❣حضرت #امام_خامنه_ای (مدظله العالی)
🕊روز ولادت فاطمهی زهرا (سلاماللهعلیها) را روز زن و روز مادر نامگذاری کردهاند؛ میشد گفت روز رهبر یا روز والاترین انسان، اشکالی نداشت؛ امّا امروز نیاز جامعهی ما به این است که بداند مادری یعنی چه؟ زنِ خانه بودن و کدبانو بودن یعنی چه؟
🌹فاطمهی زهرا با آن مقام و عظمت، یک خانم خانهدار است؛ یکی از شئون همین عظمت عبارت است از همسر بودن یا مادر بودن و خانهداری کردن."
🗓۱۳۹۵/۱۲/۲۹
🌸#مادرانه_ریحانه
💥#میلاد_حضرت_زهرا سلاماللهعلیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قرار_شبانه_قرآنی
🌹💐تقدیم به روح مطهر مادر سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی.🍂
#طنز_جبهه
روبوسی
روبوسی شب عملیات، و خداحافظی آن، طبیعتاً باید با سایر جداییها تفاوت میداشت.
کسی چه میدانست، شاید آن لحظه، همهی دنیا و عمر باقیماندهی خودش یا دوست عزیزش بود و از آن پس واقعاً دیدارها به قیامت میافتاد. چیزی بیش از بوسیدن، بوییدن و حس کردن بود. به هم پناه میبردند. بعضیها برای اینکه اینجو را به هم بزنند و ستون را حرکت بدهند، میگفتند: «پیشانی، برادران فقط پیشانی را ببوسید، بقیه حقالنسا است، حوریها را بیش از این منتظر نگذارید».
🌺 قرآن دستور زندگی و یک سرچشمه تمام نشدنی است.
✍رهبر انقلاب : قرآن کتاب زندگی است. اگر آحاد بشر قواعد زندگی را با قرآن تطبیق کنند، سعادت دنیا و آخرت نصیب آنها خواهد شد. مشکل ما این است که ما زندگی را با قواعد قرآن تطبیق نمیدهیم؛ مثل کسی که به پزشک مراجعه میکند و نسخهی پزشک را میگیرد، لکن به این نسخه عمل نمیکند؛ این مراجعه به نسخهی پزشک بدون عمل به نسخه اثری نخواهد داشت. امروز وضع ما این جوری است. قرآن هم کتاب معلّم و معرفت است؛ یعنی دل را و اندیشهی انسانی را سیراب میکند. قرآن برای آن کسانی که اهل معرفتآموزی هستند یک سرچشمهی تمامنشدنی است. لکن علاوه بر اینها، قرآن دستور زندگی هم هست.
۹۹/۲/۶
امروزجنگحقوباطل؛جنگفقروغنا
جنگاستضعافواستکباروجنگپا
برهنههاومرفهینبیدردشروعشدهاست!
ڪلامِامام🌿-
#عید_انقلاب
#سیره_فاطمی
مبانی قرآنی حضور اجتماعی زنان
آنچه بیان شد، نموداری از وظیفه جمعی افراد جامعه است که قرآن آن را ترسیم میکند و در این بخش فرقی بین زن و مرد نیست. از مهمترین مواردی که در آن وظیفه جمعی بر دوش زن ومرد سنگینی میکند، برپایی عدالت است که فراتر از تلاش مردان، نیازمند تواناییهای زنان نیز میباشد؛ چرا که زنان نیز میتوانند در این امر، در جنبههای فکری، شخصیتی و اجتماعی مؤثر باشند. بیتردید نقشهای ویژهای که بر مبنای جنسیت استوار شده است، نمیتواند مانع انجام نقشهای عمومی شود.
در دیدگاه اسلام هرگز نقش انسانی زن در زندگی اجتماعی کوچک شمرده نمیشود؛ اما در چگونگی شرکت زن در مسائل اجتماعی، نظریات گوناگونی ابراز شده است. آیا زن میتواند به عنوان اهرمی در خدمت عدالت قرار گیرد و آیا اسلام، چنین نقشی را برای زن جایز شمرده است؟
به نظر میرسد اسلام چنین نقشی را برای زن تحریم نکرده است؛ زیرا استدلال تمامی افرادی که با نقش زن در بُعد اجتماعی مخالفند، بر پایه مسائل اخلاقی استوار است. آنان بر این عقیدهاند که شرکت زن در کار و یا مسائل اجتماعی، موجب انحطاط اخلاقی او میشود و هر عملی که فساد اخلاقی او را به دنبال داشته باشد، در نگرش اسلام حرام است.
برخی نیز در مقام نفی حضور اجتماعی ـ سیاسی زن به خدشهدار شدن اخلاق عمومی از رهگذر حضور زنان تمسک جستهاند؛ در حالی که اگر غرایز درونی بتواند انسان را به انحراف بکشاند، بیتردید میان مرد و زن، هیچ تفاوتی وجود ندارد و از سوی دیگر جوهره عقل، تلاش و ایمان نیز در مرد و زن یکسان است؛ بنابراین چنین ادعایی هیچ مبنای فکری خاصی ندارد و یا بر مبنای آماری خاصی استوار نیست، بلکه به موازات فساد اخلاقی زنان، انحرافات مردان نیز قابل توجه است.
پس از رحلت پیامبر (ص) به سمتی سیر کرده بود که نخستین نشانههای انحراف آن در خصوص زنان نمودار گشت و این در واقع برگشت به سنتهای جاهلی محیط مکه مکرّمه بود.
بدینسان فاطمه زهرا (س) با حضورخویش ضمن به چالش گرفتن باورهای جاهلانه تفکیک جنسیتی عرصه عمومی از عرصه خصوصی، در جهت بازیابی هویت انسانی جامعه مسلمانان گام در مسیری بس سخت و دشوار نهاد.
پایان