📣📣اطلاع رسانی
بسم الله الرحمن الرحیم
ساعات کار دفتر بینش مطهر
📆 شنبه و چهارشنبه صبح
⏰ ساعت ۹/۳۰ الی ۱۳
📆 یکشنبه و سه شنبه بعد از ظهر
⏰ساعت ۱۶/۳۰ الی ۱۹/۳۰
شماره تماس جهت هماهنگی
09056009498
💌 آدرس
خیابان شهید رجایی- کوچه شهید موسوی(جنب پاساژ دیدار)
خانه جوان
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
💠💠⚜️💠💠
#بررسی_شبهات_زنان
#در_محضر_استاد
#دکتر_نخاولی
✅ اگر خانمها موافقت نکنند چه تبعاتی دارد؟
نکتۀ دیگر را ببینید؛ فرض کنید خانمها همه موافقت نکردند و جامعه همین شد که الان هست، چه اتفاقی میافتد؟
همان مسألهای که بیان شد اتفاق میافتد. این فرد خودش به چاه میافتد، خودش را آرایش میکند، سر راه شوهرهای شما قرار میگیرد، بعد هم یا نامشروع یا به صیغه ارتباط میگیرد. بعد در این شرایط چون پنهانی است ذوق آدم این گونه است که اگر یک چیزی مخفی باشد برایش شیرینتر میشود. یعنی همین خانوادهای که بیشتر مقاومت کرد بیشتر به چاه میافتد. همین هست یا نه؟ کسانی که ارتباط نامشروع دارند و همسر دارند و یا کسانی که صیغه کرده اند و همسر دارند به کدام یکی بیشتر علاقه مندند؟ قطعی است شک نکنید. یک آقای جوانی بود که خانمش برای مشاوره آمده بود. خانم 20 ساله بود و شوهرش هم 24-23 ساله. میگفت شوهرم رفته یک خانم پنجاه و چند ساله را صیغه کرده، نامههای عاشقانهای برایش مینویسد که اصلاً نگو و نپرس. مثلاً حالا شما فکر میکنید مسأله را حل کردید؟ شما به همۀ افراد بگو صبر کنند، تقوا پیشه کنند، مگر میکنند؟
جامعهای که یک درصد یا یک هزارم آدم باتقوا نداشته باشد آن را فساد میگیرد. همه میافتند در لجن غوطه میخورند و کیف میکنند. نهایتش این میشود که فحشاء از در و دیوار جامعه بالا میرود. بخاطر حسد و خودخواهی یا هر چیز دیگری، چشمان خودمان را بسته ایم و مقاومت میکنیم. روی حکم خداوند که نمیتوانیم یک نظریۀ دیگر و بهتری برای آن ارائه بدهیم. دربحث نظریه پردازی ما الان کجاییم؟ اصلاً به قابل اجرا یا غیرقابل اجرا بودنش کار نداشته باشید. این نظریه روی قله ایستاده و میگوید یکی بیاید مرا شکست بدهد.
ادامه دارد
🆔 @banovan_rahehagh
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
💠💠⚜️💠💠
#بررسی_شبهات_زنان
#در_محضر_استاد
#دکتر_نخاولی
✅ در ادامه بحث عدالت در تعدد زوجات بودیم
و تفسیر ( لن تستطیع...)
و حالا ادامه ی بحث
✳️اگر مردی سنجید و فکر کرد عدالت دارد، بعداً معلوم شد که نداشت و نتوانست به طور ظاهری هم انجام بدهد، باید از زندگی دومش دست بکشد. یک مادر که عاطفۀ سرشاری به فرزندانش دارد، عاطفهای که دارد یکسان نیست. اینکه یکسان نیست به این معنا نیست که عاطفه اش سطحی است، به این معنا نیست که فیلم بازی میکند؛ هیچکدام از اینها نیست. حالا صورت مسأله، هر نوع عشقی باشد. عشق مادری باشد یا عشق همسری. این مسأله در هیچ جایی ممکن نیست. اما یک مادری که همۀ بچههایش را دوست دارد، چون اتفاقاً بچههایش را دوست دارد و چون میداند اگر علاقهاش را به یکی ظهور دهد و بارز کند آنهای دیگر مثلاً ضایع شده یا خودش برایش مشکلات ایجاد میشود، این عاطفهای که دارد باعث میشود آن چیزی که یکسان ندارد را بظاهر یکسان نشان بدهد، در حالی که قطعاً یکسان نیست. این برای خانمها رشد است نه شکست و انزوا. یعنی چه بهتر که یکی دیگر هم به همراه ما رشد کند.
ادامه دارد
🆔 @banovan_rahehagh
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
💠بسم الله الرحمن الرحیم💠
با سلام و تحیت
بینشپژوهان عزیز
*هفتمین جلسه سراسری دوره ملی بینش مطهر* بر اساس مقرری ششم كتاب آزادی انسان، *سهشنبه ۱۷ فروردین از ساعت ۱۰ صبح* برگزار میشود.
علاقمندان برای شركت حضوری در جلسه میتوانند به نشانی ذیل مراجعه نمایند.
تهران انتهای اتوبان ستاری، سازمان مركزی دانشگاه آزاد اسلامی، سالن اجتماعات شهید مطهری
در این حال پخش مستقیم این جلسه نیز از طریق هریك از لینكهای زیر صورت میپذیرد.
http://ecourse.iauec.ac.ir/live
https://www.aparat.com/iau.bineshmotahar/live
تلفن پشتیبانی: 02142863377
*معاونت توانمندسازی مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی*
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
💠💠⚜️💠💠
#بررسی_شبهات_زنان
#در_محضر_استاد
#دکتر_نخاولی
✅حکم فقهی یا اخلاقی؟
سؤال: اگر ازدواج دوم به خاطر عشق و امثال آن باشد اشکال شرعی دارد؟
جواب: حرمت فقهی ندارد. اصلاً این آیه در بحث وجوب فقهی هم نیست. این بحث اخلاقی است. اخلاق، انسانیت و عشق به خداوند. دقیقاً این حکم برای جلوگیری از همین موارد آمده و میگوید تو این موارد را جمع و جور کن.
سؤال: اینکه حرمت اخلاقی دارد، با افزایش آن، مورد حرمت فقهی قرار نمیگیرد؟
جواب: در جامعۀ ایمانی اگر معضلات ایجاد کند قطعاً همین طور است. اخلاقیات چیزی نیست که فراموش کنیم. اخلاقیات، الزامات سطح ایمان است. میگوید اگر میخواهی آدمی با شخصیت ایمانی باشی نباید به حداقلها و نمره ده اکتفا کنی بلکه باید بالاتر بیایی و سطح اخلاق را مراعات کنی. فقه را اگر به معنای اعم از قانون و فرهنگ بگیریم بله حرام است. حرمت به معنای حرام قانونی نیست که چوب داشته باشد، مجرم اخلاقی است. البته قطعاً ضرر میرساند، منتها ضررها دو دسته اند:
گاهی ضرر اساسی و حیاتی است و قابل جبران نیست، آن حرام فقهی میشود. شما اگر میوه نخورید بالاخره به بدنتان ضرر میرسد، اما اگر آب و نان نخورید میمیرید. آنهایی که تخریبش اساسی است واجب و حرام میشود. آنهایی که در یک سطح پایین تر است مستحبات و مکروهات یا همین اخلاقیات میشود. اگر در یک سطحی تشخیص داده شود که این اخلاقیات به یک وجوب و حرمت فقهی میرسد، در آنجا حکم فقهی بار میشود، ولی نه ابتدا به ساکن.
ادامه دارد
🆔 @banovan_rahehagh
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
💫 بسم الله الرحمن الرحیم 💫
⚜ #مهدویت فلسفه بزرگ جهانی
🍃🌺مسئله حضرت حجت یک فلسفه بزرگ جهانی است، این را ما باید به صورت یک فلسفه بزرگ جهانی تلقی کنیم. وقتی قرآن می گوید:
🍃وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ (انبیاء/ ۱۰۵)
صحبت از زمین است، نه صحبت از این منطقه و آن منطقه و این قوم و آن نژاد.
🎋 اولا امیدواری به آینده است که دنیا در آینده نابود نمی شود.
🌺🍃طبق اصول ظاهری نیز همین طور است، ولی اصول دین و مذهب به ما می گوید:
زندگی سعادتمندانه بشر آن است که در آینده است، اینکه اکنون هست موقت است.
🎋 دوم: آن دوره ، دوره عقل و عدالت است.
🔴 اجتماع بشری سه دوره را باید طی کند:
۱. یک دوره، دوره اساطیر و افسانهها و به تعبیر قرآن دوره جاهلیت است.
۲. دوره دوم دوره علم است، ولی علم و جوانی، یعنی دوره حکومت خشم و شهوت.
۳ . دورهای که واقعاً در آن دوره معرفت و عدالت و صلح و انسانیت و معنویت حکومت کند.
❓ چگونه میشود که چنین دورهای نیاید؟! مگر میشود که خداوند این عالم را خلق کرده باشد و بشر را به عنوان اشرف مخلوقات آفریده باشد، بعد بشر به دوره بلوغ خودش نرسیده یکمرتبه تمام بشر را زیرورو کند؟!.
⬅️ پس مهدویت یک فلسفه بسیار بسیار بزرگ است.
📘مهدویت، دوازدهمین کتاب از سیر مطالعاتی بینش مطهر،ص ۱۱۱
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1