☀️ بسم الله الرحمن الرحیم ☀️
سلام بر شما که میخواهید شبیه امام زمان ☀️ باشید.
🇮🇷🔹🔹🔹☀️🔹🔹🔹🇮🇷
#انتخابات
آیهٔ آمریکاهیچ غلطی نمی تواند کند!
☀️✨☀️✨☀️✨☀️✨
از آیهٔ ٣ مائده
💫 الیومَ یَئِس الذین کَفَروا مِن دینِکُم
💫 فَلاتَخشَوهُم وَ اخْشَونِ
🌸 امروز کافران از دین /کامل/ شما ناامید شدند
🌸 پس از آنها نترسید و از سنتهای من بترسید.
🌦🌦🌦🌦🌦🌦
قابل توجه همه ایرانیان، چه مومنان به اسلام، چه زرتشتی و مسیحی و بی دینها
اگر
خواهان اقتدار و زندگی امن هستید بدانید که👇👇👇
🌱 دین اسلام، باعث قدرت و قوَّت است چرا که
بعداز اعلام ولایت امیرالمؤمنین☀️ فرمود کافران ناامید شدند و
نیاز نیست از آنها بترسید.
به اعتبار این آیه
مؤمنان، برای اجرای احکام الهی با اطمینان به تشکیل حکومت پرداختند.
واما
🌱 آیا ما ایرانیان
از هیچ چیز نباید بترسیم؟! و
بی خیال همه چیز، به زندگی شخصی بپردازیم؟!
⛔️بی تدبیری و ناسپاسی ممنوع⛔️
از سنتها و قوانینِ لایَتَغیِّر الهی باید ترسید
چون
طبق قانون خلقت، ناسپاسی و قدرنشناسی و عدمِ مراقبت از درختِ اقتدار، باعث ضعف و آفتزدگی میشود.
اگر
درخت اقتدار کشور
با
بی تفاوتی و قدرنشناسی
دچار آسیب شود
ناامنی و وحشت و بی پناهی
گریبانگیر همه ایران خواهد شد مانند سوریه....
قبل از اشغال سوریه، آشوب و دودستگی
و
بعد از اشغال... با تَلی از ویرانه ها و بی برقی و بی آبی و.... درصد بالای شرکت در انتخابات و رأی به حافظ امنیت
حال
ای ایرانیان
آیا عبرت نمیگیرید؟
آیا باید با توطئه های آمریکای صهیون، طعم ناامنی را بچشید و کشور را ویرانه کنید تا قدر امنیت را بدانید....
نه
ایرانی
باشعور و فهیم و عبرت گیرنده، است
قبل از هر آشوبی
و
برای ممانعت از ویرانه شدن و دوقطبی شدن کشور
در انتخابات شرکت نموده
و اصلحِ طالبِ اقتدار ایران را انتخاب خواهد کرد.
🇮🇷🔹🔹🔹☀️🔹🔹🔹🇮🇷
🆔@hekmatemotahar1
🌀خداوند در آیه ۱۲۰ سوره مبارکه توبه میفرماید:به واسطه هر قدمی که کفار را به غیظ آورد برای مومنین عمل صالح نوشته میشود.🌀
✅مطمئنا در این ایام هیچ قدم از قدم برداشتنی به اندازه حضور و رای دادن در انتخابات غیظ کفار و رضایت الهی را در پی نخواهد داشت.
از این همه تبلیغ و ترغیب مردم به عدم حضورشان در نتخابات به شدت عصبانیتشان میتوان پی برد.
◀️وما تخفی فی صدورهم اکبر
🔸برای لبیک به ندای وحی الهی ما رای میدهیم.🔸
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥⛔️ اخطار آیتالله جوادی آملی به تضعیف کنندگان نظام
🔺پاسخ کوبنده مرجع تقلید در ارتباط با واکنشهای استبدادی ....
#انتخابات_1400
🆔@hekmatemotahar1
گروهفرهنگیآموزشیمطهرین دانشگاهشهیدباهنر
و بینشمطهر دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار می کند:
#کرسیآزاداندیشیمجازی
📍حول محور انتخابات۱۴۰۰
❌با محوریت مسائل
چرا رای بدهیم ؟
چرا رای ندهیم؟
اصلا با شرکت در انتخابات چیزی هم عوض میشه یانه؟
و بقیه مواردی که در پوستر امده است ...
🎙️ جهت شرکت و حضور در کرسی بعنوان موافق و یا مخالف مسائل فوق به شماره 09136613871 پیام دهید.
📆 زمان برگزاری چهارشنبه ۱۹ خرداد
⏰ساعت ۲۱
منتظر حضورتان هستیم✌️
لینک ورود به جلسه
👇👇👇👇👇
http://lms1.ystp.ac.ir/b/bin-4sw-rk4-xmm
لطفا رسانه باشید و این پیام را برای دوستان و اطرافیان خود ارسال کنید
#انتخاب_برتر2⃣1⃣
بسماللهالرحمنالرحیم
💫المنافقون و المنافقات بعضهم من بعض یأمرون بالمنکر و یمنعون عن المعروف و یقبضون أیدیهم نسوا الله فنسیهم إن المنافقین هم الفاسقون (۶۷ )
💫والمؤمنون و المؤمنات بعضهم أولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر و یقیمون الصلاة و یؤتون الزکوة و یطیعون الله ورسوله أولئک سیرحمهم الله إن الله عزیز حکیم (۷۱) (۷۱_۶۷ توبه)
⭕ترجمه: مردان و زنان منافق، متفق با همدیگر و طرفدار یکدیگر اند، مردم را به کار بد وامیدارند و از کار نیکو منع میکنند و دست خود را ( از انفاق در راه خدا) میبندند،و چون خدا را فراموش کردند خدا نیز آنها را فراموش کرد( یعنی به خود واگذاشت تا از هر سعادت محروم شوند)، درحقیقت منافقان بدترین زشت کاران عالمند.(۶۷توبه)
و مردان و زنان مؤمن همه یاور و دوستدار یکدیگرند،
خلق را به کار نیکو وادار و از کار زشت منع میکنند و نماز به پا میدارند و زکات میدهند و حکم خدا و رسول او را اطاعت میکنند،
آنان را البته خدا مشمول رحمت خود خواهد گردانید،که خداصاحب اقتدارودرستکردار است .
ادامه👇👇👇
#انتخاب_برتر2⃣1⃣
💢شرح: قرآن کریم یک تصویری را از جامعه ایمانی تلاش میکند ترسیم کند که در این تصویر رابطه ی محکم و پیوندهای ناگسستنی، اتصالات عمیق بین جامعه ایمانی بسیار روشن و غیرقابلانکارست.
از این پدیده در تعبیر قرآنی به اسم ولایت نامبرده میشود.
در سوره مبارکه توبه یک مقایسهای میکند جامعه ایمانی را با جامعه نفاق.
نفاقی که اونها هم در متن جامعه ایمانی هستند.
سوره مبارکه توبه تصویری که ارائه میدهد از جامعه ایمانی این است که
💫« و المؤمنون و المؤمنات بعضهم أولیاء بعض »
دقیقاً صفحه مقابلش در مورد منافقین میفرماید که
💫« المنافقون و المنافقات بعضهم من بعض»
یعنی آنها رابطه بعضیت دارند.
ارتباط با یکدیگر دارند ولی این رابطه ولایی، این پیوند ناگسستنی از همدیگر در جامعه ایمانی تصویر میشود.
💫« المنافقون و المنافقات بعضهم من بعض یأمرون بالمنکر و ینهون عن المعروف » منافقین امر به منکر میکنند و نهی از معروف « ویقبضون أیدیهم »
قبض ید دارند، دست به ده (دادن) ندارن.
خدا را فراموش میکنند و خداوند هم آنها را فراموش میکند.
💫« إن المنافقین هم الفاسقون » منافقین آن بیرون زنندگان از حدود دینی و حد ولایت هستند.
در نقطه مقابل، مؤمنین را اینگونه تصویر میکند.
◀امربهمعروف، نهیازمنکر، اقامه صلاة ،ایتاء زکات و واجبات مالی و ارتباطات اجتماعی .
رابطه بین خود مؤمنین که اطاعت از الله و رسول و ولی اجتماعی هم دارد، رابطه ولاییست.
فقط رابطه بعضیت از یکدیگر بودن، سر یک چیزهایی با هم مشترک بودن نیست.
این تصویر کلمه ولایت که اصل معناش هم از همان بلافاصله پساز چیزی آمدن، اتصال، میآید.
کلمه ولایت یعنی همین اتصالات ،یعنی چیزی بلافصل چیز دیگری بودن.
مؤمنین اینگونه بههم پیوستهاند که انگار یک چیزند.
اینجوری بهم متصلند.
یک صف واحد اند.
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
#انتخابات
#مناسبتها
✅ روشهای انتخاب و تصمیمگیری
🌸 استاد نخاولی (مد ظله العالی) :
🔹 برتری افراد موفق و زندگیهای موفق به روش انتخاب و تصمیمگیری آنها باز میگردد، ولی اکثر افراد روشی برای انتخاب و تصمیمگیری ندارند و بنا بر برداشتهای شخصی، احساسات و تشخیصهای اولیهای که بر اساس تجربۀ فردی بدست آوردهاند تصمیمگیری میکنند؛ این نوع انتخاب، پرآسیبترین روش تصمیمگیری است.
🔹 سؤال:
در مواقعی که بر سر دو راهی یا چند راهی قرار داریم و همۀ جهات برای ما روشن نیست و در انتخاب خود به یقین هم نمیرسیم چه باید بکنیم؟
مثلاً در انتخابات پیش رو که از یک طرف شناخت واقعی و حقیقی نسبت به نامزدهای انتخابات نداریم و در نتیجه به یقین هم نمیرسیم، و از طرف دیگر وظیفه داریم در انتخابات شرکت نموده و تصمیمگیری کنیم، در اینگونه موارد چه باید بکنیم؟
🔸 پاسخ:
در چنین مواردی، یکسری روشها و ملاکها وجود دارد که در ادامه، به برخی از آنها اشاره میشود...
#ایران_قوی
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
#برترین_نشانه9⃣2⃣
#اعجاز_قرآن_کریم
#استاد_نخاولی
#در_محضر_استاد
آیت هر پیامبر تجلیات نفس آورندهاش است.
رابطۀ اعجاز و آیت با نفس آورندۀ آن است.
و از آنجایی که نفوس انبیاء متفاوت است، درنتیجه آیات آنها هم متفاوت است.
آیت سید الانبیاء، سید الآیات است و قابل قیاس با آیات دیگر نیست.
آیت کبری یعنی برترین و بهترین طریق، نشانه و راه رسیدن و اقرب طرق الی الله که خداوند میخواهد به خودش دعوت کند.
چون آیینۀ تام و تمام نمای تجلیات خداست،
بنابراین بهترین نشانه و نزدیکترین راه درک خداوند است.
دربارۀ انبیاء، آیت بودن تکوینی و تشریعی، یکی شده است.
آیت تکوینی یعنی واقعاً خدانمای محض است که زمانی معنا مییابد که خودنما نباشد وگرنه به اندازهای که خودی داشته باشد، به طور محض و قهراً خود نشان داده میشود.
آیت تکوینی یعنی اشیاء آیتاللهاند.
این لیوان، آیتالله است و اگر کسی به آن بنگرد، خدا را میبیند، چون خودنما نیست و مانند تصویر در آینه، از خودش هیچ چیز ندارد که بخواهد نشان دهد.
ادامه👇👇👇
🆔@hekmatemotahar1
#برترین_نشانه0⃣3⃣
#اعجاز_قرآن_کریم
#استاد_نخاولی
#در_محضر_استاد
اما آیت تشریعی یعنی کسی به این واقعیت برسد که همۀ اشیاء را فقط، آیت و نشانه و اسماء و صفات خدا ببیند.
به همین خاطر است که میتواند زبان اشیاء را بفهمد.
در روایتی حضرت امام صادق علیه السلام تسبیح موجودات را بیان فرمودند که کوهها، دریاها و ماهیها تسبیح میگویند.
مثلاً تسبیح کوه، «سبحان ربی العظیم و بحمده» است چراکه اسم عظیم حق تعالی، در او تجلی کرده است.
پس آیت بودن موجودات را دیدهاند و زبان او را میفهمند.
موجودات به زبان قال تسبیح خداوند میگویند نه زبان حال.
عظیم در کوه به یک میزان، در مؤمن به مقداری دیگر، در حضرت موسی علیه السلام به مقداری خاصِ خودشان و در رسول اکرم صلی الله علیه و آله به مقدار دیگر، تجلی نموده است.
به همان میزانی که تجلی کرده، تجلیات را به زبان قال، بیان کرده و تسبیح میکنند.
اگر کسی در درجات عبودیت، چنان سیر کرد که فقط جنبۀ آیت بودن خود و آیت بودن همۀ موجودات دیگر را دید، آیت تشریعی هم میشود؛
چرا که با آن سلوک، تمامی اسماء و صفات خداوند من جمله عالِم بودن، در او تجلی کرده و علم دارد پس جهل مرکب ندارد که این آب و آن لیوان است.
اگر این آب، آن لیوان و این چوب را مستقل بدانیم، مربوط به جهل مرکب ماست و لو۷ به زبان و ذهن آنها را غیر مستقل بدانیم؛ چون برایمان حل و دیدنی نشده که این، چیزی جز خداوند و برخی اسماء و صفات او که به این شکل به فعلیت رسیده، نیست.
آنکه اینها را میبیند، آیت تشریعی خداوند شده است.
لذا حضرت امیر علیه السلام فرمودند:
✨مَا لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ آيَةٌ هِيَ أَكْبَرُ مِنِّي وَ لَا لِلَّهِ مِنْ نَبَإٍ أَعْظَمُ مِنِّي؛ خداوند آیتی بزرگتر از من ندارد.
همۀ اسماء و صفات خدا به اندازهای که میتواند در ممکنی ظهور کند، در ایشان ظهور کرده است.
چراکه هیچ حجابی بین او و خدا نیست و هیچ محدودیتی در وجود نمانده است.
پس تمام اسماء، در حجاب و مخفی و محدود نبوده و همگی ظهور کرده است.
وقتی اسماء و صفات اینگونه ظهور کرده، آن فرد هم همۀ عالم را خدایی مینگرد.
ادامه دارد...
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
انتخابات-شماره 1.pdf
332K
✅ استاد نخاولی (مدظله العالی)
🔎 #انتخاب_مسئولیت
🔷مباحث ارائه شده بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶
🆔@hekmatemotahar1
انتخابات شماره 2.pdf
299.2K
✅ استاد نخاولی (مدظله العالی)
🔎 #انتخاب_مسئولیت
🔷مباحث ارائه شده بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶
🆔@hekmatemotahar1
3.pdf
213.5K
✅ استاد نخاولی (مدظله العالی)
🔎 #انتخاب_مسئولیت
🔷مباحث ارائه شده بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶
🆔@hekmatemotahar1
انتخابات- شماره 4.pdf
335.4K
✅ استاد نخاولی (مدظله العالی)
🔎 #انتخاب_مسئولیت
🔷مباحث ارائه شده بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶
🆔@hekmatemotahar1
انتخابات- شماره 5.pdf
228.7K
✅ استاد نخاولی (مدظله العالی)
🔎 #انتخاب_مسئولیت
🔷مباحث ارائه شده بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶
🆔@hekmatemotahar1
انتخابات- شماره 6.pdf
317K
✅ استاد نخاولی (مدظله العالی)
🔎 #انتخاب_مسئولیت
🔷مباحث ارائه شده بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶
🆔@hekmatemotahar1
انتخابات- شماره 7.pdf
228K
✅ استاد نخاولی (مدظله العالی)
🔎 #انتخاب_مسئولیت
🔷مباحث ارائه شده بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶
🆔@hekmatemotahar1
#انتخابات
#مناسبتها
✅ روش انتخاب چهار مرحلهای در بیان امام صادق علیه السلام (قسمت اول)
🌸 استاد نخاولی (مد ظله العالی) :
🔹 در پاسخ به سؤالی که مطرح شد چندین روایت وجود دارد که ما تنها به یک روایت اشاره میکنیم:
🔹 فردی به نام «عمر بن حنظله» نزد امام صادق (علیه السلام) آمد و عرض کرد: ما بین دو حکم، یا دو عمل، یا دو فرد مردّد هستیم، برخی این فرد را و برخی دیگر آن فرد دیگر را توصیه میکنند، چگونه بین آنها انتخاب کنیم؟
🔹 امام صادق (علیه السلام) در پاسخ به این سؤال، و برای انتخاب بین دو یا چند گزینه، چهار مرحله را مطرح میفرمایند:
👈 مرحله اول:
🍀 حضرت فرمودند: ببین کدامیک از آنها عادلتر، متخصصتر، صادقتر و با وَرَعتر است.
🔹 از این چهار ملاکی که حضرت بیان میفرمایند، سه ملاک، روحی _ روانی است و تنها یک ملاک علمی است.
🔹 عدالت حداقلی یعنی انصاف حتی در مقابل مخالف؛ بنابراین کسی که دیگران را تخریب میکند تا خودش رأی بیاورد، چنین فردی وَرَع و عدالت ندارد، حتی اگر بر حق باشد! (زیرا فقط در دادگاه و در حضور فرد متهم است که میتوان به او اتهام وارد نمود).
🔹 با وَرَع بودن یعنی رفتارش طوری است که مراعات خداوند را و مراعات اخلاق اسلامی را میکند؛ بنابراین کسی که برای بالا رفتن، پایش را روی سر دیگران میگذارد، وَرَع ندارد!
🔹 نکتۀ بعد، صداقت است.
در نظام اسلامی اگر کسی دروغگو باشد، هیچ مسؤولیتی را نباید به عهده بگیرد.
در اختلاف نظرها راجع به یک موضوع واحد، باید پیگیری کنیم که کدام فرد راست میگوید و کدام فرد دروغ میگوید.
📚 کافی، ج: ۱، ص: ۶۷
#ایران_قوی
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
#انتخابات
#مناسبتها
✅ روش انتخاب چهار مرحلهای در بیان امام صادق علیه السلام (قسمت دوم)
🌸 استاد نخاولی (مد ظله العالی) :
🔸 راوی پرسید:
اگر از طریق مرحلۀ اول به انتخاب نرسیدیم، چه کنیم؟
به عبارت دیگر:
اگر آن افراد در یک سطح بودند و یا اینکه ما نتوانستیم به تشخیص صحیح و به یک فرد نهایی برسیم، در این صورت چه کنیم؟
👈 مرحله دوم:
🍀 حضرت فرمودند: ببین علمای ربانی و دلسوز و افراد متعهد و متخصص کدام فرد را معرفی نموده و تأیید میکنند.
🔸 راوی پرسید:
اگر از طریق این مرحله نیز به انتخاب نرسیدیم، چه کنیم؟
👈 مرحله سوم:
🍀 حضرت فرمودند: ببین دشمنان اسلام (و انقلاب) و آن کسانی که دشمنی آنها با اسلام و ایمان قطعی است، کدام فرد را بیشتر میپسندند، و با کدام فرد مخالفند؟
🗳 آن فردی که دشمنان را بیشتر ناراحت میکند و دشمنان نیز با او مخالف بوده و نسبت به او حساسیت بیشتری دارند، آن فرد را انتخاب کن.
⛔️ و آن فردی که با سلیقۀ اهل باطل سازگار است و دشمنان با او مشکلی ندارند و یا از او حمایت میکنند، آن فرد را رها کن.
🔹 زیرا دشمنان بهتر از ما تحقیق کرده و با دقت بیشتری افراد را رصد میکنند.
🔸 راوی پرسید:
اگر از طریق این مرحله نیز به انتخاب نرسیدیم، چه کنیم؟
👈 مرحله چهارم:
🍀 حضرت فرمودند: احتیاط کن. یعنی بین خود و خداوند ببین به کدام طرف رأی بدهی آثار تخریبی کمتری برای مملکت دارد؟ کدام فرد ضرر کمتری به اسلام و قرآن میزند؟ شعارهای ارزشی کدامیک بیشتر است؟ ثقل شعارهای کدام فرد در فضای خداوند است نه در فضای پست و مقام و شهرت و شهوت و شکم؟ چنین فردی را انتخاب کن.
📚 کافی، ج: ۱، ص: ۶۷
#ایران_قوی
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1