eitaa logo
هجرت
10.5هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
356 ویدیو
5.3هزار فایل
کاربری مدیر هجرت و مدیر کانال @tarh_hejrat1
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اسدالله غفاری
آشنایی با طرح ارتقاء مسجد در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی قسمت نهم ویژگی‏های عمومی اعضای کمیته¬ها اعضای کمیته‏ها دارای شرایط ذیل بوده و برای هر کمیته نیز ویژگی‏های خاص تعریف می‌شود: 1- مؤمن و انقلابی؛ 2- بصیر و ولایتمدار؛ 3- اهل مسجد و نماز جماعت؛ 4- حتی الامکان ساکن در اطراف مسجد؛ 5- توانمند و آگاه در انجام وظایف واگذار شده؛ 6- دارای تعهد، دغدغه، پشتکار و روحیه جهادی؛ 7- حلیم و بردبار؛ 8- خلاق، فعّال، برنامه‌ریز و توانمند در مدیریت فرهنگی؛ 9- اهل رعایت احترام، ادب، عزّت و کرامت بخشی به مخاطبین؛ 10- خوش‌سابقه، خوش‌نام و دارای مقبولیت عمومی؛ 11- دارای روحیه تعامل و ارتباط با مردم، مسئولین و خیّرین؛ 12- آراستگی ظاهر؛ 13- آشنایی اجمالی با فضای مجازی و استفاده از آن.
🌷🌷🌷🌷 نسخه آزمایشی شمارۀ اول به گزارش روابط عمومی «مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ»، نسخه آزمایشی شمارۀ اول ،(ویژۀ همسران و فرزندان طلاب و مبلغین) جهت نظرسنجی از خانوادۀ طلاب و مبلغان منتشر گردید. 🔻عناوین مطالب این شماره عبارتند از: 🌻پیام فرمانده 🌻آماده ایم تا... 🌻با من حرف بزن! 🌻حجاب زنان یا کنترلِ نگاه مردان 🌻حریم خصوصی است؛ لطفاً در را ببند! 🌻با اشتباهات نوجوان چه کنیم؟ 🌻عوامل زمینه‌ساز وفاداری در خانواده (قسمت اول) 🌻آسیب‏های فضای مجازی‌ات را بشناس 🌻احکام رنده 🌻ستّۀ ضروریّه! 🌻مادران مکتب روشنفکری 🌻چی بخونیم؟ 🌻بازی پرشور خلاقیت 🌻طرح همیاری خانواده 🌻«قبل از طلبگی مبلغ شدم!» قسمت اول لطفاً و را جهت مطالعه و بیان نظرات و پیشنهادات، در اختیار همسران و فرزندان خود قرار دهید. طبيعی است پاسخ‏های دقيق خانوادۀ محترم طلاب و مبلغان به پرسش‏ها، ما را در ارائۀ نشريه‏ای کامل‏تر و کاربردی‏تر ياري خواهد داد. 🙏لطفاً پس از تکميل پرسشنامه، آن را از طریق پیام‏رسان ایتا ( آیدی:@esfahani_ess) به مدیر اجرایی ماهنامۀ خانوادۀ مبلغان ارسال بفرمایید. 💰به 5نفر از ارزیابان برتر کارت هدیۀ2000000 ریالی اهدا خواهد شد. سامانه ارسال یاداشت ها و مقالات جهت انتشار در ماهنامه👇 🌐http://mobaleghankhanvade.ismc.ir 🏡به خانوادۀ مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/khanevademoballeghan
هدایت شده از خانواده مبلغان
_شماره1_ماهنامه_خانواده_مبلغان.pdf
17.05M
_شماره1_ماهنامه_خانواده_مبلغان
هدایت شده از خانواده مبلغان
فرم_نظرسنجي_ماهنامه_خانواده_مبلغان_1401_(2) (2).doc
65K
فرم_نظرسنجي_ماهنامه_خانواده_مبلغان_1401_
پيام تسليت حوزه هاي علميه به مناسبت شهادت حجت الاسلام والمسلمين سجاد شهركي
نشريه_اخبار_و_تحليل_هاي_روزانه_14_آبان_1401.pdf
137.5K
نشريه اخبار و تحليل هاي روزانه شنبه 1401/08/14
هدایت شده از بر پا
کتک زدن طلبه ها توسط اراذل و جهال جالبه. به دو دلیل: اول اینکه یک عده بودند دائم میگفتن طلاب و حوزویان یک مشت آدمهای منزوی و بیفایده اند که هیچ اثر اجتماعی ندارن. به هیچ درد هیچ جایی نمیخورن. من سوالم اینه که اگر این جماعت اینقدر توی کشور بی تاثیرند، چرا میزنندشون؟ نیروی نظامی و انتظامی و بسیجی و غیره خوب دلیلش روشنه، اینها میآیند به خاطر امنیت در شهرها و کل کشور با این جماعت رو در رو میشوند. اما طلاب را چرا میزنند؟ اگر قبول کنیم کل ماجرا از طرف طاغوت جهانی رهبری میشه، سوال اینه که این هویت و این لباس و این جماعت دقیقا مگه چه اتفاقی رو دارند در دنیا رقم میزنند که هدف دشمن شده اند؟ بعضی ها میگن نزنید اینها اگر مسوولیتی داشتن دستتون بهشون نمیرسید. اینها خودشون بیش از همه زیر فشار اقتصادی اند، اینها چه گناهی دارند؟ اینها که اهل خدمت به سیل زده و زلزله زده اند و اهل خدمت در بیمارستانها و... واقعیت اینه که اصلا متوجه نیستند طلبه ها دقیقا به همین دلیل رو مخ دشمنند. چون اهل خاکند، اهل خدمتند، اهل دردند و مظلومیت و البته اهل ظهور عقاید دینی و الهی مردمند. به همین دلیل جلودارند چون جلودارند باید نباشند باید بمیرند باید بسوزند. مرور کنید ببینید این چند ساله چند طلبه فقط به جرم طلبه و ملبس بودن کشته شده اند. این مایه افتخار این صنف است که دشمن میزندشان و نشان دهنده حیات و زنده بودن حوزویان است. آنهایی که در دل حوزه هستند و تلاش جماعت زیادی از آخوندهای احمق یا وابسته را برای انزوا یا مرگ حوزه میبینند این نکته برایشان بسیار امید بخش است. این یعنی شکست همه این جریانها. شکستی سهمگین. اما نکته دوم که بانمک تر هم هست این است که اراذل و اوباش و جهال و امثالهم نمیپرسند تو چه جور آخوندی هستی؟ رفیق محقق داماد و علوی بروجردی و مرتضی جوادی و‌ مهدی نصیری و صادق شیرازی و کوفت و زهر مار هستی یا اهل حکومت و انقلاب و نظام اسلامی و خط خمینی کبیر هستی. برایشان فرقی ندارد همین که آخوندی باید کتک بخوری. معنایش این است که چهره غالب حوزویان انقلابی بودن و اهل نظام و‌ حکومت اسلامی بودن است و این هم ارزش و افتخار دیگری است برای حوزه و نمایشگر شکست این جریانات منحرف و جاهل حوزوی است. اینها را میخواستیم برای خیلی ها که ذهنیتشان را به دست فضای مجازی طاغوتی داده اند، توضیح دهیم، به راحتی قبول نمیکردند اما به نظرم طرحهای دشمن بدجوری در حوزه شکست خورده است. این افتخار حوزه است که خون آرمان دهه هشتادی که واضح کننده حق و باطل شد، خون یک طلبه بود که به زمین ریخت. این افتخار حوزه است که مظهر اقتدار و مظلومیت ایران شد. مثل همیشه پیشرو و جلودار. @ali_mahdiyan
هدایت شده از اسدالله غفاری
آشنایی با طرح ارتقاء مسجد در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی قسمت اول تعریف : مسجد تراز انقلاب اسلامی مکانی برای عبادت، تجمعات سیاسی، فرهنگی و بهترین جایگاه علم‌آموزی و فراگیری قرآن، اعتقادات، معارف، اخلاق، احکام و گره‌گشایی از مشکلات مردم و ارتباطات اجتماعی و حتی بین المللی است؛ که با گستره نقش‌ها، فعّالیت‌ها و برنامه‌ها، بالاترین میزان اثر بخشی و پایگاه اصلی و بی بدیل پرورش و تربیت دینی است که جامعه پرداز و تمدن ساز می باشد.
هدایت شده از اسدالله غفاری
آشنایی با طرح ارتقاء مسجد در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی قسمت دوم هدف کلی: ارتقاء نقش مسجد و کارکردهای آن برای ساختن محیط و جامعه اسلامی. اهداف جزئی: 1- ارتقاء و توسعه جایگاه مساجد به عنوان پایگاه‏ مرکزی حکومت اسلامی؛ 2- جذب اقشار مختلف اجتماعی بویژه نوجوانان و جوانان به مسجد و رشد معنوی، دینی و انقلابی آنان؛ 3- توسعه بهره¬گیری از ظرفیت تأثیرگذاران در مدیریت مسجد؛ 4- تبدیل مسجد به مرکز تصمیم گیری‏های فرهنگی اجتماعی محل؛ 5- هم¬آهنگی و هم افزایی مجموعه های مختلف تاثیر گذار در مسجد؛ 6- توسعه و ارتقاء نقش مسجد در فعالیت¬ها عبادی، فرهنگی، آموزشی، بصیرتی، اجتماعی، اقنصادی، عمرانی درسطح ملی و بین المللی؛ 7- فعال¬سازی نيروهاي تأثیرگذار فرهنگي و مذهبي جهت فعال سازی مساجد فاقد روحانی؛ 8- کادرسازی برای انقلاب اسلامی؛ 9- ایجاد ارتباط بین مساجد و مدارس آموزش و پرورش جهت ارتقاء سطح فرهنگی و دینی دانش آموزان و بسترسازی جهت رشد معنوی آنان؛ 10- شناسایی و استعداد سنجی در میان جوانان مسجد جهت جذب حوزه¬های علمیه؛ 11- فعال سازی نیروهای فرهنگی جهت مقابله با افراد و جریانات منحرف و فرق ضاله و گمراه؛ 12- خودکفا کردن اقتصاد مسجد و متکی کردن آن به مردم؛ 13- پاسخگویی به سؤالات شرعی و نیازهای دینی خانواده¬ها با هدف ایجاد سبک زندگی اسلامی؛ 14- فراهم آوردن زمینه رشد علمی اخلاقی و معنوی بانوان و خانواده¬ها.
هدایت شده از اسدالله غفاری
آشنایی با طرح ارتقاء مسجد در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی قسمت سوم سیاست ها 1- محوریت آیات نورانی قرآن کریم، روایات و سیره اهل بیت «علیهم السلام» در طراحی و اجرای برنامه‏های مربوط به مسجد؛ 2- توجه به رهنمودهای امامین انقلاب و مراجع عظام تقلید؛ 3- توجه به جذب حداکثری و دفع حداقلی؛ 4- حفظ هویت، استقلال و حریت مسجد در عرصه‏های اجتماعی و سیاسی؛ 5- تمرکز در مدیریت مسجد با محوریت امام جماعت؛ 6- توجه به فرهنگ بومی و منطقه‏ای نسبت به کارکردهای مختلف مسجد؛ 7- استفاده حداکثری از امکانات و ظرفیت‏های منطقه‏ای در جهت اهداف مسجد؛ 8- پرهیز از جناح گرایی، سیاست زدگی و اختلافات قومی و قبیله-ای؛ 9- توجه به ظرفیت‏های بالقوه و به فعلیت رساندن آن؛ 10- تقویت فعّالیت‏های جهادی و پرهیز از تحمیل هزینه‏های غیر ضروری بر مسجد؛ 11- استفاده از افراد متأهل و متعهد در ارتباط با مسایل اجتماعی و خانواده¬ها؛ 12- توجه به همه طبقات و گروه ها بویژه جوانان و نوجوانان؛ 13- بهره گیری از ظرفیت¬های محیطی رسمی و غیر رسمی با هماهنگی مردم و نهادهای مرتبط؛ 14- تأکید بر کارهای گروهی وجهادی؛ 15- توجه به هنر قدسی متناسب با مسجد؛ 16- تأکید بر وحدت اسلامی؛ 17- تأکید بر نظم و انضباط و اجرای منظم برنامه¬ها.
هدایت شده از اسدالله غفاری
آشنایی با طرح ارتقاء مسجد در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی قسمت 4 مساجد از نظر عملکرد به سه دسته تقسیم می¬شوند: 1. مساجد فعال: مساجدی که ضمن اقامه نماز جماعت سه وعده به صورت منظم و دائم، ویژگی¬های مسجد مطلوب جهت اجرای کارکرد¬های مسجد براساس کارویژه های روحانیت را داشته و فعالیت نمایند. 2. مساجد نیمه فعال: مساجدی که در آن اقامه نماز جماعت یک و حداکثر دو وعده انجام می¬شود و کارکردهای مسجد در آن بصورت حداقلی اجرا می¬شود. 3. مساجد غیر فعال: مساجدی که در آن نماز جماعت اقامه نمی شود و هیچ برنامه تبلیغی ندارند.
هدایت شده از اسدالله غفاری
آشنایی با طرح ارتقاء مسجد در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی قسمت 6 ویژگی های مسجد مطلوب: مهمترین ویژگی¬های مسجد عبارت است از: 1) برخورداری از امکانات مناسب برای تبلیغ؛ 2) امکان برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت برای انجام فعالیت های تبلیغی؛ 3) امکان دسته بندی مخاطبین و ارائه خدمات مختلف تبلیغی به مخاطبین (جنسیت و گروه¬های سنی)؛ 4) حضور مخاطبین در مساجد با انگیزه های دینی و بدون نیاز به فراخوان؛ 5) امکان متناسب سازی ساعات فعالیتهای تبلیغی و آموزشی با انواع مخاطبان در طول شبانه روز.
هدایت شده از اسدالله غفاری
آشنایی با طرح ارتقاء مسجد در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی قسمت ششم کارکردها و مأموریت ها الف) کارکردها مسجد در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی دارای کارکردهای زیر است: 1- کارکرد عبادی؛ 2- کارکرد فرهنگی و اجتماعی؛ 3- کارکرد سیاسی و دفاعی؛ 4- کارکرد اقتصادی، حمایتی و امدادی؛ 5- کارکرد آموزشی - تربیتی. ب) مأموریت¬ها مسجد در هر یک از کارکردهای فوق مأموریتهایی دارد که اهمّ آنها عبارتند از:  عبادی 1- دارای طرح و برنامه در مسایل عبادی و دینی؛ 2- کانون اقامه نماز، عبادت، نیایش و تقرب به خدا.  فرهنگی و اجتماعی 1- تصمیم¬گیر و تصمیم¬ساز و جهت دهنده در فعّالیت‏های فرهنگی و دینی؛ 2- مؤثر و فعّال در نشر فرهنگ حیات آفرین قرآن و مکتب اهل بیت «علیهم السلام» در سطح ملی و بین المللی؛ 3- تأثیرگذار جهت اقامه دین در جامعه؛ 4- مروج سبک زندگی اسلامی؛ 5- دارای نقش محوری و کانون فعّالیت‏های اجتماعی؛ 6- حیات آفرین و تمدن ساز؛ 7- تأمین کننده امنیت، نشاط و آرامش روانی و اجتماعی؛ 8- تحکیم کننده نهاد خانواده؛ 9- کانون تأمین عدالت اجتماعی و اقتصادی و مبارزه با فساد؛ 10- کانون امر به معروف و نهی از منکر؛ 11- مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات اجتماعی؛ 12- محور اداره جامعه و حلقه وصل امت و امام؛ 13- عامل وحدت و ایجاد همگرایی و نظم و انضباط اجتماعی؛ 14- دارای نقش مؤثر در اصلاح ذات البین و حل و فصل نزاع¬ها؛ 15- ترغیب کننده جوانان و نوجوانان جهت راهیابی به حوزه¬های علمیه. 
هدایت شده از اسدالله غفاری
 سیاسی و دفاعی 1- مؤثر و موج آفرین در تصمیمات و اقدامات انقلابی و جهادی؛ 2- بصیرت آفرین و آگاهی بخش نسبت به انقلاب و نظام اسلامی؛ 3- کانون دفاع از مرزهای جغرافیایی و فرهنگی اسلام، امت اسلامی و انقلاب اسلامی؛ 4- فعّال و مؤثر در مقابله با افراد و جریانات منحرف و فرق ضاله و گمراه.  اقتصادی، حمایتی و امدادی 1- خودکفا در اقتصاد و متکی به مردم؛ 2- محور همدلی و مشارکت جمعی برای حمایت از محرومان و مستضعفان؛ 3- دارای نقش تأثیرگذار در برقراری عدالت اجتماعی؛ 4- امداد رسان در حوادث و بلایای طبیعی.  آموزشی و تربیتی 1- محور در اجرای آموزشهای تربیتی (حبل المتین و ...)؛ 2- یاری کننده دانش آموزان در تقویت علمی و آموزش¬های مدرسه¬ای؛ 3- تربیت کننده نیروهای مؤمن و انقلابی؛ 4- کانون پر مهر نونهالان، کودکان و نوجوانان؛ 5- فعّال در زمینه سلامت جسمی مردم و ترویج ورزش سالم.
📚 جهاد تبیین 💠 سؤال: آیا جهاد تبیین و مبارزه با جنگ نرمی که دشمنان اسلام در رسانه ها، فضای مجازی و ... راه انداخته اند، واجب شرعی است؟ ✅ جواب: اگر در فضای حقیقی و مجازی و در رسانه ها، منکری انجام شده یا معروفی ترک شود، مانند این که باورهای دینی و اعتقادات حق را تضعیف کنند یا مقدسات و احکام الهی را تمسخر کرده یا به آن توهین کنند، بر همه کسانی که توانایی تبیین حقایق و دفاع را دارند و می توانند اثر گذار باشند، واجب کفایی و فوری است که به وظیفه خود عمل کنند. 🌐کانال رسمی مجمع ملی فعالان امر به معروف و نهی از منکر 👇 ╭┅────────┅╮ 💎 🆔 @EHYAE2FARIZE ╰┅────────┅╯