هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
❎فتوای دقیق حضرت آیت الله سیستانی:
مسأله ۳۰. برزن لازم نیست صورت و دستهای خود را از مچ تا سر انگشتان بپوشاند، مگر در سه مورد که پوشاندن آنها حتی از مردان محرم واجب است:
الف. بترسد که نپوشاندن آن قسمتها باعث شود خودش مبتلا به گناه گردد.
ب. قصد وی از نپوشاندن آن قسمت ها، مبتلا کردن بیننده به نگاه حرام باشد.
ج. نپوشاندن آن قسمتها نوعا و به طور معمول، موجب جلب توجه دیگران و نگاه از روی لذت دیگران به وی گردد.
📚توضیح المسائل جامع ،جلد ۴،ص ۴۴
@hejabe_momenat313
❤️پوشیه،حجابِ مومنات❤️
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
سایت رسمی آقای مکارم :👇🏾
⭕استثناء وجه و کفین در حجاب
پرسش : یا حکم حجاب صورت و دستها را نیز شامل مى شود؟
پاسخ اجمالی:
پاسخ تفصیلی: بسیارى از فقها معتقدند: پوشاندن این دو (وجه و کفین) از حکم حجاب مستثنى است، در حالى که جمعى فتوا به وجوب پوشاندن داده، یا حداقل احتیاط مى کنند، البته آن دسته که پوشاندن این دو را واجب نمى دانند، نیز آن را مقید به صورتى مى کنند که منشأ فساد و انحرافى نگردد، و گر نه واجب است.
❎پ. ن:حتی ایشان هم بصورت مطلق جواز عدم پوشش وجه و کفین را ندادند؛ بلکه در سایتشان هم قید آوردند و هم اشاره کردند که پاره ای فقها بدون شرط،پوشش وجه و کفین را واجب میدانند
🆔 @hejabe_momenat313
#پوشیه
✅وجوبِ وقوعیِ پوشاندنِ صورت زنان در مقابل نامحرمان طبق فتوای آیت الله العظمی سیدصادق روحانی موجود در سایت ایشان:
اگر زن فقط احتمال تحریک نامحرم بدهد(توجه کنید میفرماید احتمال نمی فرماید یقین علمی کند!) باید صورت خود را بپوشاند.
@hejabe_momenat313
دوباره فردا میان پی وی میگن مراجع صورت رو استثناء کردن
وقتی حتی کلاس اول ابتدایی رو با پارتی قبول شدن اینجور میشه
پوشیه،حجابِ مؤمنات
- ✍🏾این ماییم که مدافعِ و محافظِ سرسختِ انسانیت و مقامات والای الهی زنانیم نه غربی و غرب زده؛ 👈🏾زن
#پیام_ناشناس
سلام
شما وقتی آتش را کنارِ چوب میگذارید چوب میسوزد
این دنیا ،دنیای علت و معلول است
البته منظور ما هم این نیست که فاحشه شدن الا و لابد یعنی با کسی در تختی بخوابد همین که هر آنچه از حیای زن باشد در او از بین خواهد رفت مثلا راحت با نامحرم بگو بخند دارد در مجازی و غیره مشغولِ چت های غیر ضروری در گروها و خصوصی ها خواهد شد و انواعِ زنای ذهنی با همکار و مسئول و رئیسِ مَردش و انواعِ خیانت های خُرد که قبلا در این توضیح داده ایم👇🏽
https://eitaa.com/aboohaidar110/121
پوشیه،حجابِ مؤمنات
#پیام_ناشناس
سلام
نامحرم نامحرم است پسر عمو و برادر شوهر و غیره ندارد .
وقتی این واجب(صله رحم) در تزاحم باشد با حرامی مانند ارتباط گیری با نامحرم دیگر نیازی به انجامش نیست گرچه طرقِ دیگری برای صله ی رحم وجود دارد
صله ی رحم با پسر عمو تماس و مهمانی و غیره با زنِ پسر عمو و الی آخر از طرقی که مصداقِ صله ی رحم با اون فرد است .
که سالیانی عمومِ مذهبی های شیعه به این طریق صله رحم انجام میدادند و میدهند
نه مهمانی مختلط نه احوال پرسی با نامحرم ....
البته ابدا منظور این نیست که راه براه زنگ بزتید به مثلا زنِ پسر عمو احوال پرس و جو کنید منظور همان دیدار هایی که در مهمانی و قسمتِ زنانه هست کافیست
صله ی رحم میزان های متفاوتی داره که در رابطه با نامحرم ،به حداقلش باید اکتفاء کرد
حداقلش چیست؟؟ یا بهتر بگوییم مصداقی از مصادیقِ صله رحم که اهل بیت اهل بیت علیهم السلام بیان فرموده اند و مناسبِ با این قضیه است چیست؟
و أفضل ما يوصل به الرحم كفّ الأذى عنها
👆🏾فرموده اند بهترین صله ی رحم همینه که آزار و اذیت (بناحقی) به آنها نرسانید.
شاید بعضی پاسخگوهای دفاتر باید تعزیر شوند تا یاد بگیرند ناموس ملت رو به دامنِ نامحرم سوق ندهند.
اللهم عجل لولیک الفرج
#پیام_ناشناس
سلام
چشم ها به همان دلیلی که صورت واجب است پوشیده شود باید پوشیده شود قاب کردنِ چشم ها اثرِ منفی اش از باز بودنِ کل صورت بیشتر نباشد کمتر نیست.
اما حفاظتِ زن از عفتش فقط منحصرِ در چادر و پوشیه نیست بلکه برخی رفتار و پوشش ها علامت میدهد که مرا ببینید مثلا نوعِ کفشی که انتخاب میکنید یا نوعِ نگاه و غیرِ سربزیر بودنتان
با این وجود، زن نباید با تمام این حجاب ها و رفتار های مناسب و در شانِ بانوی شیعه ،بدونِ محارمش بیرون رود اما اگر ناچار بود و اضطرار پیش آمد و بیرون رفت بهترین مکان را برای راه رفتن و نشستن انتخاب کند مثلا روایت میفرماید زنان در وسط مسیر راه نروند بلکه از کنارِ دیوار راه بروند ....
بعد از این مراقبت ها از عفتتان گناهی متوجه شما نیست.
پوشیه،حجابِ مؤمنات
#پیام_ناشناس پاسخ👇🏽
پاسخ
سلام
ما روایتی در اثباتِ پوشیه در این کانال نیاوردیم بلکه با فتوای فقهایی که همه ی روایات و آیات را دیده اند و استفراغ وُسع نموده اند وجوبِ پوشیه را اثبات کردیم مگر ندیدید و نخواندید؟؟؟
گرچه اگر روایت هم بیاوریم هم جهتِ با فتاوای عمومِ فقهاست نه روایاتی که خودِ فقها کنار گذاشته باشند
یا اینکه شما مجتهدید و فتوای مرجع براتون اهمیتی نداره؟؟
یا اینکه هر جا دلتون خواست از مرجع ،تقلید میکنید و هر جا باب میلتون نبود خودتان اجتهادِ جاهلانه میورزید؟؟
اما راجع به اون حدیث
اولا صدیقه ی کبری همان کسیست که در حدیث متواتر فرمود خیر برای زن این است
که نه او مردی را ببیند نه مردی او را ببیند.
چجور خودشان نعوذ بالله خلافش را انجام دهند و زبانم لال از خیر دور شوند؟؟
ثانیا، بر فرضِ وجودِ چنین حالاتی او حجت الله است و وظیفه ی هدایتگری و رساندنِ اسرار ولایت را در آن خفقانِ منعِ حدیث و انزوای ولایت و اهل بیت علیهم السلام دارد لذا در حالتِ تزاحم ،اینها تعارضی با فتاوا و سیره خودِ ایشان در مابقیِ مکان ها و زمان ها ندارد
و ثالثا ، احادیثی که دال بر دیده شدنِ چهره ی ایشان است سندا ضعیف است به اعترافِ حدیث شناسانِ مطرحِ شیعه مانند مجلسی و خوئی رحمهما الله
تا جایی که مرحومِ خویی حتی در کتاب نکاح متنش را رد کرده👇🏽
فلا مجال للإعتماد علیها علی أنّ متنها غیر قابل للتّصدیق فإنّ مقام الصّدّیقة الزّهراء علیها السّلام یمنع من ظهورها أمام الرّجل الأجنبيّ بحیث یراها قطعاً فإنّ کلّ امراة شریفة تأبی ذلک فکیف بسیّدة النّساء علیها السّلام؟
ترجمه :مجالی برای اعتماد به این حدیث وجود ندارد چرا که متنش قابل تصدیق نیست و مقامِ حضرتش مانع از ظهورش مقابل مرد نامحرم است به نحوی که چهره ی او دیده شود و هر زنِ شریفی از دیده شدنِ چهره اش دوری میکند چه رسد که این زنِ شریف صدیقه ی کبری سلام الله علیها باشد.