eitaa logo
مباحث مهدویت ونقد احمداسماعیل (دجال بصره)
4.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
839 ویدیو
106 فایل
کانال مباحث مهدویت درروبیکا https://rubika.ir/joinc/IJAJBGE0TBFSYRHTOKXJVBUEPQBZOXHU کانال مباحث مهدویت در تلگرام https://t.me/+B5k0TWG6LR0yOGY0
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از احمد الحسن باطل شد
ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ د) «مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللهِ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى جَمِيعاً عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ جَعْفَرٍ الْحِمْيَرِيِّ قَالَ: ... قَدْ أَخْبَرَنِي أَبُو عَلِيٍّ أَحْمَدُ بْنُ إِسْحَاقَ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ ع قَالَ: سَأَلْتُهُ وَ قُلْتُ: مَنْ أُعَامِلُ أَوْ عَمَّنْ آخُذُ وَ قَوْلَ مَنْ أَقْبَلُ؟ فَقَالَ لَهُ: الْعَمْرِيُّ ثِقَتِي فَمَا أَدَّى إِلَيْكَ عَنِّي فَعَنِّي يُؤَدِّي وَ مَا قَالَ لَكَ عَنِّي فَعَنِّي يَقُولُ فَاسْمَعْ لَهُ وَ أَطِعْ فَإِنَّهُ الثِّقَةُ الْمَأْمُونُ، وَ أَخْبَرَنِي أَبُو عَلِيٍّ أَنَّهُ سَأَلَ أَبَا مُحَمَّدٍ ع عَنْ مِثْلِ ذَلِكَ فَقَالَ لَهُ: الْعَمْرِيُ‏ وَ ابْنُهُ‏ ثِقَتَانِ‏ فَمَا أَدَّيَا إِلَيْكَ عَنِّي فَعَنِّي يُؤَدِّيَانِ وَ مَا قَالا لَكَ فَعَنِّي يَقُولَانِ فَاسْمَعْ لَهُمَا وَ أَطِعْهُمَا فَإِنَّهُمَا الثِّقَتَانِ الْمَأْمُونَانِ»[6]: (احمد بن اسحاق از امام هادی علیه السلام پرسید: با چه کسی رفت و آمد کنم و از چه کسی حدیث بگیرم و سخن که را قبول کنم؟ فرمودند: عَمری (نائب اول امام زمان علیه السلام) ثقه من است پس آنچه از من به تو رساند از من می رساند و آنچه از طرف من گفت از من می گوید، پس به حرف او گوش بده و از وی اطاعت کن که وی ثقه مورد اعتماد است. نیز از امام عسکری علیه السلام همین سوال را نمود که فرمودند: عَمری و پسرش (نائب اول و دوم امام زمان علیه السلام) ثقه هستند پس آنچه از من به تو رساندند از من می رسانند و آنچه به تو گفتند از طرف من می گویند پس به حرف آنها گوش بده و از ایشان اطاعت نما که آن دو ثقه مورد اعتماد هستند). در این دو حدیث نیز به وضوح سخن از وثاقت راوی و مراجعه به شخص مورد اعتماد است نه اینکه مهم نباشد از چه کسی حدیث رسیده و معیار، مراجعه به قرآن باشد. هـ) «مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ أَحْمَدَ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ الْحَسَنِ قَالَ حَدَّثَنِي وَهْبُ بْنُ حَفْصٍ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ جَرِيرٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللهِ ع:‏ كَانَ سَعِيدُ بْنُ الْمُسَيَّبِ وَ الْقَاسِمُ‏ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي بَكْرٍ وَ أَبُو خَالِدٍ الْكَابُلِيُ‏ مِنْ ثِقَاتِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ع»[7]: (امام صادق علیه السلام: سعید بن مسیّب و قاسم بن محمد بن ابی بکر و ابو خالد کابلی از ثقات امام سجاد بودند). در این حدیث نیز به وضوح درباره وثاقت بعضی راویان سخن گفته شده، در حالیکه اگر وثاقت راوی جایگاهی در قبول احادیث نداشت گفتن آن توسط امام معصوم لغو می بود. و) «عَنْ عُمَرَ بْنِ يَزِيدَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللهِ ع: أَ رَأَيْتَ مَنْ لَمْ يُقِرَّ بِمَا يأتكم [يَأْتِيكُمْ‏] فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ كَمَا ذُكِرَ وَ لَمْ يَجْحَدْهُ؟ قَالَ: أَمَّا إِذَا قَامَتْ عَلَيْهِ الْحُجَّةُ من [مِمَّنْ‏] يَثِقُ بِهِ فِي عِلْمِنَا فَلَمْ يَثِقْ بِهِ فَهُوَ كَافِرٌ وَ أَمَّا مَنْ لَا يَسْمَعُ ذَلِكَ فَهُوَ فِي عُذْرٍ حَتَّى يَسْمَعَ، ثُمَّ قَالَ ع:‏ "يُؤْمِنُ بِاللهِ وَ يُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِينَ"[8]‏»[9]: (عمر بن یزید به امام صادق علیه السلام عرض کرد: اگر كسى به آنچه برای شما در شب قدر می آید نه اقرار کرد و نه انكار حكمش چيست؟ فرمود: اگر حجت بر او تمام شده از جانب کسی که نسبت به علم ما مورد وثوقش بوده و با این حال به او اعتماد نکرده كافر است، ولی کسی که این به گوشش نرسيد، تا وقتی بشنود معذور است؛ سپس حضرت فرمود: به خدا ايمان دارد و مومنان را تصديق می كند[10]‏. «آیه ای که صفت پیامبر اسلام را اینگونه بیان نموده و امام علیه السلام اشاره دارند به اينكه حتی پیامبر هم به سخن فرد مورد وثوق اعتماد می نمودند چه برسد به مسلمانان»). خوب در این روایت به صراحت مساله ثقه بودن راوی مطرح شده و جای هیچ اما و اگری باقی نمی گذارد. همچنانکه مقبوله ابن حنظله و نیز حدیث کتاب "احتجاج" درباره عدالت و وثاقت راوی گذشت، و الحمد لله. ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ 👇👇👇👇👇(۲)
هدایت شده از احمد الحسن باطل شد
ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ احادیث مخالف رجال جریان احمد بصری که همه جوره دستشان از مستدل نمودن ادعاهای خود پیرامون بطلان علم رجال خالی مانده، با کج فهمی به چند روایت غیر مرتبط تمسک کرده اند که ما به چند نمونه اشاره می نماییم: حدیث اول) «عنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ جَمِيلِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ أَبِي عُبَيْدَةَ الْحَذَّاءِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع يَقُولُ:‏ وَ اللهِ إِنَ‏ أَحَبَّ‏ أَصْحَابِي‏ إِلَيَّ أَوْرَعُهُمْ وَ أَفْقَهُهُمْ وَ أَكْتَمُهُمْ لِحَدِيثِنَا وَ إِنَّ أَسْوَأَهُمْ عِنْدِي حَالًا وَ أَمْقَتَهُمْ لَلَّذِي إِذَا سَمِعَ الْحَدِيثَ يُنْسَبُ إِلَيْنَا وَ يُرْوَى عَنَّا فَلَمْ يَقْبَلْهُ اشْمَأَزَّ مِنْهُ وَ جَحَدَهُ وَ كَفَّرَ مَنْ دَانَ بِهِ وَ هُوَ لَا يَدْرِي لَعَلَّ الْحَدِيثَ مِنْ عِنْدِنَا خَرَجَ وَ إِلَيْنَا أُسْنِدَ فَيَكُونُ بِذَلِكَ خَارِجاً عَنْ وَلَايَتِنَا»[11]: (امام باقر علیه السلام: به خدا قسم دوست داشتنی ترین اصحابم نزد من با ورع ترین و فقیه ترین و کتمان کننده ترین شان نسبت به حدیث ماست، و بدحال ترین و مبغوض ترین آنها نزد من کسی است که چون حدیث را می شنود که به ما نسبت داده شده و از ما روایت می گردد آن را قبول نمی کند و از آن بدش می آید و انکارش می کند و کسی که بدان معتقد گردیده را تکفیر می نماید در حالیکه نمی داند شاید آن حدیث واقعاً از ما صادر و به ما اسناد شده باشد؛ چنین کسی بدین واسطه از ولایت ما خارج است). پاسخ: این روایت و نظائرش در برابر کسانی صادر شده که وقتی بعضی احادیث اهل بیت علیهم السلام - خصوصاً آنچه حاوی مقامات ایشان بود - را می شنیدند و با عقلشان جور در نمی آمد، به صرف این، حدیث را انکار می کردند حتی اگر راویش ثقه بود، و اینقدر در این زمینه شدید بودند که گاهی راویش را بی دین می خواندند که در خود حدیث تصریح شده است: (کسی که بدان معتقد گردیده را تکفیر می کند)! لذا این حدیث و امثال آن آمد گفت: به صرف اینکه معنای حدیث با عقلتان جور در نمی آید آن را رد نکنید. در نتیجه این حدیث هیچ ربطی به انکار علم رجال و اعتبار سنجی سند احادیث ندارد؛ غیر از اینکه ما به صرف اینکه سند حدیثی ضعیف باشد انکارش نمی کنیم تا این حدیث و امثالش شامل عملکرد ما باشد بلکه اگر نتوانیم شواهدی بر صدور آن از معصوم پیدا نماییم صرفاً حجتش ندانسته و مسکوتش می گذاریم. و این دقیقاً مطابق توصیه اهل بیت علیهم السلام است که فرموده اند: «مَا وَرَدَ عَلَيْكُمْ مِنْ حَدِيثِ آلِ مُحَمَّدٍ ص فَلَانَتْ لَهُ قُلُوبُكُمْ‏ وَ عَرَفْتُمُوهُ فَاقْبَلُوهُ وَ مَا اشْمَأَزَّتْ‏ مِنْهُ قُلُوبُكُمْ وَ أَنْكَرْتُمُوهُ فَرُدُّوهُ إِلَى اللهِ وَ إِلَى الرَّسُولِ وَ إِلَى الْعَالِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ: آنچه به شما از حدیث آل محمد رسید و قلب های تان در برابرش نرم شد و آن را شناختید قبولش کنید و آنچه قلب های تان از آن بدش آمد و انکارش کردید به خدا و پیامبر و عالم آل محمد ارجاعش دهید».[12] حدیث دوم) «قلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللهِ ع: جُعِلْتُ فِدَاكَ يَأْتِينَا الرَّجُلُ‏ مِنْ‏ قِبَلِكُمْ‏ يُعْرَفُ بِالْكَذِبِ فَيُحَدِّثُ بِالْحَدِيثِ فَنَسْتَبْشِعُهُ. فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللهِ ع: يَقُولُ لَكَ: إِنِّي قُلْتُ الليل إِنَّهُ نَهَارٌ، وَ النهار إِنَّهُ لَيْلٌ؟ قُلْتُ: لَا، قَالَ: فَإِنْ قَالَ لَكَ هَذَا إِنِّي قُلْتُهُ فَلَا تُكَذِّبْ بِهِ، فَإِنَّكَ إِنَّمَا تُكَذِّبُنِي»[13]: (به امام صادق علیه السلام عرض کردم: فدایتان گردم مردی از جانب شما نزد ما می آید که به دروغ معروف است و حدیثی نقل می کند و ما او را طرد می کنیم، امام صادق علیه السلام فرمود: آیا او به تو گفته که من گفته ام: شب روز است و روز شب است؟ گفتم: نه، فرمود: اگر او به تو گفت من اینها را گفته ام (باز هم) تکذیبش نکن که در این صورت مرا تکذیب کرده ای). پاسخ: در این حدیث دو نکته باید مورد توجه قرار گیرد: (1) اگر کذابی حدیث نقل کرد آیا ما بلا فاصله آن را تکذیب می کنیم تا مشمول این حدیث شویم؟ خیر تنها کاری که ما طایفه شیعه می کنیم اینست که چون به دستور قرآن، موظف به تبعیت از برهان و حجت هستیم، تا حجیت حدیثی به اثبات نرسد آن را کنار و مسکوت می گذاریم، نه اینکه تکذیبش کنیم، مگر در جایی که قرائن و شواهد کذب آن وجود داشته باشد. ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ 👇👇👇👇👇(۳)
هدایت شده از احمد الحسن باطل شد
ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ (2) با توجه به کلام امام علیه السلام که می فرمایند: «اگر او را تکذیب کنی مرا تکذیب کرده ای»، روشن می شود صدور آن حدیث از امام ثابت بوده، که در این صورت نه به خاطر کذاب بودن راوی و نه به واسطه غیر قابل پذیرش بودن محتوای حدیث، نمی توان آن را انکار کرد، و ما نیز کاملاً با این بیان موافقیم. توضیح آنکه: الف) از آنجا که نقل کذاب اطمینان آور نیست، هیچ عاقلی از نقل او، اطمینان به صدور فلان حدیث پیدا نمی کند، و قطعاً امام هم روش خلاف عقل را توصیه نمی کنند. حال اگر ما از طریق معقولی غیر از رجال پی به صدور حدیثی از معصوم بردیم دیگر نمی توانیم به استناد کذاب بودن راویش آن را تکذیب نماییم. ب) معصوم هرگز در شرایط عادی سخن نا معقول نمی زند پس نمی تواند به شب بگوید روز است و به روز بگوید شب، اما چه بسا از روی تقیه یا جهت خاصی کلامی بگوید که خلاف شرع یا خلاف عقل و یا خلاف علم باشد. در این صورت نمی توان راوی را تکذیب کرد و گفت امام چنین چیزی نگفته، بلکه گفته اما حقیقت را اراده نکرده است. در نتیجه رابطه اینکه امام معصوم چیزی را گفته باشند و اینکه حقیقت را گفته باشند تساوی نیست. و این را فقط کسانی تشخیص می دهند که مانند علامه مجلسی تخصص فراوان در علوم حدیث مخصوصاً مواضع تقیه و غیر آن داشته باشند. نتیجه اینکه هیچ حدیث معتبری بر ضد علم رجال و معیار قرار دادن وثاقت راوی در اعتبار سنجی احادیث وجود ندارد. [1] . رجال الکشی ص135-136 ح216 [2] . رجال الکشی ص294-295 ح1112، الإختصاص ص87 [3] . رجال الکشی ص490 ح935 [4] . رجال الکشی ص491 ح938 [5] . رجال الکشی ص483 ح910 [6] . ‏الكافي ج‏1 ص329-330 ح1 [7] . الکافی ج1 ص472 ح1 [8] . توبه: 61 [9] . بصائر الدرجات ص224 ح15 [10] . توبه: 61 [11] . الکافی ج2 ص223 ح3 [12] . الکافی ج1 ص401 ح1 [13] . مختصر البصائر ص233 ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ (۴)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از احمد الحسن باطل شد
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄ 💢°← 🔻 «بر اساس مطالب کتاب لوح و قلم» 🌕🌔🌓🌒🌑🌘🌗🌖🌕 🔰•بر روی قسمت مورد نظر ڪلیڪ ڪنید: 🔍 قائم این امّت کیست؟ (۱) 🔍 قائم این امّت کیست؟ (۲) 🔍 قائم این امّت کیست؟ (۳) 🔍 تواتر دروغین ۱۲ مهدی (۴) 🔍 حقیقت حدیث وصیت (۵) 🔍 تواتر حدیث وصیت! (۶) 🔍 امر جدید (۷) 🔍 امر خفی (۸) 🔍 وجود روایات متناقض (۹) 🔍 دوران فترت (۱۰) 🔍 قائم بعد از فترت (۱۱) 🔍 شواهد قرآنی بر تعداد امامان 🔍 دلیل ساعات شب 🔍 نقبا سیزده نفرند! 🔍 دلیل ثبت حدیث وصیت 🔍 حدیث لوح جابر 🔍 اعتبار سنجی کتاب غیبت 🔍 استفاده فرقه ها از قرآن و روایات 🔍 بررسی اجمالی سند حدیث وصیت 🔍 بررسی تفصیلی سند وصیت_۱ 🔍بررسی تفصیلی سند وصیت_۲ 🔍بررسی تفصیلی سند وصیت_۳ 🔍گواهی ‌‌شیخ بر صحت روایاتش 🔍وجوب پذیرش حدیث وصیت 🔍هیچ وصیت دیگری نیست!!!!! 🔍سه جور تواتر !!! 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت ١ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت٢ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت٣ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت۴ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت۵ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت۶ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت٧ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت٨ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت٩ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت١٠ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت١١ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت١٢ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت١٣ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت١۴ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت١۵ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت١۶ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت١٧ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت١٨ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت١٩ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت٢٠ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت٢١ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت٢٢ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت٢٣ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت٢۴ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت٢۵ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت٢۶ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت٢٧ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت٢٨ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت٢٩ 🔍بررسی محتوای حدیث وصیت٣٠ ✍️⊹سیدمهدےمجتهدسیستانے 🌈•ڪاناݪ‌‌پدرمهربان•🌤️ 💥•ڪاناݪ‌‌شڪست‌مدعۍیمانۍ•💥 💠| @sssmmmnnn313 💠| @sistanymogtahed ┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از احمد الحسن باطل شد
مجموعه‌کنفرانس‌های‌ اقیانوس‌جهل ꕥꕥꕥꕥꕥꕥꕥꕥꕥꕥꕥꕥ 🔘🔺فهـــ۪ٜ۪ٜ۪ٜ۪ٜ۪ٜ۪ٜ۪ٜؔرستـ۪۪۪۪ٜ۟ٛـ۟ـًٍ۪۪۪۪۪۪۪۪۪ٜٛ۟ـًٍـ۪۪۪۪ٜ۟ٛـ۟ـًٍ۪۪۪۪۪۪۪۪۪ٜٛ۟ــ۪۪۪۪ٜ۟ٛـ۪۪۪۪ٜ۟۟ٛـ۟ـ۪۪۪۪ٜ۟ٛـ۪۪۪۪ٜ۟۟ٛـ۟ٛ 1 📗 ترجمه‌کتاب‌النقدالقاطع در نقــد کتاب‌عقایدالاسلام احمدبصری🕸️ ﷽┅۞━⊹༅༅⊹━┅┄┄‍ √•|⇙١_ مقدمه کتاب النقدالقاطع ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٢_ اصل‌دین‌چیست؟ ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٣_فقط‌انسان‌خلیفه‌خداست؟ ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙۴_نبی‌‌کیست‌ و معنایش‌چیست؟ ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙۵_ فرقه‌ناجیه‌کیست؟ ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙۶_راه‌شناخت‌خدا‌ وحی‌است؟ ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٧_آیا‌وحی‌عمومی‌برای‌مردم‌همان خواب‌دیدن‌است؟! ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٨_فرستادن‌پیامبران‌ از‌ فضل‌خدا‌ بود ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٩_مردم‌حجتی‌بر خدا ندارند حتی‌اگررسولی‌نفرستد ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|١٠_منافات‌رحمت‌خدا‌ با‌ عذاب‌ به‌آتش ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙١١_خداخالق‌نیست! ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙١٢_عمر نوح زیاد نبود! ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙١٣_ رسولی بدون رسالت! ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙١۴_مهدی در میان پرچم های خراسانی است ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙١۵_پطرس وصی عیسی است. ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙١۶_اهل‌سنت و دلیل خلافت انتخابی ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙١٧_سوال از دوره فترت سوالی فرعونی است ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙١٨_چرا پدران انذار نشدند؟ ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙١٩_زید شهید و بی اطلاعی از امامت انتصابی! ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٢٠_امام منتظَر نیست!! ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٢١_احادیث 313 یاور ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٢٢_مهدی بعد از فترت می آید پس او غیر امام زمان است. ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٢٣_هر پرچمی قبل از قیام قائم طاغوت است ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٢۴_وجوب تقلید، عقیده ای باطل ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٢۵_قانون معرفت حجت ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٢۶_تشریع خواب، موافق حکمت و رحمت خداست ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٢٧_شهادت دادن خدا جز در خواب راهی ندارد. ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٢٨_خواب یکی بر دیگران هم حجت است ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٢٩_معیارهای دروغ و شیطانی نبودن خواب. ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٣٠_خواب از عالم ملکوت است که در سلطه خداست. ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٣١_عدم تمثل شیطان به صورت پیامبر. ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٣٢_ لازم نیست پیامبر را در بیداری دیده باشی! ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٣٣_ انکار خواب، ملازم انکار همه رسالتهاست! ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٣۴_ خواب مخالف دعوت، حجت نیست! . ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٣۵_ فقها دشمن اصلی قائمند! . ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٣۶_ قانون معرفت حجت: (1) نص: ب) نص تشخیصی ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٣٧_ نص حفاظت شده است پس غیر صاحبش بدان احتجاج نمی کند!! . ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٣٨_قانون معرفت حجت: (2) علم، (3) دعوت به حاکمیت خدا ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙٣٩_معجزه باید شبهه ناک باشد! ! ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙۴٠_ ایمان در سایه معجزه، کامل نیست! ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙۴١_معجزات عیسی شبهه ناک بوده! ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙۴٢_ نصوص خلافت پیامبر در تورات و انجیل. ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙۴٣_ محمد و آل محمد یمانی هستند! ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙۴۴_ نص خدا بر پیامبر، همان رؤیاست! ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙۴۵_ نبوت خاتمه نیافته است! ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙۴۶_ سند حدیث وصیت معتبر است! ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙۴٧_ روایات مهدیین مفید علم و یقین است! ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙۴٨_ قرآن فرموده باید وصیت بنویسید ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙۴٩_ تنها وصیت باقی مانده، وصیت شب وفات است!!!! . ┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄ √•|⇙۵٠_ خطاهای احمد بصری ┄┄┅━⊹❁❁❁⊹━┅┄┄ 🆔@sistanymogtahed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از احمد الحسن باطل شد
25.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : بررسی محتوای حدیث وصیت ١۶ شماره ۴٢. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از احمد الحسن باطل شد
25.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : بررسی محتوای حدیث وصیت ١٩ شماره ۴۵. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا