجه به عموم جامعه :
این اقدامات با محوریت تربیت ابعاد مختلف نخبگانی است اما رویکرد آن توجه به عموم جامعه هست .یعنی هم به لحاظ اینکه این افراد نخبه فردی از این جامعه اند ودر اشتراک با آنها خوراک های خاص می خواهند را شامل می شود و هم برنامه هایی که برای مردم است اما به دلیل رشد ابعاد تربیتی نخبگان تهیه می شود .
🔹برای نمونه می توان به برنامه های فرهنگی مانند برقراری هیأت های هفتگی اشاره کرد ، نه فقط هیأتی که اعضای نخبگانی هیأت در آن باشند بلکه هیأتی خواهد بود که امتداد اثردهی های فرهنگی و تربیتی آن تمام محلی که این نخبگان در آن هستند را در برمی گیرد و کاملا ناظر بر آنها و برای استفاده بردن آنها تعبیه شده است .
🔹 و یا برنامه های مانند اردوهای جهادی یا سر کشی به مناطق محروم یا پروژه مقر کتاب که رویکرد اصلی آن پشتیبانی فرهنگی و مطالعاتی است برای تمام اعضای محل که با طرح هایی مانند مادر محله ، همسایه فهیم و ...اجرا می شود و مجری این ها خود افراد نخبگانی است .
🔹در آخر توجه به این نکته حائز اهمیت است که ما صرفا به دنبال برپایی چند برنامه فرهنگی یا چند برنامه تربیتی پسندیده نیستیم که این اشکال بشود که در سایر مجموعه ها هم این امور نامبرده در قالب مثال های بالا انجام می شود. بلکه باید گفت حق بر این است که یک نخ تسبیح جدی همه این برنامه های تربیتی و فرهنگی عمومی و نخبگانی را در بر می گرد و آن تیتر یاد شده در مقدمه است. و به جد یک مبنای جدی خواهد بود که این هیأت باید به چه سر فصلهایی اقدام کند و دست از چه اموری باید بردارد لذا تفاصیل این امر در کتابچه مبانی توضیح داده خواهد شد.
〰〰〰〰〰〰
💠هیأت تمدن ساز
رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی
🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 سوال مهم آیا مباحث هیأت تمدن ساز تنها برای تشکلی به نام #هیأت کارایی دارد؟ آیا صحبت از هیأت به م
با سلام
احتراماً دعوت میشود، این ویدئو را مشاهده بفرمائید 👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 #ببینید
با روند ارائه مباحث آشنا بشوید☝️
بررسی اجمالی تاریخچه هیأت
ظرفیت شناسی و مولفه های هیأت مطلوب
طرح کلی هیأت های تمدن ساز
اتحاد و یگانگی هیأت و #مسجد
💠هیأت تمدن ساز
@heiattamadonsaz 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 #ببینید
⭕️اگر هیأتی بخواهد واقعا تمدن ساز بشود باید حائز چه مولفه هایی باشد؟ (مقدمه)
💠هیأت تمدن ساز
@heiattamadonsaz 🏴
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه مرحله اول : قرارگاه تربیتی 〰〰〰〰〰〰 🔰مقدمه 1 : اصل جدا
🔴 #طرحنامه_عملیاتی
⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه
مرحله اول : قرارگاه تربیتی (قسمت 5)
〰〰〰〰〰〰
🔰مقدمه 2 : هدف غایی از تربیت عوام و خواص رسیدن به حقیقت عبودیت و بندگی است
🔹خداوند متعال در سوره مبارکه ذاریات آیه 56 می فرماید :
وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ
🔹از این آیه و آیات مشابه و روایات مربوطه به وضوح فهم می شود ک هدف نهایی از خلقت ، رسیدن به بندگی خدا است .
🔹آنچه تمدن توحیدی حضرت ولی امر (عج ) برای بشر به ارمغان می آورد حاکمیت #توحید و سراسری شدن عبودیت در عرصه جامعه جهانی خواهد بود . لذا اصلیترین هدف و هدف نهایی که در امر تربیت نخبگانی و پرداختن به فرهنگ عمومی از همه برنامه های تربیتی و فرهنگی باید دنبال کرد ، ایجاد روح بندگی و دمیدن روحیه عبودیت در افراد و جامعه خواهد بود .
🔹توجه به این نکته که در پس همه برنامه های #تربیتی باید توجه به روح #عبودیت لحاظ شود نکته ای است که مورد تاکید این مقدمه و سایر مقدمات می شود و گرنه نبود این نگاه و نظر باعث می شود ما مجموعه ای از فعالیت های خوب داشته باشیم اما مانند مهره های تسبیحی باشند که نخ واحدی ندارند و لذا یک روح واحد در جان متربی ایجاد نمی شود .لذا در تمامی برنامه های فرهنگی و تربیتی توجه به این مساله از حیاتیترین نکات می باشد .
🔹لذا باید در هر برنامه ی #فرهنگی و تربیتی که برای مخاطبان اجرا می کنیم ، این نکته را مورد توجه قرار دهیم که چه میزان به عبودیت این افراد اضافه شده است .این مقدمه در کنار مقدمات بعدی نقش خود را واضح تر نشان خواهد داد.
〰〰〰〰〰〰
💠هیأت تمدن ساز
رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی
🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔴 #طرحنامه_عملیاتی
⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه
مرحله اول : قرارگاه تربیتی (قسمت 6)
〰〰〰〰〰〰
🔰مقدمه 3: نصرت امام و پرداختن به اهداف امام شاه راه رسیدن به بندگی خدا
🔹مفهوم بندگی خدا مفهومی در نگاه اولیه ممکن است این طور فهم شود که مفهومی است که حدود و ثغور آن به درستی مشخص نیست و افراد می توانند دریافت های متعددی از این مفهوم داشته باشند. لذا ما در جریان تاریخ شاهد این هستیم که به اسم دین و بندگی خدا ، در برابر حقیقت دین مقابله کردن و حتی خود را متلبس به افعال و #ظواهر_دینی کرده اند در حالی که اندک استشمامی از رایحه ایمان در جان آنها ننشسته است.
🔹لذا ترجمه دقیق و صحیح سر صحنه مفهوم بندگی خدا، بطوری که در همه عرصه های زندگی شخص تعریف درستی از مفهوم #بندگی داشته باشد از امور ضروری و مهم برای تربیت نخبگانی و پرداختن به #فرهنگ_عمومی با توجه به مقدمات بالا خواهد بود .
🔹آنچه از تراث ادعیه و روایات و نیز از مشاهدات بزرگان و علماء از حققیت عالم به دست ما رسیده است این نکته را برای ما یادآور می شود که:
« مظهر اسم جامع الله ، حقیقت رسول ختمی مرتبت و ائمه هدی (ع) می باشد و انسان کامل جامعترین و کاملترین موجود پس از خداست .
این که انسان کامل جانشین خدا تکویناً و تشریعاً بر تمامی موجودات اند . »
🔹این که انسان کامل واسطه در فیض است بین حق و خلق و اگر انسان کامل نباشد هیچ کس مناسبتی با حق ندارد برای دریافت فیض الهی.
🔹آیاتی که در مورد وجه الله صحبت میکند و روایاتی که ذیل این آیات می فرماید نحن وجه الله ... و در جامعه کبیره این طور میخوانیم که الحق فیکم و منکم و الیکم و ...
🔹همچنین روایات متعدد دیگر که در این زمینه، این نکته را آشکار می سازد که برای رسیدن به بندگی خدا، شخص باید خود را هماهنگ با هرآنچه که #امام و ولی خدا می خواهد، بکند؛ چرا که هر مرتبه و ساحتی که امام در آنجا باشد، آنچا #حق است و هر مرتبه ای که مورد رضایت امام نباشد آنجا #باطل است چرا که امکان ندارد امام فرمان به امری بدهد و رضایت به فعالیتی داشته باشد که در آنجا رضایت الهی وجود نداشته باشد.
ادامه🔻
〰〰〰〰〰〰
💠هیأت تمدن ساز
رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی
🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔴 #طرحنامه_عملیاتی
⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه
مرحله اول : قرارگاه تربیتی (قسمت 7)
〰〰〰〰〰〰
🔰مقدمه 3: نصرت امام و پرداختن به اهداف امام شاه راه رسیدن به #بندگی_خدا
🔹این امر تمامی ساحت های زندگی بشری را تحت تاثیر خود قرار می دهد و لذا #ترجمه_دین و محدود کردن مفهوم بندگی به امور مهمه ای چون نماز و روزه و حج و زکات و ... و خالی کردن دین در سایر ساحتهای زندگی امری بسیار غلط است.
🔹کما اینکه ما در تاریخ و حتی امروزه مشاهده می کنیم که خود را مجری احکام الله می دانستند و میدانند و خود را بنده حقیقی می دانند و به نام دین و ابزار دین به مقابله با امام حق پرداختند و میپردازند درحالی که قدم از قدم در راه بندگی خدا برنداشتند.
🔹بدیهی است که در این مقدمه اصلا منظور این نیست که نباید به این امور پرداخت بلکه برعکس در مقدمات آینده اشاره خواهد شد که عمل به #واجبات پرداختن به #قوام انسانیت است و رکن این واجبات #نماز است و ما برای اقامه نماز اهمیت ویژه قائلیم اما محل اصلی سخن در اینجاست که نباید #دین و #عبودیت را در این امور شخصی و ظاهری خلاصه کرد، بطوری که شخص بریده از حقیقت نهفته در اینها باشد؛ بلکه تحقق حقیقت عبودیت در جامعه و نظام فردی با حقیقت نصرت امام یک امر واحد است و اعمال شریعت همه در راستای رشد و کمال نهایی فرد است ، لذا معنا ندارد که با انجام این امور مهم شخص بریده از امام و ولی باشد.
🔹لذا انسان برای رسیدن به بندگی ناب باید تمام ساحات زندگی خود را مطابق با امام کند . چه ساحت های #فردی و چه ساحت های #اجتماعی .
ادامه خواهد داشت 🔜
〰〰〰〰〰〰
💠هیأت تمدن ساز
رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی
🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه مرحله اول : قرارگاه تربیتی (قسمت 7) 〰〰〰〰〰〰 🔰مقدمه 3:
🔴 #طرحنامه_عملیاتی
⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه
مرحله اول : قرارگاه تربیتی (قسمت 8)
〰〰〰〰〰〰
🔰مقدمه 3: نصرت امام و پرداختن به اهداف امام شاه راه رسیدن به بندگی خدا
🔶برای توضیح بهتر به مثال زیر توجه کنید :
🔹ما 3 سبک زندگی برای افراد یک جامعه متصوریم
1⃣زندگی به غایت حیوانی یا زندگی به مثابه زندگی در تمدن غرب
2⃣ زندگی عامیانه اسلامی
3⃣ زندگی ناب شیعی
🔹در توضیح هریک باید گفت :
در سبک زندگی اول ، #خود_حیوانی محور اصلی زندگی است و تمام باید و نباید ها حول محور خود ،آن هم خود حیوانی می چرخد.
و لذا تماما منفعت محوری بر این زندگی حاکم است و احیانا اگر فضیلتهایی در این زندگی از قبیل عدالت، عدم ظلم به دیگران مشاهده می شود حقیقتا فضیلت نبوده بلکه فضیلت نما هستند چرا که محور در اینگونه زندگی ها ارزش و سعادت نیست بلکه خود و تماما منفعت است که مفصل آن در پشتوانه های این طرح کامل توضیح داده خواهد شد.
🔹اما در سبک زندگی دوم ، زندگی بر اساس خود حیوانی بسته نشده است بلکه در این محور اصطلاحا باید #ارزش ها حاکم باشد
درواقع عمل به #وظایف_اسلامی از این جهت که اینها رساننده ما به سعادت هستند و دین و شریعت این را خواسته است بدین جهت که اینها دارای حسن ذاتی فعلی هستند و من انجام دهنده این ها هستم برای حسن ذاتی اینها و بخاطر طریق کمال بودن .
⚠️ اما نقطه انحراف این سبک خالی کردن اعمال #عبادی و ساحتهای مختلف زندگی بشری از حقیقیت دین است .
🔹در واقع مدل زندگی دوم محدود کردن دین به امور #ظاهریه #عبادیه است بطوری که این امور تمام ساحت های زندگی شخص را پر نمیکند و از منظر این سبک زندگی خیلی از امرو جاریه و ساری در زندگی ربطی به ساحت دین ندارد .
ادامه🔻
〰〰〰〰〰〰
💠هیأت تمدن ساز
رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی
🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه مرحله اول : قرارگاه تربیتی (قسمت 8) 〰〰〰〰〰〰 🔰مقدمه 3:
🔴 #طرحنامه_عملیاتی
⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه
مرحله اول : قرارگاه تربیتی (قسمت 9)
〰〰〰〰〰〰
🔰مقدمه 3: نصرت امام و پرداختن به اهداف امام شاه راه رسیدن به بندگی خدا
🔹البته لازم به ذکر است آنچه در این سبک زندگی هست دارای مصادیق متعدد است و یک امر تشکیکی به لحاظ اجرا است تا آنجا که حداقل های آن به سمت #سکولاریزه در زندگی حداکثر آن به مدل سوم بلکه مدل سوم زندگی خواهد بود که توضیح خواهیم داد.
🔹اما در مدل سوم که از نظر ما #زندگی_ناب_شیعی همین سبک زندگی است این است که محور و اساس زندگی حرکت بر اساس #خواست_امام است.
🔹در واقع در این سبک زندگی آن چیزی محور همه فعالیت های فردی و اجتماعی فرد تعبیه می شد که پیشبرد #اهداف_امام باشد ، آنچه که امام از من به عنوان یک فرد در #جبهه_حق انتظار دارد برای مقابله با جبهه کفر. نه صرفا یک زندگی دینی خوب که محور تصمیم در آن نگاه به خود از جهت خود باشد.
🔹در واقع در این سبک زندگی خرج کرد #استعداد ، #انتخاب_شغل ، #فعالیت_اجتماعی و ...همه و همه با توجه به نیاز امام و خواست امام تعریف می شود و این از نظر ما اوج زندگی و کمال حقیقی است که اثبات و توضیح آن در پشتوانه های طرح کامل توضیح داده خواهد شد.
✅ شاید مثالی که خوب بتواند این مدل سوم را تقریب به ذهن بکند #سبک_زندگی #عبد_و_مولا می باشد.
🔹در واقع در سبک عبد و مولا ، #عبد مشغول به همه امور دنیوی و عبادی خواهد بود اما هر آنچه از او سر می زند و هر ثمری که می دهد و هر کاری که دارد یک پیکان در درون آن نهفته است و آن فلش در جهت خواست مولا از اوست .یعنی عبد زندگی دارد ، زن دارد ، بچه دارد ،کار دارد ، در آمد دارد و ....اما همه و همه برای مولایش هست حتی بچه های او ،حتی همسر او .. حتی همسری که انتخاب میکند بر اساس خواست مولایش باشد.
ادامه🔻
〰〰〰〰〰〰
💠هیأت تمدن ساز
رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی
🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه مرحله اول : قرارگاه تربیتی (قسمت 9) 〰〰〰〰〰〰 🔰مقدمه 3:
🔴 #طرحنامه_عملیاتی
⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه
مرحله اول : قرارگاه تربیتی (قسمت 10)
〰〰〰〰〰〰
🔰مقدمه 3: نصرت امام و پرداختن به اهداف امام شاه راه رسیدن به بندگی خدا
🔹در واقع در مدل زندگی #سوم فرد باید تمام زندگی خود را مطابق با ترجمه فردی که از خواست امام (ع) پیدا میکند تنظیم و کند و این روح اصلی است که در فرد باید شکل بگیرد و ما در #فرآیند_تربیت (قرارگاه تربیت) دنبال نهادینه کردن این دغدغه هستیم.
🔹و این عقلانیترین زندگی ممکن برای بشر است چرا که کمال و رشد او گره خورده است به هرآنچه مورد #رضایت و خواست امام از اوست.
لذا از نظر ما تحقق جریان بندگی گره جدی به نصرت امام خورده است و باید برای تحقق بندگی درعرصه فردی و اجتماعی باید به نصرت امام در تمامی عرصه های فردی و اجتماعی پرداخت.
🔹 نکته ای که باید مجدد به آن تاکید کرد این است که نباید متصور شد وقتی بندگی را به نصرت امام گره زدیم به معنای خروج از فضاهای عبادی است ، این تصور قطعا غلط است. بلکه برعکس ، نقطه تمرکز این سخن در اینجاست که روح عبادت در این فضا کاملا محقق می شود لذا شخص هر چقدر به امام نزدیکتر، عابدتر، زاهدتر و به لحاظ فضاهای عبادی فردی در اوج است چرا که خود اساس کار امام رساندن خلایق به بندگی خدا و وصل انسان ها به حقیقت مطلق می باشد و نمی توان برای رسیدن به این امور خود را خالی از فضاهای عبادی کرد. بلکه مجدد تاکید می شود که این سبک عبادت فقط #خلوت و #عزلت به همراه ندارد بلکه از او مردان شب و شیران روز را می سازد .
⚠️ لازم به ذکر است که در فضای تربیتی در جمعهوری اسلامی ، اعتقاد بر این است که نصرت #امام_غائب در عصر غیبت #نصرت_انقلاب اسلامی خواهد بود .
🔹 یعنی اعتقاد ما بر ای است که جمهوری اسلامی ایران ، پرچم دار مبارزه با #جبهه_باطل بوده است و لذا افراد اگر بخواهند نصرت امام حی غائب از منظر را بکند ، در واقع باید بدنبال نصرت ولی جامعه اسلامی باشند که با توجه به مبنای #فقهی و #کلامی ما ، #نصرت #ولی_فقیه و جمهوری اسلامی خواهد بود.
ادامه خواهد داشت 🔜
〰〰〰〰〰〰
💠هیأت تمدن ساز
رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی
🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه مرحله اول : قرارگاه تربیتی (قسمت 10) 〰〰〰〰〰〰 🔰مقدمه 3:
🔴مخاطبان و همراهان گرامی برای مطالعه نسخه اجرای شده #هیأت_تمدن_ساز و کسب ملزومات اجرایی و عملیاتی آن در یک مجموعه ( هیأت یا ... ) هشتگ #طرحنامه_عملیاتی را دنبال بفرمائید.☝️
در این سلسله مطالب، تا کنون مراحل سه گانه و سه لایه ای هیأت تمدن ساز تشریح شده و هم اکنون در حال ارائه و توضیح مرحله اول ( یعنی قرارگاه تربیتی ) هستیم.
💠هیأت تمدن ساز
@heiattamadonsaz 🏴
هدایت شده از هیأت زوارالزهراء(س)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحلیل بسیار شنیدنی و آموزنده دکتر یوسف اباذری استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در مورد وقایع اخیر
@zovvaralzahra
هیات تمدن ساز
تحلیل بسیار شنیدنی و آموزنده دکتر یوسف اباذری استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در مورد وقای
🔷هیاتها،کانونها،مساجد،اهالی حلقه صالحین،پایگاه های بسیج،به وظیفه تاریخی خود عمل کنید .‼️
🔻باید سراغ مردم رفت،روشنگری کرد ،خدمات اجتماعی ارائه داد،این فاصله بین ما و مردم که فقط با کار فرهنگی صرف به دنبال پر کردن آن هستیم ،پر شدنی نیست.
🔻باید نیازهای معرفتی ،سیاسی،اقتصادی ،اجتماعی مردم را ما فریاد بزنیم ،نه شبکه های بیگانه غربی و عربی و امریکایی...
✅ قرار بود ،هیاتها ،مساجد،کانون ها ،#بازوی_اجتماعی_ولی_خدا باشند ،نه محلی برای دعواهای فرهنگی و کارهای به ظاهر دینی ما....
🔸برای امامتان ،برای دینتان ،برای به مسلخ نرفتن ولیتان ،و تکرار نشدن کربلایتان ،امروز وقت لبیک گفتن به ولی خدا است...
📢نهضت #رجوع_به_نیازهای_اساسی مردم را شروع کنیم.این وظیفه ای بود که مدتها ،ما مجموعه های فرهنگی از آن غافل شدیم.
@heiattamadonsaz
هدایت شده از هیات تمدن ساز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ویژگی های هیات تمدن ساز (قسمت۱)
❗️اولین ویژگی هیات تمدن ساز ،ایجاد دغدغه و نصرت ولی خدا در جامعه است
‼️هیاتها و مجموعه های فرهنگی،به وظیفه تاریخی خود عمل کنید
@heiattamadonsaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 سخنان #حجت_الاسلام_بی_آزار_تهرانی،در مورد وظیفه هیات ها در عصر ظهور ...
‼️هیاتها صرفا محفلهای معنوی نیست
#هیات_بازوی_اجتماعی_ولی_خداست
@heiattamadonsaz
هیات تمدن ساز
✳️ اطلاعیه به اطلاع می رساند به منظور تسهیل در بهره وری از محتوای #هیات_تمدن_ساز تغییراتی در روند ف
📢 قابل توجه ،اعضای فرهیخته کانال هیات تمدن ساز ، رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی :
🌱 سایت هیات تمدن ساز به روز شد ، و شما عزیزان می توانید :
تفاصیل بحث های علمی ظرفیت شناسی هیات ،
اصول کار تشکیلاتی شیعی در عصر غیبت ،
مولفه های هیات های تمدن ساز،
و بحث های طرح نامه عملیاتی هیات های تمدن ساز
و سایر مباحث را در سایت www.heiattamadonsaz.ir
دنبال کنید .
🔜 علت وقفه در ارائه مطالب علمی از سلسه کتابهای هیات تمدن ساز ، ایجاد زیر ساختهای مناسبتر برای شما عزیزان می باشد ، تا بتوانید با سهولت بیشتر از مطالب بهره کافی را ببرید .
#دوستان_خود_را_فرا_بخوانید
@heiattamadonsaz