eitaa logo
حجاب؛ محدودیت یا مصونیت
134 دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
7.6هزار ویدیو
38 فایل
مطالب این کانال حول محور حجاب و موضوعات مرتبط با آن نظیر حیا، غیرت، عفت و... است. امیدوارم که مورد استفاده هرچه بیشتر قرار گیرد. التماس دعا @hejabezahraii
مشاهده در ایتا
دانلود
بیشرف تر از روزنامه اعتماد و شرق هم هست؟ جریمه ریالی بد حجابی شایعه است.
⭕️ کیف ۱۰۰ میلیونی سحر دولتشاهی از برند معروف دیور که بالای ۳ هزار و ۲۵۰ دلار قیمت دارد. به نظرتون امثال علی کریمی به اینا هم میگن که با این پول میتونستی به مریضا و فقرا کمک کنی یا فقط گیرشون به نذری دادن به فقرا و مردمه ؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 وقتی یک دانشجو آرم روی سینه سردار حاجی‌زاده را به عنوان هدیه طلب می‌کند 🔹دیروز، دیدار سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با جمعی از دانشجویان 🔹جوانان انگشتر و تسبیح سردار را هم به عنوان هدیه دریافت کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نحوه دویدن دخترها علت کچلی زمین چمن شده! صحبت‌های عجیب تفکری رئیس هیات فوتبال استان یزد درباره فوتبال بانوان فقط قیافه مبهوت مجری 😂
هدف دشمن از هجمه علیه هویت ایرانی – اسلامی چیست؟ - 1 دکتر «رضا پورحسین» پژوهشگر و روان شناس: وقتی به دقت صحنه وسیع رسانه ای و فعالیت های داخلی و خارجی را مشاهده می کنیم مولکول های شناختی مسموم، 24 ساعته به سوی هویت ایرانی- اسلامی پرتاب می شوند. مخرج مشترک اهداف مهاجمان فرهنگی، استحاله هویت ایرانی - اسلامی است. آنها دین، اصالت ها، پرچم، زبان، یکپارچگی سرزمینی، تعلق وطنی، نجابت، عفاف، حماسه، فتیان و خانواده را هدف قرار داده اند. توپخانه گسترده دشمنان لحظه ای از کار نمی افتد. «هویت» در منابع مختلف تعاریف و تفاسیر گوناگونی را به خود اختصاص داده است. با این حال معنای «هویت» در یک عبارت کلی به معنای چرایی و چیستی یک مفهوم است. به عنوان نمونه، هویت فردی و هویت جمعی هرکدام براساس یک سری ساختار جزئی تشکیل شده اند و مجموع این جزئیات، هویت افراد را سازمان می دهد. در هویت جمعی، اعضای یک جامعه، براساس ارزش ها، هنجارها و باورهای مشترک در مجموع هویت آن جامعه را تشکیل داده اند که این از دیرباز و در طول زمان به آن اجتماع منتسب شده است. در جامعه کنونی ما، از هویت ایرانی اسلامی می توان به عنوان «هویت» ملی ایرانیان یاد کرد. اکنون غنای هویت ایرانی اسلامی ایرانیان در راهپیمایی های عظیم مذهبی و ملی مانند مراسم باشکوه و گسترده مردم در ایام عزاداری و بزرگداشت سیدالشهداء (ع) و سایر ائمه معصومین و همچنین مراسم ملی چون 22 بهمن ماه و سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، حضور فعال در مناسبت هایی همچون کمک به نیازمندان در قالب رزمایش همدلی در دوران کرونا یا جشن های نیکوکاری و جشن عاطفه ها در هرسال را می توان به طور واضح درک کرد. اگرچه ماندگاری و اصالت این هویت یک شبه به دست نیامده و محققان معتقدند هویت ایرانی اسلامی جامعه ایرانی در طول تاریخ و با آگاهی مردم به دست آمده و نسل به نسل منتقل و حفاظت شده است. تمدن ایرانی -  اسلامی ترکیبی پذیرفته شده در جان ایرانیان دکتر «رضا پورحسین» پژوهشگر و روان شناس درخصوص تمدن ایرانی می گوید: «ایرانیان از ابتدا «موحد و نجیب» بوده اند. آنان اسلام و به ویژه اسلام اهل بیتی را با دل و جان پذیرفتند و با این پذیرش، حماسه از جنس حماسه عاشورایی، جزو «هویت» آنان شد.» پورحسین با تاکید بر اینکه مردم ایران عمدتا به صورت فطری هویت ایرانی اسلامی را درک کرده و آن را پذیرفته اند به هجوم دشمنان ایران و ایرانی به همین سبب اشاره کرده و تاکید می کند: «اکنون می توان ادعا کرد که ناکامی مهاجمان مردم ایران با انواع و اقسام ابزارهای رسانه ای و غیررسانه ای خود جهت تضعیف فرهنگ و «هویت» ایرانی اسلامی ما همین اصالت، آگاهی و اشتیاق مردم نسبت به اعتقادات خود است. وقتی به دقت صحنه وسیع رسانه ای و فعالیت های داخلی و خارجی را مشاهده می کنیم، مولکول های شناختی مسموم، بیست و چهارساعته به سوی هویت ایرانی اسلامی پرتاب می شوند. مخرج مشترک اهداف مهاجمان فرهنگی، استحاله هویت ایرانی اسلامی است. آنها دین، اصالت ها، پرچم، زبان، یکپارچگی سرزمینی، تعلق وطنی، نجابت، عفاف، حماسه، فتیان و خانواده را هدف قرار داده اند. توپخانه گسترده دشمنان لحظه ای از کار نمی افتد.» لزوم استحکام هویت و تقویت زیربنای فکری درباره تهاجم همه جانبه دشمن به مسئله «هویت» در جامعه ایرانی اسلامی ما به بهانه ها و با ابزارهای مختلف، باید به بیان فصل الخطاب رهبر معظم انقلاب در 29 بهمن سال 1399 اشاره کرد. ایشان در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی ضمن اشاره به ایستادگی ملت ایران در برابر نظام سلطه و خدعه های گوناگون دشمن در عرصه های مختلف علیه نظام اسلامی، به نقش مهم استحکام «هویت» در جامعه تاکید کرده و فرمودند: «در برابر این دشمنی و این جبهه {استکبار}، این ملت عزیز و پایدار ما نیاز دارند به اینکه هویت خود را مستحکم کنند؛ شخصیت و هویت و عناصر هویتی خودشان را مستحکم کنند و قدرت درونی خودشان را ازدیاد ببخشند؛ این نیاز قطعی است. آنچه به یک ملت و یک نهضت هویت می دهد و قدرت می دهد چیست؟ اولا دارا بودن یک زیربنای فکری مستحکم است. علت اینکه خیلی از کشورهایی که انقلاب کردند و حرکاتی را ضد سلطه و ضد استکبار و ضد ظلم و استبداد به وجود آوردند، بعد از مدت کوتاهی -بعضی ها بعد از پنج سال، بعضی ها بعد از ده سال- به کلی از آن راه برگشتند و رفتند در همان راه اسلاف خودشان و مثل آنها شدند، این بود که زیربنای فکری محکمی در اختیارشان نبود. اینکه می بینید گاهی در بعضی از کلمات بیگانه ها -که بعضی داخلی ها هم متاسفانه از آنها تقلید می کنند- ایدئولوژی زدایی مطرح می شود معنایش این است. دشمن اصلی برای سلطه گران، همین زیربنای فکری اصلی است که زیربنای اسلامی است؛
هدف دشمن از هجمه علیه هویت ایرانی – اسلامی چیست؟ - 2 این زیربنا از اسلام گرفته شده؛ در بیانات امام به طور مبسوط این زیربنا توضیح داده شده. اگرمجلدات متعدد فرمایشات امام را ملاحظه کنید، این زیربنای فکری اسلامی و زیربنای عقیدتی کاملا در آن جاها متجلی است و بیانات گسترده امام راحل، یک ذخیره غنی در این زمینه است؛ بعد هم درس های ارزشمندی از متفکران انقلابی ما در اختیار ما است، از شهید مطهری و شهید بهشتی و دیگران تا زمان حاضر که این ها از قرآن و متون اسلامی این زیربنا را گرفته اند و تامین می کنند. خب این مربوط به زیربنای فکری [بود] که این لازم است، اما در مقام عمل هم یک چیزهایی لازم است، یعنی صرف وجود این زیربنا کافی نیست. در مقام عمل چه لازم است؟ نترسیدن، خسته نشدن، ناامید نشدن، تنبلی نکردن، ندانسته در نقشه دشمن وارد نشدن و به او کمک نکردن؛ این ها در عمل لازم است. در جای خود هم آماده فداکاری بودن؛ اینکه می گوییم در جای خود، یعنی یک مواردی پیش می آید که باید فداکاری کرد، باید جان را به کف دست گرفت.» هجمه علیه حجاب و عفاف مصداقی از تلاش تخریب هویت ایرانی- اسلامی در راستای حفظ هویت و لزوم استحکام هویت ملی و اسلامی در کشورمان، می توان به مسئله حجاب و عفاف که همواره در تیررس دشمنان بوده است اشاره کرد. از دیرباز پوشیدن لباس های خاص در فرهنگ های مختلف به نوعی بیانگر هویت یک منطقه بوده است، کمااینکه در کشور خودمان هنوز هم بسیاری از کردها، ترک ها، لرها و سایر اقوام سرزمین مان لباس هایی با شکل و شمایل خاص فرهنگ خود که نشانگر هویت آن هاست در اجتماع ظاهر می شوند. در خارج از کشور نیز همین گونه است، کارشناسان مد و لباس معتقدند بسیاری از الگوهای لباس که اتفاقا در بازارهای کشورمان نیز به وفور دیده می شوند، بعضا مخصوص یک سری گروه ها و اقشار خاص در کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند اما برخی افراد بدون آگاهی از ماهیت و هدف طراحی آن الگوها، لباس مذکور را خریداری کرده و به تن می کنند؛ اگرچه ممکن است لباس های مذکور، مربوط به گروهی بی اصالت بوده و بعضا در کشور ما قشری که چنین لباس هایی را ترویج می کنند، ضد ارزش و نامرتبط با فرهنگ ملی و دینی ما باشند، با این حال، با ورود این لباس های نا مرتبط در بازار کشورمان، برخی هم آنها را به تن می کنند. اقدامات دفاعی در برابر حملات دشمن پورحسین، رئیس دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران می گوید: «اگر همیشه به هویت خودمان آگاه و هوشیار باشیم، پرتاب مسلسل و پرحجم میکروب های شناختی از سوی ده ها رسانه بدخواه، تاثیری بر ذهن ما نخواهد داشت؛ چون قصد «مهاجم» معلوم است. این میکروب ها تنها در آدم های منفعل موثرند. رفتارشناسی دشمن از ضرورت های مقابله باجنگ نرم است. مهم ترین قصد بدخواهان، دورکردن آدم ها از اصالت و هویت یک ملت است تا پیوندهای دینی، وطنی و ملی آنان کمرنگ شوند. یکصد و شانزده ماهواره و حدود 260 کانال رادیو تلویزیون فارسی زبان، علیه ایران و با هدف استحاله هویت ایرانی اسلامی، میکروب های شناختی پرتاب می کنند. چرا میلیاردها دلار هزینه می کنند؟ هدف اصلی القای ناامیدی در جنگ نرم، حذف یا تغییر هویت ماست. دین، زبان و حماسه از اساسی ترین هویت های ما به شمار می روند. هر ملتی که هویت خود را پاس بدارد، همواره توسط ملت های دیگر تحسین شده است.» ابزار لازم در جنگ هویتی در پایان می توان گفت؛ شناخت هویت اجتماعی و فرهنگی، آگاهی از رفتارشناسی دشمنان هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی و همچنین تقویت زیربنای فکری هویت ایرانی اسلامی، ابزاری هستند که ما را در جنگ روایت ها و تلاش دشمنان برای تغییر باورهای درونی و قلبی جامعه، خصوصا در مسائلی چون حجاب و عفاف، مقاوم و مستحکم می کنند.
لب‌زدن در کنسرت جرم است 🔹معاون امور هنری وزیر فرهنگ: اگر هنرمندی بخواهد بی‌اخلاقی یا اخلاق لیبرالی را ترویج کند، دلیل ندارد دولت از او حمایت کند. 🔹خواننده حق ندارد روی صحنه به مخاطبش بی‌احترامی کند یا قطعه‌ای را به‌صورت لب‌زدن اجرا کند. اگر چنین موضوعی محرز شود، جرم است و شورای تخلفات برخورد جدی را با تهیه‌کننده، کنسرت‌گذار و خواننده دارد.
خیلی ها می پرسن: "کی گفته محجبه ها فرشته اند؟؟! امیرالمومنین علی علیه السلام : ◄ همانا عفیف و پاکدامن،فرشته ای ازفرشته هاست. *حکمت 476 نهج البلاغه
🔸امر به معروف و نهی از منکر وظیه همگانی. 🔹امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه است. در روایات ما حس نداشتن نسبت به این وظیفه نکوهش شده است. (دیدار با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅درخواست عجیب پدری از دخترش ....🤔 کلیپ مفهومی ...👌 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
🔺خنده داشت؟ ▪️کامنت قابل تامل یک خانم دکتر زیر پست یک ناخن کار که مورد تمسخر ناخن‌ کار قرار گرفت ▪️شما ناخن‌کارها نماز رو از زنان این سرزمین گرفتید.. در پیشگاه خداوند چی میخواهید جواب بدید؟
🔺هر ونی، ونِ گشت ارشاد نیست
سوال : بنظر مي رسه كه حجاب يك واجب شرعي نيست چون در قران براي بي حجابي مجازات و عذابي بيان نشده . پاسخ : بيان قران در سوره احزاب و نيز سوره نور ، در طرح حكم حجاب ، به جملاتي ختم مي شود كه حكايت از گناه بودن بي حجابي دارد و تلويحي بر عذاب است . در انتهاي آيه (59 احزاب عبارت ( والله غفور رحيم ) در آيه 31 نور ( و توبوا الي الله جميعا ايهاالمومنون لعلكم تفلحون به چشم مي خورد . اگر بي حجابي گناه نيست و عذابي در پي ندارد چرا بايد در انتهاي آيات مربوطه خداوند خود را به وصف غفور رحيم توصيف نمايد يا دستور باز گشت و توبه به مومنين بدهد كار مباح ، توبه نمي خواهد لذا نوع بيان قران كريم گناه و مجازات و عقاب در بي حجابي را مي رساند . گرچه براي بي حجابي حد شرعي در ايات و روايات وجود ندارد ولي از باب دفع ضرر محتمل و جلوگيري از فساد و بي بند و باري بر حاکم اسلامي لازم است مقرراتي را وضع نمايد، قرآن نيز فلسفه حجاب را جلوگيري از هرزه‌گي و فساد مي‌داند.اينگونه نيست كه همه احكام جزايي به تنصيص قرآن رسيده باشد. آري مجازات برخي از ترك واجبات يا اتيان محرمات ذكر شده است اما لزوماً چنين نيست كه متكفل بيان همه احكام جزايي باشد. برخي از احكام جزايي توسط روايات و برخي ديگر توسط حكم حكومتي ولي فقيه در زمان غيبت قابل تبيين است. ديگر آنكه اينگونه هم نيست كه قرآن ناظر به مجازات دنيوي تاركين حجاب شرعي و اوامر الهي نباشد، به عنوان نمونه به آيه اي اشاره مي شود. آنجا كه مي فرمايد: «إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيا وَ الآخِرَةِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ» «كساني كه دوست دارند زشتيها در ميان مردم با ايمان شيوع يابد عذاب دردناكي براي آنان در دنيا و آخرت است و خداوند مي داند و شما نمي دانيد» ( نور / 19 ) چنانكه با اندك تأمل روشن است، صريح آيه دلالت دارد بر اينكه فواحش مطلقاً مبغوض خداوند است و مرتكب آن مستحق عذاب دردناك دنيوي و اخروي است. آيا كسي مي تواند ادعا كند كه بي حجابي و اشاعه آن در بين جامعه مسلمين از مصاديق زشتي و فحشا نيست . 1 1- حسن رضاييان ، مقاله حجاب و ديانت
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️رابطه پوشش با اخلاق 🔸چه رابطه ای بین پوشش و لباس با اخلاق وجود دارد؟ 🔹 یکی از شئون انسانی است و این شأن انسان، به خصوصیات متفاوت فردی، اجتماعی وی مربوط میشود و میتوان گفت که ، پرچم وجود آدمی است که از اعتقادات، فرهنگ و آداب و رسوم وی سخن میگوید. پیدایش لباس منشأهای گوناگونی دارد، منشأ روانی، امنیتی، اجتماعی، اخلاقی و دینی و به خاطر این منشأها و کاربردهای گوناگون آن، بعنوان از آن یاد میشود، که خداوند مثل بقیه نعمتها به انسان ارزانی داشته، و آن را وسیله ای برای پوشش و زیبایی و حفاظت از سرما و گرما و از همه مهم‌تر، انجام عبادات خداوند قرار داده است. ، را در لابلای آیاتی که پیرامون آفرینش حضرت آدم (ع) آورده است و آن را بعنوان از طرف خدا معرفی میکند: «یا بنی آدم قد انزلنا علیکم لباساً...»، و بخاطر همین است که شیطان با وسوسه هایش میخواهد آنرا از تن ارزشمند انسان بکند و جدا کند، و اگر در این زمینه موفق نشد تلاش میکند تا انسان از مسیر اصلی استفاده صحیح از لباس منحرف شود و راه افراط و تفریط را بپیماید. 🔹سفارش و تأکید قرآن و روایات به استفاده صحیح از این وسیله، به ما یادآوری میکند که شکر نعمت لباس، به و مناسب از آن نعمت است، تا زمینه رشد شخصیت فردی و اجتماعی انسان را فراهم کند و تأثیر پوشش صحیح را بر آرامش و امنیت بیان نماید. روایات به این نکته اشاره دارند که ، سمبل و است و زبان گویای اوست که از سرّ درون انسان، پرده برمی‌دارد، و حتی نسبت به جنس و رنگ و شکل لباس حساسیت نشان میدهد و رهنمود ارایه مینماید، تا ما به و لباس برای انسان پی برده و بدانیم که انسان با پوشیدن لباس، نشانه ها و نمادهای فرهنگی و اعتقادی خود را به نمایش میگذارد. با این مقدمه روشن شد نوع پوشش ما در واقع نمادی از پایبندی ما به ارزش‌های اخلاقی است. در به تفصیل در مورد پوشش و حجاب و لباس سخن گفته شده است که در کتاب‌هایی که در مورد آداب اسلامی است میتوانید آنها را ملاحظه کنید. حجاب و پوشش در جنبه‌های مختلف دارای آثار و فواید زیادی است که دو مورد از آنها بیان میشود. 🔹 در جنبه فردی، یعنی اینکه حجاب برای خود شخص چه فایده‌ای دارد؛ حجاب باعث بین افراد جامعه است که بوسیله آن احساسات جنسی تحریک نمیشود و در مقابل، و معاشرت‌های بی‌بندوبار میان زن و مرد هیجانهای جنسی را بالا می‌برد و زمینه را برای مهیا میکند. حجاب موجب میشود که انسان حفظ شود، یعنی حجاب حفاظ انسان است. چه زیبا فرموده است استاد مطهری که: مصونیت است نه محدودیت. معنی این جمله این است که حجاب باعث نمیشود که انسان در محدودیت و اسارت واقع شود، بلکه حجاب او را حفظ میکند. مثلاً اگر از شما بپرسیم خانه‌ای که در آن زندگی میکنید، شما را محدود و اسیر کرده است و یا شما را حفظ میکند؟ مسلماً میگویید ما در خانه احساس امنیت میکنیم و خانه ما را از شر دزدان یا سرما و گرما و... حفظ میکند. هیچکس نمیگوید که من در خانه اسیر هستم و خانه مرا محدود میکند، پس بنابراین دوست دارم همیشه در خیابان و بیابان زندگی کنم، یا همین لباسی که میپوشیم، هیچکس نمیگوید این پیراهن یا شلوار مرا محدود کرده، دوست دارم لخت باشم، بلکه میگوید این لباس مرا حفظ میکند. پس انسان را از نامحرمان و انسانهای شهوتران و هوسران حفظ میکند 🔹فی‌المثل تا زمانی که در شیشه عطر بسته باشد عطر داخل آن هم محفوظ خواهد بود، ولی به محض اینکه چند ساعتی سر شیشه عطر برداشته شود عطر داخل آن می پرد و تنها شیشه خالی بدون عطر میماند که کسی بدان میلی ندارد، یعنی دیگر از آن استفاده نمیکنند. هم همانند سر شیشه عطر است که بوی خوش و زیبایی و طراوت زنها را حفظ میکند و با برداشتن حجاب، آن زیبایی هم از بین میرود. رمز زیبایی زنان مسلمان هم همین حجاب است. ریشه در عفت و حیا دارد و بروز و ظهور این صفات اخلاقی مهم است، لذا فردی که از حجاب محروم است از دسته‌ای از مهم‌ترین صفات اخلاقی محروم است. و آثار فراوانی در حوزه‌های مختلف زندگی ما دارد، چه در ارتباط با خدای متعال چه در ارتباط ما با خودمان و دیگران. شما میتوانید در مورد این دو صفت بطور جداگانه مطالعه کنید و نقش هریک را در وجود ایمانی و اخلاقی فرد بهتر بشناسید. فایده عفت ورزی و حجاب در بُعد خانواده نیز این است که اگر امور جنسی تنها در چارچوب ازدواج، و محدود بین زن و شوهر باشد، همین موجب اتصال و پیوند قوی میان همسران شده و در نتیجه کانون گرم خانواده مستحکم‌تر میشود، و در مقابل، بی‌حجابی و بی‌عفتی، موجب انهدام و ویرانی خانواده خواهد شد. منبع: پرسمان @tabyinchannel