مطلببی در باب #طب
تنوع روش درمان، در هیچ مکتب طبی در دنیا، به اندازه #طب_ایرانی_اسلامی نیست.
#ر_ک
موسسه "حـکـمــت و تـمـدن"
🔗https://eitaa.com/joinchat/808452306Ca285bdd9cd
از این که مطالب کانال، کشکول مانند است ما را ببخشید. تمدن، یک مقوله چند بُعدی است و چنین اقتضایی دارد.
#ر_ک
موسسه "حـکـمــت و تـمـدن"
🔗https://eitaa.com/joinchat/808452306Ca285bdd9cd
در #تمدن_اسلامی، طبیب را #حکیم مینامیدند. یکی از وجوه این نامگذاری این بود که حکیم، فردی #ذوالفنون در رشتههایی مانند منطق، فلسفه، طبیعیات، معرفتالنفس، هیئت و نجوم و حتی ریاضیات بود که تمام اینها در طبابت او مدخلیت داشت؛ اما امروزه متأسفانه کار به جایی رسیده که متعدد افرادی هستند که حتی یک دوره کتاب قانونچه را هم نخواندهاند و با طی چند واحد مزاج شناسی و اعمال یداوی، مطب ایجاد نمودهاند و آبروی این طب اصیل و ریشهدار را بردهاند.
#ر_ک
موسسه "حـکـمــت و تـمـدن"
🔗https://eitaa.com/joinchat/808452306Ca285bdd9cd
👌ویژگیهای استاد #سیر_و_سلوک
هرچه به #آخرالزمان نزدیکتر میشویم، دکان عارف نمایی و استادی سیر و سلوک، داغتر میشود. بسیاری از افراد، به طور خدادادی یا بر اثر برخی ریاضات، به قابلیتهای ماورائی دست مییابند و توهم این که میتوانند از دیگران دستگیری کنند، آنان را فرا میگیرد. اینان برای جلب قلوب، گاهی کراماتی نیز آشکار میکنند که معلوم نیست ریشه در ملکوت دارد یا هپروت. این افراد احیانا ممکن است چهرهای نورانی نیز داشته باشند.
در اینجا قدرت تشخیص برای غیر اهل فن بسیار سخت است؛ اما خداوند مظهر اسم #هادی است و قطعا راه تشخیص قرار داده است. چند ملاک را برای تشخیص استاد واجد شرایط از استاد فاقد شرایط ذکر میکنیم:
۱_ در مواجهه با این افراد، ابتدائا از آنان در مورد اساتیدشان بپرسید؛ اما این کافی نیست؛ اگر محضر اساتید واجد شرایطی را درک کردهاند از آنها بپرسید اجازه تربیت از آن اساتید دارند یا خیر. اساتید واجد شرایط معمولا برای تشخیص شاگردان صاحب اجازه، نشانههای دقیقی، از جمله اجازه کتبی، صادر میکنند. روش دیگر تشخیص این است که شاگرد صاحب اجازه، در بین اهل فن آن رشته دارای شهرت است و موثقین آن فن، وی را به عنوان صاحب اجازه معرفی میکنند.
۲_ اگر استاد، شما را با نمایش #کرامات به سمت خود جذب کرد به وی شک کنید.
۳_ اگر استاد، شما را دعوت به خویشتن و گرفتار دام محبت خود و وابسته به خود نمود، به وی شک کنید.
۴_ استاد سیر و سلوک حقیقی، از ذکر دادن شروع نمیکند، بلکه ابتدا از انجام واجبات و ترک محرمات و توبه و مراقبه آغاز مینماید و پس از تخلیه نسبی سالک از رذائل، به تدریج اذکاری به وی القا مینماید.
۵_ استاد حقیقی سیر و سلوک، محور تربیت خود را بر انس با #قرآن و #اهل_بیت علیهمالسلام قرار میدهد.
۶_ استاد حقیقی، #اختیار سالک را از او سلب نمیکند.
۷_ استاد حقیقی اجازه نمیدهد سالک #گناهان گذشته و یا مبتلابه خویش را به بهانه درمان، برای وی آشکار نماید، مگر به صورت سربسته و غیرمستقیم.
۸_ استاد حقیقی اجازه #تحقیر شاگرد در برابر خویش را نمیدهد و به شدت با آن برخورد میکند. چنین استادی به بهانه گناهکار بودن شاگرد نگاه تحقیرآمیز به وی ندارد.
۹_ استاد حقیقی به شدت از #مرید و #مراد بازی میپرهیزد و نهی میکند.
۱۰_ استاد حقیقی فقط به ذکر بسنده نمیکند، بلکه #فکر سالک را نیز به حرکت در میآورد.
اگر استادی، فاقد حتی یکی از ویژگیهای فوق بود، هزاران کرامت هم نشان داد از وی بپرهیزید. اتفاقا چنین استادی هرقدر کرامات بیشتری نشان دهد خطرناکتر است.
#ر_ک
موسسه "حـکـمــت و تـمـدن"
🔗https://eitaa.com/joinchat/808452306Ca285bdd9cd
کنعانِ یهود، فلسطینِ انقلاب اسلامی- قسمت یکم.mp3
24.63M
📢 بشنوید
🔶🔹 کنعانِ یهود، فلسطینِ انقلاب اسلامی، از گذشته تا آینده (بخش یکم)
💢 محورهای موضوعی
1⃣ جریانشناسی تاریخی #یهود؛
2⃣ یهود، شدیدترین دشمن اهل ایمان؛
3⃣ یهود و ایران؛
4⃣ یهود در اروپا: فرانسه و انگلیس؛
5⃣ تئوری نخست یهود: #صهیونیسم؛
6⃣ چگونگی اشغال فلسطین بر اساس تئوری صهیونیسم؛
✍️ تمدننگار | شکوهیانراد
@SHRChannel
موسسه "حـکـمــت و تـمـدن"
🔗https://eitaa.com/joinchat/808452306Ca285bdd9cd
کنعانِ یهود، فلسطینِ انقلاب اسلامی- قسمت دوم.mp3
14.75M
📢 بشنوید
🔶🔹 کنعانِ یهود، فلسطینِ انقلاب اسلامی، از گذشته تا آینده (بخش دوم)
💢 محورهای موضوعی
1⃣ آیا پایان اسرائیل، پایان #یهود است؟
2⃣ تئوری دوم یهود: #سایبرنتیک
3⃣ یهودیان صهیونیستی یا یهودیان سایبرنتیکی؛ کدام مهمتر و تعیینکننده است؟
4⃣ آیندهی فلسطین
5⃣ جنگ جهانی چهارم، یک جنگ ترکیبی است، نه صرفاً نظامی؛
6⃣ #تبیین جنگ حماس و اسرائیل، مهمتر از پیروزی نظامی علیه اسرائیل؛
🌐 صوت بخش یکم:
https://eitaa.com/SHRChannel/2312
✍️ تمدننگار | شکوهیانراد
@SHRChannel
موسسه "حـکـمــت و تـمـدن"
🔗https://eitaa.com/joinchat/808452306Ca285bdd9cd
یک طبیب #طب_اسلامی_ایرانی در درمانگری چه اصولی را باید رعایت کند؟
شناخت #مزاج بیمار و اصلاح آن، اولین و بدیهیترین اصل در درمان است، اما کافی نیست، بلکه اصول دیگری باید لحاظ شود:
۱- آشنا نمودن بیمار با #پرهیزات؛
۲- اصلاح #تغذیه بیمار از جهت کیفیت و کمیت؛
۳- تنظیم #حرکت و #سکون شبانه روزی بیمار؛
۴- تنظیم اصول #تنفس صحیح و هوایی که استنشاق میکند؛
۵- آگاهی از #دفعیات بیمار؛ مانند دفع ادرار و مدفوع و عرق و ... و تنظیم آنها در صورت اختلال داشتن؛
۶- آگاهی از #مشکلات_روحی بیمار و تأثیر آنها بر بیماری فرد؛
۷- تنظیم #خواب و #بیداری بیمار؛
۸- سیر درمان از ساده به پیچیده (در صورت جواب ندادن هر مرحله، از مرحله بعد استمداد طلبد) : الف_ درمان با پرهیزات ب_ درمان با #غذا ج_ درمان با #غذای_دوایی د_ درمان با #دوای_غذایی ه_ درمان با #داروی_مفرد و_ درمان با داروی مرکب
طبیبی که به هیچ یک از اصول فوق توجه ندارد و خروارها دارو به بیمار تجویز می کند، اگر نگوییم به دنبال پر کردن جیب خود است، لااقل باید گفت طبیبی فاقد شرایط برای طبابت است.
#ر_ک
موسسه "حـکـمــت و تـمـدن"
🔗https://eitaa.com/joinchat/808452306Ca285bdd9cd
اگر کانال حکمت و تمدن را قابل استفاده میدانید دوستان خود را به این کانال دعوت کنید.
موسسه "حـکـمــت و تـمـدن"
🔗https://eitaa.com/joinchat/808452306Ca285bdd9cd
خبری درباره کاهش مدت خدمت #سربازی مطرح شد. امیدوارم به طور جدی پیگیری و تصویب و اجرا شود.
خدمت سربازی که قرار بود در جهت دفاع از مرزهای کشور و انقلاب استفاده شود تبدیل به یکی از کارخانههای ناراضیسازی از نظام تبدیل شده است. علاوه بر این که تأثیری اساسی در بسیاری از مشکلات روحی و معضلاتی مانند افزایش سن #ازدواج و #فرزندآوری به جا گذاشته است.
#ر_ک
موسسه "حـکـمــت و تـمـدن"
🔗https://eitaa.com/joinchat/808452306Ca285bdd9cd
کاری با مواضع اخیر جناب #ظریف ندارم و برایم تعجبآور نیست؛ اما...
ظریف در تاریخ ایران به شدت با جناب #میرزا_ابوالحسن_خان_شیرازی معروف به ایلچی، سفیر ایران در #انگلستان و #وزیر_امور_خارجه ایران در زمان #فتحعلیشاه قاجار، قابل مقایسه است.
#ر_ک
موسسه "حـکـمــت و تـمـدن"
🔗https://eitaa.com/joinchat/808452306Ca285bdd9cd
نکتهای #تاریخی:
تا قبل از #انقلاب_اسلامی، #رژیم_صهیونیستی پیروز مطلق همه میدانهای نبرد، آن هم در مقابل چندین کشور عربی بوده؛ اما پس از پیروزی انقلاب در اکثریت قریب به اتفاق نبردها پذیرای شکست شده؛ عقبنشینی از جنوب لبنان، انتفاضه اول و دوم، جنگ سی و سه روزه، جنگ بیست و دو روزه، جنگ هشت روزه و اینک #طوفان_الاقصی...؛ آن هم نه در مقابل یک کشور، بلکه در مقابل دو گروه شبه نظامی.
#ر_ک
موسسه "حـکـمــت و تـمـدن"
🔗https://eitaa.com/joinchat/808452306Ca285bdd9cd