eitaa logo
هزار مناره
104 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
585 ویدیو
19 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
صبحدم از عرش می‌ آمد خروشی عقل گفت؛ قدسیان گویی که شعر حافظ از بر می‌ کنند صبح خودتون رو با صلوات آغاز کنید
اولین جمله‌ای که ما در اول دبستان می‌آموزیم چیست؟ «بابا آب داد» ، «بابا نان داد» ... می‌دانید اولین جمله‌ای که انگلیسی‌ها در دبستان یاد می‌گیرند چیست « من میتوانم بخوانم وبنویسم » و اولین جمله‌ای که ژاپنی‌ها یاد می‌گیرند «من باید بدانم» !
⭕️ فریب فروش «سیم کارت شاد» را نخورید رئیس پیشگیری پایتخت: 🌀 این بار به سراغ دانش آموزان و والدین آنها آمدند و با ارائه طرحی به اسم «سیم کارت شاد» سعی دارند تا از این گروه از افراد کلاهبرداری کنند. 🌀 کلاهبرداران با حضور در جلوی مدارس و یا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین فعالیت در سعی دارند تا به اهداف شوم خود دست پیدا کنید. 🌀 این افراد به دو روش کلاهبرداری می‌کنند یا از افراد می‌خواهند که اطلاعات خود را برای آنها ارسال کنند و با این روش سعی در جمع آوری افراد دارند و یا با ارسال لینک‌هایی در فضای مجازی و درخواست اطلاعات کارت افراد برای تشخیص هویت حساب آنها را خالی می‌کنند. 🌀 پلیس اعلام می‌کند که اگر قرار باشد سیم کارت دانش‌آموزی و خدمات رایگانی برای این گروه از جامعه ارائه داده شود از طریق پرتال رسمی اپراتورها و یا ‌های مربوطه اعلام می‌شود و مردم به این پیام‌ها و لینک‌ها اعتمادی نکنند.
اساسی‌ترین فایدهء بصیرت،شناخت حق از باطل است.فایدهء دیگر بصیرت از دیدگاه رهبر معظم انقلاب،استقامت در راه حقّ است.ممکن است انسان،حق‌ را از باطل تمیز دهد،ولی دنیاطلبی و جلوه‌های گوناگون دنیا،انسان را از استقامت در راه‌ حقّ و ولایت بازمی‌دارد.امّا افزایش بصیرت،بی‌اعتباری دنیا و لذتهای آن را بر ملا می‌کند.از این‌رو،فرد مشکلات و سرزنش‌های چند روزه را تحمّل نموده،بر مسیر حق، پایدار و استوار باقی می‌ماند.با توجه به این نکته که مقام معظم رهبری با اشاره به خطبهء ۱۷۳ نهج البلاغه می‌فرماید:«آنهایی که دور امیر المؤمنین بودند و ایستادند و جنگیدند، خیلی بصیرت به خرج دادند که بنده بارها از امیر المؤمنین نقل کرده‌ام که فرمود:«و لا یحمل هذا العلم الاّ اهل البصر و الصبر».در درجهء اول،بصیرت لازم است
‍ ‍ 🌸شروع صبحتون معطر به ذکر شریف 🌸صلوات بر حضرت مُحَمَّدٍ ﷺ 🌸 و خاندان پاک و مطهرش 🌸 🌸اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ 🌸وَ آلِ مُحَمَّدٍ 🌸وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
🔴 حذف تصویر قرآن از کتاب فارسی کلاس اول دبستان!!! اجرای ۲۰۳۰ در تار و پود سیستم آموزش و پرورش جااااای تامل بسیار دارد! اگر این کار خیانت به مردم و زیر پا گذاشتن فرمان مقام معظم رهبری نیست پس چه دلیل دیگری دارد!؟
در واقع بصیرت و بینش، نور درونی است که شخص با آن نور می‌تواند در میان مردم، سالم و سازنده زندگی کند. این انسان با بصیرت است که راه را از چاه و حقیقت را از امر غیر حقیقی بازمی‌شناسد و با در نظر گرفتن اطلاعات و داده‌ها، گزینشی برتر و بهتر دارد، و در ارائه رأی و نظر، تصمیم صحیح و درست را اتخاذ می‌کند. در این زمینه امام علی(ع) می‌فرماید: «کسی که بصیرت نداشته باشد، رأی او نادرست و بی‌ارزش است».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 بر زمین مانده| مجموعه سخنان و مطالبه های نادیده انگاشته شده مقام معظم رهبری از نظام آموزش و پرورش کشور 🔻بخش اول: اجرای سند تحول بنیادین
با سلام یکی ازموضوعاتی که رهبر انقلاب به آن تاکید داشتند: ترویج سبک زندگی و دوری از سبک غربی یکی از تأکیدات بیانیه گام دوم است رهبر معظم انقلاب اسلامی به طور موشکافانه و دقیقی به مسائل امروز انقلاب اسلامی اشاره می‌کنند و به باید و نبایدهایی می‌پردازند معظم‌له در توصیه‌هایی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور امام عصر (عج) تاکید دارند که دشمنان به دنبال تغییر سبک زندگی ما هستند و ما باید در این زمینه بسیار هوشیار باشیم. تلاش غرب برای ترویج سبک زندگی غربی با آن تعاریفی که خودشان از آزادی و مسائل اجتماعی و فرهنگی دارند همواره نکته‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره آن هشدار می‌دهند و آن را مانعی برای دست یافتن به تمدن نوین اسلامی می‌دانند. رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که اگر غرب در ترویج سبک زندگی غربی بین جوانان ایران اسلامی موفق عمل کند، ضررها و زیان‌های بسیاری دامن گیر کشور می‌شود که جبرانش دشوار است از سوی دیگر مقابله با این تهدیدات جهادی همه جانبه و هوشمندانه را می‌طلبد. تلاش غرب برای ترویج سبک زندگی غربی با آن تعاریفی که خودشان از آزادی و مسائل اجتماعی و فرهنگی دارند همواره نکته‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره آن هشدار می‌دهند و آن را مانعی برای دست یافتن به تمدن نوین اسلامی می‌دانند. به نظر من امروز ایران اسلامی مورد هجوم دشمنان اسلام است اما نکته مهم این است که ما ابتدا باید این سبک زندگی غربی را بشناسیم و سپس برای مقابله با آن بپردازیم اگر می‌خواهیم در تمدن اسلامی و مقابله با سبک زندگی غربی برسیم باید ابتدا تهدیدات را شناسایی کرده و سپس برای رفع آنها اقدام کنیم به نظر من کلید واژه سخنان رهبری شناساندن و شناخت این تهدیدات است. و دوری از فرهنگ غرب است.
🍃🌺درسنامه تشکیلاتی🌺 💥فرایند انتخاب بهترین قالب برنامه💥 🗣 قبل ازپرداختن به بحث اصلی جلسه، لازم است این نکته را متذکر شویم که از اینجا به بعد، مطالب کاملا کاربردی و عملیاتی میشود. همانطور که قبلا هم عرض شد این مباحث در دوره حضوری سال قبل، توسط دانش آموزان تمرین و اجرا شد؛ ولی در شرایط فعلی، باید خود عزیزان دغدغه داشته باشند تا بتوانند مطالب را بخوبی فرا گرفته و در مدرسه به بهترین شکل ممکن، اجرا نمایند. در این خصوص، از فرماندهان محترم حوزه نیز خواسته ایم که شرایط لازم را برای شما بزرگواران، جهت نقد و بررسی و تمرین این مباحث فراهم نمایند؛ البته از طرف شما باید پیگیری و مطالبه جدی باشد. ✅ خب در این جلسه، فرآیند انتخاب قالب مناسب در عرصه‌های مأموریتی  چهارگانه تبیین می‌شود و سپس در قالب بیان تکنیکهای "بارش فکری"، "رجوع به خبره" و "جدول شناخت"، قالبهای مختلف بحث و بررسی می گردد. ☘ به منظور بیان کلیه قالبهای مختلف  در عرصه ماموریتی انتخاب شده، تکنیک "بارش فکری" و "تکنیک رجوع به خبره" مفید فایده است و با این کار، فهرستی از کلیه قالب های ممکن و معقول در عرصه مذکور آماده میشود. مثلا؛ در عرصه ماموریتی استکبارستیزی، یعنی ایام آبان ماه، قالبهای زیر به عنوان نمونه مطرح میشود: 🔹نمایشگاه 🔹مسابقه کتابخوانی 🔹تئاتر با موضوع استکبار ستیزی 🔹همایش استکبار ستیزی 🔹کرسی آزاد اندیشی 🔹برگزاری دوره تخصصی غرب شناسی 🔹انتقال مفاهیم چهره به چهره (با معرفی کتاب، کانال و محتوای مناسب)
🍃🌺درسنامه تشکیلاتی🌺🍃 💥تکنیک رجوع به خبره💥 🌟 منظور از تکنیک رجوع به خبره، تلاش در جهت استفاده حداکثری از داشته های خبرگان و صاحبان تجربه در ارائه راهکار و پیشنهاد برای انجام کارهای تشکیلاتی است. ✅ در رجوع به خبره (در فعالیت های تشکیلاتی)، توجه به این نکات لازم است: 🔹سعی کنید، ابتدا داشته های خودتان را در مورد موضوع کنار هم بگذارید و با ذهنیتی فعال به سراغ خبره بروید. توضیح اینکه؛ اگر خالی الذهن نزد خبره بروید، هر چه او می گوید را می پذیرید ولی اگر از قبل روی مسئله فکر کرده باشید، خبره را به چالش می کشید و از مشورت با او برای شما نکات کاربردی و عملیاتی حاصل می شود. 🔹سعی کنید سوالاتتان از خبره به صورت نیمه باز باشد؛ به این معنا که شما سوالاتی بپرسید که نه خیلی کلی و باز باشد که خبره بتواند کلی گویی کند و جوابهای عمومی بدهد، و نه خیلی بسته و تستی که نتواند شرایط مختلف را برای شما تبیین کند. بهترین حالت سوال از خبره، سؤالات هدایت شده نیمه باز است؛ به این معنا که شما چارچوب و شرایط کاری خودتان را تا میتوانید تبیین کنید و از خبره بخواهید که در چنین شرایطی خودش را جای شما بگذارد و تصمیم گیری کند. 🔹گفته های خبره برای شما وحی منزل نیست و پیشنهادهایی است که شما میتوانید روی آنها فکر کنید و در مورد آنها تصمیم بگیرید. 🔹به یک نفر اکتفا نکنید؛ چرا که ذهن شما را میبندد؛ بلکه سعی کنید سراغ چند نفر با ذهنیتها و تجارب مختلف بروید تا موضوع، از ابعاد مختلف برای شما شفاف شده و ابهامات آن کاسته شود. 🔹سعی کنید، گفته های آنها را مکتوب نمائید و در جلسه شورای خودتان، مفصل روی آنها بحث کنید. چه بسا نکات زیادی از صحبت های آنها برای شما اصلا کاربردی نباشد. 🔹اینکه به چه کسی به عنوان خبره باید رجوع کرد، و اصطلاح خبره برای موضوع مشخص من کیست، و چه کسی می تواند من را راهنمایی کند، خود راه های متفاوتی دارد که یکی از آنها تکنیک "گلوله برفی" است؛ به این معنا که شما نزد یک نفر که میدانید در حوزه مورد نظر شما، خبره است می روید و از او می خواهید چند نفر دیگر را معرفی کند، سپس نزد افراد معرفی شده می روید و از آنها هم میخواهید چند نفر را معرفی کنند و همین طور افرادی که در این حوزه، شما می شناسید گسترده تر می شود.
🔰 فوری// پیام رهبر انقلاب در پی اهانت یک نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم ▫️ حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای در پیامی، اهانت اخیر یک نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم را محکوم کردند. 📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است: بسمه‌تعالی گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریّه‌ی فرانسوی در اهانت به چهر‌ه‌ی نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) بار دیگر عناد و کینه‌ی شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ی مسلمانان را آشکار ساخت. بهانه‌ی آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوام‌فریبانه است. سیاستهای عمیقاً ضدّ اسلامی صهیونیست‌ها و دولتهای استکباری عامل این‌گونه حرکتهای دشمنانه است که هر چند یکبار بُروز می‌یابد. این حرکت در این برهه‌ی زمانی میتواند، نیز به انگیزه‌ی منصرف کردن ذهن ملّتها و دولتهای غرب آسیا از نقشه‌های شومی باشد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند. ملّتهای مسلمان بویژه کشورهای غرب آسیا، ضمن حفظ هوشیاری در مسائل این منطقه‌ی حسّاس، باید هرگز دشمنی‌های سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نکنند. والله غالب علی امره سیّدعلی خامنه‌ای ۹۹/۶/۱۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سخنان رهبری که سانسور می‌شود و تا حالا نشنیده‌اید! می‌خورند و به ریش مردمی که برای انقلاب جان دادند می‌خندند...
🍃🌺درسنامه تشکیلاتی🌺🍃 💥تکنیک بارش فکری💥 🌧بارش فکری، یک تکنیک کسب خلاقیت و ایده پردازی گروهی است و شرکت کنندگان جلسه، در مورد یک مسئله یا مشکل به صورت گردشی، ایده های فی البداهه خود را بیان میکنند. در بسیج دانش آموزی، جلسه توسط فرمانده واحد، مدیریت میشود و یک نفر هم نظرات ارائه شده را روی تخته یادداشت میکند. ✅ مراحل تکنیک بارش فکری: 1⃣مرحله ی تولید ایده: هدف از این مرحله، تولید تعداد زیادی ایده است که توسط اعضای حاضر در جلسه ارائه میشود. در مرحله تولید ایده، قوانینی وجود دارد که باید توسط همه حاضرین در جلسه رعایت شود؛ این قوانین عبارتند از: 🔸هیچ فکر و ایده ای نباید مورد قضاوت، ارزیابی و انتقاد قرار گیرد. 🔸هر چه ایده ها دور از ذهن، بکر و جسورانه باشند، بهتر است. 🔸هر چه تعداد ایده ها بیشتر باشد، بهتر است. 🔸تا زمانی که افراد شرکت کننده ایده ارائه میدهند، جلسه بارش افکار ادامه پیدا میکند. 2⃣ مرحله ی ارزیابی ایده: در این مرحله، ایده ها مورد ارزیابی قرار گرفته و برخی حذف میشوند؛ تعدادی با هم ترکیب میشوند و ایده های جدید و کاملتری را به وجود می آورند و در نهایت، ایده های برتر انتخاب و مورد استفاده قرار میگیرد.
🌺کار جمعی_بیانات مقام معظم رهبر🌺 یک کار تشکیلاتی یک کار جمعی خصوصیتش این است که فرد باید خودش را در جمع حل کند، گم کند، که این گم کردن عین باز یافتن به نحو درست است. چیزی کم نمی شود از آدم ، چیزها افزوده می شود. من مثال می زنم به آن ایوان آبی که داخل ان یک حبه قند را شما می اندازید. این حبه قند یک چیز مشخصی است، به قدر خودش شیرینی دارد. وقتی دز لیوان آب انداختی تمام است. یعنی یک دانه از این ذرات ریزی که زیر دندان می آمد و صدا می کرد و خودش را نشان می داد که هان! منم یک دانه از اینها باقی نمی ماند، تمام حل می شود در آب. در آنجایی که قبل از آن یا بعد از آن، ده حبه قند دیگر هم حل شده. اما به نظر شما از این حبه قند یک ذره اش از بین رفت؟ هیچ چیز ز آن از بین نرفتا است. این قند یک ذره کم نشده بلکه یک خورده به آن زیاد شد.زیرا آن مقدار شیرینی که در این قند بود در ان ریخته شد با شیرینی های دیگری که در قندهای دیگر بود و در تمام اجزایی این آب حل شد، سرایت پیدا کرد چیزی هم از آن کم نشده اما آن تشخیص خودش را از دست داده آن فردیت خودش را از دست داده یک تشکیلات باید این جور باشد. شکل کامل یک تشکیلات درست این جوری است که فرد در جمع حل شود. این شکل درست تشکیلات است البته کاری است که در اصل آسان، اصلا انسان این جوری است، اما در تجربه و عمل ما که پنجاه سال در اختناق رضاخانی و محمدرضا خانی گذراندیم و اگر خود ما هم این پنجاه سال را با وجودمان لمس نکرده ایم اما فرهنگش برای ما به ارث مانده است ما بر اثر این تجربه طولانی حکومت مطلقه در ایران در این پنجاه سال اخیر و البته در قبل از ان در ۲۵۰۰ سال اخیر محکوم به نوعی فرد گرایی شدیم، البته شرقی ها کلا فرد گرایند از قدیم تاریخ شرق یک تاریخ فردگرایی است. هنر شرق موسیقی شرق اهنگ شرق، ورزش شرق،اهنگ دسته جمعی ان طرف هاست، انجا نیست، ورزش دسته جمعی انجا هست، اینجا ورزشش کشتی است. مثلا انجا ورزشش والیبال است، فوتبال است مثلا هنرهای گذشته، موسیقی، ان اهنگ دسته جمعی و یک ارکستر مثلا با همه انواع و اقسام و یک اواز برآمده ی از چندین حنجره یا چندین دسته، این در هنر شرق نیست. اینها اگر هست خیلی کمیاب است در هر حال شرقی ها یک نوع فردگرایی در تاریخشان هست. اسلام البته درست نقاطه مقابل این عمل کرده است. اسلام همه چیزش جمعی است نتی عبادت، می دانید عبادت یعنی شخصی ترین کار ادم، کار ادم با خدا که هیچ ارتباطی به کارهای معمولی دنیوی و همکاری و تعاون ندارد دیگر رابطه ای است بین انسان، آن عبادت نوع نیایش و تقدیست را می گویم، نه مفهوم عام عبادت همین عبادتی که در ذهن مردم هم بیشتر هست، این یک رابطه انسان است با خدا همین را اسلام می گوید دسته جمعی انجام دهید، نماز جماعت، حج و ... به هر حال ما از این روح جمعی اسلام دور ماندیم. ۲/۳/۵۹
🍃🌺درسنامه تشکیلاتی🌺🍃 💥ظرفیت شناسی بسیج در عرصه ماموریتی💥 (تکنیک جدول شناخت) 🗣 برای اینکه بتوانیم برای انجام بهتر مأموریت، بهترین قالب برنامه عملیاتی را ارائه کنیم، لازم است مدرسه و نقاط قوت و ضعف و فرصت و تهدیدها را خوب بشناسیم؛ به منظور شناخت مدرسه و اطراف آن، ابتدا باید نقاط قوت و ضعفی که مربوط به مسائل درونی بسیج دانش آموزی مدرسه است را خوب بدانیم؛ یعنی هر آنچه که مربوط به قوت یا ضعف شورا است را باید در نظر گرفت. ❎ نقاط بسیج دانش آموزی مدرسه: مواردی است که بسیج دانش آموزی مدرسه در صورت انجام یا داشتن آن، از ویژگی‌های مثبت و توانایی قابل ملاحظه‌ای برخوردار خواهد بود. ❌ نقاط بسیج دانش آموزی مدرسه: مواردی است که بسیج دانش آموزی مدرسه در صورت انجام یا داشتن آن، از امتیاز منفی و عدم توانایی لازم برخوردار خواهد بود. ✍ در مرحله بعد، باید فرصت‌ها و تهدیدهای مدرسه را که مربوط به مسائل بیرونی واحد مقاومت بسیج دانش آموزی مدرسه است را به دست آوریم. ✅ حال با توجه به شناخت از مدرسه و شورای بسیج دانش آموزی می بایست بر نقاط ضعف با استفاده از نقاط قوت، غلبه کرد و با استفاده از فرصت ها، تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم؛ لذا باید بسیار دقیق و ظریف از نقاط قوت و فرصتها استفاده کنیم.
🔸| اهداف آمریکا از تحریم ایران
🍃🌺درسنامه تشکیلاتی🌺🍃 💥انتخاب بهترین قالب💥 پس از شناخت ظرفیت‌های موجود در تشکیلات مهم بسیج دانش آموزی مدرسه، با توجه به ظرفیتهای احصا شده و همچنین از طریق بررسی ویژگی‌های بهترین قالب برنامه که در ادامه خواهد آمد، می توان قالب های به دست آمده را به درستی تجزیه و تحلیل کرده و بهترین قالب را انتخاب نمود. در این مثال، بهترین قالب انتخابی ما میتواند برگزاری نمایشگاه استکبار ستیزی و آشنایی با جنایتهای آمریکا بر علیه ایران باشد. 💢 ویژگی‌های یک راه حل خوب: - متناسب با امکانات و ظرفیت‌های مدرسه (تکنیک جدول شناخت) - مناسب با زمان - متناسب با بودجه در دسترس یا قابل دسترس - جذابیت و اثرگذاری بیشتر - دارای خلاقیت و نوآوری 🔸نکته: بهتر اینست که شما با دقت در قالبهای گفته شده، قالبی ترکیبی طراحی نمائید که چند قالب را در کنار هم قرار دهد و باعث تنوع و جذابیت کار شما بشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓چگونه در فضای مجازی قوی شویم؟ 🔟نکته اساسی برای قوت در فضای مجازی
🍃🌺درسنامه تشکیلاتی🌺🍃 💥سایر تکنیکهای اداره جلسه💥 1⃣ تنها افرادی را به جلسه دعوت کنید که حضورشان است: وقتی دارید برای یک جلسه، برنامه ریزی می کنید، به این فکر کنید که چه کسانی واقعا لازم است حضور داشته باشد. اگر می خواهید یک تغییر را اطلاع رسانی کنید، کسانی را دعوت کنید که از این اطلاع رسانی، تاثیر می‌گیرند. اگر قرار است مشکلی را حل کنید، کسانی را دعوت کنید که با اطلاعات خوبشان، به حل مسئله کمک میکنند. اگر افراد حاضر در جلسه فکر کنند که موضوع جلسه به آنها ارتباطی ندارد یا از آن اصلاً سر در نمی آورند، این جلسه برایشان کسل کننده می‌شود و وقتشان با شرکت کردن در آن هدر می‌رود. 2⃣ به برنامه‌ بندی توجه کنید: همه مسائلی را که قرار است در جلسه مطرح شوند، در قالب یک "دستور جلسه" بنویسید. باید یک برنامه زمانی مشخص داشته باشید و زمان مورد نظر برای هر بخش از جلسه را مشخص و آن را به همه افرادی که در جلسه حضور داشتند، ایمیل کنید. وقتی هم که جلسه شروع شد آن برنامه زمانی را روی تخته بنویسید، یا روی صفحه نمایش بگذارید؛ این کار که یکی از روشهای موثر مدیریت جلسات است، باعث می‌شود که تمرکز افراد حاضر در جلسه حفظ شود. 3⃣ موقعیتی فراهم کنید تا افراد اظهار نظر کنند: هیچ چیز به اندازه زیاد حرف زدن یک نفر، جلسه را از مسیر خود خارج نمی‌کند. اگر دیدید فردی دارد بیش از حد، صحبت میکند سریع آن را متوقف کنید و بگویید از توجه شما سپاسگزاریم، اما باید به دیگران هم فرصت بدهیم که نظراتشان را بیان کنند تا بتوانیم تصمیم درست و جامع را بگیریم. هیچ کس استثناء نیست. وقتی قانونهای مناسبی برای مدیریت جلسات داشته باشید و به نظر همه توجه کنید، عملکرد گروه تان در یک چارچوب خاص قرار خواهد گرفته و بهتر می‌شود. 4⃣ جلسه را شروع و به موقع هم تمام کنید: وقتی مسئولیت مدیریت جلسه با شماست، اگر به موقع آن جلسه را شروع و تمام کنید و به عنوان یک فرد منظم شناخته شوید، میبینید که چطور همکارانتان به جلسه توجه می‌کنند. وقتی شما برای وقت آنها ارزش قائل شوید، آنها هم به شما احترام می گذارند. 5⃣ تلاش برای جلسه: بی‌قراری و خستگی اعضای شرکت کننده در جلسات، معمولاً در روند جلسه اثرگذار است و جمع را کِسل می‌کند. به همین منظور با هدف افزایش میزان مشارکت اعضای جلسه، از طریق پرسش از افراد می توانید مشارکت آنها را افزایش داده و خستگی آنها را به سرحالی و مشارکت فعال تبدیل کنید.👇 ✅ در ادامه برخی از مرسوم ترین پرسش های مشارکت جو، با مثال مطرح می‌شود که می‌توانید در جلسات خود از آنها استفاده کنید: 🔹پرسش درباره و نحوه تفکر: روشی که به افراد کمک می‌کند تا ایده هایشان را ابراز کنند؛ مثالها: - عکس العمل شما نسبت به....چیست؟ - شما در مورد....چه احساسی دارید؟ - نظر شما راجع به....چیست؟ - چه راه های دیگری برای میل به.... وجود دارد؟ - چه چیزی باعث شد تا تصمیم بگیرید که...؟ - آیا می خواهید بگویید که....؟ 🔹 گفته یک فرد توسط شخص دیگر: یکی از راههای کمک به افراد، برای رسیدن به تفاهم این است که از آنان بخواهیم مطلبی را که گفته است تکرار کند و بگوید که منظورش چه بوده است؛ مثال ها: - آیا شما از من می پرسید که....؟ - ببینم، آیا منظور شما را درست فهمیده ام؟ آیا می‌گوئید که....؟ - مطمئن نیستم مطلب شما را درست فهمیده باشم. آیا می‌گوئید که....؟ - قبل از این که مطلب را ادامه دهیم، اجازه بفرمائید که من پیشنهاد شما را آنطور که فهمیده ام، تکرار کنم. 🔹 به اشتراک مساعی: بعضی وقتها افراد از بحث جلسه، دوری می‌کنند. با طرح چنین پرسش‌هایی می‌توان آنها را تشویق کرد کرد که در بحث مشارکت کنند: - آقای احمدی شما در مورد این مطلب چه فکر می کنید؟ - آقای تقوی شما سوال آقای رئوفی را چگونه پاسخ می دهید؟ - قبل از اینکه بحث را ادامه دهیم میخواهم نظر آقای ناصری را بدانم. - ما نظر همه، بجز آقای رضائی را شنیدیم. آقای سیدی نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ 🔹پرسش درباره بحث: - قبل از اینکه موضوع را ادامه دهیم، لطفاً یک نفر، نکات مهم را به اختصار بیان نماید. - من چندین پیشنهاد شنیده ام. ممکن است یک نفر به اختصار بگوید که روی چه مطالبی توافق کرده ایم؟ - من رشته صحبت از دست داده ام؛ ممکن است یک نفر به اختصار توضیح دهد که تا حالا چه کرده ایم؟
بر کار تشکیلاتی ...
بر کار تشکیلاتی ...
☘گفت و شنود صمیمانه رهبر انقلاب با جمعی از جوانان و نوجوانان☘ ⁉️ با وجود ابهام در هدف ما جوانان و بعضاً یأس در زندگی، به نظر شما چگونه برنامه‌ریزی کنیم و چه هدف و معیاری را انتخاب نماییم؟ «البته این‌که شما گفتید ما این‌طور هستیم، من نمیدانم منظورتان از ما کیست؟ حتماً نباید منظورتان نسل جوان و نوجوان باشد؛ چون خیلی از جوانان این‌گونه نیستند. بعضیها این‌طورند، بعضیها هم نیستند. شما هم که این را مطرح میکنید، من اطمینان ندارم خودتان هم حتماً این‌گونه باشید. ممکن است شما واقعاً هیچ‌گونه سردرگمی نداشته باشید، ولی البته چرا؛ بعضیها این‌طورند. بچه‌های عزیز من! ببینید؛ هدف زندگی باید چیزی فراتر از خود زندگی باشد؛ چون وقتی شما چیزی را به عنوان هدف زندگی انتخاب میکنید، یعنی زندگی، وسیله و ابزاری برای آن است. غیر از این است؟ یعنی حیات انسان، مقدّمه و وسیله‌ای است برای آن هدف، والّا اگر - مثلاً - این هدف را پولدارشدن قرار دهیم، آیا واقعاً میارزد که انسان، حیات و لحظات و آنات ارزشمند زندگی خود را صرف کند، برای این‌که پول به دست آورد؟! از پول میخواهد چه استفاده‌ای بکند؟ چهار صباح دیگر با پول زندگی کند! یعنی انسان در واقع بخش عمده‌ای از زندگی و حیات را مایه بگذارد، تا بتواند بخش دیگری را - که آن را هم حتماً زندگی خواهد کرد - با کیفیّت بهتری به کار ببرد. این معامله خیلی مغبونانه‌ای است! هدف زندگی باید خیلی بالاتر از این باشد. انسان وقتی که به دنیا می‌آید و دوره‌ای را میگذراند و از دنیا میرود، نفس این آمدن و رفتن، نشان دهنده این است که آفریننده و خالق انسان، از این حرکت و از این جابه‌جایی هدفی دارد. ما باید کاری کنیم که هدفمان در زندگی، با هدفی که خالق دارد، به هم نزدیک شود و با هم تطبیق کند. این درست‌ترین کار است. انسان باید زندگی را طوری انتخاب کند که وقتی این زندگی تمام شد، از آنچه که به دست آورده، خشنود و خوشحال باشد. در لحظات آخر زندگی که انسان از این دنیا خارج میشود، احساس نکند که دستش خالی است. شما هر هدف مادّای را که فرض کنید، اگر زندگی را صرف آن کردید، وقتی از دنیا میروید، دستتان خالی است - هرچه میخواهد باشد - چیزی ندارید. باید هدفی فراتر از زندگی دنیا، فراتر از خود این زندگی مادّی داشته باشید، که همان رضای خدا، آباد کردن خانه آخرت و جلب خشنودی پروردگار است. شما باید این را هدف اصلی قرار دهید، تا وقتی که زندگی تمام شد، احساس کنید کارتان را انجام داده‌اید. مثل این است که فرض کنید ما را ده روز، بیست روز به اردوگاهی میبرند، برای یک دوره تمرین، آموزش، کار، یا ورزش. طبیعی است هرچه در این اردوگاه قرار میدهند، هدفی دارد - انسان وقتی در اردوگاهی وارد میشود، بدیهی است که برای مقصود و منظوری وارد میشود - وقتی این ده روز تمام شد، آدم باید احساس کند که دستاوردی دارد و از این‌جا بیرون میرود. توجّه میکنید؟ اگر دستاورد، در خود آن ده روز خلاصه شده باشد، ما خسارت کرده‌ایم؛ یعنی ما در آخرِ کار، هیچ چیز در اختیار نداریم. البته من اردوگاه را که مثال میزنم، در واقع مثال ناقصی است؛ چون شما بعد از اردوگاه، یک دوره و زندگی دیگری در ذهنتان هست، اما وقتی که از این دنیا رفتیم، دیگر هیچ چیز نداریم؛ از این سرمایه، هیچ چیز در اختیار ما نیست. بعد از مردن، آن چیزی در اختیار ماست که آن را در این‌جا برای خودمان فراهم کرده باشیم. هدف باید این‌طور انتخاب شود. آن وقت چگونه این هدف انتخاب شود؟ اگر شما در زندگی برای خودتان برنامه‌ای بریزید که در آن خدمت به مردم باشد و این هدف تأمین شود، وقتی زندگی را به پایان بردید، احساس میکنید که کار بزرگی را انجام داده‌اید و با دست پُر میروید. چرا؟ چون خودتان را در راه خدمت به مردم گذاشتید...👇