eitaa logo
حکمت مطهر
4.9هزار دنبال‌کننده
201 عکس
60 ویدیو
5 فایل
ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز روبیکا و روبینو: rubika.ir/Hekmat_Motahar روابط عمومی: @sedrezaw
مشاهده در ایتا
دانلود
هدف تشکیل ارتش در اسلام چیست؟ یکی هدفش زورگویی است که همه باید مطیع من باشید، و یکی هدفش مبارزه با زورگویی است. همیشه در دنیا زور وجود دارد. یا باید در مقابل زور تسلیم بود، یا باید در مقابلش ایستاد. آن کسی که می‌گوید من جهاد ندارم معنایش این است که در مقابل زورهای دنیا تسلیمم. 📕آشنایی با قرآن ج ۳ ص۵۸ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
سختی و مصیبت این طور نیست که اثرش فقط خمود و بریدن و قطع کردن باشد، بلکه اثرش بیشتر تحرک است. می‌گویند یهودیها شخصیت خودشان را مدیون دو چیز هستند: یکی اینکه مردمی هستند که به همان سنن نژادی و دینی و اسرائیلی خودشان صد در صد پایبندند، و دوم اینکه در دنیا مصیبت و سختی خیلی دیده‌اند. و این الآن یک واقعیتی است که ده میلیون یهودی اگر نگوییم بر تمام دنیا، بر نیمی از دنیا حکومت می‌کنند و هفتصد میلیون مسیحی واقعا مستعمَر و مستثمَر همین ده میلیون یهودی هستند. اینها قسمتی از این قوّت و نیرو و هوشیاری و بیداری و وحدت و اتفاق خودشان را مدیون سختیها و زجرها و شکنجه ‏هایی هستند که در طول تاریخ دیده‌اند. 📙توحید ص ۲۸۲ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
این آیه کریمه که قرائت کردم و جزء سوره مبارکه رعد است (اِنَّ اللهَ لایغَیرُ ما بِقَوْمٍ حَتّی یغَیرُوا ما بِأنْفُسِهِمْ) تصریح به همین مطلب است، یعنی خداوند تغییری در آنچه شامل حال قومی هست ایجاد نمی‌کند مگر آن که خود آنها در آنچه مربوط به ضمیر و روحیه خودشان است تغییری ایجاد کنند. 📕حکمت ها واندرزها ج ۲ ص۸۸ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
می‌دانید کلمه «استثمار» یعنی چه؟ یعنی چیدن میوه دیگری. هرکسی وجودش مثل یک درخت پرمیوه است. میوه درخت وجود هرکسی یعنی محصول کار و فکرش، محصول فعالیتش، محصول ارزشش باید مال خودش باشد. وقتی که افرادی کاری می‌کنند که محصول درخت وجود دیگران را به خودشان تعلق می‌دهند و میوه‌های وجود آنها را می‏ چینند، می‌گویند این فرد فرد دیگر را استثمار کرده است. 📙آزادی معنوی ص ۱۳ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
مرحوم پدر خودمان رضوان الله علیه، ما از بچگی این را می‌دیدیم که از نظر ایشان آنچه که مربوط به دین و مذهب بود در نهایت احترام بود؛ نماز یک حقیقت محترم بلکه محترمترین حقیقتها بود. ما حس می‌کردیم ماه رمضان که می‌آید واقعاً یک امر قابل احترامی می‌آید، یک امری می‌آید که دارد استقبال می‌شود، از ماه رجب و شعبان به استقبال می‌رفتند یعنی مرتب روزه مستحبی می‏ گرفتند؛ پیشواز می‌رفتند. پیشواز رفتن [یعنی‏[ مهمانی دارد می‌آید که ما داریم استقبالش می‌کنیم. 📕آشنایی با قرآن جلد ۸ ص ۱۰۱ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
توصیه امام خامنه ای(روحی فداه) به مطالعه کتاب آزادی معنوی شهید مطهری در ماه مبارک رمضان. خودتان را برخوردار از معارف کنید. البته راهش آشنائی با قرآن، انس با قرآن، انس با نهج‌البلاغه، انس با صحیفه‌ی سجادیه است. خیلی از این تردیدها و نگرانی‌ها و زنگارهائی که انسان در یک مواردی در دل دارد، با مطالعه‌ی اینها تبدیل می‌شود به شفافیت و روشنی؛ انسان می‌فهمد، راه را می‌شناسد، کار را می‌شناسد، هدف را می‌شناسد. مثلاً مطالعه‌ی کتاب «گفتارهای معنوی» شهید مطهری متناسب با همین ایام ماه رمضان است. بیانات در دیدار جمعی از شعرا ۱۳۹۰/۰۵/۲۴ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
فصول کتاب آزادی معنوی فصل اول ـ آزادی معنوی، شامل دو سخنرانی در سال ۱۳۴۸ شمسی که در حسینیه‌ی ارشاد تهران ایراد شده فصل دوم ـ عبادت و دعا، شامل چهار سخنرانی در سال ۱۳۴۹ شمسی که در حسینیه‌ی ارشاد تهران ایراد شده فصل سوم ـ توبه، شامل دو سخنرانی در سال ۱۳۴۹ شمسی که در حسینیه‌ی ارشاد تهران ایراد شده فصل چهارم ـ هجرت و جهاد، شامل سه سخنرانی در سال ۱۳۵۰ شمسی که در مسجد نارمک تهران ایراد شده فصل پنجم ـ بزرگی و بزرگواری روح، شامل یک سخنرانی که در سال ۱۳۴۹ شمسی که در حسینیه‌ی ارشاد تهران ایراد شده فصل ششم ـ ایمان به غیب، شامل یک سخنرانی که در سال ۱۳۴۷ شمسی که در یک منزل شخصی ایراد شده فصل هفتم ـ معیار انسانیت  چیست؟، شامل یک سخنرانی در یکی از دانشگاه‌های کشور که تاریخ آن نامعلوم است. فصل هشتم ـ مکتب انسانیت، شامل یک سخنرانی در دانشکده فنی دانشگاه تهران که تاریخ آن نامعلوم است.
41.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠برشی از فیلم آموزشی طرح غیرحضوری_کتاب آزادی معنوی 💠 ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
فتنه ای به نام بورس بورس به خودی خود کار بسیار منطقی و عقلانیست چرا که عده ای پول اضافی خود را که توانایی استفاده از آن را ندارند به دست عده ای دیگر که توانایی به کار گیری آن را در تولید دارند می سپارند تا در سود حاصله شریک باشند البته در ضرر آن هم شریک هستند که اگر چنین نباشد می شود ربا .اما آن چیزی که در حال حاضر قابل توجه می باشد شرایط فعلی بورس است که بوی فتنه از آن به مشام می رسد که در روزهای آینده از آن بیشتر خواهم گفت فقط در این حد عرض می کنم که به صورت غیر منطقی سود به افراد تعلق می گیرد تا افراد بیشتری را وارد کارزار کرده و در یک فرصت مناسب بشدت آن را منفی کنند. که در این صورت چندین میلیون نفر مال باخته ای خواهیم داشت که پول اضافی خود را نه، بلکه سرمایه اصلی زندگی خود را از دست داده اند. میرزانیا_کارشناس ارشد کسب و کار
یک ماه رمضان کوشش کنیم انسان باشیم، آن وقت شما ببینید بعد از یک ماه، عبادت و عبودیت اثر خودش را می ‏بخشد یا نمی ‏بخشد؛ ببینید بعد از یک ماه همین روزه شما را عوض می‌کند یا نمی‌کند؛ ببینید بعد از یک ماه همین روزه به شما ربوبیت یعنی خداوندگاری و تسلط و قدرت می‌دهد یا نمی‌دهد. اگر دیدید نداد، آن مراحل بعد را انکار کنید. اما اگر دیدید در این یک ماه این مقدار ربوبیت و خداوندگاری و تصاحب یعنی تسلط بر نفس خودتان، بر غرائز و شهوات خودتان، بر اعضا و جوارح خودتان پیدا می‌کنید پس باور کنید که آن مراحل دیگر هم عملی است. 📙آزادی معنوی ص ۶۸ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
لا تَقُلْ ذا مَکسَبٍ یزْری فَقَصْدُ النّاسِ ازْری‏ انْتَ مَا اسْتَغْنَیتَ عَنْ غَیرِک اعْلَی النّاسِ قَدْرا می‌فرماید: اگر دلت می‌خواهد آزاد زندگی کنی، مثل بندگان و بردگان زحمت بکش، کار کن، رنج بکش و چشم از مال فرزندان آدم (عموماً، هر که می‌خواهد باشد، ولو حاتم طائی باشد) ببند. یعنی نمی‌گویم چشم طمع از مال مردم پست و دنی ببند؛ حتی چشم طمع ببند از مال مردم سخی با جود و کرم مثل حاتم طائی.  📕آزادی معنوی ص۲۷ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
 ما از شهید مطهرى که نام مى‌آوریم، فقط به علم شهید مطهرى اهمیت نمی‌دهیم، به تفکر شهید مطهرى اهمیت می‌دهیم.  بیانات رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور (۱۳۹۳/۰۲/۱۷) 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
4_5947535986966659352.mp3
38.89M
🌹 چرایی مطالعه آثار شهیدمطهری حجت الاسلام دکترسوزنچی 💠 ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
چرا در اسلام حق معلم و مربی بر حق والدین ترجیح دارد؟ برای اینکه معلم و مربی سازنده شخصیت‏ اند و والدین سازنده شخص. 📕یادداشتهای استاد مطهری ج ۶ ص۲۲ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
رمضان، ماه ضیافت خدا شبهای احیاء دارد نزدیک می‌شود. چه تعبیر عجیبی دارد پیغمبر اکرم برای ماه مبارک رمضان؛ می‌فرماید:دُعیتُمْ فیهِ الی‏ ضِیافَةِ اللهِ‏ شما در این ماه به مهمانی  خدا خوانده شده‌اید؛ در این ماه، خدا میزبان است و شما میهمان. پس به این مقیاس بفهمید چقدر درهای رحمت الهی در این ماه باز است! می‌دانید در رابطه میزبان و میهمان، این میزبان است که شأن مهمان را گرامی می‏دارد. هر کسی وقتی مهمان یک آدم کریم شد، به دلیل این که مهمان است، میزبانْ او را گرامی می‏دارد. فقط کوشش کنید که لااقل بتوانید به صورت یک مهمان بر سر سفره این میزبان وارد بشوید. 📙آشنایی با قرآن ج ۴ ص ۱۹۵ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
دشمن نادان و بورس ۴۱ سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد و همچنان دشمنان نادان با این همه دبدبه و کبکبه نتوانسته اند انقلاب اسلامی ایران را آنطور که هست بشناسند .آنها همچنان فکر می کنند که انقلاب اسلامی همانند سایر انقلاب ها ریشه های مادی دارد و بر همین اساس سعی می کنند با کمک نفوذی های داخلی در بدنه دولت با اختلاف افکنی و دوقطبی سازی بین فقیر و غنی انقلاب اسلامی را از پای درآورند و الان هم شاهد آن هستیم که بورس مورد سوء استفاده قرار گرفته و در عملیات های روانی آینده علیه کشور به کار گیری خواهد شد اما غافل از اینکه ملت شهید پرور جان و مال خود را پای این انقلاب داده و انشاالله چند قدم باقی مانده برای تشکیل دولت اسلامی را استوار طی خواهد کرد. میرزانیا
 از همان روز اول دو نفر مسلمان می‌شوند: علی و که ایندو نقش مؤثری در ساختن تاریخ اسلام دارند. اگر فداکاریهای این زن- که از پیغمبر پانزده سال بزرگتر بود- نبود، از نظر علل ظاهری مگر پیغمبر می‌توانست کاری از پیش ببرد؟ تاریخ ابن اسحاق یک قرن و نیم بعد از هجرت راجع به مقام خدیجه و نقش او در پشتیبانی از پیغمبر اکرم و مخصوصاً در تسلّی بخشی به پیغمبر اکرم، می ‏نویسد: بعد از مرگ خدیجه که ابوطالب هم در آن سال از دنیا رفت، واقعاً عرصه بر پیغمبر اکرم تنگ شد به طوری که نتوانست...بماند. تا آخر عمرِ پیغمبر هرگاه اسم خدیجه را می‌بردند، اشک مقدسشان جاری می‌شد.  📕حماسه حسینی ج ۱ ص ۳۷۹ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
علی علیه السلام می‌فرماید: الطَّمَعُ رِقٌّ مُؤَبَّدٌ .طمع، بردگی همیشگی است. یعنی از بردگی بدتر، طمع داشتن است. 📙آزادی معنوی ص ۲۸ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
تطمیع در عملیات روانی تطمیع یکی از روشهای عملیات روانی می باشد و در تاریخ جبهه باطل فراوان از این روش استفاده کرده و در مورادی موفق و در برخی ناموفق بوده است .یک نمونه آن قبیله قریش بود که به ابوطالب پیشنهاد دادند تا به حضرت رسول بگوید هر چه که می خواهد در اختیارش قرار خواهند داد اما او از حرفهای خودش دست بردارد که پیغمبر اکرم فرمودند: به خدا قسم اگر خورشید را در یک دستم و ماه را در دست دیگرم قرار بدهند من دست از دعوت خودم برنمی‌دارم. میرزانیا
آزادی معنوی یعنی چه؟ انسان یک موجود مرکب و دارای قوا و غرایز گوناگونی است. در وجود انسان هزاران قوه نیرومند هست. انسان شهوت دارد، غضب دارد، حرص و دارد، جاه طلبی و افزون طلبی دارد. در مقابل، عقل دارد، فطرت دارد، وجدان اخلاقی دارد. انسان از نظر معنا، باطن و روح خودش ‏ممکن است یک آدم آزاد باشد و ممکن است یک آدم برده و بنده باشد؛ یعنی ممکن است انسان بنده حرص خودش باشد، اسیر شهوت خودش باشد، اسیر خشم خودش باشد، اسیر افزون طلبی خودش باشد و ممکن است از همه اینها آزاد باشد. 📕آزادی معنوی ص ۱۷ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
چرا تقوا بینش را می‏ افزاید؟ زیرا تقوا که آمد، طمع نیست، عُجب نیست، هوا و هوس نیست، گرد و غبار نیست، روشنایی است. در فضا اگر مه یا دود بیاید، از یک متری اشیاء را نمی‌بینیم. تقوا صفاست، صاف بودن فضای روح است. 📙آشنایی با قرآن ج ۳ ص ۱۹ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
برخی خصوصیات امام حسن علیه السلام‏ امام مجتبی سلام الله علیه آن وقت واقعاً برای ما امام است که عملًا الگو و مقتدا باشد. یکی از خصوصیاتی که از زندگی این بزرگوار نقل شده است در همین مسئله‌ حضّ بر طعام مسکین است. ایشان چند بار هرچه داشتند دو قسمت کردند، یک قسمت را به مصرف مساکین و فقرا رساندند و قسمت دیگر را برای خود نگهداری کردند. سفر حج را مخصوصاً از مدینه تا مکه پیاده می‌رفتند نه از آن جهت که مال و مرکوب و چنین امکانی نداشتند، امکانش را هم داشتند ولی مخصوصاً برای اینکه‏ افْضَلُ الْاعْمالِ احْمَزُها، برای اینکه همه یاد بگیرند، برای اینکه نفس انسان بیشتر خاضع و خاشع بشود و برای اینکه در مقابل خدای متعال بیشتر اظهار عبودیت کرده باشد، در سفر حج این‏گونه عمل می‌کرد. ایشان ضرب‏المثل حلم و بردباری و تحمل ‏اند، با توجه به این نکته که امام حسن همان نشاط را برای شهادت و شهید شدن دارد که امام حسین دارد. 📕آشنایی با قرآن ج ۹ ص ۴۲ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
انسان از نظر معنا، باطن و روح خودش ‏ممکن است یک آدم آزاد باشد و ممکن است یک آدم برده و بنده باشد؛ یعنی ممکن است انسان بنده حرص خودش باشد، اسیر شهوت خودش باشد، اسیر خشم خودش باشد، اسیر افزون طلبی خودش باشد و ممکن است از همه اینها آزاد باشد.  📙آزادی معنوی ص ۱۷ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
کار و فکر منطقی گفتیم منطقی فکر کردن این است که انسان هر نتیجه‌ای را از مقدماتی که در متن خلقت و طبیعت قرار داده شده بخواهد. اگر انسان فکرش این‌جور باشد که همیشه نتیجه را از راهی که در متن خلقت برای آن نتیجه قرار داده شده بخواهد، این فکرْ منطقی است. اما اگر انسان هدفها، ایده‌ها و آرزوهای خود را از یک راههایی می‌خواهد که آن راهها راههایی نیست که در خلقت به سوی آن هدفها باشد و اگر احیاناً یک وقت بوده، تصادف بوده است یعنی کلیت ندارد، (فکر او منطقی نیست.) مثلًا ممکن است یک نفر از راه یک گنج ثروتمند شده باشد. مثلًا در صحرا می‌رفته و یا زمینی خریده بوده و می‌خواسته ساختمان کند و بعد زمین را کنده و گنجی پیدا شده، یا از راه بلیتهای بخت آزمایی پولش زیاد شده است. اگر انسان همیشه پول را از چنین راههایی بخواهد، یعنی راهی که منطقی و حساب شده نیست، فکر او فکر غیرمنطقی است. اما اگر کسی پول و درآمدی را از راهی منطقی بخواهد، فکرش منطقی است. مثلًا اگر انسان درآمد را از راه عملگی بخواهد، درست است که راه ضعیفی است ولی راهی منطقی است. اگر من فکر کنم که امروز این بیل را روی شانه‌ام بگیرم و بگویم تا غروب حاضرم کار کنم، این مقدار منطقی است که تا امشب مبلغ پانزده تومان گیرم می‌آید. انسان وقتی که در عمل و وارد کار باشد، فکرش منطقی می‌شود؛ یعنی در عمل رابطه علّی و معلولی و سببی و مسبّبی را لمس می‌کند و چون لمس می‌کند فکرش با قوانین عالم منطبق می‌شود و دیگر آن فکر، شیطانی و خیالی و آرزویی نیست بلکه منطبق است بر آنچه که وجود دارد، و آنچه که وجود دارد حساب است و منطق و قانون. 📕تعلیم و تربیت در اسلام ص ۲۸۳ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
داستان انفاق امیرالمؤمنین و حضرت زهرا و حسنین در سوره انسان ببینید سوره «هل أتی» چگونه مطلب را توضیح می‌دهد! در آن اوقاتِ سختی مدینه امیرالمؤمنین  علی (ع) شخصا می‌رفت کارگری و عملگی می‌کرد و یک قوت عادی تهیه می‌کرد. حضرت زهرا آن جوی را که علی (ع) تهیه کرده بود آرد می‌کرد و خمیر می‌کرد و از آن نان می‌پخت. روزی به واسطه نذری همگی روزه می‌گیرند. وقت افطار که می‌رسد فقیری دم در می‌آید و امیرالمؤمنین قرص نان خودشان را به  فقیر می‌دهند. حضرت زهرا و فضّه و حسنین هم اقتدا می‌کنند. روز دوم یتیمی می‌آید و روز سوم اسیری، و این کار تکرار می‌شود. حال، اهمیت این جریان در این نیست که سه روز پیاپی بوده، بلکه در این است که می‌فرماید: وَ یطْعِمونَ الطَّعامَ عَلی حُبِّهِ مِسْکینآ وَ یتیمآ وَ أسیرآ. إنَّما نُطْعِمُکمْ لِوَجْهِ اللهِ لانُریدُ مِنْکمْ جَزاءً وَ لاشُکورا. در اینجا خدا از باطن آنها حکایت می‌کند و صحبتِ خود انسان نیست. می‌فرماید: طعام را بر اساس حُب الهی (یا در عین اینکه شدیدا مورد نیاز و احتیاجشان بود) به مسکین و یتیم و اسیر دادند و سخنشان و زبان حالشان این بود که ما فقط محض رضای خدا می‌دهیم و از شما توقع هیچ پاداشی نداریم و حتی توقع نداریم که تشکر کنید. 📙آشنایی با قرآن ج ۳ ص ۱۷۸ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
انسان کامل یعنی انسانی که حوادث روی او اثر نمی‌گذارد...علی علیه السلام آن کسی است که مراحل و مراتب اجتماعی را از پایین ترین شغل از جنبه اقتصادی مثل عملگی‌ تا عالیترین مناصب اجتماعی که زمامداری و خلافت است طی کرده است. علی الوردی می‌گوید: علی علیه السلام فلسفه کارل مارکس را نقض کرد، برای اینکه علی در کوخ همان جور زندگی می‌کرد که در کاخ، و در کاخ‌ همان‌طور زندگی می‌کرد که در کوخ؛ یعنی علی علیه السلام در پست عملگی همان‌طور فکر می‌کند که در پست خلافت. به این دلیل، اینها را انسان کامل می‌گویند. 📕انسان کامل ص ۱۲۳ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
علی را شبانه دفن کردند، چرا؟ برای اینکه علی همان‌طور که دوستان فوق العاده شیفته‌ای دارد، دشمنان سرسختی هم دارد. در کتاب جاذبه و دافعه علی علیه السلام گفته‌ایم که این گونه انسانها، هم جاذبه فوق العاده شدید دارند و هم دافعه فوق العاده شدید؛ دوستانی دارند در نهایت درجه صمیمیت که جان دادن برایشان چیزی نیست، و دشمنانی دارند که دیگر خونخوارتراز آنها دشمنی نیست، مخصوصاً دشمنهای داخلی، دشمنهای مقدس مآب، مقدسینِ خوارج که اینها واقعاً مردمی مجهز به اعتقاد و ایمان بودند ولی جاهل. 📙انسان کامل ص ۱۲۴ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
انفاقات- صدقه سرّ و صدقه علانیه‏ در خود قرآن، هم از صدقه سرّ نام برده شده و هم از صدقه علانیه و از هر دو تقدیس شده و از صدقه سرّ بیشتر. صدقه (سرّ) به اخلاص‏ نزدیکتر است و فایده فردی‏اش بیشتر است و اما صدقه علانیه موجب تشویق دیگران است و فایده اجتماعی ‏اش زیادتر است. در سوره بقره، آیه 271 می‌فرماید: إنْ تُبدُوا الصَّدَقاتِ فَنِعِمّاهِی وَ إنْ تُخْفوها وَ تُؤْتوهَا الْفُقَراءَ فَهُوَ خَیرٌ لَکمْ وَ یکفِّرُ عَنْکمْ مِنْ سَیئاتِکمْ‏. 📕یادداشت های استاد مطهری ج ۱ ص ۴۱۶ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
تذکراتی برای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان‏ چون شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است یک مقدار مختصر کردیم برای اینکه تذکراتی برای امشب داده باشیم اگرچه می‌دانیم که از نظر اسلام تعلیم و تعلّم اگر برای خدا باشد افضل عبادات است خصوصاً اگر تعلیم و تعلّم قرآن و سخن خدا باشد. بنابراین ما هر مقدار هم درباره آیات قرآن بحث کنیم اگر قصد ما از گفتن و قصد شما از شنیدن قربت باشد، همان اعمالی را داریم انجام می‌دهیم که در شب قدر باید انجام بدهیم، یعنی احیاء به عبادت. 📙آشنایی با قرآن ج ۹ ص۵۴ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
بحران در افکار و عقاید مذهبی جوان یک فرد در دوران زندگی خودش معمولاً از نظر شک و یقین دچار بحران می شود، البته به اختلاف؛ در افراد عمیق و مفکر از سن شاید دوازده سالگی و سیزده سالگی شروع می شود، در بعضی ها در سنین بالاتر، هفده سالگی و هجده سالگی؛ مگر خیلی لخت باشد که اصلاً برایش پیدا نشود یا مثلاً در سی سالگی پیدا شود؛ بحرانی است در افکار و عقاید مذهبی انسان.  اینجاست که جوان یک وضع حساسی پیدا می کند و باید به او رسیدگی کرد و اینجاست که با خشونت رفتار کردن از نظر عقاید مذهبی در این دوره از عمر جوان بسیار خطرناک است. بسیاری از جوان ها در این دوره بحران- که یک دوره طبیعی و عادی است- مطالبی را به پدر و مادر یا دوستان خود اظهار می کنند؛ آنها این را دلیل بر خباثت این جوان می گیرند و با خشونت رفتار می کنند که خفه شو، این حرف ها چیست که می زنی، این ها سر به کفر می زند! در صورتی که او فقط سوال می کند. روحش را بدتر عاصی می کنند. 📕پانزده گفتار ص۲۲۴ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be